abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2005 @ 23:54:28 #76
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26061507
quote:
Op donderdag 7 april 2005 17:07 schreef methodmich het volgende:
Sandman bedoelt natuurlijk dat die tackle toch echt moedwillig is ingezet. De consequenties waren zwaarder dan iemand had kunnen bedenken, maar dat doet niets af aan de intenties.
Ik weet zeker dat het niet de intentie was van Rachid Bouaouzan, om Niels Kokmeijer nooit meer te kunnen laten voetballen of zelfs lopen...
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_26074057
Het was zijn intentie om iemand te blesseren. Dat pakte erger uit dan hij had gedacht, maar het was echt geen tackle om de bal te veroveren of even te "laten voelen dat je er bent".
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 24 april 2005 @ 21:56:33 #78
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26484772
Voor de hand liggende quasi grappige opmerking: misschien kan Snoei hem meenemen naar z'n nieuwe club.
  zondag 24 april 2005 @ 23:26:28 #79
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26487105
Heej dit topic weer eens. Ja, die opmerking had ik ook al gemaakt hier op FOK!
Twee ontopic opmerkingen. Rachid Bouaouzan z'n advocaat heeft serieus gezegd dat Kokmeijer misschien beter om zich heen had kunnen kijken en zo mogelijk had kunnen opspringen bij die tackle. Duidelijk een voetbalman die advocaat, ik wens RB veel succes met deze minkukel.

Tweede opmerking: ik zag vandaag zowel bij FC Twente die Niemeyer een soortgelijke overtreding maken die wel goed afliep. Daar schijn je tegenwoordig slechts geel voor te krijgen.
Die van Amoroso op Puyol was van exact hetzelfde niveau als die van RB, maar Puyol bleef wonderbaarlijk heel.
pi_26487169
Gadverdamme, wat een smerige opmerking van die advocaat zeg.

Als iemand hem neerschiet, dan had hij vast ook wel weg kunnen springen om die kogels te ontwijken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26499589
Typisch een advocaat die gewoon alles wil doen om een cliënt zo min mogelijk straf te laten krijgen. Zeker niet netjes, maar zo werken die dingen...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:41:38 #82
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26514726
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Typisch een advocaat die gewoon alles wil doen om een cliënt zo min mogelijk straf te laten krijgen. Zeker niet netjes, maar zo werken die dingen...
Is zo, maar deze man passeert wel een grens, die zelfs veel van zijn ambtgenoten hadden gerespecteerd denk ik.

Je hoort ook niet iemand zeggen: Hans van Wieren had maar niet recht tegenover Murat D. moeten gaan staan, dat is vragen om problemen.

Ik vind het een keiharde trap na, dus wat dat betreft past het wel bij deze zaak.

Overigens Marcio Amoroso gezien dit weekeinde? Ongelooflijk.
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:49:01 #83
73305 Stpan
pi_26517350
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Er bestaan niet zo nette en ronduit domme pogingen tot verdediging van je client. Dit was een combinatie van beide.

En verder, vlak na de overtreding van RB op NK heb ik op de Frontpage en hier geprobeerd aan te geven dat er zo ongeveer 2 wekelijks soortgelijke overtredingen worden gemaakt waarbij het wel goed afloopt. Maar die van Amoroso op Puyol kwam qua timing en contact heel dicht in de buurt.
Die van Niemeyer was zo blind, dat de kans groot was dat die ook hetzelfde resultaat zou kunnen hebben. Maar dat is dan weer slechts geel
Beter komt die advocaat met videobanden van deze acties aanzetten.
  dinsdag 26 april 2005 @ 12:59:46 #84
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26517619
Als je iemand aanrijdt die daardoor zijn beroep niet meer kan uitoefenen dan krijg je ook een straf. Maar na die straf is het de bedoeling dat je weer deel uit gaat maken van de maatschappij en misschien je oude beroep weer oppakt. Waarom zou een voetballer dit niet mogen nadat hij een straf heeft uitgezeten die hem is opgelegd?
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:04:47 #85
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26519164
Beetje overdreven allemaal, ik blijf erbij dat Rachid Bouaouzan een onbezonnen tackle inzette, waarvan hij de gevolgen niet van tevoren heeft overzien. Het was écht niet zijn bedoeling om Niels Kokmeijer zó te blesseren, dat hij nooit meer kan voetballen of zelfs normaal kan lopen. Zo'n tackle en dus de blessure die er nu heel ongelukkig bij komt kijken, is in mijn ogen "just part of the game" en er moet dan volgens mij niet teveel ophef over gemaakt worden! Natuurlijk is de "straf" voor Niels Kokmeijer altijd groter dan die van Rachid Bouaouzan, maar dit kan ALTIJD het gevolg zijn van een wilde tackle...
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:11:01 #86
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26519308
Het is een grijs gebied van risico's. Het risico dat Rachid nam, was onverantwoord. Dat is echter geen feit, maar een mening. Het zal lastig worden.
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:15:07 #87
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_26519409
We moeten het simpel bekijken: Voetballer zet harde tackle in, waardoor tegenstander geblesseerd raakt en daardoor zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen.

Vergelijk het met een ander beroep: Sloper sloopt muurtje, zijn collega (of van ander bedrijf) komt hier onder terecht en raakt hier zo door gewond, dat hij zelfs zijn beroep niet meer kan uitoefenen.

Dit is gewoon het risico van je beroep, de kans dat dit voorkomt is klein, maar áls het gebeurt, is dit het risico van het vak. De verzekeringen moeten dit onderling maar uitvechten, maar deze strafzaak is nogal overdreven, púúr omdat dit voorval zovaak in de media komt, wordt er een soort van prestige-aangelegenheid van gemaakt...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 11:46:55 #88
73305 Stpan
pi_26690784
Sparta en Bouaouzan aangeklaagd door de Eagles

Na Niels Kokmeijer heeft nu ook Go Ahead Eagles Rachid Bouaouzan aansprakelijk gesteld voor de schade die de club heeft geleden na de overtreding van Bouaouzan op Kokmeijer. Eagles zal overigens niet alleen Bouaouzan aanklagen. Ook Sparta wordt aangeklaagd door de nieuwe werkgever van Mike Snoei. Precies over een week, dinsdag 10 mei, dient de arbitragezaak bij de KNVB.

Nu heb ik begrepen dat de werkgever in deze zaak aanklagen zo goed als kansloos is. Tenzij bijvoorbeeld de trainer van Sparta RB heeft aangespoord om 'alle risico's te nemen' of 'alles of alles te zetten om de opbouw te verstoren' en dan is de kans nog steeds klein. Of de trainer moet hebben geroepen 'zaag hem af'.
In ieder geval, de eindverantwoordelijke voor de opdrachten namens de werkgever binnen het veld is Mike Snoei.
Mike Snoei, Mike Snoei, is dat niet uh........? Ja, de nieuwe trainer van GA Eagles ja.
Ik zou bijna wensen dat het tot een rechtzaak komt alleen al vanwege dit feit:
Rechter: Meneer Snoei, heeft u opdracht gegeven aan RB om zijn tegenstander onder de zoden te stoppen?
MS: - Ja.
Rechter: Dan bent u nu verantwoordelijk, oh en de KNVB zal u ook schorsen. Nou GA Eagles, u heeft uw zaak gewonnen en zit zonder hoofdtrainer.
MS: - Uh, dan bedoel ik nee.
Ah, dan treft Sparta geen blaam. Helaas GA Eagles, u heeft de zaak verloren en kunt geen schadevergoeding eisen van Sparta.

De enige mogelijkheid voor GAE is dat Mike Snoei lekker rancuneus Sparta een trap na geeft door te verklaren dat zijn assistent (hij heeft ook ruzie met zijn zaakwaarnemer/keeperstrainer Bas van Noortwijk) zoiets heeft geroepen richting RB. En hoe triest ook, ik zie die Mike Snoei er nog voor aan ook!
pi_26878019
quote:
'Kokmeijer had beter moeten uitkijken'

AMSTERDAM - Rachid Bouaouzan acht zich niet verantwoordelijk voor het tragische einde van de voetbalcarrière van Niels Kokmeijer. Bij een overtreding van de aanvaller van Sparta liep de speler van Go Ahead Eagles op 17 december een dubbele beenbreuk op. Binnenkort dient de arbitragezaak en Bouaouzan weigert volgens AD Sportwereld de schuld op zich te nemen.
Bron: www.nu.nl

Het is toch schandalig...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:48:06 #90
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26878326
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:36 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Bron: www.nu.nl

Het is toch schandalig...
Tering, dat valt me dan weer enorm tegen van die gast... Wat een sul.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 11:52:12 #91
119636 J.Flo
De derde hond in het kegelspel
pi_26878451
Ik ben voor een onvoorwaardelijke deportatie van Rachid Bouaouzan terug naar Marokko
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:00:46 #92
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_26878693
Gewoon klaar nu met die kl*********. Nooit meer laten teamsporten in Nederland. Kokmeijer had maar moeten uitkijken, hoe verzint hij het
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:06:55 #93
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26878874
Hij zegt dat toch niet zelf? Zijn advocaat is een onmens.
pi_26879081
Verder in het artikel staat:
quote:
De opstelling van Bouaouzan is opmerkelijk.
En dan nog, een advocaat doet toch niet zomaar wat zonder te overleggen met zijn client?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:14:28 #95
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26879095
Deze opstelling zal niet beloond worden, dat weiger ik te geloven.
pi_26879169
Stond vandaag een artikel in het ad over de hele zaak. Heb het maar ff helemaal gekopieerd omdat je op de ad site moet inloggen enz.

9-05-2005

'Kokmeijer had beter moeten opletten'
Door Tijani Goullet

Sparta-speler Rachid Bouaouzan voelt zich niet verantwoordelijk voor het tragisch einde van de loopbaan van Go Ahead Eagles-voetballer Niels Kokmeijer.

In de arbitragezaak die Kokmeijer tegen hem heeft aangespannen, zal Bouaouzans advocaat aanvoeren dat de Eagles-aanvaller 'beter had moeten uitkijken'. Sparta, dat ook door Kokmeijer en Go Ahead Eagles is aangeklaagd, wil officieel niet reageren. Indien Bouaouzan schuldig wordt bevonden, zal Sparta naar verwachting aanvoeren dat de club niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor de daden van zijn speler.

Desgevraagd acht mr. Bojan Dekker, advocaat van Kokmeijer, zulke verweren kansloos. ,,In het algemeen is het zo dat een werkgever aansprakelijk is voor de fouten van de werknemer.'' Maar Dekker is niet verrast dat Sparta zich wellicht niet zal mengen in de eerste fase van de zaak. De Rotterdamse club laat de advocaat van Bouaouzan het met Kokmeijer en diens werkgever Go Ahead Eagles uitvechten. De Deventer club zal op de zitting in elk geval het salaris terugeisen dat aan Kokmeijer is betaald tijdens diens blessureperiode.

Volgens Bouaouzan, die sinds kort in de persoon van mr. Ruud van Boom een nieuwe advocaat in de arm heeft genomen, had Kokmeijer om zich heen moeten kijken bij het aanleggen voor zijn schot. ,,Het is de wereld op z'n kop'', zegt Dekker. ,,Het is Bouaouzan die de overtreding inzette. Híj had het risico moeten inschatten.''

Eind deze week wordt een datum vastgesteld voor de arbitragezaak. Aanvankelijk stond de zaak voor vanavond gepland, maar vanwege het plotselinge overlijden van Rob Kiebert, coach van Bouaouzan bij Jong Sparta, is die zitting uitgesteld.

Op 17 december blesseerde de Sparta-aanvaller Kokmeijer dusdanig, dat de speler van Go Ahead Eagles zijn voetballoopbaan moest beëindigen. Kokmeijer liep een open dubbele beenbreuk op en het is onzeker of hij ooit nog normaal kan lopen.

Kokmeijers advocaat heeft drie getuigen opgeroepen. Scheidsrechter Rien Koopman, die de wedstrijd van 17 december leidde, ploeggenoot Coen Zwollo, die het dichtst bij de plek des onheils stond, en Leo Oldenburger, aanwezig als commentator van SBS6. Voorzitter van de arbitragecommissie is mr. B.D. Wubs. Wubs is een ervaren jurist, die ook de zaak van de gebroeders Frank en Ronald de Boer versus Ajax in 1998 voorzat.

Het eerste wat de commissie op de zittingsavond behandelt, is het verzoek van Sparta om de zaak achter gesloten deuren te houden. Volgens de Rotterdamse club spelen er te veel sentimenten. Het is nog niet zeker of en wanneer de commissie de getuigen hoort. Mogelijk zullen er verscheidene zittingen worden gehouden. Dat hangt er ook van af of de commissie zichzelf in staat acht om een uitspraak te doen zonder deskundigen.

In de zaak Danny Hoekman versus Jan Willem van Ede, die Hoekman in 1987 ernstig blesseerde, werd oud-voetballer Jan Mulder als deskundige opgeroepen. Destijds diende de zaak voor de civiele rechter. Hoekman werd in 2003 na hoger beroep in het gelijk gesteld. De hoogte van de vergoedingssom is nog steeds een punt van onderhandeling.

Bij de huidige zaak krijgen eerst de advocaten van Kokmeijer, Bouaouzan, Sparta en Go Ahead Eagles de kans hun pleidooi te houden. De commissie moet dan bepalen of de overtreding in het voetbal in alle redelijkheid te verwachten zou zijn. Vervolgens komt de aansprakelijkheid aan de orde.

De tackle is tot daar aan toe, maar met zo'n houding zoals hij nu heeft verdient hij dus geen 2e kans.

dinsdag 10 mei 2005 @ 12:26:44 #97
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26879378
Ik krijg hier een brok van in m'n keel. Ik had Bouaouzan echt menselijker ingeschat.

Koopman zal een goede getuige zijn denk ik. Hij schatte het meteen goed in en dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Er zijn genoeg scheidsrechters die voor de allervuilste overtredingen slechts geel geven.

Over Zwollo ben ik zeer negatief. Als voetballer en als mens vind ik hem een afschuwelijk iemand. Ik heb geen zin om dat hier toe te lichten. Ik kan alleen maar hopen dat hij me positief verrast en een goede getuige zal zijn.

Je dikgedrukte zin onderaan, daar ben ik het mee eens. Het gaat er om dat Bouaouzan zichzelf moet vergeven, maar als hij vindt dat hij niets verkeerd gedaan heeft, is de kans op herhaling erg groot (in theorie). Zo krijgt deze hele zaak een wrange en onverwachte wending moet ik zeggen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:40:11 #98
73305 Stpan
pi_26883386
Het is door zijn advocaat ingefluisterd, en zoals je ziet heb ik het al gepost. En nu herhaalt hij het zelf? Dan verdient hij wat mij betreft ook geen 2e kans. Opzouten met die gast.

btw advocaat nodig en wil je de gehele publieke opinie tegen je krijgen? Neem dan contact op met mr. Bojan Dekker.

Ik kan er nog niet over uit, een schuldbewuste Bouaouzan na het incident, daarna in de pers, en dan nu opeens dit.

[ Bericht 48% gewijzigd door Stpan op 10-05-2005 15:14:37 ]
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:08:39 #99
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_26885666
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 12:00 schreef marcb1974 het volgende:
Gewoon klaar nu met die kl*********. Nooit meer laten teamsporten in Nederland. Kokmeijer had maar moeten uitkijken, hoe verzint hij het
Opmerkelijke opmerking weer, typerend weer dat die k..m..kk..n zijn eigen fout weer niet wil inzien.

Het ligt in die kringen namelijk noooooooooit aan hunzelf.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_26885765
Wat een triest kutventje die Bouaouzan, zijn advocaat ook trouwens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')