Martijn is ook voor een deel 3 in de TTquote:Op zondag 27 februari 2005 23:20 schreef krakkemieke het volgende:
*Krakje beveelt wel deel 3 aan in de titel*
Dat klopt en het is voor ook veel mensen een toegankelijke wijn.quote:Op zondag 27 februari 2005 23:25 schreef krakkemieke het volgende:
Maar om terug te komen op de wijn, ik ben dol op cotes du rhone omdat het gewoon lekkere wijn is, niks moeilijk.
En toch varieert het van simpel fruitig tot kruidig.
Maar die naam die je net noemde, dat is het merk? De wijngaard?quote:Op zondag 27 februari 2005 23:25 schreef krakkemieke het volgende:
Maar om terug te komen op de wijn, ik ben dol op cotes du rhone omdat het gewoon lekkere wijn is, niks moeilijk.
En toch varieert het van simpel fruitig tot kruidig.
Oke zal de volgende openen alleen dan wordt niet vanavond want ik ga lekker slapen na al het geslow chat over eten, wijn en andere heerlijkhedenquote:Op zondag 27 februari 2005 23:25 schreef Oblivion het volgende:
Okay, 2 tegen 1...![]()
Fair is fair.
Enne martijn, volgende is voor jou...![]()
Nee joh ook niet voor vanavond!quote:Op zondag 27 februari 2005 23:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke zal de volgende openen alleen dan wordt niet vanavond want ik ga lekker slapen na al het geslow chat over eten, wijn en andere heerlijkheden
Ik zet net de tv uit...quote:Op zondag 27 februari 2005 23:30 schreef Spindizzy het volgende:
Voor bij de wijn: op The Box is het ouwelullenavond met ouwelullenmuziek (80's)
Wij kunnen inderdaad best wel een CUL-Lunchje houden...quote:Op zondag 27 februari 2005 23:33 schreef krakkemieke het volgende:
Hee Oblivion, zin in een CUL meetje?
quote:
Echt zo smerig...quote:
quote:Op zondag 27 februari 2005 23:45 schreef Oblivion het volgende:
Ieuwwww droge witte....![]()
Ieder zijn/haar smaak toch?
quote:Zoiets...
![]()
quote:Op zondag 27 februari 2005 23:34 schreef Oblivion het volgende:
Ben eigenlijk alleen maar gek van 1 wijn, en dat is japanse plum wijn...Met een ijsklontje. Heerlijk, als het maar zoet is!
Jij ook?quote:
Is ie alleen in de toko te koop?quote:Op maandag 28 februari 2005 11:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jij ook?![]()
En ik heb nog een toko gevonden waar ik 'm kan kopen ook! Helemaal geweldig, want ik dacht eerder dat ie niet te koop was in de winkel.
Zal eens gaan kijken waar smaakt het naar? Gewoon hele zoete wijn?quote:Op maandag 28 februari 2005 23:19 schreef Oblivion het volgende:
Gewoon een wijnflesje, martijn...![]()
Wat had je verwacht?
Ik heb 'm alleen nog maar gezien in Zeist.
Maar misschien kan je het aan die mevrouw die in de toko staat vragen?
Of zij er aan kan komen.
Zal ik doen alleen ik kom vaker in de toko dan bij de Jap....quote:Op maandag 28 februari 2005 23:30 schreef Oblivion het volgende:
Hele lekkere zoete, zonder bittere nadronk wijn, van pruimen.![]()
Neem de volgende keer als je naar de Jap gaat een glaasje, weet je gelijk of je het lekker vindt!
quote:Op maandag 28 februari 2005 23:38 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zal ik doen alleen ik kom vaker in de toko dan bij de Jap....
Het ligt er aan hoe zoet zoet is.......quote:Op maandag 28 februari 2005 23:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Is ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper...![]()
Ik snap je, gewoon vragen wellicht kunnen ze het voor je bestellen!
Hou je van zoet? Of zeg je....mwoah....
Zal eens kijken of ik een flesje op de kop kan tikken.quote:Op maandag 28 februari 2005 23:44 schreef Oblivion het volgende:
Ja, plumwijn is wel een dessertwijn. (dacht ik)
Zelfs nog wel zoeter, maar heerlijk!
Smaken verschillen.![]()
Hell yeah! Mijn pa neemt altijd een flesje mee na een examen, die gaan daar ceremonieel zitten kantelenquote:Op maandag 28 februari 2005 11:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jij ook?![]()
En ik heb nog een toko gevonden waar ik 'm kan kopen ook! Helemaal geweldig, want ik dacht eerder dat ie niet te koop was in de winkel.
Waar jij het over hebt, is sake. (denk ik)quote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Hell yeah! Mijn pa neemt altijd een flesje mee na een examen, die gaan daar ceremonieel zitten kantelenWe hebben zelfs een poseleinen setje ervoor; klein vaasje en vier kopjes. Geweldig spul, vooral 'warm'.
Ik weet dat ze ze idd bij de toko verkopen, maar ook Simonis in Scheveningen (die in de havens) heeft het. Zit in een witte doos met bloesem erop![]()
Je hebt dezelfde smaak als mijn egaquote:Op zondag 27 februari 2005 23:34 schreef Oblivion het volgende:
Ben eigenlijk alleen maar gek van 1 wijn, en dat is japanse plum wijn...Met een ijsklontje. Heerlijk, als het maar zoet is!
Voor de rest vind ik bijna alles te bitter.![]()
Heb het wel geprobeerd, en vond 1 riesling wijn uit duitsland heel erg lekker, een zoete ook. Maar die kan ik niet meer vinden...![]()
Ook geen feest dus.
Als shmoopy?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt dezelfde smaak als mijn ega
Hello!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:09 schreef Beaker het volgende:hoi, geen idee of mijn vraag hier goed is, zoniet dan hoor ik het wel!
Wie weet er een lekker en makkelijk gerecht met zoete aardappelen??
Heb ooit eens een recept gehad uit de Veronicagids, en die heb ik weggegooid
Jaquote:Op dinsdag 1 maart 2005 12:23 schreef Beaker het volgende:
zag ik daar op pagina 1 nou Smekkerd voorbij komen![]()
Ik tussen een blender en een keukenmachinequote:Op dinsdag 1 maart 2005 14:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
okay, nu zit ik te twijfelen tussen een blender en een staafmixer
vandaag op school gedaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:14 schreef Oblivion het volgende:
Heb je dat vandaag gedaan op school, karper?
Lijkt me toch wel wat, lekker leren in de praktijk.
koolvis is polak een wivis soort goedkoper en iets anders van structuurquote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:25 schreef Oblivion het volgende:
Tuurlijk moet dat serieus!![]()
Is een vak apart! Leuk lijkt het me, maar niet als een job uiteindelijk.![]()
Ik heb nooit koken gehad op school...![]()
Koolvis? Is dat zoiets als kabeljauw?
Ah, ik neem vaak de japanse vis, de talapitha ofzoiets..quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:27 schreef karper het volgende:
[..]
koolvis is polak een wivis soort goedkoper en iets anders van structuur
Hmmm, doe je er een beetje nootmuskaat en zeezout bij?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:30 schreef Liejannuh het volgende:
Koken is leuk, maar niet als ik om 7 uur s ochtends wegga en om half 8 s avonds thuis kom.
Dus vandaag was het boerenkool met aardappelpuree.
En het was niet eens lekker!![]()
![]()
Morgen zal ik het restantje maar even voorzien van een berg kruiden, kijken of het ook lekker kan!
Nootmuskaat op boerenkool?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:32 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmmm, doe je er een beetje nootmuskaat en zeezout bij?
Scheelt altijd zo'n hoop...![]()
Talapia? Volgens mij schrijf je het nog andersquote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:36 schreef Bluezz het volgende:
Talapia Obli
Oh en die koolvis was niet erg lekker hoor, ik had beter kabeljauw kunnen nemen.
Ja, oke is idd wel geschikt om puree mee op smaak te brengen had het stuk over de puree gemist....quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:44 schreef Oblivion het volgende:
@Martijn, kan toch ze heeft toch aardappelpuree?
Ik heb hier zo'n groot verpakking nootmuskaat staan, is dus geen pure maar meer op smaak nootmuskaat, die kan zelfs de meest smerige aardappelpuree lekker maken...![]()
Over welk topic heb je het?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:06 schreef Oblivion het volgende:
Bluezz? Dat is een leuk begin voor een nieuw topic voor jou en golfer!![]()
Nog 2 posts en hij zit vol...![]()
ik was m al kwijtquote:Op woensdag 2 maart 2005 20:15 schreef Oblivion het volgende:
Ovenschotels!!!
Heb ik laten mergen, missymiriam.![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:39 schreef Liejannuh het volgende:
TVP's kun je toch heeeeeeeeeel makkelijk deleten??
Ppfff 20 kilometer? Damn girl...quote:Overigens was mijn prutje met behulp van een aantal willekeurige kruiden die ik er doorheen had gegooid vandaag beter te eten dan gisteren.
Misschien scheelt het dat ik voor het eten 20 km had gefietst door de sneeuw!
Doe je dat eigenlijk vaak een TVP deleten Oblivion?quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:46 schreef Oblivion het volgende:
Jawel, maar zou wel willen dat mensen dat weten, snap je, je mag een tvp zetten, zolang ik ze maar mag deleten.
Ik ga toch voor een portje Oblivion....quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:04 schreef Oblivion het volgende:
Laat de fanta maar zitten, gaan we weer aan de wijn?![]()
*plop oh, hij is al open...![]()
Dat snap ik wel, maar zou liever zien dat iedereen dat ook wist.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn tvp in t ovenschotel topique mag je wel weghalen hoor
dan blijft hij alsnog in MYAT staan
kaas is altijd okay
He Oblivion ik ben er nog hem je nog iets leuks te melden?quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:15 schreef Oblivion het volgende:
Volgens mij is iedereen naar bed...![]()
*druipt ook af....
Van in de sneeuw spelen word je moe.
Morgen weer een dag, woops, zonder brood.![]()
Ook nog halen...![]()
*blij is met bakker op de hoek.![]()
quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
He Oblivionik ben er nog hem je nog iets leuks te melden?
quote:Wat heb je eignelijk in de sneeuw gedaan hier hadden wij vandaag eingelijk helemaal geen sneeuw
Niet echt maar in schenken en typen is eigenlijk niet te combineren.quote:
* Pietverdriet wil graag een lekker wijntjequote:Op woensdag 2 maart 2005 23:08 schreef Oblivion het volgende:
*portje voor Martijn inschenkt.![]()
*slobberwijn voor spin.
Piet wat wil jij?
Liejannuh ligt volgens mij al te tukken.![]()
Als je een post delete, dan staat het topic idd nog in je active topics. Erg handig.quote:Op woensdag 2 maart 2005 22:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jawel, maar zou wel willen dat mensen dat weten, snap je, je mag een tvp zetten, zolang ik ze maar mag deleten.
Want dan staat ie toch ook in je active's? Alleen ja, als het hier weer mag moet het natuurlijk overal.
CUL is makkelijk te beheren, en makkelijk om bij te houden, zo hier en daar een tvp weghalen terwijl je het leest, kan wel, in mijn ogen. Maar ja ik weet niet wat de FA's er van vinden...![]()
Maar eens vragen.
Vooral koude voeten. Je handen blijven wel warm bij het fietsen, maar je voeten worden echt ijsklontjes!quote:[..]
Ppfff 20 kilometer? Damn girl...![]()
Kouden handen en voeten?
Hmmm, dat ziet er lekker uit!quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:51 schreef zeeuwse het volgende:
-knip-
En wat is een zesteus? Dat ding wat kreupelhout heeft gekocht of weer wat anders?quote:Op donderdag 3 maart 2005 14:52 schreef karper het volgende:
een zesteus is zeer handig voor citroen even 2 keer je mes er door heen en klaar.
trouwens zit nog op school ik ga zo maar eens naar huis
Is het al zo bekend dat ik een Port liefhebber ben?quote:Op donderdag 3 maart 2005 21:54 schreef krakkemieke het volgende:
Hoi Martijn!
*Glaasje port inschenkt*
Voor wat voor Port heb jij een voorkeur?quote:Op donderdag 3 maart 2005 21:58 schreef krakkemieke het volgende:
Dat, of ik heb gewoon een goed geheugen........
*Ook graag port lust*
Gewoon een b merk van de supermarkt of een B merk van de slijter?quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:03 schreef krakkemieke het volgende:
Ruby, meestal een b-merk.
Mmm sealord heb ik nog nooit op. Wel Ofley en die van de Aldi maar die van de Aldi heeft een te zure nasmaak.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:07 schreef krakkemieke het volgende:
Sea-lord, van de super, is prima. De port van de Aldi vind ik niks,terwijl ze soms goeie wijn hebben.
Dank je een beetje kaas bij Port is nooit weg.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:25 schreef krakkemieke het volgende:
*nog maar eens kaasplankje doorschuift*
Dank je Krakjequote:Op donderdag 3 maart 2005 22:40 schreef krakkemieke het volgende:
Ze is volop aanwezig in andere topics op CUL....
*Zakje olijven uit Nyons doorschuift*
Sorry ben meer van de Spaanse keuken.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:59 schreef krakkemieke het volgende:
Je moet me maar vergeven, ik ben dol op de Provence.......
Heerlijkquote:Op donderdag 3 maart 2005 22:25 schreef krakkemieke het volgende:
*nog maar eens kaasplankje doorschuift*
klopt... ben meer van hartig.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:43 schreef Oblivion het volgende:
1 heel heet kopje thee...![]()
Voor rest ben ik nog niet echt wakker...![]()
Zoet, ik moet 's ochtends zoet hebben...![]()
Zo te zien jij niet, knuppelhout...![]()
Kirr royal, soort van champagne, maar dan anders... weet alleen niet hoe anders, want heb het nooit gedronken, niet in mijn straatje...quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:45 schreef Oblivion het volgende:
Hoi Sjeen!
Misschien heb je hier wat aan? ---> Het Grote Centrale Zelfgemaakte toetjes topic
Wat is kirr?
dat zou niet aan mij besteed zijn. oef, 2x anijs! ik weet dat veel mensen dit zeer waarderenquote:Bouillon met venkel en Pernod
ik snij de ger. kip (of kalkoen als je het kan krijgen) altijd heel dun in plakjes (dunner=minder droog) en leg ze dakpansgewijs op een bord. Dan een lekker fruitsausje maken van sinaasappelschil, sinaasappelsap, beetje bouillon en suiker (of hetzelfde geintje met cranberries uit blik) en je hebt een meesterlijk voorgerecht.quote:Gerookte kip op een bedje van rucola (of veldsla)
vlees omwikkelen met goede ham vind ik altijd een goed plan. Gek genoeg werkt die truc ook met vis bijtengewoon goed (probeer t eens als je het nog niet kent). Met knolselderij maak je mij niet blij maar in een puree kan ik me voorstellen dat het heel lekker wordt!quote:Gegrilde tournedos (omwikkelt met Coburger) op aardappel-knolselderijpuree
met sjalottenjus en groentjes
Oh okay, daar heb ik wel eens van gehoord ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kirr royal, soort van champagne, maar dan anders... weet alleen niet hoe anders, want heb het nooit gedronken, niet in mijn straatje...
Doet me denken aan de Beroemde Jessica Simpson opmerkingen over Tonijn (Tuna, the chicken of the sea) en Buffelo Wings (zijn die gemaakt van Buffelo's )quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:08 schreef karper het volgende:
opmerking die ik hoorde zeeduivel is dat vlees!
geniaal bediening
Ik heb gewone runderfond gebruikt. Nu gebruik ik het bij tournedos, maar ik kan me voorstellen dat het zoetje van de jus het ook goed doet bij een varkensoestertje ofzo.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:50 schreef Martijn_77 het volgende:
@sjeen wat voor fond pakje er meestal voor en bij welk vlees kun je die sjalottenjus allemaal eten?
Hier bij de slager op de hoekquote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:49 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Drive-r waar haal je die die gerookte eendenborst?
Idd erg jammie!!!quote:
tOen ik de omschrijving zag moest ik ook aan deze dingen denken, en ze zijn lekkerquote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:11 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ken wel Croquettes de Vinsobres, uit de Provence. Harde, maar luchtige koekjes met amandelen. Ze zien eruit of het van een stokbrood gesneden is.
Hier een plaatje: http://clicgourmand.com/produits.asp?catID=3&refID=312015&pg=1
Sjeen, hoe maak je die frambozencoulis?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:42 schreef Sjeen het volgende:
Bij de gerookte eendenborst (deze keer gewoon vacuüm van de Ah) hebben we de dressing van frambozenazijn en walnotenolie gemaakt en een frambozencoulis om het af te maken.
Verders is het hele dineetje goed in de smaak gevallen, onze gasten blijken grote liefhebbers van creme caramel te zijn![]()
Mooi zo, zijn de bokkedoorns niks, hebben we in ieder geval te eten bij jouquote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:35 schreef Oblivion het volgende:
Zo, het voorbereiden van het eten is geschiedt!![]()
Zal mij benieuwen...
Kip in een marinade van honing uitjes en soja.
En dan braden in de oven.
Zo lekker, in mijn eentje thuis, met het hondje en de katten, en dan lekker mutsen in de keuken.![]()
HA!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mooi zo, zijn de bokkedoorns niks, hebben we in ieder geval te eten bij jou
Is een kip dan niet een beetje veel in je eentje Oblivion?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:35 schreef Oblivion het volgende:
Zo, het voorbereiden van het eten is geschiedt!![]()
Zal mij benieuwen...
Kip in een marinade van honing uitjes en soja.
En dan braden in de oven.
Zo lekker, in mijn eentje thuis, met het hondje en de katten, en dan lekker mutsen in de keuken.![]()
* Pietverdriet schilt een aardappeltje extra, haalt nog een flesje chianti uit de kelder, en denkt na over een toetjequote:Op zaterdag 5 maart 2005 15:57 schreef Oblivion het volgende:
[..]
HA!![]()
Heeft u gereserveerd?![]()
Zo niet, dan mag u aanschuiven bij Piet...![]()
Heb ik niet gezeg probeerde er gewoon achter te komen of je alleen at. Want die kip klinkt erg lekker misschien kun je het precieze recept hier eens posten Kip Receptenquote:Op zaterdag 5 maart 2005 17:15 schreef Oblivion het volgende:
Wie zegt dat ik alleen eet?![]()
De mannen zijn weg, en die komen zo met honger thuis!![]()
FOOD ON THE TABLE, WOMAN!![]()
Dank je Oblivion. Ga volgende week zeker kippen poten kopen!!!quote:
6 Kippenpoten? Hoe groot waren die poten?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 18:57 schreef Oblivion het volgende:
Nou, ik had 'm voor mezelf klaargemaakt met kipfilet, en dan bakken in koekenpan, maar mwoah. vond het maar zo zo....![]()
Mijn vriend vond het heel erg lekker, heeft 6 kippenpoten en de rest van mijn portie nog opgegeten, heb ik het nog niet over de gebakken aardappelsin schil...![]()
Vreetzakje!![]()
Maar je kunt het dus ook met kipfilet maken?quote:Op zondag 6 maart 2005 10:33 schreef Oblivion het volgende:
Gewone kippenpoten, grote drumsticks zeg maar.
Ik had in de mijne ook nog een rood pepertje gedaan.quote:Op zondag 6 maart 2005 10:37 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Maar je kunt het dus ook met kipfilet maken?
Smaakt het dan net zo goed?
Oke ga ik zeker proberen.quote:Op zondag 6 maart 2005 10:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik had in de mijne ook nog een rood pepertje gedaan.
De saus was erg lekker, vanuit de koekenpan dus.![]()
Gelukkig wel, want anders had ik nu nog huilend in bed gelegen.quote:
Nee, dat was alweer vorige weekquote:Op zondag 6 maart 2005 19:42 schreef Oblivion het volgende:
Toerskieen?
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Had je vrijdag dat etentje? Teveel gedronken?![]()
quote:
quote:Vrijdag gewoon met wat mensen op een niet nader te noemen lokatie heel hard gedronken, van 5 uur in de middag tot 8 in de ochtend, toen werd het licht en ging mijn licht uit...
Klinkt leuk, als je van skieeen houdt...quote:Oh, toerskien is met ski's de berg omhoog lopen en dan weer naar beneden skien. Op die manier kun je op plekken komen waar verder niemand komt en dan slaap je een beetje in berghutten. ERg vermoeiend, maar erg lekker om een week lang niks aan je hoofd te hebben...
Nee, muts, ik bedoel je hebt een licht katertje nog...quote:Op zondag 6 maart 2005 19:53 schreef Drive-r het volgende:
Ik dus :
"Vrijdag gewoon met wat mensen op een niet nader te noemen lokatie heel hard gedronken, van 5 uur in de middag tot 8 in de ochtend, toen werd het licht en ging mijn licht uit..."
Zulke avonden moet je gewoon zo nu en dan hebben. Niks doen, alleen hard drinken, beetje happen en lol maken...
quote:Op zondag 6 maart 2005 20:04 schreef Drive-r het volgende:
Haha, vandaar... Ik dacht dat je volgende keer mee wilde....
Wat heb je gegeten?quote:Op zondag 6 maart 2005 20:44 schreef Jackal_Omega het volgende:
Gisteren bij Sizzling wezen eten in Eindhoven
Echt lekker en goed voor dat geld. Aanrader voor wie in de buurt is
Klink goed!quote:Op zondag 6 maart 2005 21:02 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb de chocoladetaart uit de allerhande gemaakt.
en hij is echt onwijs lekker
maar niet naar de calorieen kijken![]()
Niks maar gewoon even een melding aan aanleiding van deze quotequote:Op zondag 6 maart 2005 21:53 schreef Oblivion het volgende:
Tja Martijn wat is daarmee dan?
Was een onzin topic...![]()
In dit topic Zoete aardappels (Yams), lekker!quote:Op dinsdag 1 maart 2005 23:13 schreef Oblivion het volgende:
Van Life naar CUL.Martijn, ouwe topickickerd!
![]()
Recepten met lekkere yams graag!![]()
Nee, oke niet dat ik straks als uw sentimentele man te boek sta omdat ik allemaal topics van vroeger omhoog kick...quote:Op zondag 6 maart 2005 22:01 schreef Oblivion het volgende:
Nee, vind het juist leuk en goedd als oude topics omhoog worden gehaald, mits voor het goede doel.
En dat deed je....![]()
So thumbs up!![]()
Vermoed sterk het laatste, en zo niet kan je het ook gebruikten.quote:Op maandag 7 maart 2005 11:54 schreef Spindizzy het volgende:
Ik moet voor een muffinrecept vanillepoeder hebben. Bestaat dat? Of is het gewoon een slechte vertaling en bedoelen ze vanillesuiker?
Volgens mij heb je ook van die zakjes vanillepoeder.... gewoon bij de appie, nog nooit gebruiktquote:Op maandag 7 maart 2005 11:59 schreef Spindizzy het volgende:
Ik zal eens loeren welke van de twee ik in de kast heb liggenAnders neem ik wel gewoon echte vanillestokjes mee. Kun je ook niet fout mee gaan. Bedankt
blegh champignonsquote:Op maandag 7 maart 2005 13:36 schreef karper het volgende:
heb net champignons met toast gegeten wat is dat toch lekker simpel!
Aardappelpuree mengen met soezenbeslag (ik meen dat de verhoudingen waren 150g bloem, 100g boter en 50cl water) en dan in kleine hoopjes onder de gril. Krijg je een soort pommes duchesse van, maar dan veel lekkerder en niet gefrituurdquote:Op maandag 7 maart 2005 15:25 schreef Chielus het volgende:
Iemand nog een ideetje wat ik vanavond kan maken bij Fricandeau gevuld met appel/rozijnen chutnea.
ben een beetje inspiratieloos
Hmmmmmmm, dat maakte 1 kok bij ons ook wel eens, maar dan met ham en champignons, en een soort van viskruiden...quote:Op maandag 7 maart 2005 13:36 schreef karper het volgende:
heb net champignons met toast gegeten wat is dat toch lekker simpel!
Custard jaquote:Op maandag 7 maart 2005 19:42 schreef rvrb het volgende:
Vanillepoeder... dat is dat poeder wat je gebruikt als je vanillepudding maakt...
(noemen julie dat custard in Nederland?)
Ja maar dan is ie altijd al gekruid en ik wil hem zelf kruidenquote:Op maandag 7 maart 2005 22:47 schreef Oblivion het volgende:
Je kan zelfs al een kip in een braadzak kopen.![]()
Tipquote:Op maandag 7 maart 2005 22:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja maar dan is ie altijd al gekruid en ik wil hem zelf kruiden
quote:Op maandag 7 maart 2005 22:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tip
Doe de kip in een plastic zak, en doe er je kruiden bij,
Plastic zak dicht doen en vol met lucht blazen.
Schudden
Resultaat is een egaal gekruide kip, van binnen en van buiten.
Hoe lang moet zo'n braadstuk dan in de oven?quote:Op maandag 7 maart 2005 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan er ook braadstukken in klaarmaken, dus niet alleen kip. Maar dan moet je weer een slager vinden in NL die het niet allemaal in libellehuisvrouwsize stukkies hakt.
Oh dat is één ding wat ik NIET mis aan NL, die dunne karbonaadjes, en die portie stukjes vlees.
Geef mij maar een mooi braadstuk.
Ja, lekker doe maar een witte port slaap ik straks misschien een keer wat beterquote:Op maandag 7 maart 2005 23:15 schreef Oblivion het volgende:
Rukt port aan, en sloeberwijn....
Wie wil?![]()
Zelluf pakken dan...![]()
Dat hangt nogal van het braadstuk afquote:Op maandag 7 maart 2005 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe lang moet zo'n braadstuk dan in de oven?
Slaap je zo slecht dan?quote:Op maandag 7 maart 2005 23:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, lekker doe maar een witte port slaap ik straks misschien een keer wat beter
Slaap idd niet erg goed de laatste tijdquote:
Ligt aan het vlees, en hoe gaar je het wilt hebben, verder aan de oven (het caloretisch vermogen ervan) en de temperatuur,quote:Op maandag 7 maart 2005 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hoe lang moet zo'n braadstuk dan in de oven?
Heb een hete lucht oven en meer weet ik er niet van.quote:Op maandag 7 maart 2005 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt aan het vlees, en hoe gaar je het wilt hebben, verder aan de oven (het caloretisch vermogen ervan) en de temperatuur,
Oke, dank je. Waar door ik slecht slaap weetik ook alleen die oorzaak is niet zo makelijk weg te nemen.quote:Op maandag 7 maart 2005 23:30 schreef krakkemieke het volgende:
Martijn, ik heb geantwoord in het slecht slapen topic.
Dus die moet ik warmer zetten?quote:Op maandag 7 maart 2005 23:30 schreef krakkemieke het volgende:
Bij een hete lucht oven kan je minder heet stoken.
Hmmm, alcohol is opzich niet slecht zeggen ze, 2 glazen rode wijn wordt toch voorgeschreven aan mensen met hartklachten? Of heb ik het nu falikant mis?quote:Op maandag 7 maart 2005 23:37 schreef krakkemieke het volgende:
Bij mij ook niet per se Oblivion. Maar het is hier gezellie, vandaar.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |