quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 21:35 schreef nietzman het volgende:[..]
Het is hol in de zin dat het links-rechts denken in deze zin totaal is achterhaald.
Zelfs een partij als de SP heeft ook al meerdere malen gezegd dat politie en justitie vaak snoeihard falen in de aanpak van probleemjeugd. (Ik scheer alle probleemjeugd maar gewoon even over één kam, veel makkelijker dan de hele tijd onderscheid tussen allochtoon en autochtoon maken!) En ook bij de linkse communistische rakkers in de voormalige Sovjetunie (En nu nog steeds in China natuurlijk.) zag men een iets minder zachthandige aanpak van tuig, schorum, gajes en schorriemorrie. Het hele links-rechts denken in deze zin veroorzaakt alleen maar weer een extra kloof waar niemand iets mee opschiet. (Al zie ik natuurlijk wel je verschil tussen links-politiek correct en links-politiek incorrect. Nevertheless is "Linkse kerk" in mijn ogen nog gewoon een enorme dooddoener.
Als je dan toch onderscheid wilt maken in aanpak, doe dat dan niet tussen links en rechts maar tussen zachte en harde hand. En niet tussen allochtoon en autochtoon, maar tussen meer en minder ontwikkeld. Al is het natuurlijk een stuk moeilijker om iemand niet op zijn kleurtje te beoordelen.
En als je dan zonodig een mogelijke aanpak van mij wilt horen, sure: Harde hand. ME eroverheen, en potentieel tuig zonder pardon naar Glenn Mills scholen trappen.
Overigens hebben de dwazen van Voorpost in kwestie al vrij weinig meer te maken met CP86, de CD of een van de hedendaagse rechtse partijen. Je zult mij ook geen vergelijking met Nazi's zien maken, aangezien deze heidense, Germaanse boomknuffelaars een compleet ander slag mensen is.
Ja, zoals je het hier zegt heb ik daar wel begrip voor tot op zekere hoogte. Desondanks ben ik van mening dat het'softe beleid' (laten we het zo maar simpel samenvatten inderdaad) meer voortkomt uit het linkse politiek gedachtegoed dan uit de meer conservatieve hoek ("Wat, problemjongeren in de wijk?! Dan bouwen we toch gewoon weer zo'n leuk jeugdhonk! Kunnen ze lekker tafelvoetballen! Alstublieft: Uw subsidie-check!)
Daarnaast heb als punt van kritiek dat je suggereert dat ik mensen op hun kleurtje beoordeel. Dat is niet waar. Probleem is echter dat het feit het grootste deel van de overlast waarover we het hier hebben, wordt veroorzaakt door allochtonen door Politiek Links als een ongewenste constatering wordt gezien.
Nou, even los van het feir hoe je er zelf over denk of hoe ik er over denk:
Is het werkelijk onbegrijpelijk dat als een zaak 5 keer beroofd is en 5 keer door marokaanse koters dat er een antipathie gaat ontstaan bij de eigenaar voor marokanen in het algemeen. Is dat een ontwikkeling die totaal onlogisch is in jouw optiek?
Is het dan redelijk om die eigenaar een vermanend prekerig vingertje voor te houden als hij een hekel aan marokanen heeft?