quote:Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....
Op maandag 29 december 2003 09:49 schreef Virus.NL het volgende:
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
quote:nee want zon ding schakeld van 2 naar 9 ofzo in 1x, kan veel versnellingen overslaan, ze trekken ook alleen op in 1 als het gigantisch steil is en ze een gigantische oplegger erachter hebben, meestal rijden ze weg in 2 of 3
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
quote:Lang niet alle chauffeurs doen stoplichtsprintjes met een losse trekker hoor
Op maandag 29 december 2003 10:07 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....
quote:jah maar ze nemen de rotondes wel lastig hoor
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
quote:Van 0 tot 90 kan je in 3 versnellingen doen (ook wel 2 maar dat vind je koppeling niet zo fijn).
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
quote:Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
quote:4 assen; en onder droge omstandigheden uiteraard.
Op maandag 29 december 2003 10:19 schreef DIJK het volgende:[..]
Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?
Edit: typo
quote:Niet, want er zit een begrenzer (89km/u) op
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?Edit: typo
quote:Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?Edit: typo
quote:ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?
quote:Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Op maandag 29 december 2003 12:31 schreef -_Tommy_- het volgende:[..]
ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2
quote:zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...
Op maandag 29 december 2003 12:34 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?
quote:sneller...
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?
+- 500pk @ 1600rpm en 2000nm koppel @1300rpm
en dat alles bij 3 ton gewicht...
met een aardige vrachtwagen trek je de straatstenen uit de grond en een gti dik voorbij...
reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel
quote:Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Op maandag 29 december 2003 12:47 schreef -_Tommy_- het volgende:[..]
zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...
quote:Beretta heeft een hele andere kont met ronde lichten en de Corsica heeft vierkante lichten. Verder klopt je verhaal
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |