Compoundverschillen? Het midden is slijtvaster dan de rand die grip moet bieden..quote:Op zondag 17 april 2005 19:14 schreef PatrickM het volgende:
Is iemand trouwens bekend met dit fenomeen:
[afbeelding]
Loopvlak in het midden is mooi glad, zijkanten lijken opgeruwd en voelen ook ruw en grof aan
't is zowel aan de voor als achterkant...
dat is ook een optiequote:Op zondag 17 april 2005 22:15 schreef Patrick281 het volgende:
Kut Makster.![]()
[..]
Compoundverschillen? Het midden is slijtvaster dan de rand die grip moet bieden..
Zelfs bij deze Dunlops blijkbaar.
quote:Op zondag 17 april 2005 22:15 schreef Youp het volgende:
pep, dr is geen schroef om je mengsel armer te zettenje kan wel de gasnaald wat verstellen... maar dat is voor fijntuning.. gewoon even opzoeken ergens wat voor sproeier er in hoort origineel en die er in poten
Heb net al op M-F iets gevonden dat het bij een hoop banden normale slijtage is bij sportief gebruikquote:Op zondag 17 april 2005 22:15 schreef Patrick281 het volgende:
Kut Makster.![]()
[..]
Compoundverschillen? Het midden is slijtvaster dan de rand die grip moet bieden..
Zelfs bij deze Dunlops blijkbaar.
Oh ja, dat zeker en vast.quote:Op zondag 17 april 2005 22:17 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Heb net al op M-F iets gevonden dat het bij een hoop banden normale slijtage is bij sportief gebruik
stelschroef voor je stationair toerental jaquote:Op zondag 17 april 2005 22:17 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar dat had ik wel ergens gelezen in het werkplaatsboek dacht ik, maar ik ben nu niet thuis.
![]()
Jij had er dan ook al eerder problemen mee gehad.quote:Op zondag 17 april 2005 21:54 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat zei FS ook al, ik gelijk dat mijn motor zo k-u-t starte vandaag, maar dat was ondergeschikt aan het dierenleed.![]()
Heb je dat nog nooit gezien danquote:Op zondag 17 april 2005 22:17 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Heb net al op M-F iets gevonden dat het bij een hoop banden normale slijtage is bij sportief gebruik
Normaal kijk je naar de kleur van je bougie en zet je die luchtschroef toch in of uit.quote:Op zondag 17 april 2005 22:20 schreef Youp het volgende:
stelschroef voor je stationair toerental jaen eventueel een luchtschroef om hem wat extra lucht te geven
quote:
Ik vind 't mooi zoals 't nu is met deze banden. Zijn niet echt bepaald de beste banden. Dalijk als de achterband op is komt er gelijk een set Michelin Pilot Power onderquote:Op zondag 17 april 2005 22:22 schreef Makster het volgende:
[..]
Heb je dat nog nooit gezien dan
Randen die rullen op, totdat je over de rand gaat en er soort van braampjes over blijven. Gewoon wachten op zon, platter gooien en dan ben je ervan af. De vraag is echter in hoeverre je ervan af wil zijn
Ow ja, je kwam van een BMW af natuurlijkquote:Op zondag 17 april 2005 22:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Moeten we soms gaan bevestigen dat je prima reed op de Bosweg?![]()
Bij deze dan, en je pak ziet er ook erg strak uit.![]()
Je moest een nieuw topic openen Markster.quote:
ff wat anders.. hoe rijd jij je blok in? 2 tanks rustig leegrijden is voldoende.. dan vol knallenquote:Op zondag 17 april 2005 22:23 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Normaal kijk je naar de kleur van je bougie en zet je die luchtschroef toch in of uit.![]()
Zoals gezegd was de bougie altijd mooi cappucino kleurigen nu is hij zwartig.
Starten gaat wat minder op den duur enzo.
En er zit nu nog wel A747 raceolie in van Castrol inplaats van Texaco half syntheet shit.![]()
(wat ik uit nood moest kopen bij de proefrit in februari en met lege tank stond voor de tweede keer)
quote:[b]Op zondag 17 april 2005 22:32 dus zorg er eerst voor dat het ding stationair draaiten geen gelul over veiligheid
Ik heb er nu pas 2 tanks opzitten, ding loopt gewoon veel te zuinig.quote:Op zondag 17 april 2005 22:32 schreef Youp het volgende:
ff wat anders.. hoe rijd jij je blok in? 2 tanks rustig leegrijden is voldoende.. dan vol knallenmisschien rij je te rustig... 2takt wil nog wel eens toeren nodig hebben om alles schoon te branden
als je weer kan vlammen doe je dat eens goed en kijk je naar de bougi... is hij dan nog te zwart draai dan de luchtschroef eens open (dit moet je eigenlijk doen als de motor stationair draait zodat je het verschil merkt) dus zorg er eerst voor dat het ding stationair draaiten geen gelul over veiligheid
Moet helemaal niks heequote:Op zondag 17 april 2005 22:30 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Je moest een nieuw topic openen Markster.Jij was de laatste net.
![]()
En ik wil ook wel zo'n Kawasjaak voor erbij, en ook een groen pakkie.![]()
Je doet straks na het coaten van het frame en het motomaster kitje irl weinig of niets onder voor een KTM full uitrusting op het gebied van poserwaarde.![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 22:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ga slapenMorgen om 9 uur in Rotterdam zijn op het Albeda Collega voor een intaketoets
Reetspeerdeer style ^^^quote:Op zondag 17 april 2005 22:28 schreef Makster het volgende:
Kijk hier is ff als jullie willen, een rempomp in de aanbieding bij hopmotorsport. Leuke site veel goeie shit en dit is een goede prijs ! (denk ik)
Rempomp
Leuke aanbieding, maar voor 150 euro meer heb je al radiaal geloof ik.quote:Op zondag 17 april 2005 22:28 schreef Makster het volgende:
Kijk hier is ff als jullie willen, een rempomp in de aanbieding bij hopmotorsport. Leuke site veel goeie shit en dit is een goede prijs ! (denk ik)
Rempomp
JA das ook weer zo.... Op ebay.de staat VEEEEL shit ook radiale pompen van R1's enzo van brembo voor WEINIG geld. Zo een rempomp kan je toch ook gewoon op je fiets moterenquote:Op zondag 17 april 2005 22:45 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Leuke aanbieding, maar voor 150 euro meer heb je al radiaal geloof ik.
En uiteindelijk jouw kennende wil je toch de echte shit.![]()
je hebt toch een werkplaatshandboekquote:Op zondag 17 april 2005 22:38 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik heb er nu pas 2 tanks opzitten, ding loopt gewoon veel te zuinig.![]()
Maar in het verleden reed ik ook wel eens dagen op deze manier, af en toe doortrekken en dat ging wel goed.
Er is dus iets veranderd.Maar waar zit die luchtschroef? Het kan vast geen kwaad als ik hem nu een halve slag geef.
(en is dat links of rechtsom
![]()
)
Hij liep trouwens ook stationair, en nu met geen mogelijkheid meer.
De verstelling op de carb zit al aardig hoog en wil ik niet niet verder doen.
Of zou dat het euvel nu zijn.
Ziet er idd leuk uit die remmerij van jouquote:Op zondag 17 april 2005 22:45 schreef Patrick281 het volgende:
Ik heb trouwens de hele dag maar met 1 vinger geremd.
En af en toe moesten we toch best aardig vertragen.
Er zaten al halogeens in, en deze passen gewoon in dezelfde fitting.quote:Op zondag 17 april 2005 22:46 schreef Makster het volgende:
Pep hooe heb je eigenlijk die ledjes aan gesloten op je CR? Neem aan dat ik die ook gewoon op mijn klx aan kan sluiten? Want er MOET een oplossing komen voor die mega koplamp, echt geen gezicht man!
ik heb n lichtspoel, ik heb n lichtspoelquote:Op zondag 17 april 2005 22:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Er zaten al halogeens in, en deze passen gewoon in dezelfde fitting.![]()
Het licht heeft zowat de hele dag gebrand en thuisgekomen leek het lichtniveau nog geen % minder.![]()
De halogeen kon maar 40 minuten branden, waarvan alleen de eerste 20 een beetje fel.
Maar ik heb geen dynamo of lichtspoel, dus dan kan je ze in principe ook direct schakelen.
Met wisselstroom zal er nog wel een gelijkrichter tussen moeten denk ik.![]()
Juist ja een gelijkrichterquote:Op zondag 17 april 2005 22:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Het licht heeft zowat de hele dag gebrand en thuisgekomen leek het lichtniveau nog geen % minder.![]()
De halogeen kon maar 40 minuten branden, waarvan alleen de eerste 20 een beetje fel.
Maar ik heb geen dynamo of lichtspoel, dus dan kan je ze in principe ook direct schakelen.
Heb ik misschien ook een lichtspoel.... volgens mij wel heh?quote:Op zondag 17 april 2005 22:52 schreef Youp het volgende:
[..]
ik heb n lichtspoel, ik heb n lichtspoelmijn halogeentjes branden lekker
jaquote:Op zondag 17 april 2005 22:55 schreef Makster het volgende:
[..]
Heb ik misschien ook een lichtspoel.... volgens mij wel heh?
Ja, maar ik wilde nu al even een lichte verstelling bewerkstelligen.quote:Op zondag 17 april 2005 22:49 schreef Youp het volgende:
[..]
je hebt toch een werkplaatshandboek
ik weet ook niet precies waar de luchtschroef zit bij jou carben rechtsom is dicht en linksom is open
Mooiquote:Op zondag 17 april 2005 22:57 schreef Youp het volgende:
[..]
jadat ding van jou is gewoon origineel op kenteken geleverd enzo... en dan moet dat
die van pep niet (waarschijnlijk)
Anders brand je licht niet zo lang en fel, oplaadbaar accu' tje heeft niet het eeuwige leven.quote:Op zondag 17 april 2005 22:55 schreef Makster het volgende:
Heb ik misschien ook een lichtspoel.... volgens mij wel heh?
Dus lijkt het me niet dat ie te rijk looptquote:Op zondag 17 april 2005 22:38 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik heb er nu pas 2 tanks opzitten, ding loopt gewoon veel te zuinig.![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 23:20 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij was het hier beter weer vandaag.
RB en ik hebben een kleine 100 kilometer gereden en het was weer helemaal lekker.
En wat een lawaaiding ! Nu al !
Nee split erwtenquote:
LED's hebben de drempelspanning, beneden deze spanning branden ze niet. Het is dus aan- of uit met een heel marginale fluctuatie in lichtsterkte.quote:Op zondag 17 april 2005 22:50 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Gelijkrichter is nodig bij wisselspanning maar elke accu is gelijkspanning.quote:Maar ik heb geen dynamo of lichtspoel, dus dan kan je ze in principe ook direct schakelen.
Ik hoop dat je zo wel even je mail checktquote:Op maandag 18 april 2005 08:04 schreef Patrick281 het volgende:
![]()
Moggûh!
Wat is er mooier dan s'ochtends vroeg met de mist over het landschap op je SM naar je werk rijden?![]()
![]()
Niet hoeven werken waarschijnlijk.
Starte met de tweede trap, ondanks het niet plegen van onderhoud na de rit gisteren.
![]()
En nu werken, en weinig fokkken.![]()
Kreeg vrijdag wat commentaar.
quote:Op maandag 18 april 2005 08:21 schreef Free-Spirit het volgende:
Ik hoop dat je zo wel even je mail checkt
Ga zo weg en heb voor die tijd een antwoord nodig
Vergeet niet dat de KLX650R in de basis een crosser is, ik weet niet hoe het elektrisch systeem eruit ziet, en of het mogelijk is dat alleen de lampen op wisselspanning staan, en er dus louter een kleine gelijkrichter voor accu zit.quote:Op maandag 18 april 2005 08:03 schreef hollander172 het volgende:
Gelijkrichter is nodig bij wisselspanning maar elke accu is gelijkspanning.Voor dit soort lampjes is een gelijkrichter eventueel wel fijn. Ze kunnen een kleine overspanning aan maar soms gebeuren er weleens gekke dingen. Meen dat je dan een 7812 moet hebben en een paar diodes, bij conrad kan je het schemaatje opvragen.
Regenoverall met die dame erbij?quote:Op maandag 18 april 2005 09:10 schreef Mercy_symbol het volgende:
Morgen
ook voordat ik naar werk ging even bij Lidl geweest,
was totaal niet druk of zoheb rustig alles kunnen bekijken e.d
en de score is :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en dat allemaal 2X
helmen ook nog even bekeken en de qualiteit viel me zeker niet tegen hoor,
de sloten waren zeker niet intressant er was geen keurmerk of ART nummer te bekennen
ja hebben we gezien we waren te lam en te moe om te reagerenquote:Op maandag 18 april 2005 09:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Regenoverall met die dame erbij?![]()
![]()
![]()
Sloten waren te verwachten.![]()
Goed dat je hebt wat je wilde.
Nog gezien dat we gisteren 140 kilometer gereden hebben?(althans ik, OPM veel meer
)
Ik heb de filmpjes nog niet eens bekeken.quote:Op maandag 18 april 2005 09:18 schreef Mercy_symbol het volgende:
ja hebben we gezien we waren te lam en te moe om te reageren![]()
waren wel wat spannende momenten geweest las ik en fillempjes waren cool
wij hebben maar 3 foto's van ons avontuur gisterenen daar van is er eigenlijk maar 1 echt bruikbaar
![]()
quote:Op maandag 18 april 2005 09:37 schreef RB het volgende:
En weer terug
met:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Volgens mij maakt een twin het meeste herrie juist bij een dot gas bij in de lag en middentoeren.quote:Op zondag 17 april 2005 23:20 schreef ondeugend het volgende:
Volgens mij was het hier beter weer vandaag.
RB en ik hebben een kleine 100 kilometer gereden en het was weer helemaal lekker.
En wat een lawaaiding ! Nu al !
Als het setje niet voldoet kan ik hem nog als handsfree voor de telefoon gebruikenquote:Op maandag 18 april 2005 09:43 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
![]()
Alleen dat intercomsetje verwacht ik weinig van.![]()
[..]
Volgens mij maakt een twin het meeste herrie juist bij een dot gas bij in de lag en middentoeren.![]()
![]()
Herkenbaarquote:Op maandag 18 april 2005 09:52 schreef RB het volgende:
Die van mij maakt geen herriehij heeft gewoon een lekkere sound, zelfs met db killers er nog in
![]()
Dat zeg ikquote:Op maandag 18 april 2005 09:57 schreef Makster het volgende:
[..]
Herkenbaar
Is geen sound meer het is alsof de wereld vergaat
Op de momenten dat ik achter jou reed gisteren was het net alsof ik met een bazooka beschoten werd.quote:Op maandag 18 april 2005 09:57 schreef Makster het volgende:
Herkenbaar
Is geen sound meer het is alsof de wereld vergaat
quote:Op maandag 18 april 2005 10:05 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Op de momenten dat ik achter jou reed gisteren was het net alsof ik met een bazooka beschoten werd.
BAM BAM BAM BAM!!!!!!!![]()
![]()
quote:Op maandag 18 april 2005 10:16 schreef Makster het volgende:Goeie shit zo een 1 cylinder 4 takt
![]()
Ja leuk speelgoed![]()
rondje Gelderland gereden ongeveer 360KM was erg leuk, het ging er behoorlijk stevig opquote:Op maandag 18 april 2005 09:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik heb de filmpjes nog niet eens bekeken.![]()
OPM had ook nog een foto gemaakt bij ons gebruikelijk tussenstopje bij de clown, maar nog niet gepost.![]()
Wat hebben jullie gedaan op de motor gisteren?![]()
Ik ben ook weer terugquote:Op maandag 18 april 2005 09:37 schreef RB het volgende:
En weer terug
Ik zie je al lopen met al die spullen.quote:Op maandag 18 april 2005 10:45 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Ik ben ook weer terug
Voor mezelf toch zo'n slot, motorhoes en regenpak gekocht
Voor Pepijn zijn verlanglijstje ingekocht, de helm en handschoenen gelijk maar in 2 maten omdat ik iemand al hoorde roepen dat alles klein valt
Kan er beter 1 terugbrengen dan achteraf niet meer kunnen ruilen![]()
Hier was het nog vrij rustig maar iedereen die binnen kwam bleef wel bij de motorspullen hangenquote:Op maandag 18 april 2005 10:47 schreef ZX9R het volgende:
Ik moet ook nog naar de Lidl.....
ik hoop niet te laat te zijn!
quote:
quote:Op maandag 18 april 2005 10:51 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik zie je al lopen met al die spullen.![]()
Ik zie een linkquote:Op maandag 18 april 2005 10:59 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen maar dom ben ik niet
quote:Dat is het grote voordeel van vrouw dom zijn, iedereen is behulpzaam![]()
En onnodig veel werk om ze bij Photobucket te hosten terwijl ze gewoon bij de Lidl online staan.quote:Op maandag 18 april 2005 10:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Zijn dr nou nog foto's van gisteren of niet
Die foto's die gehost zijn bij Photobucket (die Ralf gebruikt iig) kan ik niet zien.... connection time out...
