Het zal wel loslopen , daarnaast zullen ze wel gewoon worden opgepakt als ze Utrecht CS binnen zouden durven wandelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 05:15 schreef Calella het volgende:
Een knokgroep die zichzelf 'voorpost noemt' heeft het voornemen om aanstaande zaterdag Utrecht CS 'schoon' te vegen. Tenminste, we kregen vandaag een aankondiging. Deze hoogst verontrustende mail van een stel nationalistische en facistische nepbelgen die blijkbaar in Nederland voet aan bodem willen krijgen. Waarschijnlijk hebben ze wat aanhang in Rotterdam en Nieuwegein. Ze zijn van plan ons centraal station even schoon te vegen van zwervers en -in hun ogen- hangjongeren
Bron: www.geenstijl.nl
Ja idd. Je weet dat copy/paste nieuwsdumps standaard een slotje krijgen. Waarom niet een paar regels met je eigen mening of een stelling oid erbij zodat je discussie een startpunt geeft?quote:
Zwervers willen het zelf, en de overheid houdt het in stand door ze 600 euro per maand te GEVEN aan uitkering!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 06:12 schreef machteld het volgende:Misschien kan er dan ook gelijk wat goede opvang geregeld worden voor die junks en zwervers hetgeen mijns inziens een overheidstaak is.
Natuurlijk, iemand die gewoon getrouwd is en in een rijtjeshuis woont, besluit plotseling om alles weg te doen en te gaan zwerven.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zwervers willen het zelf, en de overheid houdt het in stand door ze 600 euro per maand te GEVEN aan uitkering!
Er zijn toch echt speciale opvang tehuizen voor die mensen waar ze warm eten krijgen en kunnen slapen....quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:38 schreef Sakura het volgende:
[..]
Natuurlijk, iemand die gewoon getrouwd is en in een rijtjeshuis woont, besluit plotseling om alles weg te doen en te gaan zwerven.
Op straat slapen en uit prullebakken eten is immers het mooiste leven wat er is.![]()
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:11 schreef Metro2005 het volgende:
tja, als het een racistische inslag heeft vind ik het niet kunnen maar als het inderdaad is om al die hangjeugd (allochtoon of autochtoon maakt in dit geval geen flikker uit) en zwervers uit het station te trappen vind ik het een goed plan
Want...? Jij bent voorstander van anarchie? Dus als jij iets jat uit een winkel vind je het ook goed als de winkelier jou in elkaar rost? Lekker eigen rechter spelen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:11 schreef Metro2005 het volgende:
tja, als het een racistische inslag heeft vind ik het niet kunnen maar als het inderdaad is om al die hangjeugd (allochtoon of autochtoon maakt in dit geval geen flikker uit) en zwervers uit het station te trappen vind ik het een goed plan
Ik jat niks, dus ben ik niet bang om door een winkelier in mekaar gerost te worden. En als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet jatten. Simpel. Ik kan me heel goed voorstellen dat een winkelier zo'n rotjong een bijpassende rotschop geeft. Van de politie krijgt zo'n boefje alleen maar "nou, niet meer doen he?" te horen. Denk je nou werkelijk dat dat indruk maakt? Wat dit soort 'kleine' delicten betreft, heb ik geen probleem met gedeeltelijk eigen rechter spelen nee.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...? Jij bent voorstander van anarchie? Dus als jij iets jat uit een winkel vind je het ook goed als de winkelier jou in elkaar rost? Lekker eigen rechter spelen?
aangezien de nederlandse politie dat niet doet momenteel: JAquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...? Jij bent voorstander van anarchie? Dus als jij iets jat uit een winkel vind je het ook goed als de winkelier jou in elkaar rost? Lekker eigen rechter spelen?
Grappig, de SA gebruikte in de jaren 30 dezelfde redenatie.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
aangezien de nederlandse politie dat niet doet momenteel: JA
Tja, en de IS doet het nu, your point?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig, de SA gebruikte in de jaren 30 dezelfde redenatie.
blijkbaar heeft de politie dan niks geleerdquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig, de SA gebruikte in de jaren 30 dezelfde redenatie.
Lees de geschiedenis en kijkw aar zoiets toe kan leiden...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:28 schreef Knarf het volgende:
[..]
Tja, en de IS doet het nu, your point?
Dus... als zo'n protestgroep het doet is het SA-gedrag. Als de politie het doet zal het in jouw ogen een razzia zijn waarschijnlijk... Wat wil je dan? Dat soort buurten maar gewoon lekker laten verloederen en de zwervers en hangjeugd daar de scepter laten zwaaien? Daar wordt Nederland niet beter van hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lees de geschiedenis en kijkw aar zoiets toe kan leiden...
Maar wat als de winkelier nou gezien heeft dat jij iets gejat hebt?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik jat niks, dus ben ik niet bang om door een winkelier in mekaar gerost te worden. En als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet jatten. Simpel.
Of als de winkelier DENKT dat jij iets gejat hebt omdat je eruit ziet als andere mensen die wel eens wat jatten en je op basis daarvan in elkaar rost?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat als de winkelier nou gezien heeft dat jij iets gejat hebt?
Mag hij m'n zakken en tassen controleren of dat inderdaad zo is. Ik heb écht geen problemen met preventief fouilleren, controles en ID-plicht. Ik heb echt niks te verbergen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat als de winkelier nou gezien heeft dat jij iets gejat hebt?
Dat is dus waar ik op doelde.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of als de winkelier DENKT dat jij iets gejat hebt omdat je eruit ziet als andere mensen die wel eens wat jatten en je op basis daarvan in elkaar rost?
Dan had je 'gezien' tussen aanhalingstekens moeten zettenquote:
Om in aanmerking te komen voor een uitkering moet je een ADRES hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zwervers willen het zelf, en de overheid houdt het in stand door ze 600 euro per maand te GEVEN aan uitkering!
Stel landlopen weer strafbaar, pak ze op, en geef ze geen cent! Achterlijke stinkende bedelzwervers
Ja, en plaatsen tekort. Elke dag is een stoelendans voor die mensen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:01 schreef GT4 het volgende:
[..]
Er zijn toch echt speciale opvang tehuizen voor die mensen waar ze warm eten krijgen en kunnen slapen....
Ik heb ook niets te verbergen, maar bepaalde dingen, zoals wat mijn leeftijd is, welke medische middelen ik gebruik, met welke banken ik zaken doe, zijn zaken die niemand iets aangaan, en waar men in geval van controle hoe dan ook kennis van neemt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mag hij m'n zakken en tassen controleren of dat inderdaad zo is. Ik heb écht geen problemen met preventief fouilleren, controles en ID-plicht. Ik heb echt niks te verbergen.
Ok, True.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan had je 'gezien' tussen aanhalingstekens moeten zetten
Dat ze allemaal een POSTadres hebben en een uitkeringquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:50 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Om in aanmerking te komen voor een uitkering moet je een ADRES hebben.
En wat kenmerkt zwervers? Juist...
Als je vindt dat de overheid tekort schiet zou je kunnen/moeten proberen daar iets aan te veranderen. Via de politiek bijv. Zo gaat in 'de westerse wereld'. Als je je daar niet in kunt vinden pas je hier eigenlijk niet thuis.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik jat niks, dus ben ik niet bang om door een winkelier in mekaar gerost te worden. En als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet jatten. Simpel. Ik kan me heel goed voorstellen dat een winkelier zo'n rotjong een bijpassende rotschop geeft. Van de politie krijgt zo'n boefje alleen maar "nou, niet meer doen he?" te horen. Denk je nou werkelijk dat dat indruk maakt? Wat dit soort 'kleine' delicten betreft, heb ik geen probleem met gedeeltelijk eigen rechter spelen nee.
Ook daar heb ik geen problemen mee 25, niets, postbankquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb ook niets te verbergen, maar bepaalde dingen, zoals wat mijn leeftijd is, welke medische middelen in gebruik, met welke banken ik zaken doe, zijn zaken die niemand iets aangaan, en waar men in geval van controle hoe dan ook kennis van neemt.
Toch is het zo dat in 1e instantie de winkelier constateert of je ervan verdenkt dat je iets hebt gestolen. Zij zetten je dan apart in afwachting van de politie. Die nemen je mee, je krijgt een vermaning dat je het niet meer moet doen en met een uurtje sta je weer op straat. Notoire jatters krijgen een prent (maar vaak valt van de kale kip niks te plukken) en een toegangsontzegging voor de betreffende winkel. Dat maakt de dief niets uit, die stapt wel bij de buurman naar binnen. Al met al kan ik me de frustratie van de winkeliers heel goed voorstellen en kan ik het begrijpen als de winkelier ingrijpt als hij weer ziet dat zo'n rotjong/zwerver weer wat jat. Als iemand van mij wat jat ga ik er ook achteraan...quote:In geval van verdenking van diefstal mag van mij de politie onderzoeken of ik mij daar schuldig aan heb gemaakt, en de politie mag eventueel kijken wat ik zoal bij me heb. Een winkelier heeft daar niets mee te maken.
Onzin, niet alles hoeft via de politiek te gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:54 schreef NorthernStar het volgende:
Als je vindt dat de overheid tekort schiet zou je kunnen/moeten proberen daar iets aan te veranderen. Via de politiek bijv. Zo gaat in 'de westerse wereld'. Als je je daar niet in kunt vinden pas je hier eigenlijk niet thuis.
Een winkelier niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ook daar heb ik geen problemen mee 25, niets, postbankWaarom zou ik? Ze komen er toch wel achter als ze dat willen.
Prima gang van zaken imo.quote:Toch is het zo dat in 1e instantie de winkelier constateert of je ervan verdenkt dat je iets hebt gestolen. Zij zetten je dan apart in afwachting van de politie. Die nemen je mee
Als je schuldig bent bevonden krijg je meestal een boete.quote:, je krijgt een vermaning dat je het niet meer moet doen en met een uurtje sta je weer op straat.
Er is wel sprake van vervangende hechtenis, en in ieder geval minstens een keer bezoek van een deurwaarder.quote:Notoire jatters krijgen een prent (maar vaak valt van de kale kip niks te plukken)
Frustratie is echter wat je zegt frustratie. Het lijkt me geen goed idee om handeling vanuit frustratie te gaan legaliseren, dan zijn we in een klap terug in de middeleeuwen.quote:Al met al kan ik me de frustratie van de winkeliers heel goed voorstellen en kan ik het begrijpen als de winkelier ingrijpt als hij weer ziet dat zo'n rotjong/zwerver weer wat jat.
Bij mij hangt het er maar net van af. Ik ben niet zo groot en sterk. Mocht ik er achteraan gaan en iemand staande weten te houden zal ik dit doen zonder buitensporig geweld.quote:Als iemand van mij wat jat ga ik er ook achteraan...
Dat zou ik ook best willen, ik heb echter nog geen politieke partij gevonden waarbij ik me echt thuis voelquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je vindt dat de overheid tekort schiet zou je kunnen/moeten proberen daar iets aan te veranderen. Via de politiek bijv. Zo gaat in 'de westerse wereld'. Als je je daar niet in kunt vinden pas je hier eigenlijk niet thuis.
Het is een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:58 schreef Lithion het volgende:
[..]
Onzin, niet alles hoeft via de politiek te gaan.
Het is een grondrecht om een politieke partij op te mogen richten, dus dat is ook nog een optie.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zou ik ook best willen, ik heb echter nog geen politieke partij gevonden waarbij ik me echt thuis voel![]()
En toch is dat op zichzelf niet goed te praten, want de winkelier verdenkt hem van diefstal, en dat is geenszins zeker. Als een winkelier mij op verdenking van diefstal hard zou aanpakken, maakt hij zich schuldig aan mishandeling, en zal ik daar ook zeker aangifte van doen. Bij gebreke van vervolging zal ik hem zelf vervolgen op basis van onrechtmatige daad. De kans is ook aanwezig dat ik de winkelier KO sla. Ik ben absoluut niet gewelddadig, en ook absoluut niet sterk of krachtig, maar van bepaalde combinaties van gedragingen kan ik erg boos worden, en dan ben ik opeens wel gewelddadig, sterk en krachtig.quote:Ik heb het trouwens ook niet over handen afhakken van dieven ofzo hoor, ik heb het erover dat ik me kan voorstellen dat een winkelier een dief niet met een fluwelen handschoentje naar de kamer brengt waar hij mag wachten op de politie.
De winkelier dient in dat geval een cursus geweldbeheersing te volgen. Het blijft een feit dat er nog geen sprake is van een dief, maar van een verdachte. Een winkelier heeft ook iemand die hij verdenkt van diefstal op een normale manier te behandelen.quote:Ik ben dus niet voor iemand compleet in mekaar rossen, mishandelen of wat dan ook. Maar ik vind wel dat als jij aan het jatten bent, je niet heel verrast moet zijn als je een winkelier treft die wat minder vriendelijk voor je is.
Net zoals de buurtwachten die in een aantal woonwijkjes *eigen rechter spelen 's nachts?* .quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:57 schreef Lithion het volgende:
Dergelijke acties zijn natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten, maar ze leggen wel de vinger op de zere plek: een compleet falen van de overheid om eens met een permanente oplossing te komen voor wat betreft deze problemen.
Indien er geen geweld bij komt kijken, valt het voor jou dan ook al onder het recht in eigen handen nemen en vind je dan de rechtsstaat ook al in gevaar komen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:01 schreef NorthernStar het volgende:
En eentje die iets beschaafder is dan het recht in eigen hand nemen. Rechtsstaat enzo.
Heel af en toe begeef ik mij 's avonds of 's nachts weleens op HC, en ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nooit onveilig gevoeld heb. Misschien komt het ook doordat ik daar te rationeel voor ben, maar een onveilig gevoel ligt toch in de eerste plaats echt aan jezelf.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:07 schreef Henk-Wim het volgende:
Goeie zaak, dit. Ik weet niet hoeveel mensen hier savonds door HC lopen? Nou, daar voel je je dus echt niet veilig he. En ik hoef niet te zeggen waardoor dat komt.
Dat is een dooddoener. In Angola is de kans dat je als buitenlander omkomt niet zo denderend groot, maar als je daar geen onveilig gevoel hebt lijkt me dat eerder met naďviteit te maken hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:09 schreef Alicey het volgende:
... maar een onveilig gevoel ligt toch in de eerste plaats echt aan jezelf.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is een grondrecht om een politieke partij op te mogen richten, dus dat is ook nog een optie.
[..]
Ik ben het hierin ook zeker met je eens hoor. Ik heb het niet over de 'twijfelgevallen', maar over de veelplegers, de bekende koppies van de winkeliers en politie. En ik verwijs even naar mijn post hiervoor over frustratie winkeliers in combinatie met softe politie.quote:En toch is dat op zichzelf niet goed te praten, want de winkelier verdenkt hem van diefstal, en dat is geenszins zeker. Als een winkelier mij op verdenking van diefstal hard zou aanpakken, maakt hij zich schuldig aan mishandeling, en zal ik daar ook zeker aangifte van doen. Bij gebreke van vervolging zal ik hem zelf vervolgen op basis van onrechtmatige daad. De kans is ook aanwezig dat ik de winkelier KO sla. Ik ben absoluut niet gewelddadig, en ook absoluut niet sterk of krachtig, maar van bepaalde combinaties van gedragingen kan ik erg boos worden, en dan ben ik opeens wel gewelddadig, sterk en krachtig.![]()
Dat is waar, ik heb ook nooit gezegd dat 'ie er iets mee opschiet, alleen dat ik het wel kan begríjpen dat hij zo reageert.quote:De winkelier schiet er zelf ook niets mee op om iemand hard aan te pakken, het beoogt geen verder doel. Het enige wat je krijgt is meer wrijving, en met een beetje pech een escalatie van geweld.
Ik vind dat er een verschil zit tussen geweld en een blauwe plek omdat de boef in kwestie aan z'n bovenarm is meegenomen naar dat kamertje. Het moet toch niet zo worden dat de winkeliers verplicht zijn om de dame of heer in kwestie ook nog een kopje koffie te serveren?quote:De winkelier dient in dat geval een cursus geweldbeheersing te volgen. Het blijft een feit dat er nog geen sprake is van een dief, maar van een verdachte. Een winkelier heeft ook iemand die hij verdenkt van diefstal op een normale manier te behandelen.
"Indien er geen geweld bij komt kijken"quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:09 schreef Lithion het volgende:
[..]
Indien er geen geweld bij komt kijken, valt het voor jou dan ook al onder het recht in eigen handen nemen en vind je dan de rechtsstaat ook al in gevaar komen?
Het probleem is alleen dat het ter beoordeling van de winkelier is, en schijn kan soms heel erg bedriegen, vooral wanneer er ook sprake komt van generalisatie en/of vooroordelen. Ik denk niet dat elke winkelier ten alle tijden een juist oordeel weet te maken..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben het hierin ook zeker met je eens hoor. Ik heb het niet over de 'twijfelgevallen', maar over de veelplegers, de bekende koppies van de winkeliers en politie. En ik verwijs even naar mijn post hiervoor over frustratie winkeliers in combinatie met softe politie.
De gevoelens zijn zeker te begrijpen, hoe de politie werkt is soms ook absurd. Evenwel ben ik wel van mening dat het belangrijk is om jezelf in de hand te houden.quote:Dat is waar, ik heb ook nooit gezegd dat 'ie er iets mee opschiet, alleen dat ik het wel kan begríjpen dat hij zo reageert.
Dat laatste hoeft niet, maar een winkelier mag iemand wel gewoon zonder dwang meenemen, en wanneer de persoon in kwestie lastig is een dwangmethode toepassen die geen sporen zoals blauwe plekken of bloed achterlaat.quote:Ik vind dat er een verschil zit tussen geweld en een blauwe plek omdat de boef in kwestie aan z'n bovenarm is meegenomen naar dat kamertje. Het moet toch niet zo worden dat de winkeliers verplicht zijn om de dame of heer in kwestie ook nog een kopje koffie te serveren?
Als een groep Marokkanen ongestraft een stel homo's weg kan pesten, dan kan deze groep waarschijnlijk ook wel ongestraft een stel zwervers en junks wegpesten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:14 schreef NorthernStar het volgende:
"Indien er geen geweld bij komt kijken"
Een discussie met de dief of de zwevers aangaan oid?
Ik ken de situatie in Angola niet, maar het lijkt me dat het daar objectief gezien onveiliger is (Rondvliegende kogels hebben bijv. de neiging om ook omstanders te raken). Junks zijn uit op hun shot, en daar heb je dan ook niets van te vrezen als je niet dealt of gebruiker bent.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat is een dooddoener. In Angola is de kans dat je als buitenlander omkomt niet zo denderend groot, maar als je daar geen onveilig gevoel hebt lijkt me dat eerder met naďviteit te maken hebben.
Mjah zoals hierboven al gezegd wordt zullen deze 'helden' ws. zelf weggejaagd worden of klapjes krijgen. Dit soort acties van die gastjes mislukt over het algemeen jammerlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
Als een groep Marokkanen ongestraft een stel homo's weg kan pesten, dan kan deze groep waarschijnlijk ook wel ongestraft een stel zwervers en junks wegpesten..
Eensch.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ken de situatie in Angola niet, maar het lijkt me dat het daar objectief gezien onveiliger is (Rondvliegende kogels hebben bijv. de neiging om ook omstanders te raken). Junks zijn uit op hun shot, en daar heb je dan ook niets van te vrezen als je niet dealt of gebruiker bent.
Toevoeging : Als je in Spangen een dealer tegenkomt die je (kennelijk) aanziet voor heroinehoer, volstaat het ook om te zeggen dat je niet gebruikt, en heb je ook geen last van hem.
Dat is inderdaad wel leuk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:51 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Eensch.
Heel veel mensen hebben ook een angstige uitstraling. En juist dan worden ze lastig gevallen. De enige keer dat ik me kan herinneren dat ik 's avonds door een Marokkaanse jongen werd aangesproken was het een compliment. Ik liep 's avonds op de West-Kruiskade (waar anders) hand in hand met mijn vriend en die jongen gaf hem het advies om 'dat meisje vooral niet te laten gaan'. Dat vond ik wel leuk
![]()
Wat doen die jongeren en dat andere gespuis? Wat heb je daar als gemiddeld mens van te vrezen dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:14 schreef Henk-Wim het volgende:
Kom op zeg, dat vind ik echt bullsh** hoor: een onveilig gevoel zou aan jezelf liggen! Da's toch onzin! Half nederland voelt zich onveilig als ze 's avonds in HC rondlopen! En dat ligt niet aan die mensen, maar aan die hangende jongeren en ander gespuis!
Angst en onzekerheid zijn toch echt emoties waar je zelf gelegenheid toe geeft. Wanneer je enigszins logisch nadenkt, kun je vaak toch voor jezelf nagaan dat veel angsten en onzekerheden onterecht zijn.quote:En het is fijn voor je als jij je daardoor niet bedreigt voelt, maar leg dat dan niet uit dat het 'aan de rest zelf' ligt!
Een escalatie van geweld is waar we op zitten te wachten ja.quote:HC schoonvegen: goed voor de bezoekers en winkeliers.
Mwa zal wel meevallen. Geef er 1 een klap en de rest gaat er snel vandoor (lees laf volk).quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:07 schreef Adnan het volgende:
Ach komt er toch niet van...en mochten ze wel zoiets flikken worden ze toch in elkaar geslagen door de turken en marokanen daaro....maarja...ik hoop dan dat ze ook gaan..
Jesus, ik weet niet waar jij woont maar op HC is het toch best reeel dat je gewoon wordt lastig gevallen. Hoe bikkel en zelfverzekerd je daar ook rondloopt. Als er een groepje staat dat wil zieken, dan zullen ze dat doen, en 5 nare jongens zijn niet bang van één zelfverzekerde gast of dame.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:39 schreef desaparacido het volgende:
pffff, Met domheid komen we een heel eind.....
Jij bent degene die een groep hangjongeren als dreigend ervaart. Zij maken jou niet bang, je maakt jezelf bang.
Laten we het even omdraaien:
Stel, je hangt met vrienden op straat. Er schuifelt een omaatje van 80 langs met haar rollator. Ben jij van plan haar iets te doen? Laten we voor alle redelijkheid aannemen van niet. Toch voelt zij zich bedreigd. Die angst praat zij zichzelf aan, want er is geen reden om aan te nemen dat jullie wat anders doen dan op je scooter hangen en ouwehoeren met elkaar.
Je zou de allochtone groepen criminelen ook een SA kunnen noemen, de stoottroepen van het Islamitisch fascisme die de bevolking angst aanjagen om ze de komende machtsgreep soepeler te kunnen laten verlopen. Kan de bevolking alvast wennen aan de tijd dat ze met een badge van de religieuze politie afwijkend gedrag mogen gaan afstraffen. Ook kunnen ze dan geld stelen van de dhimmi's onder het mom van de jirza, net zoals nu.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:20 schreef JanKort het volgende:
Mensen die dit met de SA gaan vergelijken zijn net zo erg, weten van gekkigheid niet wat ze moeten zeggen, pure fundamentloze propaganda.Zelfde niveau als de gemidelde fortuinaanhanger, lekker bleren zonder echt iets te zeggen.
Ik ben niet bang, dom is inderdaad een beter woord, ik heb schijt aan ze. Toch zie ik wat er in mijn buurt gebeurt, mijn mening is ook hard veranderd de laatste jaren. Jullie zijn de nsbers zelf, zeggen dat de slachtoffers dader zijn en zo die knkr..#$%^verder hun slachtofferrol aan praten, trek die geitenwollensokken nou is uit, brand die jeudhonkplannen af en wees eens goed voor de maatschappij door wat te doen, ipv deze boelsjit.quote:Jij bent degene die een groep hangjongeren als dreigend ervaart. Zij maken jou niet bang, je maakt jezelf bang.
Waar zeg ik dat ze slachtoffers zijn? Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, merk ik. Slachtoffers hebben het in hun eigen hand hoe ze reageren op een groepje hangjongeren, het is hun eigen keus om bibberend naar de grond kijkend Hoog Catharijne over te rennen, logisch dat je een paar scheldwoorden achter je aan krijgt. Dan praat ik het nog niet goed wat dat stelletje pubers daar doet? Ik probeer eerder het proces wat gaande is bloot te stellen, zodat mensen de volgende keer normaal en zelfverzekerd rondlopen, en het niet meer gebeurt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:05 schreef JanKort het volgende:
[..]
Ik ben niet bang, dom is inderdaad een beter woord, ik heb schijt aan ze. Toch zie ik wat er in mijn buurt gebeurt, mijn mening is ook hard veranderd de laatste jaren. Jullie zijn de nsbers zelf, zeggen dat de slachtoffers dader zijn en zo die knkr..#$%^verder hun slachtofferrol aan praten, trek die geitenwollensokken nou is uit, brand die jeudhonkplannen af en wees eens goed voor de maatschappij door wat te doen, ipv deze boelsjit.
Ja kijk:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:07 schreef desaparacido het volgende:
De vraag die je jezelf moet stellen: Zijn hangjongeren met een grote bek een reeël gevaar.
Loop je reeël gevaar om in een ziekenhuis te belanden als je door HC loopt? Nee.
Het enige gevaar wat je loopt is uitgescholden te worden, omdat die gasten zien dat je een bang, grijs muisje bent of je juist voordoet als een stoere bikkol. Je angst en je reactie op deze angst maakt jezelf tot slachtoffer van een paar treurige pubers die geen betere hobby weten dan mensen lastig te vallen.
Het is dus de schuld van het slachtoffer?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:12 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze slachtoffers zijn? Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, merk ik. Slachtoffers hebben het in hun eigen hand hoe ze reageren op een groepje hangjongeren, het is hun eigen keus om bibberend naar de grond kijkend Hoog Catharijne over te rennen, logisch dat je een paar scheldwoorden achter je aan krijgt. Dan praat ik het nog niet goed wat dat stelletje pubers daar doet? Ik probeer eerder het proces wat gaande is bloot te stellen, zodat mensen de volgende keer normaal en zelfverzekerd rondlopen, en het niet meer gebeurt.
En ik hoef mijn geitenwollensokken niet uit te trekken, ze zitten precies goed en ze zijn nog lekker warm ook.
Het punt wat je probeert te maken is wel erg slecht. Misschien dat je te lang in een dergelijke omgeving hebt gewoond of zo, maar zelfs de omstandigheden die jij omschrijft zijn verre van normaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:07 schreef desaparacido het volgende:
Ik woon in Rotterdam, Phat Lip, in het Oude Noorden. Ook nogal een ghetto als je het zo wilt stellen.
Mijn vriend heeft een hele tijd in Spangen gewoond, ik heb me daar behoorlijk vaak opgehouden. Spangen is, in tegenstelling tot Hoog Catharijne, een gebied met échte criminaliteit. Er bestaat daar best een grote kans op berovingen e.d.. Toch is me ook daar niks overkomen. Ik loop zelfverzekerd over straat alsof ik daar hoor, en val dus gewoon niet op.
De vraag die je jezelf moet stellen: Zijn hangjongeren met een grote bek een reeël gevaar.
Loop je reeël gevaar om in een ziekenhuis te belanden als je door HC loopt? Nee.
Het enige gevaar wat je loopt is uitgescholden te worden, omdat die gasten zien dat je een bang, grijs muisje bent of je juist voordoet als een stoere bikkol. Je angst en je reactie op deze angst maakt jezelf tot slachtoffer van een paar treurige pubers die geen betere hobby weten dan mensen lastig te vallen.
Ik zeg nergens dat die gasten dat mogen doen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat jij ook veel zelf in je eigen handen hebt. En dan word ik hier een geitenwollensok genoemd?quote:Ik probeer eerder het proces wat gaande is bloot te stellen, zodat mensen de volgende keer normaal en zelfverzekerd rondlopen, en het niet meer gebeurt.
Ja precies: Dus wat je zegt is dat als mensen worden bedreigd en uitgescholden dat dat dus eigenlijk hun eigen schuld is. Moeten ze zich maar anders gedragen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:33 schreef desaparacido het volgende:
Knarf: lees
[..]
Ik zeg nergens dat die gasten dat mogen doen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat jij ook veel zelf in je eigen handen hebt. En dan word ik hier een geitenwollensok genoemd?
Ik accepteer dat gedrag niet. Het is ook rot om lastig gevallen te worden. Ik geef alleen aan wat je wel en wat je niet moet doen om het te ontwijken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:14 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ja kijk:
Dat jij dat gedrag blijkbaar accepteert is hartstikke leuk voor je. Maar vind je het zelf niet een klein beetje egocentrisch om van iedereen maar te verwachten dat ze hetzelfde doen? Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet leuk vinden om door een groep marokaanse teringlijers te worden uitgescholden voor kankerhoer als je met je kind loopt te winkelen.
Jij vind het niet erg natuurlijk maar de wereld bestaat uit meer mensen dan desaparacido alleen.
Dus het gebeurt niet? Je generaliseert wel ernstig!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:
Ik ben het toch wel met desaparacido eens. Ik zie er klein en absoluut niet gevaarlijk uit (en ben het in de regel ook niet), maar heb toch nooit last met hanggroepjongeren of ander geteisem.
Vriend, dat lees jij er zelf in. Ik zeg, dat je er iets aan kan doen om het te voorkomen. Ik zeg helemaal nergens dat als je dat niet doet, dat het dan maar je eigen schuld is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:36 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ja precies: Dus wat je zegt is dat als mensen worden bedreigd en uitgescholden dat dat dus eigenlijk hun eigen schuld is. Moeten ze zich maar anders gedragen.![]()
Valt me mee dat je niet zegt: Dan ga je toch lekker ergens anders winkelen.
Beter lezen, JanKort. Ik stel dat je eigen instelling er heel veel mee te maken heeft. Ik ben niet bang voor die lui, kennelijk ben ik dan niet interessant genoeg voor ze om lastig te vallen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:40 schreef JanKort het volgende:
[..]
Dus het gebeurt niet? Je generaliseert wel ernstig!
Maar waarom alles zo zwart wit zien? Ik ben eerder een zwak schaap dan erg stoer. Mocht het ook zo zijn dat zo'n figuur me lastigvalt, zou ik waarschijnlijk niet eens weten wat ik er mee moet. Die figuren hebben echter wel iets beters te doen, met elkaar praten, grappen en dollen bijvoorbeeld. Ik heb geen reden om bang voor ze te zijn, en kennelijk val ik op die manier ook niet op ofzo.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef JanKort het volgende:
Je kun took niet verwachten dat iedereen zeer zelfverzekerd is, dat mag je niet verwachten, mensen gedragen zich veelal naar hun ervaringen, gevoel en dergelijke. En net zoals het zwakke schaap wordt sfgeslacht door de wolven, zo gata het in Utreg ook. Een zwak schaap gaat zich ook niet ineens topfit opstellen, dat gaat niet.
Maar het heeft ook wel veel met beeldvorming te maken. Veel mensen die nog nooit savonds in Hoog Catharijne zijn geweest weten toch te vertellen hoe gevaarlijk het daar is en hoe onveilig ze zich daar voelen. Natuurlijk kan ik me er alles bij voorstellen dat mensen zich daar niet prettig voelen maar het zijn ook beelden die een soort eigen dynamiek krijgen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef JanKort het volgende:
Je kun took niet verwachten dat iedereen zeer zelfverzekerd is, dat mag je niet verwachten, mensen gedragen zich veelal naar hun ervaringen, gevoel en dergelijke. En net zoals het zwakke schaap wordt sfgeslacht door de wolven, zo gata het in Utreg ook. Een zwak schaap gaat zich ook niet ineens topfit opstellen, dat gaat niet.
Mijn indruk is dat je bedreigingen en uitschelden juist wel accepteerd. Zolang ze mensen niet de "hersenen door de hele straat spletteren" is er geen probleem volgens jou.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Ik accepteer dat gedrag niet.
....
Een ander punt wat ik probeer te maken is dat verbaal lastig gevallen worden NIET gelijk staat aan reeël fysiek gevaar lopen. Ik vind dat persoonlijk een groot verschil, ik wordt liever kankerhoer genoemd dan dat mijn hersenen door de hele straat spletteren.
Dat verwacht ik ook niet. Waar lees jij dat nou weer inquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef JanKort het volgende:
Grappig, want laat ik dat nou allemaal net zijn.quote:Zonde, het zou andersom moeten zijn, de stoere bikkols die wat liever zouden moeten worden, wat toleranter enzo en zeker wat respectvoller en helemaal meer hun verantwoordelijkheid nemen..
Wacht, dus iets niet accepteren, maar nog iets anders veel erger vinden staat volgens jou gelijk aan het eerste toch wel accepteren?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:45 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat je bedreigingen en uitschelden juist wel accepteerd. Zolang ze mensen niet de "hersenen door de hele straat spletteren" is er geen probleem volgens jou.
Misschien heeeeel intolerant maar ik vind het niet leuk om mijn hersenen door de hele straat te zien spletteren maar (ja heel schandalig, ik weet het) ook uitgescholden worden voor Kankerhoer vind ik niet acceptabel. Maar goed, ik ben natuurlijk ook een racist.
En wat doe jij als je dat ziet? Help je dat meisje? Of ben je zo 'slim' om gauw stoicijns door te stappen?quote:Ik zie het zelf zo vaak gebeuren, meisje is bang op straat, en dat soort gasten ruiken het bijna. En juist dan komt het "Pssst, hé meisje, hé meisje". Ik vind dat erg voor haar, het is ook niet leuk. terwijl ze dat niet mee zou hoeven moeten maken, als ze maar een beetje andere houding aanneemt.
Iets zegt me dat ze zelf wat criteria gaan hanteren wie er "geveegd" moet worden en dat die criteria niet volledig aansluiten bij de Nederlandse wetgeving...quote:Wij willen door middel van onze actie bij Utrecht CS bereiken dat de overheid weer prioriteit legt bij de handhaving van veiligheid op straat en in publieke ruimten. Nederland drugsvrij
Wo ... dat is eigenlijk best een goede vergelijking.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:36 schreef Klemvast het volgende:
Pff... zo typisch, in naam van "de bevolking" spreken. Net hetzelfde als van die prehistorische extreem-linkse actievoerders die elke betoging van tien man en een paardenkop een "spontaan protest van studenten en arbeiders" noemen.
Ik kan er alleen maar eens heel hard mee lachen.
Dat verbaast me nou niks.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:56 schreef Landmass het volgende:
Ik heb wel symphatie voor die Voorpost
mee eensquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lees de geschiedenis en kijkw aar zoiets toe kan leiden...
ach ik heb net zoveel symphatie voor Voorpost als Franse intelectuelen in de jaren 60 hadden voor Cambodja.quote:
JIj bent een van de junkies die aangepakt gaat worden??quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:19 schreef Chadi het volgende:
ik hoop dat ze komen ..zaterdag is lekker druk en het centrum ligt dicht bij de kanaalstraat
Wat is het alternatief dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:17 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
JIj bent een van de junkies die aangepakt gaat worden??![]()
Maar ff serieus, hoezo hoop je dat ze komen? Ben je stiekem ook voor wetteloosheid ofzo?
Jij doet je username wel eer aan zegquote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:23 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan?
De Wet heeft bewezen niet in staat te zijn de gewone winkelende burger te vrijwaren van de misstanden als gevolg van junks en marokanen. Als De Wet zijn burgers niet meer kan beschermen zal de burger het zelf moeten doen.
"Hunnie doen het ook!"quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:01 schreef Landmass het volgende:
[..]
ach ik heb net zoveel symphatie voor Voorpost als Franse intelectuelen in de jaren 60 hadden voor Cambodja.
Idd. Amerika en zo.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:00 schreef Landmass het volgende:
[..]
mee eens
multiculturele samenlevingen leiden alleen maar tot ellende
afschaffen die hap
in opdracht van Nederlandersquote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
Als een groep Marokkanen ongestraft een stel homo's weg kan pesten, dan kan deze groep waarschijnlijk ook wel ongestraft een stel zwervers en junks wegpesten..
multi-etnische samenlevingquote:
Mariniers die tegenwoordig nog iets nuttigs doen... geloof je het zelf? Denk je echt dat zoiets ooit zal gebeuren in Nederland?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:39 schreef sizzler het volgende:
Ik had liever de mariniers gezien, zoals in de jaren '70 tegen de hippies op de Dam, maar Belgen zijn ook welkom.
Alhoewel "the element of surprise" wel een beeeetje weg is nu.
Tja ik kan er geen traan omlaten dat ons nederlandse uitschot de loverboys en ander tuig van utreg cs wil verdrijven.quote:
Inderdaad zeer jammer.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:39 schreef sizzler het volgende:
Alhoewel "the element of surprise" wel een beeeetje weg is nu.
Nee, die begrijp ik niet helaasquote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:10 schreef robh het volgende:
Mocht het doorgaan dan hoop ik dat de politie met scherp schiet.
Da's inderdaad wel weer frappant ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:07 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Enniewee, dit is Nederland. Als er marokanen of junks beschermd moeten worden is er politie genoeg. Pas als die hufters het winkelende publiek weer gaan terroriseren is er (helaas) niks wat er aan gedaan kan worden.
agree!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:52 schreef nietzman het volgende:
Gut...
Die volksNationalisten, Nationale Volksuniemensen, Nationavolklisten en dergelijke zijn toch echt wel de sneuste mensen die er in dit land rondlopen. Ergens ver, ver, ver onder de kutMarokkanen.
Gewoon Hollandse folklore.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:51 schreef cappp het volgende:
[..]
agree!
Wat geeft hun het fucking recht om te bepalen dat bepaalde groepen mensen weg moeten uit HC?! Vreselijk tuig, blijkbaar niet goed opgelet bij geschiedenisles. Stelletje nep-hitlers.
Dit zijn holle slogans om verdere discussie over de overlast van junks en marokaanse hangjongeren (Tja, op school zitten heeft doorgaans ook geen zin voor die mensen want leren kunnen de meeste niet) de kop in te drukken: "Zeggen dat je een neo-nazi bent".quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:52 schreef nietzman het volgende:
Gut...
Die volksNationalisten, Nationale Volksuniemensen, Nationavolklisten en dergelijke zijn toch echt wel de sneuste mensen die er in dit land rondlopen. Ergens ver, ver, ver onder de kutMarokkanen.
Dit is het heidense soort wat terugverlangt naar de goede oude tijd waarin we heul romantisch onder bomen stonden te blaffen naar Wodan. Sneu. Erg sneu. Strijden voor Germania en het Germaanse heidense ras, dat soort onzin.
dus is de oplossing dat de politie wat strenger moet worden. burgers moeten met hun poten van elkaar afblijven. anders is het binnen de kortste keren anarchie.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik jat niks, dus ben ik niet bang om door een winkelier in mekaar gerost te worden. En als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet jatten. Simpel. Ik kan me heel goed voorstellen dat een winkelier zo'n rotjong een bijpassende rotschop geeft. Van de politie krijgt zo'n boefje alleen maar "nou, niet meer doen he?" te horen. Denk je nou werkelijk dat dat indruk maakt? Wat dit soort 'kleine' delicten betreft, heb ik geen probleem met gedeeltelijk eigen rechter spelen nee.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:06 schreef Abe_Lenstra het volgende:
holle slogans
quote:Linkse Kerk
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:31 schreef Space-Chinees het volgende:
Juist.
Ze willen juist een veilig winkelcentrum daar.
Daarom zetten ze een "knokploeg" in elkaar om alles schoon te vegen.
"Als" het echt gebeurd wordt het juist onrustiger daar.
Reken maar als die lokale jongeren zoiets te horen krijgen juist gaan provoceren door met nog grotere groepen daar te gaan staan.
Dit klinkt netzoiets als dat een Hells Angel iemand in elkaar slaat om te bewijzen dat ze niet aggresief zijn.
Exact.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:57 schreef DennisMoore het volgende:
Juist, en die winkeliers op Hoog Catherijne klagen ook helemaal om niets. Ze moeten niet zo zeuren, en gewoon accepteren dan het in de Noord-Afrikaanse cultuur zit om gezellig in groepjes bij elkaar te hangen, en goedbedoeld opbouwend commentaar te leveren op mensen die voorbij durven te lopen. Daar kunnen wij nog wat van leren, zulke spontaniteit!.
Politie is lui en onbekwaam, allemaal mavo-klantjes.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:00 schreef sizzler het volgende:
[..]
Exact.
Waarom lost de politie dit niet gewoon op? Wie is er nu eigenlijk de baas?
Die sukkeltjes stonden vorige week zaterdag in Rotterdam bij het Nieuwe Luxor theater met een spandoek...het waren er welgeteld 5 dus dat schoonvegen zal wel moeilijk worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 05:15 schreef Calella het volgende:
Een knokgroep die zichzelf 'voorpost noemt' heeft het voornemen om aanstaande zaterdag Utrecht CS 'schoon' te vegen. Tenminste, we kregen vandaag een aankondiging. Deze hoogst verontrustende mail van een stel nationalistische en facistische nepbelgen die blijkbaar in Nederland voet aan bodem willen krijgen. Waarschijnlijk hebben ze wat aanhang in Rotterdam en Nieuwegein. Ze zijn van plan ons centraal station even schoon te vegen van zwervers en -in hun ogen- hangjongeren
Linkse Kerk is geen holle slogan. Ik heb hem uiteraard niet zelf bedacht maar ik vind wel dat de wijze waarop "Links-Politiek Correct" zich als een kerk gedraag in de zin van dat ze bepalen wat er wel of niet gezegd kan worden. Alles mag gezegd worden zolang je maar niet zondigd tegen het heiligste der heilige: Wees Politiek Correct! De linkse club heeft al 35 jaar een wurgende greep op onze media die er mede voor heeft gezorgd dat mensen met een mening die al te kritisch was ten opzichte van onze Arabische Vrienden werden weggehoond en verketterd zodat ze geen poot aan de grond kregen. Ondertussen de problemen rustig laten oplopend. Op een gegeven moment moet dat uit de klauw lopen en die tijd komt er dus aan. Daar zijn mensen als jij dus voor een belangrijk deel schuldig aan. Jullie zijn een beetje de Jomana en Nederland is Sylvia Millecam.quote:
Je stelt vast dat de overheid tekort schiet en begint dan over 'links'? Waar heb je het over? We hebben nu al jaren rechtse regeringen en de Paarse kabinetten waren met VVD en D'66 ook goed bedeeld wat dat betreft.quote:
Het is hol in de zin dat het links-rechts denken in deze zin totaal is achterhaald.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:19 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Linkse Kerk is geen holle slogan. Ik heb hem uiteraard niet zelf bedacht maar ik vind wel dat de wijze waarop "Links-Politiek Correct" zich als een kerk gedraag in de zin van dat ze bepalen wat er wel of niet gezegd kan worden
Ohja, dat ook nog.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:29 schreef NorthernStar het volgende:
Je stelt vast dat de overheid tekort schiet en begint dan over 'links'? Waar heb je het over? We hebben nu al jaren rechtse regeringen en de Paarse kabinetten waren met VVD en D'66 ook goed bedeeld wat dat betreft.
Als de overheid nu tekort schiet kun je toch onmogelijk aankomen zetten met 'links' ? Hoelang heeft 'rechts' dan helemaal nodig om iets voor elkaar te krijgen?
Ik heb het helemaal niet over 'linkse regeringen' gehad. Als ik het heb over links dan bedoel ik de media, de opinie makers. Dat de overheid tekort geschoten is heeft meer te maken met het op de lange baan schuiven van de problemen. Juist uit angst voor hoe de media tekeer zou gaan. Kijk maar hoe er, nu onze regering er echt niet meer onderuit kan, gereageerd wordt door het Rode Vaticaan op het beleid van Verdonk. Verdonk slaat gewoon terug door bij elk zielig verhaal dat uit de koker van de media komt het dossier van desbetreffende asielzoeker openbaar te maken maar het geeft wel aan waar de regeringen uit het verleden bang voor waren.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:29 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je stelt vast dat de overheid tekort schiet en begint dan over 'links'? Waar heb je het over? We hebben nu al jaren rechtse regeringen en de Paarse kabinetten waren met VVD en D'66 ook goed bedeeld wat dat betreft.
Als de overheid nu tekort schiet kun je toch onmogelijk aankomen zetten met 'links' ? Hoelang heeft 'rechts' dan helemaal nodig om iets voor elkaar te krijgen?
Voorpost windt er bovendien geen doekje om dat ze een racistische cq. facistische 'White power beweging' is dus dat de media haar zo zou brandmerken of 'verketteren' is ook volslagen uit de lucht gegrepen.
Ja, zoals je het hier zegt heb ik daar wel begrip voor tot op zekere hoogte. Desondanks ben ik van mening dat het'softe beleid' (laten we het zo maar simpel samenvatten inderdaad) meer voortkomt uit het linkse politiek gedachtegoed dan uit de meer conservatieve hoek ("Wat, problemjongeren in de wijk?! Dan bouwen we toch gewoon weer zo'n leuk jeugdhonk! Kunnen ze lekker tafelvoetballen! Alstublieft: Uw subsidie-check!)quote:Op vrijdag 25 maart 2005 21:35 schreef nietzman het volgende:
[..]
Het is hol in de zin dat het links-rechts denken in deze zin totaal is achterhaald.
Zelfs een partij als de SP heeft ook al meerdere malen gezegd dat politie en justitie vaak snoeihard falen in de aanpak van probleemjeugd. (Ik scheer alle probleemjeugd maar gewoon even over één kam, veel makkelijker dan de hele tijd onderscheid tussen allochtoon en autochtoon maken!) En ook bij de linkse communistische rakkers in de voormalige Sovjetunie (En nu nog steeds in China natuurlijk.) zag men een iets minder zachthandige aanpak van tuig, schorum, gajes en schorriemorrie. Het hele links-rechts denken in deze zin veroorzaakt alleen maar weer een extra kloof waar niemand iets mee opschiet. (Al zie ik natuurlijk wel je verschil tussen links-politiek correct en links-politiek incorrect. Nevertheless is "Linkse kerk" in mijn ogen nog gewoon een enorme dooddoener.
Als je dan toch onderscheid wilt maken in aanpak, doe dat dan niet tussen links en rechts maar tussen zachte en harde hand. En niet tussen allochtoon en autochtoon, maar tussen meer en minder ontwikkeld. Al is het natuurlijk een stuk moeilijker om iemand niet op zijn kleurtje te beoordelen.
En als je dan zonodig een mogelijke aanpak van mij wilt horen, sure: Harde hand. ME eroverheen, en potentieel tuig zonder pardon naar Glenn Mills scholen trappen.
Overigens hebben de dwazen van Voorpost in kwestie al vrij weinig meer te maken met CP86, de CD of een van de hedendaagse rechtse partijen. Je zult mij ook geen vergelijking met Nazi's zien maken, aangezien deze heidense, Germaanse boomknuffelaars een compleet ander slag mensen is.
Was ie ook maar hij was ook een voorloper van Wilders c.s.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:19 schreef Vitalogy het volgende:
Oh ik dacht gewoon een goede voetballer.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Hoax.
Mallerd. Je weet toch dat er nooit meer dan 10% gearresteerd wordt?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Het zou me niets verbazen als er nu ook een horde zwaar bewapende Marokkaantjes staat. Mooi voor de politie, kunnen ze die gelijk inladen.
In Eindhoven worden verkeersovertreders al niet meer aangepakt als er een groep van tig Marokkanen zich ermee gaat bemoeien. Mensen die 5 km/u te hard rijden worden natuurlijk wel hard aangepakt.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:03 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mallerd. Je weet toch dat er nooit meer dan 10% gearresteerd wordt?.
"Groep van 60 jongeren betrokken bij grootste vechtpartij. De politie heeft 5 mensen gearresteerd."
Ben je verzekerd?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:08 schreef SCH het volgende:
Ik ga even kijken
Gelukkig ben jij blijkbaar een onderdeel van onze toekomstige elitequote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:06 schreef BillGates het volgende:
al die mongolen die die nazi-aktie wel zien zitten.. nadenken kunne ze niet.
Kom op johquote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:06 schreef BillGates het volgende:
al die mongolen die die nazi-aktie wel zien zitten.. nadenken kunne ze niet.
Volgens mij heb jij een ander beeld van Hollandse folklore dan ik.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:44 schreef machteld het volgende:
[..]
Gewoon ouderwets Hollandse folklore.
Lekker een partijtje matten
Ze treden NIET op:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:50 schreef SCH het volgende:
De politie treedt daar al lang kordaat op. Onznnige actie dus.
quote:Het is weer koopavond; tijd voor een relletje?
Nadat Marokkaanse jongeren twee donderdagavonden achtereen voor veel overlast hebben gezorgd in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne, maken de winkeliers zich ernstig zorgen. Toch zet de politie van Utrecht geen extra mensen in, want dat zou eerder 'provocerend' dan 'preventief' werken.
Dat is volgens Jan Hagenouw, voorzitter van de belangenvereniging Hoog Catharijne, de uitkomst van een gesprek afgelopen week. Gemeente, politie en eigenaar van het winkelcentrum Corio zijn het erover eens dat de aanwezigheid van een steeds grotere politiemacht alleen maar averechts zou werken.
Twee weken geleden escaleerde de situatie in het winkelcentrum, nadat enkele politieagenten Marokkaanse hangjongeren aanspraken, die het winkelend publiek lastig vielen. In Hoog Catharijne waren op dat moment honderden Marokkanen aanwezig, die zich als één groep tegen de politie keerden.
Met behulp van wapenstokken en honden wist de politie het winkelcentrum uiteindelijk schoon te vegen. Elf jongeren werden opgepakt. Een week later was het opnieuw mis. Groepjes Marokkaanse jongeren raakten slaags met surveillerende agenten. Uit voorzorg ging een aantal winkels opnieuw eerder dicht. Weer werden vijf jongeren gearresteerd.
Incidenten
Een daadwerkelijke oplossing voor het probleem lijken de betrokkenen nog niet te hebben gevonden. ‘We gaan er nog steeds van uit dat het om incidenten gaat,’ zegt Jeroen van der Heijden, centrummanager van Hoog Catharijne. Wel is er inmiddels contact geweest met Marokkaanse ‘buurtvaders’, die de jongeren op hun daden moeten aanspreken.
Woordvoerder van de Utrechtse politie Bernhard Jens verwacht dat de buurtvaders meer invloed zullen hebben op de Marokkaanse jongeren. Daar is niet veel voor nodig, want gisteren bleek opnieuw dat de politie erg weinig respect geniet. Drie Marokkaanse jongeren hebben aangifte gedaan, omdat ze vorige week onterecht zouden zijn opgepakt.
Ook claimen de jongeren dat agenten hen hebben mishandeld. Een agent zou kopstoten hebben uitgedeeld en bij twee jongens zou de keel zijn dichtgeknepen. De Marokkanen beweren dat de politie hen alleen oppakte uit frustratie over de rellen van de week ervoor.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:46 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij een ander beeld van Hollandse folklore dan ik.
Idd. Schelden = boete, agressie = boete, fysiek geweld = afvoeren en een nachtje cel.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:57 schreef DennisMoore het volgende:
Ik snap dat dus echt niet. Honderd jongeren die zich tegen de politie keren? Prima, alle honderd afvoeren in busjes, en 500 euro boete per persoon. Kijken of ze 't de volgende keer weer doen. Politie fysiek aanvallen? Dan riskeer je de kogel.
Preventieve werking, heet dat, en niet 'uitlokking'.
Tijd voor een gekozen burgemeester (met voldoende bevoegdheden)!
De politie treedt daar niet kordaat op. Zinnige actie dus.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:50 schreef SCH het volgende:
De politie treedt daar al lang kordaat op. Onznnige actie dus.
En, was het nog wat?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:08 schreef SCH het volgende:
Ik ga even kijken
Nu blijkt dus dat jij niet op de hoogte bent van de situatie daar.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:06 schreef BillGates het volgende:
en iedereen die anders beweert is gewoon een populistische lul met krampjes in de rechterarm.
blijf maar lekker in lubbekutteveen, en blijf maar mooi uit ons stadje weg!
Hoe goed ben jij op de hoogte van de situatie in HC dan? Ik lees hier tal van onjuistheden namelijk.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:54 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nu blijkt dus dat jij niet op de hoogte bent van de situatie daar.
Wat heb je daarover te zeggen jongeman?
Ik ben totaal niet op de hoogte van de situatie daar.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:57 schreef SCH het volgende:
Hoe goed ben jij op de hoogte van de situatie in HC dan? Ik lees hier tal van onjuistheden namelijk.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:01 schreef Vitalogy het volgende:
Ik ben totaal niet op de hoogte van de situatie daar.
even een misverstandje uit de weg helpen, de politie die staat te flitsen is niet dezelfde politie die je op straat ziet. flitsers zijn meestal boa's en die mogen sowieso geen boeven vangen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:06 schreef -Famke- het volgende:
Prima toch? Oom agent heeft het te druk met flitsen op de A2 dus is het niet zo vreemd dat de burger dan maar zelf het recht in eigen hand neemt.
Wij hebben ook eens flink geknokt met Murken op HC na een feest in de Vechtsebanen![]()
Jezus, het wordt met de dag gekker in POL.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:01 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet op de hoogte van de situatie daar.
Hoe bedoel je? Je bent niet gewend aan mensen die de waarheid spreken.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:20 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Jezus, het wordt met de dag gekker in POL.
De meeste weldenkende mensen nemen het recht niet in eigen handen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:09 schreef Martijne het volgende:
Feit is, dat de meeste weldenkende mensen net als ik, niet zo dom zijn om hun kop in een Marokaanse - of zwerver reet te blijven steken![]()
Nee ik vind het vervelend wanneer mensen eerst verwijten maken maar eigenlijk precies hetzelfde flikken.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:23 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Je bent niet gewend aan mensen die de waarheid spreken.
Die blijven volgens jou, veilig en lui achter hun pc de moraalridder uithangen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
De meeste weldenkende mensen nemen het recht niet in eigen handen.
JIj begint zelf die discussie!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:29 schreef Vitalogy het volgende:
Maar zoals ik al zei, dat staat niet ter discussie.
Zie hier.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:54 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
WTFquote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:00 schreef Vitalogy het volgende:
Je gaat compleet off-topic en het slaat helemaal nergens op.
Wat probeer je nu hiermee te bereiken?
Als ik lui als jij mag geloven dan zouden alle allochtonen al lang en breed zijn utgeroeidquote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef Martijne het volgende:
[..]
Die blijven volgens jou, veilig en lui achter hun pc de moraalridder uithangen?
Volgens mij lees jij maar 3 posts terug of zo. Ander begrijp ik niet hoe je bij zo'n conclusie kan komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 17:01 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
WTF
JIJ gaat offtopic, ik niet!
Nee.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:53 schreef Martijne het volgende:
Die blijven volgens jou, veilig en lui achter hun pc de moraalridder uithangen?
Die stink-houseparties ook sluiten dan .. daar zijn het geen pakjes coke, maar zakken vol.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 16:08 schreef -Famke- het volgende:
Vooral die stink-shoarma tent die 24h open is mag eens flink leeggeveegd worden. Jezus de pakjes coke liggen er op tafel.
hoezo ben ik niet op de hoogte?????quote:Op zaterdag 26 maart 2005 15:54 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:49 schreef Flopteron het volgende:
Voorpost Nederland veegt Utrecht CS aan.
(26-03-05)
Radicaliseert Voorpost Nederland? Is Voorpost dan toch die Belgische fascistische knokploeg? Al je de berichten in media mocht geloven zou er heel wat gaan gebeuren in het Utrechtse. Na onze aankondiging dat Voorpost Utrecht Centraal Station zou gaan aanvegen ontstond er her en der een hoop commotie. Lezen is voor velen moeilijk, zeker als je een gebrek aan humor hebt.
Een ludieke actie waarbij de media ook nog eens te kakken wordt gezet kan ik wel waarderen maar als ze schrijven "schoonvegen van overlast veroorzakende junks en jongeren" is dat voor weinig anders interpreteerbaar voor de lezer.quote:Voorpost Nederland zal aanstaande zaterdag het Centraal Station van Utrecht schoonvegen van overlast veroorzakende junks en jongeren
Nee, dat is geenstijl eigen. Ze zetten een berichtje neer, schreeuwen iets opruiends en laten de commentators het werk afmaken op straffe van bans. Laf tot op het bot.quote:Op zondag 27 maart 2005 03:29 schreef Forumschorem het volgende:
Wat een lijers zijn GS toch eigenlijk. Niet eens een berichtje op de site, en ws niet eens willen toegeven dat ze er met open luiken (zoals iedereen) zijn ingetrapt.
Je moet toegeven dat het tot nog toe vrij aardig blijkt te werken.....quote:Op zondag 27 maart 2005 11:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nee, dat is geenstijl eigen. Ze zetten een berichtje neer, schreeuwen iets opruiends en laten de commentators het werk afmaken op straffe van bans. Laf tot op het bot.
Ja, bij mensen met een laag IQ.quote:Op zondag 27 maart 2005 12:16 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Je moet toegeven dat het tot nog toe vrij aardig blijkt te werken.....
Niet alle sensatiezoekers hebben per se een laag IQ.quote:Op zondag 27 maart 2005 12:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, bij mensen met een laag IQ.
Wie ?quote:
Gezellig Loeder in het topic....quote:
Er zal vast wel wat broeien op utreg CS..... het stikt er van de loverboys en ander uitschot..... ik irriteer me er aan.... dus zijn er ook gasten in Holland die zich er ziekelijk aan irriteren en wanhoopsacties gaan uithalen.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
En daarin wordt een leugen verweten. Ik denk eerder dat geenstijl een leugen de wereld in probeerde te hoaxen.
Zoals NorthernStar ook al zei, stond er in het persbericht dat ze overlast veroorzakende junks en jongeren zouden wegvegen. Dat bleek dus niet helemaal het geval...quote:Op zondag 27 maart 2005 14:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:
En daarin wordt een leugen verweten. Ik denk eerder dat geenstijl een leugen de wereld in probeerde te hoaxen.
S y m b o l i s c h Sidekickquote:Op zondag 27 maart 2005 15:20 schreef Sidekick het volgende:
Zoals NorthernStar ook al zei, stond er in het persbericht dat ze overlast veroorzakende junks enjongeren zouden wegvegen. Dat bleek dus niet helemaal het geval...
En dan met de trein gaan en propjes uit het raam gooien.quote:
"Voorpost Nederland zal aanstaande woensdag op de lijn Groningen-Schiphol alle vervelende jongeren uit de trein gooien"
Ik snap de symboliek van het straatvegen om aandacht te vragen voor het aanpakken van overlast. Maar zeggen dat je zwervers en andere overlast veroorzakende jongeren gaat wegjagen, en dat dan niet doen heeft niets met symboliek te maken. Ze hadden gewoon die ene zin uit hun persbericht moeten halen dus. Jammer, want dan zou de grap wel goed zijn.quote:
Ik heb in dit hele topic 3 post gepost: de OP en deze 2 reacties.quote:
quote:
Ik ben dus al heel het topic behoorlijk stil.quote:
quote:Op zondag 27 maart 2005 22:37 schreef NorthernStar het volgende:
En wat gaan ze de volgende keer doen?
[..]
En dan met de trein gaan en propjes uit het raam gooien.!!
En dan de media uitlachen om hun vooroordelen.!!
Hi-la-risch..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |