In dit tempo is de neerslag denk ik al aan het eind van de ochtend in het noordwesten.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:18 schreef indahnesia.com het volgende:
de radar geeft al wat intensiverende neerslag op de Noordzee trouwens.
Het is ook leuk zonder vakantie hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:30 schreef Dark_Killah het volgende:
Beter gaat het weer sneeuwen, hier regio Den-Haag ligt er dan dalijk weer een nieuwe laag. Leuk zo'n beetje sneeuw als je vakantie hebt
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het is ook leuk zonder vakantie hoor![]()
zeker weten! Maar dat komt volgende week ook vast wel, zo te zien aan de voorspellingenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:38 schreef Againzender het volgende:
[..]Dit is veel leuker dan door de regen naar je werk fietsen!
Ik denk dat het op veel plaatsen de koudste nacht sinds 1997 is, en op een aantal plaatsen nog wel wat langer geleden.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:36 schreef Dauntless het volgende:
Meldt -11,3"C
Zo koud is het in een lange tijd niet geweest.....
Klinkt wel zo ja, stoerquote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:03 schreef indahnesia.com het volgende:
hmm. er vallen hier ijsglinstertjes uit een onbewolkte lucht. Volgens mij is dat echte onvervalste poolsneeuw.
Het was dus vannacht de op de 3 na koudste nacht ooitquote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Het kouderecord is trouwens bijgesteld naar -20.7°C in Marknesse, om 06:45
bovenop die 1 die er ligtquote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:26 schreef Grimli het volgende:
als ik de radar zo bekijk kunnen we weer wat sneeuw verwachten. boven op de 40cm die er al ligt
Leuke foto !quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:39 schreef Cavemania het volgende:
-18,5 in zuid west Drenthe om 8:15
[afbeelding]
Als ik naar de satellietfoto's kijk lijkt het ook of er nog een hele partij buien achter het front zit.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Elk moment kan het gaan sneeuwen aan de kust. Bovendien groeit het neerslaggebied aan de achterzijde steeds verder aan. In oost Engeland ligt zo'n 15 cm..... en dan te bedenken dat het neerslaggebied vanavond stil komt te liggen over het oosten van het land. Men verwacht 3 tot 7, misschien wel 10 cm op sommige plaatsen. Maar men moet niet onderschatten worden wat een stagnerend front kan doen. Men verwacht dat het langzaam oplost, maar woensdag had men ook 10 cm in de verwachting....... ben benieuwd wat er door de opglijding nog allemaal gaat gebeuren
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hey lieve mensen van het goeie weer leven
Ik ga straks nog even kijken of ik op mijn website nog wat users neer kan gooien
Zoals -Mk- weerman en sasami zijn hier redelijk actief, jullie zal ik zometeen even bij de users zetten.
Hiermee verwelkom ik jullie bij de club
- KNIPPPPPPP -
Ik wil hierbij joekurr heel erg bedanken voor deze systemen!
ik hoop dat het stil komt te liggen boven het oosten, krijgen we tenminste nog sneeuw... 5 cm is leuk, 10 is genoeg, meer dan dat is een droomquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:22 schreef Oom_Agent het volgende:
Elk moment kan het gaan sneeuwen aan de kust. Bovendien groeit het neerslaggebied aan de achterzijde steeds verder aan. In oost Engeland ligt zo'n 15 cm..... en dan te bedenken dat het neerslaggebied vanavond stil komt te liggen over het oosten van het land. Men verwacht 3 tot 7, misschien wel 10 cm op sommige plaatsen. Maar men moet niet onderschatten worden wat een stagnerend front kan doen. Men verwacht dat het langzaam oplost, maar woensdag had men ook 10 cm in de verwachting....... ben benieuwd wat er door de opglijding nog allemaal gaat gebeuren
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:02 schreef kree het volgende:
leuk systeem Joekurr, ik zal binnenkort wat uploaden
Bedanktquote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hey lieve mensen van het goeie weer leven
Ik ga straks nog even kijken of ik op mijn website nog wat users neer kan gooien
Zoals -Mk- weerman en sasami zijn hier redelijk actief, jullie zal ik zometeen even bij de users zetten.
