Mmm sealord heb ik nog nooit op. Wel Ofley en die van de Aldi maar die van de Aldi heeft een te zure nasmaak.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:07 schreef krakkemieke het volgende:
Sea-lord, van de super, is prima. De port van de Aldi vind ik niks,terwijl ze soms goeie wijn hebben.
Dank je een beetje kaas bij Port is nooit weg.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:25 schreef krakkemieke het volgende:
*nog maar eens kaasplankje doorschuift*
Dank je Krakjequote:Op donderdag 3 maart 2005 22:40 schreef krakkemieke het volgende:
Ze is volop aanwezig in andere topics op CUL....
*Zakje olijven uit Nyons doorschuift*
Sorry ben meer van de Spaanse keuken.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:59 schreef krakkemieke het volgende:
Je moet me maar vergeven, ik ben dol op de Provence.......
Heerlijkquote:Op donderdag 3 maart 2005 22:25 schreef krakkemieke het volgende:
*nog maar eens kaasplankje doorschuift*
klopt... ben meer van hartig.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:43 schreef Oblivion het volgende:
1 heel heet kopje thee...![]()
Voor rest ben ik nog niet echt wakker...![]()
Zoet, ik moet 's ochtends zoet hebben...![]()
Zo te zien jij niet, knuppelhout...![]()
Kirr royal, soort van champagne, maar dan anders... weet alleen niet hoe anders, want heb het nooit gedronken, niet in mijn straatje...quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:45 schreef Oblivion het volgende:
Hoi Sjeen!
Misschien heb je hier wat aan? ---> Het Grote Centrale Zelfgemaakte toetjes topic
Wat is kirr?
dat zou niet aan mij besteed zijn. oef, 2x anijs! ik weet dat veel mensen dit zeer waarderenquote:Bouillon met venkel en Pernod
ik snij de ger. kip (of kalkoen als je het kan krijgen) altijd heel dun in plakjes (dunner=minder droog) en leg ze dakpansgewijs op een bord. Dan een lekker fruitsausje maken van sinaasappelschil, sinaasappelsap, beetje bouillon en suiker (of hetzelfde geintje met cranberries uit blik) en je hebt een meesterlijk voorgerecht.quote:Gerookte kip op een bedje van rucola (of veldsla)
vlees omwikkelen met goede ham vind ik altijd een goed plan. Gek genoeg werkt die truc ook met vis bijtengewoon goed (probeer t eens als je het nog niet kent). Met knolselderij maak je mij niet blij maar in een puree kan ik me voorstellen dat het heel lekker wordt!quote:Gegrilde tournedos (omwikkelt met Coburger) op aardappel-knolselderijpuree
met sjalottenjus en groentjes
Oh okay, daar heb ik wel eens van gehoord ja.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Kirr royal, soort van champagne, maar dan anders... weet alleen niet hoe anders, want heb het nooit gedronken, niet in mijn straatje...
Doet me denken aan de Beroemde Jessica Simpson opmerkingen over Tonijn (Tuna, the chicken of the sea) en Buffelo Wings (zijn die gemaakt van Buffelo's )quote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:08 schreef karper het volgende:
opmerking die ik hoorde zeeduivel is dat vlees!
geniaal bediening
Ik heb gewone runderfond gebruikt. Nu gebruik ik het bij tournedos, maar ik kan me voorstellen dat het zoetje van de jus het ook goed doet bij een varkensoestertje ofzo.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:50 schreef Martijn_77 het volgende:
@sjeen wat voor fond pakje er meestal voor en bij welk vlees kun je die sjalottenjus allemaal eten?
Hier bij de slager op de hoekquote:Op vrijdag 4 maart 2005 15:49 schreef Martijn_77 het volgende:
@ Drive-r waar haal je die die gerookte eendenborst?
Idd erg jammie!!!quote:
tOen ik de omschrijving zag moest ik ook aan deze dingen denken, en ze zijn lekkerquote:Op zaterdag 5 maart 2005 01:11 schreef krakkemieke het volgende:
Ik ken wel Croquettes de Vinsobres, uit de Provence. Harde, maar luchtige koekjes met amandelen. Ze zien eruit of het van een stokbrood gesneden is.
Hier een plaatje: http://clicgourmand.com/produits.asp?catID=3&refID=312015&pg=1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |