abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25098647
De meeste volgers van het spelletje weten dat deze jonge Spartaan zijn loopbaan is 'begonnen' met een doldrieste actie met fatale gevolgen voor de voetbalcarričre van zijn tegenstander Niels Kokmeijer.

Go Ahead speler Niels Kokmeijer breekt zijn been.
Niels Kokmeijer deel 2 - het trieste einde van een carriere

Hij is op verschillende manieren gestraft. We kunnen het eens of oneens zijn over de strafmaat, maar ik hoop dat we het er over eens kunnen zijn dat deze jonge gast (volgende week op 20 februari wordt hij 21) na zijn straf gewoon weer moet kunnen voetballen en het liefst bij Sparta en het liefst goed. Op deze manier kan hij de herinnering uitwissen aan wat in 2004 gebeurde. Hij is een technische, handige aanvaller en helemaal geen breker of schopper. Ik hoop dat we dat nog te zien krijgen. Laat hier weten of je er net zo over denkt. Ik roep wel op tot beschaving: vrijheid van meningsuiting impliceert ook een bepaalde verantwoordelijkheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 15-02-2005 12:35:16 ]
pi_25098688
ik heb gisteren die blesure van niels kokmeijer gezien...hij kan misscien nooit meer lopen...dan wil je toch zo een figuur niet bij je club hebben.
pi_25098727
Ik snap je wel, maar we willen toch niet dat er naast die van Kokmeijer nog een carričre in de bloei is geknakt op die avond?

Kokmeijer geeft wat dat betreft zelf het voorbeeld en daar heb ik veel bewondering voor.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:30:27 #4
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_25098728
Als hij de benen van Van Der Vaart en Sneijder ook breekt mag hij van mij naar Feyenoord komen.
The Most Incredible, Baby
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:30:57 #5
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_25098735
Knap dat een GAE-supporter dit topic opent, ik weet niet of ik zo vergevingsgezind ben. Verder gun ik Rachid Bouazouan zeker een 2e kans, strafmaten zijn er nu eenmaal omdat iemand na het uitzitten hiervan een 2e kans verdiend. Anders had de KNVB hem beter gelijk voor het leven kunnen royeren.

Maar als ik diep in m'n hart kijk had ik liever gehad dat Bouazouan z'n contract had afgelopen aan het eind van dit seizoen, en hij die 2e kans 'ergens anders' had gekregen. Een beetje hypocriet, maar er kleeft nu wel een dramatisch incident aan deze jongen, wat ook afstraalt op de club.
Voor de mensen (zoals Johan Derksen) die beweren dat Sparta deze jongen gelijk had moeten ontslaan, betaal jij de ontslagregeling?
En bovendien, wat is moreel slechter:
- deze jongen in dienst houden? of:
- deze jongen op straat zetten en hem geen 2e kans geven?
pi_25098760
Ik gun het hem eigenlijk niet. Ik gun hem eigenlijk helemaal niets meer. Hoewel, nu overdrijf ik. Deze jongen zou hetzelfde moeten overkomen als Niels Kokmeier.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25098789
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik gun het hem eigenlijk niet. Ik gun hem eigenlijk helemaal niets meer. Hoewel, nu overdrijf ik. Deze jongen zou hetzelfde moeten overkomen als Niels Kokmeier.
Ik snap echt niet dat je zo kan denken. Als Kokmeijer hem vergeeft, wie ben jij dan om zoiets te zeggen?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:35:24 #8
73305 Stpan
pi_25098802
Dus Da_Sandman hoopt ook iedere wedstrijd vurig dat Roy Keane in een rolstol wordt geschopt?
pi_25098843
Ik mag Roy Keane niet nee.
Maar zelfs Roy Keane heb ik nog nooit een schop als deze uit zien delen. Dit kan en mag gewoon niet.

En S_C, ik vind het ronduit klasse van Kokmeijer dat hij de persoon die zijn leven moedwillig een ietwat andere wending heeft gegeven zomaar kan vergeven. Dat had mij niet gelukt...
In Southern Sun
pi_25098861
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:

Maar zelfs Roy Keane heb ik nog nooit een schop als deze uit zien delen. Dit kan en mag gewoon niet.
Het zat er wel niet zo gek veel vanaf hoor ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:39:06 #11
73305 Stpan
pi_25098863
Roy Keane niet zo'n schop zien uitdelen?! Selectief geheugen? Roy Keane zijn overtreding is zo mogelijk nog smeriger dan die op Kokmeijer! En ook die speler kon nooit en te nimmer meer voetballen.
pi_25098871
Ik kan me wel in Johan Derksen gisteren vinden. Hij zei dat Sparta hem er subiet uit had moeten flikkeren. Hij in dat shirt iets geflikt wat echt te erg is.
pi_25098893
Helaas was de KNVB zo laf hem slechts 10 wedstrijden te geven. Misschien dat de officier van Justitie dat wat rechttrekt door hem enkele weken/maanden te laten zitten voor zware mishandeling.
pi_25098905
Ik vind dat hij ook een tweede kans moet verdienen. Als hij z'n straf heeft uitgezeten moet de kous af zijn. (Ik wil wat hij gedaan heeft niet goedpraten natuurlijk) Dit incident zal in ieder geval zijn hele voetbalcarriere achtervolgen. Of hij zo sterk is om dit naar de achtergrond te zetten is nog maar de vraag.
That's all folks!
pi_25098924
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:39 schreef Stpan het volgende:
Roy Keane niet zo'n schop zien uitdelen?! Selectief geheugen? Roy Keane zijn overtreding is zo mogelijk nog smeriger dan die op Kokmeijer! En ook die speler kon nooit en te nimmer meer voetballen.
Selectief niet, dan heb ik blijkbaar een andere voor me...

Sja, Keane hadden ze dan ook niet zo makkelijk moeten vergeven. Snap ik gewoon niet. En ontslaan, wat je zegt, brengt kosten met zich mee...

Wat mij betreft had Gilles de Bilde na zijn hoek tegen Krist Porte ook nooit meer een voet op de voetbalvelden gezet... Maar er zijn altijd clubs die zo'n speler welkom heten... Dus als ik Sparta zou zijn zou ik toch maar proberen Bouazouan zsm ergens anders onder te brengen...
In Southern Sun
pi_25098929
Sorry, maar ik ben niet voor een 2e kans. De overtreding die deze speler maakte is te erg.

Hij mag zijn 2e kans hebben zodra Kokmeijer weer gaat voetballen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_25098946
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 12:39 schreef Stpan het volgende:
Idd. Haaland heeft nooit meer z'n oude niveau gehaald.
That's all folks!
  dinsdag 15 februari 2005 @ 12:49:23 #18
73305 Stpan
pi_25099015
D_S: de eerlijkheid gebied te zeggen dat RB niet de kwaliteiten van Gilles de Bilde heeft.
En over dit topic, als ik nog eerlijker ben geloof ik niet dat we RB behalve misschien nog wat invalbeurten bij Sparta volgend jaar nog in het betaalde voetbal zullen zien. Ik vrees dat hij de voetballende kwaliteiten mist om dit incident van zich af te kunnen spelen, om het zo maar even uit te leggen.
Een goede speler met een dubieus imago, a la. Een matige speler met een goed imago, ook goed. Maar de combinatie kan hem fataal zijn. Eigenlijk zit er voor hem maar 1 ding op, heel goed voetballen. Hij zal zich dubbel en dwars moeten bewijzen. Hoewel dat dubbel en dwars nogal wrang klinkt .
pi_25099295
Jij kent m als Sparta volger beter dan ik; heeft ie de mogelijkheid denk je om het bij een andere club misschien nog wel te redden?
In Southern Sun
pi_25099306
Wat mij betreft krijgt deze persoon een zwaardere straf opgelegd door de officier van Justitie, wat deze gozer gedaan heeft is gewoon niet goed te praten. Die overtreding was echt zo ongelooflijk grof, sparta had hem er inderdaad gewoon uit moeten tiefen
pi_25099805
Ik snap niet dat Sparta hem niet ontslagen heeft. Zo'n speler brengt de club aardig in diskrediet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:50:51 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_25099889
Ook al verdient in mijn ogen iedereen een tweede kans, dit gebeuren zal hem de rest van zijn leven blijven achtervolgen en hij zal, denk ik, op alle voetbalvelden waar hij zich vertoond door het publiek herinnerd blijven worden aan die schandalige overtreding.

Als ie verstandig is gaat ie een andere opleiding volgen en een nieuw beroep uitoefenen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_25099992
Dat het hem blijft achtervolgen wil nog niet zeggen dat hij geen voetballer kan blijven. Helaas heeft het er alle schijn van dat het een niet bijzonder getalenteerde voetballer is, dus de optie van Golfer lijkt me ook de beste optie, echter omwille van andere argumenten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25100068
hm.. ik vind dat hij gewoon een tweede kans verdient, als je het filmpje bekijkt zie je ook dat hij (en het slachtoffer) gewoon erg veel pech hebben.
Er worden wel vaker zulke overtredingen gemaakt, wel hardere. Maar hij raakte hem net op een fout moment en een foute plek. Hoewel het wel in de regels staat toch? dat je nooit meer mag voetballen als je iemand infalide schopt.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:04:43 #25
73305 Stpan
pi_25100098
Hij is snel en een handige beweging, doet me denken aan Ignacio Tuhuteru , dat lijkt me zo ongeveer het maximaal haalbare voor hem.
Pech voor Bouazouan dat we tegenwoordig een heleboel voetbaltalkshows hebben waardoor nu echt heel Nederland van de aanslag weet, ds de optie die golfer aandraagt lijkt me helaas het beste voor hem. Triest, maar ik denk niet dat 'het publiek' hem die 2e kans gunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')