Maar dat licht natuurlijk anders als je een selectie team traint (zoals ik), wij spelen zeker wel op tactiek hoor, eerlijk gezegd: anders zou het niet veel soeps zijn!!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:01 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht dat het om trainers van amateurclubs ging.
Maar goed, bij de F-jes moet je niks aan tactiek en conditie doen. Die moet je laten ballen. Dat is juist de charme.
Hoe raad je hetquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:03 schreef tong80 het volgende:
Nee geen trainer, wel zelf gevoetbald en te jong naar de senioren gegaan. Maar leukl dat je een trainer bent. Volgens mij ben je zelf ook nog jong en vind je het hartstikke leuk om te doen. En laat ze in hemelsnaam geen rondjes lopen.
Tegenwoordig zijn er velen die het niet met je eens zouden zijnquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar ik dacht dat hier stukjes over amateurtrainers kwamen. Mannen als Aandewiel, Van den Berg, Lee en Leushuis.
Maar ik vind het altijd zo sneu om met F-jes over systemen en overspelen te beginnen. Zelfs niet met de F1. Lol maken moet de basis zijn. 10 ventjes bij de bal, 2 keepertjes, 1 die bloemetjes plukt en 1 die naar zijn moeder zwaait.
Zou ik zeker doen!! Het is echt geweldig en in een paar maanden uitgegroeid tot zo ongeveer mijn grootste hobby!!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb er al wel over gedacht om de jeugd te gaan trainen met een kameraad van me, maar concrete plannen zijn er nog niet. ( en de tijd ook nog niet)
Die bestaat niet. Excelsior heeft een eigen (onderlinge) F-jes competitie met teams als Ajax, Feyenoord, Heracles en FC Twente.Alleen de F1 speelt tegen teams uit andere plaatsen. Ieder team heeft zijn eigen shirtjes. (zie foto hieronder) Ik zou dus zomaar trainer kunnen worden van Ajax.quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:18 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Die bestaat niet. Excelsior heeft een eigen (onderlinge) F-jes competitie met teams als Ajax, Feyenoord, Heracles en FC Twente.Alleen de F1 speelt tegen teams uit andere plaatsen. Ieder team heeft zijn eigen shirtjes. (zie foto hieronder) Ik zou dus zomaar trainer kunnen worden van Ajax.
[]afbeelding]
Ik voetbalde tot m'n 40ste bij NIVO-sparta. Na m'n eerste jaar in de B-1 kwam ik al als spits in het eerste tot m'n 26ste in het eerste gespeeld tot ik moesty stoppen wegens een blessure.Was 2de klas KNVB./ Na m'n dertigste weeer bij de veteranen gespeeld. Dus ik ben een ouwe zakquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:19 schreef PAA-053 het volgende:
Ja klopt ja, op 3 na dacht ik.
Nou, ik speelde in de B2, maar ben nu half jaartje gestopt, heel druk met school, 5 VWO, en misschien een beetje faalangst....![]()
Jij dan?
Ook niet verwachtquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik voetbalde tot m'n 40ste bij NIVO-sparta. Na m'n eerste jaar in de B-1 kwam ik al als spits in het eerste tot m'n 26ste in het eerste gespeeld tot ik moesty stoppen wegens een blessure.Was 2de klas KNVB./ Na m'n dertigste weeer bij de veteranen gespeeld. Dus ik ben een ouwe zak
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Clubs uit de omgeving zijn er niet zo blij mij, Excelsior zou de hofleverancier van de omgeving zijn met het aantal teams. Hoe die jochies verdeeld worden weet ik niet, maar iedereen loopt er in ieder geval trots bij.
Maar je hebt er nooit aan gedacht een team te gaan trainen?quote:
De besten van de onderlinge competities vormen samen het F1 team. Dit team speelt niet mee in de onderlinge competitie die uit allemaal Excelsior spelertjes bestaat. Vervolgens gaan ze allemaal naar de E, daar hebben we er 11 van.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:27 schreef PAA-053 het volgende:
[..]Daar gaat het om toch, dat het voor de spelertjes leuk is?
Ik kan me wel voorstellen dat de clubs er niet blij mee zijn....maargoed er is dus nog 1 team over, de F1? Dat zorgt er wel voor dat alleen de allerbeste naar jullie toe kunnen, en dat doet de kwaliteit van de amateurteams weer goed, dus dat is toch ook wel positief?
Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:08 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn er velen die het niet met je eens zouden zijn
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar als je hoog speelt, zoals onze F1, hoogste landelijke amateur niveau, dan moet je toch wel!? Bovendien, het is wel goed voor de ontwikkeling van die jochies!
Leuk idee voor een topicquote:Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar ik dacht dat hier stukjes over amateurtrainers kwamen. Mannen als Aandewiel, Van den Berg, Lee en Leushuis.
Maar als je een goese groep hebt, die hoog speelt, leren ze zo niet echt goed voetballen voor de D. Vele clubs hebben grote belangen met D teams, dus is ook de voorbereiding op ht spelen in de D en hoger erg belangrijk.....zeker BVO'smoeten hun E en F teams wel heel compleet leren voetballen, omdat dat nu eenmaal nodig is, om ook een goede D lichting te hebben!quote:Op zaterdag 29 januari 2005 15:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.
* Opschrijft *quote:
zorg dat die kinderen plezier erin hebben, dan blijven ze op voetbal.quote:Op maandag 31 januari 2005 15:07 schreef PAA-053 het volgende:
Allereerst: ik ben geen ouder
Ten tweede: Ik probeer ze al een beetje "op te leiden" voor het voetbal in de E en later de D....ze kunnen al goed met een bal omgaan ,en daarom probeer ik nu wat verder te gaan. Verder moet je gewoon bij 2e jaars F selectie wel met een goede opstelling en tactiek spelen, het gaat er ook om dat je goed speelt en putnen pakt! Natuurlijk is dit voor de jochies neit zo....die vinden het ook met opstelling en tactiek al leuk genoeg.
Vom leert op dat gebied een hoop van die gastjesquote:Op maandag 31 januari 2005 22:20 schreef VoreG het volgende:
Jij jeugdtrainer? Je moet ze ook wel wat verantwoordelijkheid bijbrengen.
Maar mama zegt dat ik nog niet mag drinkenquote:Op maandag 31 januari 2005 22:25 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Vom leert op dat gebied een hoop van die gastjes![]()
quote:Op maandag 31 januari 2005 21:31 schreef PAA-053 het volgende:
Vindt je dat ik het slecht doe dan?
Ben je zelf ook traienr?
Dat begrijp ik en bedoelde ik ook niet serieus hoorquote:Op maandag 31 januari 2005 23:39 schreef just me het volgende:
[..]
...
ik kan vanachter mijn pc niet zien of jij het goed of slecht doet.. ik ben alleen kritisch en ben blij dat er aan onze F-jes minder "eisen" gesteld worden
...
Ga je ook de pupillentrainerscursus volgen? Welke regio zit je? Mss komen we wel samen in een groep ofzo....quote:Op maandag 31 januari 2005 22:16 schreef Vom het volgende:
Helemaal gemist dit topic.
Ik ben nu iets meer dan een jaar trainer (halverwege vorig seizoen ingestapt), samen met een andere speler uit mijn team. Ik train nu de C6 en dan merk ik toch weer dat sommige jongens teveel verschillende trainers hebben gehad. We zijn nu bezig met een beetje fysiek werk en balcontrole, want dat is bij sommige jongens erbarmelijk slecht.
Via de club wordt binnenkort de jeugdtrainerscursus van de KNVB gedaan, betaald en wel
(De club heeft dit besloten nadat ons team dat had aangevraagd, wij hebben nl 8 jeugdtrainers)
Wat jij zegt lijkt me kloppen, maar alleen voor de 1e jaars F-jes! Die periode is als kennismakeing denk ik, en dan in het tweede jaar, als ze al dan niet selectie gaan spelen, lijkt het mij toch prima kunnen on met een systeem te gaan spelen. Zeker bij een club die wat groter is, zoals die van mij, 10 F teams, zitten er gewoon hele goede spelertjes tussen, die een systeem ook al prima aankunnen. Ik verbaas me er nog elke week over hoeveel die mannetjes al begrijpen!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Een systeem bij de F-jes? Ik weet niet hoor, maar bij mijn club zijn ze nog niet zo gedisciplineerd... Vanaf de E-tjes lukt het wel enigzins. Ik vind eigenlijk dat de F dient als kennismaking. Je ziet een beetje wat een spelertje kan en kan dan op het eind misschien een beetje een sysyteem meegeven, maar dat werk is in mijn ogen meer voor de E.
Die cursus wordt bij ons op de club gegeven, omdat er veel mensen zijn die het willen gaan doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:31 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ga je ook de pupillentrainerscursus volgen? Welke regio zit je? Mss komen we wel samen in een groep ofzo....
