http://www.wetterzentrale.de/pics/Rtavn2881.gifquote:Op zaterdag 20 november 2004 12:45 schreef Steijn het volgende:
Zie afbeelding
Er word serieuze winter (zeer koud en veel sneeuw) berekend begin december. Nu nog hopen dat het allemaal uitkomt.
Ik heb geen idquote:Op zaterdag 20 november 2004 19:06 schreef kree het volgende:
Zou het in hierzo in katwijk nog gaan vriezen denken jullie?
Katwijk zuid-holland btw
Dat donkere blauw duidt niet direct op kou maar op verschillen in bovenluchttemperaturen heb ik me laten vertellen..quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:56 schreef indahnesia.com het volgende:
hee, het donkere blauw is weer vanuit Nederland weg....
damnquote:Doden door storm in Slowakije
BRATISLAVA (ANP) - Het noorden van Slowakije is vrijdag en zaterdag geteisterd door de zwaarste stormen sinds 1936. Er zijn zeker twee doden gevallen; tien mensen worden nog vermist.
Bij windsnelheden oplopend tot 173 kilometer per uur werden tal van bomen omgewaaid en raakten veel huizen en auto's beschadigd. Het noodweer ging gepaard met sterke sneeuwval. Daardoor zijn 110 kinderen en twintig patiënten van een longkliniek van de buitenwereld afgesneden.
friezen zijn maf volk, maar ik hoop dat je gelijk krijgtquote:Op zaterdag 20 november 2004 18:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
De kou is in aantocht.
Begin Dec kan het wel eens flink koud worden
[..]
hier ook, ik zal zo ff een update gevenquote:Op zondag 21 november 2004 12:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemiddag allemaal.
Wat ben ik er toch weer vroeg uit
Hier blauwe lucht wind stil
Het was gister spannend maar ziet ernaar uit dat het mee gaat vallen.quote:Op zondag 21 november 2004 13:06 schreef ondeugend het volgende:
Hoe zit het met de kou en sneeuw die begin December verwacht werd naar aanleiding van dat ene kaartje in het vorige topic ?
http://www.wetteronline.d(...)J=xxxx&SORT=2&INT=24quote:Adana (Türkei) 77.0
Sinop (Kap) (Türkei) 45.0
Mugla (Türkei) 39.0
Gaziantep (701m) (Türkei) 38.0
Zonguldak (Türkei) 32.0
Usak (919m) (Türkei) 31.0
Giresun (Türkei) 29.0
Hahaquote:Op zondag 21 november 2004 13:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
't Regent in Turkije
(neerslag in mm in de afgelopen 24 uur):
[..]
http://www.wetteronline.d(...)J=xxxx&SORT=2&INT=24
En over een paar weken breekt de poolnacht aan. Heerlijk, de hele dag donkerquote:geogr. Länge 23° 02' O
geogr. Breite 69° 00' N
Sonnenaufgang 09:29 = 09:29 MEZ
Sonnenuntergang 12:58 = 12:58 MEZ
Mondaufgang 14:00 = 14:00 MEZ
Monduntergang 23:39 = 23:39 MEZ
Hier in Maastricht een stralend zonnetjequote:Op zondag 21 november 2004 13:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha
Hier droog
quote:Op zondag 21 november 2004 13:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Qaanaaq (Groenland) is het nu al poolnacht.
Maar het is daar niet zo koud als in Finland, terwijl Qaanaaq toch 8 breedtegraden hoger ligt? Komt dat door wat warme golfstromen?
http://www.wetteronline.d(...)23&WMO=04201&LANG=de
Idd, maar ik denk dat het rond half dec gebeurd met eerst flink regen die overgaat in veel sneeuw.quote:Op zondag 21 november 2004 14:16 schreef nozem het volgende:
Goeie zaak dat het in delen van Scandinavie zo'n winters weer is. Veel sneeuw en een ijzige kou, dat is alleen maar goed voor winterweer in Nederland. De kou moet toch ergens vandaan komen he..
Ik denk toch dat we begin december al wel een kou-invalletje mogen verwachten, de kaarten zijn op het moment behoorlijk eensgezind. Deze kans moet gewoon eens een keer echt benut worden.quote:Op zondag 21 november 2004 14:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Idd, maar ik denk dat het rond half dec gebeurd met eerst flink regen die overgaat in veel sneeuw.
En mogelijk een dikke storm erbij.whaaaa zou mooi zijn
![]()
Geef me liever maar gelijk veel sneeuw met een dikke storm dan helemaal niks :pquote:Op zondag 21 november 2004 14:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik denk toch dat we begin december al wel een kou-invalletje mogen verwachten, de kaarten zijn op het moment behoorlijk eensgezind. Deze kans moet gewoon eens een keer echt benut worden.
Sneeuwstormen komen hier helaas zo goed als nooit voor. Een dagje droge sneeuw bij lichte vorst is al heeel wat in dit soepkippenland..quote:Op zondag 21 november 2004 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geef me liever maar gelijk veel sneeuw met een dikke storm dan helemaal niks :p
1 dag sneeuw dan mag die hele winter van mij wel weg blijfen.quote:Op zondag 21 november 2004 14:42 schreef nozem het volgende:
[..]
Sneeuwstormen komen hier helaas zo goed als nooit voor. Een dagje droge sneeuw bij lichte vorst is al heeel wat in dit soepkippenland..
Zeker, 31 december 1978 en 13-15 februari 1979 en daarvoor in de militante oorlogswinter van '41/'42.. maar verder.. echte sneeuwstormen? Bar weinig. We zijn er weer aan toe.quote:Op zondag 21 november 2004 14:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
1 dag sneeuw dan mag die hele winter van mij wel weg blijfen.
Het moet gewoon 2 maanden blijfen liggen.
En sneeuwstormen kan hier heus wel voorkomen
Let maar op
Sneeuwstormen, waar ben je dan geweest? Finland?quote:Op zondag 21 november 2004 15:35 schreef hellmondunited het volgende:
sppedygj je zei dat t vrijdag avond droog zou zijn in het noorden
man ik heb alleen maar in sneeuwstormen, hagelbuien of onweersbuien gezeten
Wanneer heb ik dat gezegtquote:Op zondag 21 november 2004 15:35 schreef hellmondunited het volgende:
sppedygj je zei dat t vrijdag avond droog zou zijn in het noorden
man ik heb alleen maar in sneeuwstormen, hagelbuien of onweersbuien gezeten
donderdag of vrijdag ochtend/ begin middag ofzo :') toen vroeg ik wat t weer zou worden in friesland omgeving leeuwarden :')quote:Op zondag 21 november 2004 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wanneer heb ik dat gezegt
Hmmz dat kan ik me zo niet meer herinneren.quote:Op zondag 21 november 2004 15:45 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
donderdag of vrijdag ochtend/ begin middag ofzotoen vroeg ik wat t weer zou worden in friesland omgeving leeuwarden
ik moest wel ff aan je denken toen ik door een pak sneeuw moest rijden in heerenveen
edit: jou avatar is droog
zal vanavond eens een fototje posten als ik mn camera terug heb!quote:Op zondag 21 november 2004 15:47 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz dat kan ik me zo niet meer herinneren.
Jah weet het mijn avatar is droog
Okequote:Op zondag 21 november 2004 15:48 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal vanavond eens een fototje posten als ik mn camera terug heb!
Kansje van 1 op de 100.quote:Op zondag 21 november 2004 15:54 schreef Blik het volgende:
ik hoop op een een heleboel sneeuw en daarna een lange vorstperiode, zodat de sneeuw lekker lang blijft liggen en er geschaatst kan worden
Sneeuw in Nederland is vaak rotzooi omdat ze in 99% van de gevallen valt bij temperaturen rond of net boven het vriespunt, tijdens winterse buien of dooifronten. Sneeuw aan het begin van een vorstperiode bij negatieve temperaturen is erg zeldzaam, sneeuwval bij -4 en een doorstaande Noordooster levert echt geen rotzooi op, maar heerlijk schone stuifsneeuw met prachtige kristallen..quote:Op zondag 21 november 2004 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aan de ene kant heb ik gewoon liever goeie vorst
Rijp aan de bomen door mist
Dan die sneeuw rotzooi.
Maar aan de andere kant is sneeuw toch weer heeeeel mooi
Viel er tijdens de wedstrijd ook nog van die meuk? Heb de samenvattingen gemist.....quote:Op zondag 21 november 2004 15:48 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal vanavond eens een fototje posten als ik mn camera terug heb!
Januari '85 had inderdaad een behoorlijke partij sneeuw. Dit af en toe in combinatie met een flinke wind zorgde zelfs voor wat sneeuwduinen bij onsquote:Op zondag 21 november 2004 15:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Kansje van 1 op de 100.
De laatste serieuze vorstperiode met sneeuw die lang bleef liggen en goed schaatsijs dateert alweer van midden jaren '80. De koude winters van '95/'96 en de ijzige periode rond de jaarwisseling van '96/'97 leverden weliswaar uitstekend schaatsijs op, maar met de sneeuw viel het toen enorm tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |