abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15783832
Weet iemand wat de acceleratietijd van modale truck is, zonder oplegger? Dus een gemiddelde truck die vandaag de dag geproduceerd wordt.
pi_15788608
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
  maandag 29 december 2003 @ 10:07:29 #3
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_15788869
quote:
Op maandag 29 december 2003 09:49 schreef Virus.NL het volgende:
Dat is moeilijk te zeggen, want losse trekkers zijn er vanaf 210 tot 610 pk. Maar reken er maar op dat een trekker (zonder oplegger) met zo'n 500pk minstens net zo snel bij de 90km/u (begrenzer) zit als een gemiddelde gezinsauto.
Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_15788944
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
pi_15788976
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
pi_15788994
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
nee want zon ding schakeld van 2 naar 9 ofzo in 1x, kan veel versnellingen overslaan, ze trekken ook alleen op in 1 als het gigantisch steil is en ze een gigantische oplegger erachter hebben, meestal rijden ze weg in 2 of 3
pi_15788996
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:07 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Sneller... de gemiddelde GTI word er nog uitgetrokken... doe daarom ook NOOIT en echt NOOIT wedstrijdje met een truck zonder oplegger....


Lang niet alle chauffeurs doen stoplichtsprintjes met een losse trekker hoor En als het een beetje nat is en je hebt een wat ouder model (dus zonder TC) dan is het al helemaal niet verstandig, want dan sta je binnen de kortste keren achterstevoren.
pi_15789003
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
jah maar ze nemen de rotondes wel lastig hoor
pi_15789024
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:12 schreef spearhead het volgende:
Moet zo'n truck geen 20 versnellingen door voordat hij op de 90 zit ? Dan kun je het daar ook wel op winnen
Van 0 tot 90 kan je in 3 versnellingen doen (ook wel 2 maar dat vind je koppeling niet zo fijn).
pi_15789062
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:14 schreef KonnieKipke het volgende:
Een NS-1600 locomotief accelereert pas snel.. Een losse loc met 4540 Kw vermogen trekt zo een ferrari eruit.
Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?
pi_15789266
quote:
Op maandag 29 december 2003 10:19 schreef DIJK het volgende:

[..]

Vanaf 0 zie ik dat toch niet echt zitten. (als ie al op gang is geloof ik t wel) Volgens mij kan zo'n ding dat vermogen bij stilstand echt niet op die smalle gladde rails kwijt. Hoeveel wielen worden er eigenlijk aangedreven bij zo'n kreng?


4 assen; en onder droge omstandigheden uiteraard.
pi_15791826
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo

pi_15791881
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo


Niet, want er zit een begrenzer (89km/u) op
  maandag 29 december 2003 @ 12:29:33 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15791901
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:26 schreef Jeroen_M het volgende:
Okee, maar neem dan eens een truck van gemiddeld gewicht en gemiddeld koppel (en vermogen).
Hoe snel kan dat ding van 0 naar 100 onder normale omstandigheden en met goed schakelen (net zoals je een 0-100 acceleratie bij een personenauto doet)?

Edit: typo


Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15791938
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?


ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2
  maandag 29 december 2003 @ 12:34:49 #16
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15792010
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:31 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

ehm jij mag die autos even aanwijzen, denk dat het er geen 10 zijn op de wereld (productie wagens en geen automaten) meeste moet je net rond 60/70 schakelen naar 2


Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_15792101
Gewoon een modale truck zonder oplegger in de stoplichtsprint. Zonder begrenzing natuurlijk.
pi_15792365
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:34 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Mijn ervaring igt idd bij automaten, dus ik ging er van uit dat er ook wel handbakken waren die zo kwamen in de 1.
Maar als er maar 10 zijn, zullen dat best fatsoenlijke wagens zijn of niet?


zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...
pi_15795934
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als je een fatsoenlijke auto of motor hebt hoef je niet te schakelen van 0 naar 100
Maar binnen een seconde of 9?


sneller...

+- 500pk @ 1600rpm en 2000nm koppel @1300rpm
en dat alles bij 3 ton gewicht...


met een aardige vrachtwagen trek je de straatstenen uit de grond en een gti dik voorbij...

reken maar uit... 3x het gewicht maar ook 2,5 tot 3x het aantal pk's en 10x het aantal nm's koppel

Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 29 december 2003 @ 16:32:10 #20
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_15798685
quote:
Op maandag 29 december 2003 12:47 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

zijn ook maar gruwelijk weinig automaten die in 1 tot de 100 komen hoor, enige waar ik het zeker van weet is de aston marint vanquish, qua handgeschakelde autos denk ik dat ik mijn idee van 10 moet omlaag stellen naar 5...


Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 29 december 2003 @ 19:12:08 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_15803309
Een bepaald model Honda Civic heeft ooit een 2bak automaat gehad.
Ding trok als een idioot, jammer dat ze nu bijna niet meer te vinden zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_15809766
mn pa heeft een FH12 met 460pk maar die trekt niet zoals een gti hoor, die dingen maken geen toeren, alles is erop afgesteld dat het zo zuinig mogeljk is, en op kracht, maar ze trekken er standaard geen gti uit hoor
Weet iemand nog een leuke signature???
pi_15811225
quote:
Op maandag 29 december 2003 16:32 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Chevrolet Corsica 3.1 V6, 0-80 in zijn 1, heeft maar drie versnellingen plus een overdrive. Tevens is deze begrensd op 4250 toeren en door chiptuning kan die bijna 8000 toeren halen. Dan gaat die dik over de 100 in zijn één.
Geconstateerd uit ervaring, ik kende iemand met een Chevrolet Beretta 3.1 V6 (2-deurs versie van de Corsica)
Dus er is er iig 1


Beretta heeft een hele andere kont met ronde lichten en de Corsica heeft vierkante lichten. Verder klopt je verhaal Chevy Rules !!
In certain extreme situations, the law is inadequate.
In order to shame it's inadequacy,it is necessary to act outside the law to pursue natural justice.
pi_15811637
Hmmm, tegenstrijdige berichten. Kan iemand het verlossende antwoord geven (ongeveer natuurlijk)?. Eventueel met bewijs of uitleg.
pi_15832697
Hier nog een linkje met nog meer tegenstrijdige berichten

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=11677&t=11661

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')