Hiermee verwelkom ik jullie bij de club
We zullen er wel weer langs pissenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:06 schreef Klonk het volgende:
Venlo meld nog alles compleet grijs en grauw, ik hoop voor de kinderen op genoeg sneeuw om morgen te kunnen sleeen.
Correctie... Het sneeuwt.quote:
Hoe ver Zuid woon je ?quote:
ik woon in het derde zuid, zeg maar het laatste zuid voor Reuverquote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hoe ver Zuid woon je ?
Want vroeger heb ik in het eerste zuid gewoont
Leeuwardenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 21:44 schreef plankie het volgende:
* plankie vraagt zich af waar -Mk- zich ergens bevindt
Stel je voor je zat in het tweede zuidquote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik woon in het derde zuid, zeg maar het laatste zuid voor Reuver![]()
ff tussen de ertwensoep doorquote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:07 schreef Klonk het volgende:
maar goed het gaat wel ernstig off topic zo.
Was net bij Cambuur - Sparta wel te zien dat het flink doorsneeuwde daarquote:Op vrijdag 4 maart 2005 22:05 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Leeuwarden.
Whehe het blijft hier maar sneeuwen
Dank u!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:14 schreef FRaGMaN het volgende:
Weercode voor vandaag: 537151
Gerrit Hiemstra moest eens weten.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:14 schreef FRaGMaN het volgende:
Dank je welquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:14 schreef FRaGMaN het volgende:
Die is toch te druk bezigmet zout in zijn afvoer gooienquote:
Bedankt!!!!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:14 schreef FRaGMaN het volgende:
Hey allanquote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:38 schreef Allan24 het volgende:
Nog altijd sneeuw hier...
[licht off-topic]
Vreemd dat alle auto's hier inmiddels onder de sneeuw zitten, inclusief de mijne die al vanaf 19:30 stilstaat...
http://www.xs4all.nl/~meinoth/lj/100_03462.jpg
Maar...
Kan iemand me vertellen waarom ik dit op de motorkap zie??!![]()
http://www.xs4all.nl/~meinoth/lj/100_03402.jpg
Neem gerust de tijd.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 00:46 schreef Allan24 het volgende:
Hoi!
Ik had het gezienmoet er nog eens de tijd voor nemen om na te gaan hoe het allemaal werkt
En dat van die motorwarmte wist ik wel hoor, alleen een kennis van me die de foto net zag flipte helemaal en vond dat ik exorcisme moest laten uitvoeren![]()
Heel erg leuk gemaakt!quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:43 schreef -Mk- het volgende:
Ik heb trouwens een compilatie mp3tje gemaakt:
Klik hierrr en selecteer maartsneeuwmp3.mp3, rechter muisknop "doel opslaan als".
Bedankt voor deze linkquote:Op zaterdag 5 maart 2005 12:47 schreef Rietvaerder het volgende:
Kennen jullie deze al?
http://aadvanboven.nl/weer/
Sorry dat had ik even gemistquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Die zon is werkelijk mooi!!
Vooral toen die onder ging.
Helaas moest ik patat halen anders had ik wel even wat foto's gemaakt.
Volgende keer beter
P.S: -MK- foto's graag verkleind in thubnails neer zetten!!!!
Staat ook duidelijk in de regels
Is okequote:
Bedanktquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Is oke
Toppie!!
Zo kun je ook zien dat ze mooi op een rijtje wordt gezet
Mooie foto's
Jij kunt er ook wat van
Vind ik nou ookquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:43 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Bedankt
Trouwens een enorm mooie functie, dat we foto's kunnen uploaden op de site![]()
Mooie optie hoor voor een topicreeks als deze![]()
Het lijkt trouwens net op een sneeuw-tsunamiquote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:23 schreef -Mk- het volgende:
Wat fototjes uit gebied Friesland/Groningen van vanmiddag:
[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/images/-Mk-/2.jpg][[url=http://bweijers.demon.nl/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/-Mk-/2.jpg]afbeelding
Gaat echt snel he.quote:Op zaterdag 5 maart 2005 21:46 schreef Oom_Agent het volgende:
haha..gaaf ! 30 juli 2002 de geboortedatum van het topic, tjonge jonge wat gaat de tijd toch snel.
En die topictitelOf dat er een dikke gaslucht hangt
Maar inderdaad, in die situaties staat de boel echt op ontploffen en krijg je megabuien. Ik hoop op dikke buien en fotogenieke onweersluchten deze zomer. Zoals deze:
[afbeelding]
Thnx..quote:
Grappig om terug te lezenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heb ze allemaal even opgezocht.
Van 1 tot 70
Zo dat waren ze dan
Even uit de guidance geplukt:quote:Op zondag 6 maart 2005 00:02 schreef Funnie het volgende:
Ik heb het weer niet in de gaten gehouden. Was er nog kans op sneeuw?
Hier en daar ergens in NL? Jammer dat het veel ontdooit overdag.
Tja, het hangt er dus een beetje vanaf waar je zit wat er uit de lucht komt. In ieder geval uitkijken voor gladheid dus!quote:Met name de temperatuur in de
avond maakt het mogelijk dat er ergens boven het land een kritische kans
aanwezig is voor regen of natte sneeuw in combinatie met een grondlaagje
beneden het vriespunt, onderkoelde neerslag/ijzel tot gevolg. De meest
waarschijnlijke verdeling zal zijn in de avond wat lichte regenbuitjes
langs de kust, meer landinwaarts gemengd regen/sneeuw in het midden
misschien onderkoeld en in het oosten wat lichte sneeuw. Detaillering
vanuit de losse pols op een moment dat nog te ver weg ligt van de
feitelijke gebeurtenis. Iets om in de gaten te houden.
[...]
NEERSLAG vanaf 12 UTC:
Kans op sneeuwbuitjes die vanaf de Noordzee de kustgebieden binnenkomen.
Bij een noordwestelijke aanvoer blijft de temperatuur in de kuststrook
zondagavond boven nul en verliezen de buitjes daar hun winters karakter.
De buitjes die in de avond en nacht landinwaarts vallen zitten in een
overgangregime van natte sneeuw naar sneeuw in het oosten van het land.
Mogelijk dat in een smaller gebied in het midden van het land regen of
natte sneeuw door een ondiepe onderkoelde grondlaag kan vallen, mogelijk
geeft dat ijzel. Echter nog te onzeker op dit moment, maar zeker als
aandachtspunt wel belangrijk. Niet eerder dan in de avond omdat dan de
grondlaag weer kan afkoelen tot beneden nul.
Alles doet het hier gewoon.quote:
Dit was weer de Krickenberger See.quote:Op zondag 6 maart 2005 11:50 schreef Klonk het volgende:
het zwarte water lag er mooi bij zo te zien Crash
En het blijft liggen.quote:Op zondag 6 maart 2005 18:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hier in Maastricht sneeuwt 't nu ook weer enigszins hard.
12 meterquote:Op zondag 6 maart 2005 18:10 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hier ligt alweer 1 cm sneeuw
En een grote sneeuwpop
heb ik ook alweer gemaakt....
[[url=http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=J44IM6FH]afbeelding][/url]![]()
Heb ik al eens eerder gezegtquote:Op zondag 6 maart 2005 18:18 schreef indahnesia.com het volgende:
jah, dit was toch een mooie na-winter. De volgende keer krijgt het zuiden de meeste sneeuw, afgesproken?
Heb je ook de datum, dan schrijf ik het vast in mijn agendaquote:Op zondag 6 maart 2005 18:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb ik al eens eerder gezegt
Volgende keer is het in het zuiden en belgie raak.
Daarna midden van het land
En naar mijn verwachting kunnen we ons over 3 jaar op maken voor de grooste sneeuwstorm allertijden
quote:Op zondag 6 maart 2005 18:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Heb je ook de datum, dan schrijf ik het vast in mijn agenda![]()
quote:Op zondag 6 maart 2005 18:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb ik al eens eerder gezegt
Volgende keer is het in het zuiden en belgie raak. Vanaf 10 feb tot 1 maart
Daarna midden van het landVan 4 januari tot 23 feb
En naar mijn verwachting kunnen we ons over 3 jaar op maken voor de grooste sneeuwstorm allertijdenVan 14 nov tot 12 maart
Inmiddels is het opgehouden met sneeuwen... er is niks van blijven liggenquote:
Zie bovenquote:Op zondag 6 maart 2005 18:29 schreef -CRASH- het volgende:
En Roel_Jewel.... hoe is het met de sneeuw in Mestreech
Zag het ja...quote:
Correctie: het hagelt ookquote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
Forse sneeuwbui hier in Maastricht.
*duimen draait*quote:Op zaterdag 12 maart 2005 09:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Volgend weekend misschien wel 18 graden, zon en dus een lekker terrasje pakken
Da's nou echt zo typisch... als weer mooi voorjaarsweer is na een koude winter, dan zie je plotseling iedereen de tuin doen of de auto wassen...quote:Op dinsdag 15 maart 2005 15:53 schreef -CRASH- het volgende:
De zon schijnt, heerlijke temperatuur (200 tegen de muur in de zon ),
iedereen is buiten. Het lijkt wel of iedereen de winterslaap uit heeft
Altijd beter dan die klote regenquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:14 schreef Againzender het volgende:
Het is niet eerlijk, het westen van het land zit onder de wolken
Ja ...Jullie hadden veel sneeuw, en wij in het zuiden bijna niets.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:14 schreef Againzender het volgende:
Het is niet eerlijk, het westen van het land zit onder de wolken
Toen het nog maar 7 graden was vanmorgen wilde een lokale winkelier al lekker de deuren wagenwijd open zetten.. Mafkees :|quote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Da's nou echt zo typisch... als weer mooi voorjaarsweer is na een koude winter, dan zie je plotseling iedereen de tuin doen of de auto wassen...
Maaaaaaaaaaaaar dan nogquote:Op dinsdag 15 maart 2005 17:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ja ...Jullie hadden veel sneeuw, en wij in het zuiden bijna niets.
En nou hebben wij een lekker zonnetje en jullie niets.
Dus de afrekening is gekomen
Ik heb gisterochtend toch ook mijn balkondeur al efkes open gehad hoor... hop, frisse lucht naar binnen! En morgen ben ik de hele dag vrij, lekker buiten wandelen bij een graad of 17quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Toen het nog maar 7 graden was vanmorgen wilde een lokale winkelier al lekker de deuren wagenwijd open zetten.. Mafkees :|
Er was gisteren al een aantal modellen dat het op significant minder-zacht weer hield, dus zo raar vind ik het niet. Maar ja, iemand zegt dat het dit weekeinde wel eens 18 graden kan worden in Limburg, en in no-time denkt half Nederland dat het zondag 20 graden wordt op het strandquote:Op woensdag 16 maart 2005 11:20 schreef Saekerhett het volgende:
Teletekst vindt opeens dat het maar 12 graden wordt zaterdag en zondag...
Ik had mijn zwembroek al uit de kast gehaald.
Ja daar heb je ook wel weer gelijk inquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:24 schreef -CRASH- het volgende:
Die regenmeter moet toch vrij staan....
Want als het regent vanuit de kant van de paal
dan meet ie niet precies de regen. Omdat de paal
wat regen tegenhoud.
Zat ik ook al aan te denkenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:31 schreef -CRASH- het volgende:
De regenmeter bovenop de paal plaatsen ... als je de paal niet te hoog maakt
AH... dus het water loopt er direct weer uit.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Welk water moet ik gaan verliezen??
Het gaat erin en het gaat er ook weer uit
Daarnaast kan ik de paal altijd nog wel goed vast zetten.
of ik een halfe meter de grond in tegenwoordig ook al niet meer goed
Hahaquote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:14 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
AH... dus het water loopt er direct weer uit.
dat scheelt dan weer ja. Ik had in gedachte dat ie het water alleen opvangt,
en dat je het handmatig moest afmeten.
Misschien een idee om inplaats van een paal een platvorm op statief
te maken.
idee kwam van deze foto...
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:44 schreef DemonRage het volgende:
"Als de steen opeens van glas is, dan is de bliksem ingeslagen"
Trouwens, dat is nog wel onzekerquote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]lol
maar hijs wel goed
Trouwens, het wordt volgendeweek weer kouder
Trouwens: Heb nieuwe topic klaar staan
Idd maar dan nogquote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
Trouwens, dat is nog wel onzeker
We blijven een beetje op die grenslaag van polair en subtropisch hangen de komende tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |