En vandaag een kort ritje in een nog nieuwere scania 114 380pk met opticruise. Nu wil ik geen chouvinistische bevooroordeelde stugge achterhoeker zijn, maar wat is dat waardeloos in vergelijking met die daf van gister zeg.
De scania remt amper, je moet echt vol het pedaal intrappen eer ie wat gaat doen. En dan is het nog eens behoorlijk gevoelloos ook. Vervolgens veert het ook een stuk minder comfortabel naar mijn mening. Komt nog eens bij dat die opticruise gewoon schakelfouten maakt. Hij wil in de 7 de rotonde over, om er vervolgens bij het optrekken pas achter te komen dat het toch niet helemaal lukken gaat, en dán pas te besluiten om toch maar terug te gaan naar 5. En trekken doet ie ook al niet erg wild. Klapper op de vuurpeil vind ik nog dat zo'n auto, na 1,7 ton, al piept en kraakt als een oud afgetrapt barrel. Dat viel me echt tegen.
Ik moet wel toegeven dat het best heel lekker zit, en dat het stuur prima in te stellen is. Ook stuurt het lichter dan een daf, en heeft de scania voor mijn gevoel een iets kleinere draaicircel.
Overigens is het erg wennen dat je de koppeling wél in moet trappen bij het wegrijden en stilstaan, en bij het achteruit rijden, maar níet bij het vooruit rijden.
Misschien dat ik er na een paar dagen wennen anders over ga denken, maar mijn god wat rijd een daf een oneindig stuk beter zeg
[b]Op
maandag 28 mei 2012 19:03 schreef
freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.