abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:49:33 #76
67663 fractalis
we (all) search
pi_26357680
Adaptation (Jonze, 2002)

Heb eigenlijk niet veel zin om hier een heel verhaal over te schrijven. Op zich weer een erg origineel verhaal van Kaufman, dat op net zo originele wijze in beeld gebracht wordt door voormalig video-clip regisseur Spike Jonze. Toch kreeg ik gedurende film steeds meer het gevoel dat er iets miste. Tegen het eind ging het eigenlijk nergens meer over en begon het scenario aan alle kanten te rommelen (die scene met de drugs en later in het moeras ), waardoor ik behoorlijk mijn interesse begon te verliezen. Al met al een aardige film met prima acteurs, leuke achterliggende thema's (al had het allemaal wel wat subtieler gemogen...), maar het daadwerkelijke script van de film leek haast net zo'n warboel als dat van Charlie "Cage" Kaufman... **1/2
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:02:35 #77
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26357995
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:49 schreef fractalis het volgende:
Adaptation (Jonze, 2002)

Heb eigenlijk niet veel zin om hier een heel verhaal over te schrijven. Op zich weer een erg origineel verhaal van Kaufman, dat op net zo originele wijze in beeld gebracht wordt door voormalig video-clip regisseur Spike Jonze. Toch kreeg ik gedurende film steeds meer het gevoel dat er iets miste. Tegen het eind ging het eigenlijk nergens meer over en begon het scenario aan alle kanten te rommelen (die scene met de drugs en later in het moeras ), waardoor ik behoorlijk mijn interesse begon te verliezen. Al met al een aardige film met prima acteurs, leuke achterliggende thema's (al had het allemaal wel wat subtieler gemogen...), maar het daadwerkelijke script van de film leek haast net zo'n warboel als dat van Charlie "Cage" Kaufman... **1/2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:05:10 #78
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26358061
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:59 schreef kinky_queen het volgende:
Klopt het Sai, dat Hare handtastelijk word na een paar biertjes?

[afbeelding]
Dat heb ik alleen bij jou hoor
  dinsdag 19 april 2005 @ 21:41:15 #79
67663 fractalis
we (all) search
pi_26358944
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:02 schreef Hare het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nou juist het mooie van deze film. Het verhaal in het verhaal, maar toch nog iets anders dan dat. Zeer gaaf bedacht vond ik het!
Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:03:48 #80
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26359589
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:41 schreef fractalis het volgende:

[..]

Dat van die broer vermoedde ik inderdaad al hare. Zoals ik al zei, ik vond het allemaal best origineel maar ik vond die wending gewoon wat gekunsteld. Als ik mijn verhaal hierboven zo eens teruglees kom ik toch wat negatiever over dan ik bedoeld had. Vond het echt wel een vermakelijke film maar echt raken deed het mij niet (wellicht mede doordat ik daarvoor ballad of a soldier had gekeken en er al een zware dag op had zitten...). Bij Being John Malcovich en ESOTSM was dit daarentegen wel het geval.
Nee, qua geraakt worden is dit idd denk ik de minste Kaufman.

En Tja, tegen ballad kan ie al helemaal niet op. Wat een schat van een meid he!
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:17:55 #81
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26360024
Dagon

Directed bij Stuart Gordon, de man die ook het bijna geniale Re-Animator gemaakt heeft. Deze film valt toch wat tegen. Het verhaal handelt over een vissersdorpje dat een zeewezen aanbidt, inderdaad dat is dus Dagon.
Jongen en meisje komen in dorpje terecht en daar zijn een boel boze vissersmensjes die allerlei nare dingen met ze willen doen. Mensen offeren, kindjes in buikjes stoppen, het gebruikelijke 'ik ben een gemeen occult sektelid en ik wil de wereld overheersen' syndroom dus. Je kent het wel. Nou, da's dus niet chill en daarom proberen ze daar van alles aan te doen. En da's op zich best eng soms weet je, maar dan zitten er van die lelijke computereffecten in en da's dan weer wat minder eng en dan zou je wilen dat de regiseur misschien wat offers aan de cgi-God had gebracht om het er wat mooier eruit te laten zien.
Nou. Ja. En dan geef ik hem toch een 6 want hij was soms best spannend en er zaten zellfs wat afgehakte ledematen in. En da's altijd lachen weet je.
Nou doei!
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:42:23 #82
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26360805
Dai-bosatsu tôge (The Sword Of Doom)
Ik vond t een prachtige film. Heel mooi en rustig gefilmd, alhoewel t tegen t einde wat sneller ging. Mooi camerawerk en erg sterk acteerwerk. Zoals al eerder door Hare werd gezegd: de cinematografie is werkelijk om van te smullen, net als de choreografie van de vechtscenes. Het verhaal is opzich wel aardig maar niet echt speciaal, in t midden van de film zakt t geheel wat in, om vervolgens wel erg sterk te eindigen.
Al met al een aanrader die ik zeker nog vaker zal kijken

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_26362278
IL PROFUMO DELLA SIGNORA IN NERO

THE PERFUME OF THE LADY IN BLACK

Ijzersterke occulte thriller over een vrouw die hallucinaties krijgt over haar moeder omdat zij als kind een trauma heeft overgehouden aan een gebeurtenis die met haar moeder te maken heeft.

...of toch niet?

Steengoede muziek die hallucinante geluidseffecten bevat, goede acteerprestaties, uitstekende regie en dito camerawerk maar vooral de belichting en het kleurgebruik maken dit tot een onvergetelijke filmervaring

Wat heel duidelijk is is dat Dario Argento oa door deze film beinvloed is. De film ademt nl dezelfde sfeer uit als ROSEMARY'S BABY en in mindere mate SUSPIRIA

Een knaller!

dinsdag 19 april 2005 @ 23:41:20 #84
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26362585
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:42 schreef Timo20 het volgende:
Dai-bosatsu tôge (The Sword Of Doom)
Ik vond t een prachtige film. Heel mooi en rustig gefilmd, alhoewel t tegen t einde wat sneller ging. Mooi camerawerk en erg sterk acteerwerk. Zoals al eerder door Hare werd gezegd: de cinematografie is werkelijk om van te smullen, net als de choreografie van de vechtscenes. Het verhaal is opzich wel aardig maar niet echt speciaal, in t midden van de film zakt t geheel wat in, om vervolgens wel erg sterk te eindigen.
Al met al een aanrader die ik zeker nog vaker zal kijken

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
En toch maar een 7,8?
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:44:22 #85
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26362676
Majo no takkyûbin (Kiki's Delivery Service)

Miyazaki = God
Hisaishi = God

Deze film is geweldig. Voor mij de Ghibli met denk ik wel de leukste soundtrack en zeker het eindnummer is er een om keer op keer te blijven beluisteren.
Thema van de film is erg goed en op een prachtige manier in de film verwerkt. Veel humor, Jiji is echt ontzettend droog en gewoon heerlijk verhaal die mij constant een glimlach op m'n gezicht toverde.
Weer een 'gezonde dosis believe in the goodness of people' in m'n aderen gepompt door deze film.

Lovely!
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:44:45 #86
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_26362688
Ik heb vanavond naar Visitor Q gekeken en ik vond het een erg mooie film voor het hele gezin. Het gaat over een familie die een beetje uit mekaar aan het vallen is en waarbij de leden nu terug naar elkaar toe willen groeien. Een erg ontroerende scene was die ene waarin de mama de papa helpt wanneer hij met z'n lul klem zit in een lijk. Dat was erg mooi, ja. En die andere met die buitensporig lacterende vrouw en die paraplu, die gaat ook recht door het hart. En toen de dochter klaagde dat haar vader veel te snel klaarkwam, tja, dan kan je wel begrijpen dat ik werkelijk zat te snotteren. Echt een schone film.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:13:35 #87
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26363489
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb vanavond naar Visitor Q gekeken en ik vond het een erg mooie film voor het hele gezin. Het gaat over een familie die een beetje uit mekaar aan het vallen is en waarbij de leden nu terug naar elkaar toe willen groeien. Een erg ontroerende scene was die ene waarin de mama de papa helpt wanneer hij met z'n lul klem zit in een lijk. Dat was erg mooi, ja. En die andere met die buitensporig lacterende vrouw en die paraplu, die gaat ook recht door het hart. En toen de dochter klaagde dat haar vader veel te snel klaarkwam, tja, dan kan je wel begrijpen dat ik werkelijk zat te snotteren. Echt een schone film.
Ik vind het altijd fijn dat er nog films worden gemaakt waar normen en waarden van het gezin centraal staan.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26364071
Touch of Evil van Orson Wells.. Had Citizen Kane gezien van hem en kon het niet weerstaat om Touch of Evil ook toe te voegen aan mijn DVD-collectie. TOE was niet zo goed als Kane, maar zeker een aanrader voor de fans van film noir.
  woensdag 20 april 2005 @ 00:48:51 #89
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_26364361
Net The Others gekeken en gisteren Cypher. Toffe films Totaal verschillende stijlen en genres, maar wat ze gemeen hebben, is dat je geen idee hebt hoe de vork in de steel zit tot de laatste scene. En dat is okay
  woensdag 20 april 2005 @ 01:24:00 #90
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26365038
Night and the City

Vond deze film toch wat tegenvallen. Waar Thieves' Highway ook wat blundert qua verhaalniveau wordt het daar nog ruimschoots goedgemaakt door vele andere zaken. Bij deze film is dat toch duidelijk minder. Het begint al met Widmark die ik echt niet overtuigend vind spelen, geen enkel moment komt ie in z'n rol en dat is zeker voor de rol die hij speelt wel erg belangrijk. De bij acteurs zijn ook niet bijster goed. Veel draait er in deze film om het worstelen en de acteurs die hiermee gemoeid zijn zijn werkelijk van laag niveau. Zeer irritant om te zien. Ook het grote gevecht is gewoon een lachertje. En hoewel de film naar een hoogtepunt probeert toe te werken blijft het voor mij toch allemaal wat oppervlakkig. Jammer.
  woensdag 20 april 2005 @ 09:25:43 #91
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26367976
Birth (Jonathan Glazer, 2004)
Mede dankzij de prachtige muziek doet de film heel gracieus aan, iets wat ook veroorzaakt wordt door de elegante schoonheid van Nicole Kidman. Gedurende de hele film is het mysterie voelbaar en dat gevoel wordt ook door het einde niet weggenomen. De ingetogen acteerprestaties van Nicole Kidman, maar ook Cameron Bright voeden ddit gevoel nog eens extra, waardoor de film nog een tijdje nadat hij afgelopen is blijft hangen. ***½

Bad Boy (Victoria Hochberg, 2002)
Dat ik hem niet helemaal af heb kunnen zien om naar de volgende crapfilm te gaan vond ik niet zo erg, want behalve Elizabeth Hurley was er weinig aan deze film te beleven. *½

Boogeyman (Stephen T. Kay, 2005)
Zoals de meeste Amerikaanse horrorfilms van tegenwoordig bestaan de schrikmomenten van deze film vooral uit heel hard geluid na een periode van stilte. Echt effect heeft dit allang niet meer en daardoor wordt het een saaie bedoening. Tot het einde. Dan weet je namelijk van verbazing niet meer hoe ze zulke belachelijke onzin verzonnen kunnen hebben en dat is op zich ook wel eens vermakelijk. *
  woensdag 20 april 2005 @ 10:45:48 #92
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26369317
ff vraagje aan Gorro:

Hoezo begin je in hemelsnaam met films als de laatste twee in je laatste reviewtje? Je weet toch al wel dat ze redelijk bagger zijn. En het is niet dat je daarvan houdt ofzo, je toch wel een liefhebber bent van goede film. Wil je echt gewoon elke film gezien hebben?
pi_26370876
The Ring

Dat grietje in die kast vond ik niet zo'n succes.
Blijft een beetje op je netvlies hangen, enzo.

Verder heb ik meerdere keren gelezen dat mensen die scene met die tv (tegen het einde) één van de engste scenes óóit vonden. Nu vond ik dat op zich wel meevallen, maar de manier waarop dat meisje uit die put kwam en de manier waarop ze liep, vond ik wél behoorlijk creepy.

De film heeft in ieder geval een hoog kippenvel-gehalte, en je weet dat het goed is wanneer je weer kippenvel krijgt wanneer je hem op een forum beschrijft.
  woensdag 20 april 2005 @ 12:22:22 #94
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26371355
quote:
Op woensdag 20 april 2005 10:45 schreef Hare het volgende:
ff vraagje aan Gorro:

Hoezo begin je in hemelsnaam met films als de laatste twee in je laatste reviewtje? Je weet toch al wel dat ze redelijk bagger zijn. En het is niet dat je daarvan houdt ofzo, je toch wel een liefhebber bent van goede film. Wil je echt gewoon elke film gezien hebben?
Bad Boy omdat ik voor ik naar de sneak ging niets te doen had en omdat Elizabeth Hurley erin mee speelde dacht ik, och, dat kan geen straf zijn en Boogeyman was dus de sneak.
  woensdag 20 april 2005 @ 12:53:25 #95
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26372200
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:22 schreef Gorro het volgende:

[..]

Bad Boy omdat ik voor ik naar de sneak ging niets te doen had en omdat Elizabeth Hurley erin mee speelde dacht ik, och, dat kan geen straf zijn en Boogeyman was dus de sneak.
Maar je had in de tijd dat je Bad Boy keek natuurlijk ook een goede film kunnen kijken
  woensdag 20 april 2005 @ 13:04:24 #96
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26372559
quote:
Op woensdag 20 april 2005 12:53 schreef Hare het volgende:

[..]

Maar je had in de tijd dat je Bad Boy keek natuurlijk ook een goede film kunnen kijken
Nee, want ik had maar een uur en goede films in meerdere delen kijken is not done.
  woensdag 20 april 2005 @ 13:20:04 #97
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26373024
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:04 schreef Gorro het volgende:

[..]

Nee, want ik had maar een uur en goede films in meerdere delen kijken is not done.
True, true
  woensdag 20 april 2005 @ 14:21:03 #98
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26374768

To Be or Not to Be (Lubitsch, 1942): natuurlijk ontkomt dit niet aan een vergelijking met die andere oorlogskomedie over persoonsverwisselingen in Warschau: The Great Dictator. Waar Chaplin de oorlog, de nazi's en Hitler zelf belachelijk maakt is dit meer een screwballkomedie waarbij WW2 zich voordoet als catalysator van de gebeurtenissen. Na de ronduit briljante openingssequentie moet er even gezocht worden naar de juiste mix van verzetsverhaal en komedie, maar zeker de laatste drie kwartier zijn uitstekend te pruimen als een tamelijk serieuze oorlogsfilm met een erg toffe absurdistische ondertoon. Iedereen is lekker op dreef en Lubitsch houdt er voortdurend vaart in. Verwacht geen bulderfestijn en je krijgt een uiterst charmante, vermakelijke en hippe film voorgeschoteld. 8.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 20 april 2005 @ 18:16:26 #99
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26381075
Gongdong gyeongbi guyeok JSA (Joint Securtiy Area) (2000)
Dit is eerste film van Chan-wook Park. Dus dat beloofde wat. Maar wat meteen opvalt is dat Park voor zijn eerste film duidelijk de veilige weg heeft gekozen. (Tja je moet toch aan geld komen als beginnende regisseur.) Zowel het verhaal als de manier van filmen zijn beide veel meer "mainstream". Er zitten nog steeds enkele coole shots in. Maar het is niet van het niveau van Oldboy. Ook het verhaal is veel toegankelijker en makkelijker volgbaarder (tenminste als je over een IQ boven de 80 beschikt).
Maar nu is het genoeg met het vergelijken met Oldboy. Het is misschien geen Oldboy. Maar het is nog steeds een erg goede, mooie en tragische film.
cijfer: 7

Confessions of a Teenage Drama Queen (2004)
Lindsay Lohan (en dan voornamelijk de voorgevel van...) is het enige in deze film wat het bekijken waard is. Natuurlijk hoor ik niet tot de directe doelgroep van deze film. Maar een beetje leuke komedie is ook vermakelijk als mensen, die niet direct tot de doelgroep behoren, hun verstand op nul zetten.
cijfer: 3
Ja Hare, ik vraag me nu ook af waarom ik ooit deze film ben gaan kijken zonder dat iemand een pistool op me gericht had staan

Bridget Jones: The Edge of Reason (2004)
Ik had deel één nog nooit gezien. Maar als ik zeg dat ik die nu zeker ook eens ga kijken, dan weet je al dat ik me goed heb vermaak met deze film.
Ook bij deze film hoor ik misschien niet direct tot de doelgroep, maar i.t.t. de film hierboven is deze wel bijzonder vermakelijk. Renée Zellweger is echt top als Bridget. Ik heb een aantal keren dubbel gelegen van het lachen. En toen ze elkaar op het einde eindelijk krijgen, was ik blij voor ze. Precies dus zoals het hoort. Een goede grappige romantische komedie, dus waarbij je lekker je je verstand op nul moet zetten en dan lekker bij kan wegzwijmelen en om kan lachen.

Meet the Fockers (2004)
Ik vind Meet the Parents één van de leukste komedies uit Amerika van de afgelopen jaren en keek dus al een tijd uit naar deze film. Maar na de vele slechte reviews hier en daar werd ik toch steeds minder hoopvol over de film.
Maar gelukkig viel hij me hartstikke mee. Al komt de hele situatie wel heel erg bedacht en geforceerd over, toch is het merendeel van de grappen erg leuk. Dit is voornamelijk te danken aan Robert deNiro en Dustin Hoffman, die samen de show stelen. Ben Stiller lijkt dit ook te begrijpen en houdt hij zich gelukkig redelijk in. Ook Barbara Streisand is lekker bezig.
Net als de vorige film, een lekkere vermakelijke film om je verstand op nul bij te zetten.

Alfie (2004)
De veel begint veel belovend met Jude Law, die de kijker via de camera toe spreekt. Ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die dit een irritante trucje vinden, maar zelf vond ik het één van de leukste dingen aan de film. Het eerste half uur is de film ook nog best vermakelijk. Maar dan begint vanaf dat moment begint de film moraliserend te worden. Gelukkig viert de film af en toe wel weer op. En is die bij vlagen nog best grappig en vermakelijk. Maar over het algemeen ligt de moraal er zo dik op dat het irritant wordt. Ik heb niks tegen een film met een moraal, maar dan moet het subtiel gebeuren. En niet zo dik vanaf het begin worden opgelegd als in deze film.
cijfer: 6

Les Choristes (2004)
De film is op het ene moment prachtig ontroerend en pikte ik een traantje weg. Het andere moment is zat ik met een dikke glimlach te kijken.
Het is gewoon een heerlijke "feel good" drama.
cijfer: 8

En dan last maar zeker niet least:

Sin City (2005)

Ja ik heb gezondigd door de cam-versie te kijken. Maar ik ga hem zeker meteen in de bios kijken als die uitkomt.
De film bestaat eigenlijk uit drie verhalen, die maar heel losje verband met elkaar houden. Het is echt een fantastische film geworden. Hij overtrefte zelfs mijn redelijke hoge verwachtigen. Het idee om alles in het orginele zwart-wit met maar enkele details in kleur geeft de film het juiste film-noir gevoel die de verhalen ook hebben. Daarop zit dan nog een goede soundtrack. De dialogen en vooral de monologen zijn fantastisch. Het merendeel van de acteurs/actrices (op een enkeling na) zijn allemaal even goed. Vooral Mickey Rourke is geweldig, en dit zal wel eens de come-back van 2005 kunnen zijn. Jessica Alba is en irriteert verder niet. Bruce Willis is, i.t.t. wat andere vonden. ook goed opdreef. Clive Owen is ook geweldig evenals Benicio Del Toro. En het is altijd leuk om Rutger Hauer weer eens in een film te zien.
Nu maar wachten tot die uitkomt in de bioscoop. En daarna op de dvd met alle extra's. En daarna op het vervolg, want gelukkig zijn er nog meer verhalen uit SIn City, die verfilmd kunnen worden. (En ook gaan, want Rodriguez heeft al aangegeven uiteindelijk alle Sin City's comics te willen verfilmen) Had ik al gezegd dat de regie van Rodriguez absoluut geweldig is en dat het een fantasitsche film is. Nou bij deze dan.
Sorry dat het zulk geraaskalk is, maar ben nog steeds helemaal onderste boven van de film.
cijfer: 10

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 20-04-2005 18:28:58 ]
pi_26383117
Roman Holiday
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')