In spanje heerst een straatlantaarn gebrek...quote:Op zondag 13 maart 2005 19:25 schreef Virus.NL het volgende:
Is de chauffeur van die onderste wagen blind ofzo? of gewoon bang in het donker?
Acceleratie van een truckquote:Op zondag 27 maart 2005 20:41 schreef yup het volgende:
Ok iemand ooit 0-100 geprobeerd truck zonder oplegger?
Of andere tijd?
Krengen zijn snel toch ? Heb een keer een invoegende truck gezien ding ging als een bezetene...
Zo moet de chauffeur van ons bedrijf zich dus de hele zomer voelen. Wij hebben een scania trekker met 250 pk. Daar worden het hele jaar de bloemen mee naar de veiling gereden, das natuurlijk geen enkel probleem.quote:Op zondag 27 maart 2005 21:18 schreef Virus.NL het volgende:
Wel weet ik dat ik met een volle combi met maar 280pk 3 minuten en 14 seconden nodig had om aan de 80 te komen![]()
Poster van schaal 1:5 en dan heb je meteen de hele muur volquote:Op maandag 28 maart 2005 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Een dezer dagen ga ik een ongeveer 1*2 meer grote poster van de T282 op de deur van mijn werkkamer plakken![]()
Ja maar het gaat er om zware maschine delen... ik dacht altijd dat er een soort van standaard formule was maar dat zal ik wel verkeerd hebben dan. Maar toch bedanktquote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:12 schreef TradeMarkie het volgende:
Als je last gelijk verdeeld is over je laadvloer is dit vrij simpel te berekenen, als je tenminste ook de aslast van je lege auto weet, en natuurlijk het gewicht van je vracht
Thanks guys.quote:Op zondag 17 april 2005 08:52 schreef Jofunu-kun het volgende:
Dat was de mijne ook, als het ff niet past, wacht dan even.. maar blijf uitleggen waarom je dingen doet! Dan weten ze dat je heel goed weet waar je mee bezig bent..
Ja ok, zover was ik inmiddels wel, maar het gaat me meer om de knopjes enzo, of dien ik daar gewoon met m'n lompe klauwen af te blijven?quote:Op zondag 1 mei 2005 13:08 schreef sj44k het volgende:
nouwwww, volgensmij zijn de combinaties bij de aviko nog niet allemaal zo modern, maar t principe is als een cdspeler. Je legt je schijf in het laatje
En als je naar Aviko Steenderen moet, dan is het wel ffe uitkijken. Dat is heel krap daar. Vooral als ik er dan ook sta te lossen
Nou, na 2 dagen met 270pk leuren ben ik 'm zat eigenlijk. Van Arnhem naar de afslag naar de A50 richting Apeldoorn, waar de weg bultje op loopt, haalt ie met een volle vracht friet de 70 net, in de 7e versnelling, rond de 2000 toeren. En die temperatuurmeter maar klimmenquote:Op woensdag 4 mei 2005 08:47 schreef vdo28 het volgende:
Succes Virus!
En Bartholomeus we weten allemaal dat de juiste auto je dag een heel stuk beter kan maken..
Ik had gister ook een 95xf mee en dat rijdt toch wel heel prettig...
Ik was kwaad om het feit dat ze me eerst zelf vertellen dat ik die zooi mee moet nemen, en vervolgens niet weten wat ze ermee moeten. En de volgende maar drammen dat het niet opschiet zo. Nee gek hequote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:17 schreef sj44k het volgende:
pfff....
je gelijk zo druk en kwaad maken.... nergens voor nodig. Je wordt toch per uur betaald, als t niet sneller gaat gaat t niet sneller. En mensen vinden het alleen maar leuk als je kwaad wordt je schiet er niks mee op
en ik was mn auto wel altijd zelf hoor.. Als t ffe kan minimaal 2x per weekallemaal geld verdienen
Als je niet tegen wachten kunt in dit werk moet je het ook echt niet doenquote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:17 schreef sj44k het volgende:
pfff....
je gelijk zo druk en kwaad maken.... nergens voor nodig. Je wordt toch per uur betaald, als t niet sneller gaat gaat t niet sneller. En mensen vinden het alleen maar leuk als je kwaad wordt je schiet er niks mee op
en ik was mn auto wel altijd zelf hoor.. Als t ffe kan minimaal 2x per weekallemaal geld verdienen
Ik heb namelijk misschien een nieuwe baas en die heeft een combo van 6 ton gekocht voor dagrittenquote:
Jammer genoeg wel ja maar desalniettemin zijn er ook uitzonderingenquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:09 schreef vdo28 het volgende:
Jammer alleen is dat diegene die het meest aan het materiaal uitgeven vaak het snelst failliet zijn...
Of het slechts uitbetalen (wachten op geld!)...
Stel je voor: Een V8 topline voor dagrittenquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:09 schreef Klonk het volgende:
een complete combo is een ander verhaal, maar toch denk ik dat de chauffeur van die combo niet met een dagcabine en 200 pk onderweg gaat
Jammer genoeg zijn dat dingen die je pas weet als je getekend hebquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:15 schreef Klonk het volgende:
ik zou d'r voor tekenen
ik heb nu ook een baas die goed is qua uitbetaling en wagenpark
Ik kan maar weinig zeggen behalve:"Wauw!"quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:35 schreef Virus.NL het volgende:
Even pimpen met mijn weekend-speeltje![]()
Dinsdagavond hoef ik hem pas terug te brengen![]()
[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/58547/thumb.jpg]afbeelding][/url]
Ik zal morgen ofzo nog een paar foto's met mn digicam maken, deze was met mn telefoon gemaakt.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:38 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Ik kan maar weinig zeggen behalve:"Wauw!"
I envy you. Damn wat blijft dat toch een mooie wagenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:35 schreef Virus.NL het volgende:
Even pimpen met mijn weekend-speeltje![]()
Dinsdagavond hoef ik hem pas terug te brengen![]()
[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/58547/thumb.jpg]afbeelding][/url]
Ik. Hetzij op het terrein om even te rangeren maar tochquote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:52 schreef Virus.NL het volgende:
Wie hebben er allemaal nog meer al een keertje met een R-serie gereden? Of andere nieuwe modellen van andere merken?
(zo nog even een rondje met losse trekker rijden, en dan achter slot en grendel zetten)
Opticruise of handbak?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:58 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ik. Hetzij op het terrein om even te rangeren maar toch
Handbakquote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:01 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Opticruise of handbak?
Deze heeft opticruise, het is even wennen (het is een automaat, maar bij wegrijden, achteruitrijden en stilstaan moet je nog wel je koppeling gebruiken) maar vooralsnog ben ik er wel tevreden over
In tegenstelling tot andere merken blijft Scania de koppeling houden voor het wegrijden. Daarna is het volautomatisch tot de 90quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:03 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Handbak. Ik dacht trouwens dat die nieuwe R een volautomatische bak had
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 21:06 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
In tegenstelling tot andere merken blijft Scania de koppeling houden voor het wegrijden. Daarna is het volautomatisch tot de 90
Volledig mee eensquote:Jammergenoeg is deze 420 nog een 6-cylinderEr gaat niets boven een V8
![]()
Please do soquote:Ik zal vh weekend ook nog even onze 144 naast de R fotograferen![]()
De DAF 65cf is leverbaar in motorvarianten van 185, 220 en 250pk.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 12:22 schreef yup het volgende:
Wat is dan de krachtigste Daf CF ?
...zoals ikquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:09 schreef Klonk het volgende:
een complete combo is een ander verhaal, maar toch denk ik dat de chauffeur van die combo niet met een dagcabine en 200 pk onderweg gaat
Achja, ze moeten wat...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:49 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Toen hij dat poste dacht ik ook meteen aan jou
Tja, als het goed is automatisch, alhoewel hij wel het goede aantal assen moet aangeven...quote:Op zondag 15 mei 2005 10:03 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, en dat bedenk ik me nu pas, hoe werken die maut kastjes eigenlijk? Gaat dat automagisch, of moet je daar zelf nog wat aan doen? Knopjestechnisch zeg maar.
Ik heb namelijk de vervelende neiging om van alle knopjes uit te proberen wat het doet, en dat kon met zulke dingen wel eens een duur geintje worden
Bij ons hebben we ook zo'n trailer, en ik had hem gister mee...quote:Op zaterdag 14 mei 2005 19:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Achja, ze moeten wat...
Die auto van die collega was trouwens een piekfijne XF. Man wat stuurt dat heerlijk
Dinsdag voor het eerst naar Duitsland, naar Solingen en Haan. En met een fatsoenlijke auto, wat precies weet ik niet, maar niet met het supertrekkertje iig
En een trailer met 2 assen waarvan de achterste gestuurd, is ook een rare gewaarwording zeg. Dat draait ongeveer recht achter de cabine mee. Stuur je over een rotonde, kijk je in de spiegel, denk je: wtf, waar is die trailer gebleven
Ik heb alleen nog maar met losse trekker gereden, misschien dat ik eind vd middag of morgen even een oplegger erachter hang om te kijken hoe het rijdt.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:15 schreef vdo28 het volgende:
Super Virus, hoe rijd zo'n nieuwe scania?
Tja, het transport moet je echt willen.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:53 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Ik wil ook graag mijn C bewijs & diploma gaan halen en binnenland gaan rijden, heb er echt zin in, echt een beroep dat bij me past.![]()
![]()
Iemand nog aanraders voor een rijschool in de omgeving van Arnhem ?
Tja zoals ik zei, ik heb gister nog een gestuurde mee gehad maar dat ding zwenkt zo gruwelijk veel uit, ik kom veel op fabrieksterreinen en dan heb je van die betonnen randen van 1 meter hoog waar je door heen moet maar als je daar een bocht wil maken dan zwenkt hij zo vlak er bij langsquote:Op zondag 15 mei 2005 15:47 schreef JosvG het volgende:
kan er iemand die met gestuurde oplegger rijdt (of het liefste meerdere mensen) me ook vertellen van welke fabriek de stuursystemen afkomen?
tevens ben ik benieuwd waarom vdo28 er slechte ervaringen mee heeft.
Waar ze ook de oplegger maken hequote:Op zondag 15 mei 2005 15:47 schreef JosvG het volgende:
kan er iemand die met gestuurde oplegger rijdt (of het liefste meerdere mensen) me ook vertellen van welke fabriek de stuursystemen afkomen?
Thanks, hier heb ik echt wat aanquote:Op zondag 15 mei 2005 13:24 schreef Bartholomeus het volgende:
Richard_Zutphen: ik zou je aanraden om eens een paar dagen met een chauffeur mee te rijden, om te kijken of de praktijk inderdaad met jouw voorstelling overeenkomt. Daarna mag je eens fijn aan het rekenen of je het kostenplaatje ook rond kunt breien, want geloof me, het kan een flinke duit kosten. Daarnaast kan ik je aanraden om, als je toch bezig bent, meteen CE er ook bij te doen. De meeste werkgevers vragen daarom, en je weet nooit waar het goed voor is.
Dan zou ik op zoek gaan naar een rijschool die bij voorkeur géén fonkelnieuwe auto heeft staan. Dat klinkt even raar, maar het punt is dat je als onervaren chauffeur écht niet meteen de mooie auto's van de zaak meekrijgt. Je mag dan eerst een paar weken rondtuffen met de oude rammelende gebakjes. Been there, done thatEn het is wel fijn dat je dan gewend bent met oude rammelende zooi te rijden. Echt.
Vraag over meesturende achteras vrachtwagenquote:Op zondag 15 mei 2005 15:47 schreef JosvG het volgende:
kan er iemand die met gestuurde oplegger rijdt (of het liefste meerdere mensen) me ook vertellen van welke fabriek de stuursystemen afkomen?
Tja nogmaals, je moet er een passie voor hebben.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:19 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Thanks, hier heb ik echt wat aan![]()
Ik ben al 2 keer mee geweest, naar Duitsland en Benelux.
Beviel me zeer goed.
Ga nu eerst naar het kostenplaatje kijken en daarna weer verder neuzen.
Voorlopig heb ik een goede baan dus er is geen echte haast mee.
Gaat geloof ik allemaal automatisch.quote:Op zondag 15 mei 2005 10:03 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, en dat bedenk ik me nu pas, hoe werken die maut kastjes eigenlijk? Gaat dat automagisch, of moet je daar zelf nog wat aan doen? Knopjestechnisch zeg maar.
Die ene Scania is van mijn vader en die andere Scania is van de Scania-dealerquote:Op maandag 16 mei 2005 21:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Hej Virus.NL: wat vind je baas er eigenlijk van dat je fijn rondjes gaat rijden enzo met zijn auto's? En wie betaalt die diesel?
We hebben ook nog een Actros 1840, maar dat is toch een stuk minder leukquote:Op maandag 16 mei 2005 22:35 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik wil ook een papa die een scania V8 heeft
Ach, die benzen... Die jongens hangen eerst die ster op, en bouwen er dan een auto omheen. Nee, geef mij maar een degelijke hollander danwel zweedquote:Op maandag 16 mei 2005 22:38 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
We hebben ook nog een Actros 1840, maar dat is toch een stuk minder leuk![]()
Dat is toch het bedrijf van de vadervan JosvG?quote:Op zondag 15 mei 2005 18:16 schreef Acid_S het volgende:
Nu het toch nog even over stuursystemen gaat, kent iemand hier toevallig het bedrijf Tridec (http://www.tridec.nl) die leveren deze dingen ook en ik wil hier eigenlijk wel wat ervaringen van horen.
Gôh dat is toevalligquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat is toch het bedrijf van de vadervan JosvG?
Zonet trouwens een mailtje van KrAZ gekregenZe willen weten wanneer mn vrachtwagen encyclopedie te koop is en wat ie moet kosten
Dat was ik, maar ik ben al een paar maand niet meer in Steenderen geweestquote:Op zondag 22 mei 2005 19:56 schreef Bartholomeus het volgende:
Wie was dat trouwens, die met z'n scania van eikelenboom bij de aviko in steenderen komt? Ik heb er van de week iemand zien staan met een scania van eikelenboom, maar in de flits kon ik niet zien hoe of wat verder
quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:58 schreef Catch22- het volgende:
weer een SC topic voor 4 rukkers
beetje jammer
En wat precies dacht jij hier te doen dan?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 18:58 schreef Catch22- het volgende:
weer een SC topic voor 4 rukkers
beetje jammer
Reacties uitlokkenquote:Op zondag 29 mei 2005 01:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En wat precies dacht jij hier te doen dan?
Ja, maar dan moeten ze wel een fractie de knop van de cruise control bedienen. En dat is toch wel heel wat als je ook onderuitgezakt naar de radio kunt luisteren. Weet je wel wat je vraagt van die jongens?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:40 schreef Klonk het volgende:
bij dit verhaal heb ik altijd een heel dubbel gevoel, ik zat vroeger in het bloemen en planten transport, altijd haast en inhaalverboden, die waren alleen maar lastig, aan de andere kant ben ik ook maar mens en 2 vrachtwagens die een elefantenrennen houden daar word ik ook niet vrolijk van.
ik denk dat chauffeurs onderling meer rekening met elkaar moeten houden, ff een fractie van een seconde van het gas af en de inhaler is je een stuk sneller voorbij
Ben de naam ff kwijt, maar is toch ook een nederlands bedrijf wat van die rare hoge scania cabines maakte, estepe ofzoquote:Op dinsdag 7 juni 2005 12:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Ook altijd leuk: rare cabines
Gister trouwens een kitten uitgezocht bij het asiel. Als het een poes werd, mocht mn verloofde de naam kiezen, bij een kater zou ik de gelukkige zijn. Het werd een poes, dus gaat ze Litha hetenMaar als het een katertje was geweest had ik hem waarschijnlijk Sisu genoemd
quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:29 schreef Tha_T het volgende:
Zo tweede sollicitatie-gesprek bij hetzelfde bedrijf en er is een goede kans dat ik daar kom te werken. Luchtvrachten een rollerbaan
Bedrijf mag ik niet zeggen. (maar wel mailen) En de wagen, tsja, ik kom net van VTL af en heb dus weinig tot geen ervaring en dus willen ze me via de busjes op het grote materieel krijgenquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:14 schreef Virus.NL het volgende:
Welk bedrijf? Wat voor wagen?
Onzin! Hoeveel keer heb jij al met een nieuwe Actros gereden?quote:Op donderdag 23 juni 2005 22:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Wat moet je nou met die rare benz manDie jongens hangen eerst die ster op en bouwen er dan een auto omheen...
Oude of de nieuwe? Dat is nl. een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:39 schreef Tha_T het volgende:
Ik rij trouwens in een Actros Megaspace. Weet ik ook sinds vandaag
Ik heb zelf nooit met een benz gereden, en na de verhalen van mijn collega's heb ik daar ook helemaal geen behoefte aan. Er zijn er een aantal bij die voorheen met dafs reden, en nu benzen onder hun aars geschoven gekregen hebben. En allemaal vertellen ze het zelfde verhaal: remt kut, eps die af en toe hapert, trekt niks te wild en schommelt als de ziekte. We hebben het dan over motorwagensquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:37 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Onzin! Hoeveel keer heb jij al met een nieuwe Actros gereden?
Een CF of XF is zeker ook niet slecht, maar een Actros doet er niet voor onder.
En ja, ik heb met alle gangbare merken wel een keer gereden
Semi-oud mag dat ook? Hij is misschien 3 á 4 jaar oudquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:41 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Oude of de nieuwe? Dat is nl. een wereld van verschil.
Aahh van horen zeggenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:43 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit met een benz gereden, en na de verhalen van mijn collega's heb ik daar ook helemaal geen behoefte aan. Er zijn er een aantal bij die voorheen met dafs reden, en nu benzen onder hun aars geschoven gekregen hebben. En allemaal vertellen ze het zelfde verhaal: remt kut, eps die af en toe hapert, trekt niks te wild en schommelt als de ziekte. We hebben het dan over motorwagens
Hij begint net, de oude dus waarschijnlijkquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:41 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Oude of de nieuwe? Dat is nl. een wereld van verschil.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:52 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hij begint net, de oude dus waarschijnlijk
Ik rijd zelf net 2 maand, en over het algemeen met vergelijkbare wagens. En inderdaad, het is mazzel hebben. Dat de jouwe dan een ster op de grill heeft is dan weer een ongelukje bij een geluk zeg maarquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:53 schreef Tha_T het volgende:
[..]Volgens een collega van me is het een droom om op deze wagens te beginnen. Dat is dus een man met al 15 jaar ervaring
Bekijk de foto's Dinsdag maarquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik rijd zelf net 2 maand, en over het algemeen met vergelijkbare wagens. En inderdaad, het is mazzel hebben. Dat de jouwe dan een ster op de grill heeft is dan weer een ongelukje bij een geluk zeg maar
Ik heb foto's van zowat splinternieuwe combinaties die ik vrolijk meegekregen heb, dus make my dayquote:
Ik begin Dinsdag pas met werkenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 21:44 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik heb foto's van zowat splinternieuwe combinaties die ik vrolijk meegekregen heb, dus make my day
Voor zover ik weet zitten die ook behoorlijk dicht op de cabine eigenlijk... Nouja, je merkt het vanzelf welquote:Op zaterdag 25 juni 2005 22:51 schreef Tha_T het volgende:
Alleen werk ik niet met een koeler maar met een oplegger met rollerbanen maar thx voor de tip
Op Werk heb ik deze baan vandaan gehaald. Puike sitequote:Op zondag 26 juni 2005 15:18 schreef Bartholomeus het volgende:
Jofunu-kun: dat is lang niet altijd waar. Ik heb zowat alle uitzendbureaus afgebeld, en er was er geen enkele die wat voor me kon betekenen.
Pieter-pontiac: op www.werk.nl komt regelmatig wat interessants voor je voorbij
Redelijk ja maar de slangen aankoppelen op de "oude" manier ging echt wel soepelquote:Op zondag 26 juni 2005 15:19 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zitten die ook behoorlijk dicht op de cabine eigenlijk... Nouja, je merkt het vanzelf wel
Howkayquote:Op zondag 26 juni 2005 17:18 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Redelijk ja maar de slangen aankoppelen op de "oude" manier ging echt wel soepel
OMG, dan blijft er niet veel van je over denk ikquote:Op zondag 26 juni 2005 23:20 schreef Virus.NL het volgende:
Foto uit een ander topic
[afbeelding]
Zeker nog geen onderrijbeveiliging?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |