Deze week:
La Mala EducacionFilm die me niet geheel kon boeien. Ik ben sowieso geen groot Almodovar-fan, maar ik heb toch al betere/interessantere dingen gezien van de man. Acteerprestaties zijn erg goed, maar voor de rest nogal vaak een verhaal van net niet.
Schultze Gets the BluesDegelijke komedie die vooral interessant is door het sympathieke hoofdpersonage. Enkele grappige stukjes, maar soms ook wat langdradig.
Le FilsSterke film van de Dardenne broertjes, vooral door sterke acteerprestatie van hoofdrolspeler Gourmet (die ook in La Promesse al sterk was). En net als bij Rosetta is het camerawerk nogal "speciaal". Alles lijkt met de losse hand gefilmd en dat kan voor sommige mensen storend overkomen.
Yi Ge Dou Bu Neng ShaoYimou Zhang
![]()
. Alles wat ik al van de man heb gezien vond ik erg goed en deze hoort moeiteloos in dat rijtje. Een meisje van dertien wordt lerares van een schooltje en wanneer één van haar leerlingen verdwijnt, gaat ze op zoek naar hem. En ze is wel erg volhardend. Erg mooie film.
GodsendNa 5 minuten was me al duidelijk hoe de film ging eindigen
![]()
. Verder is 't allemaal erg
![]()
en heb ik er weinig over te melden. Oh ja, normaal ben ik niet zo gek van Rebecca Romijn, maar ik vond haar deze film wel
![]()
.
The Motorcycle DiariesDeze had ik nog steeds niet gezien
![]()
. En 't is gewoon een toffe roadmovie (met een diepere betekenis weliswaar). En Garcia Bernal vind ik altijd erg okay. Hip.
Suna no OnnaEen man onderzoekt insecten in een woestijn en mist z'n bus. Hij kan overnachten bij een vrouw die in een put woont. De volgende morgen blijkt de ladder weg te zijn en raakt hij niet meer uit de put. Dit klinkt misschien nogal vreemd, maar het is echt wel een sterke film. Vooral het zand acteert vrij sterk
![]()
. Nee, echt, een erg goede film.
PrimerIk denk dat ik toch wel een beetje heb begrepen hoe het allemaal in mekaar stak. Het eerste deel is wel wat minder doordat er erg vaak met technische termen wordt gegooid terwijl dit toch niet nodig was. Maar er is duidelijk over nagedacht en het is misschien niet allemaal even realistisch, maar ze zijn wel consequent op het vlak van veronderstellingen en dat is ook al iets
![]()
.
UndergroundIk weet niet goed wat ik hierover moet denken. Een film met verschillende gezichten. En ik vond die gezichten niet allemaal even interessant. Vooral het eerste half uur vond ik ronduit irritant met hypernerveuze slappe over-the-top "humor". Maar dan kwam er weer een sterker stuk. Om dan weer over te schakelen naar een idioot segment. Vreemd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.