Firefox probleempje![]()
Niet iedereen koop Oxtar laarzenquote:
...bedoel jequote:Op maandag 18 april 2005 11:03 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Niet iedereen koop Oxtar laarzen geeft om veiligheid
kap nou eens met die vooroordelen manquote:
Tsja als jij weer eens laat merken hoe een kortzichtig en bekrompen ventje je eigenlijk bent kan ik het echt niet laten.quote:
Oh ja, omdat Pepijn gisteren zijn laarzen kapot heeft getrapt ook maar 2 verschillende paar schoenen voor hem meegebracht om uit te proberen. Stond niet op zijn verlanglijstje maar proberen kan geen kwaad. Niet goed, schoenen terugquote:Op maandag 18 april 2005 10:45 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Ik ben ook weer terug
Voor mezelf toch zo'n slot, motorhoes en regenpak gekocht
Voor Pepijn zijn verlanglijstje ingekocht, de helm en handschoenen gelijk maar in 2 maten omdat ik iemand al hoorde roepen dat alles klein valt
Kan er beter 1 terugbrengen dan achteraf niet meer kunnen ruilen![]()
Kom wel vaker bij de Lidl en 2 tips:quote:Op maandag 18 april 2005 11:11 schreef Free-Spirit het volgende:
Kom normaal echt nooit in de Lidl is toch wel goed bevallen![]()
ik ben nu nog aan het nagenietenquote:Op maandag 18 april 2005 10:55 schreef Rausdouwer het volgende:
![]()
We hebben inderdaad gisteren nog wel even het topic gelezen. Het was knudde bij de Bosweg of niet?Echt pech! Toevallig dat het dan bij meerderen mis ging. Of hebben jullie elkaar lopen opjutten en gingen er daarom meerderen de mist in?
![]()
Wij hebben heerlijk gereden.Het was wel zwaar op het laatst na die 360 km. Tegen de avond werd het ineens heel koud en in het leer was het niet meer te doen. Maar dat heeft de dag verder absoluut niet verpest, we hebben een heerlijk dagje gereden.
Eigenlijk ben ik nu nog in gedachten bij de rit van gisteren.
Ik vond het trouwens wel grappig om daarna gewoon weer op twee benen te moeten voortbewegen. Dat voelt dan echt raar!
![]()
Zal er aan denken, bedankt voor de tipsquote:Op maandag 18 april 2005 11:14 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Kom wel vaker bij de Lidl en 2 tips:
1) Niet gaan als er zo'n pc/laptopaanbieding is.
2) Niet op zaterdagmiddag gaan.
Tenzij je het leuk vind om schouder aan schouder door die winkel te wandelen.![]()
Zal je wel moe zijnquote:Op maandag 18 april 2005 11:15 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ik ben nu nog aan het nagenieten![]()
heb vanacht in mijn slaap de hele rit volgens mij nog eens dunnetjes over gedaan
De lidl hier hebben ze al twee keer moeten ontzetten toen er zo'n pc aanbieding was en de laatste keer was ik er dus ook onder het mom: "ik ga wel vroeg dan is het nog niet zo druk"quote:Op maandag 18 april 2005 11:23 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Zal er aan denken, bedankt voor de tips
Schouder aan schouder wandelen doe ik nooit
Geen geduld voor en aangezien ik thuis werk ook niet echt nodig om in de "spits" boodschappen te doen Vanochtend ook rustig tot 09.00 gewacht voor ik ging rijden anders staat er precies op de route naar de Lidl een file en om daar nou onnodig in te gaan staan![]()
Niet dat dat veel zegtquote:Op maandag 18 april 2005 11:03 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Niet iedereen koop Oxtar laarzen
(of hoe ze dan ook heten)
Hihiquote:Op maandag 18 april 2005 11:26 schreef hollander172 het volgende:
[..]
De lidl hier hebben ze al twee keer moeten ontzetten toen er zo'n pc aanbieding was en de laatste keer was ik er dus ook onder het mom: "ik ga wel vroeg dan is het nog niet zo druk"![]()
Niet eens voor die aanbieding overigens.![]()
* gniffelt stiekumpjes in het knuistje *quote:Op maandag 18 april 2005 11:27 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Niet dat dat veel zegt
Die Oxtar laarzen van Pepijn waren gisteren met "even" de motor aantrappen zo kapot
quote:Op maandag 18 april 2005 11:11 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Oh ja, omdat Pepijn gisteren zijn laarzen kapot heeft getrapt ook maar 2 verschillende paar schoenen voor hem meegebracht om uit te proberen.
Hahaha, best kortzichtig en naief als je vertrouwd op een keurmerkje!quote:Op maandag 18 april 2005 11:10 schreef ZX9R het volgende:
Over de Lidl:
Er zit een keurmerk in en dus voldoet het aan de minimum veiligheidseisen.
quote:Op maandag 18 april 2005 11:30 schreef ZX9R het volgende:
[..]
* gniffelt stiekumpjes in het knuistje *
Inderdaad, soms gaat heel duur spul waarvan je kwaliteit en duurzaamheid mag verwachten ook zo kapot. Het is helaas niet altijd zo maar op merk of prijs te beoordelen wat nu langer mee gaat.quote:Op maandag 18 april 2005 11:27 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Niet dat dat veel zegt
Die Oxtar laarzen van Pepijn waren gisteren met "even" de motor aantrappen zo kapot
Ben je dr mee gevallen danquote:Op maandag 18 april 2005 11:09 schreef Mercy_symbol het volgende:
kwaliteit is helemaal niet slecht hooren ik ben er geweest.
![]()
quote:Op maandag 18 april 2005 11:30 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Kan ik met die veters in mijn kickstarter blijven hangen.
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, zal ze wel proberen, wie weet is het wat.![]()
Daar zijn ze ook echt voor gemaakt heh, ze zijn gemaakt om berscherming te bieden tijdens het vallen.quote:Op maandag 18 april 2005 11:27 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Niet dat dat veel zegt
Kickstarter ging als een mes door de boter.quote:Op maandag 18 april 2005 11:27 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Niet dat dat veel zegt
Komt ie weer zn standaard woordjesquote:Op maandag 18 april 2005 11:09 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Tsja als jij weer eens laat merken hoe een kortzichtig en bekrompen ventje je eigenlijk bent kan ik het echt niet laten.
Best kortzichtig als je overal maar tegenaan gaat schoppen omdat het je niet aanstaat.quote:Op maandag 18 april 2005 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Hahaha, best kortzichtig en naief als je vertrouwd op een keurmerkje!
Oxtar laarzen die kapot gaan na een paar keer trappen.quote:
quote:Op maandag 18 april 2005 11:35 schreef ZX9R het volgende:
Oxtar laarzen die kapot gaan na een paar keer trappen.
Daar gaat Riets' kwaliteit...
Geen last van je knie of ben je die door het rij genot even vergeten ?quote:Op maandag 18 april 2005 10:55 schreef Rausdouwer het volgende:
![]()
We hebben inderdaad gisteren nog wel even het topic gelezen. Het was knudde bij de Bosweg of niet?Echt pech! Toevallig dat het dan bij meerderen mis ging. Of hebben jullie elkaar lopen opjutten en gingen er daarom meerderen de mist in?
![]()
Wij hebben heerlijk gereden.Het was wel zwaar op het laatst na die 360 km. Tegen de avond werd het ineens heel koud en in het leer was het niet meer te doen. Maar dat heeft de dag verder absoluut niet verpest, we hebben een heerlijk dagje gereden.
Eigenlijk ben ik nu nog in gedachten bij de rit van gisteren.
Ik vond het trouwens wel grappig om daarna gewoon weer op twee benen te moeten voortbewegen. Dat voelt dan echt raar!
![]()
Ach ja.......quote:Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:
-zwamverhaal-
wie is er bekrompen genoeg om kwaliteit in de prijs van het artikel uit te drukken ?quote:
Ook goede merken hebben minder goede spullen. Laatst nog een artikel gelezen in MOTO73 over een jas van Dainese waar je 500 Euro voor betaald maar die toch een aantal flinke minpunten had. Ik hoef die jas niet, want die jas voldoet niet aan mijn eisen en je betaalt er ook nog eens 500 Euro voor.quote:Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sjonge, zijn jullie nou zo dom of lijkt het maar zoEen half uur lang kicken met motorlaarzen gemaakt voor de supersport (een supersport heeft doorgaans geen kickstarter mensen
), ook al heb je dan laarzen van 3000 euro, kapot gaan ze toch echt. Als je er met een mes in gaat snijden gaan ze ook kapot.....
Geen idee wat jullie hier nu mee willen zeggenDus als ze kapot gaan van kicken bieden ze geen bescherming met vallen
Dat is net als de brandweerlaarzen die ze gebruiken bij de brandweer. Die zijn gemaakt om te beschermen tegen extreme hitte. Maar als je daar dingen mee gaat doen waar ze niet voor gemaakt zijn, bijv. bergbeklimmen, gaan ze ook kapot. En dan gaan jullie ook zeggen dat ze kwalitatief niet goed zijn
Snap ook niet waarom ik nu weer kortzichtig en bekrompen genoemd wordt, puur omdat ik die kleding niet vertrouw, ook al zit er een keurmerkje in.... volgens mij is dat gezond verstand en niet kortzichtig en bekrompen...
Ik geef de voorkeur aan kledingsmerken die zichzelf door de jaren heen al bewezen hebben. Dat jullie nu vertrouwen op goedkope LIDL rommel moeten jullie weten, maar volgens mij zijn jullie dan kortzichtig en niet ik...
Maar ach, het is je lichaam maar....
Het was naar 10 minuten toch, en dat was lang genoeg.quote:Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Sjonge, zijn jullie nou zo dom of lijkt het maar zoEen half uur lang kicken met motorlaarzen gemaakt voor de supersport (een supersport heeft doorgaans geen kickstarter mensen
), ook al heb je dan laarzen van 3000 euro, kapot gaan ze toch echt. Als je er met een mes in gaat snijden gaan ze ook kapot.....
Lief dat je het vraagt.quote:Op maandag 18 april 2005 11:41 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Geen last van je knie of ben je die door het rij genot even vergeten ?
Wel oppassen met je knee down's, of zaten die er nog wel op.quote:Op maandag 18 april 2005 11:49 schreef Rausdouwer het volgende:
Het leek gisterochtend ook even wat minder te gaan, maar toen ik heb een kniebeschermer uit het pak gehaald.
Die konden gewoon blijven zitten. Voor mijn gevoel (en trouwens ook wel te zien aan de schaamrandjes, 1 cm helemaal niet slecht voor een beginner) ga ik wel plat en soms steek ik mijn been iets uit (vooral bij de VFR), omdat de motor anders niet hard genoeg de bocht door wil, maar de grond zal ik nog wel niet halen.quote:Op maandag 18 april 2005 11:53 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Wel oppassen met je knee down's, of zaten die er nog wel op.![]()
Waar staat dat ik kwaliteit in prijs uit druk danquote:Op maandag 18 april 2005 11:45 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
wie is er bekrompen genoeg om kwaliteit in de prijs van het artikel uit te drukken ?![]()
een 15 jarige die nog op school zit kan ik nog begrijpen dat ie alleen maar merkspul wil hebben![]()
maar dat jij zo denk is toch wel erg triest![]()
Ok. Maar ik heb het over primaire motorkleding.quote:Op maandag 18 april 2005 11:42 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Ach ja.......
Het is maar voor erbij. #En dan ga ik geen "merkkleding" aanschaffen die ik te duur vind.
waarom geef je de Lidl spullen dan geen kans om zich te bewijzen ?quote:Op maandag 18 april 2005 12:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Waar staat dat ik kwaliteit in prijs uit druk dan![]()
Dat verzin je er nu gewoon maar even bij volgens mij. Nergens staat dat ik duurdere kleding beter vind. Ik zeg dat ik kies voor kleding die zich door de jaren heen al heeft bewezen.
Wat maakt het uit primaire kleding of niet voor die zondagrijders, blijft hetzelfde risico.quote:Op maandag 18 april 2005 12:11 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ok. Maar ik heb het over primaire motorkleding.
Zeg jij nou niks met je spijkerbroekjequote:Op maandag 18 april 2005 12:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit primaire kleding of niet voor die zondagrijders, blijft hetzelfde risico.(of juist meer
)
Als dat er al is.Ben benieuwd naar de spulletjes vanavond.
![]()
Ik weet niet of je dat in woorden gezegd hebt, maar dat is toch de achterliggende gedachte? Ik koop (en ik ga niet eens kijken) niets bij de LIDL want het is daar allemaal goedkoop en dat kan bij voorbaat al niets zijn. Ik heb tenminste niet anders gehoord dan dat je de LIDL alleen maar afkraakt.quote:Op maandag 18 april 2005 12:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Waar staat dat ik kwaliteit in prijs uit druk dan![]()
Dat verzin je er nu gewoon maar even bij volgens mij. Nergens staat dat ik duurdere kleding beter vind. Ik zeg dat ik kies voor kleding die zich door de jaren heen al heeft bewezen.
Hab nergens gezegd dat duurdere kleding beter is dan goedkope. Dat jij dat nu zo opvat kan ik niks aan doen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:12 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
waarom geef je de Lidl spullen dan geen kans om zich te bewijzen ?
enne niet verzonnen een paar topics terug gelezen
Snap je het nou echt niet ??? Geld is de achterliggende gedachte helemaal niet, dat is die van jullie! (Lekker goedkoop).quote:Op maandag 18 april 2005 12:16 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dat in woorden gezegd hebt, maar dat is toch de achterliggende gedachte? Ik koop (en ik ga niet eens kijken) niets bij de LIDL want het is daar allemaal goedkoop en dat kan bij voorbaat al niets zijn. Ik heb tenminste niet anders gehoord dan dat je de LIDL alleen maar afkraakt.
Je draait de boel op beste Mercyquote:Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef Mercy_symbol het volgende:
ik geef het op![]()
tegen zo'n bord voor je hoofd kan geen mens op![]()
![]()
![]()
![]()
Ze hadden geen motorbroeken in de aanbieding.quote:Op maandag 18 april 2005 12:16 schreef Rietvaerder het volgende:
Zeg jij nou niks met je spijkerbroekje
Wilde ook al wat schrijven maar ik doe al geen moeite meer.quote:Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef Mercy_symbol het volgende:
ik geef het op![]()
tegen zo'n bord betonnen plaat voor je hoofd kan geen mens op![]()
![]()
![]()
![]()
Onderbouwquote:Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef hollander172 het volgende:
Tegen zoveel kortzichtigheid kan je niet op praten.
Ik ben het er mee eens dat je niet op kleding moet besparen alleen omdat het goedkoop is. Maar het hangt er misschien ook aan wat. Een helm en een pak moeten van mij heel goed zijn. Handschoenen vind ik ook belangrijk, maar als het gewone goede leren handschoenen zijn dan is het volgens mij goed.quote:Op maandag 18 april 2005 12:21 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Snap je het nou echt niet ??? Geld is de achterliggende gedachte helemaal niet, dat is die van jullie! (Lekker goedkoop).
Net als wanneer je een Ferrari koopt en dan goedkope olie van de Q8 erin gooit omdat dat zo lekker goedkoop is....
Ik zeg hele tijd al, ik koop liever kleding die zichzelf door de jaren al bewezen heeft. En tja, dat ie nou eenmaal duurder is neem ik voor lief, motorrijden is uberhaupt duur dus waarom dan besparen op kleding.. (staat hierboven in mijn vorige post al).
Ik kraak de LIDL niet af, ik zeg gewoon dat ik er niet op vertrouw en als je wel vertrouwd op het keurmerkje dat je niet helemaal snugger bezig bent....
Je neemt nu gewoon van fabrikanten aan dat het goed is, terwijl het JOUW hoofd moet beschermen, niet die van hun.... (ik spreek nu in het algemeen voor bijv. iemand die en helm koopt daar). Ik vind dat toch wel ver gaan omdat motorrijden sowieso al gevaarlijk genoeg is, dus goede kleding kopen (waarvan je al weet dat het goed is en dat weet je van de LIDL nog niet) is wel het minste wat je kunt doen vind ik....
Okayquote:Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef Patrick281 het volgende:
Ze hadden geen motorbroeken in de aanbieding.![]()
Ik ga wel die Lucky Strike overall eens proberen.![]()
Ik heb ook alleen over de helmen, motorjassen, motorbroek en handschoene evt. VOORNAMELIJK de helmen.quote:Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat je niet op kleding moet besparen alleen omdat het goedkoop is. Maar het hangt er misschien ook aan wat. Een helm en een pak moeten van mij heel goed zijn. Handschoenen vind ik ook belangrijk, maar als het gewone goede leren handschoenen zijn dan is het volgens mij goed.
Maar bijv. het regenpak, de motorsokken en de backprotector die wij dan gekocht hebben, mogen van mij dus best goedkoper zijn. Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor.
Aan de ene kant veroordeel je iets wat je niet gezien/gevoelt/geprobeert hebt en aan de andere kant geloof je blindelings de marketingmachine van grote fabrikanten.quote:
Klopt, die backprotector is een extra'tje die ik niet zo snel zou kopen verder, en wie weet koop ik later met de SM circuitplannen nog wel eens een merk protector.quote:Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Rausdouwer het volgende:
Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor.
Ik beoordeel voor mezelf puur het feit dat er nog geen ervaringen mee zijn in hoeverre ze beschermen! Ik ga dat toch niet zomaar aannemen....quote:Op maandag 18 april 2005 12:34 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Aan de ene kant veroordeel je iets wat je niet gezien/gevoelt/geprobeert hebt en aan de andere kant geloof je blindelings de marketingmachine van grote fabrikanten.
Je denkt toch niet dat "grote" merken zo goed verkopen omdat het alleen maar kwalitatief goed spul is he?![]()
Ik heb een backprotector van de Polo uit Duitsland, van Betac. 27 euro.....quote:Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Klopt, die backprotector is een extra'tje die ik niet zo snel zou kopen verder, en wie weet koop ik later met de SM circuitplannen nog wel eens een merk protector.![]()
Daar denkt dacht de uitvinder Barry Sheen vast heel anders over.quote:Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar goed, backprotector boeit ook niet zoveel, is lang niet zo ingewikkeld als de techniek van een helm of zelfs een motorpak....
quote:Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Klopt, die backprotector is een extra'tje die ik niet zo snel zou kopen verder, en wie weet koop ik later met de SM circuitplannen nog wel eens een merk protector.![]()
Mijn handschoenen komen bij Safe vandaan, deze Lidl zagen er op het plaatje een stuk beter uit.
Zal het vanavond zien.Terugbrengen mocht nog volgens FS, die had dat nagevraagd.
![]()
De Fok! MC is weer in zijn oude waarde, normen en bezetting hersteld.quote:Op maandag 18 april 2005 12:50 schreef hicham het volgende:
Een rel, zonder mij![]()
Toppie![]()
![]()
Heb van 7 uur 's ochtend tot nu geprogrammeerd. Nu even douchen en dan naar school.
Houden jullie het wel leuk hier?
weet jij nog die backprotectors die we bij Safe onderzocht hebben ??quote:Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Ik ben het er mee eens dat je niet op kleding moet besparen alleen omdat het goedkoop is. Maar het hangt er misschien ook aan wat. Een helm en een pak moeten van mij heel goed zijn. Handschoenen vind ik ook belangrijk, maar als het gewone goede leren handschoenen zijn dan is het volgens mij goed.
Maar bijv. het regenpak, de motorsokken en de backprotector die wij dan gekocht hebben, mogen van mij dus best goedkoper zijn. Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor.
Bij Safe gaat de marge over kleding inderdaad met 2.5 keer over de kop.quote:Op maandag 18 april 2005 13:11 schreef Mercy_symbol het volgende:
weet jij nog die backprotectors die we bij Safe onderzocht hebben ??
qua prijs en kwaliteit is er met deze niets mis hoordie van de Lidl buigen zelfs minder ver door dan de "merkmeuk" waar Riet zo gek op is
en dat met ¤100 verschil
![]()
quote:Op maandag 18 april 2005 13:14 schreef Patrick281 het volgende:
Maar Riet heeft zelfs nog een goedkopere backprotector schrijft hij net.![]()
En wat zegt het dan hoever een backprotector kan buigenquote:Op maandag 18 april 2005 13:11 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
weet jij nog die backprotectors die we bij Safe onderzocht hebben ??
qua prijs en kwaliteit is er met deze niets mis hoordie van de Lidl buigen zelfs minder ver door dan de "merkmeuk" waar Riet zo gek op is
en dat met ¤100 verschil
![]()
quote:Op maandag 18 april 2005 13:25 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ik snap dat niet
en ook nog van een onbekend merk
![]()
4e keer: heb het over motorpakken en helmen....quote:Op maandag 18 april 2005 13:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik ken het ook niet
dus dan kan het nooit veel zijn.
![]()
![]()
ik zou mijn leven niet aan 29 euro toevertrouwen hoorquote:Op maandag 18 april 2005 13:27 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik ken het ook niet
dus dan kan het nooit veel zijn.
![]()
![]()
Dat moet wel weggegooid geld zijn, koop je een rugprotector, een nuttig extra, krijg je een niet werkend exemplaar.quote:Op maandag 18 april 2005 13:31 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ik zou mijn leven niet aan 29 euro toevertrouwen hoor![]()
![]()
bij Safe staat er een bekend merkje op en dat is iets waar JIJ waarde aan hecht.quote:Op maandag 18 april 2005 13:26 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En wat zegt het dan hoever een backprotector kan buigenAls ie niet kan buigen of beperkt breekt ie snel. Net als een vliegtuigvleugel of hoog gebouw. En dat kan niet de bedoelig zijn van een backprotector... dus buigen = goed
En wie zegt dan weer dat Safe alleen maar goed spul verkoopt. Als je goed had gelezen zou je gezien hebben dat ik het voornamelijk over de helmen had....
dat bedoel je neem ik aan toch wel voor jezelf hequote:Op maandag 18 april 2005 13:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok. Ik stop er mee. Het word duidelijk niet gesnaptHumor... ongekend...
Tip: ga eens een vervolgopleiding doen en dan praten we wel weer
Inderdaad, want je snapt het niet helemaal geloof ik...quote:Op maandag 18 april 2005 13:36 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
bij Safe staat er een bekend merkje op en dat is iets waar JIJ waarde aan hecht.
en een rugprotector is bedoeld om te voorkomen dat je je rug breekt bij te ver doorbuigen naar achteren, en laat het nou bij die Safe dingen veel verder doorbuigen als ik net bij de Lidl protector heb geprobeerd. terwijl het materiaal hetzelfde aanvoelt.![]()
en nu stop ik echt ermee want het heeft totaal geen zin
O, nu word ie mooi, ga je je nu verschuilen achter je opleidingquote:Op maandag 18 april 2005 13:39 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
dat bedoel je neem ik aan toch wel voor jezelf he![]()
volgens mij is het scholings niveau hier toch wel HBO en hoger volgens mij.![]()
nu jij weer![]()
Ik denk dat jij het niet snapt.quote:Op maandag 18 april 2005 13:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Inderdaad, want je snapt het niet helemaal geloof ik...
Alleen ikkequote:Op maandag 18 april 2005 13:42 schreef ZX9R het volgende:
Ik denk dat jij het niet snapt.
Wij hebben het geen van allen over onze HOOFD-kleding.
Alleen maar kleding voor erbij! Voor als er toevallig een keer een bijrijder is die niks heeft. Geen pak, schoenen, handschoenen of een helm oid.
Precies, een nieuwe goed passende helm is beter dan een oude (en iedere) en veel te ruime.quote:Dan kun je zelf beter wat van de Lidl hebben liggen ipv helemaal niets. (Of in mijn geval slechts een veel te grote helm die al een valpartij heeft meegemaakt)
Een middagje voor relleken, vrijdag ben ik erbijquote:Op maandag 18 april 2005 13:44 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ow vandaar, een soort middagje voor motorleken
En jij bent onze blauwhelmquote:Op maandag 18 april 2005 13:46 schreef hicham het volgende:
[..]
Een middagje voor relleken, vrijdag ben ik erbij
quote:
Damn, ik dacht dat het midden in de nacht was en ik een nachtmerrie had dat ik op mijn werk zat.quote:Op maandag 18 april 2005 13:43 schreef hicham het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/95022/1![]()
![]()
Die poser foto ook nog
Het is maandagmiddag trouwens menschen
Vraag maar een Mercy, dat is onze expert op motorgebiedquote:Op maandag 18 april 2005 13:48 schreef hicham het volgende:
[..]
Een blauwhelm van de LIDL of liever een Nolan/Shoei/whatever?![]()
Volgens mij was hij van de backprotectors en jij van de helmenquote:Op maandag 18 april 2005 13:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Vraag maar een Mercy, dat is onze expert op motorgebied
Als je het maar niet verleertquote:Op maandag 18 april 2005 13:54 schreef hicham het volgende:
Ik ga naar school op de motortoedeliedokie
(al langer dan een week niet gereden
)
quote:Op maandag 18 april 2005 13:49 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Vraag maar een Mercy, dat is onze expert op motorgebied
Ik moet nog zien of een helmpje van 40 euro wel een (goede) pasvorm heeftquote:Een slecht passende helm kan nooit een optimale bescherming bieden en een niet goed vastgetrokken sluiting betekent dat de beste helm dan slechter is dan een goed bevestigde ‘slechtere' helm.
Bron?quote:Op maandag 18 april 2005 14:02 schreef stinkie het volgende:
Oja, en ik ga heus wel duur merkspul kopen (ook al komt het uit dezelfde fabrieken) als dat nodig is.
en jij geloofd dat er voor een helm van 40 euro een aparte fabriek de grond uit word gestampt? Die helmen komen uit dezelfde fabrieken, worden van dezelfde materialen gemaakt. Gewoon de 'restanten' zeg maar. Dat gebeurt in elke fabriek bij elk product dat er gemaakt word. Comfort better? Misschien, er zal meer aandacht aan worden besteed, maar comfort is dusdanig persoonlijk dat ik daar al niet meer voor naar merken kijk. Veiligheid? Lekker belangrijk al die zogenaamde "keurmerkjes" en merknamen. Buiten dat heb ik mijn leven al aan goedkopere dingen toevertrouwd dan 40 euro.quote:Op maandag 18 april 2005 14:04 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Bron?
Het KAN gewoon niet dat die integraal helm van de LIDL van 40 euro NET zo goed en lekker zit als een Arai.... om nog maar niet over de bescherming te spreken
quote:Op maandag 18 april 2005 13:36 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat moet wel weggegooid geld zijn, koop je een rugprotector, een nuttig extra, krijg je een niet werkend exemplaar.Wat heb je er dan aan, en het zit nog altijd in de weg ook op je rug.
Ik heb geen Arai, ik heb een Shark.quote:Op maandag 18 april 2005 14:10 schreef stinkie het volgende:
[..]
en jij geloofd dat er voor een helm van 40 euro een aparte fabriek de grond uit word gestampt? Die helmen komen uit dezelfde fabrieken, worden van dezelfde materialen gemaakt. Gewoon de 'restanten' zeg maar. Dat gebeurt in elke fabriek bij elk product dat er gemaakt word. Comfort better? Misschien, er zal meer aandacht aan worden besteed, maar comfort is dusdanig persoonlijk dat ik daar al niet meer voor naar merken kijk. Veiligheid? Lekker belangrijk al die zogenaamde "keurmerkjes" en merknamen. Buiten dat heb ik mijn leven al aan goedkopere dingen toevertrouwd dan 40 euro.
Laat me raden? Jij hebt een Arai? Ben benieuwd als jij een ander merk koop wat dan het beste is dat er op de markt te krijgen is. Wel eens van tunnelvisie gehoord?
Kijk Pepijn dat is die zwarte helm waar ik het vanmorgen over hadquote:Op maandag 18 april 2005 13:43 schreef hicham het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/95022/1
tis de helm voor een bijrijder, had de vorige topics wat beter gelezenquote:Op maandag 18 april 2005 14:18 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik heb geen Arai, ik heb een Shark.
Enne verder wil ik nog 1 ding zeggen: blijkbaar heb je geen geld voor een duurdere helm, dus houd jezelf maar voor de gek en maak jezelf maar wijs dat het idd hetzelfde is als een ''echte'' helm![]()
Dit vind ik wel een strakke uitleg. Ik denk ook dat het zo zit. Ik heb in het laatste jaar van mijn studie veel bij de Aldi gewerkt en daar zag je ook heel vaak de A-merken op de pallets bij de B-merken.quote:Op maandag 18 april 2005 14:10 schreef stinkie het volgende:
[..]
en jij geloofd dat er voor een helm van 40 euro een aparte fabriek de grond uit word gestampt? Die helmen komen uit dezelfde fabrieken, worden van dezelfde materialen gemaakt. Gewoon de 'restanten' zeg maar. Dat gebeurt in elke fabriek bij elk product dat er gemaakt word. Comfort better? Misschien, er zal meer aandacht aan worden besteed, maar comfort is dusdanig persoonlijk dat ik daar al niet meer voor naar merken kijk. Veiligheid? Lekker belangrijk al die zogenaamde "keurmerkjes" en merknamen. Buiten dat heb ik mijn leven al aan goedkopere dingen toevertrouwd dan 40 euro.
Laat me raden? Jij hebt een Arai? Ben benieuwd als jij een ander merk koop wat dan het beste is dat er op de markt te krijgen is. Wel eens van tunnelvisie gehoord?
quote:Op maandag 18 april 2005 14:13 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
![]()
Ik ben wel benieuwd hoe dat onder het leren pak zit en of het trouwens wel past. Gisteren had ik het heel koud op de terugweg, dus toen heb ik de oude motorjas van Mercy daar overheen aan getrokken. Ik had op sommige plaatsten dus twee keer protectie zitten. Het voelde wel even raar aan, maar het went wel en het was in ieder geval geen belemmering voor het rijden.
quote:Op maandag 18 april 2005 14:27 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
wat wel duidelijk was dat het er totaal niet uitzag
![]()
net een dikke sumo worstelaarster![]()
Denk je. Dus neem je het maar aan dat het wel goed zit? Het is wel de bescherming je HOOFD waar we over pratenquote:Op maandag 18 april 2005 14:27 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een strakke uitleg. Ik denk ook dat het zo zit. Ik heb in het laatste jaar van mijn studie veel bij de Aldi gewerkt en daar zag je ook heel vaak de A-merken op de pallets bij de B-merken.
Omdat het geen voor de racerij gemaakte helmen zijn.quote:Op maandag 18 april 2005 14:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom GP-coureurs, motoragenten en ambulancepersoneel dan niet met helmen van de LIDL gaan rijden, scheelt een hoop toch en net zo veilig (is immers goed gekeurd)
waarom ben ik nou vergeten foto's te makenquote:Op maandag 18 april 2005 14:30 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
die jas was minstens 3 of 4 maten te groot. Jammer genoeg was het toen nog niet zo warm, maar het scheelde tenminste wel iets.
tsja, die fabrieken willen ook de markt afromen. Naast merkgeile pubers als Riet heb je ook nog mensen die een hypotheek hebben hequote:Op maandag 18 april 2005 14:27 schreef Rausdouwer het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een strakke uitleg. Ik denk ook dat het zo zit. Ik heb in het laatste jaar van mijn studie veel bij de Aldi gewerkt en daar zag je ook heel vaak de A-merken op de pallets bij de B-merken.
Ok en wat is het verschil tussen GP-coureurs die met 100 op hun plaat gaan of wij met 100 in de lange bocht op de Boswegquote:Op maandag 18 april 2005 14:33 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Omdat het geen voor de racerij gemaakte helmen zijn.![]()
is volgens mij in alle branchesquote:Op maandag 18 april 2005 14:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
tsja, die fabrieken willen ook de markt afromen. Naast merkgeile pubers als Riet heb je ook nog mensen die een hypotheek hebben he
Kijk maar naar automerken. Er is geen merk waar zoveel 'goedkope naamloze' onderdelen van te krijgen zijn als Mercedes..... De Opel Kadett word ook nog steeds gemaakt, nu als Deawoo, zelfde auto etc.
Duiksport heb ik ook niet anders meegemaakt. Meerdere merken/fabrieken die hetzelfde maken. Andere naam en prijs erop en gaan.
Niet echt een discussie, andere merk helmen mag je in de racerij ook niet gebruiken.quote:Op maandag 18 april 2005 14:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ok en wat is het verschil tussen GP-coureurs die met 100 op hun plaat gaan of wij met 100 in de lange bocht op de Bosweg
die is er speciaal voor opgeleid hequote:Op maandag 18 april 2005 14:40 schreef stinkie het volgende:
Vraag me af wie van de merkenfanaten het aandurf om zijn eigen remmen te vervangen. Die kunnen ok maar beter goed werken en een duur betaalde monteur zal het vast beter en veiliger kunnen
Hoezo niet? Als je weet hoe het moet is er geen verschil of een monteur het doet of jij zelf lijkt me.quote:Op maandag 18 april 2005 14:40 schreef stinkie het volgende:
Vraag me af wie van de merkenfanaten het aandurf om zijn eigen remmen te vervangen. Die kunnen ok maar beter goed werken en een duur betaalde monteur zal het vast beter en veiliger kunnen
Juist, dus moeten wij een NOG betere helm hebben eigenlijkquote:Op maandag 18 april 2005 14:42 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat die coureurs geen struiken en andere obstakels tegenkomen.![]()
Dat die coreurs altijd iedere seconde op de baan het maximale uit de machine halen en bijna geen enkele marge tot correctie aanhouden.![]()
stinkie zegt ook dat er wel verschillen zijn. Uiteraard heb je wel verschil in materiaal. Maar als je de ene glasvezelhelm met de ander vergelijkt dan zul je heel vaak verschil in model/constructie en comfort zien. Dingen als de binnenwerking/bekleding (hoe noem je zoiets), de sluiting etc.quote:Op maandag 18 april 2005 14:32 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Denk je. Dus neem je het maar aan dat het wel goed zit? Het is wel de bescherming je HOOFD waar we over pratenIk vind dat er hier wel heel makkelijk over word gedacht.
No offence verder hoor.
"sponsering" is zo leukquote:Op maandag 18 april 2005 14:42 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Niet echt een discussie, andere merk helmen mag je in de racerij ook niet gebruiken.
...
Net als ervaren parachutespringers die zelf hun parachute opvouwen en ergens in de 2.000 sprongen ineens verongelukken wegens een foutje.quote:Op maandag 18 april 2005 14:43 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hoezo niet? Als je weet hoe het moet is er geen verschil of een monteur het doet of jij zelf lijkt me.
Kwestie van juist monteren en je bent er zelf bij, bij het maken van een helm bijv. niet
Inderdaad die goedkope merken komen heel vaak uit dezelfde fabriekquote:Op maandag 18 april 2005 14:10 schreef stinkie het volgende:
[..]
Overcapaciteit? Machines stilzetten is duurder dan voor een lagere marge produceren..quote:Op maandag 18 april 2005 14:55 schreef Free-Spirit het volgende:
[..]
Inderdaad die goedkope merken komen heel vaak uit dezelfde fabriek
Gewoon goede kwaliteit maar om een of andere reden minder verkoopbaar waardoor ze de merknaam er niet voor willen gebruiken en er een andere naam en daardoor ander prijskaartje aan hangen
Zowel ooit op school geleerd als in de praktijk meegemaakt
Ik gaf het verkeerde antwoord.quote:Op maandag 18 april 2005 14:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Juist, dus moeten wij een NOG betere helm hebben eigenlijk
Ik heb vandaag veel domme dinge gehoord maar jij bent vandaag de topperquote:Op maandag 18 april 2005 14:02 schreef stinkie het volgende:
Zo, net een helm van de Lidl gescoord. Straks eens kijken of ie goed past, jammer dat ze mijn maat niet meer hadden.
En dan niemand die hapte.quote:Op maandag 18 april 2005 14:59 schreef Makster het volgende:
[..]
Ik heb vandaag veel domme dinge gehoord maar jij bent vandaag de topper![]()
![]()
![]()
ik heb vandaag veel mensen slecht zien lezen, maar jij slaat allesquote:Op maandag 18 april 2005 14:59 schreef Makster het volgende:
[..]
Ik heb vandaag veel domme dinge gehoord maar jij bent vandaag de topper![]()
![]()
![]()
eerst wilde ik niet eens reageren, zo makkelijk, maar het was sterker dan mijn wilquote:
Jij kan al net zo goed grappen maken als autorijden.quote:Op maandag 18 april 2005 15:09 schreef stinkie het volgende:
[..]
eerst wilde ik niet eens reageren, zo makkelijk, maar het was sterker dan mijn wil
quote:Op maandag 18 april 2005 15:12 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Jij kan al net zo goed grappen maken als autorijden.![]()
Ik heb vandaag veel mensen niet hard zien werken, maar jullie slaan allesquote:Op maandag 18 april 2005 15:08 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb vandaag veel mensen slecht zien lezen, maar jij slaat alles
Ik heb vrijquote:Op maandag 18 april 2005 15:22 schreef Makster het volgende:
[..]
Ik heb vandaag veel mensen niet hard zien werken, maar jullie slaan alles
Hoe de hell kan ik in godsnaam alles lezen met zulk post tempo, sorry dikke tampeloerus
Ah bedankt, wist ik nog niet !quote:Op maandag 18 april 2005 15:22 schreef Free-Spirit het volgende:
Denk je dat die coureurs zelf hun helmen uit mogen kiezen?![]()
Is maar net wie hun sponsor is en wat het regelement op dat moment zegt
Vast.quote:
quote:Op maandag 18 april 2005 15:13 schreef stinkie het volgende:
bij schadebedrijf: vorige week was er ook al iemand met een Carisma, zelfde schadeligt gewoon aan die wagen dus
![]()
Aad verteld wel meer geloof ikquote:
quote:>>>>>>>>>>>>>>di wo do vr za
Zonneschijn (%) 20 70 70 60 50
Neerslagkans (%) 60 30 10 20 30
Hij zal wel een rijder hebben gehad die niet mocht starten met een helm daar gekocht.quote:Op maandag 18 april 2005 15:51 schreef Rietvaerder het volgende:
Aad verteld wel meer geloof ikEn zn handjes heeft ie ook niet helemaal onder controle als ik zo eens naar Pepijn's CR kijk
Serieus, jij denkt dat er geen verschil zit tussen een Arai helm en een helm van de LIDLquote:Op maandag 18 april 2005 16:10 schreef hollander172 het volgende:
Zit trouwens geen verschil in tussen een "goedkope" en een duurdere van dezelfde band. Machines stilleggen is duur maar wijzigingen in het productie proces nog veel duurder.
Leer eens lezen rellend stuk verdriet.quote:Op maandag 18 april 2005 16:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Serieus, jij denkt dat er geen verschil zit tussen een Arai helm en een helm van de LIDL
Of lees ik het weer verkeerdGeloof t niet he?
Wel echt grappig als je dat denkt.
Dan kan ik je bij deze zeggen dat dat echt niet dezelfde band isquote:Op maandag 18 april 2005 16:28 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Leer eens lezen rellend stuk verdriet.Van dezelfde band zei ik en als dat Arai is dan is het inderdaad dezelfde.
Snap jij nou echt niet hoe productieprocessen in elkaar zitten? Marktwerking weleens van gehoord?
Je doet net alsof een discussie iets negatiefs isquote:Op maandag 18 april 2005 16:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik kom wel terug als de discussie is overgewaaiddan zal ik die paar pics van gisteren ff posten
helemaal niet, maar er wordt tegen het randje aan van denigrerend discussieren gediscussieerd. oude irritaties lijken weer op te laaien als het zo doorgaat, weinig zin in.quote:Op maandag 18 april 2005 16:37 schreef Rietvaerder het volgende:
Je doet net alsof een discussie iets negatiefs is![]()
quote:Post die pics es! NU!![]()
Niergordel heeft mams voor me gehaald toen ze voor broertje wat dingen ging halen bij Lidlquote:Op maandag 18 april 2005 16:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik kom wel terug als de discussie is overgewaaiddan zal ik die paar pics van gisteren ff posten
btw:
backprotector zit iig goed met jas aanen tanktas (was de laatste) past goed, oja ook nog een niergordel gehaald (weet niet eens of ik em ooit zal gebruiken) en 2 sloten die niet echt veel voorstellen
Raar heh als mensen je woorden in de mond leggen en niet goed lezen....... en het niet (willen) snappen...quote:Op maandag 18 april 2005 16:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
helemaal niet, maar er wordt tegen het randje aan van denigrerend discussieren gediscussieerd. oude irritaties lijken weer op te laaien als het zo doorgaat, weinig zin in.
Die hoeft je hoofd ook niet te beschermenquote:Op maandag 18 april 2005 16:41 schreef hicham het volgende:
Maar was jammer genoeg niet een Arai niergordel
Ik wil m'n nieren ook wel veilig bij me hebben hoorquote:Op maandag 18 april 2005 16:42 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Die hoeft je hoofd ook niet te beschermen
ach zover laten we het gewoon niet meer komen hoorquote:Op maandag 18 april 2005 16:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
helemaal niet, maar er wordt tegen het randje aan van denigrerend discussieren gediscussieerd. oude irritaties lijken weer op te laaien als het zo doorgaat, weinig zin in.
[..]
Shark goedkoopquote:Op maandag 18 april 2005 16:46 schreef ZX9R het volgende:
Riet, Lars zegt dat als die goedkope helmen van dezelfde band afrollen als Arai, deze hetzelfde zijn.
Hij zegt niet dat de goedkope helmen van de Arai-band afrollen.
Ze rollen waarschijnlijk van een ander "redelijk" goedkope helmenmerkband af. Zoiets als Shark bijvoorbeeld![]()
Haha ja, waarvan 1 jouw vriendin, 3 motorleken, 1 theoriemannetje en nog een paar koekwauzenquote:Op maandag 18 april 2005 16:46 schreef Mercy_symbol het volgende:
maar in deze discussie is het onderhand wel 10 tegen 1 of zo![]()
Ik weet dat ze een eigen band hebben. Maar ik weet niet of ze ook overcapaciteit onder een ander merknaampje produceren.quote:Op maandag 18 april 2005 16:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Ga er maar van uit dat Arai zijn eigen band heeft
Specificeerquote:Op maandag 18 april 2005 16:50 schreef Rietvaerder het volgende:
Haha ja, waarvan 1 jouw vriendin, 3 motorleken, 1 theoriemannetje en nog een paar koekwauzen
Val ik daar ook onderquote:Op maandag 18 april 2005 16:50 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Haha ja, waarvan 1 jouw vriendin, 3 motorleken, 1 theoriemannetje en nog een paar koekwauzen
Volgens mij zijn Makster en PatM het ook wel met mij eens....
ja oprotten naar je website jijquote:Op maandag 18 april 2005 16:57 schreef hicham het volgende:
[..]
Val ik daar ook onder![]()
Ik ben niet voor of tegen in deze discussie, ik wil alleen maar rellen.
Heb alleen niet echt zo veel relinspiratie en ben bezig met (wederom) programmeercode voor m'n schoolproject
Dus ik wacht wel tot het vrijdag is (shit, dan ga je naar de ring,niks is zo leuk als rellen met Riet
)
toedeliedokie
Dat was vanochtendquote:Op maandag 18 april 2005 16:59 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
ja oprotten naar je website jij![]()
![]()
Vraag me af waar je die info vandaan haalt.quote:Op maandag 18 april 2005 16:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan kan ik je bij deze zeggen dat dat echt niet dezelfde band is
quote:Weleens een Arai op je kop gehad?
Beetje logisch nadenken misschienquote:Op maandag 18 april 2005 17:38 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Vraag me af waar je die info vandaan haalt.
het laatste waar ik op zit te wachten is respect van een kneus als jij. Maar ga gerust verder, mss dat er hier nog een paar zitten die stommer zijn dan jij en je wel respecteren.quote:Op maandag 18 april 2005 19:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Probeer je nou eigenlijk respect af te dwingen door te gaan schelden? Dat ik je dan ineens wel serieus neem ofzo. Het werkt averechts eigenlijk, ik moet nu nog harder om je lachen helaas.
Trouwens, wie verziekt hier de sfeer nu, het ging allang over iets anders, maar jij moet weer zo nodig een jankpost maken
quote:Op maandag 18 april 2005 19:28 schreef Mercy_symbol het volgende:
we gaan toch niet afspreken om ergens te gaan knokken
dit is toch geen voetbal achtig hooligan clupje he ? |:
* Mercy_symbol krijgt flasbacks van Beverwijjk
LIDL tochquote:Op maandag 18 april 2005 20:00 schreef Makster het volgende:
Gezellig hier en dan te denken dat dat allemaal door de Aldi komt
quote:Op maandag 18 april 2005 20:00 schreef Makster het volgende:
Gezellig hier en dan te denken dat dat allemaal door de Aldi komt
Crosshelm voor 2 tientjes, wel een maatje te groot voor op de groei zeg maar. Alsfalt bestendig regenjack en nieuw klaslederen onderbroek tegen het schuren van mijn kruisquote:Op maandag 18 april 2005 20:13 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]en wat heb jij vandaag gekocht ?
![]()
Een te grote helm gekochtquote:Op maandag 18 april 2005 20:31 schreef Makster het volgende:
[..]
Crosshelm voor 2 tientjes, wel een maatje te groot voor op de groei zeg maar.
In welk opzicht bedoel je dat ze meevallen?quote:Op maandag 18 april 2005 20:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
SM irl vallen enorm mee, kan me indenken dat je daaraan verslaafd raakt
quote:Op maandag 18 april 2005 20:54 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
de nog aan te groeien mat moet er later ook onder passsen
vooruit denken Riet vooruit denken![]()
de hele SM 'hype' kon ik niet echt bevatten, vond ze wel aardig zo op plaatjes maar als je ze in het echt ziet, hoort en ruikt zijn ze toch wel ergquote:Op maandag 18 april 2005 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
In welk opzicht bedoel je dat ze meevallen?
Leuke foto'squote:Op maandag 18 april 2005 20:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
even wat vrolijkers dan
wat een gebulderrr uit die bosdemper zeg
[afbeelding]
[afbeelding]
zeer apart maar zeker vet geluidje
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
SM irl vallen enorm mee, kan me indenken dat je daaraan verslaafd raaktVoetbal Insite (ben al laat door uploaden
)
Mooi pakkie.... LIDL ?quote:Op maandag 18 april 2005 21:07 schreef Mercy_symbol het volgende:
dan kan ik ook niet achterblijven he![]()
dit is de enige foto die we hebben![]()
[[url=http://img201.echo.cx/img201/9052/17042005large0hh.th.jpg]afbeelding][/URL]
Blij dat toch iemand mij hoordequote:Op maandag 18 april 2005 21:06 schreef One_Punch_Mickey het volgende:riet wilde maar niet aan de kant gaan
ondanks verzoeken van Mark
was PatM met jullie meequote:Op maandag 18 april 2005 21:07 schreef Mercy_symbol het volgende:
[[url=http://img201.echo.cx/img201/9052/17042005large0hh.th.jpg]afbeelding][/URL]
als ik het geld over heb...dan nog nietquote:
quote:Op maandag 18 april 2005 21:13 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
check de onderste smile (-->)) en die beemer-achtige motor dannn
je begint al te verzwakken.....quote:Op maandag 18 april 2005 21:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
als ik het geld over heb...dan nog nietdan koop ik toch liever een wat nieuwere SS
maar goed, voor erbij zou het zeker een optie zijn
Was rood in de aanbieding?quote:Op maandag 18 april 2005 21:07 schreef Mercy_symbol het volgende:
Denk dat er misschien haar in zijn oren zat ofzoquote:Op maandag 18 april 2005 21:15 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]en gewoon blijven staan he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |