Het zal wel loslopen , daarnaast zullen ze wel gewoon worden opgepakt als ze Utrecht CS binnen zouden durven wandelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 05:15 schreef Calella het volgende:
Een knokgroep die zichzelf 'voorpost noemt' heeft het voornemen om aanstaande zaterdag Utrecht CS 'schoon' te vegen. Tenminste, we kregen vandaag een aankondiging. Deze hoogst verontrustende mail van een stel nationalistische en facistische nepbelgen die blijkbaar in Nederland voet aan bodem willen krijgen. Waarschijnlijk hebben ze wat aanhang in Rotterdam en Nieuwegein. Ze zijn van plan ons centraal station even schoon te vegen van zwervers en -in hun ogen- hangjongeren
Bron: www.geenstijl.nl
Ja idd. Je weet dat copy/paste nieuwsdumps standaard een slotje krijgen. Waarom niet een paar regels met je eigen mening of een stelling oid erbij zodat je discussie een startpunt geeft?quote:
Zwervers willen het zelf, en de overheid houdt het in stand door ze 600 euro per maand te GEVEN aan uitkering!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 06:12 schreef machteld het volgende:Misschien kan er dan ook gelijk wat goede opvang geregeld worden voor die junks en zwervers hetgeen mijns inziens een overheidstaak is.
Natuurlijk, iemand die gewoon getrouwd is en in een rijtjeshuis woont, besluit plotseling om alles weg te doen en te gaan zwerven.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zwervers willen het zelf, en de overheid houdt het in stand door ze 600 euro per maand te GEVEN aan uitkering!
Er zijn toch echt speciale opvang tehuizen voor die mensen waar ze warm eten krijgen en kunnen slapen....quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:38 schreef Sakura het volgende:
[..]
Natuurlijk, iemand die gewoon getrouwd is en in een rijtjeshuis woont, besluit plotseling om alles weg te doen en te gaan zwerven.
Op straat slapen en uit prullebakken eten is immers het mooiste leven wat er is.![]()
Wat hij zegtquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:11 schreef Metro2005 het volgende:
tja, als het een racistische inslag heeft vind ik het niet kunnen maar als het inderdaad is om al die hangjeugd (allochtoon of autochtoon maakt in dit geval geen flikker uit) en zwervers uit het station te trappen vind ik het een goed plan
Want...? Jij bent voorstander van anarchie? Dus als jij iets jat uit een winkel vind je het ook goed als de winkelier jou in elkaar rost? Lekker eigen rechter spelen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:11 schreef Metro2005 het volgende:
tja, als het een racistische inslag heeft vind ik het niet kunnen maar als het inderdaad is om al die hangjeugd (allochtoon of autochtoon maakt in dit geval geen flikker uit) en zwervers uit het station te trappen vind ik het een goed plan
Ik jat niks, dus ben ik niet bang om door een winkelier in mekaar gerost te worden. En als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet jatten. Simpel. Ik kan me heel goed voorstellen dat een winkelier zo'n rotjong een bijpassende rotschop geeft. Van de politie krijgt zo'n boefje alleen maar "nou, niet meer doen he?" te horen. Denk je nou werkelijk dat dat indruk maakt? Wat dit soort 'kleine' delicten betreft, heb ik geen probleem met gedeeltelijk eigen rechter spelen nee.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...? Jij bent voorstander van anarchie? Dus als jij iets jat uit een winkel vind je het ook goed als de winkelier jou in elkaar rost? Lekker eigen rechter spelen?
aangezien de nederlandse politie dat niet doet momenteel: JAquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want...? Jij bent voorstander van anarchie? Dus als jij iets jat uit een winkel vind je het ook goed als de winkelier jou in elkaar rost? Lekker eigen rechter spelen?
Grappig, de SA gebruikte in de jaren 30 dezelfde redenatie.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
aangezien de nederlandse politie dat niet doet momenteel: JA
Tja, en de IS doet het nu, your point?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig, de SA gebruikte in de jaren 30 dezelfde redenatie.
blijkbaar heeft de politie dan niks geleerdquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Grappig, de SA gebruikte in de jaren 30 dezelfde redenatie.
Lees de geschiedenis en kijkw aar zoiets toe kan leiden...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:28 schreef Knarf het volgende:
[..]
Tja, en de IS doet het nu, your point?
Dus... als zo'n protestgroep het doet is het SA-gedrag. Als de politie het doet zal het in jouw ogen een razzia zijn waarschijnlijk... Wat wil je dan? Dat soort buurten maar gewoon lekker laten verloederen en de zwervers en hangjeugd daar de scepter laten zwaaien? Daar wordt Nederland niet beter van hoor.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lees de geschiedenis en kijkw aar zoiets toe kan leiden...
Maar wat als de winkelier nou gezien heeft dat jij iets gejat hebt?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik jat niks, dus ben ik niet bang om door een winkelier in mekaar gerost te worden. En als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet jatten. Simpel.
Of als de winkelier DENKT dat jij iets gejat hebt omdat je eruit ziet als andere mensen die wel eens wat jatten en je op basis daarvan in elkaar rost?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat als de winkelier nou gezien heeft dat jij iets gejat hebt?
Mag hij m'n zakken en tassen controleren of dat inderdaad zo is. Ik heb écht geen problemen met preventief fouilleren, controles en ID-plicht. Ik heb echt niks te verbergen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar wat als de winkelier nou gezien heeft dat jij iets gejat hebt?
Dat is dus waar ik op doelde.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of als de winkelier DENKT dat jij iets gejat hebt omdat je eruit ziet als andere mensen die wel eens wat jatten en je op basis daarvan in elkaar rost?
Dan had je 'gezien' tussen aanhalingstekens moeten zettenquote:
Om in aanmerking te komen voor een uitkering moet je een ADRES hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 07:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zwervers willen het zelf, en de overheid houdt het in stand door ze 600 euro per maand te GEVEN aan uitkering!
Stel landlopen weer strafbaar, pak ze op, en geef ze geen cent! Achterlijke stinkende bedelzwervers
Ja, en plaatsen tekort. Elke dag is een stoelendans voor die mensen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:01 schreef GT4 het volgende:
[..]
Er zijn toch echt speciale opvang tehuizen voor die mensen waar ze warm eten krijgen en kunnen slapen....
Ik heb ook niets te verbergen, maar bepaalde dingen, zoals wat mijn leeftijd is, welke medische middelen ik gebruik, met welke banken ik zaken doe, zijn zaken die niemand iets aangaan, en waar men in geval van controle hoe dan ook kennis van neemt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Mag hij m'n zakken en tassen controleren of dat inderdaad zo is. Ik heb écht geen problemen met preventief fouilleren, controles en ID-plicht. Ik heb echt niks te verbergen.
Ok, True.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan had je 'gezien' tussen aanhalingstekens moeten zetten
Dat ze allemaal een POSTadres hebben en een uitkeringquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:50 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Om in aanmerking te komen voor een uitkering moet je een ADRES hebben.
En wat kenmerkt zwervers? Juist...
Als je vindt dat de overheid tekort schiet zou je kunnen/moeten proberen daar iets aan te veranderen. Via de politiek bijv. Zo gaat in 'de westerse wereld'. Als je je daar niet in kunt vinden pas je hier eigenlijk niet thuis.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik jat niks, dus ben ik niet bang om door een winkelier in mekaar gerost te worden. En als je dat risico niet wilt lopen, moet je niet jatten. Simpel. Ik kan me heel goed voorstellen dat een winkelier zo'n rotjong een bijpassende rotschop geeft. Van de politie krijgt zo'n boefje alleen maar "nou, niet meer doen he?" te horen. Denk je nou werkelijk dat dat indruk maakt? Wat dit soort 'kleine' delicten betreft, heb ik geen probleem met gedeeltelijk eigen rechter spelen nee.
Ook daar heb ik geen problemen mee 25, niets, postbankquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb ook niets te verbergen, maar bepaalde dingen, zoals wat mijn leeftijd is, welke medische middelen in gebruik, met welke banken ik zaken doe, zijn zaken die niemand iets aangaan, en waar men in geval van controle hoe dan ook kennis van neemt.
Toch is het zo dat in 1e instantie de winkelier constateert of je ervan verdenkt dat je iets hebt gestolen. Zij zetten je dan apart in afwachting van de politie. Die nemen je mee, je krijgt een vermaning dat je het niet meer moet doen en met een uurtje sta je weer op straat. Notoire jatters krijgen een prent (maar vaak valt van de kale kip niks te plukken) en een toegangsontzegging voor de betreffende winkel. Dat maakt de dief niets uit, die stapt wel bij de buurman naar binnen. Al met al kan ik me de frustratie van de winkeliers heel goed voorstellen en kan ik het begrijpen als de winkelier ingrijpt als hij weer ziet dat zo'n rotjong/zwerver weer wat jat. Als iemand van mij wat jat ga ik er ook achteraan...quote:In geval van verdenking van diefstal mag van mij de politie onderzoeken of ik mij daar schuldig aan heb gemaakt, en de politie mag eventueel kijken wat ik zoal bij me heb. Een winkelier heeft daar niets mee te maken.
Onzin, niet alles hoeft via de politiek te gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:54 schreef NorthernStar het volgende:
Als je vindt dat de overheid tekort schiet zou je kunnen/moeten proberen daar iets aan te veranderen. Via de politiek bijv. Zo gaat in 'de westerse wereld'. Als je je daar niet in kunt vinden pas je hier eigenlijk niet thuis.
Een winkelier niet.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ook daar heb ik geen problemen mee 25, niets, postbankWaarom zou ik? Ze komen er toch wel achter als ze dat willen.
Prima gang van zaken imo.quote:Toch is het zo dat in 1e instantie de winkelier constateert of je ervan verdenkt dat je iets hebt gestolen. Zij zetten je dan apart in afwachting van de politie. Die nemen je mee
Als je schuldig bent bevonden krijg je meestal een boete.quote:, je krijgt een vermaning dat je het niet meer moet doen en met een uurtje sta je weer op straat.
Er is wel sprake van vervangende hechtenis, en in ieder geval minstens een keer bezoek van een deurwaarder.quote:Notoire jatters krijgen een prent (maar vaak valt van de kale kip niks te plukken)
Frustratie is echter wat je zegt frustratie. Het lijkt me geen goed idee om handeling vanuit frustratie te gaan legaliseren, dan zijn we in een klap terug in de middeleeuwen.quote:Al met al kan ik me de frustratie van de winkeliers heel goed voorstellen en kan ik het begrijpen als de winkelier ingrijpt als hij weer ziet dat zo'n rotjong/zwerver weer wat jat.
Bij mij hangt het er maar net van af. Ik ben niet zo groot en sterk. Mocht ik er achteraan gaan en iemand staande weten te houden zal ik dit doen zonder buitensporig geweld.quote:Als iemand van mij wat jat ga ik er ook achteraan...
Dat zou ik ook best willen, ik heb echter nog geen politieke partij gevonden waarbij ik me echt thuis voelquote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je vindt dat de overheid tekort schiet zou je kunnen/moeten proberen daar iets aan te veranderen. Via de politiek bijv. Zo gaat in 'de westerse wereld'. Als je je daar niet in kunt vinden pas je hier eigenlijk niet thuis.
Het is een mogelijkheid.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:58 schreef Lithion het volgende:
[..]
Onzin, niet alles hoeft via de politiek te gaan.
Het is een grondrecht om een politieke partij op te mogen richten, dus dat is ook nog een optie.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat zou ik ook best willen, ik heb echter nog geen politieke partij gevonden waarbij ik me echt thuis voel![]()
En toch is dat op zichzelf niet goed te praten, want de winkelier verdenkt hem van diefstal, en dat is geenszins zeker. Als een winkelier mij op verdenking van diefstal hard zou aanpakken, maakt hij zich schuldig aan mishandeling, en zal ik daar ook zeker aangifte van doen. Bij gebreke van vervolging zal ik hem zelf vervolgen op basis van onrechtmatige daad. De kans is ook aanwezig dat ik de winkelier KO sla. Ik ben absoluut niet gewelddadig, en ook absoluut niet sterk of krachtig, maar van bepaalde combinaties van gedragingen kan ik erg boos worden, en dan ben ik opeens wel gewelddadig, sterk en krachtig.quote:Ik heb het trouwens ook niet over handen afhakken van dieven ofzo hoor, ik heb het erover dat ik me kan voorstellen dat een winkelier een dief niet met een fluwelen handschoentje naar de kamer brengt waar hij mag wachten op de politie.
De winkelier dient in dat geval een cursus geweldbeheersing te volgen. Het blijft een feit dat er nog geen sprake is van een dief, maar van een verdachte. Een winkelier heeft ook iemand die hij verdenkt van diefstal op een normale manier te behandelen.quote:Ik ben dus niet voor iemand compleet in mekaar rossen, mishandelen of wat dan ook. Maar ik vind wel dat als jij aan het jatten bent, je niet heel verrast moet zijn als je een winkelier treft die wat minder vriendelijk voor je is.
Net zoals de buurtwachten die in een aantal woonwijkjes *eigen rechter spelen 's nachts?* .quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:57 schreef Lithion het volgende:
Dergelijke acties zijn natuurlijk op geen enkele wijze goed te praten, maar ze leggen wel de vinger op de zere plek: een compleet falen van de overheid om eens met een permanente oplossing te komen voor wat betreft deze problemen.
Indien er geen geweld bij komt kijken, valt het voor jou dan ook al onder het recht in eigen handen nemen en vind je dan de rechtsstaat ook al in gevaar komen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:01 schreef NorthernStar het volgende:
En eentje die iets beschaafder is dan het recht in eigen hand nemen. Rechtsstaat enzo.
Heel af en toe begeef ik mij 's avonds of 's nachts weleens op HC, en ik moet eerlijk zeggen dat ik mij nooit onveilig gevoeld heb. Misschien komt het ook doordat ik daar te rationeel voor ben, maar een onveilig gevoel ligt toch in de eerste plaats echt aan jezelf.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:07 schreef Henk-Wim het volgende:
Goeie zaak, dit. Ik weet niet hoeveel mensen hier savonds door HC lopen? Nou, daar voel je je dus echt niet veilig he. En ik hoef niet te zeggen waardoor dat komt.
Dat is een dooddoener. In Angola is de kans dat je als buitenlander omkomt niet zo denderend groot, maar als je daar geen onveilig gevoel hebt lijkt me dat eerder met naïviteit te maken hebben.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:09 schreef Alicey het volgende:
... maar een onveilig gevoel ligt toch in de eerste plaats echt aan jezelf.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is een grondrecht om een politieke partij op te mogen richten, dus dat is ook nog een optie.
[..]
Ik ben het hierin ook zeker met je eens hoor. Ik heb het niet over de 'twijfelgevallen', maar over de veelplegers, de bekende koppies van de winkeliers en politie. En ik verwijs even naar mijn post hiervoor over frustratie winkeliers in combinatie met softe politie.quote:En toch is dat op zichzelf niet goed te praten, want de winkelier verdenkt hem van diefstal, en dat is geenszins zeker. Als een winkelier mij op verdenking van diefstal hard zou aanpakken, maakt hij zich schuldig aan mishandeling, en zal ik daar ook zeker aangifte van doen. Bij gebreke van vervolging zal ik hem zelf vervolgen op basis van onrechtmatige daad. De kans is ook aanwezig dat ik de winkelier KO sla. Ik ben absoluut niet gewelddadig, en ook absoluut niet sterk of krachtig, maar van bepaalde combinaties van gedragingen kan ik erg boos worden, en dan ben ik opeens wel gewelddadig, sterk en krachtig.![]()
Dat is waar, ik heb ook nooit gezegd dat 'ie er iets mee opschiet, alleen dat ik het wel kan begríjpen dat hij zo reageert.quote:De winkelier schiet er zelf ook niets mee op om iemand hard aan te pakken, het beoogt geen verder doel. Het enige wat je krijgt is meer wrijving, en met een beetje pech een escalatie van geweld.
Ik vind dat er een verschil zit tussen geweld en een blauwe plek omdat de boef in kwestie aan z'n bovenarm is meegenomen naar dat kamertje. Het moet toch niet zo worden dat de winkeliers verplicht zijn om de dame of heer in kwestie ook nog een kopje koffie te serveren?quote:De winkelier dient in dat geval een cursus geweldbeheersing te volgen. Het blijft een feit dat er nog geen sprake is van een dief, maar van een verdachte. Een winkelier heeft ook iemand die hij verdenkt van diefstal op een normale manier te behandelen.
"Indien er geen geweld bij komt kijken"quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:09 schreef Lithion het volgende:
[..]
Indien er geen geweld bij komt kijken, valt het voor jou dan ook al onder het recht in eigen handen nemen en vind je dan de rechtsstaat ook al in gevaar komen?
Het probleem is alleen dat het ter beoordeling van de winkelier is, en schijn kan soms heel erg bedriegen, vooral wanneer er ook sprake komt van generalisatie en/of vooroordelen. Ik denk niet dat elke winkelier ten alle tijden een juist oordeel weet te maken..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben het hierin ook zeker met je eens hoor. Ik heb het niet over de 'twijfelgevallen', maar over de veelplegers, de bekende koppies van de winkeliers en politie. En ik verwijs even naar mijn post hiervoor over frustratie winkeliers in combinatie met softe politie.
De gevoelens zijn zeker te begrijpen, hoe de politie werkt is soms ook absurd. Evenwel ben ik wel van mening dat het belangrijk is om jezelf in de hand te houden.quote:Dat is waar, ik heb ook nooit gezegd dat 'ie er iets mee opschiet, alleen dat ik het wel kan begríjpen dat hij zo reageert.
Dat laatste hoeft niet, maar een winkelier mag iemand wel gewoon zonder dwang meenemen, en wanneer de persoon in kwestie lastig is een dwangmethode toepassen die geen sporen zoals blauwe plekken of bloed achterlaat.quote:Ik vind dat er een verschil zit tussen geweld en een blauwe plek omdat de boef in kwestie aan z'n bovenarm is meegenomen naar dat kamertje. Het moet toch niet zo worden dat de winkeliers verplicht zijn om de dame of heer in kwestie ook nog een kopje koffie te serveren?
Als een groep Marokkanen ongestraft een stel homo's weg kan pesten, dan kan deze groep waarschijnlijk ook wel ongestraft een stel zwervers en junks wegpesten.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:14 schreef NorthernStar het volgende:
"Indien er geen geweld bij komt kijken"
Een discussie met de dief of de zwevers aangaan oid?
Ik ken de situatie in Angola niet, maar het lijkt me dat het daar objectief gezien onveiliger is (Rondvliegende kogels hebben bijv. de neiging om ook omstanders te raken). Junks zijn uit op hun shot, en daar heb je dan ook niets van te vrezen als je niet dealt of gebruiker bent.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:12 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat is een dooddoener. In Angola is de kans dat je als buitenlander omkomt niet zo denderend groot, maar als je daar geen onveilig gevoel hebt lijkt me dat eerder met naïviteit te maken hebben.
Mjah zoals hierboven al gezegd wordt zullen deze 'helden' ws. zelf weggejaagd worden of klapjes krijgen. Dit soort acties van die gastjes mislukt over het algemeen jammerlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:22 schreef Lithion het volgende:
[..]
Als een groep Marokkanen ongestraft een stel homo's weg kan pesten, dan kan deze groep waarschijnlijk ook wel ongestraft een stel zwervers en junks wegpesten..
Eensch.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ken de situatie in Angola niet, maar het lijkt me dat het daar objectief gezien onveiliger is (Rondvliegende kogels hebben bijv. de neiging om ook omstanders te raken). Junks zijn uit op hun shot, en daar heb je dan ook niets van te vrezen als je niet dealt of gebruiker bent.
Toevoeging : Als je in Spangen een dealer tegenkomt die je (kennelijk) aanziet voor heroinehoer, volstaat het ook om te zeggen dat je niet gebruikt, en heb je ook geen last van hem.
Dat is inderdaad wel leuk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:51 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Eensch.
Heel veel mensen hebben ook een angstige uitstraling. En juist dan worden ze lastig gevallen. De enige keer dat ik me kan herinneren dat ik 's avonds door een Marokkaanse jongen werd aangesproken was het een compliment. Ik liep 's avonds op de West-Kruiskade (waar anders) hand in hand met mijn vriend en die jongen gaf hem het advies om 'dat meisje vooral niet te laten gaan'. Dat vond ik wel leuk
![]()
Wat doen die jongeren en dat andere gespuis? Wat heb je daar als gemiddeld mens van te vrezen dan?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:14 schreef Henk-Wim het volgende:
Kom op zeg, dat vind ik echt bullsh** hoor: een onveilig gevoel zou aan jezelf liggen! Da's toch onzin! Half nederland voelt zich onveilig als ze 's avonds in HC rondlopen! En dat ligt niet aan die mensen, maar aan die hangende jongeren en ander gespuis!
Angst en onzekerheid zijn toch echt emoties waar je zelf gelegenheid toe geeft. Wanneer je enigszins logisch nadenkt, kun je vaak toch voor jezelf nagaan dat veel angsten en onzekerheden onterecht zijn.quote:En het is fijn voor je als jij je daardoor niet bedreigt voelt, maar leg dat dan niet uit dat het 'aan de rest zelf' ligt!
Een escalatie van geweld is waar we op zitten te wachten ja.quote:HC schoonvegen: goed voor de bezoekers en winkeliers.
Mwa zal wel meevallen. Geef er 1 een klap en de rest gaat er snel vandoor (lees laf volk).quote:Op vrijdag 25 maart 2005 08:07 schreef Adnan het volgende:
Ach komt er toch niet van...en mochten ze wel zoiets flikken worden ze toch in elkaar geslagen door de turken en marokanen daaro....maarja...ik hoop dan dat ze ook gaan..
Jesus, ik weet niet waar jij woont maar op HC is het toch best reeel dat je gewoon wordt lastig gevallen. Hoe bikkel en zelfverzekerd je daar ook rondloopt. Als er een groepje staat dat wil zieken, dan zullen ze dat doen, en 5 nare jongens zijn niet bang van één zelfverzekerde gast of dame.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:39 schreef desaparacido het volgende:
pffff, Met domheid komen we een heel eind.....
Jij bent degene die een groep hangjongeren als dreigend ervaart. Zij maken jou niet bang, je maakt jezelf bang.
Laten we het even omdraaien:
Stel, je hangt met vrienden op straat. Er schuifelt een omaatje van 80 langs met haar rollator. Ben jij van plan haar iets te doen? Laten we voor alle redelijkheid aannemen van niet. Toch voelt zij zich bedreigd. Die angst praat zij zichzelf aan, want er is geen reden om aan te nemen dat jullie wat anders doen dan op je scooter hangen en ouwehoeren met elkaar.
Je zou de allochtone groepen criminelen ook een SA kunnen noemen, de stoottroepen van het Islamitisch fascisme die de bevolking angst aanjagen om ze de komende machtsgreep soepeler te kunnen laten verlopen. Kan de bevolking alvast wennen aan de tijd dat ze met een badge van de religieuze politie afwijkend gedrag mogen gaan afstraffen. Ook kunnen ze dan geld stelen van de dhimmi's onder het mom van de jirza, net zoals nu.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:20 schreef JanKort het volgende:
Mensen die dit met de SA gaan vergelijken zijn net zo erg, weten van gekkigheid niet wat ze moeten zeggen, pure fundamentloze propaganda.Zelfde niveau als de gemidelde fortuinaanhanger, lekker bleren zonder echt iets te zeggen.
Ik ben niet bang, dom is inderdaad een beter woord, ik heb schijt aan ze. Toch zie ik wat er in mijn buurt gebeurt, mijn mening is ook hard veranderd de laatste jaren. Jullie zijn de nsbers zelf, zeggen dat de slachtoffers dader zijn en zo die knkr..#$%^verder hun slachtofferrol aan praten, trek die geitenwollensokken nou is uit, brand die jeudhonkplannen af en wees eens goed voor de maatschappij door wat te doen, ipv deze boelsjit.quote:Jij bent degene die een groep hangjongeren als dreigend ervaart. Zij maken jou niet bang, je maakt jezelf bang.
Waar zeg ik dat ze slachtoffers zijn? Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, merk ik. Slachtoffers hebben het in hun eigen hand hoe ze reageren op een groepje hangjongeren, het is hun eigen keus om bibberend naar de grond kijkend Hoog Catharijne over te rennen, logisch dat je een paar scheldwoorden achter je aan krijgt. Dan praat ik het nog niet goed wat dat stelletje pubers daar doet? Ik probeer eerder het proces wat gaande is bloot te stellen, zodat mensen de volgende keer normaal en zelfverzekerd rondlopen, en het niet meer gebeurt.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:05 schreef JanKort het volgende:
[..]
Ik ben niet bang, dom is inderdaad een beter woord, ik heb schijt aan ze. Toch zie ik wat er in mijn buurt gebeurt, mijn mening is ook hard veranderd de laatste jaren. Jullie zijn de nsbers zelf, zeggen dat de slachtoffers dader zijn en zo die knkr..#$%^verder hun slachtofferrol aan praten, trek die geitenwollensokken nou is uit, brand die jeudhonkplannen af en wees eens goed voor de maatschappij door wat te doen, ipv deze boelsjit.
Ja kijk:quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:07 schreef desaparacido het volgende:
De vraag die je jezelf moet stellen: Zijn hangjongeren met een grote bek een reeël gevaar.
Loop je reeël gevaar om in een ziekenhuis te belanden als je door HC loopt? Nee.
Het enige gevaar wat je loopt is uitgescholden te worden, omdat die gasten zien dat je een bang, grijs muisje bent of je juist voordoet als een stoere bikkol. Je angst en je reactie op deze angst maakt jezelf tot slachtoffer van een paar treurige pubers die geen betere hobby weten dan mensen lastig te vallen.
Het is dus de schuld van het slachtoffer?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:12 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ze slachtoffers zijn? Begrijpend lezen is niet je sterkste kant, merk ik. Slachtoffers hebben het in hun eigen hand hoe ze reageren op een groepje hangjongeren, het is hun eigen keus om bibberend naar de grond kijkend Hoog Catharijne over te rennen, logisch dat je een paar scheldwoorden achter je aan krijgt. Dan praat ik het nog niet goed wat dat stelletje pubers daar doet? Ik probeer eerder het proces wat gaande is bloot te stellen, zodat mensen de volgende keer normaal en zelfverzekerd rondlopen, en het niet meer gebeurt.
En ik hoef mijn geitenwollensokken niet uit te trekken, ze zitten precies goed en ze zijn nog lekker warm ook.
Het punt wat je probeert te maken is wel erg slecht. Misschien dat je te lang in een dergelijke omgeving hebt gewoond of zo, maar zelfs de omstandigheden die jij omschrijft zijn verre van normaal.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:07 schreef desaparacido het volgende:
Ik woon in Rotterdam, Phat Lip, in het Oude Noorden. Ook nogal een ghetto als je het zo wilt stellen.
Mijn vriend heeft een hele tijd in Spangen gewoond, ik heb me daar behoorlijk vaak opgehouden. Spangen is, in tegenstelling tot Hoog Catharijne, een gebied met échte criminaliteit. Er bestaat daar best een grote kans op berovingen e.d.. Toch is me ook daar niks overkomen. Ik loop zelfverzekerd over straat alsof ik daar hoor, en val dus gewoon niet op.
De vraag die je jezelf moet stellen: Zijn hangjongeren met een grote bek een reeël gevaar.
Loop je reeël gevaar om in een ziekenhuis te belanden als je door HC loopt? Nee.
Het enige gevaar wat je loopt is uitgescholden te worden, omdat die gasten zien dat je een bang, grijs muisje bent of je juist voordoet als een stoere bikkol. Je angst en je reactie op deze angst maakt jezelf tot slachtoffer van een paar treurige pubers die geen betere hobby weten dan mensen lastig te vallen.
Ik zeg nergens dat die gasten dat mogen doen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat jij ook veel zelf in je eigen handen hebt. En dan word ik hier een geitenwollensok genoemd?quote:Ik probeer eerder het proces wat gaande is bloot te stellen, zodat mensen de volgende keer normaal en zelfverzekerd rondlopen, en het niet meer gebeurt.
Ja precies: Dus wat je zegt is dat als mensen worden bedreigd en uitgescholden dat dat dus eigenlijk hun eigen schuld is. Moeten ze zich maar anders gedragen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:33 schreef desaparacido het volgende:
Knarf: lees
[..]
Ik zeg nergens dat die gasten dat mogen doen, ik probeer alleen duidelijk te maken dat jij ook veel zelf in je eigen handen hebt. En dan word ik hier een geitenwollensok genoemd?
Ik accepteer dat gedrag niet. Het is ook rot om lastig gevallen te worden. Ik geef alleen aan wat je wel en wat je niet moet doen om het te ontwijken.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:14 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ja kijk:
Dat jij dat gedrag blijkbaar accepteert is hartstikke leuk voor je. Maar vind je het zelf niet een klein beetje egocentrisch om van iedereen maar te verwachten dat ze hetzelfde doen? Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet leuk vinden om door een groep marokaanse teringlijers te worden uitgescholden voor kankerhoer als je met je kind loopt te winkelen.
Jij vind het niet erg natuurlijk maar de wereld bestaat uit meer mensen dan desaparacido alleen.
Dus het gebeurt niet? Je generaliseert wel ernstig!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:
Ik ben het toch wel met desaparacido eens. Ik zie er klein en absoluut niet gevaarlijk uit (en ben het in de regel ook niet), maar heb toch nooit last met hanggroepjongeren of ander geteisem.
Vriend, dat lees jij er zelf in. Ik zeg, dat je er iets aan kan doen om het te voorkomen. Ik zeg helemaal nergens dat als je dat niet doet, dat het dan maar je eigen schuld is.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:36 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ja precies: Dus wat je zegt is dat als mensen worden bedreigd en uitgescholden dat dat dus eigenlijk hun eigen schuld is. Moeten ze zich maar anders gedragen.![]()
Valt me mee dat je niet zegt: Dan ga je toch lekker ergens anders winkelen.
Beter lezen, JanKort. Ik stel dat je eigen instelling er heel veel mee te maken heeft. Ik ben niet bang voor die lui, kennelijk ben ik dan niet interessant genoeg voor ze om lastig te vallen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:40 schreef JanKort het volgende:
[..]
Dus het gebeurt niet? Je generaliseert wel ernstig!
Maar waarom alles zo zwart wit zien? Ik ben eerder een zwak schaap dan erg stoer. Mocht het ook zo zijn dat zo'n figuur me lastigvalt, zou ik waarschijnlijk niet eens weten wat ik er mee moet. Die figuren hebben echter wel iets beters te doen, met elkaar praten, grappen en dollen bijvoorbeeld. Ik heb geen reden om bang voor ze te zijn, en kennelijk val ik op die manier ook niet op ofzo.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef JanKort het volgende:
Je kun took niet verwachten dat iedereen zeer zelfverzekerd is, dat mag je niet verwachten, mensen gedragen zich veelal naar hun ervaringen, gevoel en dergelijke. En net zoals het zwakke schaap wordt sfgeslacht door de wolven, zo gata het in Utreg ook. Een zwak schaap gaat zich ook niet ineens topfit opstellen, dat gaat niet.
Maar het heeft ook wel veel met beeldvorming te maken. Veel mensen die nog nooit savonds in Hoog Catharijne zijn geweest weten toch te vertellen hoe gevaarlijk het daar is en hoe onveilig ze zich daar voelen. Natuurlijk kan ik me er alles bij voorstellen dat mensen zich daar niet prettig voelen maar het zijn ook beelden die een soort eigen dynamiek krijgen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef JanKort het volgende:
Je kun took niet verwachten dat iedereen zeer zelfverzekerd is, dat mag je niet verwachten, mensen gedragen zich veelal naar hun ervaringen, gevoel en dergelijke. En net zoals het zwakke schaap wordt sfgeslacht door de wolven, zo gata het in Utreg ook. Een zwak schaap gaat zich ook niet ineens topfit opstellen, dat gaat niet.
Mijn indruk is dat je bedreigingen en uitschelden juist wel accepteerd. Zolang ze mensen niet de "hersenen door de hele straat spletteren" is er geen probleem volgens jou.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef desaparacido het volgende:
[..]
Ik accepteer dat gedrag niet.
....
Een ander punt wat ik probeer te maken is dat verbaal lastig gevallen worden NIET gelijk staat aan reeël fysiek gevaar lopen. Ik vind dat persoonlijk een groot verschil, ik wordt liever kankerhoer genoemd dan dat mijn hersenen door de hele straat spletteren.
Dat verwacht ik ook niet. Waar lees jij dat nou weer inquote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:38 schreef JanKort het volgende:
Grappig, want laat ik dat nou allemaal net zijn.quote:Zonde, het zou andersom moeten zijn, de stoere bikkols die wat liever zouden moeten worden, wat toleranter enzo en zeker wat respectvoller en helemaal meer hun verantwoordelijkheid nemen..
Wacht, dus iets niet accepteren, maar nog iets anders veel erger vinden staat volgens jou gelijk aan het eerste toch wel accepteren?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:45 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat je bedreigingen en uitschelden juist wel accepteerd. Zolang ze mensen niet de "hersenen door de hele straat spletteren" is er geen probleem volgens jou.
Misschien heeeeel intolerant maar ik vind het niet leuk om mijn hersenen door de hele straat te zien spletteren maar (ja heel schandalig, ik weet het) ook uitgescholden worden voor Kankerhoer vind ik niet acceptabel. Maar goed, ik ben natuurlijk ook een racist.
En wat doe jij als je dat ziet? Help je dat meisje? Of ben je zo 'slim' om gauw stoicijns door te stappen?quote:Ik zie het zelf zo vaak gebeuren, meisje is bang op straat, en dat soort gasten ruiken het bijna. En juist dan komt het "Pssst, hé meisje, hé meisje". Ik vind dat erg voor haar, het is ook niet leuk. terwijl ze dat niet mee zou hoeven moeten maken, als ze maar een beetje andere houding aanneemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |