Het blijft leuk dat die in elk topic terugkomt. Ben je er ook al achter wie de Baron in Het geheim van de schatkaart is?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:49 schreef Masegate het volgende:
Weet niet of het helemaal goed binnen deze opzet past, maar:
Ik ben er pas sinds kort achter dat vlugge Japie van Bassie & Adriaan, eigenlijk gewoon Bassie was!
Nee, maak me gek maak me gek....!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het blijft leuk dat die in elk topic terugkomt. Ben je er ook al achter wie de Baron in Het geheim van de schatkaart is?
Adriaan zelfquote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:11 schreef Masegate het volgende:
[..]
Nee, maak me gek maak me gek....!
Yepquote:
Wonderer zal hoogstwaarschijnlijk wel een betere foto hebben, maar hier heb je alvast iets:quote:Op zaterdag 12 februari 2005 12:02 schreef Masegate het volgende:
Ik wou net zeggen ja, want de Baron die ik voor me had was echt geen Adriaantjuh!!! he! Maar goed... toch grappig om te weten...
Heb je trouwes toevallig een foto van de baron door Adriaantjuh!!! vertolkt?
Op die foto kun je zijn hand goed zien, vooral links, typisch Adriaanquote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:00 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Wonderer zal hoogstwaarschijnlijk wel een betere foto hebben, maar hier heb je alvast iets:
[afbeelding]
Dat wist ik al langer (niet helemaal zeker, maar vermoedde het wel). Volgens mij kun je bij de binnen-opnames door de raam naar buiten (naar de weg/het kruispunt) kijken.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op die foto kun je zijn hand goed zien, vooral links, typisch AdriaanDie kamer waar hij in zit, is trouwens echt in het boevenhuis opgenomen, als een van de weinige locaties waar binnen en buiten hetzelfde is. Kwam ik ook pasgeleden pas achter.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:34 schreef Blumchen het volgende:
Nou mijn vader had toen ik een jaar of 8 was mijn hoofd een keer in mijn eten geduwd omdat ik het niet zo lekker vond.. En ben er pas een jaartje achter dat het was omdat hij toen veel geld had verloren met gokken en zo zijn frustratie kwijt moest.. Ik begrijp het niet.. maar ben daar wel achter..
Mja, da was me niet meteen opgevallen nee...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op die foto kun je zijn hand goed zien, vooral links, typisch AdriaanDie kamer waar hij in zit, is trouwens echt in het boevenhuis opgenomen, als een van de weinige locaties waar binnen en buiten hetzelfde is. Kwam ik ook pasgeleden pas achter.
[afbeelding]
Een zelfde soort geval als een vriend van me (Ja, echt waar!!!) die tot ik het hem maar vertelde altijd "Bibelotheek" zei.....quote:Op zaterdag 12 februari 2005 19:42 schreef petre86 het volgende:
ik zei altijd "vrouwelijke intutisie" ipv "vrouwelijke intuïtie" en daar lag je juffrouw in de 1e van het voortgezet ondewijs helemaal dubbel van.. en toen hed ik pas door wat er fout aan was
Ik ook. Ook las ik altijd Lamblik ipv Lamblik...quote:Ik las ook altijd Sietske ipv Sietse in de Kameleon reeks, kwam er pas na een paar boeken achter.
En Sietske bekt lekkerder
Euh, okquote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:11 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik ook. Ook las ik altijd Lamblik ipv Lamblik...
Ik heb geen idee... ik zeg Lambiekquote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:17 schreef Jeff89 het volgende:
Whehhee, ja daar hoort dan dus Lambik te staan. Hoe spreek je het trouwens uit? Lambik, of Lambiek?
Volgens mij is dat Goed, want ze zijn Belgisch en zo doen ze het in de film ookquote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:18 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ik heb geen idee... ik zeg Lambiek.
Hahaquote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:59 schreef Jett het volgende:
ik verstond altijd als die papagaai in aladin zegt; HEB JE PINDA'S OP
maar het was dus; heb je het benauwd?
en daar kwam ik pas 3 weken geleden achter ofzo...
Draaimolensquote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:28 schreef Renesite het volgende:
Ik ben er nu ook achter waarom die draaimolen opeens in al die winkels staan.
Om de ouders te laten praten met andere mensen en ons stom bezig te houdebn![]()
Huhquote:Op zondag 13 februari 2005 11:57 schreef PAA-053 het volgende:
Dat de zon 's nachts naar de andere kant van de aarde "gaat" (jaja eigenlijk draait de aarde, weet ik wel), en niet gewoon uit gaat
Ik dacht er gelijk aan toen ik de post boven jou lasquote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:47 schreef Silenus het volgende:
Ik dacht trouwens altijd dat er Disnep stond ipv Disney....
quote:Op maandag 14 februari 2005 18:00 schreef Lidia het volgende:
Een vriendin van me kwam er vandaag achter dat de D in het Disneylandlogo een D voorstelde.
Ze dacht altijd maar dat het één of ander raar kronkeltje was
Tis eigenlijk niet eens zo raar.... wie verzint zo'n lettertype?!quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:47 schreef Silenus het volgende:
Ik dacht trouwens altijd dat er Disnep stond ipv Disney....
Waltquote:Op dinsdag 15 februari 2005 15:12 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Tis eigenlijk niet eens zo raar.... wie verzint zo'n lettertype?!
Ik zei altijd: Suske en Wuske, tot mn moeder een keer zei: maar ze heet Wiskequote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:11 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Ik ook. Ook las ik altijd Lamblik ipv Lamblik...
Ik had altijd gedacht dat die pop Schanneluke heette, ipv Schanullekequote:Op woensdag 16 februari 2005 13:05 schreef ZOWIEE het volgende:
[..]
Ik zei altijd: Suske en Wuske, tot mn moeder een keer zei: maar ze heet Wiske
Dat heb ik dus ook jaren gedachtquote:Op woensdag 23 februari 2005 21:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[afbeelding]
Ik dacht vroeger dat het Fils was ipv Fila.
Ik ook en volgens mij nog 3 kwart van de wereldbevolking met mij.quote:Op woensdag 23 februari 2005 21:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Hoe kom je dáár nou weer bijquote:Op woensdag 23 februari 2005 21:16 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[afbeelding]
inderdaad, dat dacht ik ook altijdquote:Op woensdag 23 februari 2005 21:42 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
Ik ook en volgens mij nog 3 kwart van de wereldbevolking met mij.
ja hier nog eenquote:Op woensdag 23 februari 2005 21:42 schreef Rebbedebje het volgende:
[..]
Ik ook en volgens mij nog 3 kwart van de wereldbevolking met mij.
Dat heb ik ook heel lang gedacht, het lijkt ook op tandjes -O_quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:18 schreef Freezor het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat het batman logo een mond was met tanden
[afbeelding]
Over voetbalwedstrijden gesproken...Toen ik (help, ik besef nu dat ik al 10 was toen) 10 was hoorde ik eens 'er worden beledigende teksten gezonden aan het adres van Patrick Kluivert'. Ik dacht dan dat er echt over zijn adres werd gezongen, zoiets als 'hoofdstraat wat een kutstraat!!' ofzo...quote:Op donderdag 24 februari 2005 21:55 schreef Karina het volgende:
Bij voetbalwedstrijden riep mijn vader altijd keihard "gevaarlijk spel". Ik dacht toen altijd (was 8 of zo) dat er iets gevaarlijks gebeurde, iemand met een mes of een brand op het veld of zo, ik snapte er helemaal niets van.
Later begreep ik dus wat het eigenlijk betekende.
wat is het danquote:Op zaterdag 26 februari 2005 00:53 schreef Toad het volgende:
Maar zij stuurt me kaarten uit Madrid
En uit Moskou komt een brief
Met de prachtigste verhalen
En God, wat is ze lief
Gistern uit Lissabon 'ik mis je' en een zoen
Vandaag uit Praag een kattebel, want er is zoveel te doen
En morgen, als de postbode mijn huis weer heeft gevonden
Dan stort ze mijn hart vol met al het liefs uit Londen
uit Liefs uit Londen van Blof
En ik maar denken (tot een paar jaar terug) dat 'kattebel' een koosnaampje voor d'r was....![]()
een heel klein briefje met een regeltje tekst, een soort post-it note met iets eropquote:
oke dank uquote:Op zaterdag 26 februari 2005 22:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
een heel klein briefje met een regeltje tekst, een soort post-it note met iets erop
check en check, allebei deze dingenquote:Op zondag 27 februari 2005 14:24 schreef MaLo het volgende:
Ik heb tot mijn 17e gedacht dat bij mannen hun piemel naar beneden wees als hij in hun onderbroek lag, ipv omhoog gevouwen...![]()
En ik kwam er deze kerst achter, dat het Feed the world is ipv Free the world in de kerstkraker "Do they know it's Christmas time....
Niet bij een wijde boxer natuurlijkquote:Op zondag 27 februari 2005 15:44 schreef timmeeeh het volgende:
piemel omhoog gevouwen in je onderbroek![]()
Die van mij hangt gewoon naar beneden hoor... ( in slappe toestand is hij niet groot genoeg om hem te vouwen )quote:Op zondag 27 februari 2005 14:24 schreef MaLo het volgende:
Ik heb tot mijn 17e gedacht dat bij mannen hun piemel naar beneden wees als hij in hun onderbroek lag, ipv omhoog gevouwen...![]()
En ik kwam er deze kerst achter, dat het Feed the world is ipv Free the world in de kerstkraker "Do they know it's Christmas time....
Ach ja, je bent nooit te oud om te leren![]()
De mannen die ik in (bijna)Adamskostuum heb mogen bewonderen, droegen strakke boxers en dan was hij omhoog gevouwenquote:Op zondag 27 februari 2005 16:45 schreef Zeuxis het volgende:
[..]
Die van mij hangt gewoon naar beneden hoor... ( in slappe toestand is hij niet groot genoeg om hem te vouwen )
die adam's hebben sokken in hun ondersnupsquote:Op zondag 27 februari 2005 18:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
De mannen die ik in (bijna)Adamskostuum heb mogen bewonderen, droegen strakke boxers en dan was hij omhoog gevouwen.
Fijn om te weten dat ik het dus niet helemaaaaaal fout had tot mijn 17e![]()
een snorquote:Op maandag 28 februari 2005 00:15 schreef NoizEkick het volgende:
Ik dacht altijd dat Lambik een schaduw onder z'n neus had...
Bleek dus een snor te zijn.
quote:Op zondag 27 februari 2005 18:33 schreef MaLo het volgende:
De mannen die ik in (bijna)Adamskostuum heb mogen bewonderen, droegen strakke boxers en dan was hij omhoog gevouwen.
Fijn om te weten dat ik het dus niet helemaaaaaal fout had tot mijn 17e![]()
Oh...quote:Op maandag 28 februari 2005 00:15 schreef NoizEkick het volgende:
Ik dacht altijd dat Lambik een schaduw onder z'n neus had...
Bleek dus een snor te zijn.
wuahaha en dan vooral het plaatje ernaast waar de snor op te zien isquote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:03 schreef Simba het volgende:
[..]
Oh...![]()
"Lambik is een man van inmiddels 50 met exact 6 haren, waarvan er drie aan elke zijde zitten. Hij heeft een onopvallende snor. " (van http://suskeenwiske.library.uu.nl )
quote:Op zondag 27 februari 2005 23:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo heb ik een vriend van me ooit eens wijs gemaakt dat er gezongen werd "Haarlem wordt bedankt" in plaats van "Houdoe en bedankt". Hij heeft het een half jaar lopen schreeuwen totdat 'ie erachter kwam. En ik maar lachen elke keer
Ow, die van mij zit altijd naar boven, draag ook strakke boxers. Ben ik nu niet normaal?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:45 schreef ceh het volgende:
Deze 'omhooggevouwen' toestand was zeer waarschijnlijk een direct gevolg van de hoeveelheid kledij van uw persoon en de situatie waarin u en uw object zich bevonden. Neemt u van mij aan, een normaal manspersoon hangt hem comfortabel tussen de benen, zelfs in strakke kledij.
Moet je Buuv van de Familie Doorzon eens lezen, met Buurmen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 15:18 schreef Freezor het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat het batman logo een mond was met tanden
[afbeelding]
Nee, jij bent niet normaal en alle mannen die ik in hun boxer heb gezien ook nietquote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:48 schreef Openminded het volgende:
[..]
Ow, die van mij zit altijd naar boven, draag ook strakke boxers. Ben ik nu niet normaal?
Dat heb ik nooit geweten...whahaquote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Op zondag 6 maart 2005 11:51 schreef PM-girl het volgende:
Vroeger had ik een paardenboekje waar je gegevens kon invullen over je favoriete paard.
Dit vulde ik in over mijn favoriete paard.
Naam: Anka
Leeftijd: 6
Geslacht: Nee![]()
Mijn moeder kwam niet meer bij en heeft het ook gekopieerd, zodat ze het later nog eens kon gebruiken!
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:49 schreef Masegate het volgende:
Weet niet of het helemaal goed binnen deze opzet past, maar:
Ik ben er pas sinds kort achter dat vlugge Japie van Bassie & Adriaan, eigenlijk gewoon Bassie was!
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:54 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het blijft leuk dat die in elk topic terugkomt. Ben je er ook al achter wie de Baron in Het geheim van de schatkaart is?
Ok, weet ik dat dus ook weerquote:
oe dat wist ik niet. Vandaar dat het behang in het duits tapete heet. Ik vond het al zo lijken op tapijt...quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:16 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Ik begreep nooit dat het woord behang stamde uit de tijd dat er kleden voor de muren hingen (eind rennaissance, hogere klasse). Het papieren 'surrogaat' behang werd later populairder onder de lagere klassen, tot het uiteindelijk overal ingeburgerd was.
Dit is een vraag waar ik al heel mijn leven onbewust mee rondliep en gisteren kreeg ik het antwoord op een presenteerblaadje terwijl ik aan het bladeren was in een boek.![]()
Geniaal topic trouwens!![]()
Nochtans staat er toch duidelijk bij:quote:Op dinsdag 1 maart 2005 01:34 schreef alwaysthebest het volgende:
Kijk eens op die suske en wiske site bij schanulleke zou ik zeggen.
Schalulleke. Dat kan echt niet.
Wat is het probleem?quote:Haar oorspronkelijke naam Schalulleke stamt af van het Vlaamse volkswoord voor sjalotje.
Worstersaus. Net als Lester Square (leicester). En grennich (greenwich).quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:01 schreef MaLo het volgende:
Er is iets dat ik nog steeds niet weet: hoe je "worcestersaus" uitspreekt.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je het uitspreekt als "Woestersaus", weer wat geleerd (weet niet hoe je het fonetisch opschrijft).quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Worstersaus. Net als Lester Square (leicester). En grennich (greenwich).
ik dacht ook woestersausquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je het uitspreekt als "Woestersaus", weer wat geleerd (weet niet hoe je het fonetisch opschrijft).
Wat is het dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:44 schreef vanBoeschoten het volgende:
Ik heb heel lang gedacht dat Sneak Preview gewoon een film was ?!
Ik vroeg me wel al af waarom hij zo lang draaide
Totdat ik aan iemand vroeg waar Sneak Preview eigenlijk over ging...
Die heeft me dat toen even uitgelegd
Een (kleine) previeuw van een film, dus zeg maar die dingen die je wel is ziet in de bios voordat de echte film begint, dacht ik.quote:
Haha, nee dombie.. een sneak preview is gewoon een film die nog in de bios moet komen. Een soort vervroegde premiere dus. Vaak is het een paar weken eerder dan de officiële release.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:10 schreef grunge-metal het volgende:
Een (kleine) previeuw van een film, dus zeg maar die dingen die je wel is ziet in de bios voordat de echte film begint, dacht ik.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:32 schreef JeroenV het volgende:
En dan zetten ze er niet bij welke?
Ik hoor de Britten op TV meestal worster zeggen (op z'n brits dus die r valt meestal weg). Ik wist niet eens dat het Zuid-Afrikaans was. Dan is het wel logisch dat het meer als woester klinkt...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je het uitspreekt als "Woestersaus", weer wat geleerd (weet niet hoe je het fonetisch opschrijft).
Oké, ik heb mijn oude 'English Pronouncing Dictionary' er maar even bijgepakt. Heb het moeten inscannen, omdat ik geen idee heb hoe ik die fonetische tekens moet typen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:01 schreef MaLo het volgende:
Er is iets dat ik nog steeds niet weet: hoe je "worcestersaus" uitspreekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |