()Weet niet wie het zei maar is uit deel 4)quote:Nee die proef is juiste DE reden waarom ze niet de mol is. Ze stopte af en toe een paar keer om met Jim te overleggen. ALS ze de mol zou zijn had ze dat natuurlijk niet gedaan om een nog snellere tijd neer te zetten zodat het voor degene die na haar kwam nog moeilijker was dan het al was.
mijn eerst geopende topic ooit, en op het zelfde moment dit topicquote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:09 schreef GHans7 het volgende:
(Wat te laat? Is toch alleen een poll-topic?)
Linkje?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:13 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
mijn eerst geopende topic ooit, en op het zelfde moment dit topic![]()
ja de sfeer is 'n beetje grimmig.... maar dat heeft ook weer z'n leuke kantenquote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:14 schreef Nouk het volgende:
Wat ik wel vervelend vind, is dat er dit jaar zo openlijk beschuldigingen worden gedaan."Ja ik vind jou echt verdacht". Goh, leuk zo..
Ik had bij de andere series een veel mysterieuzer gevoel. Nu is iedereen zo open en bloot met de mol bezig. Maargoed, ach, t is nog wel leuk om te kijken.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:20 schreef babette21 het volgende:
[..]
ja de sfeer is 'n beetje grimmig.... maar dat heeft ook weer z'n leuke kanten
* Babette wil complotten!!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(tussen spoilertags voor de mensen die zelf nog willen puzzelen)
Wat hier opvalt is dat een letter ontbreekt. Was er in aflevering 3 ook niet iets met ontbrekende of missende letters (en wellicht in afl. 1 en 2 ook)? Er staat me iets bij dat ik gelezen heb dat in afl. 3 bij 2 plaatsen iets mis was met de M, en dat op het groene kaartje van Kangaroo Island, st. Vincent als st. Vicent staat, waarbij dus een N ontbreekt.
Bij elkaar maakt dat de volgende mysterieuze letters:
M
M
N
R
Wellicht dat we alle letters moeten verzamelen en dat ze in de juiste volgorde ofwel een hint, of de naam van de Mol vormen?
[ Bericht 90% gewijzigd door DaMart op 04-02-2005 22:39:25 ]
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:35 schreef Airelle het volgende:
TVP
tja maar die 28 stond op de vrachtwagen....quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:47 schreef DaMart het volgende:
Om even terug te komen op de nummers, en dan met name 28. Misschien dat dat wel iets betekent!
Als je kijkt op welke volgorde de mensen hier staan:
[afbeelding]
Dan staat Isabelle op #2, en Yvonne op #8... hebben die twee niet heel toevallig kleren gewisseld om Pete op het verkeerde been te zetten? En aangezien Yvonne eruit is...
Ja, ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:26 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik had bij de andere series een veel mysterieuzer gevoel. Nu is iedereen zo open en bloot met de mol bezig. Maargoed, ach, t is nog wel leuk om te kijken.
Vraag ik me ook af ja.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:16 schreef Chielus het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het gewonnen geld? Is dat voor een goed doel (meestal met van dit soort dingen met Bekende Nederlanders?)
De winnaar mag het geld houden. Dit vertelde Gijs bij Rob Stenders van de week.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:16 schreef Chielus het volgende:
Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het gewonnen geld? Is dat voor een goed doel (meestal met van dit soort dingen met Bekende Nederlanders?)
Jim dan die meld dat hij "de poen" goed kan gebruiken?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:23 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af ja.
Die zullen het niet erg nodig hebben lijkt me.
Dat je bekend bent betekent niet automatisch dat je ook rijk bent, hoor.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Vraag ik me ook af ja.
Die zullen het niet erg nodig hebben lijkt me.
hm, ok. Vooroordeel van mij dus.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:33 schreef rooierooie het volgende:
Dat je bekend bent betekent niet automatisch dat je ook rijk bent, hoor.
Hij wordt errug verdacht in beeld gebracht, dat ben ik wel met je eens. En hij doet er zelf door zijn houding ook nog wel een schepje bovenop. Maar ik geloof op dit moment echt niet dat hij de mol is. Deze week was hij daar gewoon steeds niet in de beste positie voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:31 schreef golfer het volgende:
Jim is de mol. Punt uit.
voor deze week althans weer....
Eens.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:31 schreef golfer het volgende:
Jim is de mol. Punt uit.
Bij Yvonne werd het ook niet duidelijk gezegd.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:03 schreef k_man het volgende:
Waarom kregen we bij het stemmen van alle (toch?) kandidaten te horen wie ze verdachten, behalve van Isabelle?
Yvon heeft wel gesaboteerd toen, maar niet aan de opdracht voldaan. Haar aanbod luidde duidelijk dat ze 5 goede antwoorden zou krijgen als de groep geld zou verliezen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:03 schreef k_man het volgende:
Jim heeft tijdens de trein-opdracht volgens mij niet nadrukkelijk proberen te saboteren. Yvon wel, Isabelle ook. Dat versterkt mijn idee: Yvon kreeg de extra antwoorden, Isabelle is de Mol.
Neuh, maar zij kwam tenminste in beeld.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:41 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Bij Yvonne werd het ook niet duidelijk gezegd.
Op vrijdag om 20.25 op Ned. 2. Maar als je het wil gaan volgen zou ik eerst even de eerste 4 afleveringen terugkijken via www.wieisdemol.nl. Anders snap je er niks meer van.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:05 schreef Dizer het volgende:
Ik heb het nooit gekeken..maar wil het wel steeds zien. Wanneer is het op tv?
Waar baseer je dat op?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:17 schreef Toad het volgende:
Maar volgens mij hebben de programmamakers er spijt van dat ze haar hebben benaderd.
Ze lijkt me niet de makkelijkste persoon om mee te werken. Maar anyway zij is de Mol niet... tenminste dat zou ik zeer onwaarschijnlijk vinden.quote:
Ja volgens mij is dit ook zo.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:31 schreef golfer het volgende:
Jim is de mol. Punt uit.
Eigenlijk door de andere kandidaten weg te strepen. Sander, Gijs en Lottie gaan te veel in het spel op. MM is altijd chaotisch. Isabelle en Yvonne is meer gevoelsmatig.quote:
nooit naar het forum gaan als je het nog niet gezien hebquote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:18 schreef NiNi het volgende:
Goddomme! Wat een kuttitel!
Heb het gister opgenomen en wil zo op video gaan kijken, weet ik de afvaller al.
Bedankt.
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 22:32 schreef DaMart het volgende:
Op wieisdemol.com heeft iemand de cijfers van de bordjes die de kandidaten vasthielden omgezet naar letters. Zo krijg je (als je de kandidaten alfabetisch rangschikt op voornaam, maar Victoria op de derde plaats zet:ik vind het wel interessantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(tussen spoilertags voor de mensen die zelf nog willen puzzelen)
Wat hier opvalt is dat een letter ontbreekt. Was er in aflevering 3 ook niet iets met ontbrekende of missende letters (en wellicht in afl. 1 en 2 ook)? Er staat me iets bij dat ik gelezen heb dat in afl. 3 bij 2 plaatsen iets mis was met de M, en dat op het groene kaartje van Kangaroo Island, st. Vincent als st. Vicent staat, waarbij dus een N ontbreekt.
Bij elkaar maakt dat de volgende mysterieuze letters:
M
M
N
R
Wellicht dat we alle letters moeten verzamelen en dat ze in de juiste volgorde ofwel een hint, of de naam van de Mol vormen?
--
ik moet trouwens zeggen dat ik het nu met bekende nederlanders heel leuk vind, ze schreeuwen net zo hard door elkaar als ieder ander.
Vooral mm, jim, yvon en gijs vind ik leuk om naar te kijken
moet zeggen dat ik de koffertjes opdracht ook leuk vond om te zien, niemand luistert naar elkaar, iedereen voert een beejte zelfstandig plannetjes uit, met 2 hele goede (mm en jim)
DIe van mm moest ik wel omlachen, oh sorry ik neem het verkeerde koffertje mee,![]()
laat victoria en sander er trouwens ook maar uit gaan,
vond het wel leuk toen ik keek naar het gedeelte dat iemand weg moet, bij iedereen zat ik, nee jij niet! 'groen' oh gelukkig,
en bij yvonne had ik zoiets, jij mag er wel uit. en ze ging ook
[ Bericht 11% gewijzigd door berc op 05-02-2005 18:18:53 ]
En Gijs dan?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:11 schreef berc het volgende:
wat me ook opvalt, ze staan ook redelijk hetzelfde als de foto van die site:
[afbeelding]
victoria past er alleen niet bij, de buitenste ook niet
uhu uhu....![]()
Dit lijkt me weer net iets te ver gezocht, alhoewel de hints achteraf ook vrij ver gezocht zijn. Maar zo ver zou ik niet gaan zoeken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:11 schreef berc het volgende:
[afbeelding]
victoria past er alleen niet bij, de buitenste ook niet
uhu uhu....![]()
Eehm heb jij toevallig de voorgaande jaren gezien waar de hints zaten..?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:30 schreef washandje het volgende:
Het is sander
Verdacht mannetje met die vervelende zonnebril.
Wat een hoop zinloos gespeculeer hier zeg.. wel een beetje erg vergezocht met die letters hoor
Heb het de voorgaande jaren met één oog gevolgd. Ik zoek op intuļtiequote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:39 schreef Remzz het volgende:
[..]
Eehm heb jij toevallig de voorgaande jaren gezien waar de hints zaten..?
Dat weet je dat dit echt niet vergezocht is.
Ah heb ik ook geprobeerd, had het nooit goedquote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:44 schreef washandje het volgende:
[..]
Heb het de voorgaande jaren met één oog gevolgd. Ik zoek op intuļtie
Mij viel op: Gijs en Sander staan vrijwel exact hetzelfde. Hoort dit bij hun complotje of?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:11 schreef berc het volgende:
Dat ze die koffer moesten stelen was juist zo'n leuke opdrachtquote:Op zondag 6 februari 2005 00:18 schreef karoltje het volgende:
TeeeVeeePeeee, ik ga morgen even lezen hier, nu eerst slapie doen.
Vond het geen bijster spannende aflevering trouwens. Beetje duffe opdrachten en teveel gemol door iedereen, dat moet echt ophouden!
