Ik snap echt niet dat je zo kan denken. Als Kokmeijer hem vergeeft, wie ben jij dan om zoiets te zeggen?quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik gun het hem eigenlijk niet. Ik gun hem eigenlijk helemaal niets meer. Hoewel, nu overdrijf ik. Deze jongen zou hetzelfde moeten overkomen als Niels Kokmeier.
Het zat er wel niet zo gek veel vanaf hoor ....quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar zelfs Roy Keane heb ik nog nooit een schop als deze uit zien delen. Dit kan en mag gewoon niet.
Selectief niet, dan heb ik blijkbaar een andere voor me...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:39 schreef Stpan het volgende:
Roy Keane niet zo'n schop zien uitdelen?! Selectief geheugen? Roy Keane zijn overtreding is zo mogelijk nog smeriger dan die op Kokmeijer! En ook die speler kon nooit en te nimmer meer voetballen.
Idd. Haaland heeft nooit meer z'n oude niveau gehaald.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:39 schreef Stpan het volgende:
Roy Keane niet zo'n schop zien uitdelen?! Selectief geheugen? Roy Keane zijn overtreding is zo mogelijk nog smeriger dan die op Kokmeijer! En ook die speler kon nooit en te nimmer meer voetballen.
Zoals in je sig al te lezen is golfer... 'Gevoel voor humor is niet aan te leren'quote:Op dinsdag 15 februari 2005 22:43 schreef fanneke het volgende:
edit doorgolfer: complete offtopic reaktie verwijderd.
Klopt.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:13 schreef fanneke het volgende:
Zoals in je sig al te lezen is golfer... 'Gevoel voor humor is niet aan te leren'
Mutu? Alsof je van een beetje coke beter gaat voetballen ofzo.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:07 schreef Dos37 het volgende:
Ik hoop dat die jonge nooit weer aan het voetballen komt maarja dat vond ik ook van Mutu met zijn coke
Dan heeft Bouazouan zeker een kans nodig om dat te kunnen betalen. Hoewel ik me afvraag of hij met profvoetbal nou meer verdient dan een willekeurig administratief baantje.quote:Op woensdag 16 februari 2005 21:21 schreef gimme.shelter het volgende:
Hij gaat in ieder geval een hele hoge schadevergoeding betalen!!! En terecht!!
Dat maakt de rechter binnenkort wel uit.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:16 schreef Chadi het volgende:
hij zal niks betalen omdat het binnen het spel gebeurt.
ja daar wordt ie ook voor betaaldquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat maakt de rechter binnenkort wel uit.
Dat is geen argument. Duncan Ferguson werd door 'n rechter ook eens veroordeeld wegens een overtreding op een voetbalveld.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:16 schreef Chadi het volgende:
hij zal niks betalen omdat het binnen het spel gebeurt.
quote:Ondanks een spreekverbod van Sparta sprak Rachid Bouaouzan met Nieuwe Revu, uiteraard naar aanleiding van de zeer zware overtreding van Bouaouzan op Niels Kokmeijer en de nasleep daarvan. Het interview ligt nu in de winkel en is (met foto's e.d.) 4 pagina's lang. Vandaar op deze website, niet het gehele artikel, maar slechts enkele quotes eruit, van Rachid en Lorenzo Rimkus.
"Het is vlees voor de haaien, ik ben opeens de grote boef. Ik heb altijd te horen gekregen dat ik te lief zou zijn voor het betaalde voetbal. Ik heb zelfs nog nooit een sliding gemaakt. Maak ik een keer een sliding, gaat het gelijk helemaal mis'" aldus Bouaouzan."Het was gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden."
En Lorenzo Rimkus laat weten dat Bouaouzan op dit moment weer met het tweede meetraint. "Ik heb van spelers begrepen dat hij een andere Rachid is geworden. Een dood vogeltje. Het is door de pers ook wel erg opgeblazen. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij een Marokkaan is."
Dit is echt te triest voor woorden....om dit erbij te halen !!quote:Het is door de pers ook wel erg opgeblazen. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij een Marokkaan is."
Dat viel mij ook meteen op. Dat dat er meteen weer bij gehaald moet worden.quote:Op maandag 28 februari 2005 10:48 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Dit is echt te triest voor woorden....om dit erbij te halen !!
Zie je toch het verschil in klasse tussen Pires en Kokmeijer hèquote:Op maandag 28 februari 2005 12:37 schreef Stpan het volgende:
Bij Arsenal werden er dit weekend wel behoorlijke tackles uitgedeeld waarbij Pires als hij z'n voet net als Kokmeijer in de grond zou hebben staan ook alles gebroken zou hebben. Daar werd slechts geel uitgedeeld.![]()
Als het niet een headline op vi.nl was geweest, en er geen cameraploegen aanwezigwaren om er nog meer in mijn ogen totaal onnodige media-aandacht aan te besteden had ik dit topic ook niet omhoog gehaald. Lekkere suggestieve kop, zo lijkt het net of hij vrijdag as. zijn rentree in het 1e gaat maken.quote:Rachid Bouaouzan speelt weer voor Sparta
5/4/2005 9 :11
Rachid Bouaouzan heeft zijn eerste wedstrijdminuten voor Sparta Rotterdam er weer opzitten. Maandagavond speelde hij een kwartier in duel tussen Jong Sparta-Jong MVV.
Bouaouzan raakte drie maanden geleden bekend door de doodschop die hij uitdeelde aan Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles. Kokmeijer brak zijn been en zal nooit meer op niveau kunnen voetballen. Het is überhaupt nog de vraag of hij ooit weer normaal zal kunnen lopen.
Bouaouzan werd voor tien geschorst, terwijl justitie bovendien onderzoekt of het de Spartaan strafrechtelijk kan vervolgen. Zijn schorsing zit er nu op, waarna hij maandag onder luid gejuich van het thuispubliek mocht invallen.
'Het was goed dat zoals het publiek hem begroette', aldus Sparta-coach Rob Kiebert tegenover het ANP. 'Die jongen heeft het heel erg moeilijk. We moeten hem uit dat dal praten en dat kost veel tijd en moeite.'
Jong Sparta won overigens met 4-1 van de ploeg uit Maastricht, onder meer door een zuivere hattrick van Marvin Wijks.
tja...idd niet noemenswaardig !quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:11 schreef Stpan het volgende:
Hij viel 10 minuutjes in, ja ach in het 2e kan hij op snelheid leuk meeballen. Maar als Sparta promoveert zal hij zeker geen vaste waarde worden in het 1e.
En toch heb ik het gevoel dat de kansen om nog enkele jaren als linksbuiten van een GGD club (zo schat ik hem in) behoorlijk klein zijn geworden.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:29 schreef hafc het volgende:
als hij goed is en hij kan goed voetballen dan krijgt die vanzelf wel een 2e kans.
Das ook het 'probleem' hier, nu het een onbekende speler is, is het veel makkelijker hard uit te halen. Had alle reacties over royeren, ontslaan etc. willen horen wanneer het een topspeler uit de HCE betrof.quote:Op dinsdag 5 april 2005 10:40 schreef Stpan het volgende:
[..]
En toch heb ik het gevoel dat de kansen om nog enkele jaren als linksbuiten van een GGD club (zo schat ik hem in) behoorlijk klein zijn geworden.
Aan de andere kant, er zijn ook genoeg voorbeelden van voetballers wiens fouten wel zijn vergeven. Alleen zijn de voorbeelden die ik ken voetballend een paar klassen beter dan RB.
quote:Arbitrage Kokmeijer-Bouaouzan op 10 mei
6/4/2005 12:11
De arbitragezaak die Niels Kokmeijer heeft aangespannen tegen Rachid Bouaouzan dient op 10 mei aanstaande. Bouaouzan brak in december het been van Kokmeijer, die daardoor nooit meer zal kunnen voetballen. Bouaouzan deed afgelopen maandag weer voor het eerst vijftien minuten mee in een wedstrijd van Jong Sparta na een schorsing van tien wedstrijden.
Inzet van de arbitragezaak op 10 mei is een schadevergoeding die Kokmeijer hoopt te bedingen. Daarnaast dient er nog een strafrechtelijke procedure tegen de Spartaan. Het Openbaar Ministerie in Rotterdam onderzoekt de mogelijkheid om Bouaouzan ook strafrechtelijk te vervolgen. Dat dient waarschijnlijk in juni.
Nogmaals, van vrienden en familie en wat supporters die vinden dat RB applaus verdiende. Maar van de 300 aanwezigen waren er hooguit 100 die de handen op elkaar deden voor rentree van RB, en hooguit 20 die fanatiek klapten en/of RB aanmoedigden.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:11 schreef methodmich het volgende:
Hij kreeg een groot applaus toen hij inviel.
Toen Rachid Bouazouan zijn tackle inzette, was het inderdaad meteen zijn bedoeling om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen...quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
ik vind het ronduit klasse van Kokmeijer dat hij de persoon die zijn leven moedwillig een ietwat andere wending heeft gegeven zomaar kan vergeven. Dat had mij niet gelukt...
Ik weet zeker dat het niet de intentie was van Rachid Bouaouzan, om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen...quote:Op donderdag 7 april 2005 17:07 schreef methodmich het volgende:
Sandman bedoelt natuurlijk dat die tackle toch echt moedwillig is ingezet. De consequenties waren zwaarder dan iemand had kunnen bedenken, maar dat doet niets af aan de intenties.
Is zo, maar deze man passeert wel een grens, die zelfs veel van zijn ambtgenoten hadden gerespecteerd denk ik.quote:Op maandag 25 april 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Typisch een advocaat die gewoon alles wil doen om een cliënt zo min mogelijk straf te laten krijgen. Zeker niet netjes, maar zo werken die dingen...
Er bestaan niet zo nette en ronduit domme pogingen tot verdediging van je client. Dit was een combinatie van beide.quote:Op maandag 25 april 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Typisch een advocaat die gewoon alles wil doen om een cliënt zo min mogelijk straf te laten krijgen. Zeker niet netjes, maar zo werken die dingen...
Bron: www.nu.nlquote:'Kokmeijer had beter moeten uitkijken'
AMSTERDAM - Rachid Bouaouzan acht zich niet verantwoordelijk voor het tragische einde van de voetbalcarrière van Niels Kokmeijer. Bij een overtreding van de aanvaller van Sparta liep de speler van Go Ahead Eagles op 17 december een dubbele beenbreuk op. Binnenkort dient de arbitragezaak en Bouaouzan weigert volgens AD Sportwereld de schuld op zich te nemen.
Tering, dat valt me dan weer enorm tegen van die gast... Wat een sul.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:36 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Bron: www.nu.nl
Het is toch schandalig...
En dan nog, een advocaat doet toch niet zomaar wat zonder te overleggen met zijn client?quote:De opstelling van Bouaouzan is opmerkelijk.
Opmerkelijke opmerking weer, typerend weer dat die k..m..kk..n zijn eigen fout weer niet wil inzien.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:00 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon klaar nu met die kl*********. Nooit meer laten teamsporten in Nederland. Kokmeijer had maar moeten uitkijken, hoe verzint hij het![]()
Advocaten verzinnen echt alles, maar dan ook alles om degene die ze verdedigen vrij te krijgen..dit is nog niks.quote:
I know, dit is gewoon übertriest. "Kokmeijer had maar uit moeten kijken"... zo'n idioot hoort niet op het voetbalveld thuis.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:21 schreef Noca het volgende:
[..]
Advocaten verzinnen echt alles, maar dan ook alles om degene die ze verdedigen vrij te krijgen..dit is nog niks.
Idd, ik had eerst nog zoiets van hij zou het wel niet expres gedaan hebben...maar nu ik dit leesquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
I know, dit is gewoon übertriest. "Kokmeijer had maar uit moeten kijken"... zo'n idioot hoort niet op het voetbalveld thuis.
god wat een druifquote:Op dinsdag 10 mei 2005 11:36 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Bron: www.nu.nl
Het is toch schandalig...
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter schuld kunt bekennen en de volledige geeiste straf moet slikken, dan dat je je naam zo te grabbel gooit als Bouaouzan nu doet. Misschien is het strafrechterlijk wel slim om het zo te spelen, maar in deze had het verstandiger geweest om het compleet anders aan te pakken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:40 schreef Stpan het volgende:
btw advocaat nodig en wil je de gehele publieke opinie tegen je krijgen? Neem dan contact op met mr. Bojan Dekker. Ruud van Boom.
Flinke straf + berouw tonen = kans op voetbalcarriere behouden. Nu zal 'ie alsnog een flinke straf krijgen en spuugt heel Nederland 'm uit. Lijkt me niet dat 'ie in het buitenland overnieuw kan beginnen met z'n talent.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:03 schreef pfaf het volgende:
Ik vind deze reactie vrij logisch, als hij bekent zal hem een flinke straf boven het hoofd hangen...
Dat is echt goed vergelijkbaar ja .quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:17 schreef Stefkuh het volgende:
Tch grappig.. als die Maistorovic Beasly net even wat harder had geraakt had Beasly's been ook verbrijzeld geweest.. maar ach ja... wat niet gebeurd bestaat niet he...
Hoe bedoel je natrappen...tering...quote:...Volgens Bouaouzan, die sinds kort in de persoon van mr. Ruud van Boom een nieuwe advocaat in de arm heeft genomen, had Kokmeijer om zich heen moeten kijken bij het aanleggen voor zijn schot. ,,Het is de wereld op z'n kop'', zegt Dekker. ,,Het is Bouaouzan die de overtreding inzette. Híj had het risico moeten inschatten...
Stel je niet aan niet te vergelijken en daarbij ik blijf erbij dat Beasly gewoon uitgleedquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:17 schreef Stefkuh het volgende:
Tch grappig.. als die Maistorovic Beasly net even wat harder had geraakt had Beasly's been ook verbrijzeld geweest.. maar ach ja... wat niet gebeurd bestaat niet he...
Goed dat deze knul zo'n debiele advocaat heeft noch voor zichzelf opkomt en gewoon zegt: ik blaat deze onzin niet na.quote:De opstelling van Bouaouzan is opmerkelijk. Enkele dagen na het duel zei de Spartaan dat hij zich zou neerleggen bij een lange schorsing. "Het gaat me om die jongen", verklaarde Bouaouzan destijds in De Stentor. "Desnoods schorsen ze me voor de tijd dat Kokmeijer uit de roulatie is. Door één actie heb ik misschien wel een carrière naar de klote geholpen. Geloof me, u zou niet graag in mijn schoenen staan. Ik ben nog jong, heb in mijn loopbaan nog weinig meegemaakt en dan krijg je al deze negatieve publiciteit over je heen. Dit is ook voor mij een zware tijd." Bouaouzan werd uiteindelijk geschorst voor twaalf wedstrijden, waarvan twee voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.
Hoe hij reageert is nu door advocaat en aanklachten gekomen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:14 schreef kultivate het volgende:
Hij wordt hoofdzakelijk uitgekotst om hoe hij nu reageert niet zozeer om de tackle, al vind ik niet dat je die kan vergelijken met andere tackles. Deze was toch wel een stuk harder en totaal en alleen op de man gericht. Maar ja dat is nog tot daar aan toe. Zijn reactie is wat hem echt een idioot maakt
Nou en? Hij heeft toch ook nog gewoon gezond verstand in zijn harses? Als zo'n advocaat zegt dat je dat moet zeggen, dan doe je dat toch niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:39 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoe hij reageert is nu door advocaat en aanklachten gekomen.
True, maarja je ziet het wel vaker..... Trabelsi werd zo ook gek gemaakt, voor een smak geld waarschijnlijk. Rachid's advocaat zal ook wel gezegd hebben dat die aanklacht hem een flinke smak geld zal kosten. En wat mensen voor geld allemaal niet doen...quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:42 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Nou en? Hij heeft toch ook nog gewoon gezond verstand in zijn harses? Als zo'n advocaat zegt dat je dat moet zeggen, dan doe je dat toch niet?
Hij werd sowieso wel uitgekotst. En de meningen van hem die nu circuleren, zullen -de media kennende- wel anders zijn gezegd/bedoeld.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:14 schreef kultivate het volgende:
Hij wordt hoofdzakelijk uitgekotst om hoe hij nu reageert niet zozeer om de tackle, al vind ik niet dat je die kan vergelijken met andere tackles. Deze was toch wel een stuk harder en totaal en alleen op de man gericht. Maar ja dat is nog tot daar aan toe. Zijn reactie is wat hem echt een idioot maakt
Volgend seizoen op nieuw beginnen. Ik gun die jongen het beste.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik hoopte nog even dat hij in zou vallen tegen Heracles. Toen ik daar over nadacht, realiseerde ik me dat hij eigenlijk niet meer terug kan komen. Zijn reputatie bestaat enkel en alleen uit De Overtreding op dit moment. Overtredingen horen bij het spel, maar hij mag er eigenlijk nooit meer eentje maken. Dan kun je niet meer voetballen bij een profclub volgens mij.
Wat maakt het anders dan een mishandeling op straat?quote:Op zondag 15 mei 2005 15:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat betreft de schone lei: de meningen zijn daarover verdeeld. Bouaouzan is natuurlijk geen misdadiger!
Als er sprake zou zijn van zware mishandeling dan zou ik die mening zijn toegedaan inderdaad. Maar ik vind het bizar om te stellen dat B. een 'echte misdadiger is'. Over het verliezen van binding met de realiteit gesprokenquote:Op zondag 15 mei 2005 15:17 schreef Steijn het volgende:
Grappig hoe men zware mishandeling door voetballers onderling ziet als iets wat vergeven moet worden en waarbij je na je straf met een schone lei kunt beginnen terwijl het meestal diezelfde mensen zijn die vinden dat echte misdadigers (wat Bouaouzan net zo goed is) nooit vergeven moet worden of zelfs aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt. Men is op het voetbalveld de binding met de realiteit verloren.
Ik vind het nogal een verschil hoor.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat maakt het anders dan een mishandeling op straat?
Op straat heb je normaal gesproken geen lichamelijk contact met elkaar om een lederen speeltuig te veroveren.quote:Op zondag 15 mei 2005 15:27 schreef Steijn het volgende:
[..]
Wat maakt het anders dan een mishandeling op straat?
kloptquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geel voor een schwalbe toch?
1. Onzin opmerking. Dat zou puur met opzet zijn, ik ben er nog altijd van overtuigd dat RB het niet met opzet deed.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je zou toch haast denken dat er tijdens de oefencampagne van Sparta wel een goedwillende amateur is die zijn knie in vier stukken schopt?
4. Radio Rijnmond (hoe objectief............:{ ) sprak over een overtreding op RB, maar goed, regionale zender zegt niet zoveel.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:18 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Gele kaart voor Bouaouzan in de wedstrijd Graafschap - Sparta met scheidsrechter Temmink uit Deventer als leidsman.
Dat meen je toch niet?!?!?!?!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef Stpan het volgende:
[..]
1. Onzin opmerking. Dat zou puur met opzet zijn, ik ben er nog altijd van overtuigd dat RB het niet met opzet deed.
Ik zou als sponsor niet geassocieerd willen worden met dit soort beulen, sponsor kan er best wel wat van zeggen op zich toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:49 schreef speknek het volgende:
Yep.
Zou de hoofdsponsor er een zegje in hebben? Dan kan ik aankloppen bij m'n directeur.
Dat Sparta snapt het ook niet helemaal. Dat is wel de laatste die ik een benefietwedstrijd zou laten organiseren...quote:Advocaat Kokmeijer: overtreding Bouaouzan over de grens
Uitgegeven: 2 juni 2005 22:21
Laatst gewijzigd: 2 juni 2005 22:47
ZEIST - Voor Niels Kokmeijer en zijn raadsman is er geen twijfel mogelijk. Spartaan Rachid Bouaouzan maakte door een ontoelaatbare actie op het Rotterdamse Kasteel een einde aan de voetballoopbaan van de Go Ahead Eagles-speler.
Het kamp-Kokmeijer eiste donderdag voor de arbitragecommissie van de KNVB dat zowel Bouaouzan als werkgever Sparta aansprakelijk wordt gesteld voor alle schade.
Beenbreuk
Wanneer er een uitspraak komt, is nog onduidelijk. De kans bestaat dat de raadsman van Kokmeijer nog getuigen wil oproepen. Door onbesuisd inkomen van Bouaouzan liep Kokmeijer (27) in het laatste duel voor de winterstop een open dubbele beenbreuk (met complicaties) op.
Het is nog maar de vraag of hij ooit nog normaal kan lopen. Voor advocaat mr. Dekker staat vast dat de Spartaan roekeloos en onbehoorlijk heeft gehandeld. Zijn gelijk zou door scheidsrechter Koopman ("gewelddadige actie") zijn versterkt.
Aanslag
De advocaat citeerde tijdens de zitting uit het rapport van de arbiter, die de overtreding van Bouaouzan bestrafte met een rode kaart. "Koopman had het over een gewelddadige actie, een aanslag. De speler kwam als een scheermes in op Kokmeijer. Hij had in het betaald voetbal nooit eerder zo'n overtreding meegemaakt", aldus Dekker.
Aansprakelijk
Het Openbaar Ministerie zag in de actie van Bouaouzan een reden om de speler ook strafrechtelijk te vervolgen. Die zaak dient binnenkort. Dat sterkte Dekker donderdagavond in zijn mening dat op die voetbalavond in Rotterdam de grens van het toelaatbare was overschreden. Dus moet de arbitragecommissie Bouaouzan en Sparta aansprakelijk stellen, pleitte hij.
Schuldig
De raadsman van de Spartaan, die voor zijn overtreding voor tien duels werd geschorst, bestreed dat er opzet in het spel was. "Rachid accepteerde de straf uit respect voor Niels, maar niet omdat hij zich schuldig voelde."
Benefietwedstrijd
Sparta verdedigde het standpunt dat de club in materiële zin geen partij is. Tijdens de zitting bleek ook dat Bouaouzan en Sparta niet verzekerd zijn voor dit soort zaken. Sparta zou hebben voorgesteld een benefietwedstrijd voor Kokmeijer te organiseren, maar enthousiasme daarvoor bij de tegenpartij ontbrak.
Waarom?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:46 schreef Werewolf het volgende:
Dat Sparta snapt het ook niet helemaal. Dat is wel de laatste die ik een benefietwedstrijd zou laten organiseren...
Had je net ff nacompetitie voetbal moeten kijken, had je hem alweer zien ballen...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Nee, Bouaouzan heeft het afgedaan voor mij, geef hem maar een levenslange schorsing.
Ik hoef die kop van hem nooit meer op een voetbalveld te zien.
Daarom mocht ie ook blijven.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 01:14 schreef Stefkuh het volgende:
Kheb Rachid vandaag live mogen aanschouwen... wat er ook over hem te discussieren valt, het is wel een geweldige voetballer hoor!
En niet zomaar een song:quote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:18 schreef Cruoninga het volgende:
Ik hoorde dat zijn ook al weer gezongen wordt door het Sparta-publiek. Meende dat hij na zijn overtreding door dat publiek werd uitgekotst?
Maar ach, hij wordt wel vervolgd in de rechtszaal. Daarbuiten hoeft dat niet natuurlijk.
Het lijkt er op dat het goed komt. Hartverwarmend.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik hoop dat we het er over eens kunnen zijn dat deze jonge gast ( na zijn straf gewoon weer moet kunnen voetballen en het liefst bij Sparta en het liefst goed. Hij is een technische, handige aanvaller en helemaal geen breker of schopper. Ik hoop dat we dat nog te zien krijgen.
...en wie weet heeft Niels Kokmeijer een pilsje op z'n doelpunt genomen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:17 schreef P0RN0STAR het volgende:
Mooi voor die jongen dat hij vanavond de 1 - 2 maakt, Rachid Bouazouan komt uit een diep dal! Ik hoop dat dit een opsteker is...
- Ja, als het van mijn ploeg was geweest, had ik er net zo over lopen zeiken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:32 schreef xJapser het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie er zo lang over door blijven zeiken?
- Als het een van de spelers van je eigen team was overkomen had je niet zo lopen zeiken...
- Hij is gestraft volgens de regels van weetikveel wie (KNVB en strafrechtelijk zal ie ook wel gaan
boeten) en heeft dus de consequenties aanvaard.
- Niels Kokmeijer zal er niet sneller door genezen.
Zet er een punt achter. Kap dit topic af.
Dit is echt het allerlaatste wat ik erover zeg. Dat het op de man wordt gespeeld is omdat HIJ die overtreding begin. Bewust. En niemand anders. Hij heeft iemands voetbalcarrière beëindigd. Misschien wel zijn maatschappelijke carrière.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:36 schreef xJapser het volgende:
1) Geloof ik niks van.
2)
3)Ja maar t gaat helemaal niet meer over Kokmeijer. Het word merendeels op de man gespeeld. Onterecht.
Duncan Ferguson valt onder het Engelse Common Law systeem. Dat is totaal niet te vergelijken met het Nederlands recht.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een uitspraak schept wel een precedent natuurlijk. Al zijn er al uitspraken in het verleden geweest, zoals die van Duncan Ferguson. Die werd door de rechter aangepakt voor een overtreding die plaats had op het voetbalveld.
Can't put it in any other way ...... Precies zoals ik er over denkquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:39 schreef fanneke het volgende:
[..]
Dit is echt het allerlaatste wat ik erover zeg. Dat het op de man wordt gespeeld is omdat HIJ die overtreding begin. Bewust. En niemand anders. Hij heeft iemands voetbalcarrière beëindigd. Misschien wel zijn maatschappelijke carrière.
Ik kan zoiets niet vergeten. Sorry.
Het was wel zijn intentie om een doodtrap uit te delen want of hij heeft niet de abiliteit om zijn tackle te matigen. Je had moeten zien hoe hij inkwam, dat had makkelijker zachter gekund.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:38 schreef P0RN0STAR het volgende:
Toen Rachid Bouazouan zijn tackle inzette, was het inderdaad meteen zijn bedoeling om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen! Dat slaat toch nergens op, die jongen heeft een waas voor zijn ogen gehad en deze overtreding valt natuurlijk niet goed te praten, maar hij is gestraft en verdient een nieuw begin...
Als het een normale tackle was geweest, had ook niemand het erover gehad, what is your point?quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:43 schreef heiden6 het volgende:
Hij is en blijft zelf verantwoordelijk voor die debiele overtreding, maar laten we wel wezen: als Kokmeijer 'slechts' een paar maanden had hoeven herstellen had niemand het er nu nog over gehad.
De overtreding op zichzelf is gruwelijk, maar je moet het niet buiten proporties plaatsen omdat Kokmeijer er zo ernstig aan toe is. Zulke trappen worden vaker uitgedeeld, maar dan gebeurt het toevallig niet. Zoiets moet je ook niet meewegen bij de straf of bij een 'tweede kans'.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:11 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als het een normale tackle was geweest, had ook niemand het erover gehad, what is your point?![]()
Die vergelijking gaat totaal niet op en slaat ook nergens op.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:38 schreef P0RN0STAR het volgende:
We moeten het simpel bekijken: Voetballer zet harde tackle in, waardoor tegenstander geblesseerd raakt en daardoor zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen. Vergelijk het met een ander beroep: Sloper sloopt muurtje, zijn collega (of van ander bedrijf) komt hier onder terecht en raakt hier zo door gewond, dat hij zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen...
Hoe kan je in godsnaam op tvbeelden zien wat iemands intentie is.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:18 schreef Asskicker14 het volgende:
De tackle van Bouaouzan op Kokmeijer is duidelijk DIRECT op de man gespeeld met de intentie om hem een halt toe te roepen.
kortzichtig geblaat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:22 schreef TerroRobbie het volgende:
niks mooi aan.. schorsen voor het leven.
Wat is een normale tackle?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 02:11 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als het een normale tackle was geweest, had ook niemand het erover gehad, what is your point?![]()
Ik verheug mij helemaal niet op dingen die de sport bederven.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:55 schreef J.Flo het volgende:
Even tussendoor, newsflash: Sparta mede dankzij Rachid BOUAOUZAN weer terug in de eredivisie...Ik verheug me nu al op de spreekkoren!!!
Je bent een dag te laat met je newsflashquote:Op vrijdag 10 juni 2005 08:55 schreef J.Flo het volgende:
Even tussendoor, newsflash: Sparta mede dankzij Rachid BOUAOUZAN weer terug in de eredivisie...Ik verheug me nu al op de spreekkoren!!!
Ik dacht al: waar blijft ie toch om het op te nemen voor Rachid. Maar ligt aan de tijdzonesquote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik las het in een email. Zit momenteel in de VS. Wat een ongelooflijk feit dat juist hij de beslissende goal maakt. Zwaar hoor. Zal me benieuwen of hij in de eredivisie selectie wordt opgenomen.
quote:Op zaterdag 11 juni 2005 10:49 schreef Grimm het volgende:
Nooit, die jongen verdiend geen tweede kans..zoals ze nu kokmeijer de schuld willen geven, omdat hij beter moest uitkijken, verdiend dat kutjoch geen tweede kans.
Als je iemand zo zijn voetbalcarriere naar de kloten schopt verdien je het niet om een tweede kans te krijgen.
Sja als zo'n jongen speelt is er natuurlijk de kans dat hij scoort of een beslissende actie maakt en zou je dus eigenlijk moeten zeggen dat het een wrange bijsmaak geeft dat hij uberhaupt meespeelde.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:05 schreef methodmich het volgende:
Een erg wrange bijsmaak aan de winnende Sparta-goal. Moet gezegd dat de jongen hem goed afrondde.
Voetballen = met elf tegen elf de voetbal in een doel proberen te krijgen danwel dat te voorkomen, met het hoofd, de benen of de voet. Dus niet freefight danwel tegenstanders blind neerschoppen. Dat heeft niks met professioneel voetbal te maken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:38 schreef P0RN0STAR het volgende:
...
Het wordt allemaal zó overdreven, ik blijf erbij dat Rachid Bouaouzan een onbezonnen tackle inzette, waarvan hij de gevolgen niet van tevoren heeft overzien. Het was écht niet zijn bedoeling om Niels Kokmeijer zó te blesseren, dat hij nooit meer kan voetballen of zelfs normaal kan lopen. Zo’’n tackle en dus de blessure die er nu heel ongelukkig bij komt kijken, is in mijn ogen just part of the game en er moet dan volgens mij niet teveel ophef over gemaakt worden! Natuurlijk is de straf voor Niels Kokmeijer altijd groter dan die van Rachid Bouaouzan, maar dit kan ALTIJD het gevolg zijn van een wilde tackle...
We moeten het simpel bekijken: Voetballer zet harde tackle in, waardoor tegenstander geblesseerd raakt en daardoor zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen. Vergelijk het met een ander beroep: Sloper sloopt muurtje, zijn collega (of van ander bedrijf) komt hier onder terecht en raakt hier zo door gewond, dat hij zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen...
De reactie van Bouazouan was naar gelang de ophef die ontstond, naar de boosheid van het slachtoffer had ie aanvankelijk weinig oren. De ernst van de blessure was eerder de schuld van het slachtoffer dan van hemzelf was mijn indruk van de eerste reacties.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 07:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoe kan je in godsnaam op tvbeelden zien wat iemands intentie is..
Eentje waarbij de bal in de buurt is was je voetballer, had je dat kunnen wetenquote:
In de lokale media kwam er een heel ander beeld van Rachid Bouaouzan en hoe hij met het incident omging naar voren dan in de landelijke media.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:42 schreef okee6 het volgende:
De reactie van Bouazouan was naar gelang de ophef die ontstond, naar de boosheid van het slachtoffer had ie aanvankelijk weinig oren. De ernst van de blessure was eerder de schuld van het slachtoffer dan van hemzelf was mijn indruk van de eerste reacties.
Had ik ook. Geldt ook voor de feestelijke beelden en het interview achteraf.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:05 schreef methodmich het volgende:
Een erg wrange bijsmaak aan de winnende Sparta-goal. Moet gezegd dat de jongen hem goed afrondde.
Precies, een moordenaar krijgt na een paar jaar een nieuwe kans, een voetballer met een verschrikkelijke tackle met toevallig slechte afloop, wordt voor de rest van z'n leven aangekeken op z'n daad....? Alleen als die jongen, zoals sommigen beweren, totaal geen spijt heeft, moet tie oprotten, maar daar geloof ik niets van.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:42 schreef keijz het volgende:
Hij moet gewoon spelen natuurlijk, foutje moet kunnen toch?
Dat vind ook niet elk mens een fijn idee.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 15:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies, een moordenaar krijgt na een paar jaar een nieuwe kans,
Wie dan?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:07 schreef Staanplaats het volgende:
Nu we het toch over een moordernaar hebben, voor Kluivert klappen de mensen nog al te graag de handen stuk,,
Jah dat is ook wel zoquote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:27 schreef methodmich het volgende:
Ja, okee. Maar dat uitgerekend hij dan ook nog de promotiegoal binnentrapt...
privaatrechtelijk gezien wel?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:52 schreef Stpan het volgende:
Het hoofdstuk is strafrechtelijk gezien nog niet gesloten hoor.
Ik denk dat hij zo hard uitgefloten wordt dat ALS hij weer gaat voetballen, dat in ieder geval niet lang in Nederland is...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:17 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Maw Bouazan is volgend seizoen weer te bewonderen in de HCE, of jullie dat n leuk vinden of niet![]()
Gelukkig blijven ze in Deventer in de GG Divisiequote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:50 schreef Stpan het volgende:
Kernachtig de hele zaak samengevat AtDaMotDaMotDa. En Saekerhett: in de nacompetitie is hij nou niet bepaald massaal uitgefloten, zal na de zomer ook niet al teveel gebeuren denk ik. Hoewel bepalade clubs in de HCE hem natuurlijk minder vriendelijk zullen bejegenen dan ze in Helmond, Zwolle of Doetichem deden.
Nee, vind ik niet en als hij al beter is is hij ook 10 jaar ouder..quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:21 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Tuhuteru is toch wel een klasse beter?
bron: www.itwm.nlquote:Arbitragezaak
Spartanen, er komt voorlopig nog geen einde aan de formele procedures in de zaak Kokmeijer-Bouaouzan . Op 2 juni diende de arbitragezaak die Kokmeijer tegen Bouaouzan aanspande. De advocaat van Kokmeijer wil scheidsrechter Rien Koopman nog als getuige horen en de KNVB zal hiervoor binnenkort een datum plannen.
Naar de rechtbank
Op 27 juli moet Bouaouzan verder zelfs voor de rechtbank in Rotterdam verschijnen voor zijn overtreding op Kokmeijer. Dit is een zaak die verder losstaat van de arbitragezaak. Deze zaak is aangespannen door het Openbaar Ministerie in Rotterdam, die namelijk van mening is dat de overtreding van Bouaouzan op Kokmeijer geen 'normale' charge in het voetbal is. En met deze conclusie in het achterhoofd heeft het OM dus zelfs gemeend om Bouaouzan hierom voor de rechter de dagen. 27 juli zal deze zaak dus plaatsvinden, de uitslag zal vervolgens nog een tijdje op zich laten wachten.
Buiten het veld heeft hij wel iemand doodgereden.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik klap nog steeds van Kluivert.
Ik geloof niet dat hij een ongeluk op het veld heeft veroorzaakt?
quote:OM legt Bouaouzan zware mishandeling ten laste
Uitgegeven: 13 juli 2005 14:37
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie legt Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Door die tenlastelegging hangt hem een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd.
De 21-jarige speler wordt vervolgd omdat hij met een zware overtreding tijdens de wedstrijd Sparta - Go Ahead Eagles op 17 december 2004 Niels Kokmeijer ernstig verwondde.
Volgens het OM had Bouaouzan de opzet zijn concurrent zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Daarom is niet gekozen voor het ten laste leggen van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel of zwaar letsel door schuld.
Het Rotterdamse OM meent dat voor díe overtredingen normaal gesproken het tuchtrecht van de KNVB voldoende is. In deze zaak is het ministerie echter van mening dat er een grens is overschreden. De zaak dient op 27 juli.
Dat heet voetbal als het aan Bouaouzan ligtquote:Op woensdag 13 juli 2005 18:43 schreef Jajong het volgende:
das wel te hopen, 1 onbesuisde actie 2 carrieres verpesten is een beetje cru
Ja, en noemt z'n rubriek, het brekebeentje.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:39 schreef methodmich het volgende:
Juist en vervolgens gaat ie voor het buurtkrantje schrijven.
Hij moet een nekschot hebben!quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:58 schreef TerroRobbie het volgende:
8 jaar maximaal? Dat zal wel weer 3 weken tuintjes schoffelen worden... de Nederlandse rechtsstaat kennende...
Doe eens normaal!quote:
Ben je dom of wil je me persé laten bannen. Ironie is je kennelijk vreemd, maar dat dacht ik al.quote:
Levenslang schorsen vind ik overdreven.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Als ie in de gevangenis maar niet gaat radicaliseren.....
Wel erg hoge eis inderdaad, levenslang schorsen is beter.
Niks vreselijks aan. Kokmeijer heeft levenslang. Als Rachid al 8 jaar krijgt, dan blijft daar nog zo'n 5 jaar van over.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wow! Dit had ik niet verwacht. Vreselijk voor die jongen.
Ik ook.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Levenslang schorsen vind ik overdreven.
levenslang... je makat een grapje neem ik aan? Dan moeten we toch eens gaan praten om de doodstraf weer in te gaan voeren lijkt me zo...quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Als ie in de gevangenis maar niet gaat radicaliseren.....
Wel erg hoge eis inderdaad, levenslang schorsen is beter.
De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef Stefkuh het volgende:
Hoevaak worden er geen overtredingen gemaakt die zo zouden kunnen aflopen? Elke week? De amateurvelden maar niet meegerekend? Beide spelers hadden de pech dat het zo afliep. Bouazouan mag flink gestraft worden voor zijn onbesuiste actie. Dat hier echter het OM bij aan te pas komt... ik begrijp dus dat ook aankomend seizoen zo'n 10/20 spelers "poging tot zware mishandeling" aan hun broek gaan krijgen?
ah.. ik ben ok te moe om me nu in dit sorrt dingen te verdiepen.. sorry MMquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet levenslang in de cel, levenslang schorsen had MM het over.
Dat mag ook niet volgens de Nederlandse wetquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Levenslang schorsen vind ik overdreven.
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.
Een paar jongens gooien puin van een viaduct. 20 keer raken ze niets, 20 keer raken ze een auto die verder alleen wat krasjes op loopt, 1 keer raken ze de vooruit van een auto en een vrouw op haar hoofd. De vrouw is ter plekke dood. Volgens de jongens was het niet de bedoeling de vrouw te doden. Echter, redelijkerwijs konden ze beseffen dat dit het gevolg kon zijn van hun doldwaze actie.
Zo is het ook met die lompe tackle van Rachid. 20 keer staat het slachtoffer meteen weer op, 20 keer is er een lichte blessure, maar 1 keer is iemand goed te klos en dan moet Rachid daar ook maar voor boeten in de cel. Net zoals die jongens die puin van het viaduct gooiden.
Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie ditquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laten we niet keer op keer dezelfde discussie houden. De eis van het OM lijkt me buiten proportie en kan niet door iemand met gevoel voor sport ingediend zijn. Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeftquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
In de praktijk blijk je dan geen straf te krijgen. Iemand die een steen van een viaduct gooit, maar verder niemand raakt krijgt een tik op de vingers, maar hoeft verder niet de cel in.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
Zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeft
Dus voetballers staan buiten / boven de wet?quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.
Volgens vrienden van hem in de NR wel.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeft
quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie dit
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Feit is dat hij Marokkaans-Nederlands is en vriend Bouyeri ook. Het een en ander valt nu samen. Dat is alles.quote:
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus voetballers staan buiten / boven de wet?
Het wordt gewoon tijd dat voetballers op het veld weer hetzelfde normen en waarden besef krijgen als daarbuiten. Prima stap van het OM. Bovendien geldt de wet overal in Nederland, ook op het veld.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.
Als de regels van een sport in uitzonderlijke gevallen (en dit was een uitzonderlijk geval) niet toereikend zijn, vind ik het prima dat er de normale wetsregels daarnaast worden toegepast.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
het feit dat hij zo'n overtreding maakt praat een carriere niet goed...echt niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik snap je wel, maar we willen toch niet dat er naast die van Kokmeijer nog een carrière in de bloei is geknakt op die avond?
Kokmeijer geeft wat dat betreft zelf het voorbeeld en daar heb ik veel bewondering voor.
Bij MJ was het de vraag of 'ie schuldig was. Bij Bouazouan veel minder, daar gaat het meer om de strafmaat, en of voetballers vervolgd moeten worden voor zieke overtredingen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat de maximale straf acht jaar is. Michael Jackson zou ook wel even vijftig jaar de gevangenis in. De media schrijven het allemaal vrij suggestief, tenminste, als je niet goed leest. Je moet op een taakstraf rekenen en zeker niet een gevangenisstraf, hoewel dat conform de aanklacht wel tot de mogelijkheden behoort. Het is zeer onwaarschijnlijk.
Tja dat ligt aan de mensen zelfquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja ok, maar het gaat even om het punt dat mensen de maximale straf horen en daarmee in hun hoofd blijven zitten, daar onbewust vanuit gaan.
Ik vind dat ie helemaal geen straf verdient. Alleen een rode kaart.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:36 schreef Sloggi het volgende:
Waarschijnlijk geen celstraf. 60 uur met de prikker denk ik.
En dat vind ik vrij triest.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En de bijbehorende schorsing denk ik toch?
Ja, dat is het 'voetbaldeel' van de straf. Dit gaat allemaal buiten de KNVB en de voetbalregels om eigenlijk.
Ben ik het toch niet mee eens. Wanneer iemand bij wijze van spreken een ander voor zijn bek mept tijdens een voetbalspel en die ander houdt hier hersenletsel aan over, dan zie ik niet waarom dat minder een strafrechtelijke vervolging waard zou zijn dan bij een gewoon gevalletje van 'zinloos geweld'. Maar in dit specifieke geval vind ik eigenlijk ook dat het OM te ver gaat.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
Nou ja, het gaat hier toch wel om een voetbalovertreding. Daar zijn we het over eens toch?quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:46 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Ben ik het toch niet mee eens. Wanneer iemand bij wijze van spreken een ander voor zijn bek mept tijdens een voetbalspel en die ander houdt hier hersenletsel aan over, dan zie ik niet waarom dat minder een strafrechtelijke vervolging waard zou zijn dan bij een gewoon gevalletje van 'zinloos geweld'. Maar in dit specifieke geval vind ik eigenlijk ook dat het OM te ver gaat.
Als ze elkaar een oor afbijten wel. Hoort ook niet bij de regels van het spel.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Denk je dat die boksers elkaar aanklagen?
We snoeren niemand de mond ok? Hebben we vijf pagina's lang niet gedaan, dus gaan we nu niet mee beginnen. Als jij het er mee eens bent, hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Jajong het volgende:
mooie beargumentatie, hou je mond liever.. en je naam lijkt me ook veel te veel op xenofoob, zal er wel iets mee te maken hebben
Mijn naam is het omgekeerde daarvan.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Jajong het volgende:
xenofoob
Point taken. De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als ze elkaar een oor afbijten wel. Hoort ook niet bij de regels van het spel.
Dit was geen overtreding, dit was een aanslag.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.
kanker dan op hier als je niks met voetbal te maken hebt, thnxquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Mijn naam is het omgekeerde daarvan.
Domme stomme voetbalkneus.
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laat hier weten hoe je er over denkt. Ik roep wel op tot beschaving: vrijheid van meningsuiting impliceert ook een bepaalde verantwoordelijkheid.
[afbeelding]
Bij het ingaan van de ring stem je er mee in dat er een mishandeling gaat plaatsvinden, hiermee verdwijnt de materiele wederrechtelijkheid. Je dient je wel te houden binnen de proportionaliteit en de spelregels. BIj boksen hoort klappen krijgen bij het spel, bij voetbal niet (althans vuistslagen in het gezicht). Beetje een drogredenering van jouw zijde.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Denk je dat die boksers elkaar aanklagen?
Als je het omkeert: je kunt je ook afvragen in hoeverre er dus nog meer onverantwoorde overtredingen worden gemaakt, met een te hoog risico op ernstig letsel.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Point taken. De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.
Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:54 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Bij het ingaan van de ring stem je er mee in dat er een mishandeling gaat plaatsvinden, hiermee verdwijnt de materiele wederrechtelijkheid. Je dient je wel te houden binnen de proportionaliteit en de spelregels. BIj boksen hoort klappen krijgen bij het spel, bij voetbal niet (althans vuistslagen in het gezicht). Beetje een drogredenering van jouw zijde.
Pardon?quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:53 schreef Jajong het volgende:
kanker
Ja, maar het heeft me nooit gestoord. Zaalvoetbal is een andere sport. Dat kunstgras neemt het ook al over. We gaan de goede kant op zo.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:54 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als je het omkeert: je kunt je ook afvragen in hoeverre er dus nog meer onverantwoorde overtredingen worden gemaakt, met een te hoog risico op ernstig letsel.
Waar de scheidsrechter zelfs niet eens voor fluit zitten ze tussen.
Jij speelde zeker niet linksbuiten?quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft me nooit gestoord.
Rechtsbuiten. Als ze je raken, ben je te sloom.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:57 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jij speelde zeker niet linksbuiten?![]()
Volgens mij mag je niet schoppen volgens de spelregels hoorquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.
Lees mijn eerste stuk nog maar eens, dan zie je dat we mekaar heel goed begrijpen. Voor de duidelijkheid: Ik vind dat een sr vervolging hier niet op zijn plaats is, maar ik ben het ook niet mee eens dat een voetballer per definitie buiten de Nederlands wetsregels staat ( en dat laatste maakte ik op uit jouweerdere postings).quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.
Het kan nog steeds wel een drogredenering zijn, maar ik wel dat je goed begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben ook altijd snel genoeg geweest, maar ik paste ook goed op. Anders was m'n been wel een paar keer gebroken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Rechtsbuiten. Als ze je raken, ben je te sloom.
Ownee, een Marokkaan. Die houden namelijk ook vol dat iemand van hun niks heeft gedaan terwijl de bloedsporen op het trottoir anders beweren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Xenomaniac het volgende:
(Je bent zeker een miskende neger? of zo? )
Is ie al klaar?quote:Op donderdag 14 juli 2005 01:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik maak vast de OP voor het nieuwe topic ok?
En dat zegt dat ie alles behalve een xenofoob is.. hallo wat ben jij een ongelovelijke drolquote:Op donderdag 14 juli 2005 01:06 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ownee, een Marokkaan. Die houden namelijk ook vol dat iemand van hun niks heeft gedaan terwijl de bloedsporen op het trottoir anders beweren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |