Wie dan?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:07 schreef Staanplaats het volgende:
Nu we het toch over een moordernaar hebben, voor Kluivert klappen de mensen nog al te graag de handen stuk,,
Jah dat is ook wel zoquote:Op zaterdag 11 juni 2005 14:27 schreef methodmich het volgende:
Ja, okee. Maar dat uitgerekend hij dan ook nog de promotiegoal binnentrapt...
privaatrechtelijk gezien wel?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 17:52 schreef Stpan het volgende:
Het hoofdstuk is strafrechtelijk gezien nog niet gesloten hoor.
Ik denk dat hij zo hard uitgefloten wordt dat ALS hij weer gaat voetballen, dat in ieder geval niet lang in Nederland is...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:17 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Maw Bouazan is volgend seizoen weer te bewonderen in de HCE, of jullie dat n leuk vinden of niet![]()
Gelukkig blijven ze in Deventer in de GG Divisiequote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:50 schreef Stpan het volgende:
Kernachtig de hele zaak samengevat AtDaMotDaMotDa. En Saekerhett: in de nacompetitie is hij nou niet bepaald massaal uitgefloten, zal na de zomer ook niet al teveel gebeuren denk ik. Hoewel bepalade clubs in de HCE hem natuurlijk minder vriendelijk zullen bejegenen dan ze in Helmond, Zwolle of Doetichem deden.
Nee, vind ik niet en als hij al beter is is hij ook 10 jaar ouder..quote:Op woensdag 22 juni 2005 14:21 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Tuhuteru is toch wel een klasse beter?
bron: www.itwm.nlquote:Arbitragezaak
Spartanen, er komt voorlopig nog geen einde aan de formele procedures in de zaak Kokmeijer-Bouaouzan . Op 2 juni diende de arbitragezaak die Kokmeijer tegen Bouaouzan aanspande. De advocaat van Kokmeijer wil scheidsrechter Rien Koopman nog als getuige horen en de KNVB zal hiervoor binnenkort een datum plannen.
Naar de rechtbank
Op 27 juli moet Bouaouzan verder zelfs voor de rechtbank in Rotterdam verschijnen voor zijn overtreding op Kokmeijer. Dit is een zaak die verder losstaat van de arbitragezaak. Deze zaak is aangespannen door het Openbaar Ministerie in Rotterdam, die namelijk van mening is dat de overtreding van Bouaouzan op Kokmeijer geen 'normale' charge in het voetbal is. En met deze conclusie in het achterhoofd heeft het OM dus zelfs gemeend om Bouaouzan hierom voor de rechter de dagen. 27 juli zal deze zaak dus plaatsvinden, de uitslag zal vervolgens nog een tijdje op zich laten wachten.
Buiten het veld heeft hij wel iemand doodgereden.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 16:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik klap nog steeds van Kluivert.
Ik geloof niet dat hij een ongeluk op het veld heeft veroorzaakt?
quote:OM legt Bouaouzan zware mishandeling ten laste
Uitgegeven: 13 juli 2005 14:37
ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie legt Sparta-voetballer Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste. Door die tenlastelegging hangt hem een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd.
De 21-jarige speler wordt vervolgd omdat hij met een zware overtreding tijdens de wedstrijd Sparta - Go Ahead Eagles op 17 december 2004 Niels Kokmeijer ernstig verwondde.
Volgens het OM had Bouaouzan de opzet zijn concurrent zwaar lichamelijk letsel toe te brengen. Daarom is niet gekozen voor het ten laste leggen van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel of zwaar letsel door schuld.
Het Rotterdamse OM meent dat voor díe overtredingen normaal gesproken het tuchtrecht van de KNVB voldoende is. In deze zaak is het ministerie echter van mening dat er een grens is overschreden. De zaak dient op 27 juli.
Dat heet voetbal als het aan Bouaouzan ligtquote:Op woensdag 13 juli 2005 18:43 schreef Jajong het volgende:
das wel te hopen, 1 onbesuisde actie 2 carrieres verpesten is een beetje cru
Ja, en noemt z'n rubriek, het brekebeentje.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:39 schreef methodmich het volgende:
Juist en vervolgens gaat ie voor het buurtkrantje schrijven.
Hij moet een nekschot hebben!quote:Op woensdag 13 juli 2005 21:58 schreef TerroRobbie het volgende:
8 jaar maximaal? Dat zal wel weer 3 weken tuintjes schoffelen worden... de Nederlandse rechtsstaat kennende...
Doe eens normaal!quote:
Ben je dom of wil je me persé laten bannen. Ironie is je kennelijk vreemd, maar dat dacht ik al.quote:
Levenslang schorsen vind ik overdreven.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Als ie in de gevangenis maar niet gaat radicaliseren.....
Wel erg hoge eis inderdaad, levenslang schorsen is beter.
Niks vreselijks aan. Kokmeijer heeft levenslang. Als Rachid al 8 jaar krijgt, dan blijft daar nog zo'n 5 jaar van over.quote:Op woensdag 13 juli 2005 15:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wow! Dit had ik niet verwacht. Vreselijk voor die jongen.
Ik ook.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Levenslang schorsen vind ik overdreven.
levenslang... je makat een grapje neem ik aan? Dan moeten we toch eens gaan praten om de doodstraf weer in te gaan voeren lijkt me zo...quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Als ie in de gevangenis maar niet gaat radicaliseren.....
Wel erg hoge eis inderdaad, levenslang schorsen is beter.
De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef Stefkuh het volgende:
Hoevaak worden er geen overtredingen gemaakt die zo zouden kunnen aflopen? Elke week? De amateurvelden maar niet meegerekend? Beide spelers hadden de pech dat het zo afliep. Bouazouan mag flink gestraft worden voor zijn onbesuiste actie. Dat hier echter het OM bij aan te pas komt... ik begrijp dus dat ook aankomend seizoen zo'n 10/20 spelers "poging tot zware mishandeling" aan hun broek gaan krijgen?
ah.. ik ben ok te moe om me nu in dit sorrt dingen te verdiepen.. sorry MMquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet levenslang in de cel, levenslang schorsen had MM het over.
Dat mag ook niet volgens de Nederlandse wetquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Levenslang schorsen vind ik overdreven.
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.
Een paar jongens gooien puin van een viaduct. 20 keer raken ze niets, 20 keer raken ze een auto die verder alleen wat krasjes op loopt, 1 keer raken ze de vooruit van een auto en een vrouw op haar hoofd. De vrouw is ter plekke dood. Volgens de jongens was het niet de bedoeling de vrouw te doden. Echter, redelijkerwijs konden ze beseffen dat dit het gevolg kon zijn van hun doldwaze actie.
Zo is het ook met die lompe tackle van Rachid. 20 keer staat het slachtoffer meteen weer op, 20 keer is er een lichte blessure, maar 1 keer is iemand goed te klos en dan moet Rachid daar ook maar voor boeten in de cel. Net zoals die jongens die puin van het viaduct gooiden.
Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie ditquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laten we niet keer op keer dezelfde discussie houden. De eis van het OM lijkt me buiten proportie en kan niet door iemand met gevoel voor sport ingediend zijn. Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeftquote:Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
In de praktijk blijk je dan geen straf te krijgen. Iemand die een steen van een viaduct gooit, maar verder niemand raakt krijgt een tik op de vingers, maar hoeft verder niet de cel in.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
Zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeft
Dus voetballers staan buiten / boven de wet?quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.
Volgens vrienden van hem in de NR wel.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeft
quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie dit
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Feit is dat hij Marokkaans-Nederlands is en vriend Bouyeri ook. Het een en ander valt nu samen. Dat is alles.quote:
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dus voetballers staan buiten / boven de wet?
Het wordt gewoon tijd dat voetballers op het veld weer hetzelfde normen en waarden besef krijgen als daarbuiten. Prima stap van het OM. Bovendien geldt de wet overal in Nederland, ook op het veld.quote:Op woensdag 13 juli 2005 23:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.
Als de regels van een sport in uitzonderlijke gevallen (en dit was een uitzonderlijk geval) niet toereikend zijn, vind ik het prima dat er de normale wetsregels daarnaast worden toegepast.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
het feit dat hij zo'n overtreding maakt praat een carriere niet goed...echt niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik snap je wel, maar we willen toch niet dat er naast die van Kokmeijer nog een carrière in de bloei is geknakt op die avond?
Kokmeijer geeft wat dat betreft zelf het voorbeeld en daar heb ik veel bewondering voor.
Bij MJ was het de vraag of 'ie schuldig was. Bij Bouazouan veel minder, daar gaat het meer om de strafmaat, en of voetballers vervolgd moeten worden voor zieke overtredingen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat de maximale straf acht jaar is. Michael Jackson zou ook wel even vijftig jaar de gevangenis in. De media schrijven het allemaal vrij suggestief, tenminste, als je niet goed leest. Je moet op een taakstraf rekenen en zeker niet een gevangenisstraf, hoewel dat conform de aanklacht wel tot de mogelijkheden behoort. Het is zeer onwaarschijnlijk.
Tja dat ligt aan de mensen zelfquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja ok, maar het gaat even om het punt dat mensen de maximale straf horen en daarmee in hun hoofd blijven zitten, daar onbewust vanuit gaan.
Ik vind dat ie helemaal geen straf verdient. Alleen een rode kaart.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:36 schreef Sloggi het volgende:
Waarschijnlijk geen celstraf. 60 uur met de prikker denk ik.
En dat vind ik vrij triest.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
En de bijbehorende schorsing denk ik toch?
Ja, dat is het 'voetbaldeel' van de straf. Dit gaat allemaal buiten de KNVB en de voetbalregels om eigenlijk.
Ben ik het toch niet mee eens. Wanneer iemand bij wijze van spreken een ander voor zijn bek mept tijdens een voetbalspel en die ander houdt hier hersenletsel aan over, dan zie ik niet waarom dat minder een strafrechtelijke vervolging waard zou zijn dan bij een gewoon gevalletje van 'zinloos geweld'. Maar in dit specifieke geval vind ik eigenlijk ook dat het OM te ver gaat.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
Nou ja, het gaat hier toch wel om een voetbalovertreding. Daar zijn we het over eens toch?quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:46 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Ben ik het toch niet mee eens. Wanneer iemand bij wijze van spreken een ander voor zijn bek mept tijdens een voetbalspel en die ander houdt hier hersenletsel aan over, dan zie ik niet waarom dat minder een strafrechtelijke vervolging waard zou zijn dan bij een gewoon gevalletje van 'zinloos geweld'. Maar in dit specifieke geval vind ik eigenlijk ook dat het OM te ver gaat.
Als ze elkaar een oor afbijten wel. Hoort ook niet bij de regels van het spel.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Denk je dat die boksers elkaar aanklagen?
We snoeren niemand de mond ok? Hebben we vijf pagina's lang niet gedaan, dus gaan we nu niet mee beginnen. Als jij het er mee eens bent, hoor.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Jajong het volgende:
mooie beargumentatie, hou je mond liever.. en je naam lijkt me ook veel te veel op xenofoob, zal er wel iets mee te maken hebben
Mijn naam is het omgekeerde daarvan.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Jajong het volgende:
xenofoob
Point taken. De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:50 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als ze elkaar een oor afbijten wel. Hoort ook niet bij de regels van het spel.
Dit was geen overtreding, dit was een aanslag.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.
kanker dan op hier als je niks met voetbal te maken hebt, thnxquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Mijn naam is het omgekeerde daarvan.
Domme stomme voetbalkneus.
quote:Op dinsdag 15 februari 2005 12:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laat hier weten hoe je er over denkt. Ik roep wel op tot beschaving: vrijheid van meningsuiting impliceert ook een bepaalde verantwoordelijkheid.
[afbeelding]
Bij het ingaan van de ring stem je er mee in dat er een mishandeling gaat plaatsvinden, hiermee verdwijnt de materiele wederrechtelijkheid. Je dient je wel te houden binnen de proportionaliteit en de spelregels. BIj boksen hoort klappen krijgen bij het spel, bij voetbal niet (althans vuistslagen in het gezicht). Beetje een drogredenering van jouw zijde.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:49 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Denk je dat die boksers elkaar aanklagen?
Als je het omkeert: je kunt je ook afvragen in hoeverre er dus nog meer onverantwoorde overtredingen worden gemaakt, met een te hoog risico op ernstig letsel.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Point taken. De vraag blijft in hoeverre deze overtreding afwijkt van een 'gewone' overtreding.
Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:54 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Bij het ingaan van de ring stem je er mee in dat er een mishandeling gaat plaatsvinden, hiermee verdwijnt de materiele wederrechtelijkheid. Je dient je wel te houden binnen de proportionaliteit en de spelregels. BIj boksen hoort klappen krijgen bij het spel, bij voetbal niet (althans vuistslagen in het gezicht). Beetje een drogredenering van jouw zijde.
Pardon?quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:53 schreef Jajong het volgende:
kanker
Ja, maar het heeft me nooit gestoord. Zaalvoetbal is een andere sport. Dat kunstgras neemt het ook al over. We gaan de goede kant op zo.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:54 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Als je het omkeert: je kunt je ook afvragen in hoeverre er dus nog meer onverantwoorde overtredingen worden gemaakt, met een te hoog risico op ernstig letsel.
Waar de scheidsrechter zelfs niet eens voor fluit zitten ze tussen.
Jij speelde zeker niet linksbuiten?quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Ja, maar het heeft me nooit gestoord.
Rechtsbuiten. Als ze je raken, ben je te sloom.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:57 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jij speelde zeker niet linksbuiten?![]()
Volgens mij mag je niet schoppen volgens de spelregels hoorquote:Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.
Lees mijn eerste stuk nog maar eens, dan zie je dat we mekaar heel goed begrijpen. Voor de duidelijkheid: Ik vind dat een sr vervolging hier niet op zijn plaats is, maar ik ben het ook niet mee eens dat een voetballer per definitie buiten de Nederlands wetsregels staat ( en dat laatste maakte ik op uit jouweerdere postings).quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Er zijn hier toch ook geen klappen gevallen? Voetbal houdt ook in: schoppen krijgen.
Het kan nog steeds wel een drogredenering zijn, maar ik wel dat je goed begrijpt wat ik bedoel.
Ik ben ook altijd snel genoeg geweest, maar ik paste ook goed op. Anders was m'n been wel een paar keer gebroken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Rechtsbuiten. Als ze je raken, ben je te sloom.
Ownee, een Marokkaan. Die houden namelijk ook vol dat iemand van hun niks heeft gedaan terwijl de bloedsporen op het trottoir anders beweren.quote:Op donderdag 14 juli 2005 00:55 schreef Xenomaniac het volgende:
(Je bent zeker een miskende neger? of zo? )
Is ie al klaar?quote:Op donderdag 14 juli 2005 01:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik maak vast de OP voor het nieuwe topic ok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |