abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26950158
Jammer alleen is dat diegene die het meest aan het materiaal uitgeven vaak het snelst failliet zijn...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_26950170
Of het slechts uitbetalen (wachten op geld!)...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_26950264
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 17:09 schreef vdo28 het volgende:
Jammer alleen is dat diegene die het meest aan het materiaal uitgeven vaak het snelst failliet zijn...
Of het slechts uitbetalen (wachten op geld!)...
Jammer genoeg wel ja maar desalniettemin zijn er ook uitzonderingen
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 17:09 schreef Klonk het volgende:
een complete combo is een ander verhaal, maar toch denk ik dat de chauffeur van die combo niet met een dagcabine en 200 pk onderweg gaat
Stel je voor: Een V8 topline voor dagritten
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:15:31 #154
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26950320
ik zou d'r voor tekenen

ik heb nu ook een baas die goed is qua uitbetaling en wagenpark
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26950411
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 17:15 schreef Klonk het volgende:
ik zou d'r voor tekenen

ik heb nu ook een baas die goed is qua uitbetaling en wagenpark
Jammer genoeg zijn dat dingen die je pas weet als je getekend heb maar ja voordat ik mag tekenen
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:20:02 #156
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26950434
dat is idd ook wel weer waar.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26986378
Even pimpen met mijn weekend-speeltje
Dinsdagavond hoef ik hem pas terug te brengen

pi_26986428
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:35 schreef Virus.NL het volgende:
Even pimpen met mijn weekend-speeltje
Dinsdagavond hoef ik hem pas terug te brengen

[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/58547/thumb.jpg]afbeelding][/url]
Ik kan maar weinig zeggen behalve:"Wauw!"
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_26986475
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:38 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Ik kan maar weinig zeggen behalve:"Wauw!"
Ik zal morgen ofzo nog een paar foto's met mn digicam maken, deze was met mn telefoon gemaakt.
Dinsdag met een city-opleggertje erachter naar Antwerpen.
pi_26986607
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 19:35 schreef Virus.NL het volgende:
Even pimpen met mijn weekend-speeltje
Dinsdagavond hoef ik hem pas terug te brengen

[[url=http://www.tweakers.net/ext/f/58547/thumb.jpg]afbeelding][/url]
I envy you. Damn wat blijft dat toch een mooie wagen
pi_26988913
Wie hebben er allemaal nog meer al een keertje met een R-serie gereden? Of andere nieuwe modellen van andere merken?

(zo nog even een rondje met losse trekker rijden, en dan achter slot en grendel zetten )
pi_26989059
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:52 schreef Virus.NL het volgende:
Wie hebben er allemaal nog meer al een keertje met een R-serie gereden? Of andere nieuwe modellen van andere merken?

(zo nog even een rondje met losse trekker rijden, en dan achter slot en grendel zetten )
Ik. Hetzij op het terrein om even te rangeren maar toch
pi_26989129
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 20:58 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Ik. Hetzij op het terrein om even te rangeren maar toch
Opticruise of handbak?

Deze heeft opticruise, het is even wennen (het is een automaat, maar bij wegrijden, achteruitrijden en stilstaan moet je nog wel je koppeling gebruiken) maar vooralsnog ben ik er wel tevreden over
pi_26989185
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:01 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Opticruise of handbak?

Deze heeft opticruise, het is even wennen (het is een automaat, maar bij wegrijden, achteruitrijden en stilstaan moet je nog wel je koppeling gebruiken) maar vooralsnog ben ik er wel tevreden over
Handbak . Ik dacht trouwens dat die nieuwe R een volautomatische bak had
pi_26989298
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:03 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Handbak . Ik dacht trouwens dat die nieuwe R een volautomatische bak had
In tegenstelling tot andere merken blijft Scania de koppeling houden voor het wegrijden. Daarna is het volautomatisch tot de 90

Jammergenoeg is deze 420 nog een 6-cylinder Er gaat niets boven een V8

Ik zal vh weekend ook nog even onze 144 naast de R fotograferen
pi_26989461
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 21:06 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

In tegenstelling tot andere merken blijft Scania de koppeling houden voor het wegrijden. Daarna is het volautomatisch tot de 90
quote:
Jammergenoeg is deze 420 nog een 6-cylinder Er gaat niets boven een V8
Volledig mee eens
quote:
Ik zal vh weekend ook nog even onze 144 naast de R fotograferen
Please do so
  vrijdag 13 mei 2005 @ 21:55:15 #167
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26990353
Dat zijn de betere speeltjes voor het weekend
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_27000989
Een CF rijdt trouwens ook niet verkeerd, alleen jammer dat deze maar 250 pk heeft



[ Bericht 41% gewijzigd door Virus.NL op 15-05-2005 11:52:09 ]
pi_27001124
Wat is dan de krachtigste Daf CF ?
pi_27001188
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 12:22 schreef yup het volgende:
Wat is dan de krachtigste Daf CF ?
De DAF 65cf is leverbaar in motorvarianten van 185, 220 en 250pk.
De DAF 75cf is leverbaar in motorvarianten van 249, 310 en 360pk.
De DAF 85cf is leverbaar in motorvarianten van 340, 381 en 428pk.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 14:18:42 #171
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_27003702
Weer eens een nieuw merk ontdekt


Norin Huang HE-JN162 4x2 Truck
c/w 6 cyl dsl, P/S, Form A
Zo te zien een Roman licentie, dat op haar beurt weer een licentie van MAN is Of erger nog: een licentie van het chinese bedrijf dat Romans in licentie bouwt
pi_27009659
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 17:09 schreef Klonk het volgende:
een complete combo is een ander verhaal, maar toch denk ik dat de chauffeur van die combo niet met een dagcabine en 200 pk onderweg gaat
...zoals ik
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27009791
Vrijdag nog een mooie dag gehad trouwens. Ik was al vanuit steenderen op en neer geweest naar nijkerk en op en neer naar woudenberg. Toen ik bijna terug in steenderen was, om daar de trailer af te koppelen en met het trekkertje naar huis te gaan, werd ik gebeld. Of ik als de brandweer (met 270pk en een 13.60m koeltrailer, yeah right ) terug naar duiven wilde rijden, om daar de auto van een collega over te nemen, en dan nog 'even' met die auto naar breda wilde rijden.
Maar goed dat ik een nieuwe schijf gepakt heb, want alles bij elkaar heb ik ruim 11 uur gereden, en ruim 16 uur gewerkt... En de dag ervoor was ik ook al aan 14 uur, dus kom maar op met die overuren
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27009876
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:40 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

...zoals ik
Toen hij dat poste dacht ik ook meteen aan jou
pi_27010061
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:49 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Toen hij dat poste dacht ik ook meteen aan jou
Achja, ze moeten wat...

Die auto van die collega was trouwens een piekfijne XF. Man wat stuurt dat heerlijk

Dinsdag voor het eerst naar Duitsland, naar Solingen en Haan. En met een fatsoenlijke auto, wat precies weet ik niet, maar niet met het supertrekkertje iig

En een trailer met 2 assen waarvan de achterste gestuurd, is ook een rare gewaarwording zeg. Dat draait ongeveer recht achter de cabine mee. Stuur je over een rotonde, kijk je in de spiegel, denk je: wtf, waar is die trailer gebleven
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27020455
Trouwens, en dat bedenk ik me nu pas, hoe werken die maut kastjes eigenlijk? Gaat dat automagisch, of moet je daar zelf nog wat aan doen? Knopjestechnisch zeg maar.

Ik heb namelijk de vervelende neiging om van alle knopjes uit te proberen wat het doet, en dat kon met zulke dingen wel eens een duur geintje worden
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27021709
quote:
Op zondag 15 mei 2005 10:03 schreef Bartholomeus het volgende:
Trouwens, en dat bedenk ik me nu pas, hoe werken die maut kastjes eigenlijk? Gaat dat automagisch, of moet je daar zelf nog wat aan doen? Knopjestechnisch zeg maar.

Ik heb namelijk de vervelende neiging om van alle knopjes uit te proberen wat het doet, en dat kon met zulke dingen wel eens een duur geintje worden
Tja, als het goed is automatisch, alhoewel hij wel het goede aantal assen moet aangeven...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27021737
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:57 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Achja, ze moeten wat...

Die auto van die collega was trouwens een piekfijne XF. Man wat stuurt dat heerlijk

Dinsdag voor het eerst naar Duitsland, naar Solingen en Haan. En met een fatsoenlijke auto, wat precies weet ik niet, maar niet met het supertrekkertje iig

En een trailer met 2 assen waarvan de achterste gestuurd, is ook een rare gewaarwording zeg. Dat draait ongeveer recht achter de cabine mee. Stuur je over een rotonde, kijk je in de spiegel, denk je: wtf, waar is die trailer gebleven
Bij ons hebben we ook zo'n trailer, en ik had hem gister mee...
Wat een onding
Die draait dus echt recht achter je kont aan, wat zwenkt dat ding uit
Vorige week heeft een collega van me de bumper er nog afgereden....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27021902
Trailers met stuurassen zijn okee tenminste in Amsterdam kan je het wel heeeeeel erg goed gebruiken

pi_27022083
En hier is nog meer info te vinden over de Young European Truck Driver wedstrijd en de wagens waarmee gereden wordt. (waarmee ik as. zaterdag dus mee mag rijden )

http://www.kings-club.nl/(...)051E97F?Opendocument

pi_27022142
Super Virus, hoe rijd zo'n nieuwe scania?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27022210
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:15 schreef vdo28 het volgende:
Super Virus, hoe rijd zo'n nieuwe scania?
Ik heb alleen nog maar met losse trekker gereden, misschien dat ik eind vd middag of morgen even een oplegger erachter hang om te kijken hoe het rijdt.

Die YETD-wagens zijn gewoon handbakken zo te zien. Nu heb ik een R-serie met opticruise.
pi_27022248
Nou ik ben benieuwd, post maar ff hier hoe het was
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27023005
Ik wil ook graag mijn C bewijs & diploma gaan halen en binnenland gaan rijden, heb er echt zin in, echt een beroep dat bij me past.

Iemand nog aanraders voor een rijschool in de omgeving van Arnhem ?
  zondag 15 mei 2005 @ 13:01:02 #185
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_27023206
Hebben mensen hier ervaringen met gestuurde trailers enzo, ik ben daar best benieuwd naar, laat ook even weten wat je zelf rijdt aub
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_27023851
Richard_Zutphen: ik zou je aanraden om eens een paar dagen met een chauffeur mee te rijden, om te kijken of de praktijk inderdaad met jouw voorstelling overeenkomt. Daarna mag je eens fijn aan het rekenen of je het kostenplaatje ook rond kunt breien, want geloof me, het kan een flinke duit kosten. Daarnaast kan ik je aanraden om, als je toch bezig bent, meteen CE er ook bij te doen. De meeste werkgevers vragen daarom, en je weet nooit waar het goed voor is.
Dan zou ik op zoek gaan naar een rijschool die bij voorkeur géén fonkelnieuwe auto heeft staan. Dat klinkt even raar, maar het punt is dat je als onervaren chauffeur écht niet meteen de mooie auto's van de zaak meekrijgt. Je mag dan eerst een paar weken rondtuffen met de oude rammelende gebakjes. Been there, done that En het is wel fijn dat je dan gewend bent met oude rammelende zooi te rijden. Echt.

Wat betreft die gestuurde as op de trailer: je kunt dat ding wel echt zo uit de losse pols over de rotonde heen trekken, dat stelt echt niks voor. Als je 2 weken met een 13.60m 3 asser rondgereden hebt, sta je daar echt even van te kijken. Achteruit rijden is wel even wennen, hij reageert echt heel heftig op iedere kleine stuurbeweging, maar ik vond het wel geinig rijden eigenlijk

Edit: oh en waar ik zelf mee rijd? Ik ben net 2 weken geleden begonnen, bij een bedrijf dat koelvervoer doet door heel west-europa. De eerste 2 weken heb ik de binnenlandse ritjes gedaan met het rangeertrekkertje. 270pk dafje 75 die aan het miljoen is. Wat nou rammelende zooi? Trap tegen de voorbumper en de achterlichten pleuren er af Dinsdag mag ik weg met óf een scania 4-serie, óf een XF, dat weet ik nog niet. Evengoed heb ik voorlopig nog geen vaste auto en rijd ik dus met alles dat ook maar enigszins rollen kan

[ Bericht 20% gewijzigd door Bartholomeus op 15-05-2005 13:45:38 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27024580
quote:
Op zondag 15 mei 2005 12:53 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Ik wil ook graag mijn C bewijs & diploma gaan halen en binnenland gaan rijden, heb er echt zin in, echt een beroep dat bij me past.

Iemand nog aanraders voor een rijschool in de omgeving van Arnhem ?
Tja, het transport moet je echt willen.
Vreemde tijden, veel van huis enz enz.
Een tip: Ga eens met anderen mee, het is namelijk een dikke investering en maar weinigen die uiteindelijk in het transport blijven aangezien het wel veel van je vreet.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27026706
Alles bij elkaar heeft mijn rijbewijs me ongeveer 7000 euro gekost, afgezien van het autorijbewijs. Die gozers van het cbr hebben me eerst 3 keer laten zakken voor C CE heb ik vervolgens wel in 1 keer gehaald

Evengoed gaat het dus wel even duren eer ik die investering er uit heb.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:47:56 #189
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_27027983
kan er iemand die met gestuurde oplegger rijdt (of het liefste meerdere mensen) me ook vertellen van welke fabriek de stuursystemen afkomen?

tevens ben ik benieuwd waarom vdo28 er slechte ervaringen mee heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door JosvG op 15-05-2005 15:48:55 (typo's) ]
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_27028665
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:47 schreef JosvG het volgende:
kan er iemand die met gestuurde oplegger rijdt (of het liefste meerdere mensen) me ook vertellen van welke fabriek de stuursystemen afkomen?

tevens ben ik benieuwd waarom vdo28 er slechte ervaringen mee heeft.
Tja zoals ik zei, ik heb gister nog een gestuurde mee gehad maar dat ding zwenkt zo gruwelijk veel uit, ik kom veel op fabrieksterreinen en dan heb je van die betonnen randen van 1 meter hoog waar je door heen moet maar als je daar een bocht wil maken dan zwenkt hij zo vlak er bij langs

En ik weet wel dat je de bochten binnendoor moet nemen maar toch

Sommige fabrieksterreintjes zijn op bepaalde plekken wat smal...

Trouwens, als je voorgesorteerd staat bij een stoplicht voor links of rechtsaf moet je ook goed uit kijken...

Doe mij maar gewoon starre assen...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27028779
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:47 schreef JosvG het volgende:
kan er iemand die met gestuurde oplegger rijdt (of het liefste meerdere mensen) me ook vertellen van welke fabriek de stuursystemen afkomen?
Waar ze ook de oplegger maken he

[ Bericht 9% gewijzigd door Tha_T op 15-05-2005 16:38:28 ]
pi_27028887
quote:
Op zondag 15 mei 2005 13:24 schreef Bartholomeus het volgende:
Richard_Zutphen: ik zou je aanraden om eens een paar dagen met een chauffeur mee te rijden, om te kijken of de praktijk inderdaad met jouw voorstelling overeenkomt. Daarna mag je eens fijn aan het rekenen of je het kostenplaatje ook rond kunt breien, want geloof me, het kan een flinke duit kosten. Daarnaast kan ik je aanraden om, als je toch bezig bent, meteen CE er ook bij te doen. De meeste werkgevers vragen daarom, en je weet nooit waar het goed voor is.
Dan zou ik op zoek gaan naar een rijschool die bij voorkeur géén fonkelnieuwe auto heeft staan. Dat klinkt even raar, maar het punt is dat je als onervaren chauffeur écht niet meteen de mooie auto's van de zaak meekrijgt. Je mag dan eerst een paar weken rondtuffen met de oude rammelende gebakjes. Been there, done that En het is wel fijn dat je dan gewend bent met oude rammelende zooi te rijden. Echt.
Thanks, hier heb ik echt wat aan

Ik ben al 2 keer mee geweest, naar Duitsland en Benelux.

Beviel me zeer goed.

Ga nu eerst naar het kostenplaatje kijken en daarna weer verder neuzen.

Voorlopig heb ik een goede baan dus er is geen echte haast mee.
pi_27029351
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:47 schreef JosvG het volgende:
kan er iemand die met gestuurde oplegger rijdt (of het liefste meerdere mensen) me ook vertellen van welke fabriek de stuursystemen afkomen?
Vraag over meesturende achteras vrachtwagen

Onze (meegestuurde) opleggers komen bij Floor vandaan.
pi_27031017
quote:
Op zondag 15 mei 2005 16:19 schreef Richard_Zutphen het volgende:

[..]

Thanks, hier heb ik echt wat aan

Ik ben al 2 keer mee geweest, naar Duitsland en Benelux.

Beviel me zeer goed.

Ga nu eerst naar het kostenplaatje kijken en daarna weer verder neuzen.

Voorlopig heb ik een goede baan dus er is geen echte haast mee.
Tja nogmaals, je moet er een passie voor hebben.
Ik zou het bijvoorbeeld mijn hele leven echt niet willen...
En de meesten kunnen er niet zo tegen veel van huis te zijn, ja even is het leuk.
En als je maar even mee bent dan merk je daar weinig van. Want je bent na het meegaan gewoon weer thuis.

Indien je het echt wilt, veel succes!!!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  zondag 15 mei 2005 @ 18:16:48 #195
120869 Acid_S
Tralala
pi_27031454
Nu het toch nog even over stuursystemen gaat, kent iemand hier toevallig het bedrijf Tridec (http://www.tridec.nl) die leveren deze dingen ook en ik wil hier eigenlijk wel wat ervaringen van horen.
I was lagging so badly, i felt like i was shouting binary codes through a payphone...
pi_27038125
Voor al diegenen die zich afvragen hoe zo'n systeem werkt: als je zo'n ding ziet staan (als je de interesse er in hebt, zie je ook van een afstandje wel of er al dan niet een gestuurde as aanwezig is) en kruip er gewoon eens onder! Kun je prima zien hoe simpel dat systeem eigenlijk werkt.
Verder zijn er een hele hoop chassisbouwers die gewoon zelf hun stuursystemen bouwen, dus er zijn echt duizend en een verschillende uitvoeringen. De basis komt echter vaak op hetzelfde neer. En verder... sja, het draait gewoon als het ware door het spoor van de trekker heen, bijna recht achter je kont aan, en dat heeft voor- en nadelen.
Voordelen: je kunt vooruit door kleine bochtjes draaien, rotondes zijn een eitje, en je blijft relatief veel in je spiegels zien.
Nadelen: achteruit rijden is met die dingen best onvoorspelbaar en erg wennen. Daarnaast is het een kunst om zo'n ding achteruit door een krap bochtje te sturen, omdat het draaipunt erg dicht bij de trekker ligt. En het zwenkt aan de achterkant uit als de ziekte, je moet echt uitkijken dat je geen suicidale fietsers van de stalen ros maait

Verder wringt het gewoon minder, dus minder bandenslijtage. Ook kun je de assen verder uit elkaar plaatsen, waardoor je een betere asdrukverdeling kunt realiseren, hetgeen in een groter laadvermogen kan resulteren. Maar dat zijn dingen waar je je als chauffeur dan weer minder druk om maakt
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27054230
Oh, Richard_Zutphen: binnenland rijden is níet te vergelijken met buitenland rijden. Ga voor de gein eens een week mee met iemand die specifiek binnenland rijd. Je zult zien dat die jongens er over het algemeen veel harder aan trekken moeten...
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27059511
Foto van vandaag



En nee ik had geen zin om de gordijnen open te doen

Foto van het nieuwe dashboard:


pi_27059658
Echt zulke mooie auto's die Scania's
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27061652
En vanmiddag nog even een 13,60 zeilenoplegger erachter gehangen (jammer dat ie leeg was)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')