abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25098647
De meeste volgers van het spelletje weten dat deze jonge Spartaan zijn loopbaan is 'begonnen' met een doldrieste actie met fatale gevolgen voor de voetbalcarrière van zijn tegenstander Niels Kokmeijer.

Go Ahead speler Niels Kokmeijer breekt zijn been.
Niels Kokmeijer deel 2 - het trieste einde van een carriere

Hij is op verschillende manieren gestraft. We kunnen het eens of oneens zijn over de strafmaat, maar ik hoop dat we het er over eens kunnen zijn dat deze jonge gast (volgende week op 20 februari wordt hij 21) na zijn straf gewoon weer moet kunnen voetballen en het liefst bij Sparta en het liefst goed. Op deze manier kan hij de herinnering uitwissen aan wat in 2004 gebeurde. Hij is een technische, handige aanvaller en helemaal geen breker of schopper. Ik hoop dat we dat nog te zien krijgen. Laat hier weten of je er net zo over denkt. Ik roep wel op tot beschaving: vrijheid van meningsuiting impliceert ook een bepaalde verantwoordelijkheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 15-02-2005 12:35:16 ]
pi_25098688
ik heb gisteren die blesure van niels kokmeijer gezien...hij kan misscien nooit meer lopen...dan wil je toch zo een figuur niet bij je club hebben.
pi_25098727
Ik snap je wel, maar we willen toch niet dat er naast die van Kokmeijer nog een carrière in de bloei is geknakt op die avond?

Kokmeijer geeft wat dat betreft zelf het voorbeeld en daar heb ik veel bewondering voor.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:30:27 #4
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_25098728
Als hij de benen van Van Der Vaart en Sneijder ook breekt mag hij van mij naar Feyenoord komen.
The Most Incredible, Baby
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:30:57 #5
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25098735
Knap dat een GAE-supporter dit topic opent, ik weet niet of ik zo vergevingsgezind ben. Verder gun ik Rachid Bouazouan zeker een 2e kans, strafmaten zijn er nu eenmaal omdat iemand na het uitzitten hiervan een 2e kans verdiend. Anders had de KNVB hem beter gelijk voor het leven kunnen royeren.

Maar als ik diep in m'n hart kijk had ik liever gehad dat Bouazouan z'n contract had afgelopen aan het eind van dit seizoen, en hij die 2e kans 'ergens anders' had gekregen. Een beetje hypocriet, maar er kleeft nu wel een dramatisch incident aan deze jongen, wat ook afstraalt op de club.
Voor de mensen (zoals Johan Derksen) die beweren dat Sparta deze jongen gelijk had moeten ontslaan, betaal jij de ontslagregeling?
En bovendien, wat is moreel slechter:
- deze jongen in dienst houden? of:
- deze jongen op straat zetten en hem geen 2e kans geven?
pi_25098760
Ik gun het hem eigenlijk niet. Ik gun hem eigenlijk helemaal niets meer. Hoewel, nu overdrijf ik. Deze jongen zou hetzelfde moeten overkomen als Niels Kokmeier.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25098789
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik gun het hem eigenlijk niet. Ik gun hem eigenlijk helemaal niets meer. Hoewel, nu overdrijf ik. Deze jongen zou hetzelfde moeten overkomen als Niels Kokmeier.
Ik snap echt niet dat je zo kan denken. Als Kokmeijer hem vergeeft, wie ben jij dan om zoiets te zeggen?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:35:24 #8
73305 Stpan
pi_25098802
Dus Da_Sandman hoopt ook iedere wedstrijd vurig dat Roy Keane in een rolstol wordt geschopt?
pi_25098843
Ik mag Roy Keane niet nee.
Maar zelfs Roy Keane heb ik nog nooit een schop als deze uit zien delen. Dit kan en mag gewoon niet.

En S_C, ik vind het ronduit klasse van Kokmeijer dat hij de persoon die zijn leven moedwillig een ietwat andere wending heeft gegeven zomaar kan vergeven. Dat had mij niet gelukt...
In Southern Sun
pi_25098861
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:

Maar zelfs Roy Keane heb ik nog nooit een schop als deze uit zien delen. Dit kan en mag gewoon niet.
Het zat er wel niet zo gek veel vanaf hoor ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:39:06 #11
73305 Stpan
pi_25098863
Roy Keane niet zo'n schop zien uitdelen?! Selectief geheugen? Roy Keane zijn overtreding is zo mogelijk nog smeriger dan die op Kokmeijer! En ook die speler kon nooit en te nimmer meer voetballen.
pi_25098871
Ik kan me wel in Johan Derksen gisteren vinden. Hij zei dat Sparta hem er subiet uit had moeten flikkeren. Hij in dat shirt iets geflikt wat echt te erg is.
pi_25098893
Helaas was de KNVB zo laf hem slechts 10 wedstrijden te geven. Misschien dat de officier van Justitie dat wat rechttrekt door hem enkele weken/maanden te laten zitten voor zware mishandeling.
pi_25098905
Ik vind dat hij ook een tweede kans moet verdienen. Als hij z'n straf heeft uitgezeten moet de kous af zijn. (Ik wil wat hij gedaan heeft niet goedpraten natuurlijk) Dit incident zal in ieder geval zijn hele voetbalcarriere achtervolgen. Of hij zo sterk is om dit naar de achtergrond te zetten is nog maar de vraag.
That's all folks!
pi_25098924
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:39 schreef Stpan het volgende:
Roy Keane niet zo'n schop zien uitdelen?! Selectief geheugen? Roy Keane zijn overtreding is zo mogelijk nog smeriger dan die op Kokmeijer! En ook die speler kon nooit en te nimmer meer voetballen.
Selectief niet, dan heb ik blijkbaar een andere voor me...

Sja, Keane hadden ze dan ook niet zo makkelijk moeten vergeven. Snap ik gewoon niet. En ontslaan, wat je zegt, brengt kosten met zich mee...

Wat mij betreft had Gilles de Bilde na zijn hoek tegen Krist Porte ook nooit meer een voet op de voetbalvelden gezet... Maar er zijn altijd clubs die zo'n speler welkom heten... Dus als ik Sparta zou zijn zou ik toch maar proberen Bouazouan zsm ergens anders onder te brengen...
In Southern Sun
pi_25098929
Sorry, maar ik ben niet voor een 2e kans. De overtreding die deze speler maakte is te erg.

Hij mag zijn 2e kans hebben zodra Kokmeijer weer gaat voetballen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_25098946
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:39 schreef Stpan het volgende:
Idd. Haaland heeft nooit meer z'n oude niveau gehaald.
That's all folks!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:49:23 #18
73305 Stpan
pi_25099015
D_S: de eerlijkheid gebied te zeggen dat RB niet de kwaliteiten van Gilles de Bilde heeft.
En over dit topic, als ik nog eerlijker ben geloof ik niet dat we RB behalve misschien nog wat invalbeurten bij Sparta volgend jaar nog in het betaalde voetbal zullen zien. Ik vrees dat hij de voetballende kwaliteiten mist om dit incident van zich af te kunnen spelen, om het zo maar even uit te leggen.
Een goede speler met een dubieus imago, a la. Een matige speler met een goed imago, ook goed. Maar de combinatie kan hem fataal zijn. Eigenlijk zit er voor hem maar 1 ding op, heel goed voetballen. Hij zal zich dubbel en dwars moeten bewijzen. Hoewel dat dubbel en dwars nogal wrang klinkt .
pi_25099295
Jij kent m als Sparta volger beter dan ik; heeft ie de mogelijkheid denk je om het bij een andere club misschien nog wel te redden?
In Southern Sun
pi_25099306
Wat mij betreft krijgt deze persoon een zwaardere straf opgelegd door de officier van Justitie, wat deze gozer gedaan heeft is gewoon niet goed te praten. Die overtreding was echt zo ongelooflijk grof, sparta had hem er inderdaad gewoon uit moeten tiefen
pi_25099805
Ik snap niet dat Sparta hem niet ontslagen heeft. Zo'n speler brengt de club aardig in diskrediet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:50:51 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25099889
Ook al verdient in mijn ogen iedereen een tweede kans, dit gebeuren zal hem de rest van zijn leven blijven achtervolgen en hij zal, denk ik, op alle voetbalvelden waar hij zich vertoond door het publiek herinnerd blijven worden aan die schandalige overtreding.

Als ie verstandig is gaat ie een andere opleiding volgen en een nieuw beroep uitoefenen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25099992
Dat het hem blijft achtervolgen wil nog niet zeggen dat hij geen voetballer kan blijven. Helaas heeft het er alle schijn van dat het een niet bijzonder getalenteerde voetballer is, dus de optie van Golfer lijkt me ook de beste optie, echter omwille van andere argumenten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25100068
hm.. ik vind dat hij gewoon een tweede kans verdient, als je het filmpje bekijkt zie je ook dat hij (en het slachtoffer) gewoon erg veel pech hebben.
Er worden wel vaker zulke overtredingen gemaakt, wel hardere. Maar hij raakte hem net op een fout moment en een foute plek. Hoewel het wel in de regels staat toch? dat je nooit meer mag voetballen als je iemand infalide schopt.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:04:43 #25
73305 Stpan
pi_25100098
Hij is snel en een handige beweging, doet me denken aan Ignacio Tuhuteru , dat lijkt me zo ongeveer het maximaal haalbare voor hem.
Pech voor Bouazouan dat we tegenwoordig een heleboel voetbaltalkshows hebben waardoor nu echt heel Nederland van de aanslag weet, ds de optie die golfer aandraagt lijkt me helaas het beste voor hem. Triest, maar ik denk niet dat 'het publiek' hem die 2e kans gunt.
pi_25100161
Er zijn genoeg spelers die in de fout zijn gegaan, als je maar goed genoeg kan voetballen dan kan je nog wel wat maken van je carriere. Al had hij deze aanslag niet gepleegd dan hadden we Bouazouan nog niet bij Ajax of Feyenoord teruggezien volgens mij.

Dit was gewoon een bewuste aanslag, maar als het een goede voetballer is en zijn straf zit erop dan kan hij gewoon weer verder gaan met een loopbaan. Is het een twijfelgevalletje of hij profwaardig is, dan is dit de druppel die de balans negatief doet uitslaan.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:11:28 #27
73305 Stpan
pi_25100196
CherrymoonTraxx, jij en ik kunnen niet in zijn hoofd kijken.

Eerlijk gezegd vind ik de commentaren van 'hij loopt het halve veld over om die gozer een rotschop te geven' ook niet echt realistisch. Ten eerste is Kokmeijer niet aan de bal als hij die sprint inzet, ten 2e rent Bouazouan snel terug naar zijn eigen linksbuitenpositie. Dus dat zegt ook niks over het bewuste in zijn daad.
Ik blijf erbij dat hij als onervaren aanvaller de situatie compleet verkeerd heeft ingeschat. Neemt niet weg dat je wel een enorme debiel bent om een tackle in te zetten met een 95% betrouwbaarheidsinterval op blessureleed.
Maar waarschijnlijk ging hij voor de 5% om zijn inzet te tonen nu hij weer eens in mocht vallen. Oliedom met fatale gevolgen voor Kokmeijer. Maar goed ook ik kan niet in z'n hoofd kijken, maar ik neig niet naar opzet en wil daar ook niet naar neigen eerlijk gezegd.
Verder ben ik het volledig met je eens over die balans.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stpan op 15-02-2005 14:31:47 ]
pi_25100590
inderdaad als hij goed genoeg is kan hij overal aan de slag gaan . Al die ophef om een zware overtreding. Soms kom je daar goed vanaf en kokmeijer niet.
pi_25103173
Ik heb toch mijn twijfels bij een 2de kans.
Het liefst zie ik hem niet meer op een voetbalveld.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:43:24 #30
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_25103294
edit doorgolfer: complete offtopic reaktie verwijderd.

[ Bericht 90% gewijzigd door golfer op 15-02-2005 22:54:39 ]
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_25103363
Fan.. ik heb je hoog zitten.. waar is dit goed voor? Humoristisch vind ik het niet.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 23:07:10 #32
67174 Dos37
Come on Twente
pi_25103686
nou ben ik dus wel weer benieuwd wat er stond maarja dat zullen we nooit weten

Ik hoop dat die jonge nooit weer aan het voetballen komt maarja dat vond ik ook van Mutu met zijn coke we zullen het wel zien ik denk niet dat iemand blij is als die tegen deze jonge moet spelen. Wie zegt als die gefrusteerd is dat die het niet weer zal doen
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 15 februari 2005 @ 23:13:16 #33
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_25103803
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 22:43 schreef fanneke het volgende:
edit doorgolfer: complete offtopic reaktie verwijderd.
Zoals in je sig al te lezen is golfer... 'Gevoel voor humor is niet aan te leren'
  dinsdag 15 februari 2005 @ 23:16:56 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25103879
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 23:13 schreef fanneke het volgende:

Zoals in je sig al te lezen is golfer... 'Gevoel voor humor is niet aan te leren'
Klopt.
Blijf je offtopic posten of heb je verder ook nog iets inhoudelijks toe te voegen aan dit topic?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25103977
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 23:07 schreef Dos37 het volgende:

Ik hoop dat die jonge nooit weer aan het voetballen komt maarja dat vond ik ook van Mutu met zijn coke
Mutu? Alsof je van een beetje coke beter gaat voetballen ofzo.
pi_25113711
In deze gevallen ben ik een beetje voor schorsen tot de geblesseerde terugkomt, of flink betalen.

