abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24961043
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:27 schreef NiNi het volgende:
Volgens mij wint de Mol niets, hoor. Heb er in de voorgaande jaren niets over gehoord eigenlijk.
Ik ook niet, hoewel het eigenlijk niet eens zo gek klinkt. Hij/zij heeft toch ervoor moeten werken.
Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357
pi_24961070
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik dacht dat het zo was:

Winnaar(Diegene die in de finale raad wie de Mol is en daarbij in de test de meeste vragen goed heeft beantwoord, de winnaar wint hierbij ook de pot)
Verliezer(Raad [misschien] ook wel de juiste mol, maar heeft minder vragen goed en verliest daarom)
Mol(heeft de hele spel gesaboteerd en geprobeerd zo min mogelijk geld in de pot te krijgen, zou niet logisch zijn als de Mol probeert om zo min mogelijk in de pot te krijgen om uiteindelijk te pot te winnen, dan zou je juist verwachten dat hij/zij meewerkt om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen, dus wat berc zegt is zinklare onzin)
klopt precies wat ik zeg

--
nouja dat wat de mol krijgt weet ik ook niet helemaal zeker maar vind het erggg logisch

hij/zij krijgt iig iets
  zondag 6 februari 2005 @ 22:38:09 #93
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24961180
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 23:42 schreef Jane het volgende:
Btw, ik zag een paar keer geopperd worden dat die vrachtwagenopdracht zich goed leende om vantevoren te oefenen. Daar moest ik idd ook meteen aan denken en dan is Lottie natuurlijk het meest verdacht.
Alleen... de mol moest er dan natuurlijk wel voor zorgen om gekozen te worden als één van de kandidaten die het sterkste in zijn/haar schoenen staat. Hoe krijgt de mol dat dan voor elkaar?
De spelregels voor dat spel zijn natuurlijk "bedacht" nadat het lijstje bekend gemaakt werd. Als Lottie de mol zou zijn, en ze zou op nummer drie staan, dan zou het misschien wel zo zijn dat er gezegd zou worden dat nummer drie als eerste mag rijden. Ik denk dat de programmamakers misschien op die manier ook de mol proberen te helpen met saboteren.
  maandag 7 februari 2005 @ 00:13:19 #94
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_24962984
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:38 schreef Christine het volgende:
Ik denk dat de programmamakers misschien op die manier ook de mol proberen te helpen met saboteren.
Dat kan best en dat wil ik ook best geloven, maar als de Mol bijv. op nr. 5 was geëindigd, dan was het toch moeilijk geweest om nog iets te verzinnen om hem/haar aan het spel te laten deelnemen.

Btw, over wat de Mol krijgt:
Die krijgt niks, behalve een soort salaris/onkostenvergoeding. In ieder geval geen prijzengeld. Ook niet het geld dat niet in de pot is gekomen. De Mol is gewoon deel van de crew.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 7 februari 2005 @ 09:37:01 #95
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_24966274
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:13 schreef Jane het volgende:
Dat kan best en dat wil ik ook best geloven, maar als de Mol bijv. op nr. 5 was geëindigd, dan was het toch moeilijk geweest om nog iets te verzinnen om hem/haar aan het spel te laten deelnemen.
Er valt altijd wat te verzinnen volgens mij
"Nummer 1 en 2 jullie staan het sterkt in jullie schoenen, dat betekent dat jullie deze opdracht niet mee hoeven doen. Nummer 3 en 4 zijn zo aan de beurt, we beginnen met nummer 5 en 6."

Ik denk trouwens nog steeds dat Victoria de mol is, maar enkel omdat ze zo hard "ik dacht het wel" riep op Yvonnes opmerking of ze ook letterlijk zou blijven staan. Verder heeft ze niks mollerigs gedaan deze aflevering, maar dat kan ook een tactiek zijn... als alles in het honderd loopt, hoeft de mol in principe weinig te doen.

Maar het zou net zo goed heel iemand anders kunnen zijn.

Bij de eliminatie hoorde je trouwens weer heel hard die vogeltjes.
pi_24971088
Ik weet niet of in de vorige topics (in eider geval niet op de laatste 5 pagina's) deze redenatie al is gegeven, maar ik denk dat Gijs het moet zijn. Maar... eerst was Roeland het. Door het uitvallen van Roeland had het programma geen mol meer. Enige mogelijkheid die ze hadden: maak de uitvaller (Gijs) de nieuwe mol. Klopt volgens mij ook met de muzikale aanwijzing when I said goodbeye....
pi_24971168
Dadelijk weer een muzikale hint die niemand begrijpt, omdat die zo moeilijk is

Overigens, doet bij jullie wieisdemol.com ook zo raar, en kunnen jullie je ook niet inloggen bij wieisdemol.nl om de test te doen?
pi_24971240
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:29 schreef tjez__ het volgende:
Ik weet niet of in de vorige topics (in eider geval niet op de laatste 5 pagina's) deze redenatie al is gegeven, maar ik denk dat Gijs het moet zijn. Maar... eerst was Roeland het. Door het uitvallen van Roeland had het programma geen mol meer. Enige mogelijkheid die ze hadden: maak de uitvaller (Gijs) de nieuwe mol. Klopt volgens mij ook met de muzikale aanwijzing when I said goodbeye....
zo'n beetje iedereen kwam met die redenatie
Ik dacht het zelf ook, en dacht vanaf het begin af aan dat gijs de mol was. Maar nu absoluut niet meer, gewoon omdat ie zich helemaal niet als een mol gedraagd (niemand natuurlijk maar bij gijs weet ik het gewoon bijna zeker

[ Bericht 1% gewijzigd door berc op 07-02-2005 14:48:29 ]
pi_24971415
Niet alleen gedraagt hij zich als een over-enthousiaste kandidaat, ik zou het ook een grove belediging vinden en zelfs enorm flauw als het Gijs toch blijkt te zijn!

Maar het is Gijs niet, het is Lottie...
pi_24971524
Daar was ik al bang voor, sorry! (ik zal volgende keer nog meer lezen...)
  maandag 7 februari 2005 @ 15:02:49 #101
1986 Jane
pi_24971563
Muzikale aanwijzing:

Het intro van Number Two van Joe Jackson, met daar doorheen morsecode.

Je kunt het naluisteren op www.schiffers.fm
  Moderator maandag 7 februari 2005 @ 15:12:23 #102
42184 crew  DaMart
pi_24971687
Number 2?

Wie stond er tweede bij de line-up na de tweede opdracht? Of slaat het op degene die de tweede keer het koffertje verwisselde?
  maandag 7 februari 2005 @ 15:17:33 #103
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_24971772
Hint 1 - Aflevering 1: Never Say Goodbye [Bon Jovi - Never Say Goodbye]

Hint 2 - Aflevering 2: A Mole Digging In A Hole(1x herhaald) [U2 - Elevation]

Hint 3 - Aflevering 3: When I Said Goodbye [Steps - When I Said Goodbye]
(Fragment Fabeltjeskrant van Meneer de Uil: 'Oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker')

Hint 4 - Aflevering 4: Number Two [Intro Joe Jackson - Number Two | volgens Jane] (Morsecode in verwerkt)
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 7 februari 2005 @ 15:24:20 #104
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_24971867
Tja, ik blijf, vooral door de hints, toch maar bij Gijs.
In het programma vind ik hem ook wel verdacht overkomen hoor, maar heb hem nog totáál niet kunnen betrappen op mollenstreken.
Maar toch is Gijs mijn Mol.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 7 februari 2005 @ 15:26:26 #105
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_24971892
Ik denk nog steeds dat het Sander is, alhoewel de laatste hint toch weer naar Roeland kan wijzen(misschien komt hij nog terug?)
  Moderator maandag 7 februari 2005 @ 15:29:11 #106
42184 crew  DaMart
pi_24971940
Die morsecode kan natuurlijk betekenen dat er een code gekraakt moet worden. Number 2 geeft dan aan opdracht 2, waardoor deze hint kan verwijzen naar de letters die verborgen zitten onder de borden die de kandidaten vasthouden na het tweede spel.
pi_24972033
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:29 schreef DaMart het volgende:
Die morsecode kan natuurlijk betekenen dat er een code gekraakt moet worden. Number 2 geeft dan aan opdracht 2, waardoor deze hint kan verwijzen naar de letters die verborgen zitten onder de borden die de kandidaten vasthouden na het tweede spel.
good thinking
  maandag 7 februari 2005 @ 15:39:45 #108
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_24972071
Hint 3 gaat toch duidelijk over Gijs?
Bij zijn afscheid zei hij hard "Ik ben de Mol niet". (When he said goodbye). Dan hoor je de fabeltjeskrant, dat geeft aan dat het een leugen was.
Maar goed, misschien is 'ie ook voor andere Mollen te verklaren. .
pi_24972096
'Be My Number Two' van Joe Jackson... En de morse is volgens wieisdemol.com mensen I Y...
  maandag 7 februari 2005 @ 15:42:47 #110
1986 Jane
pi_24972124
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:41 schreef MadGuy het volgende:
Be my number two van Joe Jackson... En de morse is volgens wieisdemol.com mensen I Y...
Nou, ik heb net zelf ook zitten puzzelen omdat een paar mensen zeiden dat A en C er meer op leek, en volgens mij is dat het ook. A en C dus.

Probeer het zelf maar eens uit: http://www.scphillips.com/morse/trans.html
pi_24972133
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:29 schreef DaMart het volgende:
Number 2 kan ook verwijzen naar Lottie, die op de tweede plek stond van mensen die het stevigst in hun schoenen staan.
pi_24972142
Ik zal eens kijken. Ik heb weinig kaas gegeten van morse, dus ik ga vooral op andere mensen af. Hoe zou je de A en C kunnen verklaren?
  maandag 7 februari 2005 @ 15:46:20 #113
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_24972172
Hint 3 kan ook over Roeland gaan.
In Aflevering 3 nam Roeland afscheid vanwege een 'vermeende infectie' (When he said goodbye). Dan hoor je de fabeltjeskrant, dat geeft aan dat we in een waan worden gelaten(dat we spreekwoordelijk zitten te slapen en/of dat het een fabeltje is dat Roeland definitief afscheid neemt).
Die theorie past ook goed bij Hint 2 want in Aflevering 2 werd 2x de scené getoond dat Roeland in de grot zit te graven.
pi_24972181
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:42 schreef Jane het volgende:
Nou, ik heb net zelf ook zitten puzzelen omdat een paar mensen zeiden dat A en C er meer op leek, en volgens mij is dat het ook. A en C dus.

Probeer het zelf maar eens uit: http://www.scphillips.com/morse/trans.html
Ja, volgens mij ook.

Kort - lang | lang - kort - lang - kort.
pi_24972236
Het zou heel goed kunnen inderdaad, al ligt het dicht bij elkaar.

Hmm, slaat het dan wellicht weer op Lottie (ik ook met mijn Lottie obsessie). Number Two en tussen de A en de C zit de B, de tweede letter van het alfabet...

Argh, ik moet hiermee stoppen!
pi_24972272
Heeft iemand van de kandaten ooit iets voor C&A gedaan ofzo?
  maandag 7 februari 2005 @ 15:55:00 #117
1986 Jane
pi_24972299
Ok, hier ook maar even voor degenen die het nog na willen luisteren.

De morse in de hint.

A C in morse.
  maandag 7 februari 2005 @ 16:11:29 #118
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_24972505
Ja, het is AC. .

Weet iemand de nummers die op huun bordjes stonden vrijdag?
pi_24972531
quote:
Op maandag 7 februari 2005 16:11 schreef BVO het volgende:
Ja, het is AC. .

Weet iemand de nummers die op huun bordjes stonden vrijdag?
Klikkerdeklik wat zien ik?
  maandag 7 februari 2005 @ 16:15:20 #120
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_24972563
Ik denk dat die number two slaat op de letter B, die dus mist.
Dat is dan weer een verwijzing naar de letters die soms ontbreken in woorden (die theorie is in een eerder topic al genoemd)
  maandag 7 februari 2005 @ 18:23:57 #121
71384 Urnie
.... is een zij
pi_24974375
Oké, muzikale hint: Be my number two (anders gezegd: B, my number two). Plus de morsecode: A C. Dan krijg je als uitkomst: ABC. (het alfabet)

Die theorie met de nummers op de bordjes (van de link van Madguy hierboven): Alle namen in alfabetische volgorde (behalve Victoria dan) maakt de zin:
VOO JULLIE ZIJN HIER GEEN CLOUS OF WEL SOMS.

Raadsels blijven voor mij: de "ontbrekende R" in deze zin, waarom moet Victoria op een andere plaats gezet worden om een goede zin te krijgen? En wie is dan de mol?????

Die theorie dat Roeland weer terug zou komen, zie ik echt niet zitten.

Tot nu toe was Yvon mijn mol, maar met deze aanwijzingen denk ik dat ik ga overschakelen naar Victoria.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_24974686
Ik vond dit op WIDM.com en vond het erg interessant:

Aanwijzing dat Jim de mol is:

Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423. Symphony No.9 heeft als naam "The Great" wat overeenkomt met de achternaam van Jim.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 7 februari 2005 @ 18:47:58 #123
71384 Urnie
.... is een zij
pi_24974743
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:43 schreef RayMania het volgende:

Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423. Symphony No.9 heeft als naam "The Great" wat overeenkomt met de achternaam van Jim.
Kijk, dit is nou echt een WIDM-aanwijzing! Idd, erg interessant!
Verdorie, moet ik nou gelijk alweer overstappen op een nieuwe mol???

Maar hoe zit het dan met die muzikale aanwijzingen????
  maandag 7 februari 2005 @ 18:51:48 #124
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_24974801
ABC eilanden.
die missende letter R zou dan iets te maken kunnen hebben met een stad op bonaire.
Rincon is een oude stad in bonaire.
ook is het een stad in puerto rico en er is een oekrainse voetballer die zo heet.
in het spaans betekent 'rincon' uithoek

nu nog ff verder puzzelen om het iets te laten betekenen met een van de kandidaten.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_24974840
Ik dat het ook serieus een aanwijzing is. Waarom is die 423 meter belangrijk om te vermelden?
En het valt ook allemaal precies in elkaar, zoveel toeval kan toch niet .

Over de muzikale aanwijzingen:
Ik denk dat ze vandaag bedoelen dat er een hint zit in de codes op de bordjes. Alleen wij waren eerder voordat de muzikale aanwijzing werd uitgezonden.
Je kan ABC maken van die 3 letters (morse + B), dat slaat op de bordjes (a=1, b=2 etc).
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  maandag 7 februari 2005 @ 18:58:54 #126
71384 Urnie
.... is een zij
pi_24974889
quote:
Op maandag 7 februari 2005 18:53 schreef RayMania het volgende:
Ik dat het ook serieus een aanwijzing is. Waarom is die 423 meter belangrijk om te vermelden?
En het valt ook allemaal precies in elkaar, zoveel toeval kan toch niet .

Over de muzikale aanwijzingen:
Ik denk dat ze vandaag bedoelen dat er een hint zit in de codes op de bordjes. Alleen wij waren eerder voordat de muzikale aanwijzing werd uitgezonden.
Je kan ABC maken van die 3 letters (morse + B), dat slaat op de bordjes (a=1, b=2 etc).
Ja, en JIM en MOL hebben ook maar 3 letters.... of is dat weer iets te simpel gedacht?
  maandag 7 februari 2005 @ 19:15:58 #127
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_24975146
quote:

Jim speelt muziek van Schubert in de auto; in de de roadtrain scene noemt Angela (heel) nadrukkelijk de lengte van het parcour en de roadtrain: 423 en 53. In '53 (1953) was er in Keulen een live uitvoering van Symphony No.9 in C major, D.944 van Schubert. Een deel (Amadeo) van deze symphonie is op CD uitgebracht onder nummer 423.
marc marie speelt de hoofdrol in amadeus
klopt helaas niet helemaal
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_24976358
Was geweldig gemonteerd , Jim die uit zn plaatje gaat op Schubert en dan shots uit de andere auto waar keiharde hiphop (oid) werd gedraaid!
  maandag 7 februari 2005 @ 21:51:29 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_24977611
Die hint met Schubert is ook te vergezocht denk ik. Die 9e symfonie zal heus ook wel in andere jaren uitgevoerd zijn en wat houdt dat nummer 423 precies in?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 8 februari 2005 @ 01:22:24 #130
1986 Jane
pi_24981219
Ik plaats hem hier toch maar weer even. Van www.wieisdemol.com.

pi_24983972
De ontbrekende R in de zin "VOO JULLIE ZIJN HIER GEEN CLOUS OF WEL SOMS" zou misschien ook op Roeland kunnen slaan. De R van Roeland. Misschien komt ie weer terug?
pi_25007419
na de laatste aflevering vind ik drie mensen verdacht Jim (op dit moment mijn mol), Lottie en Victoria

Toch heb ik nog in mijn achterhoofd dat Roeland terugkeert...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_25007458
quote:

Briljant gevonden dit

Ik moet zeggen dat ik het idd erg vaag vond dat Jim een Schubert-fan is. Vind ik niet echt bij hem passen (maar daarom tegelijkertijd ook weer wel, vind het wel een coole rare snuiter) Was wel erg mooi gemonteerd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:04:54 #134
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_25021426
tvp

Wat een leuke theorieen! *smul*
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:09:25 #135
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_25021505
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 15:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het idd erg vaag vond dat Jim een Schubert-fan is. Vind ik niet echt bij hem passen
Juist wel... hij schrijft ook musicals, remember
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')