abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:07:32 #241
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785288
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 19:36 schreef methodmich het volgende:
Als ie in de gevangenis maar niet gaat radicaliseren.....

Wel erg hoge eis inderdaad, levenslang schorsen is beter.
levenslang... je makat een grapje neem ik aan? Dan moeten we toch eens gaan praten om de doodstraf weer in te gaan voeren lijkt me zo...

Schrijf op het bord Stef:
Als ik verrot ben moet ik niet op een forum posten
....

[ Bericht 18% gewijzigd door Stefkuh op 13-07-2005 23:15:51 ]
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_28785364
Niet levenslang in de cel, levenslang schorsen had MM het over.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28785452
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:05 schreef Stefkuh het volgende:
Hoevaak worden er geen overtredingen gemaakt die zo zouden kunnen aflopen? Elke week? De amateurvelden maar niet meegerekend? Beide spelers hadden de pech dat het zo afliep. Bouazouan mag flink gestraft worden voor zijn onbesuiste actie. Dat hier echter het OM bij aan te pas komt... ik begrijp dus dat ook aankomend seizoen zo'n 10/20 spelers "poging tot zware mishandeling" aan hun broek gaan krijgen?
De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.

Een paar jongens gooien puin van een viaduct. 20 keer raken ze niets, 20 keer raken ze een auto die verder alleen wat krasjes op loopt, 1 keer raken ze de vooruit van een auto en een vrouw op haar hoofd. De vrouw is ter plekke dood. Volgens de jongens was het niet de bedoeling de vrouw te doden. Echter, redelijkerwijs konden ze beseffen dat dit het gevolg kon zijn van hun doldwaze actie.

Zo is het ook met die lompe tackle van Rachid. 20 keer staat het slachtoffer meteen weer op, 20 keer is er een lichte blessure, maar 1 keer is iemand goed te klos en dan moet Rachid daar ook maar voor boeten in de cel. Net zoals die jongens die puin van het viaduct gooiden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:15:05 #244
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785561
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Niet levenslang in de cel, levenslang schorsen had MM het over.
ah.. ik ben ok te moe om me nu in dit sorrt dingen te verdiepen.. sorry MM
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:16:11 #245
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785594
Laten we niet keer op keer dezelfde discussie houden. De eis van het OM lijkt me buiten proportie en kan niet door iemand met gevoel voor sport ingediend zijn. Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
pi_28785645
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:10 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Levenslang schorsen vind ik overdreven.
Dat mag ook niet volgens de Nederlandse wet
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:19:04 #247
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785665
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De incidenten zijn totaal verschillend, qua ernst ook niet echt met elkaar te vergelijken. Toch zet ik ze eens naast elkaar.

Een paar jongens gooien puin van een viaduct. 20 keer raken ze niets, 20 keer raken ze een auto die verder alleen wat krasjes op loopt, 1 keer raken ze de vooruit van een auto en een vrouw op haar hoofd. De vrouw is ter plekke dood. Volgens de jongens was het niet de bedoeling de vrouw te doden. Echter, redelijkerwijs konden ze beseffen dat dit het gevolg kon zijn van hun doldwaze actie.

Zo is het ook met die lompe tackle van Rachid. 20 keer staat het slachtoffer meteen weer op, 20 keer is er een lichte blessure, maar 1 keer is iemand goed te klos en dan moet Rachid daar ook maar voor boeten in de cel. Net zoals die jongens die puin van het viaduct gooiden.
Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:19:56 #248
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_28785689
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laten we niet keer op keer dezelfde discussie houden. De eis van het OM lijkt me buiten proportie en kan niet door iemand met gevoel voor sport ingediend zijn. Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie dit
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:20:47 #249
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785713
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:19 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Vind het opzich geen onvergelijkbare situaties hoor, dus netjes gedaan. Echter ben ik van mening dat (laten we het dan wel zo vergelijken dat die jongens ook de andere keren een stoeptegel naar beneden gooide) die jongens dan - zo mogelijk - poging tot moord ten laste zou worden gelegd. Dus als we dit soort overtredingen zo via het OM gaan bestraffen dan ook maar de 'poging tot' overtredingen.
Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.
pi_28785718
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:16 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Het is een zware week voor Marokkaans Nederland.
Alsof dit iets met zijn Marokkaanse afkomst te maken heeft
pi_28785732
quote:

[..]

In de praktijk blijk je dan geen straf te krijgen. Iemand die een steen van een viaduct gooit, maar verder niemand raakt krijgt een tik op de vingers, maar hoeft verder niet de cel in.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:21:19 #252
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785734
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet.
pi_28785746
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Het is een contactsport, geen ontmoeting op straat. Daarom vind ik de eis ook onredelijk. Bouaouzan is over een grens gegaan, maar dat bevestigt juist die grens. Tuchtcommissie KNVB doet de rest.
Dus voetballers staan buiten / boven de wet?
pi_28785755
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Volgens vrienden van hem in de NR wel.
pi_28785764
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:21 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet.
Suggereer je wel
pi_28785769
quote:

[..]

Ja idd.. en werkt een Marokkaan eens voor zijn geld krijgt ie dit
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:23:21 #257
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785793
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Suggereer je wel
Nee, dan begrijp je me verkeerd. Feit is dat hij Marokkaans-Nederlands is en vriend Bouyeri ook. Het een en ander valt nu samen. Dat is alles.
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:24:24 #258
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28785820
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dus voetballers staan buiten / boven de wet?
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.
pi_28787071
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 23:24 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Buiten de wet ja, voetbal heeft zijn eigen wetten. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een teamgenoot op het voetbalveld in een duel hard tegen zijn hoofd werd geschopt. Dat hoef je op straat ook niet te proberen. Begrijp me niet verkeerd, maar zo is het.
Het wordt gewoon tijd dat voetballers op het veld weer hetzelfde normen en waarden besef krijgen als daarbuiten. Prima stap van het OM. Bovendien geldt de wet overal in Nederland, ook op het veld.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:11:00 #260
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787131
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:16:24 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28787265
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:11 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, ik weet niet hoe ik het duidelijk moet maken, maar er zijn ook dingen die binnen het voetbal (of rugby, waterpolo of American football voor mijn part) toegestaan zijn, die je buiten het veld niet mag. Regels van een sport. Daar heeft het mee te maken. De gewone wet kan hier niet toegepast worden vind ik.
Als de regels van een sport in uitzonderlijke gevallen (en dit was een uitzonderlijk geval) niet toereikend zijn, vind ik het prima dat er de normale wetsregels daarnaast worden toegepast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:16:47 #262
107445 Jajong
Hadouken!
pi_28787275
Schors die ene speler van Benin die zon dubbelbenige flying kick op Wisse (? volgens mij) maakte dan ook maar levenslang, als die goed raak was had ie geen benen meer over gehad. Sorry hoor Kokmeijer had gewoon pech dat Bouaouzan de tackle inzette terwijl hij net wou uithalen, als Kokmeijer niet had geprobeerd om te schieten was zijn halve been er ook niet afgevlogen, het is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.. ik vind niet dat je een jongen daar ZO erg voor moet straffen.. en 8 jaar doe EVEN normaal.. mensen die lui doodschoppen op straat zonder reden, of hun kleine kinderen doodmishandelen komen er met minder vanaf.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_28787308
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik snap je wel, maar we willen toch niet dat er naast die van Kokmeijer nog een carričre in de bloei is geknakt op die avond?

Kokmeijer geeft wat dat betreft zelf het voorbeeld en daar heb ik veel bewondering voor.
het feit dat hij zo'n overtreding maakt praat een carriere niet goed...echt niet.
Hij kan misschien goed voetballen, maar zo'n overtreding kan gewoon niet...
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:27:22 #264
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787486
Ik vond het er vreselijk uitzien en ik heb tegen m'n vader gezegd dat hij blij moet zijn dat hij de beelden nooit gezien heeft.

Het is natuurlijk wel zo dat de maximale straf acht jaar is. Michael Jackson zou ook wel even vijftig jaar de gevangenis in. De media schrijven het allemaal vrij suggestief, tenminste, als je niet goed leest. Je moet op een taakstraf rekenen en zeker niet een gevangenisstraf, hoewel dat conform de aanklacht wel tot de mogelijkheden behoort. Het is zeer onwaarschijnlijk.
pi_28787560
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:27 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

Het is natuurlijk wel zo dat de maximale straf acht jaar is. Michael Jackson zou ook wel even vijftig jaar de gevangenis in. De media schrijven het allemaal vrij suggestief, tenminste, als je niet goed leest. Je moet op een taakstraf rekenen en zeker niet een gevangenisstraf, hoewel dat conform de aanklacht wel tot de mogelijkheden behoort. Het is zeer onwaarschijnlijk.
Bij MJ was het de vraag of 'ie schuldig was. Bij Bouazouan veel minder, daar gaat het meer om de strafmaat, en of voetballers vervolgd moeten worden voor zieke overtredingen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:32:39 #266
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787595
Ja ok, maar het gaat even om het punt dat mensen de maximale straf horen en daarmee in hun hoofd blijven zitten, daar onbewust vanuit gaan.
pi_28787616
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja ok, maar het gaat even om het punt dat mensen de maximale straf horen en daarmee in hun hoofd blijven zitten, daar onbewust vanuit gaan.
Tja dat ligt aan de mensen zelf
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:34:20 #268
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787641
Klopt. Wat denk jij dat hij krijgt?
pi_28787719
Waarschijnlijk geen celstraf. 60 uur met de prikker denk ik.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:38:09 #270
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28787746
Dan zitten we wat dat betreft op één lijn. Wie is er nou bij gebaat als hij daadwerkelijk de gevangenis in gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')