En ik denk dat hij beter a la Gilles De Bilde in een ander land opnieuw moet gaan beginnen ja.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25115761
Het verschil is dat De Bilde destijds een goede voetballer was waar veel belangstelling voor was. Voor Bouazaon hebben ze niet eens benzinegeld over in het buitenland.
pi_25115901
iedereen verdient een 2de kans hij dus ook. Als Kokmeijer het hem vergeven heeft en hij zijn straf heeft uitgezeten dan verdient hij zeker een 2de kans.
Vaak kun je van deze dingen alleen maar leren, en verlopig zullen we op de Nederlandse velden ook niet meer van zulke overtredingen zien.
pi_25116576
Hij gaat in ieder geval een hele hoge schadevergoeding betalen!!! En terecht!!
geniet nooit met mate
pi_25117172
Als voetballer komt hij niet meer aan de bak, zo goed is hij niet, een opleiding zal hij ook wel niet hebben dus dat kost weer een zwik belastingcenten allemaal.
  donderdag 17 februari 2005 @ 14:49:05 #41
73305 Stpan
pi_25127965
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 21:21 schreef gimme.shelter het volgende:
Hij gaat in ieder geval een hele hoge schadevergoeding betalen!!! En terecht!!
Dan heeft Bouazouan zeker een kans nodig om dat te kunnen betalen. Hoewel ik me afvraag of hij met profvoetbal nou meer verdient dan een willekeurig administratief baantje.

[ Bericht 30% gewijzigd door Stpan op 17-02-2005 15:24:41 ]
pi_25135567
hij zal niks betalen omdat het binnen het spel gebeurt.
pi_25135754
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:16 schreef Chadi het volgende:
Dat maakt de rechter binnenkort wel uit.
Poef.....gone! ©golfer
pi_25136281
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat maakt de rechter binnenkort wel uit.
ja daar wordt ie ook voor betaald
pi_25148305
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 23:16 schreef Chadi het volgende:
Dat is geen argument. Duncan Ferguson werd door 'n rechter ook eens veroordeeld wegens een overtreding op een voetbalveld.
pi_25149103
In Nederland is er volgens mij eens zo'n uitspraak geweest over een overtreding in een wedstrijd in de hoofdklasse. Volgens mij was Harkemase Boys erbij betrokken, maar zeker weten doe ik het niet.

Gelukkig is het zeldzaam.
pi_25150882
Een uitspraak schept wel een precedent natuurlijk. Al zijn er al uitspraken in het verleden geweest, zoals die van Duncan Ferguson. Die werd door de rechter aangepakt voor een overtreding die plaats had op het voetbalveld.
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:34:51 #48
73305 Stpan
pi_25215704
Echt slim is Rachid Bouazouan ook niet. Gaat ie een interview geven in de Nieuwe Revu ondanks een spreekverbod die door Sparta is opgelegd
quote:
Ondanks een spreekverbod van Sparta sprak Rachid Bouaouzan met Nieuwe Revu, uiteraard naar aanleiding van de zeer zware overtreding van Bouaouzan op Niels Kokmeijer en de nasleep daarvan. Het interview ligt nu in de winkel en is (met foto's e.d.) 4 pagina's lang. Vandaar op deze website, niet het gehele artikel, maar slechts enkele quotes eruit, van Rachid en Lorenzo Rimkus.

"Het is vlees voor de haaien, ik ben opeens de grote boef. Ik heb altijd te horen gekregen dat ik te lief zou zijn voor het betaalde voetbal. Ik heb zelfs nog nooit een sliding gemaakt. Maak ik een keer een sliding, gaat het gelijk helemaal mis'" aldus Bouaouzan."Het was gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden."

En Lorenzo Rimkus laat weten dat Bouaouzan op dit moment weer met het tweede meetraint. "Ik heb van spelers begrepen dat hij een andere Rachid is geworden. Een dood vogeltje. Het is door de pers ook wel erg opgeblazen. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij een Marokkaan is."

[ Bericht 6% gewijzigd door Stpan op 23-02-2005 15:41:12 ]
pi_25235692
Wat goed om eens van hem te horen. Hij leek van de aardbodem verdwenen.

Hij noemt het een sliding! Haha
Had hij maar wat vaker een 'sliding' gemaakt, dan had hij geweten hoe die netjes uit te voeren.

Het is toch Bouazouan? Nu staat er weer drie keer Bouaouzan..

Hij moet ook door een soort verwerkingsproces. Ik maak me er geen zorgen over dat hij er wel weer bovenop komt. Hoe ver is hij eigenlijk met het uitzitten van z'n straf?
  zondag 27 februari 2005 @ 20:48:27 #50
73305 Stpan
pi_25286731
Het is volgens mij Bouaouzan. Maar de VI en de officiele site van Sparta spreken elkaar tegen geloof ik, en de presentatiegids zegt weer wat anders. Ik noem hem Bouazouan omdat wij dat als supporters altijd zongen, bekte iets makkelijker.

Overigens komt in dat gehele interview RB amper aan het woord. Het enige wat hij verder nog meldt is dat het hem verbaast dat Kokmeijer hem in de pers verwijt dat hij hem nauwelijks heeft opgezocht, terwijl hij en zijn familie RB hebben duidelijk gemaakt dat hij maar beter niet langs kon komen.
Ja ach, triest voor RB ook, maar dit interview kwam net iets te vroeg en de slachtofferrol van RB werd wel heel erg aangedikt om nou echt medelijden te krijgen met RB.
pi_25295681
Wat een triest verhaal in de Nieuwe Revu zeg, ben nu nog meer voor een schorsing v/h leven.
You only live once
  maandag 28 februari 2005 @ 10:48:05 #52
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25295837
quote:
Het is door de pers ook wel erg opgeblazen. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij een Marokkaan is."
Dit is echt te triest voor woorden....om dit erbij te halen !!
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 28 februari 2005 @ 10:52:44 #53
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25295879
quote:
Op maandag 28 februari 2005 10:48 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Dit is echt te triest voor woorden....om dit erbij te halen !!
Dat viel mij ook meteen op. Dat dat er meteen weer bij gehaald moet worden.
  maandag 28 februari 2005 @ 12:06:02 #54
73305 Stpan
pi_25296956
Ja, dat zegt de moeder van een collega uit Jong Sparta. En dat moet dan extra worden benadrukt, ik denk niet dat er anderen zijn die daar zo over denken. Maar goed, Marokanen=hype dus vergroot de Nieuwe Revu dat.
pi_25297357
zag je die tackle gister van die willem2 speler op kromkamp...
  maandag 28 februari 2005 @ 12:37:30 #56
73305 Stpan
pi_25297406
Zo zijn er vele tackles die wel goed aflopen, maar die van RB is en blijft een buitencategorie die niet wekelijks voorkomt. Niet te vergelijken met die van Mosselveld.
Bij Arsenal werden er dit weekend wel behoorlijke tackles uitgedeeld waarbij Pires als hij z'n voet net als Kokmeijer in de grond zou hebben staan ook alles gebroken zou hebben. Daar werd slechts geel uitgedeeld.
  maandag 28 februari 2005 @ 13:13:34 #57
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25297857
quote:
Op maandag 28 februari 2005 12:37 schreef Stpan het volgende:
Bij Arsenal werden er dit weekend wel behoorlijke tackles uitgedeeld waarbij Pires als hij z'n voet net als Kokmeijer in de grond zou hebben staan ook alles gebroken zou hebben. Daar werd slechts geel uitgedeeld.
Zie je toch het verschil in klasse tussen Pires en Kokmeijer hè
256 goals !
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:45:19 #58
73305 Stpan
pi_25993833
quote:
Rachid Bouaouzan speelt weer voor Sparta

5/4/2005 9 :11

Rachid Bouaouzan heeft zijn eerste wedstrijdminuten voor Sparta Rotterdam er weer opzitten. Maandagavond speelde hij een kwartier in duel tussen Jong Sparta-Jong MVV.

Bouaouzan raakte drie maanden geleden bekend door de doodschop die hij uitdeelde aan Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles. Kokmeijer brak zijn been en zal nooit meer op niveau kunnen voetballen. Het is überhaupt nog de vraag of hij ooit weer normaal zal kunnen lopen.

Bouaouzan werd voor tien geschorst, terwijl justitie bovendien onderzoekt of het de Spartaan strafrechtelijk kan vervolgen. Zijn schorsing zit er nu op, waarna hij maandag onder luid gejuich van het thuispubliek mocht invallen.

'Het was goed dat zoals het publiek hem begroette', aldus Sparta-coach Rob Kiebert tegenover het ANP. 'Die jongen heeft het heel erg moeilijk. We moeten hem uit dat dal praten en dat kost veel tijd en moeite.'

Jong Sparta won overigens met 4-1 van de ploeg uit Maastricht, onder meer door een zuivere hattrick van Marvin Wijks.
Als het niet een headline op vi.nl was geweest, en er geen cameraploegen aanwezigwaren om er nog meer in mijn ogen totaal onnodige media-aandacht aan te besteden had ik dit topic ook niet omhoog gehaald. Lekkere suggestieve kop, zo lijkt het net of hij vrijdag as. zijn rentree in het 1e gaat maken.
Ik kijk ongeveer 2x per jaar bij het 2e, toevallig was gister 1 van die keren. Sparta had RB niet op het wedstrijd formulier gezet, zodat zijn invalbeurt voor het aanwezige publiek van een paar honder mand een grote verrassing was. Luid gejuich van het publiek? Ja z'n familie en vrienden klapten hard en riepen hem wat toe.
Verder ga ik er vanuit dat RB lekker anoniem in het 2e blijft ballen dit seizoen.
  dinsdag 5 april 2005 @ 09:52:49 #59
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25993946
het zou ook echt een schande zijn geweest als hij echt onder luid gejuich was begroet, zoals staat vermeld !

Wel jammer dat er nergens vermeld staat of hij goed gespeeld heeft of niet !
256 goals !
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:11:15 #60
73305 Stpan
pi_25994249
Hij viel 10 minuutjes in, ja ach in het 2e kan hij op snelheid leuk meeballen. Maar als Sparta promoveert zal hij zeker geen vaste waarde worden in het 1e.
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:14:45 #61
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25994311
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:11 schreef Stpan het volgende:
Hij viel 10 minuutjes in, ja ach in het 2e kan hij op snelheid leuk meeballen. Maar als Sparta promoveert zal hij zeker geen vaste waarde worden in het 1e.
tja...idd niet noemenswaardig !
256 goals !
pi_25994544
als hij goed is en hij kan goed voetballen dan krijgt die vanzelf wel een 2e kans.
ik heb liever 1 k*t in de hand, dan de lucht van 10.
  dinsdag 5 april 2005 @ 10:40:52 #63
73305 Stpan
pi_25994772
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:29 schreef hafc het volgende:
als hij goed is en hij kan goed voetballen dan krijgt die vanzelf wel een 2e kans.
En toch heb ik het gevoel dat de kansen om nog enkele jaren als linksbuiten van een GGD club (zo schat ik hem in) behoorlijk klein zijn geworden.
Aan de andere kant, er zijn ook genoeg voorbeelden van voetballers wiens fouten wel zijn vergeven. Alleen zijn de voorbeelden die ik ken voetballend een paar klassen beter dan RB.
pi_25997767
Ik hoop wel dat hij een tweede kans krijgt, het zal vooral aan hemzelf liggen. Hoe hij mentaal ermee om kan gaan.
That's all folks!
pi_26005431
Nu ook een itempje op TV Rijnmond over hem.
www.thuisuiteten.nl
pi_26005905
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:40 schreef Stpan het volgende:

[..]

En toch heb ik het gevoel dat de kansen om nog enkele jaren als linksbuiten van een GGD club (zo schat ik hem in) behoorlijk klein zijn geworden.
Aan de andere kant, er zijn ook genoeg voorbeelden van voetballers wiens fouten wel zijn vergeven. Alleen zijn de voorbeelden die ik ken voetballend een paar klassen beter dan RB.
Das ook het 'probleem' hier, nu het een onbekende speler is, is het veel makkelijker hard uit te halen. Had alle reacties over royeren, ontslaan etc. willen horen wanneer het een topspeler uit de HCE betrof.
"..and in my brain it's going wrong.."
  woensdag 6 april 2005 @ 01:55:58 #67
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_26014408
Pas weer laten voetballen als Kokmeijer dat ook weer kan
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 6 april 2005 @ 12:29:02 #68
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26020410
bron: vi.nl
quote:
Arbitrage Kokmeijer-Bouaouzan op 10 mei

6/4/2005 12:11

De arbitragezaak die Niels Kokmeijer heeft aangespannen tegen Rachid Bouaouzan dient op 10 mei aanstaande. Bouaouzan brak in december het been van Kokmeijer, die daardoor nooit meer zal kunnen voetballen. Bouaouzan deed afgelopen maandag weer voor het eerst vijftien minuten mee in een wedstrijd van Jong Sparta na een schorsing van tien wedstrijden.
Inzet van de arbitragezaak op 10 mei is een schadevergoeding die Kokmeijer hoopt te bedingen. Daarnaast dient er nog een strafrechtelijke procedure tegen de Spartaan. Het Openbaar Ministerie in Rotterdam onderzoekt de mogelijkheid om Bouaouzan ook strafrechtelijk te vervolgen. Dat dient waarschijnlijk in juni.
pi_26024609
Hij kreeg een groot applaus toen hij inviel.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 6 april 2005 @ 16:00:11 #70
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26025938
Vind ik ook wel terecht. Die jongen heeft het toch moeilijk gehad. Nu maar hopen dat hij een beetje gaat presteren weer.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:51:13 #71
73305 Stpan
pi_26031372
quote:
Op woensdag 6 april 2005 15:11 schreef methodmich het volgende:
Hij kreeg een groot applaus toen hij inviel.
Nogmaals, van vrienden en familie en wat supporters die vinden dat RB applaus verdiende. Maar van de 300 aanwezigen waren er hooguit 100 die de handen op elkaar deden voor rentree van RB, en hooguit 20 die fanatiek klapten en/of RB aanmoedigden.
pi_26031658
Leek op Rijnmond dan meer dan het was.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 6 april 2005 @ 20:12:07 #73
73305 Stpan
pi_26031881
Leeg stadion, dat galmt lekker. Maar vervolgens zag je dat er werd ingezoomd op het publiek (precies het gedeelte van figuren die altijd kritiekloos tegenover voorzitters en spelers staan, want ze horen toch bij de club en die mag je niet aanvallen etc. etc.) en zelfs in dat gedeelte werd er niet eens uitbundig geklapt, hooguit wat beleefdheidsapplausjes.
Misschien hadden deze mensen harder geklapt als ze beseften wie er nu eigenlijk het veld opkwam, want dat was nergens aangekondigd.
  donderdag 7 april 2005 @ 00:11:59 #74
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26037250
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
ik vind het ronduit klasse van Kokmeijer dat hij de persoon die zijn leven moedwillig een ietwat andere wending heeft gegeven zomaar kan vergeven. Dat had mij niet gelukt...
Toen Rachid Bouazouan zijn tackle inzette, was het inderdaad meteen zijn bedoeling om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen...

Dat slaat toch nergens op, die jongen heeft een waas voor zijn ogen gehad en deze overtreding valt natuurlijk niet goed te praten, maar hij is gestraft en verdient een nieuw begin...
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_26051467
Sandman bedoelt natuurlijk dat die tackle toch echt moedwillig is ingezet. De consequenties waren zwaarder dan iemand had kunnen bedenken, maar dat doet niets af aan de intenties.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 7 april 2005 @ 23:54:28 #76
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26061507
quote:
Op donderdag 7 april 2005 17:07 schreef methodmich het volgende:
Sandman bedoelt natuurlijk dat die tackle toch echt moedwillig is ingezet. De consequenties waren zwaarder dan iemand had kunnen bedenken, maar dat doet niets af aan de intenties.
Ik weet zeker dat het niet de intentie was van Rachid Bouaouzan, om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen...
pi_26074057
Het was zijn intentie om iemand te blesseren. Dat pakte erger uit dan hij had gedacht, maar het was echt geen tackle om de bal te veroveren of even te "laten voelen dat je er bent".
www.thuisuiteten.nl
  zondag 24 april 2005 @ 21:56:33 #78
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26484772
Voor de hand liggende quasi grappige opmerking: misschien kan Snoei hem meenemen naar z'n nieuwe club.
  zondag 24 april 2005 @ 23:26:28 #79
73305 Stpan
pi_26487105
Heej dit topic weer eens. Ja, die opmerking had ik ook al gemaakt hier op FOK!
Twee ontopic opmerkingen. Rachid Bouaouzan z'n advocaat heeft serieus gezegd dat Kokmeijer misschien beter om zich heen had kunnen kijken en zo mogelijk had kunnen opspringen bij die tackle. Duidelijk een voetbalman die advocaat, ik wens RB veel succes met deze minkukel.

Tweede opmerking: ik zag vandaag zowel bij FC Twente die Niemeyer een soortgelijke overtreding maken die wel goed afliep. Daar schijn je tegenwoordig slechts geel voor te krijgen.
Die van Amoroso op Puyol was van exact hetzelfde niveau als die van RB, maar Puyol bleef wonderbaarlijk heel.
pi_26487169
Gadverdamme, wat een smerige opmerking van die advocaat zeg.

Als iemand hem neerschiet, dan had hij vast ook wel weg kunnen springen om die kogels te ontwijken.
pi_26499589
Typisch een advocaat die gewoon alles wil doen om een cliënt zo min mogelijk straf te laten krijgen. Zeker niet netjes, maar zo werken die dingen...
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:41:38 #82
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26514726
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Typisch een advocaat die gewoon alles wil doen om een cliënt zo min mogelijk straf te laten krijgen. Zeker niet netjes, maar zo werken die dingen...
Is zo, maar deze man passeert wel een grens, die zelfs veel van zijn ambtgenoten hadden gerespecteerd denk ik.

Je hoort ook niet iemand zeggen: Hans van Wieren had maar niet recht tegenover Murat D. moeten gaan staan, dat is vragen om problemen.

Ik vind het een keiharde trap na, dus wat dat betreft past het wel bij deze zaak.

Overigens Marcio Amoroso gezien dit weekeinde? Ongelooflijk.
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:49:01 #83
73305 Stpan
pi_26517350
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Er bestaan niet zo nette en ronduit domme pogingen tot verdediging van je client. Dit was een combinatie van beide.

En verder, vlak na de overtreding van RB op NK heb ik op de Frontpage en hier geprobeerd aan te geven dat er zo ongeveer 2 wekelijks soortgelijke overtredingen worden gemaakt waarbij het wel goed afloopt. Maar die van Amoroso op Puyol kwam qua timing en contact heel dicht in de buurt.
Die van Niemeyer was zo blind, dat de kans groot was dat die ook hetzelfde resultaat zou kunnen hebben. Maar dat is dan weer slechts geel
Beter komt die advocaat met videobanden van deze acties aanzetten.
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:59:46 #84
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26517619
Als je iemand aanrijdt die daardoor zijn beroep niet meer kan uitoefenen dan krijg je ook een straf. Maar na die straf is het de bedoeling dat je weer deel uit gaat maken van de maatschappij en misschien je oude beroep weer oppakt. Waarom zou een voetballer dit niet mogen nadat hij een straf heeft uitgezeten die hem is opgelegd?
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:04:47 #85
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26519164
Beetje overdreven allemaal, ik blijf erbij dat Rachid Bouaouzan een onbezonnen tackle inzette, waarvan hij de gevolgen niet van tevoren heeft overzien. Het was écht niet zijn bedoeling om Niels Kokmeijer zó te blesseren, dat hij nooit meer kan voetballen of zelfs normaal kan lopen. Zo'n tackle en dus de blessure die er nu heel ongelukkig bij komt kijken, is in mijn ogen "just part of the game" en er moet dan volgens mij niet teveel ophef over gemaakt worden! Natuurlijk is de "straf" voor Niels Kokmeijer altijd groter dan die van Rachid Bouaouzan, maar dit kan ALTIJD het gevolg zijn van een wilde tackle...
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:11:01 #86
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26519308
Het is een grijs gebied van risico's. Het risico dat Rachid nam, was onverantwoord. Dat is echter geen feit, maar een mening. Het zal lastig worden.
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:15:07 #87
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26519409
We moeten het simpel bekijken: Voetballer zet harde tackle in, waardoor tegenstander geblesseerd raakt en daardoor zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen.

Vergelijk het met een ander beroep: Sloper sloopt muurtje, zijn collega (of van ander bedrijf) komt hier onder terecht en raakt hier zo door gewond, dat hij zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen.

Dit is gewoon het risico van je beroep, de kans dat dit voorkomt is klein, maar áls het gebeurt, is dit het risico van het vak. De verzekeringen moeten dit onderling maar uitvechten, maar deze strafzaak is nogal overdreven, púúr omdat dit voorval zovaak in de media komt, wordt er een soort van prestige-aangelegenheid van gemaakt...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 11:46:55 #88
73305 Stpan
pi_26690784
Sparta en Bouaouzan aangeklaagd door de Eagles

Na Niels Kokmeijer heeft nu ook Go Ahead Eagles Rachid Bouaouzan aansprakelijk gesteld voor de schade die de club heeft geleden na de overtreding van Bouaouzan op Kokmeijer. Eagles zal overigens niet alleen Bouaouzan aanklagen. Ook Sparta wordt aangeklaagd door de nieuwe werkgever van Mike Snoei. Precies over een week, dinsdag 10 mei, dient de arbitragezaak bij de KNVB.

Nu heb ik begrepen dat de werkgever in deze zaak aanklagen zo goed als kansloos is. Tenzij bijvoorbeeld de trainer van Sparta RB heeft aangespoord om 'alle risico's te nemen' of 'alles of alles te zetten om de opbouw te verstoren' en dan is de kans nog steeds klein. Of de trainer moet hebben geroepen 'zaag hem af'.
In ieder geval, de eindverantwoordelijke voor de opdrachten namens de werkgever binnen het veld is Mike Snoei.
Mike Snoei, Mike Snoei, is dat niet uh........? Ja, de nieuwe trainer van GA Eagles ja.
Ik zou bijna wensen dat het tot een rechtzaak komt alleen al vanwege dit feit:
Rechter: Meneer Snoei, heeft u opdracht gegeven aan RB om zijn tegenstander onder de zoden te stoppen?
MS: - Ja.
Rechter: Dan bent u nu verantwoordelijk, oh en de KNVB zal u ook schorsen. Nou GA Eagles, u heeft uw zaak gewonnen en zit zonder hoofdtrainer.
MS: - Uh, dan bedoel ik nee.
Ah, dan treft Sparta geen blaam. Helaas GA Eagles, u heeft de zaak verloren en kunt geen schadevergoeding eisen van Sparta.

De enige mogelijkheid voor GAE is dat Mike Snoei lekker rancuneus Sparta een trap na geeft door te verklaren dat zijn assistent (hij heeft ook ruzie met zijn zaakwaarnemer/keeperstrainer Bas van Noortwijk) zoiets heeft geroepen richting RB. En hoe triest ook, ik zie die Mike Snoei er nog voor aan ook!
pi_26878019
quote:
'Kokmeijer had beter moeten uitkijken'

AMSTERDAM - Rachid Bouaouzan acht zich niet verantwoordelijk voor het tragische einde van de voetbalcarrière van Niels Kokmeijer. Bij een overtreding van de aanvaller van Sparta liep de speler van Go Ahead Eagles op 17 december een dubbele beenbreuk op. Binnenkort dient de arbitragezaak en Bouaouzan weigert volgens AD Sportwereld de schuld op zich te nemen.
Bron: www.nu.nl

Het is toch schandalig...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:48:06 #90
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26878326
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:36 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Tering, dat valt me dan weer enorm tegen van die gast... Wat een sul.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:52:12 #91
119636 J.Flo
De derde hond in het kegelspel
pi_26878451
Ik ben voor een onvoorwaardelijke deportatie van Rachid Bouaouzan terug naar Marokko
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:00:46 #92
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26878693
Gewoon klaar nu met die kl*********. Nooit meer laten teamsporten in Nederland. Kokmeijer had maar moeten uitkijken, hoe verzint hij het
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:06:55 #93
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26878874
Hij zegt dat toch niet zelf? Zijn advocaat is een onmens.
pi_26879081
Verder in het artikel staat:
quote:
De opstelling van Bouaouzan is opmerkelijk.
En dan nog, een advocaat doet toch niet zomaar wat zonder te overleggen met zijn client?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:14:28 #95
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26879095
Deze opstelling zal niet beloond worden, dat weiger ik te geloven.
pi_26879169
Stond vandaag een artikel in het ad over de hele zaak. Heb het maar ff helemaal gekopieerd omdat je op de ad site moet inloggen enz.

9-05-2005

'Kokmeijer had beter moeten opletten'
Door Tijani Goullet

Sparta-speler Rachid Bouaouzan voelt zich niet verantwoordelijk voor het tragisch einde van de loopbaan van Go Ahead Eagles-voetballer Niels Kokmeijer.

In de arbitragezaak die Kokmeijer tegen hem heeft aangespannen, zal Bouaouzans advocaat aanvoeren dat de Eagles-aanvaller 'beter had moeten uitkijken'. Sparta, dat ook door Kokmeijer en Go Ahead Eagles is aangeklaagd, wil officieel niet reageren. Indien Bouaouzan schuldig wordt bevonden, zal Sparta naar verwachting aanvoeren dat de club niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor de daden van zijn speler.

Desgevraagd acht mr. Bojan Dekker, advocaat van Kokmeijer, zulke verweren kansloos. ,,In het algemeen is het zo dat een werkgever aansprakelijk is voor de fouten van de werknemer.'' Maar Dekker is niet verrast dat Sparta zich wellicht niet zal mengen in de eerste fase van de zaak. De Rotterdamse club laat de advocaat van Bouaouzan het met Kokmeijer en diens werkgever Go Ahead Eagles uitvechten. De Deventer club zal op de zitting in elk geval het salaris terugeisen dat aan Kokmeijer is betaald tijdens diens blessureperiode.

Volgens Bouaouzan, die sinds kort in de persoon van mr. Ruud van Boom een nieuwe advocaat in de arm heeft genomen, had Kokmeijer om zich heen moeten kijken bij het aanleggen voor zijn schot. ,,Het is de wereld op z'n kop'', zegt Dekker. ,,Het is Bouaouzan die de overtreding inzette. Híj had het risico moeten inschatten.''

Eind deze week wordt een datum vastgesteld voor de arbitragezaak. Aanvankelijk stond de zaak voor vanavond gepland, maar vanwege het plotselinge overlijden van Rob Kiebert, coach van Bouaouzan bij Jong Sparta, is die zitting uitgesteld.

Op 17 december blesseerde de Sparta-aanvaller Kokmeijer dusdanig, dat de speler van Go Ahead Eagles zijn voetballoopbaan moest beëindigen. Kokmeijer liep een open dubbele beenbreuk op en het is onzeker of hij ooit nog normaal kan lopen.

Kokmeijers advocaat heeft drie getuigen opgeroepen. Scheidsrechter Rien Koopman, die de wedstrijd van 17 december leidde, ploeggenoot Coen Zwollo, die het dichtst bij de plek des onheils stond, en Leo Oldenburger, aanwezig als commentator van SBS6. Voorzitter van de arbitragecommissie is mr. B.D. Wubs. Wubs is een ervaren jurist, die ook de zaak van de gebroeders Frank en Ronald de Boer versus Ajax in 1998 voorzat.

Het eerste wat de commissie op de zittingsavond behandelt, is het verzoek van Sparta om de zaak achter gesloten deuren te houden. Volgens de Rotterdamse club spelen er te veel sentimenten. Het is nog niet zeker of en wanneer de commissie de getuigen hoort. Mogelijk zullen er verscheidene zittingen worden gehouden. Dat hangt er ook van af of de commissie zichzelf in staat acht om een uitspraak te doen zonder deskundigen.

In de zaak Danny Hoekman versus Jan Willem van Ede, die Hoekman in 1987 ernstig blesseerde, werd oud-voetballer Jan Mulder als deskundige opgeroepen. Destijds diende de zaak voor de civiele rechter. Hoekman werd in 2003 na hoger beroep in het gelijk gesteld. De hoogte van de vergoedingssom is nog steeds een punt van onderhandeling.

Bij de huidige zaak krijgen eerst de advocaten van Kokmeijer, Bouaouzan, Sparta en Go Ahead Eagles de kans hun pleidooi te houden. De commissie moet dan bepalen of de overtreding in het voetbal in alle redelijkheid te verwachten zou zijn. Vervolgens komt de aansprakelijkheid aan de orde.

De tackle is tot daar aan toe, maar met zo'n houding zoals hij nu heeft verdient hij dus geen 2e kans.

dinsdag 10 mei 2005 @ 12:26:44 #97
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26879378
Ik krijg hier een brok van in m'n keel. Ik had Bouaouzan echt menselijker ingeschat.

Koopman zal een goede getuige zijn denk ik. Hij schatte het meteen goed in en dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Er zijn genoeg scheidsrechters die voor de allervuilste overtredingen slechts geel geven.

Over Zwollo ben ik zeer negatief. Als voetballer en als mens vind ik hem een afschuwelijk iemand. Ik heb geen zin om dat hier toe te lichten. Ik kan alleen maar hopen dat hij me positief verrast en een goede getuige zal zijn.

Je dikgedrukte zin onderaan, daar ben ik het mee eens. Het gaat er om dat Bouaouzan zichzelf moet vergeven, maar als hij vindt dat hij niets verkeerd gedaan heeft, is de kans op herhaling erg groot (in theorie). Zo krijgt deze hele zaak een wrange en onverwachte wending moet ik zeggen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:40:11 #98
73305 Stpan
pi_26883386
Het is door zijn advocaat ingefluisterd, en zoals je ziet heb ik het al gepost. En nu herhaalt hij het zelf? Dan verdient hij wat mij betreft ook geen 2e kans. Opzouten met die gast.

btw advocaat nodig en wil je de gehele publieke opinie tegen je krijgen? Neem dan contact op met mr. Bojan Dekker.

Ik kan er nog niet over uit, een schuldbewuste Bouaouzan na het incident, daarna in de pers, en dan nu opeens dit.

[ Bericht 48% gewijzigd door Stpan op 10-05-2005 15:14:37 ]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:08:39 #99
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_26885666
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:00 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon klaar nu met die kl*********. Nooit meer laten teamsporten in Nederland. Kokmeijer had maar moeten uitkijken, hoe verzint hij het
Opmerkelijke opmerking weer, typerend weer dat die k..m..kk..n zijn eigen fout weer niet wil inzien.

Het ligt in die kringen namelijk noooooooooit aan hunzelf.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_26885765
Wat een triest kutventje die Bouaouzan, zijn advocaat ook trouwens.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:21:05 #101
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26886045
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
zijn advocaat ook trouwens.
Advocaten verzinnen echt alles, maar dan ook alles om degene die ze verdedigen vrij te krijgen..dit is nog niks.
pi_26886092
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:21 schreef Noca het volgende:

[..]

Advocaten verzinnen echt alles, maar dan ook alles om degene die ze verdedigen vrij te krijgen..dit is nog niks.
I know, dit is gewoon übertriest. "Kokmeijer had maar uit moeten kijken"... zo'n idioot hoort niet op het voetbalveld thuis.

dinsdag 10 mei 2005 @ 16:24:29 #103
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26886157
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

I know, dit is gewoon übertriest. "Kokmeijer had maar uit moeten kijken"... zo'n idioot hoort niet op het voetbalveld thuis.

Idd, ik had eerst nog zoiets van hij zou het wel niet expres gedaan hebben...maar nu ik dit lees
Nooit meer voetballen die kerel!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:30:42 #104
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_26886360
als voetballer komt hij toch niet meer aan de bak...althans niet in NL denk ik !

maar gezien zijn IQ komt hij helemaal nergens meer mee aan de slag !

wat een knuppel zeg !
256 goals !
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:31:56 #105
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26886396
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:36 schreef Werewolf het volgende:

[..]

god wat een druif
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:56:03 #106
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26887124
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:40 schreef Stpan het volgende:
btw advocaat nodig en wil je de gehele publieke opinie tegen je krijgen? Neem dan contact op met mr. Bojan Dekker. Ruud van Boom.
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter schuld kunt bekennen en de volledige geeiste straf moet slikken, dan dat je je naam zo te grabbel gooit als Bouaouzan nu doet. Misschien is het strafrechterlijk wel slim om het zo te spelen, maar in deze had het verstandiger geweest om het compleet anders aan te pakken.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:03:33 #107
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26887340
Ik vind deze reactie vrij logisch, als hij bekent zal hem een flinke straf boven het hoofd hangen...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:09:07 #108
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26887486
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:03 schreef pfaf het volgende:
Ik vind deze reactie vrij logisch, als hij bekent zal hem een flinke straf boven het hoofd hangen...
Flinke straf + berouw tonen = kans op voetbalcarriere behouden. Nu zal 'ie alsnog een flinke straf krijgen en spuugt heel Nederland 'm uit. Lijkt me niet dat 'ie in het buitenland overnieuw kan beginnen met z'n talent.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:17:09 #109
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_26887709
Tch grappig.. als die Maistorovic Beasly net even wat harder had geraakt had Beasly's been ook verbrijzeld geweest.. maar ach ja... wat niet gebeurd bestaat niet he...
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_26888583
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:17 schreef Stefkuh het volgende:
Tch grappig.. als die Maistorovic Beasly net even wat harder had geraakt had Beasly's been ook verbrijzeld geweest.. maar ach ja... wat niet gebeurd bestaat niet he...
Dat is echt goed vergelijkbaar ja .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26889174
Je been en daarmee ook je carriere naar de klote geschopt... en dan hoort / leest kokmeijer het volgende:
quote:
...Volgens Bouaouzan, die sinds kort in de persoon van mr. Ruud van Boom een nieuwe advocaat in de arm heeft genomen, had Kokmeijer om zich heen moeten kijken bij het aanleggen voor zijn schot. ,,Het is de wereld op z'n kop'', zegt Dekker. ,,Het is Bouaouzan die de overtreding inzette. Híj had het risico moeten inschatten...
Hoe bedoel je natrappen...tering...
pi_26891521
Stuur hem naar Zweden ofso, 5de divisie Duitsland. Iniedergeval ergens waar wij geen last van die jongen zullen hebben.
[14.gif]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:14:16 #113
73305 Stpan
pi_26894715
Nomaals: Bouaouzan heeft hele andere uitspraken gedaan voordat hij deze 'geweldige' advocaat onder de arm nam.
Blijkbaar heeft Rachid geen eigen mening, en is hem verteld in het belang van het onderzoek dit soort dingen te zeggen.
Ik kan er nog steeds niet overuit.

De reactie van Dragonetti slaat de spijker op z'n kop, hoe crue het ook klinkt. Natrappen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:15:59 #114
67174 Dos37
Come on Twente
pi_26896731
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:17 schreef Stefkuh het volgende:
Stel je niet aan niet te vergelijken en daarbij ik blijf erbij dat Beasly gewoon uitgleed
pi_26897753
Majstorovic ging voor de bal bij die tackle op Beasley. Totaal niet te vergelijken met de debiele actie van Bouaouzan.
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:58:25 #116
73305 Stpan
pi_26905520
Die discussie over welke taclkes in de buurt komen en welke niet......sja, zolang die andere tackles geen gevolgen hebben zullen ze nooit in dezelfde categorie vallen.
Hoewel die van Niemeyer geloof, die kwam nog het dichst in de buurt. Geen oog voor de bal, het been op kniehoogte, alleen net iets minder hard en vol geraakt.

Maar ontopic: want een ongeluk kan gebeuren, maar zulke uitspraken daarna.
pi_26905748
ik vind het toch hypocriet: je ziet echt wel vaker van dat soort overtredingen (Totti op het EK bijv), en alleen door de gevolgen wordt iemand uitgekotst. Voor hetzelfde geld had Kokmeijer niets gebroken (mss een beetje onwaarschijnlijk), maar dan was er nu iig geen topic over hem geweest...
pi_26905801
Hij wordt hoofdzakelijk uitgekotst om hoe hij nu reageert niet zozeer om de tackle, al vind ik niet dat je die kan vergelijken met andere tackles. Deze was toch wel een stuk harder en totaal en alleen op de man gericht. Maar ja dat is nog tot daar aan toe. Zijn reactie is wat hem echt een idioot maakt
  woensdag 11 mei 2005 @ 10:31:53 #119
73305 Stpan
pi_26906200
Een van zijn eerste reacties in de pers had overigens een hele andere toon.
quote:
De opstelling van Bouaouzan is opmerkelijk. Enkele dagen na het duel zei de Spartaan dat hij zich zou neerleggen bij een lange schorsing. "Het gaat me om die jongen", verklaarde Bouaouzan destijds in De Stentor. "Desnoods schorsen ze me voor de tijd dat Kokmeijer uit de roulatie is. Door één actie heb ik misschien wel een carrière naar de klote geholpen. Geloof me, u zou niet graag in mijn schoenen staan. Ik ben nog jong, heb in mijn loopbaan nog weinig meegemaakt en dan krijg je al deze negatieve publiciteit over je heen. Dit is ook voor mij een zware tijd." Bouaouzan werd uiteindelijk geschorst voor twaalf wedstrijden, waarvan twee voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.
Goed dat deze knul zo'n debiele advocaat heeft noch voor zichzelf opkomt en gewoon zegt: ik blaat deze onzin niet na.
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:39:54 #120
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26911793
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:14 schreef kultivate het volgende:
Hij wordt hoofdzakelijk uitgekotst om hoe hij nu reageert niet zozeer om de tackle, al vind ik niet dat je die kan vergelijken met andere tackles. Deze was toch wel een stuk harder en totaal en alleen op de man gericht. Maar ja dat is nog tot daar aan toe. Zijn reactie is wat hem echt een idioot maakt
Hoe hij reageert is nu door advocaat en aanklachten gekomen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:42:21 #121
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_26911880
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:39 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hoe hij reageert is nu door advocaat en aanklachten gekomen.
Nou en? Hij heeft toch ook nog gewoon gezond verstand in zijn harses? Als zo'n advocaat zegt dat je dat moet zeggen, dan doe je dat toch niet?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 11 mei 2005 @ 13:45:28 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26912010
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:42 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Nou en? Hij heeft toch ook nog gewoon gezond verstand in zijn harses? Als zo'n advocaat zegt dat je dat moet zeggen, dan doe je dat toch niet?
True, maarja je ziet het wel vaker..... Trabelsi werd zo ook gek gemaakt, voor een smak geld waarschijnlijk. Rachid's advocaat zal ook wel gezegd hebben dat die aanklacht hem een flinke smak geld zal kosten. En wat mensen voor geld allemaal niet doen...
Zet alleen de tv maar eens op een willekeurige commerciele zender.
pi_26915552
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:14 schreef kultivate het volgende:
Hij werd sowieso wel uitgekotst. En de meningen van hem die nu circuleren, zullen -de media kennende- wel anders zijn gezegd/bedoeld.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:05:34 #124
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27026724
Ik hoopte nog even dat hij in zou vallen tegen Heracles. Toen ik daar over nadacht, realiseerde ik me dat hij eigenlijk niet meer terug kan komen. Zijn reputatie bestaat enkel en alleen uit De Overtreding op dit moment. Overtredingen horen bij het spel, maar hij mag er eigenlijk nooit meer eentje maken. Dan kun je niet meer voetballen bij een profclub volgens mij.
pi_27026770
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik hoopte nog even dat hij in zou vallen tegen Heracles. Toen ik daar over nadacht, realiseerde ik me dat hij eigenlijk niet meer terug kan komen. Zijn reputatie bestaat enkel en alleen uit De Overtreding op dit moment. Overtredingen horen bij het spel, maar hij mag er eigenlijk nooit meer eentje maken. Dan kun je niet meer voetballen bij een profclub volgens mij.
Volgend seizoen op nieuw beginnen. Ik gun die jongen het beste.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:08:00 #126
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27026810
Tijd heelt veel wonden, maar een zomer is te kort denk ik. Ik ben benieuwd, maar ik denk toch dat het gebeurd is. Ook omdat hij niet bovenmatig getalenteerd is trouwens.
pi_27027108
Grappig hoe men zware mishandeling door voetballers onderling ziet als iets wat vergeven moet worden en waarbij je na je straf met een schone lei kunt beginnen terwijl het meestal diezelfde mensen zijn die vinden dat echte misdadigers (wat Bouaouzan net zo goed is) nooit vergeven moet worden of zelfs aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt. Men is op het voetbalveld de binding met de realiteit verloren.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:24:23 #128
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27027300
Wat betreft de schone lei: de meningen zijn daarover verdeeld. Bouaouzan is natuurlijk geen misdadiger!
pi_27027363
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wat betreft de schone lei: de meningen zijn daarover verdeeld. Bouaouzan is natuurlijk geen misdadiger!
Wat maakt het anders dan een mishandeling op straat?
pi_27027374
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:17 schreef Steijn het volgende:
Grappig hoe men zware mishandeling door voetballers onderling ziet als iets wat vergeven moet worden en waarbij je na je straf met een schone lei kunt beginnen terwijl het meestal diezelfde mensen zijn die vinden dat echte misdadigers (wat Bouaouzan net zo goed is) nooit vergeven moet worden of zelfs aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt. Men is op het voetbalveld de binding met de realiteit verloren.
Als er sprake zou zijn van zware mishandeling dan zou ik die mening zijn toegedaan inderdaad. Maar ik vind het bizar om te stellen dat B. een 'echte misdadiger is'. Over het verliezen van binding met de realiteit gesproken
pi_27027404
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ik vind het nogal een verschil hoor.
Wat mij betreft begint 'ie, ergens anders, opnieuw.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zondag 15 mei 2005 @ 15:45:23 #132
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27027907
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:27 schreef Steijn het volgende:

[..]

Op straat heb je normaal gesproken geen lichamelijk contact met elkaar om een lederen speeltuig te veroveren.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:18:16 #133
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27527333
Gele kaart voor Bouaouzan in de wedstrijd Graafschap - Sparta met scheidsrechter Temmink uit Deventer als leidsman. De uitzending is me net even te laat, maar ik ben erg nieuwsgierig.
pi_27527383
Hoe laat komt uitzending?
pi_27527498
Geel voor een schwalbe toch?
pi_27527610
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Geel voor een schwalbe toch?
klopt

Een schwalbe die hij nooit meer had mogen maken
pi_27527711
Je zou toch haast denken dat er tijdens de oefencampagne van Sparta wel een goedwillende amateur is die zijn knie in vier stukken schopt?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:52:43 #138
73305 Stpan
pi_27528549
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je zou toch haast denken dat er tijdens de oefencampagne van Sparta wel een goedwillende amateur is die zijn knie in vier stukken schopt?
1. Onzin opmerking. Dat zou puur met opzet zijn, ik ben er nog altijd van overtuigd dat RB het niet met opzet deed.
2. RB zou in mijn ogen dit seizoen niet meer mogen voetballen, maar de huidige en technische staf van vorige week denken daar blijkbaar anders over. De schorsing zit erop, en hij speelt goed.
3. Hij speelt nu 2 en een halve wedstrijd zonder iemand door midden te schoppen (en daarvoor ook al zijn hele jeugd plus prille profcarriere), dus hem als een barbaarse slachter neerzetten is onzin.
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:18 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Gele kaart voor Bouaouzan in de wedstrijd Graafschap - Sparta met scheidsrechter Temmink uit Deventer als leidsman.
4. Radio Rijnmond (hoe objectief............:{ ) sprak over een overtreding op RB, maar goed, regionale zender zegt niet zoveel.
5. Voor de duidelijkheid, nee ik vind niet dat RB dit seizoen nog in actie moet komen.
6. Volgend seizoen is wat mij betreft prima, iedereen verdient een 2e kans. Zie Keane, Wouters, De Bilde etc. etc. etc.
7. Ja zijn advocaat is gek.

Zo, alle reacties en wederreacties gepareerd hoop ik.
pi_27528663
1.Die tackle werd met opzet ingezet, die tackle was ook gewoon lomp. Het was geen normale tackle die net even verkeerd uitviel. Zo'n tackle zet je alleen in als je bewust iemand uit de wedstrijd wil schoppen.

2. Zijn schorsing zit erop, dan stelt de trainer hem weer op als hij hem nodig heeft. Is verder de keuze van Sparta geweest om hem niet te ontslaan.

3. Een keer iemand zijn loopbaan naar de tering helpen lijkt me wel voldoende.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:58:56 #140
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_27528762
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 22:52 schreef Stpan het volgende:

[..]

1. Onzin opmerking. Dat zou puur met opzet zijn, ik ben er nog altijd van overtuigd dat RB het niet met opzet deed.
Dat meen je toch niet?!?!?!?!
De bal was op de grond, Bouaouzan zijn voet op kniehoogte en toch was het geen opzet zeg je???

dinsdag 31 mei 2005 @ 23:03:57 #141
73305 Stpan
pi_27528942
Die discussie is hier al zo vaak gevoerd, maar ik vermoed van niet. Maar aangezien niemand in zijn hoofd kan kijken, zal niemand dat met zekerheid kunnen zeggen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:33:39 #142
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27529859
En t was nog een pingel ook.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:45:49 #143
8369 speknek
Another day another slay
pi_27530284
Hij verdient op zich een tweede kans, maar niet bij Sparta. Hij heeft, en is nog altijd bezig, Sparta's naam door het slijk gehaald. Wat mij betreft bonjouren ze hem eruit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27530299
Die keuze is aan Sparta...
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:49:25 #145
8369 speknek
Another day another slay
pi_27530388
Yep.
Zou de hoofdsponsor er een zegje in hebben? Dan kan ik aankloppen bij m'n directeur .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27530435
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 23:49 schreef speknek het volgende:
Yep.
Zou de hoofdsponsor er een zegje in hebben? Dan kan ik aankloppen bij m'n directeur .
Ik zou als sponsor niet geassocieerd willen worden met dit soort beulen, sponsor kan er best wel wat van zeggen op zich toch?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:57:57 #147
73305 Stpan
pi_27530643
Ik geloof dat ondernemingen in de rij staan om op het shirt van Roy Keane te mogen prijken. Sparta heeft ervoor gekozen hem in dienst te houden en een tweede kans te geven.

Maar goed, niets van een schwalbe of pingel gezien op SMS6. Misschien morgen op TVR.
pi_27597365
Van www.nu.nl
quote:
Advocaat Kokmeijer: overtreding Bouaouzan over de grens

Uitgegeven: 2 juni 2005 22:21
Laatst gewijzigd: 2 juni 2005 22:47
ZEIST - Voor Niels Kokmeijer en zijn raadsman is er geen twijfel mogelijk. Spartaan Rachid Bouaouzan maakte door een ontoelaatbare actie op het Rotterdamse Kasteel een einde aan de voetballoopbaan van de Go Ahead Eagles-speler.

Het kamp-Kokmeijer eiste donderdag voor de arbitragecommissie van de KNVB dat zowel Bouaouzan als werkgever Sparta aansprakelijk wordt gesteld voor alle schade.

Beenbreuk

Wanneer er een uitspraak komt, is nog onduidelijk. De kans bestaat dat de raadsman van Kokmeijer nog getuigen wil oproepen. Door onbesuisd inkomen van Bouaouzan liep Kokmeijer (27) in het laatste duel voor de winterstop een open dubbele beenbreuk (met complicaties) op.

Het is nog maar de vraag of hij ooit nog normaal kan lopen. Voor advocaat mr. Dekker staat vast dat de Spartaan roekeloos en onbehoorlijk heeft gehandeld. Zijn gelijk zou door scheidsrechter Koopman ("gewelddadige actie") zijn versterkt.

Aanslag

De advocaat citeerde tijdens de zitting uit het rapport van de arbiter, die de overtreding van Bouaouzan bestrafte met een rode kaart. "Koopman had het over een gewelddadige actie, een aanslag. De speler kwam als een scheermes in op Kokmeijer. Hij had in het betaald voetbal nooit eerder zo'n overtreding meegemaakt", aldus Dekker.

Aansprakelijk

Het Openbaar Ministerie zag in de actie van Bouaouzan een reden om de speler ook strafrechtelijk te vervolgen. Die zaak dient binnenkort. Dat sterkte Dekker donderdagavond in zijn mening dat op die voetbalavond in Rotterdam de grens van het toelaatbare was overschreden. Dus moet de arbitragecommissie Bouaouzan en Sparta aansprakelijk stellen, pleitte hij.

Schuldig

De raadsman van de Spartaan, die voor zijn overtreding voor tien duels werd geschorst, bestreed dat er opzet in het spel was. "Rachid accepteerde de straf uit respect voor Niels, maar niet omdat hij zich schuldig voelde."

Benefietwedstrijd

Sparta verdedigde het standpunt dat de club in materiële zin geen partij is. Tijdens de zitting bleek ook dat Bouaouzan en Sparta niet verzekerd zijn voor dit soort zaken. Sparta zou hebben voorgesteld een benefietwedstrijd voor Kokmeijer te organiseren, maar enthousiasme daarvoor bij de tegenpartij ontbrak.
Dat Sparta snapt het ook niet helemaal. Dat is wel de laatste die ik een benefietwedstrijd zou laten organiseren...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:54:47 #149
73305 Stpan
pi_27601036
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 07:46 schreef Werewolf het volgende:
Dat Sparta snapt het ook niet helemaal. Dat is wel de laatste die ik een benefietwedstrijd zou laten organiseren...
Waarom?

Overigens ben ik na het weer eens zien van de beelden weer wat minder overtuigd van een ongeluk. Ik geef RB nog steeds het voordeel van de twijfel, maar wat dat been zo belachelijk hoog deed.

[ Bericht 22% gewijzigd door Stpan op 03-06-2005 11:00:10 ]
pi_27601404
Bouaouzan heeft sowieso tot nu toe flink mazzel gehad. Bij menig andere club was de tyfus uitgebroken.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:54:40 #151
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_27624703
De uitspraak van de advocaat van Bouaouzan dat Kokmeijer gewoon beter op had moeten letten raakt kant noch wal.
Dat is net als zeggen in een verklaring nadat je iemand hebt doodgeschoten:
''Ik wou hem niet doodschieten, ik wilde hem enkel neerschieten.
En het is toch zijn eigen schuld, had hij maar beter op moeten letten.
Hij had weg moeten duiken, dat deed hij niet.
Daarom dien ik vrijgesproken te worden''

Ik neem aan dat zo'n uitspraak is gedaan na enige overleg tussen cliënt en advocaat en om gemakshalve niet aan de intelligentie te twijfelen van de advocaat die tenminste een respectable opleiding moet hebben gevolgd om zo'n professie te mogen uitoefenen, zal Bouaouzan wel deze uitspraak voorgelegd hebben aan zijn advocaat.
Met dat in mijn achterhoofd verdient Bouaouzan geen tweede kans.
Iemand zwaar mishandelen en dan toch de schuld bij de ander leggen, weinig berouw tonen en weer een typische 'excuus'-Marokkaan uithangen, of juist niet...want Marokkanen zijn trotse mensen...die bieden juist zelden hun excuses aan.
Nee, Bouaouzan heeft het afgedaan voor mij, geef hem maar een levenslange schorsing.
Ik hoef die kop van hem nooit meer op een voetbalveld te zien.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:24:32 #152
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27625322
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:54 schreef Asskicker14 het volgende:
Nee, Bouaouzan heeft het afgedaan voor mij, geef hem maar een levenslange schorsing.
Ik hoef die kop van hem nooit meer op een voetbalveld te zien.
Had je net ff nacompetitie voetbal moeten kijken, had je hem alweer zien ballen...
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:30:54 #153
73305 Stpan
pi_27625421
@Asskicker, zoals je terug kunt lezen was ik ook verbijsterd over de woorden van zijn advocaat die ik in de krant las. Echter, vandaag was er op TV Rijnmond een verslag, en daarin sloeg de advocaat van RB een heel andere toon aan, en werd Kokmeijer zelf niets verweten.

Jammer dat de NOS het bij de kant van Kokmeijer liet zitten. Ik vind het ook verschrikkelijk voor Kokmeijer, maar met een zielig muziekje en (in tegenstelling tot TV Rijnmond) de advocaat van Bouaouzan niet aan het woord laten vind ik geen objectief verslag van een arbitragezaak.
  maandag 6 juni 2005 @ 23:46:43 #154
66130 Erasmusch
easy easy
pi_27694827
Kokmeijer werd idd wel heel zielig neergezet. Legt net zn stokken neer en gaat heel moeilijk zitten...

Rachid deed het best aardig vandaag, afgaande op de samenvatting
  maandag 6 juni 2005 @ 23:58:57 #155
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27695133
De twee wedstrijden in de NC waarbij ik deze jongen in actie heb gezien, kan ik alleen maar concluderen dat ik het in zekere zin spijtig vond dat hij bij de tegenpartij meedeed. Wat een snelheidsduivel, af en toe alleen een beetje te egoistisch had ik het idee. Maar voor de rest een hele degelijke speler

Ik geef nu mensen wel weer een open schot voor goal met het woordgebruik; degelijk, maar het zij zo.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 01:14:48 #156
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27696817
Kheb Rachid vandaag live mogen aanschouwen... wat er ook over hem te discussieren valt, het is wel een geweldige voetballer hoor!
pi_27697066
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 01:14 schreef Stefkuh het volgende:
Kheb Rachid vandaag live mogen aanschouwen... wat er ook over hem te discussieren valt, het is wel een geweldige voetballer hoor!
Daarom mocht ie ook blijven.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 09:18:12 #158
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_27699517
Ik hoorde dat zijn ook al weer gezongen wordt door het Sparta-publiek. Meende dat hij na zijn overtreding door dat publiek werd uitgekotst?
Maar ach, hij wordt wel vervolgd in de rechtszaal. Daarbuiten hoeft dat niet natuurlijk.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:17:19 #159
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_27706180
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 09:18 schreef Cruoninga het volgende:
Ik hoorde dat zijn ook al weer gezongen wordt door het Sparta-publiek. Meende dat hij na zijn overtreding door dat publiek werd uitgekotst?
Maar ach, hij wordt wel vervolgd in de rechtszaal. Daarbuiten hoeft dat niet natuurlijk.
En niet zomaar een song:

"En wie is onze beste man.. Rachiiiid Bouazouan, Rachiiiid Bouazouan, rachiiid Bouazouan"

overigens niet zeer massaal, maar wel door een aardige groep.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:23:19 #160
73305 Stpan
pi_27710339
Datzelfde lied klonk vele malen massaler voor het NK-incident. Een groot deel van het publiek vind dat RB zijn straf er na de schorsing op zit en steunen hun eigen speler. Zeker nu hij het lekker doet, zo werkt dat.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:39:44 #161
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27715203
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik hoop dat we het er over eens kunnen zijn dat deze jonge gast ( na zijn straf gewoon weer moet kunnen voetballen en het liefst bij Sparta en het liefst goed. Hij is een technische, handige aanvaller en helemaal geen breker of schopper. Ik hoop dat we dat nog te zien krijgen.
Het lijkt er op dat het goed komt. Hartverwarmend.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:57:50 #162
73305 Stpan
pi_27723693
Tsjah, maar het zal hem toch blijven achtervolgen denk ik. Maar laten we daar voorlopig niet al teveel medelijden mee hebben.
Hopelijk komt het met Kokmeijer ook beter dan verwacht.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:17:59 #163
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_27786855
Mooi voor die jongen dat hij vanavond de 1 - 2 maakt, Rachid Bouazouan komt uit een diep dal! Ik hoop dat dit een opsteker is...
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:22:05 #164
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_27786999
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:17 schreef P0RN0STAR het volgende:
Mooi voor die jongen dat hij vanavond de 1 - 2 maakt, Rachid Bouazouan komt uit een diep dal! Ik hoop dat dit een opsteker is...
...en wie weet heeft Niels Kokmeijer een pilsje op z'n doelpunt genomen.
pi_27787011
niks mooi aan.. schorsen voor het leven.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:32:42 #166
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27787406
Mag ik vragen waarom jullie er zo lang over door blijven zeiken?

- Als het een van de spelers van je eigen team was overkomen had je niet zo lopen zeiken...
- Hij is gestraft volgens de regels van weetikveel wie (KNVB en strafrechtelijk zal ie ook wel gaan
boeten) en heeft dus de consequenties aanvaard.
- Niels Kokmeijer zal er niet sneller door genezen.

Zet er een punt achter. Kap dit topic af.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:35:31 #167
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_27787500
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:32 schreef xJapser het volgende:
Mag ik vragen waarom jullie er zo lang over door blijven zeiken?

- Als het een van de spelers van je eigen team was overkomen had je niet zo lopen zeiken...
- Hij is gestraft volgens de regels van weetikveel wie (KNVB en strafrechtelijk zal ie ook wel gaan
boeten) en heeft dus de consequenties aanvaard.
- Niels Kokmeijer zal er niet sneller door genezen.

Zet er een punt achter. Kap dit topic af.
- Ja, als het van mijn ploeg was geweest, had ik er net zo over lopen zeiken.
- De tuchtstraffen van de KNVB zijn al langer een lachertje.
- Niels Kokmeijer zal NOOIT meer genezen. Daarom kun je dit niet zomaar afkappen en vergeten.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:36:22 #168
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27787531
1) Geloof ik niks van. En wel omdat: Ik laatst bij De Graafschap - Sparta was en die jongen werd aardig toegezongen op een positieve manier door de supporters.

2) T blijven straffen. Bouazan verzint die straf niet. Dan moet je gaan klagen over de KNVB, niet over Bouazan.

3)Ja maar t gaat helemaal niet meer over Kokmeijer. Het word merendeels op de man gespeeld. Onterecht.
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:38:22 #169
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_27787606
Toen Rachid Bouazouan zijn tackle inzette, was het inderdaad meteen zijn bedoeling om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen! Dat slaat toch nergens op, die jongen heeft een waas voor zijn ogen gehad en deze overtreding valt natuurlijk niet goed te praten, maar hij is gestraft en verdient een nieuw begin...

Het wordt allemaal zó overdreven, ik blijf erbij dat Rachid Bouaouzan een onbezonnen tackle inzette, waarvan hij de gevolgen niet van tevoren heeft overzien. Het was écht niet zijn bedoeling om Niels Kokmeijer zó te blesseren, dat hij nooit meer kan voetballen of zelfs normaal kan lopen. Zo’’n tackle en dus de blessure die er nu heel ongelukkig bij komt kijken, is in mijn ogen just part of the game en er moet dan volgens mij niet teveel ophef over gemaakt worden! Natuurlijk is de straf voor Niels Kokmeijer altijd groter dan die van Rachid Bouaouzan, maar dit kan ALTIJD het gevolg zijn van een wilde tackle...

We moeten het simpel bekijken: Voetballer zet harde tackle in, waardoor tegenstander geblesseerd raakt en daardoor zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen. Vergelijk het met een ander beroep: Sloper sloopt muurtje, zijn collega (of van ander bedrijf) komt hier onder terecht en raakt hier zo door gewond, dat hij zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen...

Dit is gewoon het risico van je beroep, de kans dat dit voorkomt is klein, maar áls het gebeurt, is dit het risico van het vak. De verzekeringen moeten dit onderling maar uitvechten, maar deze strafzaak is nogal overdreven, púúr omdat dit voorval zovaak in de media komt, wordt er een soort van prestige-aangelegenheid van gemaakt...
  donderdag 9 juni 2005 @ 21:39:39 #170
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_27787641
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:36 schreef xJapser het volgende:
1) Geloof ik niks van.

2)

3)Ja maar t gaat helemaal niet meer over Kokmeijer. Het word merendeels op de man gespeeld. Onterecht.
Dit is echt het allerlaatste wat ik erover zeg. Dat het op de man wordt gespeeld is omdat HIJ die overtreding begin. Bewust. En niemand anders. Hij heeft iemands voetbalcarrière beëindigd. Misschien wel zijn maatschappelijke carrière.
Ik kan zoiets niet vergeten. Sorry.
pi_27787757
Hij is en blijft zelf verantwoordelijk voor die debiele overtreding, maar laten we wel wezen: als Kokmeijer 'slechts' een paar maanden had hoeven herstellen had niemand het er nu nog over gehad.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27787790
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 21:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een uitspraak schept wel een precedent natuurlijk. Al zijn er al uitspraken in het verleden geweest, zoals die van Duncan Ferguson. Die werd door de rechter aangepakt voor een overtreding die plaats had op het voetbalveld.
Duncan Ferguson valt onder het Engelse Common Law systeem. Dat is totaal niet te vergelijken met het Nederlands recht.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:06:32 #173
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_27794386
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:39 schreef fanneke het volgende:

[..]

Dit is echt het allerlaatste wat ik erover zeg. Dat het op de man wordt gespeeld is omdat HIJ die overtreding begin. Bewust. En niemand anders. Hij heeft iemands voetbalcarrière beëindigd. Misschien wel zijn maatschappelijke carrière.
Ik kan zoiets niet vergeten. Sorry.
Can't put it in any other way ...... Precies zoals ik er over denk
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:09:39 #174
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_27794406
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:38 schreef P0RN0STAR het volgende:
Toen Rachid Bouazouan zijn tackle inzette, was het inderdaad meteen zijn bedoeling om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen! Dat slaat toch nergens op, die jongen heeft een waas voor zijn ogen gehad en deze overtreding valt natuurlijk niet goed te praten, maar hij is gestraft en verdient een nieuw begin...
Het was wel zijn intentie om een doodtrap uit te delen want of hij heeft niet de abiliteit om zijn tackle te matigen. Je had moeten zien hoe hij inkwam, dat had makkelijker zachter gekund.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:11:44 #175
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_27794418
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:43 schreef heiden6 het volgende:
Hij is en blijft zelf verantwoordelijk voor die debiele overtreding, maar laten we wel wezen: als Kokmeijer 'slechts' een paar maanden had hoeven herstellen had niemand het er nu nog over gehad.
Als het een normale tackle was geweest, had ook niemand het erover gehad, what is your point?
pi_27794451
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 02:11 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Als het een normale tackle was geweest, had ook niemand het erover gehad, what is your point?
De overtreding op zichzelf is gruwelijk, maar je moet het niet buiten proporties plaatsen omdat Kokmeijer er zo ernstig aan toe is. Zulke trappen worden vaker uitgedeeld, maar dan gebeurt het toevallig niet. Zoiets moet je ook niet meewegen bij de straf of bij een 'tweede kans'.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:18:17 #177
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_27794463
quote:

We moeten het simpel bekijken: Voetballer zet harde tackle in, waardoor tegenstander geblesseerd raakt en daardoor zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen. Vergelijk het met een ander beroep: Sloper sloopt muurtje, zijn collega (of van ander bedrijf) komt hier onder terecht en raakt hier zo door gewond, dat hij zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen...
Die vergelijking gaat totaal niet op en slaat ook nergens op.
De tackle van Bouaouzan op Kokmeijer is duidelijk DIRECT op de man gespeeld met de intentie om hem een halt toe te roepen.
Wanneer een sloper een muurtje sloopt, werkt dat met een tussenmiddel, namelijk de muur.
In jouw voorbeeld raakt het gesloopte muurtje de collega, maar werd dit veroorzaakt doordat de sloper een muurtje sloopte. Wat betekent dat dit IN-DIRECT gebeurde.
Bouaouzan zijn intentie hoe dan ook, ernstig of niet, was om Kokmeijer neer te halen. Alleen viel dat naderhand ernstiger uit dan hij verwachtte.
De sloper in jouw voorbeeld had niet de intentie om zijn collega te verwonden, en aangezien dit in jouw voorbeeld ook IN-DIRECT gebeurde wat in Bouaouzan's geval niet opgaat, kun je het niet met elkaar vergelijken.
In dit geval was de vergelijking juist geweest als je had gezegd dat de sloper zijn collega had gesloopt.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 07:53:28 #178
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27795491
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 02:18 schreef Asskicker14 het volgende:

De tackle van Bouaouzan op Kokmeijer is duidelijk DIRECT op de man gespeeld met de intentie om hem een halt toe te roepen.
Hoe kan je in godsnaam op tvbeelden zien wat iemands intentie is. .
-
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:43:04 #179
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27795933
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:22 schreef TerroRobbie het volgende:
niks mooi aan.. schorsen voor het leven.
kortzichtig geblaat.
Die man heeft z'n straf wel gehad, als je zo rederneert heeft iedere speler uit de HCE wel eens een overtreding begaan waarvoor hij levenslang geschorst dient te worden. Een straf naar de blessure maken is zoo...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:44:04 #180
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27795947
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 02:11 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Wat is een normale tackle?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 08:55:16 #181
119636 J.Flo
De derde hond in het kegelspel
pi_27796126
Even tussendoor, newsflash: Sparta mede dankzij Rachid BOUAOUZAN weer terug in de eredivisie...Ik verheug me nu al op de spreekkoren!!!
pi_27796467
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:55 schreef J.Flo het volgende:
Even tussendoor, newsflash: Sparta mede dankzij Rachid BOUAOUZAN weer terug in de eredivisie...Ik verheug me nu al op de spreekkoren!!!
Ik verheug mij helemaal niet op dingen die de sport bederven.
Bouazouan is een goede, technische en waardevolle speler. Los van of hij nog op dat veld hoort, wil ik daar wel voetbal zien, en geen getuige zijn van nare spreekkoren of rellen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27796504
Ach hij voetbalt weer . Zo gaat dat in het voetbal. Hijscoort en is even de held
pi_27796770
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:55 schreef J.Flo het volgende:
Je bent een dag te laat met je newsflash
pi_27810584
Een erg wrange bijsmaak aan de winnende Sparta-goal. Moet gezegd dat de jongen hem goed afrondde.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 10 juni 2005 @ 23:59:52 #186
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27823061
Ik las het in een email. Zit momenteel in de VS. Wat een ongelooflijk feit dat juist hij de beslissende goal maakt. Zwaar hoor. Zal me benieuwen of hij in de eredivisie selectie wordt opgenomen.
pi_27823346
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 23:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik las het in een email. Zit momenteel in de VS. Wat een ongelooflijk feit dat juist hij de beslissende goal maakt. Zwaar hoor. Zal me benieuwen of hij in de eredivisie selectie wordt opgenomen.
Ik dacht al: waar blijft ie toch om het op te nemen voor Rachid. Maar ligt aan de tijdzones
Lijkt me wel, was gister de beste speler aan Sparta-kant.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 09:51:36 #188
73305 Stpan
pi_27828036
Bouaouzan speelde heel de nacompetitie erg sterk. Vond donderdag nog zijn minste als je puur kijkt naar achterlijn-haal-acties. Dus ja, zeker bij de selectie volgend jaar. Hoewel ik dat nooit verwacht had, zijn invalbeurten voor het NK-incident waren nou niet echt ijzersterk, op z'n zachtst gezegd.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 10:49:38 #189
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_27828637
Nooit, die jongen verdiend geen tweede kans..zoals ze nu kokmeijer de schuld willen geven, omdat hij beter moest uitkijken, verdiend dat kutjoch geen tweede kans.
Als je iemand zo zijn voetbalcarriere naar de kloten schopt verdien je het niet om een tweede kans te krijgen.

zaterdag 11 juni 2005 @ 12:20:25 #190
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27830385
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 10:49 schreef Grimm het volgende:
Nooit, die jongen verdiend geen tweede kans..zoals ze nu kokmeijer de schuld willen geven, omdat hij beter moest uitkijken, verdiend dat kutjoch geen tweede kans.
Als je iemand zo zijn voetbalcarriere naar de kloten schopt verdien je het niet om een tweede kans te krijgen.
! ! !
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:36:11 #191
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27830742
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 17:05 schreef methodmich het volgende:
Een erg wrange bijsmaak aan de winnende Sparta-goal. Moet gezegd dat de jongen hem goed afrondde.
Sja als zo'n jongen speelt is er natuurlijk de kans dat hij scoort of een beslissende actie maakt en zou je dus eigenlijk moeten zeggen dat het een wrange bijsmaak geeft dat hij uberhaupt meespeelde.
pi_27833314
Ja, okee. Maar dat uitgerekend hij dan ook nog de promotiegoal binnentrapt...
www.thuisuiteten.nl
pi_27833500
quote:
...
Het wordt allemaal zó overdreven, ik blijf erbij dat Rachid Bouaouzan een onbezonnen tackle inzette, waarvan hij de gevolgen niet van tevoren heeft overzien. Het was écht niet zijn bedoeling om Niels Kokmeijer zó te blesseren, dat hij nooit meer kan voetballen of zelfs normaal kan lopen. Zo’’n tackle en dus de blessure die er nu heel ongelukkig bij komt kijken, is in mijn ogen just part of the game en er moet dan volgens mij niet teveel ophef over gemaakt worden! Natuurlijk is de straf voor Niels Kokmeijer altijd groter dan die van Rachid Bouaouzan, maar dit kan ALTIJD het gevolg zijn van een wilde tackle...

Voetballen = met elf tegen elf de voetbal in een doel proberen te krijgen danwel dat te voorkomen, met het hoofd, de benen of de voet. Dus niet freefight danwel tegenstanders blind neerschoppen. Dat heeft niks met professioneel voetbal te maken.

Als het part of the game zou zijn, zou er geen zware straf op staan. Bouazouan besloot eigenhandig de wedstrijd met dit spelelement te verrijken. Van mij mag er een verzwaring plaatsvinden in de straf naar gelang de aangerichte schade.
pi_27833591
Hij moet gewoon spelen natuurlijk, foutje moet kunnen toch?
pi_27833594
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 07:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Hoe kan je in godsnaam op tvbeelden zien wat iemands intentie is. .
De reactie van Bouazouan was naar gelang de ophef die ontstond, naar de boosheid van het slachtoffer had ie aanvankelijk weinig oren. De ernst van de blessure was eerder de schuld van het slachtoffer dan van hemzelf was mijn indruk van de eerste reacties.
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:44 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat is een normale tackle?
Eentje waarbij de bal in de buurt is was je voetballer, had je dat kunnen weten
  zaterdag 11 juni 2005 @ 14:57:27 #196
73305 Stpan
pi_27833902
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:42 schreef okee6 het volgende:
De reactie van Bouazouan was naar gelang de ophef die ontstond, naar de boosheid van het slachtoffer had ie aanvankelijk weinig oren. De ernst van de blessure was eerder de schuld van het slachtoffer dan van hemzelf was mijn indruk van de eerste reacties.
In de lokale media kwam er een heel ander beeld van Rachid Bouaouzan en hoe hij met het incident omging naar voren dan in de landelijke media.
pi_27834394
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 17:05 schreef methodmich het volgende:
Had ik ook. Geldt ook voor de feestelijke beelden en het interview achteraf.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 15:30:06 #198
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_27834471
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:42 schreef keijz het volgende:
Hij moet gewoon spelen natuurlijk, foutje moet kunnen toch?
Precies, een moordenaar krijgt na een paar jaar een nieuwe kans, een voetballer met een verschrikkelijke tackle met toevallig slechte afloop, wordt voor de rest van z'n leven aangekeken op z'n daad....? Alleen als die jongen, zoals sommigen beweren, totaal geen spijt heeft, moet tie oprotten, maar daar geloof ik niets van.
pi_27834562
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 15:30 schreef pfaf het volgende:

[..]

Precies, een moordenaar krijgt na een paar jaar een nieuwe kans,
Dat vind ook niet elk mens een fijn idee.
pi_27835359
Nu we het toch over een moordernaar hebben, voor Kluivert klappen/klapten de mensen maar al te graag de handen stuk..
pi_27835381
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:07 schreef Staanplaats het volgende:
Nu we het toch over een moordernaar hebben, voor Kluivert klappen de mensen nog al te graag de handen stuk,,
Wie dan?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:12:52 #202
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27835477
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 14:27 schreef methodmich het volgende:
Ja, okee. Maar dat uitgerekend hij dan ook nog de promotiegoal binnentrapt...
Jah dat is ook wel zo Al hadden ze het met 1-1 ook wel gered.

Het is een rottige zaak, hij zal er altijd op aangekeken worden en dat vind ik op zich ook wel begrijpelijk. Bij herhaling van zo'n soort overtreding nooit weer laten voetballen...
pi_27835786
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:08 schreef Suijk het volgende:

[..]

Wie dan?
Heb er al klapten van gemaakt
pi_27835825
Ik klap nog steeds van Kluivert.
Ik geloof niet dat hij een ongeluk op het veld heeft veroorzaakt?
In Southern Sun
pi_27837479
zeiksnollen hoofdstuk sluiten en verder gaan.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:52:42 #206
73305 Stpan
pi_27837846
Het hoofdstuk is strafrechtelijk gezien nog niet gesloten hoor.
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:59:00 #207
9713 Eightball
In control.
pi_27838007
Als het effe meezit maakt hij het begin in de eredivisie niet mee.
pi_27838769
Hij doet het aardig ook nog
Maar ik zie hem graag niet meer terug
pi_27885839
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 17:52 schreef Stpan het volgende:
Het hoofdstuk is strafrechtelijk gezien nog niet gesloten hoor.
privaatrechtelijk gezien wel?
  maandag 13 juni 2005 @ 15:09:33 #210
73305 Stpan
pi_27888847
Ik moet me toch eens in rechtsystemen verdiepen. Het onderzoek van OM loopt nog, zeg ik het zo goed?
pi_27909801
Sportief gezien kan de KNVB Bouazan het spelen niet verbieden, immers ontneemt de KNVB Bouazan dan het recht op arbeid. Bouazan kan dan (jawel) strafrechtelijk gezien de KNVB aanklagen. Dit zal dus niet gebeuren

Sparta kan ontslag vragen voor Bouazan. De vraag is echter of dat met of zonder afkoopsom gaat. Waarschijnlijk met, want anders zal Sparta aan moeten tonen dat Bouazan duidelijk 'niet in staat is om zijn werkzaamheden voldoende te kunnen volbrengen' of op grond van 'schade'. Sparta zal dit geen van beide doen en willen Bouazan graag houden. Bouazan blijft dus gewoon spelen.

Nu de derde mogelijkheid, een rechtszaak van Kokmeijer tegen Bouazan. Kokmeijer kan en zal waarschijnlijk een schadevergoeding krijgen. Maar ook in dit geval zal de rechter Bouazan niet het recht op arbeid ontnemen.

Maw Bouazan is volgend seizoen weer te bewonderen in de HCE, of jullie dat n leuk vinden of niet
Bloed, zweet en tranen!
pi_27911325
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 09:17 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Maw Bouazan is volgend seizoen weer te bewonderen in de HCE, of jullie dat n leuk vinden of niet
Ik denk dat hij zo hard uitgefloten wordt dat ALS hij weer gaat voetballen, dat in ieder geval niet lang in Nederland is...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 10:50:57 #213
73305 Stpan
pi_27912028
Kernachtig de hele zaak samengevat AtDaMotDaMotDa. En Saekerhett: in de nacompetitie is hij nou niet bepaald massaal uitgefloten, zal na de zomer ook niet al teveel gebeuren denk ik. Hoewel bepalade clubs in de HCE hem natuurlijk minder vriendelijk zullen bejegenen dan ze in Helmond, Zwolle of Doetichem deden.
pi_27930028
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 10:50 schreef Stpan het volgende:
Kernachtig de hele zaak samengevat AtDaMotDaMotDa. En Saekerhett: in de nacompetitie is hij nou niet bepaald massaal uitgefloten, zal na de zomer ook niet al teveel gebeuren denk ik. Hoewel bepalade clubs in de HCE hem natuurlijk minder vriendelijk zullen bejegenen dan ze in Helmond, Zwolle of Doetichem deden.
Gelukkig blijven ze in Deventer in de GG Divisie
pi_28121566
Ik zie btw wel potentie in Bouaouzan. Hij werd vergeleken in dit topic met Tuhuteru. Tuhuteru was een leuke dribbelaar en dat is Bouaouzan ook. In tegenstelling tot Tuhuteru met zijn ranke (indische?) lijf lijkt Bouaouzan echter wel sterk genoeg om niet weg te waaien als er een verdediger aan komt lopen, of in ieder geval sterk genoeg te worden
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:21:47 #216
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28132895
Tuhuteru is toch wel een klasse beter?
pi_28145058
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:21 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Tuhuteru is toch wel een klasse beter?
Nee, vind ik niet en als hij al beter is is hij ook 10 jaar ouder..
  vrijdag 24 juni 2005 @ 18:58:21 #218
73305 Stpan
pi_28201529
quote:
Arbitragezaak
Spartanen, er komt voorlopig nog geen einde aan de formele procedures in de zaak Kokmeijer-Bouaouzan . Op 2 juni diende de arbitragezaak die Kokmeijer tegen Bouaouzan aanspande. De advocaat van Kokmeijer wil scheidsrechter Rien Koopman nog als getuige horen en de KNVB zal hiervoor binnenkort een datum plannen.

Naar de rechtbank

Op 27 juli moet Bouaouzan verder zelfs voor de rechtbank in Rotterdam verschijnen voor zijn overtreding op Kokmeijer. Dit is een zaak die verder losstaat van de arbitragezaak. Deze zaak is aangespannen door het Openbaar Ministerie in Rotterdam, die namelijk van mening is dat de overtreding van Bouaouzan op Kokmeijer geen 'normale' charge in het voetbal is. En met deze conclusie in het achterhoofd heeft het OM dus zelfs gemeend om Bouaouzan hierom voor de rechter de dagen. 27 juli zal deze zaak dus plaatsvinden, de uitslag zal vervolgens nog een tijdje op zich laten wachten.
bron: www.itwm.nl
  maandag 4 juli 2005 @ 01:00:12 #219
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28463694
Het uitstel heeft te maken met het belang van de getuigenis van scheidsrechter Rien Koopman volgens mij.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:00:35 #220
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28642076
Sparta heeft tot nu toe niet dusdanig spectaculair ingekocht dat vriend Rachid niet meer aan de bak zou kunnen komen.

Het wachten is eerst op 27 juli en het vervolg in de zaak.
pi_28647290
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik klap nog steeds van Kluivert.
Ik geloof niet dat hij een ongeluk op het veld heeft veroorzaakt?
Buiten het veld heeft hij wel iemand doodgereden.
pi_28769876
nu.nl
quote:
OM legt Bouaouzan zware mishandeling ten laste

Uitgegeven: 13 juli 2005 14:37

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie legt Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Door die tenlastelegging hangt hem een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd.

De 21-jarige speler wordt vervolgd omdat hij met een zware overtreding tijdens de wedstrijd Sparta - Go Ahead Eagles op 17 december 2004 Niels Kokmeijer ernstig verwondde.

Volgens het OM had Bouaouzan de opzet zijn concurrent zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Daarom is niet gekozen voor het ten laste leggen van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel of zwaar letsel door schuld.

Het Rotterdamse OM meent dat voor díe overtredingen normaal gesproken het tuchtrecht van de KNVB voldoende is. In deze zaak is het ministerie echter van mening dat er een grens is overschreden. De zaak dient op 27 juli.
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 13 juli 2005 @ 15:43:31 #223
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28771844
Wow! Dit had ik niet verwacht. Vreselijk voor die jongen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:05:25 #224
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28774253
wat SUPER overdreven. ik weiger te geloven dat ie kokmeijer zodanig wou blesseren, ik heb ook wel es een vliegende tackle ingezet maar hij had net de pech dat de tackle ZO ongelukkig uitpakte, kon gewoon niet erger.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_28774278
Het zal wel los lopen. 3 maanden voorwaardelijk of zo.
  woensdag 13 juli 2005 @ 18:43:33 #226
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28776641
das wel te hopen, 1 onbesuisde actie 2 carrieres verpesten is een beetje cru
pi_28777119
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 18:43 schreef Jajong het volgende:
das wel te hopen, 1 onbesuisde actie 2 carrieres verpesten is een beetje cru
Dat heet voetbal als het aan Bouaouzan ligt
pi_28778189
Als ie in de gevangenis maar niet gaat radicaliseren.....

Wel erg hoge eis inderdaad, levenslang schorsen is beter.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 13 juli 2005 @ 19:38:13 #229
7889 tong80
Spleenheup
pi_28778243
Ach die jongen dient z'n contract uit en komt nergens meer aan de bak. Iedereen die hem half kent kijkt achterom als ie langsloopt en dan wordt er gefluisterd 'Is ie dat ?'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28778289
Juist en vervolgens gaat ie voor het buurtkrantje schrijven.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 woensdag 13 juli 2005 @ 19:40:21 #231
7889 tong80
Spleenheup
pi_28778321
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:39 schreef methodmich het volgende:
Juist en vervolgens gaat ie voor het buurtkrantje schrijven.
Ja, en noemt z'n rubriek, het brekebeentje.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28782681
8 jaar maximaal? Dat zal wel weer 3 weken tuintjes schoffelen worden... de Nederlandse rechtsstaat kennende...
pi_28782763
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:58 schreef TerroRobbie het volgende:
8 jaar maximaal? Dat zal wel weer 3 weken tuintjes schoffelen worden... de Nederlandse rechtsstaat kennende...
Hij moet een nekschot hebben!
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:05:33 #234
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28782947
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:00 schreef cultheld het volgende:

Hij moet een nekschot hebben!
Doe eens normaal!
Poef.....gone! ©golfer
pi_28783074
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Doe eens normaal!
Ben je dom of wil je me persé laten bannen. Ironie is je kennelijk vreemd, maar dat dacht ik al.
pi_28783088
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:

Levenslang schorsen vind ik overdreven.
That's all folks!
pi_28783568
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 15:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wow! Dit had ik niet verwacht. Vreselijk voor die jongen.
Niks vreselijks aan. Kokmeijer heeft levenslang. Als Rachid al 8 jaar krijgt, dan blijft daar nog zo'n 5 jaar van over.
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:37:16 #238
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_28784065
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Ik ook.

Vind 8 jaar celstraf trouwens ook een behoorlijke eis.
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:47:42 #239
67174 Dos37
Come on Twente
pi_28784534
Ik zou me niet druk maken als ie 2 of 3 jaar zou krijgen. Kokmeijer voetbalt nooit meer en kan misschien niet eens normaal meer lopen. Goede eis wel iets aan de hoge kant. Maar dat ie vervolgd mag worden vind ik een goede zaak.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:05:21 #240
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785205
Hoevaak worden er geen overtredingen gemaakt die zo zouden kunnen aflopen? Elke week? De amateurvelden maar niet meegerekend? Beide spelers hadden de pech dat het zo afliep. Bouazouan mag flink gestraft worden voor zijn onbesuiste actie. Dat hier echter het OM bij aan te pas komt... ik begrijp dus dat ook aankomend seizoen zo'n 10/20 spelers "poging tot zware mishandeling" aan hun broek gaan krijgen?
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:07:32 #241
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785288
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:

levenslang... je makat een grapje neem ik aan? Dan moeten we toch eens gaan praten om de doodstraf weer in te gaan voeren lijkt me zo...

Schrijf op het bord Stef:
Als ik verrot ben moet ik niet op een forum posten
....

[ Bericht 18% gewijzigd door Stefkuh op 13-07-2005 23:15:51 ]
pi_28785364
Niet levenslang in de cel, levenslang schorsen had MM het over.
pi_28785452
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef Stefkuh het volgende:
Hoevaak worden er geen overtredingen gemaakt die zo zouden kunnen aflopen? Elke week? De amateurvelden maar niet meegerekend? Beide spelers hadden de pech dat het zo afliep. Bouazouan mag flink gestraft worden voor zijn onbesuiste actie. Dat hier echter het OM bij aan te pas komt... ik begrijp dus dat ook aankomend seizoen zo'n 10/20 spelers "poging tot zware mishandeling" aan hun broek gaan krijgen?
De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.

Een paar jongens gooien puin van een viaduct. 20 keer raken ze niets, 20 keer raken ze een auto die verder alleen wat krasjes op loopt, 1 keer raken ze de vooruit van een auto en een vrouw op haar hoofd. De vrouw is ter plekke dood. Volgens de jongens was het niet de bedoeling de vrouw te doden. Echter, redelijkerwijs konden ze beseffen dat dit het gevolg kon zijn van hun doldwaze actie.

Zo is het ook met die lompe tackle van Rachid. 20 keer staat het slachtoffer meteen weer op, 20 keer is er een lichte blessure, maar 1 keer is iemand goed te klos en dan moet Rachid daar ook maar voor boeten in de cel. Net zoals die jongens die puin van het viaduct gooiden.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:15:05 #244
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785561
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet levenslang in de cel, levenslang schorsen had MM het over.
ah.. ik ben ok te moe om me nu in dit sorrt dingen te verdiepen.. sorry MM
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:16:11 #245
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785594
Laten we niet keer op keer dezelfde discussie houden. De eis van het OM lijkt me buiten proportie en kan niet door iemand met gevoel voor sport ingediend zijn. Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
pi_28785645
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Dat mag ook niet volgens de Nederlandse wet
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:19:04 #247
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785665
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.

Een paar jongens gooien puin van een viaduct. 20 keer raken ze niets, 20 keer raken ze een auto die verder alleen wat krasjes op loopt, 1 keer raken ze de vooruit van een auto en een vrouw op haar hoofd. De vrouw is ter plekke dood. Volgens de jongens was het niet de bedoeling de vrouw te doden. Echter, redelijkerwijs konden ze beseffen dat dit het gevolg kon zijn van hun doldwaze actie.

Zo is het ook met die lompe tackle van Rachid. 20 keer staat het slachtoffer meteen weer op, 20 keer is er een lichte blessure, maar 1 keer is iemand goed te klos en dan moet Rachid daar ook maar voor boeten in de cel. Net zoals die jongens die puin van het viaduct gooiden.
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:19:56 #248
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785689
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laten we niet keer op keer dezelfde discussie houden. De eis van het OM lijkt me buiten proportie en kan niet door iemand met gevoel voor sport ingediend zijn. Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie dit
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:20:47 #249
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785713
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.
pi_28785718
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeft
pi_28785732
quote:

[..]

In de praktijk blijk je dan geen straf te krijgen. Iemand die een steen van een viaduct gooit, maar verder niemand raakt krijgt een tik op de vingers, maar hoeft verder niet de cel in.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:21:19 #252
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785734
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet.
pi_28785746
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.
Dus voetballers staan buiten / boven de wet?
pi_28785755
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens vrienden van hem in de NR wel.
pi_28785764
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:21 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet.
Suggereer je wel
pi_28785769
quote:

[..]

Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie dit
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:23:21 #257
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785793
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Suggereer je wel
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Feit is dat hij Marokkaans-Nederlands is en vriend Bouyeri ook. Het een en ander valt nu samen. Dat is alles.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:24:24 #258
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785820
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dus voetballers staan buiten / boven de wet?
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.
pi_28787071
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.
Het wordt gewoon tijd dat voetballers op het veld weer hetzelfde normen en waarden besef krijgen als daarbuiten. Prima stap van het OM. Bovendien geldt de wet overal in Nederland, ook op het veld.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:11:00 #260
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787131
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:16:24 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28787265
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
Als de regels van een sport in uitzonderlijke gevallen (en dit was een uitzonderlijk geval) niet toereikend zijn, vind ik het prima dat er de normale wetsregels daarnaast worden toegepast.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:16:47 #262
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28787275
Schors die ene speler van Benin die zon dubbelbenige flying kick op Wisse (? volgens mij) maakte dan ook maar levenslang, als die goed raak was had ie geen benen meer over gehad. Sorry hoor Kokmeijer had gewoon pech dat Bouaouzan de tackle inzette terwijl hij net wou uithalen, als Kokmeijer niet had geprobeerd om te schieten was zijn halve been er ook niet afgevlogen, het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.. ik vind niet dat je een jongen daar ZO erg voor moet straffen.. en 8 jaar doe EVEN normaal.. mensen die lui doodschoppen op straat zonder reden, of hun kleine kinderen doodmishandelen komen er met minder vanaf.
pi_28787308
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik snap je wel, maar we willen toch niet dat er naast die van Kokmeijer nog een carrière in de bloei is geknakt op die avond?

Kokmeijer geeft wat dat betreft zelf het voorbeeld en daar heb ik veel bewondering voor.
het feit dat hij zo'n overtreding maakt praat een carriere niet goed...echt niet.
Hij kan misschien goed voetballen, maar zo'n overtreding kan gewoon niet...
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:27:22 #264
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787486
Ik vond het er vreselijk uitzien en ik heb tegen m'n vader gezegd dat hij blij moet zijn dat hij de beelden nooit gezien heeft.

Het is natuurlijk wel zo dat de maximale straf acht jaar is. Michael Jackson zou ook wel even vijftig jaar de gevangenis in. De media schrijven het allemaal vrij suggestief, tenminste, als je niet goed leest. Je moet op een taakstraf rekenen en zeker niet een gevangenisstraf, hoewel dat conform de aanklacht wel tot de mogelijkheden behoort. Het is zeer onwaarschijnlijk.
pi_28787560
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Het is natuurlijk wel zo dat de maximale straf acht jaar is. Michael Jackson zou ook wel even vijftig jaar de gevangenis in. De media schrijven het allemaal vrij suggestief, tenminste, als je niet goed leest. Je moet op een taakstraf rekenen en zeker niet een gevangenisstraf, hoewel dat conform de aanklacht wel tot de mogelijkheden behoort. Het is zeer onwaarschijnlijk.
Bij MJ was het de vraag of 'ie schuldig was. Bij Bouazouan veel minder, daar gaat het meer om de strafmaat, en of voetballers vervolgd moeten worden voor zieke overtredingen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:32:39 #266
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787595
Ja ok, maar het gaat even om het punt dat mensen de maximale straf horen en daarmee in hun hoofd blijven zitten, daar onbewust vanuit gaan.
pi_28787616
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja ok, maar het gaat even om het punt dat mensen de maximale straf horen en daarmee in hun hoofd blijven zitten, daar onbewust vanuit gaan.
Tja dat ligt aan de mensen zelf
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:34:20 #268
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787641
Klopt. Wat denk jij dat hij krijgt?
pi_28787719
Waarschijnlijk geen celstraf. 60 uur met de prikker denk ik.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:38:09 #270
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787746
Dan zitten we wat dat betreft op één lijn. Wie is er nou bij gebaat als hij daadwerkelijk de gevangenis in gaat?
pi_28787747
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:36 schreef Sloggi het volgende:
Waarschijnlijk geen celstraf. 60 uur met de prikker denk ik.
Ik vind dat ie helemaal geen straf verdient. Alleen een rode kaart.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:39:07 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787765
En de bijbehorende schorsing denk ik toch?

Ja, dat is het 'voetbaldeel' van de straf. Dit gaat allemaal buiten de KNVB en de voetbalregels om eigenlijk.
pi_28787826
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En de bijbehorende schorsing denk ik toch?

Ja, dat is het 'voetbaldeel' van de straf. Dit gaat allemaal buiten de KNVB en de voetbalregels om eigenlijk.
En dat vind ik vrij triest.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:45:06 #274
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787913
Je bent een uitgesproken man, maar wat ik vind, komt wel een beetje op hetzelfde neer.

De uitkomst kan grote gevolgen hebben. Dan moeten we hierna nog een topic gaan bouwen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:46:43 #275
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_28787954
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ben ik het toch niet mee eens. Wanneer iemand bij wijze van spreken een ander voor zijn bek mept tijdens een voetbalspel en die ander houdt hier hersenletsel aan over, dan zie ik niet waarom dat minder een strafrechtelijke vervolging waard zou zijn dan bij een gewoon gevalletje van 'zinloos geweld'. Maar in dit specifieke geval vind ik eigenlijk ook dat het OM te ver gaat.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:48:08 #276
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_28787988
8 jaar is te lang maar die kneus mag van mij zeker de bak in.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:49:29 #277
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788014
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:46 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Ben ik het toch niet mee eens. Wanneer iemand bij wijze van spreken een ander voor zijn bek mept tijdens een voetbalspel en die ander houdt hier hersenletsel aan over, dan zie ik niet waarom dat minder een strafrechtelijke vervolging waard zou zijn dan bij een gewoon gevalletje van 'zinloos geweld'. Maar in dit specifieke geval vind ik eigenlijk ook dat het OM te ver gaat.
Nou ja, het gaat hier toch wel om een voetbalovertreding. Daar zijn we het over eens toch?

Het is niet Cantona of die basketballer die toeschouwers in elkaar meppen. De overtreding vond plaats tijdens het spel.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:49:36 #278
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28788016
mooie beargumentatie, hou je mond liever.. en je naam lijkt me ook veel te veel op xenofoob, zal er wel iets mee te maken hebben
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:49:44 #279
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788021
Denk je dat die boksers elkaar aanklagen?
pi_28788026
Ik vind dat hij wel een straf verdient, maar zeker niet het maximum.
pi_28788043
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Als ze elkaar een oor afbijten wel. Hoort ook niet bij de regels van het spel.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:50:56 #282
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788052
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Jajong het volgende:
mooie beargumentatie, hou je mond liever.. en je naam lijkt me ook veel te veel op xenofoob, zal er wel iets mee te maken hebben
We snoeren niemand de mond ok? Hebben we vijf pagina's lang niet gedaan, dus gaan we nu niet mee beginnen. Als jij het er mee eens bent, hoor.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:51:28 #283
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_28788068
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Jajong het volgende:
xenofoob
Mijn naam is het omgekeerde daarvan.
Domme stomme voetbalkneus.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:51:36 #284
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788073
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:50 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Als ze elkaar een oor afbijten wel. Hoort ook niet bij de regels van het spel.
Point taken. De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:53:22 #285
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_28788107
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.
Dit was geen overtreding, dit was een aanslag.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:53:24 #286
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28788108
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Mijn naam is het omgekeerde daarvan.
Domme stomme voetbalkneus.
kanker dan op hier als je niks met voetbal te maken hebt, thnx
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:54:44 #287
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788143
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laat hier weten hoe je er over denkt. Ik roep wel op tot beschaving: vrijheid van meningsuiting impliceert ook een bepaalde verantwoordelijkheid.

[afbeelding]
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:54:49 #288
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_28788145
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bij het ingaan van de ring stem je er mee in dat er een mishandeling gaat plaatsvinden, hiermee verdwijnt de materiele wederrechtelijkheid. Je dient je wel te houden binnen de proportionaliteit en de spelregels. BIj boksen hoort klappen krijgen bij het spel, bij voetbal niet (althans vuistslagen in het gezicht). Beetje een drogredenering van jouw zijde.
pi_28788150
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Point taken. De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.
Als je het omkeert: je kunt je ook afvragen in hoeverre er dus nog meer onverantwoorde overtredingen worden gemaakt, met een te hoog risico op ernstig letsel.
Waar de scheidsrechter zelfs niet eens voor fluit zitten ze tussen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:55:48 #290
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788171
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:54 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Bij het ingaan van de ring stem je er mee in dat er een mishandeling gaat plaatsvinden, hiermee verdwijnt de materiele wederrechtelijkheid. Je dient je wel te houden binnen de proportionaliteit en de spelregels. BIj boksen hoort klappen krijgen bij het spel, bij voetbal niet (althans vuistslagen in het gezicht). Beetje een drogredenering van jouw zijde.
Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.

Het kan nog steeds wel een drogredenering zijn, maar ik wel dat je goed begrijpt wat ik bedoel.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:55:57 #291
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_28788174
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:53 schreef Jajong het volgende:
kanker
Pardon?

(Je bent zeker een miskende neger? of zo? )
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:56:39 #292
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788189
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:54 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Als je het omkeert: je kunt je ook afvragen in hoeverre er dus nog meer onverantwoorde overtredingen worden gemaakt, met een te hoog risico op ernstig letsel.
Waar de scheidsrechter zelfs niet eens voor fluit zitten ze tussen.
Ja, maar het heeft me nooit gestoord. Zaalvoetbal is een andere sport. Dat kunstgras neemt het ook al over. We gaan de goede kant op zo.
pi_28788213
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Ja, maar het heeft me nooit gestoord.
Jij speelde zeker niet linksbuiten?
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:58:17 #294
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788238
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:57 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Jij speelde zeker niet linksbuiten?
Rechtsbuiten. Als ze je raken, ben je te sloom.
pi_28788277
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.
Volgens mij mag je niet schoppen volgens de spelregels hoor
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:59:56 #296
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_28788294
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Het kan nog steeds wel een drogredenering zijn, maar ik wel dat je goed begrijpt wat ik bedoel.
Lees mijn eerste stuk nog maar eens, dan zie je dat we mekaar heel goed begrijpen. Voor de duidelijkheid: Ik vind dat een sr vervolging hier niet op zijn plaats is, maar ik ben het ook niet mee eens dat een voetballer per definitie buiten de Nederlands wetsregels staat ( en dat laatste maakte ik op uit jouweerdere postings).
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:02:51 #297
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28788370
Ik maak vast de OP voor het nieuwe topic ok?
pi_28788379
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Rechtsbuiten. Als ze je raken, ben je te sloom.
Ik ben ook altijd snel genoeg geweest, maar ik paste ook goed op. Anders was m'n been wel een paar keer gebroken.

En wat betreft Kokmeijer: die was in dit geval niet te sloom. Hij kon zijn actie eigenlijk niet meer maken als hij de inkomende Bouazouan had willen ontwijken. Dat soort overtredingen zie je idd vaker, maar dan zijn de 'slachtoffers' vaak zo verstandig dat ze inhouden. Heel zelden krijgen ze dan de vrije trap mee.
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:06:10 #299
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_28788442
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Xenomaniac het volgende:
(Je bent zeker een miskende neger? of zo? )
Ownee, een Marokkaan. Die houden namelijk ook vol dat iemand van hun niks heeft gedaan terwijl de bloedsporen op het trottoir anders beweren.
pi_28788603
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik maak vast de OP voor het nieuwe topic ok?
Is ie al klaar?
  donderdag 14 juli 2005 @ 01:14:42 #301
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28788639
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 01:06 schreef Xenomaniac het volgende:

[..]

Ownee, een Marokkaan. Die houden namelijk ook vol dat iemand van hun niks heeft gedaan terwijl de bloedsporen op het trottoir anders beweren.
En dat zegt dat ie alles behalve een xenofoob is.. hallo wat ben jij een ongelovelijke drol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')