heb net nog eens gekeken en wat quotes op een rijtje gezet:
(allemaal van één en dezelfde persoon
![]()
)
"Het ligt aan de instanties zelf, en een klein beetje ook aan de overheid"
"hoe straks aan de stroom kom? Ja dan probeer ik toch via buiten ergens stroom af te tappen"
"hedde de buurvrouw weer liggen naaien?"
"ja, wel tien!"
"Ge moet een vriendin zoeken, dan hoefde oeweige nie zo te trekke!"
"Het is de schuld van de Rabobank!"
"Ja en als gij koud neervalt is het jouw schuld en zo is het!"
"er is nog meer wat me dwarszit. Dat weet je wel, over wie."
"ik heb ontucht gepleegd met jouw dochter. Ik heb er straf voor gehad. Ik heb er tien maanden voor gezeten"
"zij was acht.
Het is uitgewezen door het Pieter Baan Centrum dat er een of andere ziekte was die ik had. Die is gelukkig weg. Ik had een of andere drang naar kinderen toe"
"het was meteen broekie uit en paalliften" (over hoe hij zijn vrouw leerde kennen etc)
"doet ze iets wat mij niet bevalt... dan pats ik er tegenaan"
"Wat bedoel je, sla je haar?"
"ja. en nie met een vlakke hand een draai om die oren. Nee, een volle vuist recht op die ogen.
Ik heb een keer gehad, da was in Boxtel, toen zat ze net als nu op de bank. Ik liep erheen en geef haar met volle vuist een peer tegen die ogen aan. Het vuur spatte gewoon uit die ogen. De dag erna kon ze niks meer zien."
"Sinds ik dat dan gedaan heb, met haar dochter, gooit ze van alles naar mijn hoofd. Ik hou het met m'n zuster. Met d'n die-e en d'n die-e. En daar word ik kwaad om. Op een gegeven moment zeg ik 'hou je klep dicht, anders krèdde een poar patse"
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com