Ze zitten precies in de leeftijd dat ze gaan drinkenquote:Op maandag 31 januari 2005 22:20 schreef VoreG het volgende:
Jij jeugdtrainer? Je moet ze ook wel wat verantwoordelijkheid bijbrengen.
Soms is alles al gezegd.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:35 schreef PAA-053 het volgende:
Kickje.......er reageert toch nog wel iemand!?
Mezelf op de kop krabben en me afvragen wat er mis gaat met deze manier van training geven! Ik vind het overigens vreemd dat jij in je eentje trainingen geeft.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef PAA-053 het volgende:
Kan, vind ik wel jammer iig.....
Hoe zouden jullie dit oplossen??
Normaal doe ik het met mijn buurman, een volwassene. Maar die was er niet, dus bij uitzondering deed ik het alleen. Waarom vind je dat trouwens raar?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:34 schreef just me het volgende:
[..]
Mezelf op de kop krabben en me afvragen wat er mis gaat met deze manier van training geven! Ik vind het overigens vreemd dat jij in je eentje trainingen geeft.
Toch wat harder optreden lijkt me. Roep ze eens bij elkaar en zeg hoe ze met elkaar om moeten gaan, je bent immers samen een team. Vraag ze wat ze nou willen, voetballen of elkaar de koppen inslaan? Vervolgens lekker gaan voetballen, complimenten uitdelen voor goede dingen en zorgen dat er plezierig wordt gevoetbald. Als het goed is heb je de regels dan niet zo nodig. Als ze maar weten wat de consequenties zijn als ze zich niet aan de regels houden.quote:
quote:Op zaterdag 5 februari 2005 21:44 schreef pfaf het volgende:
Aah leuk, had dit topic compleet gemist.
Ik vind het vreemd dat de club jou daar dan alleen opzet, hebben ze geprobeerd om een vervanger voor je buurman te zoeken? Je zit ook met een stuk verantwoording naar de ouders toe.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:43 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Normaal doe ik het met mijn buurman, een volwassene. Maar die was er niet, dus bij uitzondering deed ik het alleen. Waarom vind je dat trouwens raar?
Ik weet niet hoe het bij jouw club geregeld is, maar in het algemeen zijn amateurclubs al lang blij dat er twee vrijwilligers gevonden kunnen worden als begeleiding van een (laag) jeugdteam..quote:Op zondag 6 februari 2005 17:34 schreef just me het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat de club jou daar dan alleen opzet, hebben ze geprobeerd om een vervanger voor je buurman te zoeken? Je zit ook met een stuk verantwoording naar de ouders toe.
quote:Op zondag 6 februari 2005 18:41 schreef tong80 het volgende:
..om over reddend zwemmen maar te zwijgen mocht het hard regenen.
maak me maar belachelijk tong80quote:Op zondag 6 februari 2005 18:41 schreef tong80 het volgende:
Idd schandalig dat je niet eens een pedagogische opleiding hebt. Je hebt waarschijnlijk ook geen EHBO diploma, om over reddend zwemmen maar te zwijgen mocht het hard regenen. Je moet toch minimaal een cursus assertiviteit en een cursus manuele expressie hebben gevolgd om een F-1 team te mogen coachen. Ik vind het echt onverantwoord.
quote:Op zondag 6 februari 2005 18:41 schreef tong80 het volgende:
Idd schandalig dat je niet eens een pedagogische opleiding hebt. Je hebt waarschijnlijk ook geen EHBO diploma, om over reddend zwemmen maar te zwijgen mocht het hard regenen. Je moet toch minimaal een cursus assertiviteit en een cursus manuele expressie hebben gevolgd om een F-1 team te mogen coachen. Ik vind het echt onverantwoord.
Je kan wel tegen een stootjequote:
Zeker een luxe-positie ja! Bij ons, als er iemand niet kan, kan er echt niet zomaar een trainer invallen hoor! Iedereen moet toch ook afstemmen met zijn werk, shool in mijn geval dan! 2 keer in de week is al lastig zat...ik zou er trouwens wel blij mee zijn, maar helaas gaat het er bij ons niet zo aan toe. Al is het ook goed dat ik ook eens een training alleen doe, en ik denk dat dat voor meer jonge trainers geldt.quote:Op zondag 6 februari 2005 19:47 schreef just me het volgende:
[..]
maak me maar belachelijk tong80![]()
ik geef gewoon mijn mening en zie hoe het bij ons er aan toe gaat. Als er bij ons een trainer uitvalt wordt ervoor gezorgd dat iemand anders bijspringt. Misschien een luxe-positie hoor.
God, had helemaal gemist dat dit topic gekickt isquote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zaterdag ben ik gevraag om volgend jaar trainer/coach bij de D1 te worden. Dat ga ik waarschijnlijk wel doen, want die jongens zijn allemaal gemotiveerd en spelen erg goed. Het is meer de vraag of ik ze nog wat kan leren.
De keeper van m'n huidige elftal is er opeens mee opgehouden. Had er geen zin meer in. Moeten maar weer zien hoe we dat oplossen.
Ja, dat heb ik nou ook! Ze kunnen er nog weinig van, al zijn ze natuurlijk ook nog maar 8 he, F2 teamquote:Op donderdag 17 februari 2005 19:54 schreef Yeahinho het volgende:
Hooghouden is bij mij juist altijd een drama. In het huidige team dan... Daar zijn enkele spelertjes die het wel aardig kunnen (maar alleen door de bal met de handen op te gooien en met maar 1 been tegen de bal te trappen
), maar het merendeel komt niet verder dan 3 keer letterlijk per ongeluk de bal aan te raken voordat ie op de grond is
.
In het selectie-team dat ik eerder heb (mee)getraind ging het daarentegen uiteraard een stuk beter. Daar werd de bal zelfs opgewipt en konden sommigen leuke trucjes.
In Haarlem weet ik dat er winkels zijn van de Slegte voor goedkope boeken, daar heb ik ook een stuk of wat boeken vandaan met oefenstof.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:21 schreef Woutertje het volgende:
Heeft iemand goede links, titels van boeken etc. om mij aan ervaring te helpen??
ThnQ,
woutertje...
quote:Nederland (0031)
Alkmaar
Payglop 9
1811 HM Alkmaar
Tel. 072-5202232
Fax 072-5123111
Amersfoort
Arnhemsetraat 12
3811 LH Amersfoort
Tel. 033-4228003
Fax 033-4228000
Amsterdam
Kalverstraat 48-52
1012 PE Amsterdam
Tel. 020-6225933
Fax 020-6241620
Arnhem
Jansstraat 28
6811 GJ Arnhem
Tel. 026-442 05 97
Fax 026-446 06 94
Breda
Ginnekenstraat 117
4811 JG Breda
Tel. 076-520 84 85
Fax 076-514 77 21
Den Bosch
Vughterstraat 26
5211 GH Den Bosch
Tel. 073-6147531
Fax 073-6891358
Den Haag
Spuistraat 21
2511 BC Den Haag
Tel. 070-363 97 12
Fax 070-345 77 60
Dordrecht
Voorstraat 280
3311 ET Dordrecht
Tel. 078-6390180
Fax 078-6390238
Eindhoven
Rechtestraat 36a
5611 GP Eindhoven
Tel. 040-244 74 19
Fax 040-243 91 33
Enschede
Marktstraat 13
7511 GC Enschede
Tel. 053-431 92 00
Fax 053-432 25 58
Groningen
Herestraat 33
9711 LB Groningen
Tel. 050-312 14 22
Fax 050-318 11 70
Haarlem
Grote Houtstraat 100
2011 SR Haarlem
Tel. 023-531 52 50
Fax 023-531 90 13
Hilversum
Kerkstraat 101
1211 CM Hilversum
Tel. 035-6286780
Fax 035-6295986
Leiden
Breestraat 73
2311 CJ Leiden
Tel. 071-512 20 07
Fax 071-514 85 08
Maastricht
Grote Staat 53
6211 CV Maastricht
Tel. 043-321 72 96
Fax 043-325 84 31
Nijmegen
Molenstraat 54
6511 HG Nijmegen
Tel. 024-323 82 93
Fax 024-322 46 74
Rotterdam
Coolsingel 83
3012 AE Rotterdam
Tel. 010-413 83 05
Fax 010-233 15 28
Tilburg
Heuvelstraat 101c
5038 AC Tilburg
Tel. 013-544 30 11
Fax 013-545 38 82
Veenendaal
Hoofdstraat 66 A
3901 AT AC Veenendaal
Tel. 0318-510259
Fax 0138-511948
Utrecht
Oudegracht 121
3511 AH Utrecht
Tel. 030-231 30 01
Fax 030-233 36 69
Zwolle
Melkmarkt 10
8011 MC Zwolle
Tel. 038-421 44 08
Fax 038-421 42 29
Eens.quote:Op donderdag 24 februari 2005 17:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Heren, boeken en cursussen zijn slechts aanvulling hè.
Ik las iets over 'leren hoe de jongens te benaderen'. Als je dat niet kan, zou ik me afvragen waarom je trainer wil worden. Wat wil je daaraan leren, ga je dan hetzelfde doen als degene die je observeert?
Uiteraard. Daar moet je dus feeling voor hebben is mijn punt.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:52 schreef just me het volgende:
Ik denk zelf dat er binnen één team nog kinderen verschillend benaderd moeten worden
Nee, absoluut niet eigenlijk. Hij is namelijk wel "populair" en zoals ik zei goed, dus dat is het niet....ik begrijp het echt niet, het zijn echt stemmingen die een paar weken duren en dan gaat het wel weer......quote:Op maandag 28 februari 2005 20:31 schreef Woutertje het volgende:
misschien word het jochie door teamgenootjes over geslagen ?? dan moet ik terug komen op de tips die ik kreeg, geef de jongen een belangrijke rol....(aanvoerder bijv)
Ja dat zou kunnen, maar ik denk niet dat dat werkt, omdat zijn ouders hem, alsnog geweldig vindenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Misschien dat z'n ouders je meer kunnen vertellen, of gaat dit te ver om hen in te schakelen? (Ligt ook aan de mensen, deze aanpak kan ook in negatieve zin werken)
Heb je al eens gezellig met hem een flesje limonade gedronken en hem gezegd dat JIJ het idee hebt dat hij minder enthousiast is en of het klopt wat je denkt?quote:Op maandag 28 februari 2005 19:34 schreef PAA-053 het volgende:
Ik wil hem dus weer plezier in het voetballen geven, want dat lijkt hij helemaal kwijt te zijn, en/of aan het voetballen krijgen!
PAA
Nee zelf niet, maar een goede kameraad van me die wel een jeugdteam leidt heeft hier bij verschillende spelertjes ook wel eens last van.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:05 schreef PAA-053 het volgende:
Tsja, bekend probleem bij mijn eliteclubje..... (echt waar!)
Ervaring hiermee dan, Vaduz (en de anderen uiteraard)?
Doe maar uitgebreid verslag danquote:Op woensdag 2 maart 2005 12:36 schreef grolseboys het volgende:
Vanavond ga ik naar de graafschap waar mijn oudste zoon [13] is uitgenodigd voor 4 trainingen,alleen van die trainingen kan ik al een hoop leren.
Groetjes Rudi![]()
Dan denk ik toch echt dat hij zenuwachtig is of bang om iets fout te doen.......ik spreek uit ervaring....quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:24 schreef grolseboys het volgende:
Hij had zelf ook al over krachttraining ,denk dat hij meer het voetbal moet maken ,speelt hij een bal blijft ie rustig staan ,dan denk ik als je een bal speelt maak dan meteen een actie en bied je aan voor een combinatie.
Dat hij het voor zichzelf doet weet hij ,want ik zei als je jou best niet doe ga je volgende keer maar op de fiets 35 km. doe ik niet hoor!!
Gr.Rudi ps.Tuurlijk ik kan jou niet beoordelen hoe jij het doet ,wat ik zo uit jou teksten begrijp is de training wel in orde.
zorg dat als je meeloopt, het niet gewoon een vader is die vroeger ook wel eens een bal heeft geschopt, maar iemand met een "opleiding", die nadenkt over wat hij doet, een opbouw heeft, bepaalde facetten steeds terug laat komen, een bepaalde methodiek.quote:Op donderdag 3 maart 2005 10:30 schreef PAA-053 het volgende:
Ah ja, die training is denk ik wel in orde, maar het punt is dat ie beter moet worden wil ik hogerop komen he, vandaar dat ik selectieteams wil gaan trainen, puur voor mijn ontwikkeling. Natuurlijk is het ook goed voor mijn ontwikkeling als ik alleen een lager selectieteam ga trainen, maar misschien kan ik beter nog ff een paar jaartjes meelopen.....wat vinden jullie?
PAA
Tsja, waarom zou hij zich dan niet volledig inzetten? En dat zou ik uiteraard niet weten, ik ken hem verder ook niet....misschien laat hij het niet merken oid dat hij toch wel tegen die spelers opkijkt?quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:00 schreef grolseboys het volgende:
Bjoro je hebt gelijk ,alleen jammer dat ik dat elftal niet train hij zit in de C1 die hebben een betaalde trainer.
En interval training mis ik daar ,maar daar wou hij het met trainer over hebben ,dus hij wil wel.
hij krijgt nog 2 kansen om te trainen en mischien een wedstrijd ,maar voor hem is het mooi om zoiets mee te maken. gr. rudi
PAA 053 ik denk niet dat hij zenuwachtig is hij is een koele kikker of hij laat het niet merken naar buiten toe. gr. rudi
Als je een half veld hebt, kun je toch in de breedte trainen ?quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:58 schreef PAA-053 het volgende:
Ben ik gedeeltelijkmet je eens Doekes. Je leert er idd heel veel van, maar niet alle facetten ztten erin. Als wij trainen hebben wij bijv. nooit een geheel voetbalveld ter beschikking. Voor een vedediger is het belangrijk om sioms een lange pass te kunnen geven. Hoekan hij dit oefenen op een klein trainingsveldje? Is maar 1 van de vele dingen die ik op zou kunnen noemen.....
Kun je je menings misschien wat verder toelichten?
PAA
ik wacht afquote:Op donderdag 3 maart 2005 16:42 schreef grolseboys het volgende:
daar komt ie justme
binnenquote:Op donderdag 3 maart 2005 18:09 schreef grolseboys het volgende:
Ik hoop dat het goed is gegaan met de mail had een paar kleine problemen met email progamma.
Dat probleem heb ik niet, ik zal het ff voor je overzetten naar Word zo goed en zo kwaad als dat gaat......quote:Op donderdag 3 maart 2005 18:23 schreef just me het volgende:
[..]
binnen
maar het is een file die ik niet kan openen![]()
hier kan hij ook niet geopend worden. zou je voor mij ook een poging willen wagen ?quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:01 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Dat probleem heb ik niet, ik zal het ff voor je overzetten naar Word zo goed en zo kwaad als dat gaat......
Oh en Tong, post hier eens wat vaker dan zou ik zeggen![]()
!
nee, ik ben vooralsnog de persoon die overneemt. Ik kan wel een aantal oefeningen bedenken uit het repetoire dat ik als speler voorgeschoteld heb gekregen, maar dat is niet bijster bijzonder.quote:Op donderdag 3 maart 2005 20:10 schreef grolseboys het volgende:
Heeft er iemand complete trainingsprogamma voor de F of E pupillen
Of leuke nuttigge ideeën,vooral omdat hier veel trainers zijn is een uitwisseling van oefenstof zeer nuttig .
Ben zelf ook oefenstof aan het maken met visio ,teken progamma je kunt voetbalspelers downloaden,pionen etc.
Ik heb voor mijn pupillen huiswerk gemaakt ook met visio ,niet alleen voor het kind maar zo zien ouders dat er veel aandacht aan die jongens wordt besteed.
De pionnen e.d. laten opruimen werkt altijd als een goeie stimulans, want dan kan de winnende partij als eerste onder de douche staan, wat in hield dat ze warm water hadden.quote:Op donderdag 3 maart 2005 15:50 schreef Woutertje het volgende:
Als je de verliezende partij dan ook nog een soort van straf geeft, dan gaan beide teams er nog extra hard voor.
jah, of zoals eerder gesuggereerd: Opdrukken, laten springen etc. Mijn trainer gebruikte altijd het zogenaamde kruis. Een sprint, diagonaal over het veld. dat een aantal keer. nou reken maar dat je er voor gaat hoor.quote:Op donderdag 3 maart 2005 21:49 schreef Merson het volgende:
[..]
De pionnen e.d. laten opruimen werkt altijd als een goeie stimulans, want dan kan de winnende partij als eerste onder de douche staan, wat in hield dat ze warm water hadden.![]()
Ondertussen zijn er nieuwe kleedkamers en is er voldoende warm water.
Bij ons gebeurd dat inderdaad niet omdat we van mening zijn dat een F-je alle kans moet hebben om zich te ontwikkelen als veldspeler én als keeper. Zeker bij de beginnende F-jes. Bij ons begint de keeperstraining pas bij de 2e jaars E's en dan één keer per week keeperstraining en één keer gewoon met de eigen E-spelers meetrainen.quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:35 schreef grolseboys het volgende:
Wat vinden julie moet er bij de F al keepers training worden gegeven ,bij ons gebeurd dat wel,bij een hoop andere verenigingen gebeurd dat niet.
dan kijk ik voor het gemak naar mijn eigen zoon, heeft gekeept in het laatste jaar F en in de E en is nu een hele goede centrale verdediger in het 3equote:Op vrijdag 4 maart 2005 09:46 schreef Bjoro het volgende:
Vraag het me af die keeperstraining bij de F-jes.
Kijk eens naar je eigen club, hoeveel jongens die in de e/f junioren op doel stonden stonden dat in de senioren nog ?
Als trainer ga je toch gewoon altijd kijken bij je jongens?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:31 schreef Bjoro het volgende:
en dat de trainer zo nu en dan eens een wedstrijd komt kijken.
echt welquote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:31 schreef Bjoro het volgende:
Ben ik toch niet met je eens !
ik denk dat een trainer ook goed contact kan hebben met z'n leider, opstelling e.d. doorspreken
Perfect verwoord!! Zo denk ik er ook over ja, ik probeer er dan ook altijd bij te zijn, en ben ik er niet, dan is mijn collega er wel!quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:26 schreef Woutertje het volgende:
absoluut mee eens. Ik weet niet beter dan dat er een trainer langs de lijn staat. Het is niet alleen om te kijken wat er mis gaat en wat er goed gaat, maar de trainer staat veel dichter op zo'n groep dan een leider (die toch meestal er alleen zaterdags/zondags is, en zo af en toe een training). Wat de trainer verteld word dan ook meer opgenomen door de spelers omdat hij, zoals eerder gezegd, dichter op de groep staat.
nee, dat ben ik niet, srryquote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:56 schreef PAA-053 het volgende:
Overigens vraag ik me nog steeds af wat jullie zouden doen inzake mijn trainerskeuze voor volgend jaar. Ik zou graag de mening willen horen van wat ervaren trainers, wat moet ik doen??
PAA
ja sorry!! je zet in mijn ongewenste mailquote:
Grootquote:Op donderdag 3 maart 2005 12:11 schreef Doekes het volgende:
We hadden meestal wel het hele veld tot onze beschikking en trainden vaak met een vrij grote groep, zo'n 16 man, dus ik gebruikte voor de partijen een half veld, of drie kwart van een heel veld. Dan simuleer je toch aardig een echte wedstrijd.
Als je maar een klein trainingsveldje hebt wordt dit inderdaad lastiger.
Ben ik met je eens, alleen vind ik wel dat als de mogelijkheid er is je dan verdedigers zo toegepast mogelijk moet trainen. Heb je de beschikking over meerdere trainers en veel materiaal en ruimte, dan un je hele specifieke oefeningen gaan doen met de verdedigers en aanvallers apart. Even een heel simpel voorbeeld: met de aanvallers trainen op afwerken en met de verdedigers op mandekken. Dit kun je natuurlijk altijd combineren in 1 oefening!quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:49 schreef Woutertje het volgende:
nee. Ik denk dat verdedigers en aanvallers hetzelfde getraind moeten worden. Uiteindelijk moeten verdedigers mee aanvallen, en moeten aanvallers verdedigen. De echt fijne kneepjes is natuurlijk niet belangrijk, maar een opkomende back (dat doe ik als de kans daar is) moet een bal voor kunnen geven, en desnoods afkappen en zelf binnen werken. Uiteindelijk is de groep een team en moet het ook zo functioneren. Aanvallers dus de eerste tien tot twintig meter mee verdedigen en bijv. een lang bal er uit halen. Verdedigers mee opkomen, een voorzet geven en een schaar kunnen maken.
quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:05 schreef Woutertje het volgende:
naja, een update van mijn kant dan maar.... Ik heb vandaag of morgen een gesprek met onze jeugdcoordinator. Hij was enthousiast over mijn idee, en had ook wel een trainer in zijn hoofd welk het leuk zou vinden als ik zou komen. Naja, ik weet verder nog niet welk team ofzo, ik hoop de D1, maar ik merk het vandaag of morgen... jullie horen het van me ...
Dus je speelt 3e divisie landelijke en hebt een trainer die zelf geen bal goed raakt, lijkt me zeer onhandig. Is dit niet wat slecht geregeld dan van de Jeugd Coördinatie flippo's? Of is deze man Tactisch zeer sterk?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:37 schreef Woutertje het volgende:
Woutertje speelt in de A1 van AFC'34 te alkmaar, Derde divisie landelijk. Ik sta in de verdediging, meestal rechtsback maar ook wel eens in het centrum. Ik ben een speler die van het duel houdt. Kopsterk, sterk lichaam (ook vrij lang dus). Het meest moeite heb ik met kleine spelertjes, vanwege hun kleinere draaicirkel. Verder kom ik goed uit de voeten. Ik ben wel iemand die probeert te voetballen, maar een lange bal zeker niet schuwt.
quote:Op zondag 13 maart 2005 09:25 schreef Woutertje het volgende:
Ik heb trouwens dat gesprek gehad... De trainer van de D1 was zeer enthousiast over het toevoegen van mijn persoon aan de staf, al is het in een opleidende vorm. Ik heb dus nu een constructie liggen die het voor mij toestaat om wat trainingen te missen i.v.m mijn examenjaar volgend jaar. De jeugdcoordinator was erg te spreken dat ik trainer zou worden, en bood me op de lange termijn al vergoedingen en trainerscursusen aan.
lekker !!!quote:Op zondag 13 maart 2005 10:48 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Mooi man!
Ik heb ook de trainer van de E1 gesproken, over onze eventuele samenwerking komend jaar, en hij was ook zeer positief! We gaan nu binnen 2 weken een keer om de tafel zitten om het een en ander te bespreken, over hoe we dat dan zouden gaan doen komend jaar. Het is iig fijn om te weten dat de mogelijkheid nu dus reeel is.![]()
Hierbij hoort trouwens ook een hogere vergoeding![]()
![]()
Overigens ga ik binnenkort de cursus pupillentrainer doen, maar hier heb ik nog weinig meer over gehoord....![]()
Ja, daarom. Ik wacht geduldig af.....quote:Op zondag 13 maart 2005 11:00 schreef Woutertje het volgende:
[..]
lekker !!!
bij zo'n cursus hebben ze ook een aantal deelnemers nodig, dus dat kan miss wat langer duren
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:54 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Eerste wedstrijd in de voorjaarscompetitie met 9-0 gewonnen. We staan keihard bovenaan!
http://www.knvb.nl/comp/wclub.sps?clubid=BBBG09B&clubName=Lycurgus&teamtype1=PUP%2C&teamtype2=VE&teamtype3=1&teamName=0257+D-Pupillen+%28voorjaar%29%2C+D2&teamno=26&aand=0257&klasse=12&klassename=2e+klasse&poule=AQ&dist=Noord&period=0&results=1&cPage=6&wizPath=12345
9.00 uur.....wat je er al wel niet allemaal voor over hebt hequote:Op vrijdag 8 april 2005 10:26 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik krijg trouwens niet de D1 volgend jaar, dat is wel jammer. Een jongen van 18 met een hogere kwalificatie dan ik heb, mag het gaan doen. Kan ik op zich wel inkomen. Jammer is dat de man die had geadviseerd om mij te nemen, zo'n beetje met iedereen in onmin leeft. Ik wil of mee met m'n huidige team of weer de D2 doen volgend jaar.
Zaterdagochtend 9.00u Marum uit.. we gaan weer knallen.. daarna nog zelf voetballen in Winsum.. wordt weer een dagje!
Leuk dat je dit zegt Stanley, dank jequote:Op woensdag 13 april 2005 11:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
PAA, houd ons op de hoogte van het hoe of wat en vooral waarom. Het is me allemaal nog niet heel erg duidelijk moet ik zeggen, maar iemand zoals jij die graag wil, kunnen ze toch bij elk team gebruiken lijkt me.
Ik kwam er gisteren achter dat we tegen een ander probleem op gaan lopen. De belangrijkste wedstrijd tegen de enig overgebleven concurrent is op 7 mei en dan is de helft van het team weg vanwege de vakantie. Tegenwoordig moet het blijkbaar zo zijn, dat bij ieder beetje vakantie meteen het hutje op de hei of in Spanje wordt opgezocht met de kinderen. We zullen nu twee wedstrijden moeten verzetten waarschijnlijk.
Bedankt, het was fijn inderdaad.quote:Op zondag 5 juni 2005 20:24 schreef PAA-053 het volgende:
Nou, het zit er eigenlijk allemaal wel op.....jammer man!![]()
De E1 begint al met wedstrijden en trainingen enzo, op een ander veld ook, dus dat is wel mooi. Met mijn eigen team is echter alles af, toch best lastig om afscheid te nemen van die jochies, trek je toch een jaar mee op.
Gisteren de seizoensafsluiting gehad op mijn cluppie, was erg gezellig weer. Lekker de hele dag voetballen enzo (in de stromende regen), heerlijk
Ik spreek je volgend seizoen weer he!
Fijne vakantie nogmaals![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |