Over de temp is idd nog erg onzeker.
Het is momenteel allemaal maar even afwachten wat het gaat doen.
Vorige keer zat ik al met de sensor te klooien omdat die achter huis staat.
En jawel, daar schijnt toevallig dus ook de zon.
Nu heb ik even wat foto's gemaakt zodat het voor jullie natuurlijk wat makkelijker wordt.
Een weerhut zit er momenteel niet in helaas, daarvoor wil ik mijn sensor naar voren plaatsen.
Daarbij gaat de regenmeter ook mee naar voren, de kans dat het gejat wordt is relatief klein aangezien ik mijn fiets wel maanden zonder op slot te doen gewoon voor huis kan laten staan ook al ben ik niet thuis.
De windmeter wil ik het liefst niet voor geplaast hebben omdat het anders zo lelijk lijkt.
Hier zie je de regenmeter.
![]()
Hierbij heb ik even ingezoomd..
![]()
Sensor die op 240 cm boven de grond hangt.
![]()
Hierbij ook even de zoom, hier kun je zien dat hij aan het hout hangt, hout neemt warmte op evenals de hok zelf (Vooral in de zomer).
Daardoor krijg ik geen juiste temp gegevens meer binnen, ook schijnt de zon erop.
![]()
Bij deze foto zie je de windmeter hangen.
Hierbij heb ik gekozen voor 4 meter paal....Helaas is dit niet genoeg om die winmeter boven het dak uit te laten steken met gevolg dat ik last heb van de draaing (Windrichting)....dat komt omdat de wind tegen het dak aankomt, vooral als de wind van voren af komt.....
![]()
Hierbij ook bij deze foto even ingezoomd, hij lijkt hoger dan het dak maar helaas...
![]()
Van mijn zolder uit genomen zie je dat de windmeter iets onder het zolderraampje uit komt.
Ik moet minstens nog 3 meter bij doen om em 1 meter boven het dak te laten uitsteken.
![]()
Voorkant van het dak....
![]()
Voorkant huis, hier wil ik mijn zooitje te hebben hangen.
![]()
Hier zie je de zolder. Links zie je de lamp hangen en achter die balk zit dus het zolder raampje.
Pssies achter die lamp zit een gat waar paar jaar terug de oude ketelpijp doorheen ging.
![]()
Hierbij zie je het gat wat afgesloten is met een plankje :p
![]()
Helaas woon ik jammer genoeg niet op een hoekhuis, anders ging het plaatsen van een windmeter etc wel veel makkelijker.
Dit is ook een huur huis dus zomaar gaten door het dak boren zit er zowiezo al niet in, miss bij die ene gat waar de vorige oude ketelpijp door heen ging...daarvoor moet er een dakpan eraf gehaald worden, maar dan kom ik bij de probleem: Hoe zet ik die dan inhemelsnaam vast
![]()
Ik hoop hierbij wat meer uitgebreider te hebben geinfomeerd.
Ik wacht op jullie reactie's