abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26318305
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:27 schreef Free-Spirit het volgende:

[..]

Niet dat dat veel zegt
Die Oxtar laarzen van Pepijn waren gisteren met "even" de motor aantrappen zo kapot
Inderdaad, soms gaat heel duur spul waarvan je kwaliteit en duurzaamheid mag verwachten ook zo kapot. Het is helaas niet altijd zo maar op merk of prijs te beoordelen wat nu langer mee gaat.

En ik heb bij motorrijden toch al gemerkt dat het handig is om meerdere kleding te hebben. Bijvoorbeeld als het geregend heeft dan kan het ene pak nog klam zijn de volgende dag. Dat is echt niet lekker om dan aan te hebben. En bijv. de motorlaarzen hebben totaal geen grip. Als het regent kan het ook heel gevaarlijk zijn, dus dan is het het overwegen waard om kistjes of andere motorlaarzen met betere zolen aan te doen.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 11:32:47 #102
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26318306
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:09 schreef Mercy_symbol het volgende:

kwaliteit is helemaal niet slecht hoor en ik ben er geweest.
Ben je dr mee gevallen dan
  maandag 18 april 2005 @ 11:33:24 #103
61089 Free-Spirit
de mening niet voor het denken
pi_26318326
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:30 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Kan ik met die veters in mijn kickstarter blijven hangen.

Nee, zal ze wel proberen, wie weet is het wat.
Een paar heeft geen veters
Lijken op je laarzen maar dan korter

Idd niet zeuren, maar proberen
Als ik blaf stem ik nog niet in..
  maandag 18 april 2005 @ 11:33:39 #104
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26318332
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:27 schreef Free-Spirit het volgende:

[..]

Niet dat dat veel zegt
Die Oxtar laarzen van Pepijn waren gisteren met "even" de motor aantrappen zo kapot
Daar zijn ze ook echt voor gemaakt heh, ze zijn gemaakt om berscherming te bieden tijdens het vallen.

Tja, als je ze in de fik steekt gaan ze ook kapot...
  maandag 18 april 2005 @ 11:34:08 #105
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26318341
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:27 schreef Free-Spirit het volgende:

[..]

Niet dat dat veel zegt
Die Oxtar laarzen van Pepijn waren gisteren met "even" de motor aantrappen zo kapot
Kickstarter ging als een mes door de boter.

Maar ja er horen ook echte cross laarzen bij.
En ik doe normaal de kisten aan op het ding.
Dacht dat ze op mijn werk stonden, maar hier zijn ze ook niet.
  maandag 18 april 2005 @ 11:34:09 #106
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26318343
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:09 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Tsja als jij weer eens laat merken hoe een kortzichtig en bekrompen ventje je eigenlijk bent kan ik het echt niet laten.
Komt ie weer zn standaard woordjes

Nee, jij trekt volle zalen....
  maandag 18 april 2005 @ 11:35:30 #107
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_26318384
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Hahaha, best kortzichtig en naief als je vertrouwd op een keurmerkje!
Best kortzichtig als je overal maar tegenaan gaat schoppen omdat het je niet aanstaat.
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:32 schreef Patrick281 het volgende:
Oxtar laarzen die kapot gaan na een paar keer trappen.

Daar gaat Riets' kwaliteit...
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  maandag 18 april 2005 @ 11:37:49 #108
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26318438
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:24 schreef Free-Spirit het volgende:

[..]

Zal je wel moe zijn



lekker uitslapen op mijn werk
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 11:38:37 #109
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26318456
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:35 schreef ZX9R het volgende:

Oxtar laarzen die kapot gaan na een paar keer trappen.

Daar gaat Riets' kwaliteit...


Sjonge, zijn jullie nou zo dom of lijkt het maar zo Een half uur lang kicken met motorlaarzen gemaakt voor de supersport (een supersport heeft doorgaans geen kickstarter mensen ), ook al heb je dan laarzen van 3000 euro, kapot gaan ze toch echt. Als je er met een mes in gaat snijden gaan ze ook kapot.....

Geen idee wat jullie hier nu mee willen zeggen Dus als ze kapot gaan van kicken bieden ze geen bescherming met vallen

Dat is net als de brandweerlaarzen die ze gebruiken bij de brandweer. Die zijn gemaakt om te beschermen tegen extreme hitte. Maar als je daar dingen mee gaat doen waar ze niet voor gemaakt zijn, bijv. bergbeklimmen, gaan ze ook kapot. En dan gaan jullie ook zeggen dat ze kwalitatief niet goed zijn

Snap ook niet waarom ik nu weer kortzichtig en bekrompen genoemd wordt, puur omdat ik die kleding niet vertrouw, ook al zit er een keurmerkje in.... volgens mij is dat gezond verstand en niet kortzichtig en bekrompen...

Ik geef de voorkeur aan kledingsmerken die zichzelf door de jaren heen al bewezen hebben. Dat jullie nu vertrouwen op goedkope LIDL rommel moeten jullie weten, maar volgens mij zijn jullie dan kortzichtig en niet ik...

Maar ach, het is je lichaam maar....
  maandag 18 april 2005 @ 11:41:35 #110
61089 Free-Spirit
de mening niet voor het denken
pi_26318531
quote:
Op maandag 18 april 2005 10:55 schreef Rausdouwer het volgende:


We hebben inderdaad gisteren nog wel even het topic gelezen. Het was knudde bij de Bosweg of niet? Echt pech! Toevallig dat het dan bij meerderen mis ging. Of hebben jullie elkaar lopen opjutten en gingen er daarom meerderen de mist in?

Wij hebben heerlijk gereden. Het was wel zwaar op het laatst na die 360 km. Tegen de avond werd het ineens heel koud en in het leer was het niet meer te doen. Maar dat heeft de dag verder absoluut niet verpest, we hebben een heerlijk dagje gereden. Eigenlijk ben ik nu nog in gedachten bij de rit van gisteren. Ik vond het trouwens wel grappig om daarna gewoon weer op twee benen te moeten voortbewegen. Dat voelt dan echt raar!
Geen last van je knie of ben je die door het rij genot even vergeten ?
Als ik blaf stem ik nog niet in..
  maandag 18 april 2005 @ 11:42:32 #111
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_26318549
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:
-zwamverhaal-
Ach ja.......

Het is maar voor erbij. #En dan ga ik geen "merkkleding" aanschaffen die ik te duur vind.
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  maandag 18 april 2005 @ 11:45:37 #112
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26318632
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:

hoop gelul
wie is er bekrompen genoeg om kwaliteit in de prijs van het artikel uit te drukken ?

een 15 jarige die nog op school zit kan ik nog begrijpen dat ie alleen maar merkspul wil hebben


maar dat jij zo denk is toch wel erg triest
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_26318636
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]



Sjonge, zijn jullie nou zo dom of lijkt het maar zo Een half uur lang kicken met motorlaarzen gemaakt voor de supersport (een supersport heeft doorgaans geen kickstarter mensen ), ook al heb je dan laarzen van 3000 euro, kapot gaan ze toch echt. Als je er met een mes in gaat snijden gaan ze ook kapot.....

Geen idee wat jullie hier nu mee willen zeggen Dus als ze kapot gaan van kicken bieden ze geen bescherming met vallen

Dat is net als de brandweerlaarzen die ze gebruiken bij de brandweer. Die zijn gemaakt om te beschermen tegen extreme hitte. Maar als je daar dingen mee gaat doen waar ze niet voor gemaakt zijn, bijv. bergbeklimmen, gaan ze ook kapot. En dan gaan jullie ook zeggen dat ze kwalitatief niet goed zijn

Snap ook niet waarom ik nu weer kortzichtig en bekrompen genoemd wordt, puur omdat ik die kleding niet vertrouw, ook al zit er een keurmerkje in.... volgens mij is dat gezond verstand en niet kortzichtig en bekrompen...

Ik geef de voorkeur aan kledingsmerken die zichzelf door de jaren heen al bewezen hebben. Dat jullie nu vertrouwen op goedkope LIDL rommel moeten jullie weten, maar volgens mij zijn jullie dan kortzichtig en niet ik...

Maar ach, het is je lichaam maar....
Ook goede merken hebben minder goede spullen. Laatst nog een artikel gelezen in MOTO73 over een jas van Dainese waar je 500 Euro voor betaald maar die toch een aantal flinke minpunten had. Ik hoef die jas niet, want die jas voldoet niet aan mijn eisen en je betaalt er ook nog eens 500 Euro voor.

En volgens mij lees je niet alles wat er gezegd wordt. Luc had het voor spullen erbij. Voor bijv. een bijrijder. Of de bijrijder heeft niets, of de bijrijder heeft toch een helm die gekeurd heeft. Ik ga voor een bijrijder geen honderden euro's uitgeven. We wonen niet allemaal bij onze ouders. Als je straks op jezelf woont, ga je ook anders met dat soort dingen om. Ik denk dat iedereen wel om veiligheid denkt. Je moet niet vergeten dat het in deze maatschappij vaak om modepaardjes gaat. De ene keer is het ene merk/product helemaal het einde, de andere keer het andere.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 11:48:03 #114
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26318691
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Sjonge, zijn jullie nou zo dom of lijkt het maar zo Een half uur lang kicken met motorlaarzen gemaakt voor de supersport (een supersport heeft doorgaans geen kickstarter mensen ), ook al heb je dan laarzen van 3000 euro, kapot gaan ze toch echt. Als je er met een mes in gaat snijden gaan ze ook kapot.....
Het was naar 10 minuten toch, en dat was lang genoeg.
Nieuwe bougie en in 1 trap lopen.
Vanavond even wat minder rijk afstellen.

Maar ze zijn inderdaad niet gemaakt voor een crossmotor.
Wilde mijn kisten, maar kon ze (even) niet vinden thuis.
Weet nu wel waarom er een lelijk PVC slangetje op de kickstart zat.

Supersport laarsje moet licht en soepel zijn, crosslaarzen zijn hoger, zwaarder en vooral steviger rondom.
(maar hebben weer niet dezelfde shockabsorbtie plekken)
pi_26318718
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:41 schreef Free-Spirit het volgende:

[..]

Geen last van je knie of ben je die door het rij genot even vergeten ?
Lief dat je het vraagt. Het ging heel erg goed. Als ik echt last van mijn knie heb dan kan ik het niet vergeten. Ik moest andere keren echt om de 10 minuten of zo stoppen omdat ik verging van de pijn. Het leek gisterochtend ook even wat minder te gaan, maar toen ik heb een kniebeschermer uit het pak gehaald. Ik had daarna meer ruimte en dus minder druk op de knie. Ik heb er gisteren verder nauwelijks last van gehad. Sinds het vocht uit mijn knie is gehaald is de druk eraf. Ik merk wel dat de knie wat zwak is en die moet ik nu langzaam aan gaan trainen. Maar de pijn is grotendeels weg.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 11:53:47 #116
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26318821
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:49 schreef Rausdouwer het volgende:
Het leek gisterochtend ook even wat minder te gaan, maar toen ik heb een kniebeschermer uit het pak gehaald.
Wel oppassen met je knee down's, of zaten die er nog wel op.
pi_26318907
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:53 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wel oppassen met je knee down's, of zaten die er nog wel op.
Die konden gewoon blijven zitten. Voor mijn gevoel (en trouwens ook wel te zien aan de schaamrandjes, 1 cm helemaal niet slecht voor een beginner) ga ik wel plat en soms steek ik mijn been iets uit (vooral bij de VFR), omdat de motor anders niet hard genoeg de bocht door wil, maar de grond zal ik nog wel niet halen.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 12:09:03 #118
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319138
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:45 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

wie is er bekrompen genoeg om kwaliteit in de prijs van het artikel uit te drukken ?

een 15 jarige die nog op school zit kan ik nog begrijpen dat ie alleen maar merkspul wil hebben


maar dat jij zo denk is toch wel erg triest
Waar staat dat ik kwaliteit in prijs uit druk dan Dat verzin je er nu gewoon maar even bij volgens mij. Nergens staat dat ik duurdere kleding beter vind. Ik zeg dat ik kies voor kleding die zich door de jaren heen al heeft bewezen.
  maandag 18 april 2005 @ 12:11:01 #119
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319188
quote:
Op maandag 18 april 2005 11:42 schreef ZX9R het volgende:

[..]

Ach ja.......

Het is maar voor erbij. #En dan ga ik geen "merkkleding" aanschaffen die ik te duur vind.
Ok. Maar ik heb het over primaire motorkleding.
  maandag 18 april 2005 @ 12:12:02 #120
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26319207
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:09 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Waar staat dat ik kwaliteit in prijs uit druk dan Dat verzin je er nu gewoon maar even bij volgens mij. Nergens staat dat ik duurdere kleding beter vind. Ik zeg dat ik kies voor kleding die zich door de jaren heen al heeft bewezen.
waarom geef je de Lidl spullen dan geen kans om zich te bewijzen ?

enne niet verzonnen een paar topics terug gelezen
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 12:15:15 #121
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26319289
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:11 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ok. Maar ik heb het over primaire motorkleding.
Wat maakt het uit primaire kleding of niet voor die zondagrijders, blijft hetzelfde risico. (of juist meer )
Als dat er al is. Ben benieuwd naar de spulletjes vanavond.
  maandag 18 april 2005 @ 12:16:13 #122
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319310
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:15 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit primaire kleding of niet voor die zondagrijders, blijft hetzelfde risico. (of juist meer )
Als dat er al is. Ben benieuwd naar de spulletjes vanavond.
Zeg jij nou niks met je spijkerbroekje
pi_26319318
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:09 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Waar staat dat ik kwaliteit in prijs uit druk dan Dat verzin je er nu gewoon maar even bij volgens mij. Nergens staat dat ik duurdere kleding beter vind. Ik zeg dat ik kies voor kleding die zich door de jaren heen al heeft bewezen.
Ik weet niet of je dat in woorden gezegd hebt, maar dat is toch de achterliggende gedachte? Ik koop (en ik ga niet eens kijken) niets bij de LIDL want het is daar allemaal goedkoop en dat kan bij voorbaat al niets zijn. Ik heb tenminste niet anders gehoord dan dat je de LIDL alleen maar afkraakt.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 12:19:23 #124
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319387
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:12 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

waarom geef je de Lidl spullen dan geen kans om zich te bewijzen ?

enne niet verzonnen een paar topics terug gelezen
Hab nergens gezegd dat duurdere kleding beter is dan goedkope. Dat jij dat nu zo opvat kan ik niks aan doen.
Enne, de LIDL zich laten bewijzen? Daar moet je dus voor onderuit gaan, iets wat niemand zn hobby is.

Maar hee, als jij nou ff onderuit gaat ermee kan de LIDL zich bewijzen en kan ik misschien ook LIDL motorspullen gaan gebruiken als het wel goed blijkt te zijn

Slaat dus nergens op wat je daar zegt. Beetje hetzelfde idee als testdummy zijn voor een autofabriek....

Je rijdt straks met iets rond waarvan je helemaal niet weet of het wel goed is, en dat gaat me toch net iets te ver Motorrijden is sowieso duur, dus dan een paar honderd euro extra uitgeven voor kleding waarvan je zeker weet het goed is moet dan geen probleem zijn vind ik. Je moet sowieso niet op veiligheid willen besparen, dan ben je gewoon niet goed bezig.
  maandag 18 april 2005 @ 12:21:04 #125
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319429
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:16 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dat in woorden gezegd hebt, maar dat is toch de achterliggende gedachte? Ik koop (en ik ga niet eens kijken) niets bij de LIDL want het is daar allemaal goedkoop en dat kan bij voorbaat al niets zijn. Ik heb tenminste niet anders gehoord dan dat je de LIDL alleen maar afkraakt.
Snap je het nou echt niet ??? Geld is de achterliggende gedachte helemaal niet, dat is die van jullie! (Lekker goedkoop).

Net als wanneer je een Ferrari koopt en dan goedkope olie van de Q8 erin gooit omdat dat zo lekker goedkoop is....

Ik zeg hele tijd al, ik koop liever kleding die zichzelf door de jaren al bewezen heeft. En tja, dat ie nou eenmaal duurder is neem ik voor lief, motorrijden is uberhaupt duur dus waarom dan besparen op kleding.. (staat hierboven in mijn vorige post al).

Ik kraak de LIDL niet af, ik zeg gewoon dat ik er niet op vertrouw en als je wel vertrouwd op het keurmerkje dat je niet helemaal snugger bezig bent....

Je neemt nu gewoon van fabrikanten aan dat het goed is, terwijl het JOUW hoofd moet beschermen, niet die van hun.... (ik spreek nu in het algemeen voor bijv. iemand die en helm koopt daar). Ik vind dat toch wel ver gaan omdat motorrijden sowieso al gevaarlijk genoeg is, dus goede kleding kopen (waarvan je al weet dat het goed is en dat weet je van de LIDL nog niet) is wel het minste wat je kunt doen vind ik....
  maandag 18 april 2005 @ 12:25:21 #126
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26319542
ik geef het op


tegen zo'n bord voor je hoofd kan geen mens op
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 12:29:07 #127
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319634
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef Mercy_symbol het volgende:
ik geef het op


tegen zo'n bord voor je hoofd kan geen mens op
Je draait de boel op beste Mercy

Omdat je kiest voor kleding waarvan je weet dat het beschermt heb je een bord voor je hoofd
  maandag 18 april 2005 @ 12:29:09 #128
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26319637
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:16 schreef Rietvaerder het volgende:

Zeg jij nou niks met je spijkerbroekje
Ze hadden geen motorbroeken in de aanbieding.

Ik ga wel die Lucky Strike overall eens proberen.
  maandag 18 april 2005 @ 12:29:28 #129
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_26319648
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:25 schreef Mercy_symbol het volgende:
ik geef het op


tegen zo'n bord betonnen plaat voor je hoofd kan geen mens op
Wilde ook al wat schrijven maar ik doe al geen moeite meer.

Tegen zoveel kortzichtigheid kan je niet op praten.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 18 april 2005 @ 12:30:04 #130
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319671
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef hollander172 het volgende:


Tegen zoveel kortzichtigheid kan je niet op praten.
Onderbouw
pi_26319692
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:21 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Snap je het nou echt niet ??? Geld is de achterliggende gedachte helemaal niet, dat is die van jullie! (Lekker goedkoop).

Net als wanneer je een Ferrari koopt en dan goedkope olie van de Q8 erin gooit omdat dat zo lekker goedkoop is....

Ik zeg hele tijd al, ik koop liever kleding die zichzelf door de jaren al bewezen heeft. En tja, dat ie nou eenmaal duurder is neem ik voor lief, motorrijden is uberhaupt duur dus waarom dan besparen op kleding.. (staat hierboven in mijn vorige post al).

Ik kraak de LIDL niet af, ik zeg gewoon dat ik er niet op vertrouw en als je wel vertrouwd op het keurmerkje dat je niet helemaal snugger bezig bent....

Je neemt nu gewoon van fabrikanten aan dat het goed is, terwijl het JOUW hoofd moet beschermen, niet die van hun.... (ik spreek nu in het algemeen voor bijv. iemand die en helm koopt daar). Ik vind dat toch wel ver gaan omdat motorrijden sowieso al gevaarlijk genoeg is, dus goede kleding kopen (waarvan je al weet dat het goed is en dat weet je van de LIDL nog niet) is wel het minste wat je kunt doen vind ik....
Ik ben het er mee eens dat je niet op kleding moet besparen alleen omdat het goedkoop is. Maar het hangt er misschien ook aan wat. Een helm en een pak moeten van mij heel goed zijn. Handschoenen vind ik ook belangrijk, maar als het gewone goede leren handschoenen zijn dan is het volgens mij goed.

Maar bijv. het regenpak, de motorsokken en de backprotector die wij dan gekocht hebben, mogen van mij dus best goedkoper zijn. Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 12:30:57 #132
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319697
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:29 schreef Patrick281 het volgende:
Ze hadden geen motorbroeken in de aanbieding.

Ik ga wel die Lucky Strike overall eens proberen.
Okay
  maandag 18 april 2005 @ 12:32:20 #133
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319738
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat je niet op kleding moet besparen alleen omdat het goedkoop is. Maar het hangt er misschien ook aan wat. Een helm en een pak moeten van mij heel goed zijn. Handschoenen vind ik ook belangrijk, maar als het gewone goede leren handschoenen zijn dan is het volgens mij goed.

Maar bijv. het regenpak, de motorsokken en de backprotector die wij dan gekocht hebben, mogen van mij dus best goedkoper zijn. Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor.
Ik heb ook alleen over de helmen, motorjassen, motorbroek en handschoene evt. VOORNAMELIJK de helmen.

Sokken en regenpak boeit toch geen ene flikker
  maandag 18 april 2005 @ 12:34:04 #134
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_26319786
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Onderbouw
Aan de ene kant veroordeel je iets wat je niet gezien/gevoelt/geprobeert hebt en aan de andere kant geloof je blindelings de marketingmachine van grote fabrikanten.

Je denkt toch niet dat "grote" merken zo goed verkopen omdat het alleen maar kwalitatief goed spul is he?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  maandag 18 april 2005 @ 12:38:13 #135
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26319863
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Rausdouwer het volgende:
Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor.
Klopt, die backprotector is een extra'tje die ik niet zo snel zou kopen verder, en wie weet koop ik later met de SM circuitplannen nog wel eens een merk protector.

Mijn handschoenen komen bij Safe vandaan, deze Lidl zagen er op het plaatje een stuk beter uit.
Zal het vanavond zien. Terugbrengen mocht nog volgens FS, die had dat nagevraagd.
  maandag 18 april 2005 @ 12:39:50 #136
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319904
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:34 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Aan de ene kant veroordeel je iets wat je niet gezien/gevoelt/geprobeert hebt en aan de andere kant geloof je blindelings de marketingmachine van grote fabrikanten.

Je denkt toch niet dat "grote" merken zo goed verkopen omdat het alleen maar kwalitatief goed spul is he?
Ik beoordeel voor mezelf puur het feit dat er nog geen ervaringen mee zijn in hoeverre ze beschermen! Ik ga dat toch niet zomaar aannemen....

Als ik een pak van AlpineStars/Evolution/Rev'it koop weet ik gewoon zeker dat dat beschermd.... want daar zijn al zoveel valpartijen mee gebeurd en die merken hebben zichzelf gewoon bewezen

Maar de helm vind ik nog belangrijker, je hebt geen idee wat die LIDL helmen doen met een val.... terwijl als je een Arai/Nolan/Shoei/Shark etc koopt je gewoon weet dat het goed spul is Dan doe je er iig alles aan om zo veilig mogelijk te rijden
  maandag 18 april 2005 @ 12:40:45 #137
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26319925
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Klopt, die backprotector is een extra'tje die ik niet zo snel zou kopen verder, en wie weet koop ik later met de SM circuitplannen nog wel eens een merk protector.
Ik heb een backprotector van de Polo uit Duitsland, van Betac. 27 euro.....

Maar goed, backprotector boeit ook niet zoveel, is lang niet zo ingewikkeld als de techniek van een helm of zelfs een motorpak....
pi_26320163
Een rel, zonder mij

Toppie

Heb van 7 uur 's ochtend tot nu geprogrammeerd. Nu even douchen en dan naar school.
Houden jullie het wel leuk hier?
  maandag 18 april 2005 @ 13:07:14 #139
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26320584
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Maar goed, backprotector boeit ook niet zoveel, is lang niet zo ingewikkeld als de techniek van een helm of zelfs een motorpak....
Daar denkt dacht de uitvinder Barry Sheen vast heel anders over.


  maandag 18 april 2005 @ 13:08:23 #140
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26320615
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:38 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Klopt, die backprotector is een extra'tje die ik niet zo snel zou kopen verder, en wie weet koop ik later met de SM circuitplannen nog wel eens een merk protector.

Mijn handschoenen komen bij Safe vandaan, deze Lidl zagen er op het plaatje een stuk beter uit.
Zal het vanavond zien. Terugbrengen mocht nog volgens FS, die had dat nagevraagd.
ik had het ook gevraagd of ik het terug mocht brengen of ruilen
was geen probleem
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 13:10:53 #141
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26320691
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:50 schreef hicham het volgende:
Een rel, zonder mij

Toppie

Heb van 7 uur 's ochtend tot nu geprogrammeerd. Nu even douchen en dan naar school.
Houden jullie het wel leuk hier?
De Fok! MC is weer in zijn oude waarde, normen en bezetting hersteld.
  maandag 18 april 2005 @ 13:11:25 #142
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26320709
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:30 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat je niet op kleding moet besparen alleen omdat het goedkoop is. Maar het hangt er misschien ook aan wat. Een helm en een pak moeten van mij heel goed zijn. Handschoenen vind ik ook belangrijk, maar als het gewone goede leren handschoenen zijn dan is het volgens mij goed.

Maar bijv. het regenpak, de motorsokken en de backprotector die wij dan gekocht hebben, mogen van mij dus best goedkoper zijn. Ik zou geen backprotector gekocht hebben als het niet voor deze prijs was. En daarbij valt mij de bescherming in de pakken die ik heb (beide van een goed merk!!) ook vies tegenvallen hoor. Ik dacht dat het echt super goede protectie was maar het blijken ook maar gewoon dunne dingen te zijn hoor.
weet jij nog die backprotectors die we bij Safe onderzocht hebben ??

qua prijs en kwaliteit is er met deze niets mis hoor die van de Lidl buigen zelfs minder ver door dan de "merkmeuk" waar Riet zo gek op is en dat met ¤100 verschil
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 13:14:34 #143
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26320789
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:11 schreef Mercy_symbol het volgende:

weet jij nog die backprotectors die we bij Safe onderzocht hebben ??

qua prijs en kwaliteit is er met deze niets mis hoor die van de Lidl buigen zelfs minder ver door dan de "merkmeuk" waar Riet zo gek op is en dat met ¤100 verschil
Bij Safe gaat de marge over kleding inderdaad met 2.5 keer over de kop.

Maar Riet heeft zelfs nog een goedkopere backprotector schrijft hij net.
  maandag 18 april 2005 @ 13:16:27 #144
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26320842
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 18 april 2005 @ 13:25:25 #145
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26321087
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:14 schreef Patrick281 het volgende:

Maar Riet heeft zelfs nog een goedkopere backprotector schrijft hij net.
ik snap dat niet en ook nog van een onbekend merk
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 13:26:42 #146
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321119
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:11 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

weet jij nog die backprotectors die we bij Safe onderzocht hebben ??

qua prijs en kwaliteit is er met deze niets mis hoor die van de Lidl buigen zelfs minder ver door dan de "merkmeuk" waar Riet zo gek op is en dat met ¤100 verschil
En wat zegt het dan hoever een backprotector kan buigen Als ie niet kan buigen of beperkt breekt ie snel. Net als een vliegtuigvleugel of hoog gebouw. En dat kan niet de bedoelig zijn van een backprotector... dus buigen = goed

En wie zegt dan weer dat Safe alleen maar goed spul verkoopt. Als je goed had gelezen zou je gezien hebben dat ik het voornamelijk over de helmen had....
  maandag 18 april 2005 @ 13:27:12 #147
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26321132
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:25 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

ik snap dat niet en ook nog van een onbekend merk
Ik ken het ook niet dus dan kan het nooit veel zijn.
  maandag 18 april 2005 @ 13:27:22 #148
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321135
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:25 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

ik snap dat niet
Dat merk ik ja...
  maandag 18 april 2005 @ 13:29:30 #149
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321193
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:27 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik ken het ook niet dus dan kan het nooit veel zijn.
4e keer: heb het over motorpakken en helmen....

De meeste jassen hebben standaard een goedkoop stukje schuimrubber er in zitten. Dat is ook goed gekeurd maar is bijna niets waard. Toen die gebroken was heb ik een backprotector gekocht die er vele malen steviger uitziet dan het standaard stukje schuimrubber. Daarbij komt dat een backproctector extra veiligheid is terwijl een motorpak of helm standaard al heel goed moet zijn....
  maandag 18 april 2005 @ 13:31:25 #150
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26321247
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:27 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Ik ken het ook niet dus dan kan het nooit veel zijn.
ik zou mijn leven niet aan 29 euro toevertrouwen hoor
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_26321282
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:16 schreef ondeugend het volgende:
  maandag 18 april 2005 @ 13:32:36 #152
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321287
Ok. Ik stop er mee. Het word duidelijk niet gesnapt Humor... ongekend...

Tip: ga eens een vervolgopleiding doen en dan praten we wel weer
  maandag 18 april 2005 @ 13:36:23 #153
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26321376
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:31 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

ik zou mijn leven niet aan 29 euro toevertrouwen hoor
Dat moet wel weggegooid geld zijn, koop je een rugprotector, een nuttig extra, krijg je een niet werkend exemplaar. Wat heb je er dan aan, en het zit nog altijd in de weg ook op je rug.
  maandag 18 april 2005 @ 13:36:43 #154
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26321387
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:26 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

En wat zegt het dan hoever een backprotector kan buigen Als ie niet kan buigen of beperkt breekt ie snel. Net als een vliegtuigvleugel of hoog gebouw. En dat kan niet de bedoelig zijn van een backprotector... dus buigen = goed

En wie zegt dan weer dat Safe alleen maar goed spul verkoopt. Als je goed had gelezen zou je gezien hebben dat ik het voornamelijk over de helmen had....
bij Safe staat er een bekend merkje op en dat is iets waar JIJ waarde aan hecht.

en een rugprotector is bedoeld om te voorkomen dat je je rug breekt bij te ver doorbuigen naar achteren, en laat het nou bij die Safe dingen veel verder doorbuigen als ik net bij de Lidl protector heb geprobeerd. terwijl het materiaal hetzelfde aanvoelt.

en nu stop ik echt ermee want het heeft totaal geen zin
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 13:39:03 #155
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26321442
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok. Ik stop er mee. Het word duidelijk niet gesnapt Humor... ongekend...

Tip: ga eens een vervolgopleiding doen en dan praten we wel weer
dat bedoel je neem ik aan toch wel voor jezelf he

volgens mij is het scholings niveau hier toch wel HBO en hoger volgens mij.


nu jij weer
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 13:39:27 #156
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321455
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:36 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

bij Safe staat er een bekend merkje op en dat is iets waar JIJ waarde aan hecht.

en een rugprotector is bedoeld om te voorkomen dat je je rug breekt bij te ver doorbuigen naar achteren, en laat het nou bij die Safe dingen veel verder doorbuigen als ik net bij de Lidl protector heb geprobeerd. terwijl het materiaal hetzelfde aanvoelt.

en nu stop ik echt ermee want het heeft totaal geen zin
Inderdaad, want je snapt het niet helemaal geloof ik...

Naar mijn weten is een backprotector bedoeld tegen klappen vanaf te achterkant Ken een paar gasten die met hun rug in een autodeur zijn beland en door hun backprotector niets beschadigd hebben....

Dus jij denkt echt dat als jij met je rug op een lantaarnpaal afkomt en je raakt de lantaarnpaal met 100km/h dat zo'n protectortje nog helpt Dachtut niet.

Weet je waarom het geen zin heeft? Omdat jullie niet lezen. Ik had het over motorpakken en helmen, vooral helmen.... die dingen zijn vele malen belangrijker dan een backprotector.

Maare, doe gerust eens een traffic training bij Freebike, dan zul je het snappen
  maandag 18 april 2005 @ 13:40:35 #157
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321486
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:39 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

dat bedoel je neem ik aan toch wel voor jezelf he

volgens mij is het scholings niveau hier toch wel HBO en hoger volgens mij.


nu jij weer
O, nu word ie mooi, ga je je nu verschuilen achter je opleiding

Volgens mij heb jij alvast geen HBO gehad want dan had je vast wel begrepen dat ik een vervolgrijopleiding bedoelde... en had je wel goed kunnen lezen denk ik

Ik denk toch dat je aan een traffic training en ervaring meer hebt bij motorrijden dan je hoogst genoten opleiding.......
  maandag 18 april 2005 @ 13:42:53 #158
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_26321547
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:39 schreef Rietvaerder het volgende:
Inderdaad, want je snapt het niet helemaal geloof ik...
Ik denk dat jij het niet snapt.

Wij hebben het geen van allen over onze HOOFD-kleding.
Alleen maar kleding voor erbij! Voor als er toevallig een keer een bijrijder is die niks heeft. Geen pak, schoenen, handschoenen of een helm oid.

Dan kun je zelf beter wat van de Lidl hebben liggen ipv helemaal niets. (Of in mijn geval slechts een veel te grote helm die al een valpartij heeft meegemaakt)
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
pi_26321561
-edit
dubbel
pi_26321563
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/95022/1



Die poser foto ook nog

Het is maandagmiddag trouwens menschen
  maandag 18 april 2005 @ 13:43:45 #161
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321567
En ik heb het over helmen en motorpakken. Dat word niet gesnapt geloof ik.
  maandag 18 april 2005 @ 13:44:29 #162
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321590
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:43 schreef hicham het volgende:


Het is maandagmiddag trouwens menschen
Ow vandaar, een soort middagje voor motorleken
  maandag 18 april 2005 @ 13:45:53 #163
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26321621
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:42 schreef ZX9R het volgende:
Ik denk dat jij het niet snapt.

Wij hebben het geen van allen over onze HOOFD-kleding.
Alleen maar kleding voor erbij! Voor als er toevallig een keer een bijrijder is die niks heeft. Geen pak, schoenen, handschoenen of een helm oid.
Alleen ikke een crosshelm en handschoenen. Misschien de laarzen, die zie ik vanavond op te proberen.

Zoals gezegd zie ik weinig in mijn huidige handschoenen qua veiligheid, hoop dat deze beter zijn.
(en anders mogen ze terug)

Maar voor de circuittraining waar ik voor ingeschreven ben ga ik misschien wel speciaal een helm kopen die aan de eisen van de KNMV voldoet, had on-line een PDF gevonden.
quote:
Dan kun je zelf beter wat van de Lidl hebben liggen ipv helemaal niets. (Of in mijn geval slechts een veel te grote helm die al een valpartij heeft meegemaakt)
Precies, een nieuwe goed passende helm is beter dan een oude (en iedere) en veel te ruime.
pi_26321636
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:44 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ow vandaar, een soort middagje voor motorleken
Een middagje voor relleken, vrijdag ben ik erbij
  maandag 18 april 2005 @ 13:47:35 #165
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321668
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:46 schreef hicham het volgende:

[..]

Een middagje voor relleken, vrijdag ben ik erbij
En jij bent onze blauwhelm
  maandag 18 april 2005 @ 13:48:07 #166
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26321681
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:32 schreef hicham het volgende:

[..]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26321699
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:47 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

En jij bent onze blauwhelm
Een blauwhelm van de LIDL of liever een Nolan/Shoei/whatever?
  maandag 18 april 2005 @ 13:48:54 #168
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26321706
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:43 schreef hicham het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/95022/1



Die poser foto ook nog

Het is maandagmiddag trouwens menschen
Damn, ik dacht dat het midden in de nacht was en ik een nachtmerrie had dat ik op mijn werk zat.

Misschien zijn het dan de frustratie's dat het weekend over is.

Edit: leuke foto in dat topic. Heb dezelfde helm en kleurstelling.
  maandag 18 april 2005 @ 13:49:44 #169
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26321728
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:48 schreef hicham het volgende:

[..]

Een blauwhelm van de LIDL of liever een Nolan/Shoei/whatever?
Vraag maar een Mercy, dat is onze expert op motorgebied
pi_26321832
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:49 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Vraag maar een Mercy, dat is onze expert op motorgebied
Volgens mij was hij van de backprotectors en jij van de helmen

Ik ga naar school op de motor toedeliedokie (al langer dan een week niet gereden )
  maandag 18 april 2005 @ 13:54:52 #171
68957 ZX9R
EX - Koos Werkeloos
pi_26321853
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:54 schreef hicham het volgende:
Ik ga naar school op de motor toedeliedokie (al langer dan een week niet gereden )
Als je het maar niet verleert
ik :r op de partijdigheid van de PTA modjes
  maandag 18 april 2005 @ 13:58:13 #172
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26321942
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:49 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Vraag maar een Mercy, dat is onze expert op motorgebied
nee JIJ was almachtig
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 14:01:32 #173
1044 RB
Als ik alles geweten had
pi_26322015
Voor de liefhebber.
Tekst en uitleg van een goeie helm
Motorhelmen

Niet alleen in de motorsport maar ook voor het gebruik op de weg moet elke motorrijder een goedgekeurde helm dragen. Helmen worden door de fabrikant aangeboden aan een onafhankelijk keuringsinstituut. Voor Nederland is dat de TNO in Delft. Bij de keuring wordt de helm onderworpen aan een reeks van testen volgens Europees vastliggende normen. In elk land wordt een helm dus aan dezelfde testen onderworpen en het maakt dus niet uit in welk land een keuring is uitgevoerd. De belangrijkste proeven zijn de metingen van de schokdempende werking, de weerstand tegen de inslag van een scherp voorwerp zowel bij hoge en extreem lage temperatuur, de bevestiging en sterkte van de helmsluiting en ook de bestendigheid tegen inwerking van chemische stoffen als brandstof en olie. Ook de invloed van UV-straling (zonlicht) wordt getest. Kortom, de helm ondergaat een waar martelprogramma.
Voldoet een helmtype minimaal aan al deze eisen dan wordt een type-goedkeuring aan de helm verleend en kan de fabrikant bij de productie een voorgeschreven label in de helm naaien. De -meestal witte- label is herkenbaar aan de hoofdletter E met cijfer in een cirkel en een volgnummer wat betrekking heeft op de keuring en de productie. De aanduiding E1 geeft aan dat die helm in Duitsland is gekeurd. Een goedkeuring garandeert de koper dat de helm tenminste aan de veiligheidsnorm voldoet maar zegt niet zo veel over de kwaliteit van de verschillende merken en types helmen. Onderling kunnen er verschillen bestaan in de bij de test gehaalde score. Zo kan een type helm een betere dempingswaarde hebben maar op een ander testpunt weer minder goed hebben gescoord. Raadpleeg daarom voor je keuze de consumenten-testen van motorbladen en laat je ruim voorlichten door verschillende merken-dealers. Een van de belangrijkste punten is de juiste pasvorm van een helm. Een slecht passende helm kan nooit een optimale bescherming bieden en een niet goed vastgetrokken sluiting betekent dat de beste helm dan slechter is dan een goed bevestigde ‘slechtere' helm.

Keuringsnorm.
Dit systeem van keuringen is wettelijk vastgelegd sinds het begin van de jaren ‘80 en is in de loop van de jaren steeds strenger geworden. Zo was de eerste versie de norm 22-02 en sinds 2001 wordt de keuringsversie 22-05 gebruikt.
De norm waarop de helm is gekeurd valt ook te lezen uit het nummer van het goedkeuringslabel. Het begint dan met de aanduiding 22-04, of zoals de laatste versie beginnend met 22-05, gevolgd door het serienummer. Bij de 22-05-code kan een letter zijn opgenomen, bv. een J voor een type jethelm, een P voor een ‘klaphelm' wanneer het kindeel meegekeurd is of NP als dat niet het geval was. In de 22-05 keurversie zijn ook eisen gesteld aan sterkte en helderheid van het vizier. Dat moet tenminste 50% licht doorlaten, ook als het getint is. In dat geval is zo'n vizier herkenbaar aan een opgedrukt symbool van een zonnetje of met de inscriptie "Daytime". Dit laatse kan voor sommige landen belangrijk zijn. Zo mag je in Engeland niet zo maar gebruik maken van een donker ‘streetfighter'-vizier en kun je in Duitsland en sommige andere landen voor een verkeersongeval aansprakelijk worden gesteld als je tijdens het gebruik van zo'n -niet gekeurd- donker vizier een aanrijding hebt gehad.

Helm-opbouw.
Helmen hebben een harde buitenschaal die bestand moet zijn tegen vervorming, moet beschermen tegen het indringen van een scherp voorwerp, moet taai zijn en man niet snel doorschuren, bestand tegen weer en wind, kou en hitte, tegen zonlicht en moet ook nog een kleurtje hebben of gelakt en beplakt kunnen worden. En of dat nog niet genoeg is mag hij vooral niet te zwaar zijn en liefst zo goedkoop mogelijk te produceren zijn. Het binnenwerk zorgt voor de schokdempende werking maar moet niet zo zacht zijn dat het snel vervormt en dus geen pasvorm meer geeft. Het moet jaren lang bestand zijn tegen zweet, water en wasmiddelen en mag niet na korte tijd verharden. Omdat een buitenschaal op dure mallen wordt gemaakt zijn er meestal maar twee ‘maten' en wordt de individuele pasmaat gemaakt door de vorm en dikte van het binnenwerk uit zogenaamd ‘piepschuim'. De juiste pasvorm en het draagcomfort wordt meestal aangepast door gebruik te maken van zachtere -schuimplastic- vulstukken. Moderne helmen hebben bovendien allerlei aanpassingen voor ventilatie en -vizier-sluitmechanismen. Een behoorlijke opgave dus voor een helmenfabrikant en zijn ontwerp-afdeling.
Door langdurig gebruik zal een helm steeds meer de vorm van je hoofd gaan aannemen en daardoor ook ruimer gaan zitten. Daarom is het belangrijk dat je bij de aankoop niet een ruim zittende helm kiest. Die zal na enige tijd op je hoofd lubberen en bij het rijden door de winddruk gaan verschuiven wat niet alleen onprettig is maar ook gevaarlijk omdat bij een val zo'n helm gemakkelijk kan ‘afschuiven'. Hiervan zijn helaas verscheidene praktijkvoorbeelden te geven. Ditzelfde geldt ook voor een ‘gebruikte', een 2ehandsje of een van een kennis geleende helm!
Bedenk ook dat juist die binnenschaal belangrijk is voor de schokdempende werking tijdens een schuiver. De harde buitenschaal verdeelt de kracht van de klap en de binnenschaal wordt tussen hoofd en buitenschaal vervormt. Daarbij wordt de energie opgenomen doordat de ‘blaasjes' van het piepschuim kapot gedrukt worden. Dit herstelt zich nadien niet meer zodat een helm na een flinke val absoluut vervangen moet worden, ook al denk je dat er geen beschadiging zichtbaar of voelbaar is. Dit is gelukkig niet het geval als je de helm per ongeluk eens van de buddy laat stuiteren. Dan kan alleen de buitenschaal -of het vizier- beschadigd raken. Raadpleeg bij twijfel altijd een helm-dealer!

Sport-helmen.
In de motorsport worden de zwaarste eisen gesteld aan een helm. De KNMV heeft voor haar sport-deelnemers in de Motorsport Reglementen nog verdergaande regels opgenomen. Daarbij kan een fabrikant of importeur van een helm zelf bepalen welk type helm uit zijn range hij geschikt/het beste acht voor gebruik in de motorsport. Een race-helm wordt elke wedstrijd op beschadigingen gecontroleerd en mag maximaal 4 jaren worden gebruikt. Wil je meer hierover weten, kijk dan op de pagina "Helmen in de motorsport".

Materialen.
Het materiaal voor de buitenschaal kan in twee hoofdgroepen worden opgedeeld, de "thermoplast" en de "thermo-hardende", ook wel duroplast" genoemde materialen. Thermoplast maakt gebruik van een basisstof in korrelvorm die onder verhitting tot een spuitbare of gietbare massa wordt en dan in een mal of spuitgietvorm kan worden geperst. Na uitharding wordt de mal geopend en wordt de schaal als ruw gietstuk verder bewerkt. Dergelijke vormen zijn soms herkenbaar aan een vormnaad.
Duroplatst bestaat voornamelijk uit een kunsthars en een vulmiddel als glas- of koolstofvezel wat voor de sterkte zorgt. Duroplast wordt met de hand in lagen opgelegd of gespoten en is dus veel arbeids-intensiever. Steeds meer worden combinaties van materialen verwerkt.

Thermoplast materialen :
* Polycarbonaat.
Hoge taaiheid en bestand tegen temperaturen van min 150 tot plus 135 graden C; geeft een hard en strak oppervlak en diverse basiskleuren zijn mogelijk; heeft een goede weerstand tegen doordringing. Minder positief is de snellere veroudering van het materiaal wat slecht bestand is tegen oplosmiddelen in lak en kleefmiddelen. Reageert slecht op olie, benzine ed. Bekend onder de namen Antracol, Lexan, Macroblend, Macrolon en ML 3400.
* Acrylnitryl-Butadeen-Styrol (ABS).
Hoge taaiheid, ook bij lage temperaturen, goede geluiddempende eigenschap, slechte verouderings-eigenschap.
Bekend onder de namen IMAC, Novodur, Ronfalin, Telloran en Urtal.
*Polyamiden (Nylon).
Wordt als basismateriaal niet veel gebruikt. Gevoelig voor vocht-opname en krijgt (afhankelijk van bv de luchtvochtigheid) snel een broze structuur. Kan veel vocht (zweet) aan de buitenlucht afgeven. Heeft een hoge slagdempende waarde en blijft ook bij hogere temperatuur goed haar vorm behouden maar is zeer gevoelig voor inwerking van zonlicht (UV). Bekend onder de namen Durethan, Grilon en Zytel.

Duroplast materialen:
*Glasvezel.
Heeft een grote treksterkte en is scheurvast. Is vormvast. Is gemakkelijk en zonder dure technische hulpmiddelen te verwerken. Is als wapeningsmateriaal goedkoop maar heeft een specifiek hoog eigengewicht. Behoeft een nauwkeurige verwerking anders bestaat het gevaar van ongelijkmatige materiaal dikte. Slecht doordrenken van de kunsthars geeft broze en zwakke plekken. Kan na een klap slecht herkenbare en onder de oppervlak lopende breukvlakken vertonen. Bekend onder de namen Glasfiber (Fiberglas).
*Koolstofvezels.
Is 1/3e lichter dan glasvezel. Hoge treksterkte maar relatief slecht op druk belastbaar en geeft dan kans op breuk. Absorbeert een stootbelasting relatief slecht. Bekend onder de namen Karbon en Tenax.
*Aramide-vezels.
Zeer goed bestand tegen doorschuren en doordringen maar moeilijk en tijdrovend te verwerken. Heeft een nog lager specifiek gewicht dan koolstofvezel. Slechte UV-eigenschappen waardoor een goede laklaag aanwezig moet blijven.
Bekend onder de namen Kevlar, Technora en Twaron.
*Polyethylenen.
Momenteel de lichtste high-tech vezel. Uitstekende energie-opname en taaiheid. Uitstekend bestand tegen doorschuren. Heeft een relatief laag smeltpunt. Bekend onder de namen Dyneema en Spectra.
.
Bij de bouw van moderne helmen worden steeds vaker combinaties van verschillend materiaal in één helm gebruikt voor die delen waar de kwaliteiten van deze materialen het best tot hun recht komen. Uit veiligheidsoverweging zouden helmen steeds lichter moeten worden. De nieuwste technische snufjes voor vizier-mechanisme, ventilatie en helmsluitingen die onder druk van een op comfort gestelde consument worden toegepast zorgen er echter voor dat dit streven vaak, ondanks dure materialen en een uitgekiende constructie, nog niet wordt gehaald.
<a href="http://img.photobucket.com/albums/v648/Fazert_63/sv1000%20s/opfoto.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bsm high mounted</a>
  maandag 18 april 2005 @ 14:02:06 #174
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322029
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:58 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

nee JIJ was almachtig
WAS ja Nu ben jij het

Al weet je het nut van de backprotector niet helemaal
  maandag 18 april 2005 @ 14:02:11 #175
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26322030
Zo, net een helm van de Lidl gescoord. Straks eens kijken of ie goed past, jammer dat ze mijn maat niet meer hadden.
Oja, en ik ga heus wel duur merkspul kopen (ook al komt het uit dezelfde fabrieken) als dat nodig is. Als ik zeg maar ook uit bochten ga vliegen enzo
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 18 april 2005 @ 14:03:31 #176
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322066
quote:
Een slecht passende helm kan nooit een optimale bescherming bieden en een niet goed vastgetrokken sluiting betekent dat de beste helm dan slechter is dan een goed bevestigde ‘slechtere' helm.
Ik moet nog zien of een helmpje van 40 euro wel een (goede) pasvorm heeft
  maandag 18 april 2005 @ 14:04:02 #177
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322080
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:02 schreef stinkie het volgende:

Oja, en ik ga heus wel duur merkspul kopen (ook al komt het uit dezelfde fabrieken) als dat nodig is.
Bron?

Het KAN gewoon niet dat die integraal helm van de LIDL van 40 euro NET zo goed en lekker zit als een Arai.... om nog maar niet over de bescherming te spreken
  maandag 18 april 2005 @ 14:10:22 #178
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26322234
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:04 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Bron?

Het KAN gewoon niet dat die integraal helm van de LIDL van 40 euro NET zo goed en lekker zit als een Arai.... om nog maar niet over de bescherming te spreken
en jij geloofd dat er voor een helm van 40 euro een aparte fabriek de grond uit word gestampt? Die helmen komen uit dezelfde fabrieken, worden van dezelfde materialen gemaakt. Gewoon de 'restanten' zeg maar. Dat gebeurt in elke fabriek bij elk product dat er gemaakt word. Comfort better? Misschien, er zal meer aandacht aan worden besteed, maar comfort is dusdanig persoonlijk dat ik daar al niet meer voor naar merken kijk. Veiligheid? Lekker belangrijk al die zogenaamde "keurmerkjes" en merknamen. Buiten dat heb ik mijn leven al aan goedkopere dingen toevertrouwd dan 40 euro.

Laat me raden? Jij hebt een Arai? Ben benieuwd als jij een ander merk koop wat dan het beste is dat er op de markt te krijgen is. Wel eens van tunnelvisie gehoord?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_26322312
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:36 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Dat moet wel weggegooid geld zijn, koop je een rugprotector, een nuttig extra, krijg je een niet werkend exemplaar. Wat heb je er dan aan, en het zit nog altijd in de weg ook op je rug.

Ik ben wel benieuwd hoe dat onder het leren pak zit en of het trouwens wel past. Gisteren had ik het heel koud op de terugweg, dus toen heb ik de oude motorjas van Mercy daar overheen aan getrokken. Ik had op sommige plaatsten dus twee keer protectie zitten. Het voelde wel even raar aan, maar het went wel en het was in ieder geval geen belemmering voor het rijden.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 14:18:51 #180
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322472
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:10 schreef stinkie het volgende:

[..]

en jij geloofd dat er voor een helm van 40 euro een aparte fabriek de grond uit word gestampt? Die helmen komen uit dezelfde fabrieken, worden van dezelfde materialen gemaakt. Gewoon de 'restanten' zeg maar. Dat gebeurt in elke fabriek bij elk product dat er gemaakt word. Comfort better? Misschien, er zal meer aandacht aan worden besteed, maar comfort is dusdanig persoonlijk dat ik daar al niet meer voor naar merken kijk. Veiligheid? Lekker belangrijk al die zogenaamde "keurmerkjes" en merknamen. Buiten dat heb ik mijn leven al aan goedkopere dingen toevertrouwd dan 40 euro.

Laat me raden? Jij hebt een Arai? Ben benieuwd als jij een ander merk koop wat dan het beste is dat er op de markt te krijgen is. Wel eens van tunnelvisie gehoord?
Ik heb geen Arai, ik heb een Shark.

Enne verder wil ik nog 1 ding zeggen: blijkbaar heb je geen geld of heb je het geld niet over voor een duurdere helm, dus houd jezelf maar voor de gek en maak jezelf maar wijs dat het idd hetzelfde is als een ''echte'' helm
  maandag 18 april 2005 @ 14:21:02 #181
61089 Free-Spirit
de mening niet voor het denken
pi_26322521
quote:
Kijk Pepijn dat is die zwarte helm waar ik het vanmorgen over had
Ik heb overigens ook de zwarte gekocht maar dat zie je vanavond wel

[ Bericht 8% gewijzigd door Free-Spirit op 18-04-2005 14:44:13 ]
Als ik blaf stem ik nog niet in..
  maandag 18 april 2005 @ 14:21:24 #182
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26322530
Ik heb een Arai ......
Was de enige die goed passen deed.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 18 april 2005 @ 14:23:04 #183
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26322572
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:18 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ik heb geen Arai, ik heb een Shark.

Enne verder wil ik nog 1 ding zeggen: blijkbaar heb je geen geld voor een duurdere helm, dus houd jezelf maar voor de gek en maak jezelf maar wijs dat het idd hetzelfde is als een ''echte'' helm
tis de helm voor een bijrijder, had de vorige topics wat beter gelezen

En waarom komt het bij jou altijd neer op geen geld hebben? Dat is een beetje standaard antwoord als ik geen argumenten meer zie. Beetje zelfde verhaal als die Garmin van je (of was ie nou van je pappie). Wil je nou een pissingcontest gaan houden wie de duurste spullen heeft?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 18 april 2005 @ 14:24:45 #184
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322610
"It's all about the money"

En ik heb dus over gewoon een helm voor jezelf.

Ken je de gezegde goedkoop is duurkoop? Nogmaals, het gaat oorspronkelijk niet om het bedrag, maar goede helmen zijn nu eenmaal duur. Can't help it. Maar een begrafenis is ook duur
  maandag 18 april 2005 @ 14:25:21 #185
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26322622
Pissingcontesten gaan over hoe ver je komt hoor.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 18 april 2005 @ 14:26:24 #186
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322645
Ik vraag me trouwens af waarom GP-coureurs, motoragenten en ambulancepersoneel dan niet met helmen van de LIDL gaan rijden, scheelt een hoop toch en net zo veilig (is immers goed gekeurd )
pi_26322658
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:10 schreef stinkie het volgende:

[..]

en jij geloofd dat er voor een helm van 40 euro een aparte fabriek de grond uit word gestampt? Die helmen komen uit dezelfde fabrieken, worden van dezelfde materialen gemaakt. Gewoon de 'restanten' zeg maar. Dat gebeurt in elke fabriek bij elk product dat er gemaakt word. Comfort better? Misschien, er zal meer aandacht aan worden besteed, maar comfort is dusdanig persoonlijk dat ik daar al niet meer voor naar merken kijk. Veiligheid? Lekker belangrijk al die zogenaamde "keurmerkjes" en merknamen. Buiten dat heb ik mijn leven al aan goedkopere dingen toevertrouwd dan 40 euro.

Laat me raden? Jij hebt een Arai? Ben benieuwd als jij een ander merk koop wat dan het beste is dat er op de markt te krijgen is. Wel eens van tunnelvisie gehoord?
Dit vind ik wel een strakke uitleg. Ik denk ook dat het zo zit. Ik heb in het laatste jaar van mijn studie veel bij de Aldi gewerkt en daar zag je ook heel vaak de A-merken op de pallets bij de B-merken.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 14:27:25 #188
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26322662
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:13 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]


Ik ben wel benieuwd hoe dat onder het leren pak zit en of het trouwens wel past. Gisteren had ik het heel koud op de terugweg, dus toen heb ik de oude motorjas van Mercy daar overheen aan getrokken. Ik had op sommige plaatsten dus twee keer protectie zitten. Het voelde wel even raar aan, maar het went wel en het was in ieder geval geen belemmering voor het rijden.
wat wel duidelijk was dat het er totaal niet uitzag

net een dikke sumo worstelaarster
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_26322734
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:27 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

wat wel duidelijk was dat het er totaal niet uitzag

net een dikke sumo worstelaarster
die jas was minstens 3 of 4 maten te groot. Jammer genoeg was het toen nog niet zo warm, maar het scheelde tenminste wel iets.
Honda: alleen het beste van het beste is goed genoeg!
  maandag 18 april 2005 @ 14:32:55 #190
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322790
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:27 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een strakke uitleg. Ik denk ook dat het zo zit. Ik heb in het laatste jaar van mijn studie veel bij de Aldi gewerkt en daar zag je ook heel vaak de A-merken op de pallets bij de B-merken.
Denk je. Dus neem je het maar aan dat het wel goed zit? Het is wel de bescherming je HOOFD waar we over praten Ik vind dat er hier wel heel makkelijk over word gedacht.

No offence verder hoor.
  maandag 18 april 2005 @ 14:33:34 #191
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26322810
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom GP-coureurs, motoragenten en ambulancepersoneel dan niet met helmen van de LIDL gaan rijden, scheelt een hoop toch en net zo veilig (is immers goed gekeurd )
Omdat het geen voor de racerij gemaakte helmen zijn.
Omdat ze ze niet gratis + veel geld ter beschikking stellen aan de heren coureurs, met gratis onderhoud en begeleiding, enz.
  maandag 18 april 2005 @ 14:33:35 #192
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26322811
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:30 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

die jas was minstens 3 of 4 maten te groot. Jammer genoeg was het toen nog niet zo warm, maar het scheelde tenminste wel iets.
waarom ben ik nou vergeten foto's te maken
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 14:33:44 #193
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26322819
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:27 schreef Rausdouwer het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een strakke uitleg. Ik denk ook dat het zo zit. Ik heb in het laatste jaar van mijn studie veel bij de Aldi gewerkt en daar zag je ook heel vaak de A-merken op de pallets bij de B-merken.
tsja, die fabrieken willen ook de markt afromen. Naast merkgeile pubers als Riet heb je ook nog mensen die een hypotheek hebben he
Kijk maar naar automerken. Er is geen merk waar zoveel 'goedkope naamloze' onderdelen van te krijgen zijn als Mercedes..... De Opel Kadett word ook nog steeds gemaakt, nu als Deawoo, zelfde auto etc.
Duiksport heb ik ook niet anders meegemaakt. Meerdere merken/fabrieken die hetzelfde maken. Andere naam en prijs erop en gaan.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 18 april 2005 @ 14:35:42 #194
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322862
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:33 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Omdat het geen voor de racerij gemaakte helmen zijn.
Ok en wat is het verschil tussen GP-coureurs die met 100 op hun plaat gaan of wij met 100 in de lange bocht op de Bosweg
  maandag 18 april 2005 @ 14:37:19 #195
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26322900
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:33 schreef stinkie het volgende:

[..]

tsja, die fabrieken willen ook de markt afromen. Naast merkgeile pubers als Riet heb je ook nog mensen die een hypotheek hebben he
Kijk maar naar automerken. Er is geen merk waar zoveel 'goedkope naamloze' onderdelen van te krijgen zijn als Mercedes..... De Opel Kadett word ook nog steeds gemaakt, nu als Deawoo, zelfde auto etc.
Duiksport heb ik ook niet anders meegemaakt. Meerdere merken/fabrieken die hetzelfde maken. Andere naam en prijs erop en gaan.
is volgens mij in alle branches

electronica, voedsel, tijdschriften, auto's, motoren, kleding. en ga zo maar door
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 14:38:57 #196
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26322932
En zie hier het excuus om een goedkope helm boven een duurdere helm te kopen
  maandag 18 april 2005 @ 14:40:28 #197
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_26322972
Vraag me af wie van de merkenfanaten het aandurf om zijn eigen remmen te vervangen. Die kunnen ok maar beter goed werken en een duur betaalde monteur zal het vast beter en veiliger kunnen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 18 april 2005 @ 14:42:57 #198
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_26323028
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:35 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ok en wat is het verschil tussen GP-coureurs die met 100 op hun plaat gaan of wij met 100 in de lange bocht op de Bosweg
Niet echt een discussie, andere merk helmen mag je in de racerij ook niet gebruiken.

En coureurs halen altijd iedere seconde op de baan het maximale uit de machine en hebben bijna geen enkele marge tot correctie.
  maandag 18 april 2005 @ 14:43:23 #199
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_26323039
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:40 schreef stinkie het volgende:
Vraag me af wie van de merkenfanaten het aandurf om zijn eigen remmen te vervangen. Die kunnen ok maar beter goed werken en een duur betaalde monteur zal het vast beter en veiliger kunnen
die is er speciaal voor opgeleid he
en trainingen gevolgd e.d
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  maandag 18 april 2005 @ 14:43:40 #200
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_26323046
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:40 schreef stinkie het volgende:
Vraag me af wie van de merkenfanaten het aandurf om zijn eigen remmen te vervangen. Die kunnen ok maar beter goed werken en een duur betaalde monteur zal het vast beter en veiliger kunnen
Hoezo niet? Als je weet hoe het moet is er geen verschil of een monteur het doet of jij zelf lijkt me.

Kwestie van juist monteren en je bent er zelf bij, bij het maken van een helm bijv. niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')