Ja, maar als je allemaal mensen om je heen hebt die zonder problemen opdrachten verkloten, dan hoef je natuurlijk niet zoveel te doen als mol!quote:Op zondag 6 februari 2005 02:18 schreef Jane het volgende:
Ja, maar Taurus, wat heeft Victoria dan bijvoorbeeld in de laatste aflevering voor mollenstreken uitgehaald? Ik zou het niet weten. Sterker nog, buiten dat stukje waarin haar foto werd gekozen heb ik haar nauwelijks gezien. Ze deed niet mee aan de vrachtwagenopdracht en had ook zeker geen actieve rol bij de koffertjes. Wel een beetje een luie mol dan.
Vertel?quote:Op zondag 6 februari 2005 13:17 schreef Airelle het volgende:
Gijs was zonet bij het 'Het beste van Stenders vroeg'...... die Isabelle blijkt dus echt een ***wijf te zijn.
Ik kijk er niet van op.....quote:Op zondag 6 februari 2005 13:17 schreef Airelle het volgende:
Gijs was zonet bij het 'Het beste van Stenders vroeg'...... die Isabelle blijkt dus echt een ***wijf te zijn.
Nou er waren verder weinig details...omdat hij weinig over het programma los mocht laten [natuurlijk].quote:Op zondag 6 februari 2005 14:58 schreef MadGuy het volgende:
Airelle, hoezo?Ik vermoedde het al, maar ik wil wel sappige details.
Ik had het gisteren nog met een vriend over de mogelijke Mol, en hij bracht ook het argument naar voren wat al eerder bleek opgemerkt; dat Lottie door een andere ingang de test-ruimte inkwam dan de andere kandidaten (aflevering 4).
Ze deed de roadtrain opdracht opmerkelijk goed, ze bleef even achter bij de trein en bood zich meteen aan als stoker. Bovendien vond ze zichzelf best een stoker en dat gaf ze ook aan toen de stokers, collega's en vrienden verdeeld moesten worden. Ze was ook tegen het loten.
En! Isabelle's dagboekje was door de mol gestolen. Deze werd weer gevonden door Marc-Marie, toen hij onder de douce vandaan kwam. Wel toevallig, want Lottie sliep bij hem op de kamer en had door de afwezigheid van M-M gelegenheid het boekje weer terug te leggen...
http://www.wieisdemol.nl/index.aspx?ID=0. Onder het kopje SERIE:, 2 min. lezen, klaar.quote:
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:49 schreef BVO het volgende:
Sorry, niet aan gedacht..
Laat hem wel even wijzigen.. (niet dat je daar nog wat aanhebt, maar voor anderen)
Het "voelt" anders ja, met al die mensen die imo. meer actief het "De Mol" spel spelen ipv. samenwerken om geld te verdienen. Maar het blijft WIDM. Aanwijzingen zag ik in vorige jaren ook al niet dus dit jaar ook niet, ik ga af op menselijke reacties etc. niet op aanwijzingen.quote:Op zondag 6 februari 2005 20:41 schreef melonovy het volgende:
Mijn ouders kijken er niet meer naar, omdat het te onduidelijk is dit keer. De voorgaande jaren zaten er echt duidelijke aanwijzingen in. En het schreeuwerige zooitje, niemand luistert naar elkaar, bla bla bla...Ik moest er wel om lachen, ze worden ouder he
![]()
Maar goed, wat ik me af vroeg, ik het echt onduidelijker dan voorgaande jaren?
Dus degene die de Mol krijgt ook geld of niet?quote:Op zondag 6 februari 2005 20:30 schreef GHans7 het volgende:
[..]
http://www.wieisdemol.nl/index.aspx?ID=0. Onder het kopje SERIE:, 2 min. lezen, klaar.
er blijven 3 mensen over bij de laatste aflevering(en)quote:Op zondag 6 februari 2005 21:05 schreef bar_rel het volgende:
[..]
Dus degene die de Mol krijgt ook geld of niet?![]()
nou, zover ik me kan herinneren is het altijd erg druk en onrustig in het begin van de serie. Komt denk ik doordat er dan nog best wel veel mesen in de groep zitten. En die mensen blijven er nu ook wel erg lang in. Er is nu pas 1 iemand uit het spel (als ze niet weer wie hebben we hier in een doos gestopt spel spelen)quote:Op zondag 6 februari 2005 20:41 schreef melonovy het volgende:
Mijn ouders kijken er niet meer naar, omdat het te onduidelijk is dit keer. De voorgaande jaren zaten er echt duidelijke aanwijzingen in. En het schreeuwerige zooitje, niemand luistert naar elkaar, bla bla bla...Ik moest er wel om lachen, ze worden ouder he
![]()
Het helpt vooral niet echt dat de groep zo groot blijft..quote:Op zondag 6 februari 2005 20:41 schreef melonovy het volgende:
Beter lezen.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Mol(heeft de hele spel gesaboteerd en geprobeerd zo min mogelijk geld in de pot te krijgen, zou niet logisch zijn als de Mol probeert om zo min mogelijk in de pot te krijgen om uiteindelijk te pot te winnen, dan zou je juist verwachten dat hij/zij meewerkt om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen, dus wat berc zegt is zinklare onzin)
Ik ook niet, hoewel het eigenlijk niet eens zo gek klinkt. Hij/zij heeft toch ervoor moeten werken.quote:Op zondag 6 februari 2005 22:27 schreef NiNi het volgende:
Volgens mij wint de Mol niets, hoor. Heb er in de voorgaande jaren niets over gehoord eigenlijk.
klopt precies wat ik zegquote:Op zondag 6 februari 2005 21:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik dacht dat het zo was:
Winnaar(Diegene die in de finale raad wie de Mol is en daarbij in de test de meeste vragen goed heeft beantwoord, de winnaar wint hierbij ook de pot)
Verliezer(Raad [misschien] ook wel de juiste mol, maar heeft minder vragen goed en verliest daarom)
Mol(heeft de hele spel gesaboteerd en geprobeerd zo min mogelijk geld in de pot te krijgen, zou niet logisch zijn als de Mol probeert om zo min mogelijk in de pot te krijgen om uiteindelijk te pot te winnen, dan zou je juist verwachten dat hij/zij meewerkt om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen, dus wat berc zegt is zinklare onzin)
De spelregels voor dat spel zijn natuurlijk "bedacht" nadat het lijstje bekend gemaakt werd. Als Lottie de mol zou zijn, en ze zou op nummer drie staan, dan zou het misschien wel zo zijn dat er gezegd zou worden dat nummer drie als eerste mag rijden. Ik denk dat de programmamakers misschien op die manier ook de mol proberen te helpen met saboteren.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:42 schreef Jane het volgende:
Btw, ik zag een paar keer geopperd worden dat die vrachtwagenopdracht zich goed leende om vantevoren te oefenen. Daar moest ik idd ook meteen aan denken en dan is Lottie natuurlijk het meest verdacht.
Alleen... de mol moest er dan natuurlijk wel voor zorgen om gekozen te worden als één van de kandidaten die het sterkste in zijn/haar schoenen staat. Hoe krijgt de mol dat dan voor elkaar?
Dat kan best en dat wil ik ook best geloven, maar als de Mol bijv. op nr. 5 was geėindigd, dan was het toch moeilijk geweest om nog iets te verzinnen om hem/haar aan het spel te laten deelnemen.quote:Op zondag 6 februari 2005 22:38 schreef Christine het volgende:
Ik denk dat de programmamakers misschien op die manier ook de mol proberen te helpen met saboteren.
Er valt altijd wat te verzinnen volgens mijquote:Op maandag 7 februari 2005 00:13 schreef Jane het volgende:
Dat kan best en dat wil ik ook best geloven, maar als de Mol bijv. op nr. 5 was geėindigd, dan was het toch moeilijk geweest om nog iets te verzinnen om hem/haar aan het spel te laten deelnemen.
zo'n beetje iedereen kwam met die redenatiequote:Op maandag 7 februari 2005 14:29 schreef tjez__ het volgende:
Ik weet niet of in de vorige topics (in eider geval niet op de laatste 5 pagina's) deze redenatie al is gegeven, maar ik denk dat Gijs het moet zijn. Maar... eerst was Roeland het. Door het uitvallen van Roeland had het programma geen mol meer. Enige mogelijkheid die ze hadden: maak de uitvaller (Gijs) de nieuwe mol. Klopt volgens mij ook met de muzikale aanwijzing when I said goodbeye....
good thinkingquote:Op maandag 7 februari 2005 15:29 schreef DaMart het volgende:
Die morsecode kan natuurlijk betekenen dat er een code gekraakt moet worden. Number 2 geeft dan aan opdracht 2, waardoor deze hint kan verwijzen naar de letters die verborgen zitten onder de borden die de kandidaten vasthouden na het tweede spel.
Nou, ik heb net zelf ook zitten puzzelen omdat een paar mensen zeiden dat A en C er meer op leek, en volgens mij is dat het ook. A en C dus.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:41 schreef MadGuy het volgende:
Be my number two van Joe Jackson... En de morse is volgens wieisdemol.com mensen I Y...
Number 2 kan ook verwijzen naar Lottie, die op de tweede plek stond van mensen die het stevigst in hun schoenen staan.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:29 schreef DaMart het volgende:
Die morsecode kan natuurlijk betekenen dat er een code gekraakt moet worden. Number 2 geeft dan aan opdracht 2, waardoor deze hint kan verwijzen naar de letters die verborgen zitten onder de borden die de kandidaten vasthouden na het tweede spel.
Ja, volgens mij ook.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:42 schreef Jane het volgende:
Nou, ik heb net zelf ook zitten puzzelen omdat een paar mensen zeiden dat A en C er meer op leek, en volgens mij is dat het ook. A en C dus.
Probeer het zelf maar eens uit: http://www.scphillips.com/morse/trans.html
Klikkerdeklik wat zien ik?quote:Op maandag 7 februari 2005 16:11 schreef BVO het volgende:
Ja, het is AC..
Weet iemand de nummers die op huun bordjes stonden vrijdag?
Kijk, dit is nou echt een WIDM-aanwijzing! Idd, erg interessant!quote:Op maandag 7 februari 2005 18:43 schreef RayMania het volgende:
Ik vond dit op WIDM.com en vond het erg interessant:
Aanwijzing dat Jim de mol is:
Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423. Symphony No.9 heeft als naam "The Great" wat overeenkomt met de achternaam van Jim.
Ja, en JIM en MOL hebben ook maar 3 letters.... of is dat weer iets te simpel gedacht?quote:Op maandag 7 februari 2005 18:53 schreef RayMania het volgende:
Ik dat het ook serieus een aanwijzing is. Waarom is die 423 meter belangrijk om te vermelden?
En het valt ook allemaal precies in elkaar, zoveel toeval kan toch niet.
Over de muzikale aanwijzingen:
Ik denk dat ze vandaag bedoelen dat er een hint zit in de codes op de bordjes. Alleen wij waren eerder voordat de muzikale aanwijzing werd uitgezonden.
Je kan ABC maken van die 3 letters (morse + B), dat slaat op de bordjes (a=1, b=2 etc).
marc marie speelt de hoofdrol in amadeusquote:Op maandag 7 februari 2005 18:43 schreef RayMania het volgende:
Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423.
Briljant gevonden ditquote:Op maandag 7 februari 2005 18:43 schreef RayMania het volgende:
Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423. Symphony No.9 heeft als naam "The Great" wat overeenkomt met de achternaam van Jim.
Juist wel... hij schrijft ook musicals, rememberquote:Op woensdag 9 februari 2005 15:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het idd erg vaag vond dat Jim een Schubert-fan is. Vind ik niet echt bij hem passen
Punt. Ook de hints sturen mij in die richting. Ik blijf er bij dat Jim de Mol Groot de mol is.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 23:31 schreef golfer het volgende:
Jim is de mol. Punt uit.
dat jullie die dingen zo zeker kunnen zeggen, van een paar weet ik zeker dat ze niet de mol zijn, maar wie de mol is...quote:Op donderdag 10 februari 2005 20:56 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Punt. Ook de hints sturen mij in die richting. Ik blijf er bij dat Jim de Mol Groot de mol is.
Dat maakt het juist zo mooi. Je volledig toespitsen op 1 persoon vanaf het begin, en dan balen als hij/zij eruit gaatquote:Op donderdag 10 februari 2005 21:05 schreef berc het volgende:
[..]
dat jullie die dingen zo zeker kunnen zeggen, van een paar weet ik zeker dat ze niet de mol zijn, maar wie de mol is...geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen idee
Het is niet zo dat ik alleen op Jim let.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:31 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Dat maakt het juist zo mooi. Je volledig toespitsen op 1 persoon vanaf het begin, en dan balen als hij/zij eruit gaat.
Jij niet, ik welquote:Op donderdag 10 februari 2005 22:01 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik alleen op Jim let.Yvon en Lottie houd ik ook in de gaten.
Dat heb ik steeds met Sander en Jim, die haal ik steeds door elkaar. Mischien omdat die minder bekend zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:39 schreef PM-girl het volgende:
Ik moet wel telkens opletten dat isabelle de dj is en niet de actrice uit gtst, die isabella speelt!
Het staat los van de afleveringen, we hebben al 5 topics volgepraat over WIDMquote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:58 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben ook ziek,daarom alle tijd om het te kijken, das het enige voordeel.
Maaruh, er zijn nu toch pas 4 afleveringen geweest, waarom heet dit topic dan #5?
Of mis ik nu iets?
Dit is het vijfde topic, de eerste vier zijn al volgepraat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:58 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben ook ziek,daarom alle tijd om het te kijken, das het enige voordeel.
Maaruh, er zijn nu toch pas 4 afleveringen geweest, waarom heet dit topic dan #5?
Of mis ik nu iets?
Daar kun je niet vanuit gaan. Dat zou het voor ons te makkelijk maken.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:39 schreef PM-girl het volgende:
ik denk alleen dat misshcien de mensen die de uitnodiging krijgen de mol te helpen (want zo noemen ze het toch), de mol daarom niet kunnen zijn?
Ja, dat is mij ook al door het hoofd geschoten, maar dat zou toch wel heel flauw zijn. Dan zou deze serie wat mij betreft nu al gelijk de prullenbak in mogen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:59 schreef BVO het volgende:
Als het nog een keer gebeurt begin ik toch ook haast te denken dat die belletjes er later in zijn gemonteerd om het té duidelijke Mollengedrag van Isabelle (die dan de Mol zou zijn) te verhullen.
Niet alleen dat, mollen zijn ook gericht op "leuke" opdrachten. George heeft in zijn seizoen een aflevering lekker in het zonnetje wijn zitten nippen terwijl zijn mede-kandidaten cijfers moesten onthouden die hij later alleen ff moest reproduceren om een koffer open te kraken. Zelfde geldt voor Eline die een verwendag in een hotel gelijk naar zich toetrok bij een aflevering.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:09 schreef PM-girl het volgende:
Ok, het is dus mogelijk dat de mol zichzelf helpt, cool! Had nog nooit naar WIDM gekeken.
Mijn theorie.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:59 schreef BVO het volgende:
Isabelle heeft nu al twee afleveringen de Mol "moeten" helpen. Dit is in haar voordeel natuurlijk. Niet alleen vanwege de vragen die ze cadeau krijgt, maar ze krijgt nu natuurlijk ook op een hele makkelijke manier de verdenking op zich.
Als het nog een keer gebeurt begin ik toch ook haast te denken dat die belletjes er later in zijn gemonteerd om het té duidelijke Mollengedrag van Isabelle (die dan de Mol zou zijn) te verhullen.
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:03 schreef k_man het volgende:
Wat mij opviel in deze aflevering waren vooral wat vreemde dingen rond Isabelle.
Ten eerste het gestolen boekje. Isabelle heeft er er geen woord over gezegd en verder ging het ook vrij geruisloos voorbij. Waarom zou de Mol juist het boekje van Isabelle op tafel leggen? En heeft iemand er in gekeken? Mij lijkt dat het voor de Mol wel handig zou zijn, zijn eigen boekje open en bloot op tafel te leggen. Anderen gaan daar dan in lezen en worden hopelijk op een dwaalspoor gezet.
Dan werd Isabelle weer gebeld bij die opdracht met de koffers, met een opdracht van de Mol. Dat is al de tweede keer dat ze gebeld werd (ook bij de postzakken/trein). Waar was ze toen ze gebeld werd? Niet bij de groep, want dat zou erg zijn opgevallen.
theorie: Het zou mij niet verbazen als Isabelle de Mol is, maar dat men haar achteraf een té doorzichitge Mol vond. Om dat te maskeren zijn die belletjes van de Mol er later ingemonteerd. Dat geeft haar een excuus voor het nadrukkelijke fouten maken tijdens de opdrachten.
Waarom kregen we bij het stemmen van alle (toch?) kandidaten te horen wie ze verdachten, behalve van Isabelle?
Tenslotte de executie: er werd aangegeven dat één kandidaat de Mol geholpen had en daarom antwoorden cadeau kreeg. Als je er vanuit gaat dat het om bewust helpen van de Mol gaat zijn er drie mensen die hiervoor benaderd zijn: Isabelle, Yvon en Jim bij de trein-opdracht en later Isabelle nog eens bij de koffertjes opdracht. Jim heeft tijdens de trein-opdracht volgens mij niet nadrukkelijk proberen te saboteren. Yvon wel, Isabelle ook. Dat versterkt mijn idee: Yvon kreeg de extra antwoorden, Isabelle is de Mol.
Dat zou inderdaad een flinke anti-climax van het programma zijn.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:50 schreef MadGuy het volgende:
Dat zou ik ZO flauw vinden, Tovaho...
Deze theorie klopt niet. Gijs en Angela waren vandaag te gast bij Henk Westbroek op Yorin FM.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 18:45 schreef Tovaho het volgende:
Ik blijf bij mijn volgende theorie:
1. Gijs was vanaf het begin de mol. Het oorspronkelijke plan om de anderen op een dwaalspoor te brengen, en Gijs de eerste aflevering te laten vertrekken, en nu terug te laten keren, zou een mollenstreek kunnen zijn.
THEORIE 1: Gijs Staverman is de mol.....
-Knip-
Deze opdracht is voor mij het bewijs: Jim is het niet !quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:45 schreef golfer het volgende:
Jim verknalt het natuurlijk als mol meteen weer.
En Lottie heeft nu ook een centrale rol bij dit spel... Als Mol wil je controller zijn lijkt me...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:53 schreef RayMania het volgende:
Lottie zingt natuurlijk goed om zo de andere kandidaten geen vrijstelling te geven. Mol.
Isabelle = paintballen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:15 schreef TheVulture het volgende:
Als ik even snel de leader terughaal kan Marc-marie (vliegtuig) sowieso niet afvallen.... ik den kdat Isabelle of Gijs afvalt vanavond
Dit gedeelte was wel voorspelbaar, want anders had je zo ontzettend duidelijk geweten wie de mol nķet was (die anderen hadden allemaal een naam genoemd).quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:14 schreef Icaä het volgende:
Alleen Victoria liet het in het midden, zou zij er daarom nu uitvliegen?
The Bitch ookquote:
ik twijfelde of ik een w of een b zou typen.quote:
I agreequote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:19 schreef tong80 het volgende:
Wat een flater om in de leader dingen te veraden.
Je weet dat er elk jaar een hint in het introfilmpje zit? De manier waarop het gemonteerd is?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
I agree![]()
het is zo'n intelligent programma, dat ze daar nou niet aan gedacht hebben! Makers, knip voor de volgende aflevering even een nieuwe leader in elkaar waarbij iedereen al in shots is te zien die al zijn uitgezonden.
En Lottie is mijn mol.
Iemand die op de achtergrond treedt?quote:Aflevering 5, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Is ze alsnog omgevallen zeg. Dat had ik nou niet verwacht. Nu moet ik wel zeggen dat deze laatste twee dagen erg gecompliceerd waren.
Kijk maar: één dag waren we verdeeld in twee groepjes van twee en één groep van vier. En de volgende dag in twee groepjes van drie en één groepje van twee. Hoe groot is dan de kans dat je mij aan het werk ziet? En als je me ziet, zie je me dan? Dat is ook nog de vraag natuurlijk. Maar goed, ik wil niet te ingewikkeld doen, de aandacht is al genoeg van mij afgeleid; het is tijd voor wat echte actie waar niemand omheen kan. Ik heb geen hulp meer nodig en kan het vanaf nu alleen wel af. Dankjulliewel allemaal en tot ziens Victoria.
Ze had het over dat de mol niet bij de kunstopdracht zou hebben gezeten.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:24 schreef Icaä het volgende:
Maarruh, Victoria zei dat de mol in haar groepje zat. Welk groepje bedoelde ze, dat van het zingen, of dat van die pleinen? En wie zaten er precies in die groepjes? Dan kunnen we die 'uitrulen', of althans een beetje.
- zingen: Jim, Gijs, Lottie
- pleinen: sorry, weet ik niet meer precies
Nou dat was volgens mij alleen zo bij de eerste twee edities. en zo verknal je al wel een hoop spanning. kans is groot dat M-M volgende week exit gaat. Vliegtuig uit de leader zit er volgende week in...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:24 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je weet dat er elk jaar een hint in het introfilmpje zit? De manier waarop het gemonteerd is?
Op zich is dit best raar. Dat ze het vertelt, bedoel ik. Want dat zou dan dus inhouden dat Gijs de Mol niet meer kįn zijn. Iig weten wij als kijkers dat nu dan.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:13 schreef Urnie het volgende:
Ze hebben toen bedacht dat ze Gijs een kans wilde geven om terug in het spel te komen. Als hij geraden werd als "Mystery Guest", mocht hij terug het spel in. Als hij niet geraden werd, moest hij inderdaad terug naar huis.
Ik ga er nu wel vanuit dat Angela de waarheid sprak natuurlijk. Ze had het ook nog over de theorie dat zij de mol was: is ook niet waar.
1. Volgorde van excecutie.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou dat was volgens mij alleen zo bij de eerste twee edities. en zo verknal je al wel een hoop spanning. kans is groot dat M-M volgende week exit gaat. Vliegtuig uit de leader zit er volgende week in...
De krokodil van Yvon ook.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:26 schreef TheVulture het volgende:
Nou dat was volgens mij alleen zo bij de eerste twee edities. en zo verknal je al wel een hoop spanning. kans is groot dat M-M volgende week exit gaat. Vliegtuig uit de leader zit er volgende week in...
dat is volgens mij altijd nog geweesr hoor. Ik dacht elise (laatste editie) die steeds verde rde berg op ging. EN bij george kan ik me ook iets herinnerenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja mooi was datquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:29 schreef Yeahinho het volgende:
Volgens mij zijn het 7 mollen ofzo.
Vooral Jim was op dreef vandaag... eindelijk lijkt het bij elkaar gezochte nummer te kloppen als hij "met Lottie!" hoort. Waarop ie uiteraard meteen reageert met "oh, ben jij dat..." en ophangt!!
Nee, bij Nico zag je uit dezelfde opdracht steeds een ander stukje. Toen moesten ze abseilen en je zag 'm door de weken heen steeds verder abseilen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:29 schreef RayMania het volgende:
2. Nico was steeds zelfde opdracht.
Ja! Dat heb ik bij m'n aantekeningen ook genoteerd! Erg apart vond ik dat. Maar goed, Sander was toch al niet mijn mol, dus wat dat betreft is het niks nieuws.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:33 schreef marciemarcs het volgende:
Weet niet of het al gemeld is.. maar vonden jullie het rode stoplicht ook opvallend bij Marc-Marie en Sander. Marc-Marie vertelde dat hij Sander verdacht vond en meteen kwam een shot van een rood stoplicht. Misschien zoek ik er te veel achter maar ik weet het niet.
Volgens mij was de clue juist dat iedereen steeds hetzelfde filmpje had, maar dat Nico elke keer een stukje opschoof langs het touw. Maar helemaal precies weet ik het ook niet meer.quote:
Een vriendin van me mailde vandeweek een tip dat er iets gezegd wordt over 'de mol' tijdens dat stukje, maar zelf heb ik het nog niet gehoord. Misschien nog eens goed terugluisteren?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:29 schreef Tom_Tom- het volgende:
Bij Jim hoor je iemand wat brabbelen.
Sorry, het is vast al 100 keer gezegd, maar wat was er met de intro?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:33 schreef BVO het volgende:
Beetje jammer ja van die intro..
Isabelle en Lottie gaan er volgende week dus zeker niet uit.
Dat bedoel ik ook, maar ik had geen zin om dat goed uit te leggenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:31 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Nee, bij Nico zag je uit dezelfde opdracht steeds een ander stukje. Toen moesten ze abseilen en je zag 'm door de weken heen steeds verder abseilen.
Je ziet kandidaten opdrachten doen die nog niet geweest zijn, en die niet in het voorstukje van volgende week staan. Dus die kandidaten blijven nog zeker een week, en gaan dus nog niet weg.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Sorry, het is vast al 100 keer gezegd, maar wat was er met de intro?![]()
Je ziet alle deelnemers tijdens een opdracht. Aangezien bijvoorbeeld de opdracht die je Lottie en Isabelle in de intro ziet doen niet volgende week is, weet je dat zij er dan dus niet uit gaan.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
volgens mij zitten hier ook 'n paar mollenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:40 schreef tommy4487 het volgende:
tis trouwens onzin dat als ze gijs niet hadden geraden dat hij dat niet terug mocht komen daar is niks over gezegd
Ik heb het ook.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:39 schreef GHans7 het volgende:
Aargh waarom doen die dagboeken op www.wiesidemol.nl het niet goed(of ben ik de enige die daar problemen mee heeft?)
quote:Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.
Requested Url: /55djvmnd878jid879mn/db_kandidaat.aspx
--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2032; ASP.NET Version:1.1.4322.2032
quote:Server Error in '/' Application.
The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.
Requested Url: /55djvmnd878jid879mn/db_angela.aspx
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2032; ASP.NET Version:1.1.4322.2032
Je ziet wat er gaat gebeuren met de betreffende kandidaat. Je ziet dus stukken die nog moeten komen. Lottie gaat duiken, dat komt volgende week niet (daarom ok deels mijn mol btw.) Er word naar krokodillen gehengeld door Yvon (dat is volgende week) en het vliegtuigje van Marc-Marie was ook al te zien voor volgende week. Dan blijft Isabelle over met dat laser-game gedoe. De rest hebben stukjes die al geweest zijn. Daaruit kan je dus ook tijdens de executie conclusies trekken wie wel en niet wegkunnen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat mosten ze dan zeggen?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:40 schreef tommy4487 het volgende:
tis trouwens onzin dat als ze gijs niet hadden geraden dat hij dat niet terug mocht komen daar is niks over gezegd
Oké, maar laten ze in het voorstukje van volgende week dan įlle opdrachten zien?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Je ziet kandidaten opdrachten doen die nog niet geweest zijn, en die niet in het voorstukje van volgende week staan. Dus die kandidaten blijven nog zeker een week, en gaan dus nog niet weg.
Ik geloof het wel wat ik me kan herinneren. Je zag/ziet steeds 2 verschillende opdrachten die de volgende week zullen afgewerkt worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oké, maar laten ze in het voorstukje van volgende week dan įlle opdrachten zien?
Nee, maar wel sommige opdrachten die nog niet geweest zijn, en die laten ze a.d.h.v. een kandidaat zien. Daardoor weet je dus dat die kandidaat nog zal blijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oké, maar laten ze in het voorstukje van volgende week dan įlle opdrachten zien?
mijn mollen [Lottie en Jim] zaten allebei in 't zanggroepje...quote:DEZE WEEK:
De mol zijn is geen kunst aan: je stuurt ze gewoon zingend het bos in.
Dat zou wel érg dom zijn van de makers. Zet je een behoorlijk briljant spel in elkaar, maak je in dit soort dingen foutenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:45 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Ik geloof het wel wat ik me kan herinneren. Je zag/ziet steeds 2 verschillende opdrachten die de volgende week zullen afgewerkt worden.
Dat is al 5 jaar, dus om daar nu over te discussiėren.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat zou wel érg dom zijn van de makers. Zet je een behoorlijk briljant spel in elkaar, maak je in dit soort dingen fouten
Bovendien heeft Lottie mensen verschillende parken (bossen) ingestuurd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:45 schreef babette21 het volgende:
mijn mollen [Lottie en Jim] zaten allebei in 't zanggroepje...
en daarbij had Lottie's tekstje een dubbele bodem.............
Deels is het natuurlijk onlogisch, je kan mensen afstrepen die sowieso volgende week zullen overleven, maar het is imo deel van het spel, en deel van m'n theoriėn dat Lottie de mol is.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat zou wel érg dom zijn van de makers. Zet je een behoorlijk briljant spel in elkaar, maak je in dit soort dingen fouten
Ergerenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:49 schreef Mip1988 het volgende:
victoria eruit [afbeelding]
nu hoef ik me alleen nog aan MM te ergeren
wat reageerde die overdreven zeg op Sander! Ik vond datie gelijk had over die spullen kopen in die winkel, ze wisten toch niet wat ze gingen maken?
leuke aflevering weer![]()
Dat is de afgelopen weken bij mij nog iedere keer geweest.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:56 schreef Jane het volgende:
Tjonge, wieisdemol.com heeft kennelijk op dit moment even last van een enorme toestroom van users die hun theorieėn willen posten. Ik kom er gewoon niet meer op.![]()
bullshit, ze waren zoweizo al te laatquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:56 schreef GHans7 het volgende:
Wat ik wel jammer vond is dat ze geld veloren uit de pot. Ok het is een duur programma, maar het einddoel word zo wel erg mager. "Saldo startkapitaal aflevering 5: ¤ 13.750
Saldo eindkapitaal aflevering 5: ¤ 12.250"
Alleen omdat Gijs niet kan rennen verliezen ze 4000 euro. Beetje scheef.
O vergeef mijquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:48 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat is al 5 jaar, dus om daar nu over te discussiėren.
Tja, maar ik denk dat het sowieso geen spel is waar mensen aan meedoen om miljonair te worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:56 schreef GHans7 het volgende:
Wat ik wel jammer vond is dat ze geld veloren uit de pot. Ok het is een duur programma, maar het einddoel word zo wel erg mager
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |