Ja, altijd lastig.quote:Op donderdag 7 april 2005 22:46 schreef RijstNatie het volgende:
Tja voetbal of probleemwijken..... toch maar voetbal gekeken
Ja, dat is ook te zot voor woorden.quote:
Dat valt best mee hoor. Ik kom er regelmatig en er is nog nooit wat voorgevallen.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:06 schreef innerSheep het volgende:
dat was toch die aflevering in den bosch? dat is een paar straten verderop, daar wil je nog niet dood gevonden worden (hoewel de kans groter wordt als je er doorheen loopt)
http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs6&name=sbs6_programma&progid=99quote:In ‘Probleemwijken’ worden de bewoners van typisch Nederlandse volksbuurten gevolgd in hun dagelijks leven. Dat levert onthutsende televisie op van mensen die er andere normen en waarden op nahouden dan de gemiddelde Nederlander.
‘Probleemwijken’ toont ‘de andere kant van Nederland’. De serie laat wijken zien zoals er velen zijn in Nederland en waar armoede en achterstand zichtbaar aanwezig zijn. De bewoners zijn vaak zeer betrokken bij elkaar en delen lief en leed. Het zijn mensen die leven aan de rand van de maatschappij en reageren vanuit hun emotie. Dat hierbij wel eens een rake klap valt is eerder regel dan uitzondering en daar kijkt niemand dan ook meer van op.
Assen-oost is één van de achterstandswijken die gevolgd wordt in ‘Probleemwijken’ en te zien is in de eerste aflevering. Het is een typische volkswijk in het noorden van Nederland. Een gedeelte van de wijk is inmiddels afgebroken, de huidige bewoners kijken uit op een braakliggend terrein, waar binnenkort nieuwe huizen worden gebouwd. De bewoners zijn niet van plan te wijken, ze zijn verknocht aan hun wijk en zien het als ‘hun territorium’. Naast Assen-Oost zijn ook de wijken Woensel-West in Eindhoven, De Wielenpolle in Leeuwarden en Duindorp in Den Haag geportretteerd.
De wijken worden regelmatig bezocht door de politie, aangezien de bewoners nogal eens met justitie in aanraking komen. Wietplantages, heling, openbaar dronkenschap, vandalisme, racisme, fraude, prostitutie en openbare geweldpleging. Het behoort tot het dagelijks leven in de achterstandbuurten die te zien zijn in deze serie.
Idd. Onvoorstelbaarquote:Op donderdag 7 april 2005 23:02 schreef schatje het volgende:
Dat je je vent verkiest boven je eigen kind. Een vent die met z'n gore klauwen aan je eigen kind heeft gezeten.
Onverstelbaar.
Ja, ik dacht al dat er iets niet klopte. Onvoorstelbaarquote:
Ja, en dan ook nog eens gaan miepen wanneer hij probeert te tongenquote:En ook de manier waarop dat wijf erbij zat. Lekker tevreden indruk maakte ze.
de volgende dag zag ze niks meer...quote:Op donderdag 7 april 2005 23:27 schreef DrDentz het volgende:
hihihi
die pedo dan, met zn spreekwoordjes.. alsof wiet telen erger is dan wat hij deed/doet![]()
"niet met de vlakke hand ofzo.. gewoon bats met de vuist recht op de ogen"![]()
Die ja. Viel me ook op. Altijd van die kansloze feestjesquote:Op donderdag 7 april 2005 23:08 schreef Avalanche.. het volgende:
er valt me iets op aan dat probleemwijken, in bijna elke aflevering hoor je dat ene nummer: Leef als een zigeuner, lach als een clown, geniet van de momenten ook al ben je down!
Dat klinkt logischer na het zien van deze afleveringquote:Op donderdag 7 april 2005 23:08 schreef Avalanche.. het volgende:
er valt me iets op aan dat probleemwijken, in bijna elke aflevering hoor je dat ene nummer: Leef als een zigeuner, lach als een clown, geniet van de momenten ook al ben heb je down!
quote:Onrust in probleemwijk in Den Bosch
DEN BOSCH In de Graafse Wijk in Den
Bosch is het onrustig geweest.Bij twee
huizen zijn ruiten ingegooid.Ook is er
huisraad op straat gesmeten en in brand
gestoken.
De politie denkt dat de rellen te maken
hebben met een uitzending van SBS over
probleemwijken.In die uitzending ging
het afgelopen avond over de Graafse
Wijk.De wijk is afgegrendeld en volgens
de politie is het nu redelijk rustig.
In de Bossche wijk kwam het een paar
jaar geleden ook tot rellen in verband
met de zaak-Bouleij.Een Bosschenaar
werd toen door de politie doodgeschoten
bij een poging hem te arresteren.
Ja ik hoorde het net van m'n pa. Bank in de fik gezet.quote:Op vrijdag 8 april 2005 07:11 schreef brighton het volgende:
Ze hebben het het huis van die Willem en Willy kort en klein geslagen, want mannen die aan de meisjes zitten, moeten ze niet...
en terecht...quote:Op vrijdag 8 april 2005 07:11 schreef brighton het volgende:
Ze hebben het het huis van die Willem en Willy kort en klein geslagen, want mannen die aan de meisjes zitten, moeten ze niet...
Die is op advies van de politie de middag voor de uitzending naar een onderduikadres gegaan (staat in het brabants dagblad)quote:Op vrijdag 8 april 2005 09:49 schreef Sanne het volgende:
Bank in de fik gezet?
Ze hadden beter die Willem kunnen castreren.
Hij zal een keer terug moeten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:05 schreef michelle_db het volgende:
[..]
Die is op advies van de politie de middag voor de uitzending naar een onderduikadres gegaan (staat in het brabants dagblad)
Geweldig idd. "Ik heb wel BLO gehad, ik ben niet gek!"quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:24 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Die zoon John aan de telefoon....
Die was echt serieus gestoord die gast. Alleen die blik in zijn ogen bezorgden mij al de slappe lach. Heeft niemand caps?
zoiets was het he? weet het niet meer, maar schoot wel in een deuk.quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:25 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geweldig idd. "Ik heb wel BLO gehad, ik ben niet gek!"
En dan ook nog janken dat je je dochter al jaren niet hebt gezien en niet weet waar ze is.quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:27 schreef Steve-O het volgende:
Je vent boven je dochter verkiezen en je dan ook nog is als boksbal laten gebruiken.
Daar lijkt het inderdaad wel op.quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:30 schreef Bullpit het volgende:
wat een mongolen waren het weer![]()
maar ze hadden wel gelijk, dat een pedo beter af is daar dan iemand die een paar plantjes op zolder heeft.
Idd die waardeloze moeder is net zo erg als die kerelquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:28 schreef Sanne het volgende:
[..]
En dan ook nog janken dat je je dochter al jaren niet hebt gezien en niet weet waar ze is.
Het is te zielig voor woorden, je zult zo'n moeder hebben.
geloof wel dat ze erg sim-pel is dat mens.quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:32 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Idd die waardeloze moeder is net zo erg als die kerel.
Zelfs als die gast niets gedaan had...dan had haar dochter nog uit huis gemoeten (denk ik) , die vrouw is gewoon geestelijk gehandicapt, en totaal niet in staat om kinderen op te voeden...bewijs is de zoon ..quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:32 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Idd die waardeloze moeder is net zo erg als die kerel.
duurde ook best lang voordat hij doorhad hoe het bed in elkaar zatquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:36 schreef Steve-O het volgende:
Oja die simpele ziel van een zoon zakt ie door ze bed heen.
Dat was zo ongeveer het enige normale dat ik in dat gezin zag gebeurenquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:36 schreef Steve-O het volgende:
dat was ook best ingewikkeld met die haak en die poten als je alleen maar BLO hebt en toch niet achterlijk bent.quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:37 schreef BobRooney het volgende:
[..]
duurde ook best lang voordat hij doorhad hoe het bed in elkaar zat
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:39 schreef Sanne het volgende:
[..]
dat was ook best ingewikkeld met die haak en die poten als je alleen maar BLO hebt en toch niet achterlijk bent.
hedde weer de buurvrouw lopen neuken, lekker hé!quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:36 schreef Steve-O het volgende:
We hebben een oplettende kijker!quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:44 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Wat me elke aflevering weer opvalt is dat de schuld altijd bij andere mensen ligt. Zelf zijn ze altijd onschuldig.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:39 schreef Sanne het volgende:
[..]
dat was ook best ingewikkeld met die haak en die poten als je alleen maar BLO hebt en toch niet achterlijk bent.
Da zeg ikquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:45 schreef Sanne het volgende:
Dat is toch altijd met kansloze types? Dat ze de schuld bij de maatschappij leggen?
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:45 schreef 19_William_78 het volgende:
[..]
We hebben een oplettende kijker!
quote:Op vrijdag 8 april 2005 10:46 schreef BobRooney het volgende:
[..]![]()
![]()
goddam zeg wat een figuur...alhoewel, die leeft in der eigen wereld, die weet 9 van de 10 keer volgens mij geeneens dat ze een zoon in huis heeft
ik heb medelijden met Willy
Voor de duidelijkheid niet 19_william_78
Is goed bedoeld hoor!quote:
Ook zoiets. Rekeningen niet kunnen betalen, maar wel vele biertjes wegtikken in het caféquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:49 schreef Steve-O het volgende:
En dan maar zeggen dat carnaval niet kansloos is.
Stelletje hossende heikneuters .
Dat is gewoon tactiekquote:Op vrijdag 8 april 2005 10:56 schreef Sanne het volgende:
Ook zoiets, lekker op je brommertje tuffen met je vrouw achterop en je dan ineens realiseren dat je die dag voor had moeten komen omdat dat brommertje niet verzekerd is.
En dan de rekening op het debiele kind van je al even debiele vrouw afschuiven.
zo doen ze dat in Den Bosch...quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kijk, de huisraad van pedo WIllem:
[afbeelding].
quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding].
Is toch humorquote:Op vrijdag 8 april 2005 11:10 schreef Dylan Dog het volgende:
* Dylan Dog schaamt zicht lichtelijk voor zijn stadsgenoten...
Die vrouw was strontnerveus en volgens mij doodsbang.quote:Op donderdag 7 april 2005 23:37 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
de volgende dag zag ze niks meer...![]()
Die vrouw was sowieso een rare. Niks was goed, maar er iets tegen doen..."tis goed".
ja, maar toen het gebeurde was hij ziek, dat is door het Pieter Baan Centrum aangetoond hé...quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Die zoon heeft dezelfde tekortkomingen als die moeder volgens mij. zijn gewoon verstandelijk gehandicapte mensen.
Je gaat toch niet bij de man inwonen die je zusje heeft misbruikt?
of je blijft toch niet bij de man wonen die je dochter heeft misbruikt?
Je laat je moeder toch niet slaan door die kneus?
Ohw, ik dacht dat die zoon een zoon van Willi (de vrouw) was.quote:Op vrijdag 8 april 2005 11:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ja die achterlijke was de zoon van die pedofiel willem.
Willie had een dochter maar die is verkracht door pedofiel willem.
hij heeft meer weg van Willy...dan van Willemquote:Op vrijdag 8 april 2005 11:40 schreef Koen-BE het volgende:
Die nogal idiote zoon was toch alleen maar de zoon van Willem en niet van Willy?
Ik dacht namelijk dat ze zeiden dat Willem die zoon uit een eerder huwelijk had en dat ie nu bij Willem en Willy woonde.
Nee ze zeiden duidelijk dat het een zoon was van Willem's vorige huwelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ohw, ik dacht dat die zoon een zoon van Willi (de vrouw) was.
Maar Willem had het aan de telefoon wel over "ik zal u mijn stiefzoon wel even geven"..quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee ze zeiden duidelijk dat het een zoon was van Willem's vorige huwelijk.
was hij met zijn zus getrouwd ofzoquote:Op vrijdag 8 april 2005 12:14 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Nee ze zeiden duidelijk dat het een zoon was van Willem's vorige huwelijk.
Al die gasten hebben toch zo'n standaard kop? Petje op een veel te vadzig hoofd en een walgelijke snor.quote:Op vrijdag 8 april 2005 12:19 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Ben ik trouwens de enige die vindt dat Willem verdomd veel weg heeft van die Huubke (?) van de aflevering Eindhoven?
'Komt d'r zo'n wijf naar me toe, of ik d'r misschien wil neuken.. Ik ben daar niet van gediend"
[afbeelding]
lolquote:Op vrijdag 8 april 2005 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding].
Zoonlief zie ik nog eerder rellen veroorzaken...dan rellen tegenhouden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:07 schreef Reanimatie.com het volgende:
Moet je voorstellen; Zoon John en Vader Willem zijn stewards bij onze FC en moeten volgend jaar voor de veiligheid in ons stadionneke zorgen....
WAO of AOW?quote:Op vrijdag 8 april 2005 13:43 schreef DrDentz het volgende:
al die wietkwekertjes met hun wao hebben wel plasmaschermen
AOWquote:
Ja, en van de overheid natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:03 schreef No-Li-Ta het volgende:
" Het is allemaal de schuld van de Rabobank! "
nope, ze vertelde dat zij WAO kreeg, en die gast AOW (terwijl hij nog niet 65 leek)quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:03 schreef Avalanche.. het volgende:
Nou volgens mij is het geen van beide, lijkt me gewoon WW.
huh? het was toch Rombouts die de schuld kreegquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:03 schreef No-Li-Ta het volgende:
" Het is allemaal de schuld van de Rabobank! "
ach ja ze krijgen ineens de ongeveer helft minder AOW/WAO hequote:Op vrijdag 8 april 2005 14:22 schreef Frggl het volgende:
"Joa, en toen kwam die Euro oek nog, had ok nemand om gevroagd!"
Prachtig die actiequote:Op vrijdag 8 april 2005 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding].
[afbeelding].
Misschien via nieuwsgroepen?quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:17 schreef Takje het volgende:
Ik wil graag weten hoe ik die oudere afleveringen nog te zien kan krijgen. Wie weet iets?
Yo een bekende van de familie. (anders maak je geen kloon aan denk ik)quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:33 schreef Faaz het volgende:
Over die kerel wil ik geen woorden vuil maken maar aan de programmamakers wel. Ik vond het werkelijk schofterig wat SBS gisteren uitzond. Niet alleen laten ze zo'n man dit soort uitspraken doen, ze brengen pontificaal de foto in beeld van het meisje waar het om ging. Nou weet ik dat natuurlijk niet zeker maar ik durf er heel wat op te verwedden dat zij daar nooit toestemming voor gegeven heeft. Dit is echt een zeer grove schending van haar privacy. Het meisje was, afgaande op de uitzending, uit huis geplaatst, had geen contact meer met haar familie en bouwt in een instelling of pleeggezin een nieuw leven op. En dan komen de sensatiezoekers van SBS en die zetten haar voor heel Nederland te kijk als incestslachtoffer.
Kortom, wat een hufters de gasten die dit programma maken.
Daar is die woningbouwvereniging juist mee bezig.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:25 schreef Aurelium het volgende:
Kunnen ze die wijken niet preventief ruimen?
Ik bedoel eigenlijk meer de inwoners zelfquote:Op vrijdag 8 april 2005 18:28 schreef Sanne het volgende:
[..]
Daar is die woningbouwvereniging juist mee bezig.
Dichtspijkeren, leeg halen en 'nette' mensen zonder strafblad er in zettenquote:Op vrijdag 8 april 2005 18:28 schreef Sanne het volgende:
[..]
Daar is die woningbouwvereniging juist mee bezig.
"..en de rijken worden daardoor rijker en de armen nog armer!"quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:22 schreef Frggl het volgende:
"Joa, en toen kwam die Euro oek nog, had ok nemand om gevroagd!"
moet je vooral bij de gemeente gaan klagen ...
eensquote:Op vrijdag 8 april 2005 19:11 schreef DrDentz het volgende:
wat boeit het nu wat sbs doet, leuke tv toch dit..
[afbeelding].
Geloof me, niemand zonder strafblad wil daar wonen....quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:33 schreef JaWi het volgende:
[..]
Dichtspijkeren, leeg halen en 'nette' mensen zonder strafblad er in zetten.
quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:22 schreef Kierewiet1985 het volgende:
GVD hoor net op actienieuws (nee dat zit ik niet te kijken, mn ouwe) dat de herhaling misschien niet uitgezonden word![]()
Dat valt wel mee. Genoeg mensen zonder strafblad die er best willen wonen....quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geloof me, niemand zonder strafblad wil daar wonen....
Waar moeten ze nu hun feestjes houdenquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is voor vanavond een samenscholingsverbod in de wijk.
dat was gisteren ook al zoquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Er is voor vanavond een samenscholingsverbod in de wijk.
De hele wijk heeft het gehad met de familie Romboutsquote:Op vrijdag 8 april 2005 21:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat was gisteren ook al zo
Mijn zusje heeft het gehad met zoontje van meneer rombouts![]()
![]()
quote:Opnieuw rellen in Graafsewijk
Uitgegeven: 8 april 2005 20:23
Laatst gewijzigd: 8 april 2005 21:59
DEN BOSCH - In de Graafsewijk in Den Bosch zijn vrijdagavond voor de tweede achtereenvolgende avond ongeregeldheden uitgebroken. Bewoners gooiden met stenen, flessen en vuurwerk naar patrouillerende politie-agenten. Rond half tien trok de ME met bussen vanaf twee kanten de wijk in. De voertuigen worden bekogeld met stenen.
De politie arresteerde eerder vrijdagavond al twee mensen in de wijk. Het gaat om bewoners van een woning aan de Plataanstraat, naast het huis waarvan de ruiten donderdagavond werden ingegooid door buurtbewoners. De straat was daarvoor afgezet door de politie. Rond de arrestatie ontstond even voor acht uur een opstootje.
Bij de afzetting van de politie ontstond wat geduw en getrek toen bewoners naar hun huis wilden en er niet door werden gelaten. De rust keerde na korte tijd weer terug, waarna de afzetting werd opgeheven.
Zwaar beschadigd
Later op de avond joegen buurtbewoners de politie echter de wijk uit door ze te bekogelen. Enkele in de buurt geparkeerde auto's raakten zwaar beschadigd door de rondvliegende voorwerpen. In de wijk zijn zo'n tweehonderd mensen uitgelopen.
Donderdagavond ontstond onrust in de wijk na een uitzending van het SBS-programma Probleemwijken, waarin de wijk figureerde. De agressie van de buurtbewoners richtte zich op het huis van een man die in de uitzending zei dat hij wel eens seks had gehad met zijn stiefdochter.
ja maar mijn zusje die heeft het op een andere manier ( hoop ik ) gehadquote:Op vrijdag 8 april 2005 22:01 schreef JaWi het volgende:
[..]
De hele wijk heeft het gehad met de familie Rombouts.
"Het" is daar gelijk aan "realtie" ?quote:Op vrijdag 8 april 2005 22:38 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja maar mijn zusje die heeft het op een andere manier ( hoop ik ) gehad![]()
Als de buren met elkaar op de vuist gaan en meubilair in de fik steken moet er toch wel opgetreden worden voor het echt uit de hand loopt (voor zover dat nog niet het geval is)?quote:Op zaterdag 9 april 2005 00:14 schreef PLAE@ het volgende:
En het is weer feest daar [afbeelding]
Volgens mij als er helemaal geen politie meer was in de wijk vanavond had er niks gebeurt. Je ziet het ook bij voetbalwedstrijden waar niks aan de hand is dat dankzij de politie vaak nog de vlam in de pan slaat (onnodig)
Iddquote:Op zaterdag 9 april 2005 09:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die pedo hoeft voorlopig niet in DB te komen.
En ook nog vertellen dat je je vrouw wel eens in elkaar beuktquote:Op zaterdag 9 april 2005 09:56 schreef Kierewiet1985 het volgende:
[..]
Iddanders gaat ie er serieus aan
Je hebt echt het iq van een varken als je op tv loopt te vertellen dat je je stiefdochter misbruikt hebt![]()
quote:In de Graafsewijk in Den Bosch, de wijk die donderdag onderwerp was in het SBS6-programma 'Probleemwijken', zijn vannacht wederom rellen uitgebroken. In de buurt Bartjes-Zuid, onderdeel van de Graafsewijk, gooiden lieden met stenen, flessen en vuurwerk naar de politie. Vier politiemensen en een cameraman van Omroep Brabant raakten licht gewond.
In totaal heeft de politie 40 arrestaties verricht. Burgemeester Rombouts stelde gisterenmiddag al een samenscholingsverbod en meer politietoezicht in de buurt in. Vrijdagavond kondigde hij een noodverordening af op basis waarvan mensen die nog op straat waren, konden worden aangehouden.
Rombouts houdt SBS6 verantwoordelijk voor de rellen. Hij noemde de uitzending ''sensatietelevisie over de ruggen van de mensen'. De burgemeester eist ook dat de zender de uitzending komende woensdagavond niet herhaalt. De omroep bestrijdt de zienswijze van Rombouts en zegt slechts een journalistiek beeld van de wijk te hebben gemaakt. Verder mogen journalisten niet verantwoordelijk worden gehouden voor de situaties die in probleemwijken heersen, aldus SBS6-woordvoerder Erik Dekker: ''Bij mij in de buurt zou zoiets niet gebeuren''.
Volgende week is de Betonbuurt in Utrecht aan de beurt in 'Probleemwijken'.
Net goed toch voor die vieze smerige pedo. Die kunnen ze van mij niet hard genoeg straffen zwakzinnig of niet. Ze hadden die gast meteen met zijn kop tegen de muur moeten beuken samen met zoonlief dat ie niet meer wakker word. Nooit meer, dan kan ie ook geen andere kindertjes misbruiken die galpijp.quote:Op zaterdag 9 april 2005 11:43 schreef TheVulture het volgende:
Er zit volgens mij een groot verschil tussen dom en zwakzinnig en ik vind dat het zwakzinnige stel tegen zichzelf in bescherming had moeten worden genomen door SBS. Als het stel uit de uitzending was gehouden was het niet zo erg de hand gelopen denk ik... Domme paupers denken namelijk misstanden alleen met geweld te kunnen oplossen...
Ben ik met je eensquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:58 schreef TheVulture het volgende:
Begrijp me goed, ik vind die pedofiel ook misselijkmakend en hij moet zwaarder gestraft worden dan ie tot nu toe is. Vind alleen niet dat je door de buurtbewoners moet worden belaagd maar dat de overheid veel harder tegen dit soort zieke personen moet optreden...
Als de overheid het niet doet, kan je verwachten dat buurtbewoners het doen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:58 schreef TheVulture het volgende:
Begrijp me goed, ik vind die pedofiel ook misselijkmakend en hij moet zwaarder gestraft worden dan ie tot nu toe is. Vind alleen niet dat je door de buurtbewoners moet worden belaagd maar dat de overheid veel harder tegen dit soort zieke personen moet optreden...
quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:48 schreef BrauN het volgende:
Maar hey, die pedofiel had een ziekte en dat heeft ie nu niet meer hè!
nu.nlquote:Bossche buurt vooral boos op SBS6
Uitgegeven: 9 april 2005 14:34
Laatst gewijzigd: 9 april 2005 14:35
DEN BOSCH - De bewoners van de Graafsewijk in Den Bosch zijn vooral heel boos op programmamakers ('teringlijers') van SBS6. Ze zijn ervan overtuigd dat de uitzending van het SBS6-programma Probleemwijken de daarop volgende ellende heeft veroorzaakt.
"Ze hadden dat programma nooit mogen uitzenden", zegt een vrouw die zaterdagmiddag glasscherven bijeenveegt op de stoep tegenover een in de nacht van donderdag op vrijdag met houten schotten dichtgespijkerd pand aan de Plataanstraat. In dat huis woonde een echtpaar met hun zoon, van wie de man des huizes voor de camera van SBS6 verkondigde met zijn stiefdochter van acht "seks" te hebben gehad.
Media
De vrouw krijgt bijval van andere buurtgenoten. De meeste mensen in de wijk hebben het wel gehad met de media. Een blonde vrouw enkele huizen verder dreigt haar gevaarlijk blaffende honden los te laten bij de nadering van enkele vertegenwoordigers ('kankerlijers') van de pers. Twee cameraploegen van RTL en Omroep Brabant maken op veilige afstand videobeelden temidden van enkele motoragenten van de politie.
Een televisieploeg van SBS6 kreeg vrijdag al de wind van voren in de wijk. Een auto van de regionale omroep werd vrijdagavond geplunderd en beschadigd.
De wijk biedt zaterdagochtend een troosteloze aanblik. Uitgerukte stoeptegels zijn weliswaar inderhaast weer teruggelegd, maar de Plataanstraat ligt vol glasscherven, ruiten zijn ingegooid, en nogal wat auto's zijn ernstig beschadigd.
Praatje
De mensen zijn bang en kwaad door elkaar. Kinderen moeten binnen blijven en de politie is prominent aanwezig. Motoragenten en surveillancewagens rijden af en aan. Enkele vrouwelijke agenten op een mountainbike maken ontspannen een praatje met twee vrouwen uit de wijk. Maar het onderwerp is zorgvuldig afgebakend en beperkt zich tot de uitwisseling van wat meningen over het kille weer.
ME
Zaterdagavond speelt Den Bosch tegen PSV, in Eindhoven. "Dan is het hier effe rustig", denkt een buurtbewoonster. Maar wat daarna? De meningen zijn verdeeld over het optreden van de Mobiele Eenheid (ME) vrijdagavond. De ene zegt dat die de rellen heeft uitgelokt, de ander meent daarentegen dat zonder die ME het slagveld niet te overzien was geweest.
Wietteelt
De kern van de problemen zien de bewoners toch in de SBS6-uitzending. Tel daarbij op, dat enkele huurders de afgelopen maanden uit huis zijn gezet wegens wietteelt, en de conclusie is simpel: "Pedofielen kunnen hier zomaar blijven wonen. Maar heb je een wietplantje in huis, dan word je d'r uit gesmeten en kun je met je kinderen op straat gaan slapen", vat een bewoonster het leed en de woede samen.
En het is zeker niet afgelopen met de ellende, vrezen de bewoners. "Let maar op, vanavond, als die ME komt, gaat het weer mis", zegt een man. "Het was anders altijd zo'n fijne buurt om in te wonen."
"Ze hadden die mensen niet moeten oppakken, vrijdag. Dan was er niks gebeurd. Iedereen die hier op straat stond, werd opgepakt", vertelt een vrouw. Een man vult aan: "En in deze buurt komt iedereen voor elkaar op. We vormen hier een blok. Als de politie aan een van ons komt, komen ze ook aan mij."
Ik kan me de woede wel voorstellen. Zeker als je kinderen hebt. Voor hetzelfde geldt heeft ie met z'n gore tengels aan je kinderen gezeten. Ik vind het schande dat dat soort mensen gewoon in een wijk met kinderen worden gehuisvestigd. Achter slot en grendel ermee en nooit meer naar omkijken zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:58 schreef TheVulture het volgende:
Ja, de wijk is dan ook helemaal afgesloten.quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:22 schreef Remzz het volgende:
Als je dat net ook bij het nieuws zag het leek er wel oorlog je zag de wijk geeneens door de ME busje die ervoor stonden...
in de tvgids staat wel Betonbuurt. Is die hele aflevering nou gecanceld oidquote:Op zaterdag 9 april 2005 16:40 schreef AchJa het volgende:
Utrechtse Betonbuurt voor SBS6 niet asociaal genoeg
Erg jammer...
quote:Op zaterdag 9 april 2005 16:40 schreef AchJa het volgende:
Utrechtse Betonbuurt voor SBS6 niet asociaal genoeg
Erg jammer...
10 maanden maar?? En dan mag je ook nog gewoon terug naar je oude stekkie.quote:Op zondag 10 april 2005 12:02 schreef soapie het volgende:
Die achterlijke pedo heeft maar 10 maanden hoeven zitten!!!! Opknopen die idioot.....
Welkom in het Nederlandse rechtssysteem, waar een kinderverkrachter of moordenaar minder zwaar wordt gestraft dan iemand die zijn parkeerbonnen niet betaald of die een paar plantjes wiet kweekt.quote:Op zondag 10 april 2005 12:26 schreef schatje het volgende:
[..]
10 maanden maar?? En dan mag je ook nog gewoon terug naar je oude stekkie.
Terwijl als je een wietplantage in huis hebt gehad, overigens ook niet goed te praten, je de volgende 3 jaar of langer geen woning meer krijgt.
Beetje krom.
Voor zover ik heb begrepen heeft die man straf gehad ooit en nadien geen kind meer aangeraakt.quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:20 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik kan me de woede wel voorstellen. Zeker als je kinderen hebt. Voor hetzelfde geldt heeft ie met z'n gore tengels aan je kinderen gezeten. Ik vind het schande dat dat soort mensen gewoon in een wijk met kinderen worden gehuisvestigd. Achter slot en grendel ermee en nooit meer naar omkijken zou ik zeggen.
Seksueel misbruik is nog geen verkrachting.quote:Op zondag 10 april 2005 18:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
10 maandjes voor het verkrachten van een kind is natuurlijk veel te weinig.
vol op die ogen, en dan niet met de vlakke hand maar gewoon volle vuistquote:Op zondag 10 april 2005 22:37 schreef J-Will het volgende:
"en dan zeg ik: "je moet je smoel houden, anders krijg je een paar patsen!""
Exact, dat koppel was gewoon zielig, en als je die zoon hoorde. Tsja...quote:Over die gast die zijn stiefdochter misbruikt had.
Er zit volgens mij een groot verschil tussen dom en zwakzinnig en ik vind dat het zwakzinnige stel tegen zichzelf in bescherming had moeten worden genomen door SBS. Als het stel uit de uitzending was gehouden was het niet zo erg de hand gelopen denk ik... Domme paupers denken namelijk misstanden alleen met geweld te kunnen oplossen...
Ik vond het ook een van de mindere uitzendingen van de serie.quote:Op zondag 10 april 2005 19:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo heel boeiend was de uitzending overigens niet.
Inderdaad.quote:Op zondag 10 april 2005 19:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo heel boeiend was de uitzending overigens niet.
Linkje? Of wil je hem ff ergens uploaden?quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:37 schreef Avalanche.. het volgende:
Ik wel, van campusnet geplukt
Ik gok Kanaaleiland...quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:59 schreef mrcool het volgende:
De aflevering van donderdag as word blijkbaar ook aangepast! Wat zo'n programma wel allemaal niet losmaakt. Geloof dat de laatste aflevering zou gaan over een wijk in Utrecht [volgens de site van sbs6 vorige week iig nog wel]. Nu komt er dus een aflevering naar aanleiding van alle rellen die zijn ontstaan!
Als ik me niet vergis ging dit idd over Kanaaleiland ja, aflevering gaat dus alleen helaas niet door door alle rellen van de laatste tijd!quote:
Linkje gaat moeilijk want hij staat op het campusnet van de UT. Ik kijk wel of ik hem ergens kan uploaden.quote:Op dinsdag 12 april 2005 17:19 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Linkje? Of wil je hem ff ergens uploaden?
Zal ik dan je msn adres dan ff mogen?quote:Op donderdag 14 april 2005 16:36 schreef Avalanche.. het volgende:
OK best
samenvatting, complicatie achtig.quote:Op donderdag 14 april 2005 21:49 schreef anisubs het volgende:
Jep
Ik vraag me af wat er deze keer komt
De volledige beelden van Den Bosch zenden ze niet uit.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
samenvatting, complicatie achtig.
leuk om nog wat beelden van de eerste te zien die ik gemist heb. wel jammer dat er geen nieuwe is. zometeen de rellen in den bosch dus.
Nee, spammer.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:12 schreef anisubs het volgende:
[..]
Zal ik dan je msn adres dan ff mogen?![]()
Die vraag wilde ik ook stellenquote:Op vrijdag 15 april 2005 00:47 schreef pieter_pontiac het volgende:
En ook gemist.
Is iemand al bezig om het online te zetten?
Het gaat hier om de man die een klap in zijn gezicht kreeg en tijdens de uitzending vertelde dat hij gezocht werd door de politie.quote:Zelfmoord na SBS6-programma
GRONINGEN - Eén van de hoofrolspelers in een aflevering van de SBS6-serie Probleemwijken heeft zichzelf van het leven beroofd in de gevangenis in Leeuwarden. Dat heeft zijn familie bevestigd.
De aflevering ging over de Oosterparkwijk in de stad. Daarin kwam de 31-jarige man prominent in beeld. Volgens de familie staat vast dat de man zich van het leven heeft beroofd, door toedoen van het programma.
De Oosterparker zat in de gevangenis in Leeuwarden omdat hij nog een straf moest uitzitten van 6 weken wegens het overtreden van de wegenverkeerswet.
De familie zegt dat de man meerdere malen vanuit de gevangenis brieven heeft geschreven waarin hij zei spijt te hebben en waarin hij aangaf niet te kunnen leven met de commotie die de uitzending teweeg heeft gebracht.
Het ministerie van Justitie bevestigt dat het om zelfmoord gaat. De rijksrecherche heeft de dood van de Oosterparker inmiddels in onderzoek.
Burgemeester Wallage heeft geschokt gereageerd op het nieuws. Hij wil voorlopig geen oordeel vellen over een mogelijk verband tussen de zelfmoord en het programma van SBS6.
TV Noord
ga zelf maar maken, hij zal iig niet tegensputterenquote:Op vrijdag 15 april 2005 18:57 schreef anisubs het volgende:
Kan er iemand hier even een foto posten van die gast?
Ja.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Alsof het de schuld van de media is dat dit soort labiele figuren zelfmoord plegen.
Kun je die lui dan anders in beeld brengen? Ze zijn gewoon zo, en volgens mij worden ze tijdens de uitzending geconfronteerd met hun aso-gedrag. En dat is pijnlijk.quote:Op vrijdag 15 april 2005 19:05 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
Ja.
Als je die lui neerzet als mongolen gaan ze zich zo erg schamen.
Jup, dat was hem inderdaad.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:45 schreef Arcee het volgende:
Was 't Jan, ja? Schokkend... ik vond dat wel een grappig stel eik. Die vrouw was steeds zo relaxed, wat Jan ook zei.
ooooo diequote:Op vrijdag 15 april 2005 18:34 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Het gaat hier om de man die een klap in zijn gezicht kreeg en tijdens de uitzending vertelde dat hij gezocht werd door de politie.
Jup.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:22 schreef Asskicker14 het volgende:
LOL, die vent die een klap kreeg en begon te janken en 1 uur later zijn vrouw ten huwelijk vroeg bij een burenfeestje?
Het was in Friesland, dat is "Nederland" en Jan is een Nederlandse naam , dus het moet Jan geweest zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:32 schreef N.icka het volgende:
Hoe weten jullie dat het Jan was , dat wordt helemaal niet genoemd ?
Was dat die gast die zelfmoord heeft gepleegt? :|quote:
hoe weet jij dat Jan het was?quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:50 schreef ThomasBerge het volgende:
Het was Jan, die aan het eind van het programma zijn vrouw te huwelijk vroeg.
Nee dit is Willem de pedo uit den Boschquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:23 schreef anisubs het volgende:
Was dat die gast die zelfmoord heeft gepleegt? :|
quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:32 schreef woediewokkie het volgende:
het moet bijna wel jan zijn geweest,hij was van die leeftijd....en de hoodrolspeler van de groningse uitzending
dat was die vent uit eindhoven...........die met zijn broer samenwoondequote:Op vrijdag 15 april 2005 22:36 schreef anisubs het volgende:
[..]
[afbeelding]
Is dit jan op deze foto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |