denk ik nog steeds wel een beetjequote:op maandag 4 april 2005 13:46 schreef djekko het volgende:
ik dacht vroeger dat kaalheid kwam doordat je je haren teveel hebt gewassen
dus toen ik zidane zag voetballen en aan ons pa vroeg of zidane zijn haren te vaak had gewassen, begon ie keihard te lachen
ja die heb ik idd ook heel erg vaak verkeerd gelezen, ik snapte al niet waar ze t over hadden danquote:op maandag 4 april 2005 14:04 schreef alwaysthebest het volgende:
dat een bommelding toch echt geen bommel ding is
ik kom er net achter
en dat vaders alles weten....quote:op maandag 4 april 2005 15:31 schreef dimples het volgende:
ik dacht dat mijn vader onsterfelijk was.... (hij leeft nog wel hoor...)
dat doe je goed dan!quote:op maandag 4 april 2005 18:35 schreef lewisbinford het volgende:
ik dacht dat ik onsterfelijk was.. (ik leef niet meer hoor...)
auto a doet er 6 seconden over om een snelheid van 100 km/h te bereiken.quote:op dinsdag 5 april 2005 12:24 schreef coolbabe het volgende:
dat sommige auto`s niet sneller 100 rijden dan andere
quote:op donderdag 7 april 2005 14:54 schreef kingmob het volgende:
ik vergat telkens of nou het streepje of het rondje 'aan' was op een knop. totdat ik ontdekte dat het een 1 en een 0 was
wat een grootmeester dan, die opa van je.quote:op zaterdag 9 april 2005 04:46 schreef hilzillah het volgende:
ik zie dus net dat op het schilderij wat van mijn opa is geweest, een boei staat, en niet een man die naar de boot zwemt![]()
![]()
quote:op zaterdag 9 april 2005 01:20 schreef fnaticroach het volgende:
dat je allebij met ei schrijft
noem eens 7 treffende voorbeelden.quote:op zaterdag 9 april 2005 12:23 schreef -=bioslock=- het volgende:
bij mij gaat het meer andersom.
ik som respectievelijk op: voorbeeld 1, voorbeeld 2, voorbeeld 3, voorbeeld 4, voorbeeld 5, voorbeeld 6, danwel voorbeeld 7. in een pure edoch serene wilekeurigheid.quote:
vooral 3 is treffend. al durf ik te beweren dat u met 6 de pleanck mis slaat.quote:op zaterdag 9 april 2005 12:47 schreef -=bioslock=- het volgende:
[..]
ik som respectievelijk op: voorbeeld 1, voorbeeld 2, voorbeeld 3, voorbeeld 4, voorbeeld 5, voorbeeld 6, danwel voorbeeld 7. in een pure edoch serene wilekeurigheid.
ach ende wee, alles gezien in zijne resectabele relativiteit, uiteraard! dat daar geen verkeerde dunk van moge zijn.quote:op zaterdag 9 april 2005 12:48 schreef jawi het volgende:
[..]
vooral 3 is treffend. al durf ik te beweren dat u met 6 de pleanck mis slaat.
schitterend!quote:(uit deel 2:)
bl0emetje - zondag 3 maart 2002 @ 12:55
vroeger lang gezeurd om snelbinders op mn fiets.. uiteindelijk kreeg ik ze, ik fietsen.. kwam ik heel hard huilend weer terug "ze doen het niet"......
(uit deel 3:)
nijntje-pg - dinsdag 11 maart 2003 @ 22:19
vroeger lustte ik geen korstjes (van mijn brood), mijn ouders hadden toen badcaht dat het leuk zou zijn om te zeggen dat als je geen korstjes eet je nooit zal kunnen fluiten. ik heb dus vanaf toen steeds braaf mijn korstjes opgegeten en idd op een dag kon ik fluiten.....
tot mijn 14e geloof ik (hoe dom kun je zijn) heb ik dit gelooft. ik zei toen een keer tegen een vriendinnetje die niet kon fluiten dat ze vroeger vast geen korstjes op at.........je raad het al....ben vierkant uitgelachen
(uit deel 8:)
lonewolf2003 - maandag 5 april 2004 @ 18:41
mijn zus dacht vroeger dat als ze kippenpoten at, dat er dan ergens een kip met één poot rond liep.
big_boss_man - vrijdag 30 april 2004 @ 01:43
bij ons in de buurt heet een straat 'leuvenlaan'. en ik woon al een jaar of 13 hier. maar paar jaar geleden vroeg ik aan m'n moeder 'wat is een leuf?'
rio - donderdag 13 mei 2004 @ 09:53
ik bedenk me net nog iets. toen ik klein was (jaar of acht ofzo?) kreeg ik een stoere crossfiets. nou zit er op zo'n (kinder)crossfiets op het stuur altijd bescherming; zo'n zacht hoesje zeg maar, voor als je op je bek gaat (weet ik nu). vroeger dacht ik echter altijd dat je daar je kin op moest leggen terwijl je fietste. reed ik daar een beetje belachelijk met mijn kin op dat lage stuur...
(uit deel 10:)
martineke - woensdag 26 januari 2005 @ 19:23
bij het shell gebouw (+/- 100 meter hoog ) op het hofplein te rotterdam staat een kruis met de tekst 'voor hen die vielen'.
toen ik op een zekere dag met vrienden voorbij liep zei ik : hoeveel zouden er dan bij de bouw naar beneden geflikkerd zijn ?
ze hebben uren plat van het lachen gelegen, en ik was gewoon serieus...
dit is bijna te smerig voor woorden, ik en mijn vrienden gingen een keer een weekend weg, een van mijn maten, voortaan joop genoemd was zo stoned en dronken dat ie persee in de afwasmachine wilde schijten. hij dacht dat het de w.c wasquote:op zaterdag 9 april 2005 19:01 schreef kajalevi het volgende:
ik las vroeger veel de strip van joop klepzeiker. ik dacht dat de achternaam
een zelfverzonnen kreatie was van de schrijver.
kom ik er van de week achter dat klepzeiker een vroeger veel gebruikt
woord is bij kleermakers.
je had vroeger broeken met van die kleppen voor die vastzaten met
knopen langs de zijkanten.
als deze broek dan stuk was of de knopen er af werd deze
naar de kleermaker gebracht.
vaak echter werden deze broeken veel te weinig gewassen
dan stond die klep dus stijf van de urine, zweet en zelfs
schimmel .....
de kleermaker die zo een broek onder ogen kreeg sprak dan
regelmatig de volgende woorden: "daar heb je weer zo'n klepzeiker".
gatverdamme wat een goor verhaal eigenlijk... had ik dit wel
willen weten .........?![]()
oh.quote:op donderdag 7 april 2005 14:54 schreef kingmob het volgende:
ik vergat telkens of nou het streepje of het rondje 'aan' was op een knop. totdat ik ontdekte dat het een 1 en een 0 was
dankuquote:op donderdag 7 april 2005 14:54 schreef kingmob het volgende:
gewoon manamanah toch? anders is ie niet leuk meerquote:op woensdag 13 april 2005 19:00 schreef bloempjuh het volgende:
dat animal van the muppets geen zonnebril opheeft, maar dat die zwarte gaten zijn ogen zijn..
filmpje waarin hij zijn 'zonnebril' beweegt: http://movies.quadratic.net/muppet_show_manamanah.mpeg
stom..
en roept hij nou 'phenomenon', of gewoon manamanah?
ik heb hier 5 minuten om moeten schaterlachen.quote:rio - donderdag 13 mei 2004 @ 09:53
ik bedenk me net nog iets. toen ik klein was (jaar of acht ofzo?) kreeg ik een stoere crossfiets. nou zit er op zo'n (kinder)crossfiets op het stuur altijd bescherming; zo'n zacht hoesje zeg maar, voor als je op je bek gaat (weet ik nu). vroeger dacht ik echter altijd dat je daar je kin op moest leggen terwijl je fietste. reed ik daar een beetje belachelijk met mijn kin op dat lage stuur...
hmmm, ik moet bekennen dat ik als kind ook vaak zo gefietst heb omdat ik ook dacht dat dat voor je kin was.quote:op donderdag 14 april 2005 00:36 schreef oosthoek het volgende:
[..]
ik heb hier 5 minuten om moeten schaterlachen.
echt?? whoehaha...!!quote:op donderdag 14 april 2005 10:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
hmmm, ik moet bekennen dat ik als kind ook vaak zo gefietst heb omdat ik ook dacht dat dat voor je kin was.
quote:menicole - woensdag 23 maart 2005 @ 09:04
de watertoren!!
vroeger dacht ik dat al het water daar los in zat. dus was altijd bang dat als we er langs fietste dat iemand de deur open deed en dat we dan weg zouden spoelen...
die van die houdbaarheidsdatum, en ook die van het oude radiootje, was voor mij heel herkenbaar...quote:voodoolady - vrijdag 7 maart 2003 @ 19:38
vroeger sliep ik altijd heel onrustig en lag bijna altijd m'n dekbed op de grond halverwege de nacht, die wilde ik er dus zelf weer opleggen maar in het donker ging dat nooit en legde ik het altijd in de breedte ipv in de lengte, en ik altijd maar denken dat m'n dekbed 's nachts kromp...
lukas - zaterdag 19 juli 2003 @ 17:25
sinds ik ontdekte dat er op zo'n pinautomaat bij de kassa bij de kaartlezer een plaatje staat langs welke zijde je de magneetstrip moet doorhalen, is het pinnen voor mij een stuk makkelijker geworden.
petra76 - maandag 25 augustus 2003 @ 22:13
op de basisschool hadden we cito-toets. moesten we spelfouten uit woorden halen. een klasgenootje van me stak haar vinger op en zei tegen de leraar: meneer, wat zijn mazellen??
christine - maandag 25 augustus 2003 @ 22:21
tijdens een duitse repetitie (tekstverklaring) op het vwo vroeg een klasgenoot van me ineens "meneer, wat betekent 'oemgeboeng'?"
hij bedoelde dus 'umgebung' (omgeving) maar sprak het met de verkeerde klemtoon uit, zodat het heel grappig klonk.
xd5 - zondag 18 januari 2004 @ 04:12
iemand maakte ooit de grap: ik heb een videocursus tae-bo besteld, en heb nu al een zwarte band...
heeft me heel lang geduurd voordat eindelijk het kwartje eens een keer viel !
allan24 - zaterdag 15 mei 2004 @ 19:34
ik dacht altijd dat de houdbaarheidsdatum op een pak melk de absoluut uiterste datum was. als er dan '13-05' op stond, moest de melk ook echt de 13e op zijn want om middernacht sloeg ie gelijk zuur...
bupatih - zaterdag 18 december 2004 @ 20:05
toen ik vroeger met mijn bak met speelgoed zat te spelen, vond ik opeens een oud radiootje terug. en toen hoorde ik het nieuws en vond ik het raar dat ze nieuw nieuws verkondigde.
ik dacht dat je op een oud radiootje alleen maar oude muziek en oud nieuws hoorde.
dank je!quote:op donderdag 7 april 2005 14:54 schreef kingmob het volgende:
iedereen zegt gewoon wel truste omdat het een sam'ntrekking is.quote:op zondag 10 april 2005 07:52 schreef _-xanti-_ het volgende:
het is niet wel-trusten, maar wel-te-rusten!
geen voodoo poppetje hoop ikquote:op vrijdag 15 april 2005 11:01 schreef star_gazer het volgende:
ik werd vroeger af en toe helemaal gek van muggen. ik heb toen een keer, in mijn kinderlijke naiviteit () een poppetje getekend en uitegeknipt, in de hoop dat de muggen dat poppetje gingen prikken in plaats van mij! er stond ook 'muggen kom' op geschreven
haha!quote:op vrijdag 15 april 2005 11:01 schreef star_gazer het volgende:
ik werd vroeger af en toe helemaal gek van muggen. ik heb toen een keer, in mijn kinderlijke naiviteit () een poppetje getekend en uitegeknipt, in de hoop dat de muggen dat poppetje gingen prikken in plaats van mij! er stond ook 'muggen kom' op geschreven
quote:op vrijdag 15 april 2005 08:56 schreef star_gazer het volgende:
horeca - hotel restaurant café. daar kwam ik ook wat laat achter (zegmaar op m'n 17e)
grotetietenlied <-> kinderen voor kinderen?quote:op vrijdag 15 april 2005 10:54 schreef gsmboy het volgende:
dat elize van het liedje shake en automatic die pas geleden in de top 40 stonden gezongen warten door dezelfde elize die het grote tietenlied zong in kinderen voor kinderen :p
hellup, hellup, hellup!quote:op vrijdag 15 april 2005 11:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
grotetietenlied <-> kinderen voor kinderen?
ken ik niet.
geassocieerd.quote:op vrijdag 15 april 2005 14:56 schreef kareltje_de_grote het volgende:
hmmm, keb kinderen voor kinderen nooit geassioceerd (fuck wat een lasig woord) met tieten.
is dat zo? heb ik nooit geweten, vraag mij al 20 jaar af waarom juli en augustus nou eigenlijk evenveel dagen hebben.quote:op donderdag 14 april 2005 17:32 schreef --christiaan-- het volgende:
mijn latijn leraar vertelde me vandaag dat juli en augustus evenveel dagen hebben, omdat keizer augustus minstens zo belangrijk wilde zijn als julius caesar.
ze heeft in kinderen voor kinderen nog samen gezongen met big brother kelly, die toen trouwens nog ferry heette.quote:op vrijdag 15 april 2005 10:54 schreef gsmboy het volgende:
dat elize van het liedje shake en automatic die pas geleden in de top 40 stonden gezongen warten door dezelfde elize die het grote tietenlied zong in kinderen voor kinderen :p
ja, het schijnt echt zo gegaan te zijn. ik heb het een paar jaar geleden ook voor het eerst gelezen. augustus wilde niet onderdoen voor julius, dus 'zijn' maand moest óók 31 dagen hebben. beetje kinderachtig kereltje eigenlijk wel hè, die augustus...quote:op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef sportfreak het volgende:
is dat zo? heb ik nooit geweten, vraag mij al 20 jaar af waarom juli en augustus nou eigenlijk evenveel dagen hebben.
waar zit de grap?quote:op vrijdag 15 april 2005 21:08 schreef gelderland het volgende:
[..]
het is geen feyenoord maar kakkerlakken
latijn is nog ergens nuttig voorquote:op vrijdag 15 april 2005 15:23 schreef sportfreak het volgende:
[..]
is dat zo? heb ik nooit geweten, vraag mij al 20 jaar af waarom juli en augustus nou eigenlijk evenveel dagen hebben.
hmmm ik met mijn 24 jaar val dan zeker helemaal op. nooit gedacht dat dat daar voor stondquote:op vrijdag 15 april 2005 08:56 schreef star_gazer het volgende:
horeca - hotel restaurant café. daar kwam ik ook wat laat achter (zegmaar op m'n 17e)
kantlijnquote:op vrijdag 15 april 2005 21:04 schreef -dailalama- het volgende:
hoeveel ik daar wel niet in de kantlijn heb geschreven ...
ook idd.quote:op vrijdag 15 april 2005 23:50 schreef repeat het volgende:
[..]
kantlijn
gewoon de 5 lege bladzijdes achterin helemaal volschrijven, en naast alle formules ook gewoon de bladzijdes helemaal vullen ed.![]()
18!quote:op vrijdag 15 april 2005 08:56 schreef star_gazer het volgende:
ga jij eens even snel naar vblquote:op vrijdag 15 april 2005 21:08 schreef gelderland het volgende:
[..]
het is geen feyenoord maar kakkerlakken
oh sorry..quote:op zaterdag 16 april 2005 12:16 schreef tessie het volgende:
dat filmpje van animal, dat is animal helemaal niet!! animal heeft wel ogen!! google maar eens hihi!
ik maakte me al zorgen over animal!
jaaah..mn zusje vond het niet leuk toen ik het zeiquote:op zaterdag 16 april 2005 14:19 schreef mieky het volgende:
dat vlugge japie door bassie wordt gespeeld...
en de baron in de schatkaart door adriaan... weet ze dat al?quote:op zaterdag 16 april 2005 19:00 schreef jimbob het volgende:
[..]
jaaah..mn zusje vond het niet leuk toen ik het zei.
even heel erg uitgebreid:quote:op vrijdag 15 april 2005 15:50 schreef scootmobiel het volgende:
[..]
ja, het schijnt echt zo gegaan te zijn. ik heb het een paar jaar geleden ook voor het eerst gelezen. augustus wilde niet onderdoen voor julius, dus 'zijn' maand moest óók 31 dagen hebben. beetje kinderachtig kereltje eigenlijk wel hè, die augustus...![]()
quote:kalender komt van calendae, de eerste periode van de romeinen van hun (maan)maand. de opperpriester (pontifex) nam de nieuwe maansikkel waar en deelde dat mee aan een samengeroepen comité. (calare = samenroepen)
julius caesar liet zich door de egyptenaren inspireren en deelde hun zonnekalender opnieuw in. de 5 dagen die de egyptenaren overhielden van hun 12 x 30 dagen verdeelde hij om en om over de maanden. maart, evenals fr. mardi (dinsdag) genoemd naar de oorlogsgod mars, was de eerste maand en kreeg er een dag bij, evenals mei enz. juli, gewijd aan julius caesar, heette eerst quintilis (5e maand). februari als laatste maand kreeg het restje van 29 dagen. februari betekent reinigingsmaand. de romeinen vierden hun lupercalia, reinigings- en vruchtbaarheidsfeesten ter ere van de wolfsgod lupercus. de germanen hadden een ontuchtig vrouwen- en vruchtbaarheidsfeest dat door de latijnsprekende geestelijkheid spurcalia werd genoemd (spurcus=smerig). van dit woord is 'sprokkelmaand' een volksetymologische vervorming.
augustus was de toenaam - oorspronkelijk de eretitel 'de verhevene' - van de eerste romeinse keizer,gaius julius caesar octavianus, die leefde van 63 voor christus tot 14 na christus. hij ontving deze titel in 27 voor christus en noemde' zich vanaf dat moment caesar augustus. in 8 voor christus stemde augustus erin toe dat de maand sextilis (6e maand), waarin hij consul was geworden, naar hem vernoemd werd. omdat hij vond dat deze maand niet korter mocht zijn dan juli, liet hij februari nog een dag inleveren. september was dus de 7e maand (septem = 7, octo = 8, novem = 9) en december was de 10e (vgl decimeter). augustus zou dus oktober moeten heten! het woord oogst is een vervorming van de latijnse maandnaam augustus, de maand waarin geoogst wordt. augustus heeft de oude middelnederlandse benaming arentmaent 'oogstmaand' verdrongen.
herkenbaar iddquote:op zaterdag 16 april 2005 21:45 schreef mel723 het volgende:
ik kwam er pas achter dat in euro 95 en euro 98 (benzine), dat getal niet staat voor een jaartal, maar voor het octaangehalte.
quote:op zaterdag 16 april 2005 21:45 schreef mel723 het volgende:
ik kwam er pas achter dat in euro 95 en euro 98 (benzine), dat getal niet staat voor een jaartal, maar voor het octaangehalte.
quote:op zaterdag 16 april 2005 19:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
en de baron in de schatkaart door adriaan... weet ze dat al?
doet u mij maar een benzine uit 1995quote:op zaterdag 16 april 2005 21:45 schreef mel723 het volgende:
jij blij dat je nooit ergens 03 benzine hebt kunnen tanken...quote:op zaterdag 16 april 2005 21:45 schreef mel723 het volgende:
benzine is zóóóó 1995.quote:op zaterdag 16 april 2005 21:45 schreef mel723 het volgende:
eeeehhh, nee?quote:op zondag 17 april 2005 18:49 schreef djekko het volgende:
zeg, het is toch hotel recreatie café, ipv hotel restaurant café?
volgens mij wel hoorquote:op zondag 17 april 2005 18:49 schreef djekko het volgende:
zeg, het is toch hotel recreatie café, ipv hotel restaurant café?
nou, ook mijn ogen heb je geopend, dus nooit bij stil gestaan dat het een afkorting was, dacht dat het een gewoon woord was joh. toch weer wat geleerd vandaagquote:op vrijdag 15 april 2005 08:56 schreef star_gazer het volgende:
het is in het verleden wel degelijk voorgekomen dat ze maanden bij elkaar zaten zonder dat ze contact hadden met de buitenwereld. het langste is zelfs 18 maanden geweest.quote:op maandag 18 april 2005 20:14 schreef chrisjx het volgende:
ik wist wel dat als er een nieuwe paus gekozen moest worden kardinalen dan allemaal bij elkaar gingen zitten en als er dan witte rook tevoorschijn kwam, er een nieuwe paus was.
maar om de een of andere reden dacht ik dat die kardinalen echt maanden bij elkaar zaten zonder dat ze contact hadden met de buitenwereldkwam er dus vorige week pas achter dat dat meestal maar een dag of twee is
ohquote:op maandag 18 april 2005 20:21 schreef biancavia het volgende:
het is in het verleden wel degelijk voorgekomen dat ze maanden bij elkaar zaten zonder dat ze contact hadden met de buitenwereld. het langste is zelfs 18 maanden geweest.
de voorspelling voor nu is inderdaad dat het met een paar dagen gedaan is, het kan echter ook nog veel langer gaan duren.
het langste dat ze bij elkaar zaten was 3 jaar, hoorde ik vanmorgen op belgisch journaalquote:op maandag 18 april 2005 20:21 schreef biancavia het volgende:
[..]
het is in het verleden wel degelijk voorgekomen dat ze maanden bij elkaar zaten zonder dat ze contact hadden met de buitenwereld. het langste is zelfs 18 maanden geweest.
de voorspelling voor nu is inderdaad dat het met een paar dagen gedaan is, het kan echter ook nog veel langer gaan duren.
dacht ik ook!!quote:op maandag 18 april 2005 20:14 schreef chrisjx het volgende:
ik wist wel dat als er een nieuwe paus gekozen moest worden kardinalen dan allemaal bij elkaar gingen zitten en als er dan witte rook tevoorschijn kwam, er een nieuwe paus was.
maar om de een of andere reden dacht ik dat die kardinalen echt maanden bij elkaar zaten zonder dat ze contact hadden met de buitenwereldkwam er dus vorige week pas achter dat dat meestal maar een dag of twee is
quote:op maandag 18 april 2005 22:43 schreef tommytheman het volgende:
dat meneer cactus dus eigenlijk helemaal niet zo oke is![]()
quote:op woensdag 20 april 2005 18:10 schreef scootmobiel het volgende:
ik lees net op http://www.ezelsbrug.nl/ het volgende:
'het aantal tonen van de sirenes is samengesteld door het aantal klemtonen in de verschillende woorden. brand-weer (2 tonen), po-li-tie (drie tonen) en am-bu-lan-ce (4 tonen).'
nooooit geweten!![]()
![]()
nooit geweten hoe die tonen klonken of denk je nu serieus dat die tonen bepaald zijn door de woordenquote:op woensdag 20 april 2005 18:10 schreef scootmobiel het volgende:
ik lees net op http://www.ezelsbrug.nl/ het volgende:
'het aantal tonen van de sirenes is samengesteld door het aantal klemtonen in de verschillende woorden. brand-weer (2 tonen), po-li-tie (drie tonen) en am-bu-lan-ce (4 tonen).'
nooooit geweten!![]()
![]()
ook een leuke: al-weer-een-lijk, al-weer-een-lijkquote:op woensdag 20 april 2005 19:30 schreef scootmobiel het volgende:
ik denk trouwens ook dat ze niet bedoelen dat de ambulanceriedel 4 verschillende tonen heeft, maar 4 in totaal, achter elkaar dus.
wij zingen altijd: niet-meer nooo-dig, niet-meer-nooo-digquote:op woensdag 20 april 2005 20:12 schreef chrisjx het volgende:
[..]
ook een leuke: al-weer-een-lijk, al-weer-een-lijk![]()
quote:op woensdag 20 april 2005 20:12 schreef chrisjx het volgende:
ook een leuke: al-weer-een-lijk, al-weer-een-lijk![]()
ha, die zijn ook goed!quote:op woensdag 20 april 2005 20:19 schreef brandx het volgende:
wij zingen altijd: niet-meer nooo-dig, niet-meer-nooo-dig![]()
haha ja die is goed.... ik dacht ook altijd dat paul young zong daddy's gonna buy you a dream to clinton.. (dream to kling to)quote:op woensdag 20 april 2005 20:39 schreef lupa_solitaria het volgende:
'hoe, hoe, hoe, hoerentaart'.
geheel nieuw voor mij.quote:op zaterdag 16 april 2005 21:45 schreef mel723 het volgende:
en ik heb lang gedacht dat meester er een dubieuze moraal op nahield.quote:op woensdag 20 april 2005 20:41 schreef isabeau het volgende:
jij moet je lang hebben afgevraagd wat precies een hoerentaart was
ik- ga- dood, ik- ga- doodquote:op woensdag 20 april 2005 20:19 schreef brandx het volgende:
[..]
klopt niet, dat zijn er maar drie. de ambulance heeft een serie van vierquote:op woensdag 20 april 2005 22:36 schreef mistermaniac het volgende:
ik- ga- dood, ik- ga- dood
naja zo danquote:op woensdag 20 april 2005 23:20 schreef chrisjx het volgende:
[..]
klopt niet, dat zijn er maar drie. de ambulance heeft een serie van vier
dat zou heel wat extra admnistratie vergen.quote:op donderdag 21 april 2005 06:41 schreef isabeau het volgende:
ik dacht trouwens als kind altijd dat het geld dat ik naar de bank bracht ook van mij bleef. dus heb ik wel eens op "mijn geld" getekend, maar ik kreeg dat geld niet terugik begreep daar echt niets van, misschien waren ze mijn geld kwijtgeraakt en was dat vervangend geld.
lijkt me niet lekker, kaas die 48 jaar gerijpt heeft...quote:op donderdag 21 april 2005 20:34 schreef star_gazer het volgende:
dat 48+ kaas niet 48 jaar heeft gerijpt, maar gewoon wat vetter is
dankjequote:op vrijdag 15 april 2005 08:56 schreef star_gazer het volgende:
of wat dacht je van nog-net-niet-dood - nog-net-niet-doodquote:op woensdag 20 april 2005 20:19 schreef brandx het volgende:
[..]
kan ook!quote:op donderdag 21 april 2005 22:08 schreef vonkenboer het volgende:
of wat dacht je van nog-net-niet-dood - nog-net-niet-dood
![]()
ah, hoe hoger hoe vetter? dacht ik alwel, maar wist het niet zekerquote:op donderdag 21 april 2005 20:34 schreef star_gazer het volgende:
dat 48+ kaas niet 48 jaar heeft gerijpt, maar gewoon wat vetter is
en je wist vast ook dat het bolean wasquote:
o how fun it is to ride in a one-horse open sleigh.quote:op vrijdag 22 april 2005 00:20 schreef piekeej het volgende:
dat kerstliedje: met een walnoot op een slee, heey jinglebells, jinglebells of zo
o nee, weet eigenlijk nog steeds niet wat 't moet zijn, maja, in ieder geval wel dat die walnoot niet klopt
quote:op vrijdag 22 april 2005 00:52 schreef fuxl het volgende:
[..]
o how fun it is to ride in a one-horse open sleigh.(geloof ik)
wat is bolean?quote:op vrijdag 22 april 2005 00:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en je wist vast ook dat het bolean was
"jingle bellsquote:op vrijdag 22 april 2005 00:20 schreef piekeej het volgende:
dat kerstliedje: met een walnoot op een slee, heey jinglebells, jinglebells of zo
o nee, weet eigenlijk nog steeds niet wat 't moet zijn, maja, in ieder geval wel dat die walnoot niet klopt
"..met een one-horse op een sleeeeee"quote:op vrijdag 22 april 2005 03:36 schreef hilzillah het volgende:
[..]
"jingle bells
jingle bells
jingle all the way!
what fun it is to ride
in a one-horse open sleigh"
al vind ik de walnoot aktie toch wel veel leuker!!
true or false. bijvoorbeeldquote:
inderdaaad! dat dacht ik ook altijdquote:op vrijdag 22 april 2005 06:04 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
"..met een one-horse op een sleeeeee"
weer wat geleerdquote:op vrijdag 22 april 2005 09:30 schreef lupa_solitaria het volgende:
dat het tassenmerk sur:5:al staat voor 'survival'.
ik voelde me heel dom (finaal uitgelachen door mijn moeder en zusje), maar blijkbaar ben ik niet de enige.quote:
zou ik ook zijnquote:op vrijdag 22 april 2005 10:59 schreef _arual_ het volgende:
was helemaal verbijsterd toen ze rieky bleek te heten.
quote:op vrijdag 22 april 2005 10:59 schreef _arual_ het volgende:
toen ik een jaar of vijf was, vroeg een klasgenootje dat bij mij thuis speelde hoe mijn moeder heette. ik vol overtuiging: mijn moeder heet mama. was helemaal verbijsterd toen ze rieky bleek te heten.
het is mama. volgens de van dale.quote:op vrijdag 22 april 2005 11:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
zou ik ook zijn
maar is het nou 'mama' of 'mamma'
nooit geweten, leuk om eens te lezen.quote:op zaterdag 9 april 2005 19:01 schreef kajalevi het volgende:
ik las vroeger veel de strip van joop klepzeiker. ik dacht dat de achternaam
een zelfverzonnen kreatie was van de schrijver.
kom ik er van de week achter dat klepzeiker een vroeger veel gebruikt
woord is bij kleermakers.
je had vroeger broeken met van die kleppen voor die vastzaten met
knopen langs de zijkanten.
als deze broek dan stuk was of de knopen er af werd deze
naar de kleermaker gebracht.
vaak echter werden deze broeken veel te weinig gewassen
dan stond die klep dus stijf van de urine, zweet en zelfs
schimmel .....
de kleermaker die zo een broek onder ogen kreeg sprak dan
regelmatig de volgende woorden: "daar heb je weer zo'n klepzeiker".
gatverdamme wat een goor verhaal eigenlijk... had ik dit wel
willen weten .........?![]()
en ook gezien de herkomst. het komt van het latijnse 'mamma', wat 'borst' betekent.quote:op vrijdag 22 april 2005 11:05 schreef _arual_ het volgende:
wat eigenlijk totaal onlogisch is gezien de uitspraak van dat woord.
of niet. vroeger sprak je, in ieder geval in betere kringen, het woord uit als mamá (maamaa ipv mamma). daar passen juist weer geen drie m'en bij.quote:op vrijdag 22 april 2005 11:05 schreef _arual_ het volgende:
het is mama. volgens de van dale.
wat eigenlijk totaal onlogisch is gezien de uitspraak van dat woord.
dan is de vraag wat we nu precies over hebben genomen: dat woord rechtstreeks uit het latijn. of die later verfranste versie.quote:op vrijdag 22 april 2005 11:13 schreef chrisjx het volgende:
[..]
of niet. vroeger sprak je, in ieder geval in betere kringen, het woord uit als mamá (maamaa ipv mamma). daar passen juist weer geen drie m'en bij.
ik denk eerder dat dit latijnse woord voor 'borst' is afgeleid van 'ma-ma', de klank die elke zuigeling in elke cultuur vanzelf voortbrengt.quote:op vrijdag 22 april 2005 11:11 schreef lupa_solitaria het volgende:
en ook gezien de herkomst. het komt van het latijnse 'mamma', wat 'borst' betekent.
quote]op vrijdag 22 april 2005 00:58 schreef biancavia het volgende:quote:op vrijdag 22 april 2005 00:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nog even een gore toevoeging: wij waren een weekend weg(zeeland) met 13 a 14 vrienden. je kent het wel, drankje hier drankje daar etc. een van mijn vrienden had hem flink geraakt en zag toen de afwasmachine aan voor een toilet. hij deed hem open en begon aan zijn grote boodschap. sinds dien is zijn bijnaam joop (klepschijter).quote:op vrijdag 22 april 2005 11:05 schreef sanne het volgende:
[..]
nooit geweten, leuk om eens te lezen.![]()
blijft vies natuurlijk.
mijn broer dacht ook altijd phenomena, ofzo. maar als je 't mij vraagt gewoon mahna-mahna, anders zouden die opa's aan het eind (trentsquote:op woensdag 13 april 2005 19:00 schreef bloempjuh het volgende:
en roept hij nou 'phenomenon', of gewoon manamanah?
bron? zuigelingen brengen wel meer klanken voort.quote:op vrijdag 22 april 2005 11:23 schreef frollo het volgende:
'ma-ma', de klank die elke zuigeling in elke cultuur vanzelf voortbrengt.
weet ik veelquote:
maar met ma, ba, pa etc. begint het!quote:zuigelingen brengen wel meer klanken voort.
ik heb dat college ook gehad.quote:op vrijdag 22 april 2005 13:17 schreef frollo het volgende:
weet ik veeleen college taalkunde, ooit.
ja, onder andere. het zou natuurlijk kunnen, ook gezien 'papa'.quote:maar met ma, ba, pa etc. begint het!
ik heb dat ook tijdens een of ander collega gehad. het schijnt inderdaad zo te zijn.quote:op vrijdag 22 april 2005 13:03 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
bron? zuigelingen brengen wel meer klanken voort.
quote:op vrijdag 22 april 2005 13:27 schreef biancavia het volgende:
mama - kinderwoordje, misschien wel het eerste woordje in de mensentaal, via de klank mm bij het zuigen aan de moederborst. mamma = borst; en. mammal = zoogdier.
in de kindertaal is het dupliceren van klanken heel gebruikelijk: papa, ta-ta,toet-toet, waf-waf, baba, hap-hap, bonbon, vlaams dodo(slaap),pipi(plasje)
weet ik nietquote:op vrijdag 22 april 2005 11:37 schreef pm-girl het volgende:
ik wist niet van 1 en 0 dat het voor uit en aan stond, maar van een bolean had ik nog noooit gehoord!!
maar waarom veronderstel je dat ik dat zou weten?
kaka betekent al iets anders in de kindertaal en dada is een kunststroming, dus dat was ook al bezetquote:op vrijdag 22 april 2005 13:29 schreef lupa_solitaria het volgende:
ben ik wel benieuwd waarom 'papa' 'papa' geworden is.had ook 'kaka' of 'dada' kunnen zijn.
was dada niet van een wat later tijdperk?quote:op vrijdag 22 april 2005 13:36 schreef frollo het volgende:
kaka betekent al iets anders in de kindertaal en dada is een kunststroming, dus dat was ook al bezet
en al teruggemaild!quote:je hebt mail trouwens.
nee echt?quote:op vrijdag 22 april 2005 13:46 schreef lupa_solitaria het volgende:
was dada niet van een wat later tijdperk?
daar kwam ik ook pas jaaaren later achter, ik dacht altijd dat hij van die dikke wangen had met van die groeven en een zwarte schaduw onder zijn neusquote:op zondag 17 april 2005 01:58 schreef g74 het volgende:
dat lambik een snor heeft.
quote:op zaterdag 23 april 2005 01:58 schreef lubje25 het volgende:
waar die spoiler dingen voor zijn op fok!
wat weegt zwaarder een kilo lood of een kilo verenquote:op woensdag 6 april 2005 21:03 schreef oldbie het volgende:
[..]
auto a doet er 6 seconden over om een snelheid van 100 km/h te bereiken.
auto b doet er 12 seconden over om een snelheid van 100 km/h te bereiken.
welke auto rijdt sneller 100 km/h?
a: auto a
b: auto b
c: zowel auto a als auto b
of was tvp ook genoeg geweest?
jaja, zo dacht ik altijd dat een liter benzine evenveel woog als een liter water.quote:op zaterdag 23 april 2005 02:07 schreef mrjayman het volgende:
[..]
wat weegt zwaarder een kilo lood of een kilo veren
volgens mij is het nog altijd booleanquote:op vrijdag 22 april 2005 00:44 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jij hebt het gezien he neleos,als muziek trivia speler zijnde.quote:op zaterdag 23 april 2005 02:08 schreef neleos het volgende:
ik dacht altijd dat je je baard en snor-groei kon versnellen door je vaker te scheren, totdat mtv's big urban myth show aan deze illusie een einde maakte.
plus dat popeye altijd met z'n blote handen dat blik spinazie openkneep. hij was dus al enorm sterk voordat hij de spinazie had gegeten.quote:op zaterdag 23 april 2005 02:43 schreef shirley het volgende:
vroeger dacht ik dat spierballen kwamen als je spinazie at, omdat popeye die meteen kreeg als hij dat at. tot het moment dat wij spinazie aten en zowel ik als mijn ouders geen ballen op de bovenarmen kregen. toen besefte ik dat spinazie niet voor spierballen zorgde.
quote:op vrijdag 22 april 2005 13:36 schreef donald_dick het volgende:
[..]
weet ik nietmaar heb ehet eerder uitgelegt
ohquote:op zaterdag 16 april 2005 14:19 schreef mieky het volgende:
dat vlugge japie door bassie wordt gespeeld...
dat doet het sowieso niet, want het ijzer dat in spinazie zit, is van een soort dat niet gemakkelijk door je lichaam wordt opgenomen. om dat met voeding te bereiken kun je beter broccoli etenquote:op zaterdag 23 april 2005 02:43 schreef shirley het volgende:
vroeger dacht ik dat spierballen kwamen als je spinazie at, omdat popeye die meteen kreeg als hij dat at. tot het moment dat wij spinazie aten en zowel ik als mijn ouders geen ballen op de bovenarmen kregen. toen besefte ik dat spinazie niet voor spierballen zorgde.
quote:op zaterdag 23 april 2005 20:30 schreef rapaille het volgende:
vroeger las ik altijd heel erg snel en toen moest ik voorlezen voor de klas. ik las dus besteller en dacht dus dat dat een boek was wat erg populair was en de boekhandel dus vaak moest bestellen.
zelfs toen de hele klas ging lachen begreep ik het niet.. totdat iemand mij vertelde dat het bestseller was. vage enge engelse termen ookbesteller paste ook goed in de context
whahaha ja, ik vond het ook nogal raar dat alle wegen naar ausfahrt gingen....quote:op vrijdag 22 april 2005 18:22 schreef desaparacido het volgende:
[..]
daar kwam ik ook pas jaaaren later achter, ik dacht altijd dat hij van die dikke wangen had met van die groeven en een zwarte schaduw onder zijn neus
vroeger als we op vakantie gingen en door duitsland reden vielen me altijd die afslagen met bordjes "ausfahrt" op. ausfahrt moest vast een hele grote stad in duitsland zijn, als er dwars door het land overal die afslagen er naar toe voorkwamen...
een paar jaar later besefte ik me dat "ausfahrt" gewoon uitrit betekende
benelux is dr ook eenquote:op vrijdag 15 april 2005 08:56 schreef star_gazer het volgende:
volgens mij zijn er ook heel wat die in dit topic kunnen postenquote:op maandag 4 april 2005 13:51 schreef pooier het volgende:
ik dacht dat drugs alleen voor junks was.
is dat niet een slavink? en is dat niet gewoon varkensvlees?quote:op zaterdag 23 april 2005 20:59 schreef shalbo het volgende:
[..]
benelux is dr ook een![]()
en dat "een blinde vink" niet een vogel met zicht-problemen is, maar gewoon een stukje rundervlees...
blinde vink en slavink is allebei vlees, maar blinde vink is ook echt een vogeltjequote:op zaterdag 23 april 2005 22:31 schreef releaze het volgende:
[..]
is dat niet een slavink? en is dat niet gewoon varkensvlees?
mijn toetsenbord zit onder de cola!quote:op zaterdag 23 april 2005 23:11 schreef scootmobiel het volgende:
jaaaaren later ontdekte ik pas dat een oorlog er toch wel een beetje anders aan toe gaat...
in 'principe'is dat ook zoquote:op zaterdag 23 april 2005 21:01 schreef coz het volgende:
[..]
volgens mij zijn er ook heel wat die in dit topic kunnen posten
"dat caffeine en alcohol drugs zijn"
oeps... gelukkig doet-ie het blijkbaar nog!quote:
ik heb gister eens gekeken en idd, dat zwarte ding zal wel een snor moeten voorstellenquote:op vrijdag 22 april 2005 18:22 schreef desaparacido het volgende:
daar kwam ik ook pas jaaaren later achter, ik dacht altijd dat hij van die dikke wangen had met van die groeven en een zwarte schaduw onder zijn neus
quote:op zondag 24 april 2005 10:41 schreef isabeau het volgende:
dat aviko aardappel verwerkende industrie keppel en omstreken betekent
dat zie je toch zoquote:op zondag 24 april 2005 10:41 schreef isabeau het volgende:
kwam ik ook pas achter toen dat voor het eerst in die reclame werd gezegd hoorquote:op zondag 24 april 2005 10:41 schreef isabeau het volgende:
ik dacht dat bastogne alleen iets met koeken wat, maar het is dus hetzelfde als bastenakenquote:op zondag 24 april 2005 20:05 schreef tararaboemdijee het volgende:
[..]
kwam ik ook pas achter toen dat voor het eerst in die reclame werd gezegd hoor
vandaag had ik voor het eerst door dat met bastenaken de stad bastogne wordt bedoeld. ik had de link nooit gelegd en dacht dat het twee verschillende steden waren.
ja, die heb ik dus ookquote:op zondag 24 april 2005 10:41 schreef isabeau het volgende:
wat een wijsheid. (wist het ook niet)quote:op zondag 24 april 2005 10:41 schreef isabeau het volgende:
ah, vandaar dat ze in die reclame zo over keppel neuzelenquote:op zondag 24 april 2005 10:41 schreef isabeau het volgende:
maar een openlucht zwembad betekent dan wel weer freibadquote:op maandag 25 april 2005 23:31 schreef chrisjx het volgende:
nog een mooie: dat zwembad in het duits gewoon schwimmbad is. en ik op de middelbare school maar steeds hallenbad lerenanders maak je het tweedeklassertjes ff moeilijk ofzo
quote:op maandag 25 april 2005 23:33 schreef merina het volgende:
vroeger dacht ik dat de auto zelf altijd aangaf welke richting je op moest. later kwam ik erachter dat mijn moeder gewoon zelf de richtingaanwijzer een hengst gaf.
de meeste autmobilisten denken ook dat het automatisch gaat.quote:op maandag 25 april 2005 23:33 schreef merina het volgende:
vroeger dacht ik dat de auto zelf altijd aangaf welke richting je op moest. later kwam ik erachter dat mijn moeder gewoon zelf de richtingaanwijzer een hengst gaf.
vooral op rotondes. rotondes zijn tegenwoordig levensgevaarlijk als je je voorbeweegt op een stalen ros.quote:op dinsdag 26 april 2005 19:14 schreef la_bestia het volgende:
de meeste autmobilisten denken ook dat het automatisch gaat.
idd ik snap helemaal wat je bedoeldquote:op dinsdag 26 april 2005 19:15 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
vooral op rotondes. rotondes zijn tegenwoordig levensgevaarlijk als je je voorbeweegt op een stalen ros.
quote:op dinsdag 26 april 2005 19:00 schreef merina het volgende:
ik snapte de mini-playbackshow nooit.
hoe konden die kinderen zich zo snel omkleden terwijl ze een seconde daarvoor nog met henny huisman stonden te praten.
hehe..quote:op dinsdag 26 april 2005 13:45 schreef blessed het volgende:
toen ik nog niet eens op de basisschool zat, dacht ik dat de straat verderop in mijn wijk frankrijk was.![]()
koop een autoquote:op dinsdag 26 april 2005 19:15 schreef lupa_solitaria het volgende:
[..]
vooral op rotondes. rotondes zijn tegenwoordig levensgevaarlijk als je je voorbeweegt op een stalen ros.
hehe.. ik dacht dat juli en augustus evenveel dagen hadden, omdat dat zo mooi uitkomt als je op je knokkels natelt hoeveel dagen een bepaalde maand heeft..quote:op vrijdag 15 april 2005 15:50 schreef scootmobiel het volgende:
[..]
ja, het schijnt echt zo gegaan te zijn. ik heb het een paar jaar geleden ook voor het eerst gelezen. augustus wilde niet onderdoen voor julius, dus 'zijn' maand moest óók 31 dagen hebben. beetje kinderachtig kereltje eigenlijk wel hè, die augustus...![]()
quote:op dinsdag 26 april 2005 23:15 schreef infra-roodborstje het volgende:
[..]
hehe.. ik dacht dat juli en augustus evenveel dagen hadden, omdat dat zo mooi uitkomt als je op je knokkels natelt hoeveel dagen een bepaalde maand heeft..
je weet wel... je begint bij de knokkel van je wijsvinger (januari > knokkel = 31 dagen, februari > kuiltje = [geval appart], maart > knokkel = 31 dagen, april > kuiltje 30 dagen... enz enz
maar het is wel praktisch dat ze kloppenquote:op dinsdag 26 april 2005 23:25 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
dat zou wat zijn. hee, de maanden kloppen niet met de knokkels!! we veranderen het!!
ik had ook idiote ideeën over oorlog....quote:op woensdag 27 april 2005 11:09 schreef lexie het volgende:
ik dacht vroeger nog dat mensen 's avonds ophielden met oorlog maken omdat ze moesten gaan slapen. daardoor duurde oorlogen dan ook nooit langer dan een dag.
werkt het niet zo dan?quote:op woensdag 27 april 2005 11:18 schreef marchien het volgende:
[..]
ik had ook idiote ideeën over oorlog....
twee heuveltjes en een veldje en dan allebei de legers achter een heuveltje, en dan schieten.
aan het einde van de dag gingen alle soldaten naar huis om de volgende de dag weer achter hun eigen heuveltje te gaan liggen.
dit ging dan net zolang door totdat er 1 leger "op" was......
quote:
ik stelde me altijd een hele groep mannen (waarom mannen? geen idee) die klaarstonden met stukken kleren en een heleboel klitteband (klitteband is synoniem voor snel dus snel alles vast klittebanden en dan wegwezen want dan zouden ze in beeld komen) en make up enzo. en een man met een brandblusser voor de stoom.quote:op dinsdag 26 april 2005 19:00 schreef merina het volgende:
ik snapte de mini-playbackshow nooit.
hoe konden die kinderen zich zo snel omkleden terwijl ze een seconde daarvoor nog met henny huisman stonden te praten.
quote:op woensdag 27 april 2005 12:08 schreef étoile het volgende:
ohja en dat suske en wiske afkortingen zijn voor franciscus en louise![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |