abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24803671
Hallo allemaal,

hier het splinternieuwe amateur voetbaltrainers topic!! Een forum waar amateur voetbaltrainers met elkaar kunnen discussieren over zaken die te maken hebben met het trainerschap, vragen kunnen stellen en vragen kunnen beantwoorden en in het algemeen van gedachten kunnen wisselen over voetbaltrainen, trainingen en het trainerschap!

TS is zelf ook voetbaltrainer, aan een F2, en hoopt hiermee een leuk nieuw topic geopend te hebben!
pi_24803705
TS begint ook maar gelijk:
Wat vinden jullie van conditietraining aan E-tjes en F-jes??
Ik zelf ben er tegen, omdat het sowieso qua hormonen nog helemaal geen zin heeft, en op die leeftijd het plezier in het spelletje voorop zou moeten staan.
pi_24803797
Daar ben ik het mee eens, al ben ik geen jeugdtrainer of iets dergelijks. Ik kan me ook niet voorstellen dat een vereniging dat doet. Een technische training oke, maar een conditietraining nee.

Wel een leuk initiatief dit topic, ik ben wel benieuwd of er veel Fok!ers zijn die trainer zijn.
That's all folks!
pi_24803882
Ik ook ja!!
Denk het opzich wel, er zijn hier zoveel voetbalfans, moeten toch wel wat trainers tussen zitten!
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 19:59:42 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_24803925
PAA ken je Wiel Coerver ? Dat is de godfather voor de hjeugdtrainers. Heeft boeken en video's uitgebracht met oefenstof die alleen maar met technische vaardigheden te maken hebben.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24803962
Ik dacht dat het om trainers van amateurclubs ging.

Maar goed, bij de F-jes moet je niks aan tactiek en conditie doen. Die moet je laten ballen. Dat is juist de charme.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24803972
Ja, natuurlijk ken ik hem!! Maar hoezo? Het is natuurlijk leuker als hier ook nieuwe initiatieven naar boven komen, en niet alle kennis uit boeken wordt gehaald!
Ben je trouwens zelf ook trainer??
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:03:50 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804020
Nee geen trainer, wel zelf gevoetbald en te jong naar de senioren gegaan. Maar leukl dat je een trainer bent. Volgens mij ben je zelf ook nog jong en vind je het hartstikke leuk om te doen. En laat ze in hemelsnaam geen rondjes lopen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24804031
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:01 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht dat het om trainers van amateurclubs ging.

Maar goed, bij de F-jes moet je niks aan tactiek en conditie doen. Die moet je laten ballen. Dat is juist de charme.
Maar dat licht natuurlijk anders als je een selectie team traint (zoals ik), wij spelen zeker wel op tactiek hoor, eerlijk gezegd: anders zou het niet veel soeps zijn!!

En het gaat idd om amateur trainers, ik begreep Tong's post ook niet helemaal
pi_24804066
Ja, maar ik dacht dat hier stukjes over amateurtrainers kwamen. Mannen als Aandewiel, Van den Berg, Lee en Leushuis.

Maar ik vind het altijd zo sneu om met F-jes over systemen en overspelen te beginnen. Zelfs niet met de F1. Lol maken moet de basis zijn. 10 ventjes bij de bal, 2 keepertjes, 1 die bloemetjes plukt en 1 die naar zijn moeder zwaait.
www.thuisuiteten.nl
pi_24804084
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:03 schreef tong80 het volgende:
Nee geen trainer, wel zelf gevoetbald en te jong naar de senioren gegaan. Maar leukl dat je een trainer bent. Volgens mij ben je zelf ook nog jong en vind je het hartstikke leuk om te doen. En laat ze in hemelsnaam geen rondjes lopen.

Hoe raad je het !!
Ik vind het idd geweldig, en ben ook nog jong (16)...

Nee, ik laat ze zeker geen rondjes lopen, ben zelf ook tegen conditietraining....helpt trouwens ook niets hoor, ze maken nog geen hormonen aan ofzo die helpen in deze zin....ben geen genie hierin Maar waar het op neerkomt: het heeft geen zin, hun lichaam pakt de trainingen niet op.
pi_24804114
Ik heb er al wel over gedacht om de jeugd te gaan trainen met een kameraad van me, maar concrete plannen zijn er nog niet. ( en de tijd ook nog niet)
That's all folks!
pi_24804122
Excelsior '31 F3!
www.thuisuiteten.nl
pi_24804125
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar ik dacht dat hier stukjes over amateurtrainers kwamen. Mannen als Aandewiel, Van den Berg, Lee en Leushuis.

Maar ik vind het altijd zo sneu om met F-jes over systemen en overspelen te beginnen. Zelfs niet met de F1. Lol maken moet de basis zijn. 10 ventjes bij de bal, 2 keepertjes, 1 die bloemetjes plukt en 1 die naar zijn moeder zwaait.
Tegenwoordig zijn er velen die het niet met je eens zouden zijn
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar als je hoog speelt, zoals onze F1, hoogste landelijke amateur niveau, dan moet je toch wel!? Bovendien, het is wel goed voor de ontwikkeling van die jochies!
pi_24804145
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb er al wel over gedacht om de jeugd te gaan trainen met een kameraad van me, maar concrete plannen zijn er nog niet. ( en de tijd ook nog niet)
Zou ik zeker doen!! Het is echt geweldig en in een paar maanden uitgegroeid tot zo ongeveer mijn grootste hobby!!

Methodmich: Robur et Velocitas F2!!
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:16:47 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804190
Robur is toch één van de oudste clubs van Nederland ? Speel je zelf ook PAA ?

pi_24804220
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
Excelsior '31 F3!
Die bestaat niet. Excelsior heeft een eigen (onderlinge) F-jes competitie met teams als Ajax, Feyenoord, Heracles en FC Twente.Alleen de F1 speelt tegen teams uit andere plaatsen. Ieder team heeft zijn eigen shirtjes. (zie foto hieronder) Ik zou dus zomaar trainer kunnen worden van Ajax.

That's all folks!
pi_24804224
Ja klopt ja, op 3 na dacht ik.
Nou, ik speelde in de B2, maar ben nu half jaartje gestopt, heel druk met school, 5 VWO, en misschien een beetje faalangst....
Jij dan?
pi_24804261
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:18 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Die bestaat niet. Excelsior heeft een eigen (onderlinge) F-jes competitie met teams als Ajax, Feyenoord, Heracles en FC Twente.Alleen de F1 speelt tegen teams uit andere plaatsen. Ieder team heeft zijn eigen shirtjes. (zie foto hieronder) Ik zou dus zomaar trainer kunnen worden van Ajax.

[]afbeelding]
Leuk man, een beetje een kamp opzet he? Is wel leuk altijd....maar wie wil er RKC zijn?
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:23:06 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804291
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:19 schreef PAA-053 het volgende:
Ja klopt ja, op 3 na dacht ik.
Nou, ik speelde in de B2, maar ben nu half jaartje gestopt, heel druk met school, 5 VWO, en misschien een beetje faalangst....
Jij dan?
Ik voetbalde tot m'n 40ste bij NIVO-sparta. Na m'n eerste jaar in de B-1 kwam ik al als spits in het eerste tot m'n 26ste in het eerste gespeeld tot ik moesty stoppen wegens een blessure.Was 2de klas KNVB./ Na m'n dertigste weeer bij de veteranen gespeeld. Dus ik ben een ouwe zak

pi_24804302
Clubs uit de omgeving zijn er niet zo blij mij, Excelsior zou de hofleverancier van de omgeving zijn met het aantal teams. Hoe die jochies verdeeld worden weet ik niet, maar iedereen loopt er in ieder geval trots bij.
That's all folks!
pi_24804330
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik voetbalde tot m'n 40ste bij NIVO-sparta. Na m'n eerste jaar in de B-1 kwam ik al als spits in het eerste tot m'n 26ste in het eerste gespeeld tot ik moesty stoppen wegens een blessure.Was 2de klas KNVB./ Na m'n dertigste weeer bij de veteranen gespeeld. Dus ik ben een ouwe zak

Ook niet verwacht , dat jij een ouwe lul was!!
Waar is dat trouwens, NIVO-Sparta???

Trouwens, B2 was wel selectie hoor, lage selectie, voordat jullie denken dat ik heel erg slecht ben
pi_24804364
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Clubs uit de omgeving zijn er niet zo blij mij, Excelsior zou de hofleverancier van de omgeving zijn met het aantal teams. Hoe die jochies verdeeld worden weet ik niet, maar iedereen loopt er in ieder geval trots bij.
Daar gaat het om toch, dat het voor de spelertjes leuk is?
Ik kan me wel voorstellen dat de clubs er niet blij mee zijn....maargoed er is dus nog 1 team over, de F1? Dat zorgt er wel voor dat alleen de allerbeste naar jullie toe kunnen, en dat doet de kwaliteit van de amateurteams weer goed, dus dat is toch ook wel positief?
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:28:07 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804378
NIVO-Sparta is Zaltbommel.

pi_24804409
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:28 schreef tong80 het volgende:
NIVO-Sparta is Zaltbommel.

Maar je hebt er nooit aan gedacht een team te gaan trainen?

Ik ga trouwens, Wie is de Mol? begint
Tot straks.....
pi_24804494
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:27 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Daar gaat het om toch, dat het voor de spelertjes leuk is?
Ik kan me wel voorstellen dat de clubs er niet blij mee zijn....maargoed er is dus nog 1 team over, de F1? Dat zorgt er wel voor dat alleen de allerbeste naar jullie toe kunnen, en dat doet de kwaliteit van de amateurteams weer goed, dus dat is toch ook wel positief?
De besten van de onderlinge competities vormen samen het F1 team. Dit team speelt niet mee in de onderlinge competitie die uit allemaal Excelsior spelertjes bestaat. Vervolgens gaan ze allemaal naar de E, daar hebben we er 11 van.
That's all folks!
pi_24804805
Ja ok, dus er is zegmaar 1 team waar de hele goeie heen kunnen...dat dus zegmaar scout...en dat ook gewoon in een "normale" competitie speelt.
Wij hebben 10 F teams, die allemaal gewoon competitie spelen, en volgens mij 8 E teams, die spelen ook allemaal gewoon competitie. Maar als je ziet hoe sommige teams spelen zou het mss wel een oplossing zijn om die in zo'n soort opzetje als jullie hebben tegen elkaar te laten spelen, dat zou denk ik het voetbal ten goede komen. Vrijere sfeer, lekker voetballen, en gewoon veel oefenen, dat idee....
pi_24805169
Met dat idee zijn ze het ook gestart, dan kunnen de mensen van de club ook alle spelers goed bekijken en selecteren voor het F1 elftal. Verder is het met het vervoer en dergelijke ook praktisch.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 22:16:54 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_24805668
10-F-teams is erg veel. Wij heben er 6 en we hebben de meeste jeugd in de omgeving.

Ik zou het leuk vinden een jeugdteam te trainen maar dan moet ik mezelf discipline aanmeten die ik niet heb. Een trainer die te laat op de training komt kan natuurlijk niet.

pi_24805738
Wij hebben 10 teams in de onderlinge competitie en 1 F1 team.
That's all folks!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:21:30 #31
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24807098
Wat een leuke oefening is voor de Fjes is om 4 vakken te maken die niet tegen elkaar aan liggen.
Ieder vak geef je de naam van een voetbalclub (bv Ajax, Feyenoord ,Psv, Heerenveen).

In de "loze" ruimte tussen deze vakken laat je de kids (1 bal p.p. natuurlijk !!) door elkaar heen lopen (even een aanwijzing geven dat ze niet mogen "botsen" !!) dan noem je de naam van één van de 4 clubs, dan moeten ze daar zsm naar toe rennen.
Dan laat je ze per vak 1 specifieke oefening doen (bv bal opgooien en koppen/bal opgooien omhoog schieten, vangen/ldribbelen, voet op de bal zetten en meteen de andere kant op lopen/met 2tallen overschieten)
Maak er een mooi verhaal van (stel je zegt Ajax en ze rennen naar het vak dat jij als Ajax hebt aangewezen) bv " weet je wat ze bij Ajax heel goed kunnen........noem dan 1 van de 4 oefeningen"
dat laat je dan 3/4/5 minuten doen, daarna weer naar het midden.

Noem daarna de volgende club......kun je een kwartiertje, 20 minuten doen.

Dit vinden ze leuk, ze zijn aan het rennen, stukje techniek, balbeheersing, er zit iets "geks" in de oefening.

Heb ik vaak gedaan toien ik de Fjes trainde !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_24812973
Wat ik me net bedenk.....wij hebben 11 F teams

Is idd mooie oefening Bjoro, en zo komen we ook meteen bij weer een ander mogelijk gedeelte van dit topic: oefeningen uitwisselen
Deze oefening kun je denk ik het beste doen met spelertjes die wat lager spelen en mss ook een jaartje jonger zijn. Zo krijgen ze de basisvaardigheden snel onder de knie...

Ik ben trouwens net terug van de bioscoop. We gingen met de hele F afdeling naar The Incredibles (Leuke film ), en er werd in de pauze een brandoefening gedaan, daarom was 't ook gratis. Was weer rg leuk, alstijd gezellig om met die jochies iets te doen
pi_24816009
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:08 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn er velen die het niet met je eens zouden zijn
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar als je hoog speelt, zoals onze F1, hoogste landelijke amateur niveau, dan moet je toch wel!? Bovendien, het is wel goed voor de ontwikkeling van die jochies!
Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_24816028
En Vaduz, da's wel leuk geregeld bij Excelsior '31 ja. Er zijn meer clubs die dat doen, laatst las ik iets soortgelijks.
www.thuisuiteten.nl
pi_24816888
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Leuk idee voor een topic

Die indruk wordt wel gewekt inderdaad met de topictitel. Jeugdtrainers zou een betere titel zijn voor deze inhoud.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24817793
Ik zal 't vragen aan een mod..... zit wel wat in.....
pi_24817794
-edit
dubbel
pi_24817925
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.
Maar als je een goese groep hebt, die hoog speelt, leren ze zo niet echt goed voetballen voor de D. Vele clubs hebben grote belangen met D teams, dus is ook de voorbereiding op ht spelen in de D en hoger erg belangrijk.....zeker BVO'smoeten hun E en F teams wel heel compleet leren voetballen, omdat dat nu eenmaal nodig is, om ook een goede D lichting te hebben!
pi_24817996
Naamwijziging aangevraagd
Kon idd wel wat onduidelijkheid scheppen, dus vandaar....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:44:02 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24819126
Topictitel op verzoek aangepast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24833516
Danke sehr!
pi_24833810
Hier mijn teamfoto :
Ik sta er alleen zelf niet op, was er toen niet

pi_24834556
En om dit toch iets ingeslapen topic maar even te reanimeren. 't zou zo jammer zijn als dit een vroege dood zou sterven :
Wat vinden jullie van tactisch spel bij F-jes en E-tjes?? Ik heb hier al een negatieve reactie op gezien, hier op Fok!, maar wil graag nog wat meer meningen weten! Wij zelf spelen in principe 3-2-3, met een diepe spits en de laatste man iets achter de andere twee verdedigers. Op het middenveld dan onze twee beste spelers, die moeten dus samen het hele middenveld en in feite spel opvangen.
Hoe spelen jullie, en wat vinden jullie van tactieken bij jonge teams??
  zondag 30 januari 2005 @ 17:16:26 #44
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24835552
Ik train D-pupillen in Groningen en neem vanaf volgend jaar ook de coaching op me. Als je van voetbal houdt, is het geweldig om te doen.

Stap voor stap alle facetten van voetbal bijbrengen en dan af en toe zien dat er ook nog wat blijft hangen en dat de opkomst op trainingen goed blijft. Heerlijk! Daarbij speel ik zelf bij een studentenclub, dus als je daar het sportcomplex opkomt op zaterdag is er geen jeugd al aan het rommelen, want die is er simpelweg niet. Een groot gemis natuurlijk, maar op deze manier wordt dat ruimschoots gecompenseerd.

Conditietraining voor kinderen zegt me niets. Het is wel een uitdaging een bepaald fanatisme er in te krijgen, bij jongens waar het allemaal vrij makkelijk gaat.
pi_24835821
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:21 schreef Bjoro het volgende:

[ Goed idee ]
* Opschrijft *

Ik ben zelf trainer van de jongste jeugd (4 tot 6), dus nog voor de F-jes. Maar ze willen eigenlijk altijd alleen maar tikkertje, pionnen-voetbal en partijtje doen, omdat ze dat snappen. Als ze te lang moeten wachten totdat ze t snappen, dan vinden ze het al meteen stom.
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2005 @ 17:44:48 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_24836070
Zoontje van een vriend van me hebben ze maar weer van het voetballen afgehaald.

Het enige dat ie deed was de bal oprapen en er mee weglopen

pi_24836203
Hehe.

Die hebben we er bij ons ook tussenlopen. Of van die 4 jarige hummeltjes die dan na de wedstrijd een penalty gaan nemen en dan over de bal heen springen, omdat ze zo lange en harde aanloop nemen.
pi_24837920
Ja mooi is dat he...
Trouwens, andere spelletjes die je met die jonge ventjes nog wel kan doen, zijn mss gewoon penalty's nemen (zien ze op tv immers ook) en andere afwerkvormen (rijtje staan, ben je aan de beurt schiet je, enz.). Snappen ze vaak ook wel.
pi_24850019
*Kickt
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 14:54:53 #50
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24851041
Taktisch spel bij de F-jes.. ik zie nog teveel jongste F-jes die bloemetjes willen plukken of gewoon voor zich uit staan te dromen.

Ik merk dat ouders veel van een club verwachten, F-jes moeten keeperstraining krijgen, F-jes moeten dit en moeten dat! Nee F-jes moeten het omgaan met de bal leuk vinden

Taktisch spel bij de oudste E's kan ik me wel voorstellen omdat ze, als ze eenmaal in de D's zitten op een groot veld gaan spelen en dat is toch wel wat anders!

Goede begeleiding bij deze overgang is van essentieel belang!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_24851305
Allereerst: ik ben geen ouder
Ten tweede: Ik probeer ze al een beetje "op te leiden" voor het voetbal in de E en later de D....ze kunnen al goed met een bal omgaan ,en daarom probeer ik nu wat verder te gaan. Verder moet je gewoon bij 2e jaars F selectie wel met een goede opstelling en tactiek spelen, het gaat er ook om dat je goed speelt en putnen pakt! Natuurlijk is dit voor de jochies neit zo....die vinden het ook met opstelling en tactiek al leuk genoeg.
  maandag 31 januari 2005 @ 15:13:42 #52
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24851447
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:07 schreef PAA-053 het volgende:
Allereerst: ik ben geen ouder
Ten tweede: Ik probeer ze al een beetje "op te leiden" voor het voetbal in de E en later de D....ze kunnen al goed met een bal omgaan ,en daarom probeer ik nu wat verder te gaan. Verder moet je gewoon bij 2e jaars F selectie wel met een goede opstelling en tactiek spelen, het gaat er ook om dat je goed speelt en putnen pakt! Natuurlijk is dit voor de jochies neit zo....die vinden het ook met opstelling en tactiek al leuk genoeg.
zorg dat die kinderen plezier erin hebben, dan blijven ze op voetbal.
Kinderen die geen aanleg hebben zullen toch stoppen, omdat ze het niet leuk vinden.
En kinderen die het wel leuk vinden die leren wel in latere fase !
256 goals !
pi_24851530
Ik zorg er natuurlijk ook voor dat het leuk is, dat is een pre.....
Daarnaast proberen we ze goed te laten voetballen!
  maandag 31 januari 2005 @ 15:28:24 #54
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24851768
wat ook leuk is...de zgn penaltie serie.

Team A keept, dat wil zeggen speler 1 van team A keept op de strafschop van speler 1 van team B
speler 2 tegen 2 en zo door.........als ze allemaal geweest zijn wisselen, team B keept, team A neemt strafschoppen.

Laat de jongetjes hun eigen team aanmoedigen....de keepers schreeuwen "missen, missen" of Houden, houden" en de penaltienemers schreeuwen: "scoren, scoren"
...altijd hilarisch !!
256 goals !
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 16:46:46 #55
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24852389
PAA-053 hoe kom jij aan je kennis? heb je een cursus gevolgd of doe je het onder begeleiding van iemand?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24852547
Bedoel je dit nou sarcastisch? Hoop het niet
Nee, ik ben trainer van een F2 team, samen met een volwassene. Het is pas mijn 2e jaar als trainer, maar ben er heel veel mee bezig. Ik hb nog geen trainerscursussen gevolgd, maar dit staat op het programma voor de komende maanden.
Dus ik doe het onder begeleiding, maar ik denk dat ik neit opschep als ik zeg dat ik het zelf ook wel zou kunnen.
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 17:46:43 #57
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24853091
Nee ik bedoelde het niet sarcastisch

Ik vind alleen dat trainers ontzettend goed moeten weten waar ze mee bezig zijn maar dat is ook de verantwoordelijkheid van de vereniging

JustKritisch
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24853443
Vindt je dat ik het slecht doe dan?
Ben je zelf ook traienr?
  maandag 31 januari 2005 @ 21:45:37 #59
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24853669
Ik heb wel een aantal curssusen gevolgd, maar het is schrikbarend om er achter te komen dat onze vrienden van de bond alles in een bepaald keurslijf willen stoppen. De leerlijnen en evaluatie momenten vliegen je om de oren. Gelukkig ben ik eigenwijs genoeg om alleen hetgeen ik nodig heb van de cursus te gebruiken. En fouten maken hoort ook bij het trainer zijn, net als bij het voetballer zijn.
  maandag 31 januari 2005 @ 22:03:28 #60
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24853952
Mijn visie op voetballen bij de Fjes is, dat je de taak hebt de kinderen enthousiast te maken voor de sport.

Dit doe je door ervoor te zorgen de oefenstof dusdanig aan te reiken dat de kinderen er plezier in hebben, er iets van leren en dat ze bezig zijn !!!

Vooral dat laatste is heel belangrijk, kies je organisatie dusdanig zodat zoveel mogelijk kinderen bezig zijn, met een bal natuurlijk !
Een oefening waarbij 1 kind op doel schiet en de andere 6,7,8,etc. kinderen stil staan toe te kijken moet je absoluut proberen te vermijden !
256 goals !
pi_24854001
Klopt ja, ben ik het mee eens. Wij gebruiken ook altijd vormen waarbij er een soort circuitje is uitgezet, of waarbij ze moeten combineren met bijv. een spelverdeler(s), al dan niet met verdediger(s) voordat ze kunnen afwerken.

En mijn trainerscursus kan geboekt worden!! Heb er wel zin in, vraag me echt af wat 't gaat worden. Het is een een trainerscursus Pupillentrainer, dus voor F, E en D. Iemand hier ervaring mee mss?
  maandag 31 januari 2005 @ 22:16:38 #62
73091 Vom
de Cowboy
pi_24854196
Helemaal gemist dit topic.
Ik ben nu iets meer dan een jaar trainer (halverwege vorig seizoen ingestapt), samen met een andere speler uit mijn team. Ik train nu de C6 en dan merk ik toch weer dat sommige jongens teveel verschillende trainers hebben gehad. We zijn nu bezig met een beetje fysiek werk en balcontrole, want dat is bij sommige jongens erbarmelijk slecht.
Via de club wordt binnenkort de jeugdtrainerscursus van de KNVB gedaan, betaald en wel
(De club heeft dit besloten nadat ons team dat had aangevraagd, wij hebben nl 8 jeugdtrainers)
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_24854265
Jij jeugdtrainer? Je moet ze ook wel wat verantwoordelijkheid bijbrengen .
  maandag 31 januari 2005 @ 22:25:08 #64
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24854370
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:20 schreef VoreG het volgende:
Vom leert op dat gebied een hoop van die gastjes
256 goals !
pi_24854397
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:25 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Vom leert op dat gebied een hoop van die gastjes
Maar mama zegt dat ik nog niet mag drinken
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 23:39:58 #66
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24855063
quote:
Op maandag 31 januari 2005 21:31 schreef PAA-053 het volgende:
Vindt je dat ik het slecht doe dan?
Ben je zelf ook traienr?
ik ben zelf geen trainer maar heb jaren in de jeugdvoetbalcommissie gezeten en ben momenteel leider van ons 1e team dat 2e klasse speelt

ik kan vanachter mijn pc niet zien of jij het goed of slecht doet.. ik ben alleen kritisch en ben blij dat er aan onze F-jes minder "eisen" gesteld worden

ow ja.. ik ben ook nog eens vrouw!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24858194
quote:
Op maandag 31 januari 2005 23:39 schreef just me het volgende:

[..]

...
ik kan vanachter mijn pc niet zien of jij het goed of slecht doet.. ik ben alleen kritisch en ben blij dat er aan onze F-jes minder "eisen" gesteld worden

...
Dat begrijp ik en bedoelde ik ook niet serieus hoor
Maar je hebt wel een kijk op voetbal, en nog vrouw ook!
pi_24858204
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:16 schreef Vom het volgende:
Helemaal gemist dit topic.
Ik ben nu iets meer dan een jaar trainer (halverwege vorig seizoen ingestapt), samen met een andere speler uit mijn team. Ik train nu de C6 en dan merk ik toch weer dat sommige jongens teveel verschillende trainers hebben gehad. We zijn nu bezig met een beetje fysiek werk en balcontrole, want dat is bij sommige jongens erbarmelijk slecht.
Via de club wordt binnenkort de jeugdtrainerscursus van de KNVB gedaan, betaald en wel
(De club heeft dit besloten nadat ons team dat had aangevraagd, wij hebben nl 8 jeugdtrainers)
Ga je ook de pupillentrainerscursus volgen? Welke regio zit je? Mss komen we wel samen in een groep ofzo....
pi_24858497
Een systeem bij de F-jes? Ik weet niet hoor, maar bij mijn club zijn ze nog niet zo gedisciplineerd... Vanaf de E-tjes lukt het wel enigzins. Ik vind eigenlijk dat de F dient als kennismaking. Je ziet een beetje wat een spelertje kan en kan dan op het eind misschien een beetje een sysyteem meegeven, maar dat werk is in mijn ogen meer voor de E.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_24860465
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Een systeem bij de F-jes? Ik weet niet hoor, maar bij mijn club zijn ze nog niet zo gedisciplineerd... Vanaf de E-tjes lukt het wel enigzins. Ik vind eigenlijk dat de F dient als kennismaking. Je ziet een beetje wat een spelertje kan en kan dan op het eind misschien een beetje een sysyteem meegeven, maar dat werk is in mijn ogen meer voor de E.
Wat jij zegt lijkt me kloppen, maar alleen voor de 1e jaars F-jes! Die periode is als kennismakeing denk ik, en dan in het tweede jaar, als ze al dan niet selectie gaan spelen, lijkt het mij toch prima kunnen on met een systeem te gaan spelen. Zeker bij een club die wat groter is, zoals die van mij, 10 F teams, zitten er gewoon hele goede spelertjes tussen, die een systeem ook al prima aankunnen. Ik verbaas me er nog elke week over hoeveel die mannetjes al begrijpen!
Laatst bijvoorbeeld zei een spelertje uit mijn team, F2, tegen me: Kan ik niet beter wat meer blijhven hangen, dan heeft de mid mid wat meer ruimte, dan schuif ik mee bij balbezit Dat zei hi jecht, en dat ventje is 8!!! (natuurlijk allemaal van paps geleerd, maar toch) Ze begrijpen het wel, zo'n systeem.
En aangezien het het spel aanzienlijk verbeterd, lijkt het me prima om dat in te voeren bij bijv. 2e jaars F-jes, die iets hoger spelen dan gemiddeld.
pi_24860700
Ik heb zelf bij Colmschate de hele jeugdopleiding gevolgt. Het gaat daar allemaal om het individu. Als de bij de F-jes opvalt ga je zo snel mogelijk naar de Etjes. En ben je 1e jaars B, maar te goed voor de B, dan ga je naar de A.
Zo blijven onze jeugdteams op een lager niveau steken (C-hoofsklasse B-3e Divisie A-Hoofdklasse) Mja, het 'individu' schijnt er beter van te worden. Ikzelf heb daardoor een beetje het plezier in het voetbal verloren. Ik werd net als Tong80, op jonge leeftijd doorgeschoven naar een hoger team. Uiteindelijk ben ik 'slechts' in het 3e (reserve 3e klas) terecht gekomen omdat ik van mezelf vond over niet genoeg kwliteiten te beschikken en het plezier voor mij op 1 stond. Volgend jaar probeer ik het denk ik in het 2e (reserve 1e klas), omdat ik wel op een iets hoger nivieau wil spelen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_24860837
Ik moest wel eens spelen tegen Colmschate B1
Altijd met van die hele agressieve lui erin, maar ik laat me dan niet kennen dus dat werden altijd hele schopwedstrijden Altijd ruzie met zo'n jongen die linksbuiten stond, met zwart haar, ik kan me hem nog zo herrineren Ik heb wel een keer of 4 tegen dat team gespeeld ofzo.....
pi_24861489
Als je een hoop f teams hebt kun je inderdaad een onderscheid maken, maar bij ons zijn er maar twee. als er dan eens twe of drie bij zitten die heel goed zijn dan nemen ze de rest op sleeptouw, en worden ze meestal in hun 2e f jaar al door gestuurd naar de e.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_24861626
Ja dan wordt het lastiger natuurlijk, dan lijkt dat me ook de beste oplossing, dan moet je maar gaan voor de persoonlijke ontwikkeling van die 2 a 3 spelertjes....
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:28:35 #75
73091 Vom
de Cowboy
pi_24864254
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 09:31 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Ga je ook de pupillentrainerscursus volgen? Welke regio zit je? Mss komen we wel samen in een groep ofzo....
Die cursus wordt bij ons op de club gegeven, omdat er veel mensen zijn die het willen gaan doen.
Dus ipv dat wij naar de KNVB gaan, komen ze naar ons.
  dinsdag 1 februari 2005 @ 15:29:27 #76
73091 Vom
de Cowboy
pi_24864274
quote:
Op maandag 31 januari 2005 22:20 schreef VoreG het volgende:
Ze zitten precies in de leeftijd dat ze gaan drinken
pi_24864415

Ohja, das ook wel weer relaxed natuurlijk, maar aan de andere kant leer je dan ook geen nieuwe mensen kennen....
pi_24889091
Nieuw onderwerp en tevens schitterend en onopvallende topic-kick:
Wie zijn jullie (voor degenen die zich nog niet hebben voorgesteld ) en wat voor team trainen jullie? En hoe hoog spelen jullie daarmee?
(beetje flauw onderwerp mss, maarja, je moet wat he )
pi_24936457
Kickje.......er reageert toch nog wel iemand!?
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 14:36:33 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_24936469
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:35 schreef PAA-053 het volgende:
Kickje.......er reageert toch nog wel iemand!?
Soms is alles al gezegd.

pi_24936695
Kan, vind ik wel jammer iig.....
Zal dan nog maar een anekdote in de groep gooien:
Donderdag weer training gegeven, maar het ging voor geen meter. De spelrtjes luisterden niet, maakten constant ruzie, waren druk, agressief en snel geirriteerd. Wel 6 spelertjes hebben gehuild ofzo.....het liep vooral uit de hand doordat iedereen vergelding ging halen, en vriendjes inschakelde om iemand te raken enzo....keihard eigenlijk, en dat voor die jonge spelertjes...
Ik voelde me een beetje verloren temidden van zo'n groep lastige kinderen Wat zouden jullie hier aan doen? Ik straf eigenlijk nauwelijks, meestal grijp ik gewoon in, zeg dat ze moeten stoppen, en dan gaat er later eentje huilend achter het doel zitten. Probleem is dat ik daar niks aan kan doen, omdat ik alleen ben en er anders weer anderen gaan klooien.....
Hoe zouden jullie dit oplossen??
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 15:34:08 #82
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24937418
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef PAA-053 het volgende:
Kan, vind ik wel jammer iig.....

Mezelf op de kop krabben en me afvragen wat er mis gaat met deze manier van training geven! Ik vind het overigens vreemd dat jij in je eentje trainingen geeft.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24937575
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 15:34 schreef just me het volgende:

[..]

Mezelf op de kop krabben en me afvragen wat er mis gaat met deze manier van training geven! Ik vind het overigens vreemd dat jij in je eentje trainingen geeft.
Normaal doe ik het met mijn buurman, een volwassene. Maar die was er niet, dus bij uitzondering deed ik het alleen. Waarom vind je dat trouwens raar?
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 16:01:32 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_24937845
Ja wat is er vreemd aan ?

pi_24937942
Omdat hij geen diploma's heeft. Je kan niet zo maar wat gaan doen.

Laat iemand die begint met etteren een paar rondjes lopen tot hij weer normaal kan doen. Natrappen is douchen, dat heb ik maar een keer meegemaakt. Daar moet je meteen korte metten mee maken. Kijk, plezier is het belangrijkste, maar overwicht is belangrijk. Daar hebben die kinderen behoefte aan.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 16:11:50 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_24938026
Hallo hoeveel jeugdtrainers hebben een diploma, wees blij dat er liefhebbers zijn die er plezier in hebben om de jeugd te trainen. Dit is voor hem ook een begin en gezien z'nh enthousiasme gaat ie misschien wel diploma's halen. Veel clubs stimuleren dat en betalen de kosten er van.

pi_24938200
Ik ben er heel blij mee, maar het kan ook tot bepaalde problemen leiden.

Iemand is beter dan niemand, dat ben ik met je eens.
pi_24939780
Ik ben het in dit geval met Tong eens. Ik begin idd nog maar net, en mag me van de club in gaan schrijven voor mijn 1e cursus, de cursus pupillentrainer, een combi van de cursussen voor F, E en D trainers. En ik doe ook niet zomaar iets, ik verdiep me er zeker in, en zorg dat ze een goede training kreijgen. Ik had deze training alleen moeite ze kalm te houden, en dat lag aan een aantal factoren. Zo heeft een jongetje ADHD, en die had geen pilletje gehad. Die kreeg al gauw ruzie met een jongetje dat altijd heel prikelbaar is. Die is vervolgens de hele training boos gebleven, en ging daarom ook keihard spelen, hierdoor anderen weer boos en pijn, enz.
Overigens helpt rondjes lopen niet, want dat weigeren ze gewoon weg. Ik weet dat ik dit dan gewoon door zou moeen drukken, maar het probleem is dat je geen onderscheid mag maken! Als ik de 1 een rondje laat lopen, "wint" de ander, dus is die 1e nog bozer en loopt het later weer uit de hand. Wegsturen is ook geen optie, want die jochies zijn 8 jaar, en ik ben verantwoordelijk voor ze! Als ik er een wegstuur, weet ik neit wat hij wel niet gaat doen, bovendien ligt mijn club aan een drukke weg.....
Daarom zet ik ze vaak achter de goal, ze kunnen dan niet meedoen, maar zien zeker wel wat ze missen. Hierdoor trekken ze vaak wel bij....ik probeer het echter altijd op een leuke manier op te lossen, zodat de sfeer goed blijft. Ik ben er nu echter achtergekomen dat dit dus niet werkt, als je ze een beetje soft aanpakt, slaan ze door! Ik wil echter ook geen hele strenge trainer zijn, en ms kan ik dit ook wel nog niet. Dit zou echter wel moeten denk ik.....
Overigens vind ik het jammer dat je denkt dat ik een of andere sukkel ben, Stanley! Iig, dat maak ik op uit je reactie: "iemand is beter dan niemand"
Ik ben redelijk serieus bezig met het training geven, en het gaat ook goed. Donderdag liep het echter een beetje uit de hand, en daarom post ik dit. Niet omdat ik geen training kan geven of omdat ik heel slecht ben! (al zeg ik het zelf )
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 18:10:07 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_24940155
Gewoon doorgaan Paa. En let niet op Just muts. Die zou willen dat ze 16 was en pupillen mocht trainen.

pi_24940267

Mijn zelfvertrouwen is weer helemaal terug
Nee bedankt Tong, is leuk om wat positiefs te horen, want ik baalde wel aardig moet ik zeggen....
pi_24940668
Goed advies van tong
Bij ons staat er 1 straf op schelden met ziektes, schoppen, slaan oid: douchen, tot ziens
Gelukkig dit seizoen nog niet hoeven gebruiken, maar vorig seizoen zijn er wel 2 weg gestuurd, daarna de braafste jochies op de training...
pi_24940752
Tja, mdat kan wel maar ik kijk daarmee toch altijd een beetje oud, die jochies zijn pas 8....natuurlijk is het wel zo dat je ze meteen aan moet pakken, anders gaan ze dit leren....mss de volgende training maar es invoeren, ben maandag weer alleen.....
pi_24942298
Gast, waarom zou ik je een sukkel vinden? Ik ken je niet eens. Robur et Velocitas is een mooie club. Frank van Geelen uit jullie eerste is een goede kennis van mij.

Je loopt over van goede bedoelingen en gelukkig werkt het dan nog altijd zo dat dingen wel goed komen. Mijn opmerking was meer als reactie op Just Me. Ik vind namelijk dat zij wel een punt heeft. Het beste zou zijn als je een vriend of teamgenoot van je eigen leeftijd zou hebben, die je helpt.

F-jes zijn het braafst en helemaal bij Robur kan ik me niet voorstellen dat het echt tuig is. Je moet er misschien eens over nadenken of E-tjes of D-tjes wat geschikter voor je is, omdat je je dan iets meer voetbaltrainer en iets minder spelleider en hoofdmeester voelt.

Succes jongen. Minder nadenken, meer doen. Overtuigd zijn van wat je doet en dat ook uitstralen.
pi_24942433
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef PAA-053 het volgende:

Toch wat harder optreden lijkt me. Roep ze eens bij elkaar en zeg hoe ze met elkaar om moeten gaan, je bent immers samen een team. Vraag ze wat ze nou willen, voetballen of elkaar de koppen inslaan? Vervolgens lekker gaan voetballen, complimenten uitdelen voor goede dingen en zorgen dat er plezierig wordt gevoetbald. Als het goed is heb je de regels dan niet zo nodig. Als ze maar weten wat de consequenties zijn als ze zich niet aan de regels houden.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 20:33:09 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_24942445
Goeie tekst Stanley.

PAA mot verdomme een vent worden

En wij helpen hem er wel bij.

pi_24942916
Idd, goede tekst! Leuk trouwens dat je Frank kent, goede speler!
Nou ik dacht dat je wat negatief was omdat je zei dat iemand beter is dan niemand, kan vrij negatief worden opgevat he Maar je hebt wel een punt. Bij F-jes is het meer je taak om ze op te leiden tot normale voetbalelrs, bij de D-tjes kun je al "echt" gaan voetballen. Mss wil ik dit soms ook wel eens een beetje te veel, voor F-jes. Maar bij D-tjes kan ik geen eigen training leiden denk ik, die zijn iets te oud. Bovendien speelt er nog het dat het zoontje van die man met wie ik het samen doe ook in ons team speelt, en volgend jaar naar E selectie gaat. Waarschijnlijk krijg ik dan volgend jaar ook de E3, selectie dus, 1e jaars dan. (wij hebben namelijk 2 2e jaars selectieteams, E3 is het beste 1ejaars team)
Maar toch vraag ik me af waarom ik iemand van mijn eigen leeftijd zou moeten hebben. De samenwerking met de volwassene waarmee ik het doe verloopt echt heel goed, we sluiten elkaar goed aan. Hij kan namelijk goed streng zijn, daar heb ik soms wat moeite mee. Ik ben zegmaar meer degene die wat dichter bij de spelertjes staat, ook door leeftijd, en daardoor heb ik toch een wat andere verhouding met ze. Maar het is zeker geen tuig, komt idd door de club ja Elite he, rijkelui...maargoed, die rijkeluiszoontjes zijn wel allemaal een beetje verwend, en hebben grote bekkies, vooral tegen elkaar natuurlijk. Het punt is gewoon dat er 3 "typetjes" in dit teamrondlopen. 1 met ADHD, 1 die supersnel pissig wordt, en een meisje dat altijd het mikpunt is van diegene die zo prikkelbaar is, gewoonweg omdat ze elkaar niet mogen! Dit loopt nog wel eens uit de hand omdat ze niet voor elkaar willen onderdoen en telkens wraak gaan nemen!
En Vaduz: wat jij zegt is zeker een goed idee, maar dat hebben we al eens gedaan! En zelfs toen was dat prikkelbare jochie al zo over zijn toeren omdat hij zich aangesproken voelde, terwijl we niemand hebben genoemd en het hele team hebben genomen, en liep hij woest weg! Wat strenger optreden lijkt mij ook een oplossing, ik ga dat maandag maar eens doen, en nog maar eens een teamgesprekje houden.
Iig alvast bedankt voor de leuke reacties tot nu toe! Ik ben hard op weg om een vent te worden
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 21:20:14 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_24943200
Je lult voor eigen parochie, je hebt je eigen knuffeltje ontwikkeld maar die lap tekst leest geen hond. Ga eens posten in andere voetbaltopics en wees niet zo gefixeerd op je eigen topic. Ik lees er vluchtig overheen maar het houdt een keer op.

pi_24943255
Nou, ik vond het juist wel leuk dat hier net een beetje een discussie ontstond over een onderwerp dat mij aangaat en interesseert.
Bovendien werd dit topic goed ontvangen, en als het nu niet boeiend meer is vraag ik me toch af waarom er nog mensen in posten? Ik vind het leuk om het hierover te hebebn en probeer daarom het topic levend te houden, je kan ook over iets anders beginnen mocht je dat willen, ik wil dit topic graag levend houden, en zolang er hier gepost wordt doe ik mee.
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 21:31:04 #99
7889 tong80
Spleenheup
pi_24943393
Doorgaan joh maar zou het leuk vinden als je meer post in andere topics.

pi_24943423
Het kwam op mij over alsof je dit topic en mij afkraakte, vond ik jammer.....
Maar ok, ik zal me eens wat meer laten zien elders in SPT en VTB
Blijf je hier trouwens wel posten, zijn altijd zinnige reacties

[ Bericht 3% gewijzigd door PAA-053 op 05-02-2005 21:41:22 ]
  zaterdag 5 februari 2005 @ 21:44:12 #101
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_24943761
Die lappen tekst stoor ik mij niet aan. Discussies kunnen ook lange antwoorden opleveren. Maar je hoeft niet elke dag dit topic een kick te geven. Als iemand eens wat heeft dan komt dit topic vanzelf wel weer eens bovendrijven.

En die ADHD figuren kun je inderdaad weinig mee, 'vreemde' gevallen heb je altijd en overal.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 zaterdag 5 februari 2005 @ 22:08:43 #103
7889 tong80
Spleenheup
pi_24943928
Is inderdaad een leuk topic.Zo zouden er meer moeten zijn.

pi_24947074
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 21:44 schreef pfaf het volgende:
Aah leuk, had dit topic compleet gemist.
pi_24947207
* Yeahinho is 2,5 jaar terug begonnen als jeugdtrainer/-leider bij de plaatselijke E11... dat was op zich best leuk, maar helaas vaak meer creche-leider spelen dan jeugdtrainer .

Het jaar daarna 'transfereerde' ik naar de D3, en werd daar assistent-trainer. Was eigenlijk de E1/E2, die op een groot veld tegen vergelijkbare teams van clubs als PSV, RKC, Willem II en FC Den Bosch speelden.

Ondanks dat we eigenlijk alles verloren toch een heel erg leuk seizoen gehad, want deze mannekes wilden (en konden) dus allemaal wél voetballen! Zeg ik nu althans... ik heb me vorig jaar echter vaak genoeg druk staan maken op het veld wanneer die mannen weer eens niet luisterden, zoals PAA hier eerder vertelde .

Helaas stopte de trainer er aan het eind van het seizoen mee, want het plan was eigenlijk dat we dit seizoen samen de D1 zouden gaan doen. Toen ben ik tijdens de zomerstop door alles en iedereen vergeten, waardoor ik pas een week (!) voor het begin van de nieuwe competitie werd gevraagd voor opnieuw de D3... daar heb ik toen dus vriendelijk voor bedankt; graag of niet!

Nu train ik op verzoek van een kennis sinds oktober toch weer wekelijks een team samen met hem, en wel de D5. Tis de E11 in een pre-puberende uitvoering. Complete drama dus!
pi_24955762
Tsja, het is natuurlijk leuker om met hele goede spelertjes te werken, draait alles wat makkelijker....en dus minder stressvol.
En Vaduz, dat had ik me gisteravond ook al bedacht, dat ik het meer een topic zou laten waarbij zo nu en dan eens een leuke discussie wordt gevoerd. En wat jij zegt over 'vreemde' figuren, dat is waar. En deze maken het leiden van het team juist zo lastig, verstoren de boel constant. Zeker als je er meerdere hebt, is het in je 1tje soms een ramp.....morgenavond weer
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2005 @ 17:34:38 #107
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24956102
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 15:43 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Normaal doe ik het met mijn buurman, een volwassene. Maar die was er niet, dus bij uitzondering deed ik het alleen. Waarom vind je dat trouwens raar?
Ik vind het vreemd dat de club jou daar dan alleen opzet, hebben ze geprobeerd om een vervanger voor je buurman te zoeken? Je zit ook met een stuk verantwoording naar de ouders toe.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24956593
De ouders hebben vertrouwen in me, en ik enk dat ik dat vertrouwen niet heb beschaamd. De training verliep voor mijn gevoel niet goed, maar de spelertjes hebben gewoon een leuke en goede training gehad. Ruzie maken ze ook als er een oudere bij is!
De club had wel een vervanger voor hem gezocht als ik aan had gegeven dat dat nodig zou zijn geweest, dit heb ik echter niet gedaan. Mss niet slim, maar op maandag was ik ook alleen, en heb ik al met een andere groep meegedaan. Ik wil het ook wel eens alleen doen, moet ik ook leren. Van je fouten leer je immers!
pi_24956805
quote:
Op zondag 6 februari 2005 17:34 schreef just me het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat de club jou daar dan alleen opzet, hebben ze geprobeerd om een vervanger voor je buurman te zoeken? Je zit ook met een stuk verantwoording naar de ouders toe.
Ik weet niet hoe het bij jouw club geregeld is, maar in het algemeen zijn amateurclubs al lang blij dat er twee vrijwilligers gevonden kunnen worden als begeleiding van een (laag) jeugdteam..

Als dan een keer één van de twee verhinderd is, moet de ander het voor een keer alleen zien op te vangen. Lijkt me nogal logisch, toch? Die onzin over 'verantwoording naar de ouders' slaat mijns inziens nergens op. Als je je kinderen onder deskundige begeleiding wilt laten sporten breng je ze maar lekker naar een kostschool ofzo .
pi_24956825
Bij ons is er altijd animo zat, voor wat voor een team dan ook.
That's all folks!
pi_24956909
Yeahinho heeft gelijk hierin....je verkeert als ouders en als club nou eenmaal niet in de luxepositie dat de trainers voor het oprapen liggen, er zijn ook zat ouders die een team trainen, daarmee krijgen we de teams bezet. Het komt heus wel goed met een kind, hij wordt niet verwaarloosd in een uurtje ofzo, al is de trainer niet zo geweldig.
  Trouwste user 2022 zondag 6 februari 2005 @ 18:41:44 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_24957261
Idd schandalig dat je niet eens een pedagogische opleiding hebt. Je hebt waarschijnlijk ook geen EHBO diploma, om over reddend zwemmen maar te zwijgen mocht het hard regenen. Je moet toch minimaal een cursus assertiviteit en een cursus manuele expressie hebben gevolgd om een F-1 team te mogen coachen. Ik vind het echt onverantwoord.

pi_24957349
quote:
Op zondag 6 februari 2005 18:41 schreef tong80 het volgende:

..om over reddend zwemmen maar te zwijgen mocht het hard regenen.
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2005 @ 19:47:01 #114
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24958403
quote:
Idd schandalig dat je niet eens een pedagogische opleiding hebt. Je hebt waarschijnlijk ook geen EHBO diploma, om over reddend zwemmen maar te zwijgen mocht het hard regenen. Je moet toch minimaal een cursus assertiviteit en een cursus manuele expressie hebben gevolgd om een F-1 team te mogen coachen. Ik vind het echt onverantwoord.

maak me maar belachelijk tong80

ik geef gewoon mijn mening en zie hoe het bij ons er aan toe gaat. Als er bij ons een trainer uitvalt wordt ervoor gezorgd dat iemand anders bijspringt. Misschien een luxe-positie hoor.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24958426
quote:

Daarom, ze mogen blij zijn dat er een trainer beschikbaar is, meestal gaat het toch wel goed!
  Trouwste user 2022 zondag 6 februari 2005 @ 19:52:01 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_24958468
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:47 schreef just me het volgende:

[..]

Je kan wel tegen een stootje

pi_24958566
quote:
Op zondag 6 februari 2005 19:47 schreef just me het volgende:

[..]

ik geef gewoon mijn mening en zie hoe het bij ons er aan toe gaat. Als er bij ons een trainer uitvalt wordt ervoor gezorgd dat iemand anders bijspringt. Misschien een luxe-positie hoor.
Zeker een luxe-positie ja! Bij ons, als er iemand niet kan, kan er echt niet zomaar een trainer invallen hoor! Iedereen moet toch ook afstemmen met zijn werk, shool in mijn geval dan! 2 keer in de week is al lastig zat...ik zou er trouwens wel blij mee zijn, maar helaas gaat het er bij ons niet zo aan toe. Al is het ook goed dat ik ook eens een training alleen doe, en ik denk dat dat voor meer jonge trainers geldt.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 13:06:21 #118
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25099249
Zaterdag ben ik gevraag om volgend jaar trainer/coach bij de D1 te worden. Dat ga ik waarschijnlijk wel doen, want die jongens zijn allemaal gemotiveerd en spelen erg goed. Het is meer de vraag of ik ze nog wat kan leren.

De keeper van m'n huidige elftal is er opeens mee opgehouden. Had er geen zin meer in. Moeten maar weer zien hoe we dat oplossen.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 14:11:59 #119
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25100209
Tuurlijk kun jij ze wat leren....als je maar je best doet om er meer van te maken dan het ouderwetse HZB-en (houd ze bezig).

Met enthousiasme kun je in ieder geval spelvreugde bijbrengen en wellicht een beetje discipline !
laat je de oefeningen een beetje vlot achter elkaar doorlopen (ipv 1 speler die een oefening doet) komt het conditionele aspect ook aan bod !
256 goals !
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 22:17:37 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_25103035
Bij welke club Stanley ?

dinsdag 15 februari 2005 @ 22:32:29 #121
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25103127
Lycurgus in Groningen.

Je moet wel begrijpen dat ik liever een bepaalde anonimiteit behoud hier, maar goed.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 22:33:21 #122
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 22:39:39 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_25103236
Klinkt als een studentenclub. Spelen jullie ook tegen de VERA ?

dinsdag 15 februari 2005 @ 22:41:06 #124
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25103259
Lycurgus is geen studentenclub. Vera is geen voetbalclub (die ik ken althans).

In Groningen zijn maar 2 studentenclubs: Forward en Knickerbockers, waar ik zelf speel.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 22:44:50 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_25103327
Bij de VERA stikt het van de studenten en hebben een eigen elftal op zondag. Vandaar

dinsdag 15 februari 2005 @ 22:49:03 #126
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25103392
zondag moet Forward zijn, als ze bij een studentenclub spelen dan.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 22:53:16 #127
7889 tong80
Spleenheup
pi_25103454
Nee ze hebben als concertzaal gewoon een vriendenteasm.

dinsdag 15 februari 2005 @ 22:56:14 #128
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25103507
ok.. en je weet niet welke club? Of snap ik het nou nog verkeerd?

Zowel Lycurgus als Knickerbockers speelt op zaterdag overigens. Zondag doe ik andere dingen.
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 22:57:16 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_25103524
Ik dacht dat je me wel begreep en dat je concertzaal VERA kent.

dinsdag 15 februari 2005 @ 23:02:44 #130
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25103606
ja ken ik wel. Maar als ze een vriendenteam hebben, spelen ze met dat team toch bij een club op zondag? Of meer los/vast tegen café's of zo..?
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 februari 2005 @ 23:03:41 #131
7889 tong80
Spleenheup
pi_25103625
Het laatste

dinsdag 15 februari 2005 @ 23:07:20 #132
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25103688
haha.. ok dan.. daar speel ik dus niet tegen, want ik speel enkel in clubverband. Volgend jaar bij Lycurgus.
pi_25127914
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:06 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Zaterdag ben ik gevraag om volgend jaar trainer/coach bij de D1 te worden. Dat ga ik waarschijnlijk wel doen, want die jongens zijn allemaal gemotiveerd en spelen erg goed. Het is meer de vraag of ik ze nog wat kan leren.

De keeper van m'n huidige elftal is er opeens mee opgehouden. Had er geen zin meer in. Moeten maar weer zien hoe we dat oplossen.
God, had helemaal gemist dat dit topic gekickt is
Zeg maar da's tof nieuws Stanley!! Hoe hoog spelen ze? Onze D1 speelt 1e klasse dacht ik, en die spelen echt al vet goed, je vraagt ze af hoe sommige dingen uit zulke kleine mannetjes kunnen rollen
Overigensd moet ik vanavond weer een training alleen leiden, ZONDER BEGELEIDING DUS , en ik vraag me af wat ik hiervoor kan doen. Zit te denken aan een circuitmodeltraining, wel zo functioneel, maar welke oefeningen ik daar nou bij kan bedenken.....wil namelijk weer eens met wat nieuws komen, andere verpakking dus. Iemand ideeen?
pi_25129558
Het is vakantie! Partijtje!

Hier dan.

Wij hadden gewoon de training afgezegd en hebben net even staan raggen in de zaal.
pi_25130701
Ook leuk he
Nou, bij ons was het vorige week vakantie, en heb ik deze week weer 2 volwaardige trainingen gedaan, ook met het maximum aantal spelers dus, geen afwezigen voor wintersport e.d.
Vandaag nogal veel getraind op vrijlopen (vinden sommigen nog erg lastig) en combinaties, al dan niet met een verdediger erbij. Daarbij veel afwerken gebruikt, dat is ook nog hard nodig bij sommigen. Er is er echter 1tje bij die net zo hard schiet als een D1 speler!!! Die jongen heeft echt een ongelooflijke traptechniek, hoe hard die bal wel niet tegen het net weet te rossen is echt neit te geloven. Meer van dit soort gevallen bekend bij jullie? Van die spelers die opzich niet zo bijzonder zijn maar in 1 ding echt fantastisch goed zijn????
  Trouwste user 2022 donderdag 17 februari 2005 @ 19:41:00 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_25131084
Ja mot ze laten pingelen, daarna laten pingelen en als afsluiting pingelen. Vrijlopen komt later wel.

Trouwste user 2022 donderdag 17 februari 2005 @ 19:42:57 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_25131119
Even serieus een jeugdtrainer bij ons liet na afloop van de training altijd de spelertjes de bal hooghouden. Werd een wedstrijd op zich. Je ziet ze danj op een gegeven moment ook hun andere been gebruiken. En thuis gaan ze er verder mee oefenen.

pi_25131348
Hooghouden is bij mij juist altijd een drama . In het huidige team dan... Daar zijn enkele spelertjes die het wel aardig kunnen (maar alleen door de bal met de handen op te gooien en met maar 1 been tegen de bal te trappen ), maar het merendeel komt niet verder dan 3 keer letterlijk per ongeluk de bal aan te raken voordat ie op de grond is .

In het selectie-team dat ik eerder heb (mee)getraind ging het daarentegen uiteraard een stuk beter. Daar werd de bal zelfs opgewipt en konden sommigen leuke trucjes .
pi_25131407
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 19:54 schreef Yeahinho het volgende:
Hooghouden is bij mij juist altijd een drama . In het huidige team dan... Daar zijn enkele spelertjes die het wel aardig kunnen (maar alleen door de bal met de handen op te gooien en met maar 1 been tegen de bal te trappen ), maar het merendeel komt niet verder dan 3 keer letterlijk per ongeluk de bal aan te raken voordat ie op de grond is .

In het selectie-team dat ik eerder heb (mee)getraind ging het daarentegen uiteraard een stuk beter. Daar werd de bal zelfs opgewipt en konden sommigen leuke trucjes .
Ja, dat heb ik nou ook! Ze kunnen er nog weinig van, al zijn ze natuurlijk ook nog maar 8 he, F2 team
Toch, als je ziet wat sommigen al wel neit kunnen man, zoals dat spelertje dat zo hard en goed kan schieten, dan is het toch vrij raar dat dat soort dingen, hooghouden dus, eigenlijk "onderontwikkeld" zijn. Zal wel te maken hebben mnet het feit dat ze zo jong zijn ,dat de coordinatie nog niet helemaal in orde is.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:16:54 #140
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25149386
Volgende week beginnen we met de voorjaarscompetitie! Hopelijk is het weer dan wat opgeklaard.
pi_25149889
Ja wij ook, morgen nog een oefenwedstrijd, en dan volgende week beginnen! Heb er zin in, denk dat we kans maken op de titel!
Ik hoop ook dat het weer wat opklaar, maar met die sneeuw die hier nu valt........ik heb er zelfs geen vertrouwen in dat de oefenpot morgen doorgaat
pi_25177239
Nou, de wedstrijd ging dus door....gelukkig
Met 6-3 gewonnen, maar wat belangrijker is: goed gespeeld, en wat nog belangrijker is: een goede tegenstander gehad. Het was, de uitslag doet anders vermoeden, best lastig. De verdediging is goed getest, en het middenveld heeft zich goed gehouden. We mistten 2 van onze 4 beste spelers, en een andere goede speler was half geblesseerd. Zo hadden we geen echte spits, en hebben we 2 spelers die eigenlijk overal kunnen staan in de spits gezet, de ene de 1e helft, de ander de 2e. Het was een leerzame wedstrijd, omdat we goed gespeeld hebben zonder 2 bepalende spelers, ik ben dus erg tevreden!
Iemand anders nog gevoetbald??
pi_25183816
Alsof de duvel er mee speelt ben ik gisteren gevraagd om volgend seizoen opnieuw dat selectieteam met de beste E-spelers in de D3 'te gaan doen' . Tis nu alleen de vraag of ik het nog wel wil...
pi_25186320
En wil je het nog? Ik zou de keuze in ieder geval niet van het bestuur laten afhangen, doe lekker wat je zelf graag wilt en waar jij je plezier uit haalt.
That's all folks!
pi_25193102
Idd, maar ik kan je aanraden om het te doen
Zeker met een goed E team is het al een stuk leuker hoor, minder een creche, zoals je zei. Kun je al "echt" gaan voetballen!
pi_25232674
Bij mij staat ook in de planning om jeugdtrainer te worden. Ik wil mezelf echter niet in het diepe gooien en heb een constructie bedacht die mij wel ligt. Ik wil in eerste instantie fungeren als soort van assistent-trainer, om ervaring op te doen in oefeningen, het benaderen van de jongens en meer van dat soort dingen. Ik ben er toch wel mee bezig en ben dus opzoek naar oefeningen om de oefeningen die ik al uit mijn ervaring aan te vullen. Heeft iemand goede links, titels van boeken etc. om mij aan ervaring te helpen??
ThnQ,

woutertje...
verdediger in Jong AC Fok! United !!
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:32:51 #147
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25232859
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 14:21 schreef Woutertje het volgende:
Heeft iemand goede links, titels van boeken etc. om mij aan ervaring te helpen??
ThnQ,

woutertje...
In Haarlem weet ik dat er winkels zijn van de Slegte voor goedkope boeken, daar heb ik ook een stuk of wat boeken vandaan met oefenstof.
Dit is veelal voor volwassenen, maar dan moet je zelf de vertaalslag maken naar de jeugd !

-edit-
adressenlijst de Slegte winkels in Nederland !
quote:
Nederland (0031)
Alkmaar
Payglop 9
1811 HM Alkmaar
Tel. 072-5202232
Fax 072-5123111
Amersfoort
Arnhemsetraat 12
3811 LH Amersfoort
Tel. 033-4228003
Fax 033-4228000
Amsterdam
Kalverstraat 48-52
1012 PE Amsterdam
Tel. 020-6225933
Fax 020-6241620
Arnhem
Jansstraat 28
6811 GJ Arnhem
Tel. 026-442 05 97
Fax 026-446 06 94
Breda
Ginnekenstraat 117
4811 JG Breda
Tel. 076-520 84 85
Fax 076-514 77 21
Den Bosch
Vughterstraat 26
5211 GH Den Bosch
Tel. 073-6147531
Fax 073-6891358
Den Haag
Spuistraat 21
2511 BC Den Haag
Tel. 070-363 97 12
Fax 070-345 77 60
Dordrecht
Voorstraat 280
3311 ET Dordrecht
Tel. 078-6390180
Fax 078-6390238
Eindhoven
Rechtestraat 36a
5611 GP Eindhoven
Tel. 040-244 74 19
Fax 040-243 91 33
Enschede
Marktstraat 13
7511 GC Enschede
Tel. 053-431 92 00
Fax 053-432 25 58
Groningen
Herestraat 33
9711 LB Groningen
Tel. 050-312 14 22
Fax 050-318 11 70
Haarlem
Grote Houtstraat 100
2011 SR Haarlem
Tel. 023-531 52 50
Fax 023-531 90 13
Hilversum
Kerkstraat 101
1211 CM Hilversum
Tel. 035-6286780
Fax 035-6295986
Leiden
Breestraat 73
2311 CJ Leiden
Tel. 071-512 20 07
Fax 071-514 85 08
Maastricht
Grote Staat 53
6211 CV Maastricht
Tel. 043-321 72 96
Fax 043-325 84 31
Nijmegen
Molenstraat 54
6511 HG Nijmegen
Tel. 024-323 82 93
Fax 024-322 46 74
Rotterdam
Coolsingel 83
3012 AE Rotterdam
Tel. 010-413 83 05
Fax 010-233 15 28
Tilburg
Heuvelstraat 101c
5038 AC Tilburg
Tel. 013-544 30 11
Fax 013-545 38 82
Veenendaal
Hoofdstraat 66 A
3901 AT AC Veenendaal
Tel. 0318-510259
Fax 0138-511948
Utrecht
Oudegracht 121
3511 AH Utrecht
Tel. 030-231 30 01
Fax 030-233 36 69
Zwolle
Melkmarkt 10
8011 MC Zwolle
Tel. 038-421 44 08
Fax 038-421 42 29
256 goals !
pi_25233045
jah, de slegte winkels hebben we ook in alkmaar. Ik ga kijken in de winkel!!

bedankt !!

woutertje
pi_25235491
Heren, boeken en cursussen zijn slechts aanvulling hè.

Ik las iets over 'leren hoe de jongens te benaderen'. Als je dat niet kan, zou ik me afvragen waarom je trainer wil worden. Wat wil je daaraan leren, ga je dan hetzelfde doen als degene die je observeert?
pi_25250624
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 17:51 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Heren, boeken en cursussen zijn slechts aanvulling hè.

Ik las iets over 'leren hoe de jongens te benaderen'. Als je dat niet kan, zou ik me afvragen waarom je trainer wil worden. Wat wil je daaraan leren, ga je dan hetzelfde doen als degene die je observeert?
Eens.
Toch: hangt ervan af wat voor leeftijd je gaat trainen he...als je Fjes, Etjes of D-tjes gaat trainen kun je boekjes lezen van de KNVb, die zijn erg informatief. Hebben ze vaak wel in de bieb. ben ff de titel van die van de ffies en d-tjes kwijt, maar die van de e-tjes heet: E-tjes worden 1 met de bal.
PAA
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:44:52 #151
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25253822
Ja, tuurlijk kunnen die boekjes handig zijn, maar ik had het specifiek over de benadering van kinderen. Dat moet je zelf doorhebben vind ik.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 18:52:22 #152
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25253931
Ik denk zelf dat er binnen één team nog kinderen verschillend benaderd moeten worden
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:00:20 #153
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25254061
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:52 schreef just me het volgende:
Ik denk zelf dat er binnen één team nog kinderen verschillend benaderd moeten worden
Uiteraard. Daar moet je dus feeling voor hebben is mijn punt.

Je zou een idee moeten hebben wat je belangrijk vindt in voetbal en tot en met de D vooral individueel spelers beter maken.
pi_25257484
begrijp me niet verkeerd, ik weet wel hoe je de jongens moet benaderen. Maar ik ben bang dat ik te grote stappen neem etc. Dus ik wil het voorzichtig aanpakken, en een hoop van mijn oude trainers en de meneer bij wie ik "stage" ga lopen leren. Ik begrijp best dat je jochies van jongere leeftijd niet schreeuwend moet coachen, en dat je veel oefeningen in de vorm van spel moet brengen. Maar daar kan aan geschaafd worden. Je moet het dus zien als een basis die al wel aanwezig is, maar waar nog wel aan geschaafd kan worden. Ik zie het dus ook niet als aanleren, maar als aanvulling.

woutr

edit: die boekjes zie ik dus ook alleen als uitbreiding. Ik gebruik een oefening die mij leuk lijkt, en pas hem aan i.v.m de situatie, het aantal spelers, het niveau van de spelers etc. .

[ Bericht 14% gewijzigd door Woutertje op 25-02-2005 22:43:52 ]
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:44:00 #155
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25257644
maar daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe zorgen jullie dat de jongens actief blijven meedoen aan de training, en niet gaan dwalen met hun gedachten. Noem eens wat stimulans....

je moet natuurlijk niet te lang dezelfde oefening doen, afwisseling, zelf enthousiast blijven etc. etc.

maar zijn er nog kneepjes ?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:08:15 #157
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25258041
Ik benadruk altijd dat ze zelf elkaar moeten corrigeren en zorgen dat de oefening loopt. Kijk, als ze het voor de trainer niet willen doen, doen ze het misschien wel voor hun teamgenootjes.

Tussendoor maak je wat sterke grappen.. Ik noem ze vaak bij naam, ik weet niet of dat een stimulans is, maar ze weten dat ik op ze let.

En veel positieve dingen aangeven. Iedereen vindt iets leuker om te doen als men af en toe te horen krijgt dat het goed gaat.
pi_25259554
Overal een partijvorm van maken. Ik weet niet wat voor elftal je traint. Maar ik merk zelf dat als we met ons elftal gaan sprinten ik beter mn best doe als het om het winnen gaat. Bij mijn team (4-6 jaar) doe ik vaak dat ze punten kunnen scoren en dan met pionnen om de score bij te houden.

En soms zijn ze écht strontvervelend (lees: eind november/begin december) en dan lieten we ze gewoon verhaaltjes/moppen laten vertellen als ze niet wilden voetballen.

Het ligt veel aan de leeftijden denk ik ook. Maar ik denk dat voor alle leeftijden geldt, dat partijvormen het goed doen.
pi_25263188
Ik ben het met Stanley eens, altijd bij naam noemen! Daar reageren ze veel beter op dan als je ze in het algemeen noemt, pakken ze ook meer op.
En je moet begrijpen (en je er ook op instellen) dat ze ook wel eens collectief geen zin hebben/heel druk zijn/heel baldadig zijn. Hier moet je op rekenen, verwacht ook niet dat het meteen de 1e keer goed gaat, dan kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis.
Als er eentje druk is, kan hij/zij het he;le team al aansteken, en dan is je training bwvs al verloren. Het beste wat je kan doen is proberen die drukke ergens bij te betrekken, bijv. verantwoordelijkheid geven, maak hem bijv. spelverdeler in een combinatieoefening. Dan heeft hij A) iets te doen en B) krijgt hij het idee dat hij belangrijk is, wat op die leeftijd erg "cool" is.
Veel succes ermee iig!
PAA
pi_25284511
de tips zijn werelds, dank je wel :> !!!
pi_25301259
Nou, vanavond weer training gegeven, het was erg leuk, alleen.....
Er zit dus 1 jongetje bij dat totaal geen motivatie heeft, hij heeft nooit zin, hardlopen doet hij niet aan, het is alleen maar sjokken, en er gaat een hele lusteloze indruk van uit.
Nou vroeg ik me af, wat kan ik hieraan doen? Hij heeft dus eigenlijk nooit zin, is totaal niet gemotiveerd en (daarom?) lui. Nou train ik jongetjes van 8, dus kan ik me voorstellen dat hij bijv. te laat naar bed gaat of thuis problemen heeft. Wat dat dan zijn weet ik absoluut niet, maar misschien is er iets wat hem demotiveerd? Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie misschien wat tips?
Ik wil hem dus weer plezier in het voetballen geven, want dat lijkt hij helemaal kwijt te zijn, en/of aan het voetballen krijgen!
PAA
pi_25301846
misschien word het jochie door teamgenootjes over geslagen ?? dan moet ik terug komen op de tips die ik kreeg, geef de jongen een belangrijke rol....(aanvoerder bijv)
pi_25302019
quote:
Op maandag 28 februari 2005 20:31 schreef Woutertje het volgende:
misschien word het jochie door teamgenootjes over geslagen ?? dan moet ik terug komen op de tips die ik kreeg, geef de jongen een belangrijke rol....(aanvoerder bijv)
Nee, absoluut niet eigenlijk. Hij is namelijk wel "populair" en zoals ik zei goed, dus dat is het niet....ik begrijp het echt niet, het zijn echt stemmingen die een paar weken duren en dan gaat het wel weer......
pi_25302991
is hij misschien dus danig beter dan de rest dat er geen uitdaging meer voor hem inzit ?
pi_25308016
Misschien dat z'n ouders je meer kunnen vertellen, of gaat dit te ver om hen in te schakelen? (Ligt ook aan de mensen, deze aanpak kan ook in negatieve zin werken)
That's all folks!
pi_25308242
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Misschien dat z'n ouders je meer kunnen vertellen, of gaat dit te ver om hen in te schakelen? (Ligt ook aan de mensen, deze aanpak kan ook in negatieve zin werken)
Ja dat zou kunnen, maar ik denk niet dat dat werkt, omdat zijn ouders hem, alsnog geweldig vinden Kijk het geval is, hij is nogal klein en ziet er schattig uit, en zijn ouders (die sowieso niet zo streng zijn in de omgang) verwennen hem nogal, en pakken hem eigenlijk nooit echt aan. Ik heb al eens tegen zijn moeder gezegd dat hij nooit zo'n zin meer heeft, maar dat doet ze dan af met iets als: "ach, hij voelde zich al niet zo lekker vandaag". Zou kunnen, maar 3 weken achtereen?
En Woutertje, hij is zeker niet zo goed dat hij er ver bovenuit steekt. Er zijn er wel een stuk of 2 a 3 beter dan hij. Ik begrijp het echt niet, misschien is het gewoon aandachtvragen, dat zou wel kunnen, ook als je bekijkt hoe zijn ouders met hem omgaan.
pi_25316640
Daar was ik al bang voor. (dat het een verwend kind is) Stimuleren helpt dan vast ook niet echt.
That's all folks!
pi_25316738
Tsja, bekend probleem bij mijn eliteclubje..... (echt waar!)
Ervaring hiermee dan, Vaduz (en de anderen uiteraard)?
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2005 @ 20:40:13 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25318138
quote:
Op maandag 28 februari 2005 19:34 schreef PAA-053 het volgende:

Ik wil hem dus weer plezier in het voetballen geven, want dat lijkt hij helemaal kwijt te zijn, en/of aan het voetballen krijgen!
PAA
Heb je al eens gezellig met hem een flesje limonade gedronken en hem gezegd dat JIJ het idee hebt dat hij minder enthousiast is en of het klopt wat je denkt?

Vriend van mij is trainer/leider en hij pakt het vaak op deze manier aan met die jongere mannetjes.

Als ik denk dat één van mijn selectiespelers niet goed in zijn vel zit pak ik ze uiteraard anders aan
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25318217
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 19:05 schreef PAA-053 het volgende:
Tsja, bekend probleem bij mijn eliteclubje..... (echt waar!)
Ervaring hiermee dan, Vaduz (en de anderen uiteraard)?
Nee zelf niet, maar een goede kameraad van me die wel een jeugdteam leidt heeft hier bij verschillende spelertjes ook wel eens last van.
That's all folks!
pi_25321064
Ik kwam toevallig op deze site ik ben trainer van de F2 .
Ik las het verhaal over dat probleem jongetje,heb je dat jongetje wel eens gevraagd wat hij niet leuk vind of wat hij juist wel leuk vindt,of is het soms zo dat de ouders graag willen dat deze jongen op voetbal zit,want dan is de reden natuurlijk makkelijk,voetbal kun je niet dwingen hij moet het zelf willen.
Mischien is het iemand die gauw afgeleid is en met andere dingen bezig is,en zich niet concentreerd op de training ,maak veel variatie in de oefeningen bv met de dribbel jij steekt een paar vingers omhoog en hij moet zeggen hoeveel dat je opsteekt leren ze ook om zich heen kijken en niet alleen naar de bal.
Probeer van die jongen te weten te komen wat er aan scheelt [geen verhoor] maar op een goede en leuke manier.
Oefenstof deze is zeer veel te krijgen op internet als je maar zoekt.Probeer ook eens duitse sites.
Een goede en leuke oefening is een vierkant van 5x5 meter met daarin 3 spelers en 1 afpakker ,kijk dit even aan en doe dan zelf even mee en wijs ze erop dat ze moeten vrijlopen en niet achterde afpakker gaan staan,op den duur zul je in de wedstrijd zien dat ze dit ook doen vrijlopen,aanbieden,om zich heen kijken wie er vrij staat .
In wezen is het voetbal gewoon het driehoekje 1man aan de bal en 2 afspeel mogelijkheden mits die andere 2 vrijlopen,als je dit op zon leeftijd al kan bij brengen zul je mooie combinatie zien in de wedstrijd , doe deze oefening elke training 5a10 min. je zult echt resultaten zien.
Zijn ze wat ouder doe het dan met 2 vierkanten naast elkaar en laat ze beide vierkanten gebruiken dus 2 afpakkers en 6 spelers maar ze moeten wel in hun eigen vak blijven .
Groetjes rudi
pi_25321839
Ben niet echt trainer, maar wel begeleider bij de D>12 bij FC Den Bosch
pi_25323046
Kom gerust eens vaker langs Rudi!
That's all folks!
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:12:20 #174
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25328104
Leuke aanvulling rudi welkom.

PAA ik zou idd doen wat justme voorstelt, na de training ff vragen of hij helpt met pilonnen opruimen en tussen neus en lippen door vragen wat hij van voetbal vindt, of hij de club nog leuk vindt dat soortn dingen.

Laat igg wel merken dat je bespeurt dat hij minder ze best doet.
Laat ook ff weten hoe je het hebt aangepakt en wat het resultaat is, succes !
256 goals !
pi_25330622
Oefenstof:klik op de site voetbal[is]spel,dit zijn spelvormen voor de E enF pupillen.
IK kon die site niet binnen komen om het voledige boekwerk te downloaden,maar naar lang zoeken heb ik zijn email adres gevonden onder D.V.C 26 Didam[voetbalvereniging].
Ik heb hem gemaild en een dag later had ik het complete boekwerk 43 pag. per mail gekregen ,het zag er goed uit ,van warming-up tot afwerken op doel.
Een idiaal boekwerk om je trainingen in mekaar te zetten.
Ik zit ongeveer 5 avonden achter de pc om info,oefenstof,alles over trainingen en jeugd te zoeken.
Een jaar geleden vroegen ze mij of ik niet de F wou trainen bij de club waar ik zelf in het 1e heb gevoetbald,maar door een versleten enkel niet meer mag voetballen,het jeugd bestuur wou zelf dat ik de E zou gaan trainen ,maar zelf zei ik laat ik eerst de F maar eens gaan trainen.
Vanavond ga ik naar de graafschap waar mijn oudste zoon [13] is uitgenodigd voor 4 trainingen,alleen van die trainingen kan ik al een hoop leren.
Groetjes Rudi
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 12:56:04 #176
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25330890
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 12:36 schreef grolseboys het volgende:

Vanavond ga ik naar de graafschap waar mijn oudste zoon [13] is uitgenodigd voor 4 trainingen,alleen van die trainingen kan ik al een hoop leren.
Groetjes Rudi
Doe maar uitgebreid verslag dan

ik ben geen trainer maar ik ben leider van een 1e elftal en ik zit tijdens de wedstrijden naast de trainer op de bank en leer daar veel van! sterker nog.. zit op op de buis naar voetbal te kijken roep ik ook allerlei dingen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25331088
Zo, weer een hoop mooie reacties hier
Zeg Vaduz, die vriend van je, hoe lost die dit op dan, zo'n situatie?
En Rudi, en de anderen natuurlijk , allereerst welkom , bedankt voor je oefeningen en tips. Ik denk dat ik idd maar eens ga proberen hem onder 4 ogen te spreken, maar je moet niet onderschatten hoe moeilijk dit soms is. Na elke training worden die kleine mannetjes nog keurig opgehaald, ouders zijn ruim voor het einde al aanwezig. Die vragen zich dan natuurlijk af wat er aan de hand is, en dat wil ik juist vermijden omdat het dus goed mogelijk is dat er thuis iets speelt. Ik wil juist van dat jongetje horen wat er aan de hand is, zonder inbreng van de ouders. Ik zal hem tijdens de training wel een keertje apart nemen...ik laat het jullie weten, donderdag heb ik weer training!
Rudi, verder nog vel succes met je zoon bij de Graafschap, en is het misschien mogelijk dat je die oefenstof naar me emailt? Mijn email staat in mijn profiel. Als dit niet kan, geeft niks hoor
PAA
pi_25331205
Deze topic is toch geweldig,zodat beginnende trainers/trainers/jeugdleiders ect. hun woordje kunnen doen.
Want van iedereen kun je wat leren of verbeterd krijgen.
Alle ideeën zijn welkom of je er wat mee doet ligt aan jezelf.
Als [trainers] mekaar kunnen helpen is toch mooi ,ik heb me gisteren ingelogd maar weet zeker dat ik hier nog vaak naar kijk en reageer.
Ik zal onze andere trainers ook vertellen over deze topic die zullen dan ook reageren op de vragen of zelf vragen willen stellen.
pi_25331294

Gaat dat trouwens lukken met die email?
PAA
pi_25331421
zekers lukt dat
pi_25331445
Moooi Top!
Trouwens, welke club zit je zelf enzo?
PAA
pi_25331470
@PAA, ik zal het hem vragen als ik hem zie.
That's all folks!
pi_25331594
Graag
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gemerkt is het nogal een lastig geval, vooral omdat het in vlagen komt
Overigens had ik gisteren een gesprek over mijn trainersinzet voor volgend jaar op mijn club.....was er niet echt tevreden over...leg zo wel uit waarom, ben zo terug
PAA
pi_25331796
Ik ben trainer bij de sv grolseboys {achterhoek] van de F2 maar ga van het voorjaar opleiding volgen zodat ik de gehele jeugd mag trainen.maar ik heb zoveel informatie bij elkaar gezocht op internet en boeken .
Als ik aan een training begin heb ik voor me zelf alles op een papier staan wat ik wil doen ,maar op den duur heb je zo veel oefeningen in het hoofd zitten dat je niet hoeft te denken wat zal ik nu doen.
bij de pupillen is het zo zeer veel herhalen tot dat ze het onder de knie hebben,doe per training maar 1 of 2 tactische oefeningen daar leren ze het best van want teveel oefeningen ,zijn ze de eerste oefening al weer kwijt.en als je met die kleintjes praat ga zelf door de knieën dat je op gelijke hoogte bent ,en spreek af dat jij wat zegt dat ze de bal vast houden of onder de voet stilhouden.
Wat ik bij ons op de vereniging zie de traptechniek bij de E,D,C jammer dat is iets waar ik ook vaak mee bezig ben staan ze voor het doel komt er niks uit .als je schiet de tenen naar onderen drukken en het standbeen iets laten doorveren en waar raak ik de bal enz.
pi_25331822
Wat voor cursus ga je doen dan? Want ik ga binnenkort de cursus pupillentrainer doen...
PAA
pi_25331901
Ze zijn het op de vereniging nog aan het opzoeken vaak zijn er aanbiedingen voor cursussen ,maar liefst een waar ik de gehele jeugd mee mag trainen.
ps. is de mail al over gekomen.....?
Groetjes rudi
pi_25331954
Nee, maar waarschijnlijk is het een te groot bestand bedenk ik me net, dom van me.....
Misschien wil je hem ook nog sturen naar basvanbaar@gmail.com ? Alvast heel erg bedankt he
pi_25332873
Ik heb hem, geweldig! Bedankt!!
Nou, zoals ik al zei had ik dus gisteren een gesprek over welk team ik volgend jaar zou gaan trainen. Ik ambieerde de E3, ik train nu de F2, de 1 a 2 besten van mijn team worden volgend jaar deel van de E3, samen met het merendeel van de F1. Maar dat team was dus al vergeven, zonder dat elke F-trainer was gesproken! Nu ga ik er dus eigenlijk in alle gevallen op achteruit...want ik kan niet het team trainen dat ik graag wou, en ed andere selectieteams zijn ook al bezet! En ik wil graag een selectieteam, want ik doorgroeien in het trainerschap. Ze hebben me wel aangeboden de E4 te gaan trainen. Dat is zegmaarwat de F2, mijn team dus, nu is. Dat is wel selectie, maar geen 1e selectie....wordt nog een moeilijke keuze voor me! Ik vind het iig geen goede manier van handelen van mijn club ! Echt een teleurstelling voor me..............wat zouden jullie doen? Mij andere keuzes zijn: meegaan met de collegatrainer die ik nu heb naar een D elftal, absoluut geen selectie, of alleen de E4 gaan trainen, evt. met een oudere begelider (voor wie het niet weten, ik ben 16), of de E4 gaan trainen samen met mijn huidige collegatrainer, maar dat hangt dan weer af van wat zijn zoontje gaat doen.....nouja, ingewikkeld verhaal, maar waar het op neerkomt is dus dat ik niet het team kan gaan trainen wat ik wou.

Edit: misschien wel zo handig om ff de andere mogelijkheden er bij te zetten

PAA

[ Bericht 23% gewijzigd door PAA-053 op 02-03-2005 15:41:36 ]
pi_25337515
Dat is dus flink balen,maar je bent nog jong dus jou kans komt nog wel.
Jij hebt nog jaren om een top trainer te worden.
voetbal je zelf ook?
Als je de {grotere jongens}D gaat trainen moet je wel stevig in je schoenen staan.
Ik zou denk ik de E gaan trainen en hoe oud is je collega trainer heeft hij al een paar jaar ervaring of is hij ook 16 jaar .
Niet persoonlijk maar ik vindt 16 vrij jong ,Het mooiste was om een jaar met een ervaren trainer mee te trainen,als je er 100% voor inzet wordt jij zelfs hoofdtrainer vooral dat je op zon jonge leeftijd al als trainer inzet ,kan alleen maar beter worden.
Als ik iets niet goed doe hoor ik dat graag of een andere trainer mooie ideeën heeft.
Laatst zei een ega collega laat iedereen een fles met water gevuld neerzetten en deze flessen moeten omgeschoten worden net zo als paaltjes voetbal en wie als laatst het meeste water erin heeft zitten heeft gewonnen ,goed voor snelle handeling zo snel die fles weer rechtopzetten anders loopt alle water eruit.doe dit bij mooi weer!!!!!samen praten we vaak over training.
pi_25338033
Vanavond bij de graafschap training geweest ivm sneeuw werd er patijtje gedaan ,om de tien minuten werd er gewisselt zodat iedereen een ander positie kreeg.
Je let dan natuurlijk op je eigen zoon,dan vreet ik mezelf op als die dan niet vol uit gaat.
volgends mij is hij veel te bang voor duels.
Weet iemand hier een goede training voor ?
Groetjes rudi
pi_25342908
Hey Rudi,
Dit is mijn 2e jaar als trainer, ik ben vorig jaar na de winterstop begonnen bij een laag E-team, ook samen met de man waarmee ik het nu samen doe. Hij is volwassen en vader van iemand uit de F2, hij heeft ook al veel ervaring. Ik loop dus zegmaar met hem mee, maarwe staan gelijk hoor, ik ben geen assistent oid. En dat is nu juist waar ik bang voor ben, dat als ik nu "voor mezelf" kies, dus selectie ga trainen, voor mijn ontwikkeling, dat ik dan wordt "opgezadeld" met een trainer die denkt dat ik hem een beetje kom helpen, als hulpje dus!
Ik wil ook graag de E gaan trainen, de E3 dus........het was echt een tegenvaller, maar nu ga ik gewoon kijken wat nu het beste voor me is, nu dit niet meer kan. Ik denk idd dat de D nog iets te vroeg voor me komt, zeker als je selectie gaat trainen. Ik moet er nog eens goed over nadenken, maar als iemand hier een mening hierover heeft hoor ik het graag!

En Rudi, misschien is je zoon een beetje zenuwachtig voor die training, ik heb zelf last van faalangst dus dat kan ik me goed voorstellen Daarom voetbal ik zelf ook niet meer, ook omdat ik het met school, 5VWO, heel erg druk heb. Daar kun je het met hem over hebben natuurlijk. Als het niet iets mentaals is kun je met hem wat krachttrainingen doen, niet dat dat nou zoveel op zal leveren maar, daar komt het weer, help je hem mentaal el heel erg, hij denkt dan dat hij sterker is, of iig zal hij meer zlefvertrouwen hebben. Je met hem denk ik prikkelen om er goed tegenaan te gaan, dat hij het voor zichzelf doet, voor zijn toekomst als voetballer! Succes ermee iig!
PAA
pi_25343566
Hij had zelf ook al over krachttraining ,denk dat hij meer het voetbal moet maken ,speelt hij een bal blijft ie rustig staan ,dan denk ik als je een bal speelt maak dan meteen een actie en bied je aan voor een combinatie.
Dat hij het voor zichzelf doet weet hij ,want ik zei als je jou best niet doe ga je volgende keer maar op de fiets 35 km. doe ik niet hoor!!
Gr.Rudi ps.Tuurlijk ik kan jou niet beoordelen hoe jij het doet ,wat ik zo uit jou teksten begrijp is de training wel in orde.
pi_25343636
Ah ja, die training is denk ik wel in orde, maar het punt is dat ie beter moet worden wil ik hogerop komen he, vandaar dat ik selectieteams wil gaan trainen, puur voor mijn ontwikkeling. Natuurlijk is het ook goed voor mijn ontwikkeling als ik alleen een lager selectieteam ga trainen, maar misschien kan ik beter nog ff een paar jaartjes meelopen.....wat vinden jullie?
PAA
pi_25343784
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:24 schreef grolseboys het volgende:
Hij had zelf ook al over krachttraining ,denk dat hij meer het voetbal moet maken ,speelt hij een bal blijft ie rustig staan ,dan denk ik als je een bal speelt maak dan meteen een actie en bied je aan voor een combinatie.
Dat hij het voor zichzelf doet weet hij ,want ik zei als je jou best niet doe ga je volgende keer maar op de fiets 35 km. doe ik niet hoor!!
Gr.Rudi ps.Tuurlijk ik kan jou niet beoordelen hoe jij het doet ,wat ik zo uit jou teksten begrijp is de training wel in orde.
Dan denk ik toch echt dat hij zenuwachtig is of bang om iets fout te doen.......ik spreek uit ervaring....
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:46:36 #195
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25343839
Rudi,

mooie vormen om fysiek wat sterker te worden zijn oa:

partijvormen 4:4 met keepers op een klein veld veel ballen bij de keepers, als een bal naast gaat meteen met een volgende bal doorgaan, zorgen dat het op een hoogtempo doorgaat, geen corners, maar een achterbal bij de keeper van de partij die eigenlijk de corner verdient.

Kleine aanpassingen in de normale partijvormen zoals:
-vaste mandekking spelen, als je tegenstander scoort loop je een rondje om de doelen
-hebben is hebben bij een uitbal, degene die de bal als 1e heeft, verdient de uitbal
-bij ieder tegengoal laat je het hele team opdrukken/rondje rennen/10x omhoog springen etc.

zorg iig dat door een hoog aantal ballen het tempo in de partij blijft !
256 goals !
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:50:15 #196
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25343897
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:30 schreef PAA-053 het volgende:
Ah ja, die training is denk ik wel in orde, maar het punt is dat ie beter moet worden wil ik hogerop komen he, vandaar dat ik selectieteams wil gaan trainen, puur voor mijn ontwikkeling. Natuurlijk is het ook goed voor mijn ontwikkeling als ik alleen een lager selectieteam ga trainen, maar misschien kan ik beter nog ff een paar jaartjes meelopen.....wat vinden jullie?
PAA
zorg dat als je meeloopt, het niet gewoon een vader is die vroeger ook wel eens een bal heeft geschopt, maar iemand met een "opleiding", die nadenkt over wat hij doet, een opbouw heeft, bepaalde facetten steeds terug laat komen, een bepaalde methodiek.

als je perse op eigen benen wilt staan moet je je wel realiseren dat het met jongens die minder kunnen, alleen maar moeilijker is.
256 goals !
pi_25344051
Bjoro je hebt gelijk ,alleen jammer dat ik dat elftal niet train hij zit in de C1 die hebben een betaalde trainer.
En interval training mis ik daar ,maar daar wou hij het met trainer over hebben ,dus hij wil wel.
hij krijgt nog 2 kansen om te trainen en mischien een wedstrijd ,maar voor hem is het mooi om zoiets mee te maken. gr. rudi

PAA 053 ik denk niet dat hij zenuwachtig is hij is een koele kikker of hij laat het niet merken naar buiten toe. gr. rudi
pi_25344095
Als ik op eigen benen kom te staan is het de E4, een 1e jaars E selectieteam. En als ik samen met een ander ga samenwerken is dat ee hoog selectieteam, dus met een goede trainer.Ik kan alleen niet kiezen tussen die 2 en met mijn huidige collega verdergaan.....
pi_25344140
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:00 schreef grolseboys het volgende:
Bjoro je hebt gelijk ,alleen jammer dat ik dat elftal niet train hij zit in de C1 die hebben een betaalde trainer.
En interval training mis ik daar ,maar daar wou hij het met trainer over hebben ,dus hij wil wel.
hij krijgt nog 2 kansen om te trainen en mischien een wedstrijd ,maar voor hem is het mooi om zoiets mee te maken. gr. rudi

PAA 053 ik denk niet dat hij zenuwachtig is hij is een koele kikker of hij laat het niet merken naar buiten toe. gr. rudi
Tsja, waarom zou hij zich dan niet volledig inzetten? En dat zou ik uiteraard niet weten, ik ken hem verder ook niet....misschien laat hij het niet merken oid dat hij toch wel tegen die spelers opkijkt?
pi_25344692
denk het want vorig jaar speelde hij nog in de D1,daar viel hij ook op door en twente scout maar die zocht wat anders maar zei wel dat is een goeie en voor de gelderse selectie bleek hij ook uit de mand te vallen ze zochten eerste jaars hij was toen net een jaar te oud.
Toen hij in de C kwam in het begin ging het wel was scherp scoorde van elke plaats en sterk met de kop.het is echt iets van de laatste 3 maanden ,mischien de puberteit ?????
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:51:28 #201
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25344864
Ik ben trainer geweest van de plaatselijke A1 en ik ben er groot voorstander van om vrijwel alles in partijvorm te doen. Daar zitten alle facetten van het voetbalspelletje in...

Al dat rondjes lopen heb je geen f*ck aan, de conditie krijgen ze vanzelf tijdens de partijen. Ook oefeningen zonder tegenstander vind ik bij deze oudere jongens van weinig waarde, want in de wedstrijd is het dan ineens heel anders.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_25344986
Ben ik gedeeltelijkmet je eens Doekes. Je leert er idd heel veel van, maar niet alle facetten ztten erin. Als wij trainen hebben wij bijv. nooit een geheel voetbalveld ter beschikking. Voor een vedediger is het belangrijk om sioms een lange pass te kunnen geven. Hoekan hij dit oefenen op een klein trainingsveldje? Is maar 1 van de vele dingen die ik op zou kunnen noemen.....
Kun je je menings misschien wat verder toelichten?
PAA
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:06:26 #203
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25345084
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:58 schreef PAA-053 het volgende:
Ben ik gedeeltelijkmet je eens Doekes. Je leert er idd heel veel van, maar niet alle facetten ztten erin. Als wij trainen hebben wij bijv. nooit een geheel voetbalveld ter beschikking. Voor een vedediger is het belangrijk om sioms een lange pass te kunnen geven. Hoekan hij dit oefenen op een klein trainingsveldje? Is maar 1 van de vele dingen die ik op zou kunnen noemen.....
Kun je je menings misschien wat verder toelichten?
PAA
Als je een half veld hebt, kun je toch in de breedte trainen ?

Of laat je verdedigers vanaf de achterlijn een pass geven naar iemand die op de middenlijn wacht.
Deze controleert de bal en loopt voor een 1:1 met de verdediger !
256 goals !
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:11:56 #204
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25345155
We hadden meestal wel het hele veld tot onze beschikking en trainden vaak met een vrij grote groep, zo'n 16 man, dus ik gebruikte voor de partijen een half veld, of drie kwart van een heel veld. Dan simuleer je toch aardig een echte wedstrijd.

Als je maar een klein trainingsveldje hebt wordt dit inderdaad lastiger.
Volg de pijlen.
pi_25345292
Ik heb 1/6 veld
Met F-jes
pi_25345432
[quote]Op donderdag 3 maart 2005 12:06 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Als je een half veld hebt, kun je toch in de breedte trainen ?

Dat is zeer belangerijk dat trainen in de breedte speel het op een klein veldje maar maak gebruik van lijn spelers 2 spelers mogen alleen maar langs de lijn lopen ,dan speel je bv 3 tegen 3 en de bal bezitende partij mag gebruik maken van de lijnspelers.
krijg je mooie ëén tweetjes ,driehoekjes en ze benutten de zijkanten ,vooral bij de lagere teams moet je zorgen dat je het kluitjes voetbal eruit haalt.
gr rudi
pi_25345549
Tip: je kan heel makkelijk en bericht quoten met het meest rechtse knopje in het balkje boven een bericht

Is idd een handige oefening, wel voor wat oudere spelers!
pi_25347997
wat een aanvullingen in dit topic. Leuk !

de oefeningen die bjoro noemt zijn inderdaad heel intensief en als je die dan ook op hoog tempo speelt is het goede vervanging voor loopoefeningen. Als je de verliezende partij dan ook nog een soort van straf geeft, dan gaan beide teams er nog extra hard voor.

Ik vind overigens niet dat er specefiek op lange ballen geoefend moeten worden. Ik zie dat als laatste redmiddel, een soort van opruimen. Je moet een verdediger leren om voetballend de oplossing te zoeken en, zoals ik al zei, pas de lange bal toe te passen als het echt niet anders kan.

mag ik grolseboys ook vragen om die oefeningen naar mij te sturen? Daar zou ik heel veel aan hebben !!! (woutmans@gmail.com)
pi_25348392
Nee ok, het was ook maar een willekeurig voorbeeld, het 1e dat me te binnen schoot. Vandaar dat ik dat noemde....
pi_25348416
Het is onderweg woutertje
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 16:32:58 #211
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25348466
ook graag naar justme@fok.nl
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25348469
mijn dank is groot
pi_25348530
daar komt ie justme
pi_25348774
Nou heren (en dames natuurlijk ), al het voetbal ligt eruit voor het komende weekend.....logisch natuurlijk, maar wel jammer!

Ik vraag me trouwens af wat jullie me aanraden, inzake welk team ik volgend jaar ga trainen....het hele verhaal staat op paginaatje 4.....ik heb dus de keuze tussen:
- Samen met mijn huidige collegatrainer de E4 gaan trainen, geen vooruitgang want hetzelfde team, alleen een jaar ouder
- Alleen de E4 gaan trainen, vooruitgang want 1e keer zelfstandig, maar nadeel is dat ik dan de leuke samenwerking moet verbreken!
- Samen met mijn collegatrainer de D6 gaan trainen, achteruitgang want een laag team
- Samen met een nieuwe collegatrainer een selectieteam, bijv. de E1, D1 of D2, gaan trainen. Vooruitgang want selectieteam, maar nadelen zijn dat ik dan de leuke samenwerking moet verbreken, en het leuke team achter moet laten.....

Wat raden jullie me aan? Ik wil dat kiezen wat het beste is voor mijn ontwikkeling....en tegelijkertijd leuk

PAA
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 17:52:57 #215
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25348941
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 16:42 schreef grolseboys het volgende:
daar komt ie justme
ik wacht af
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25349157
Ik hoop dat het goed is gegaan met de mail had een paar kleine problemen met email progamma.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 18:23:41 #217
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25349362
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:09 schreef grolseboys het volgende:
Ik hoop dat het goed is gegaan met de mail had een paar kleine problemen met email progamma.
binnen

maar het is een file die ik niet kan openen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Trouwste user 2022 donderdag 3 maart 2005 @ 18:50:53 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_25349842
Leuk topic is dit geworden.

pi_25350019
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:23 schreef just me het volgende:

[..]

binnen

maar het is een file die ik niet kan openen
Dat probleem heb ik niet, ik zal het ff voor je overzetten naar Word zo goed en zo kwaad als dat gaat......
Oh en Tong, post hier eens wat vaker dan zou ik zeggen !
pi_25351140
Heeft er iemand complete trainingsprogamma voor de F of E pupillen
Of leuke nuttigge ideeën,vooral omdat hier veel trainers zijn is een uitwisseling van oefenstof zeer nuttig .
Ben zelf ook oefenstof aan het maken met visio ,teken progamma je kunt voetbalspelers downloaden,pionen etc.
Ik heb voor mijn pupillen huiswerk gemaakt ook met visio ,niet alleen voor het kind maar zo zien ouders dat er veel aandacht aan die jongens wordt besteed.
pi_25351689
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:01 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik niet, ik zal het ff voor je overzetten naar Word zo goed en zo kwaad als dat gaat......
Oh en Tong, post hier eens wat vaker dan zou ik zeggen !
hier kan hij ook niet geopend worden. zou je voor mij ook een poging willen wagen ?
pi_25351727
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 20:10 schreef grolseboys het volgende:
Heeft er iemand complete trainingsprogamma voor de F of E pupillen
Of leuke nuttigge ideeën,vooral omdat hier veel trainers zijn is een uitwisseling van oefenstof zeer nuttig .
Ben zelf ook oefenstof aan het maken met visio ,teken progamma je kunt voetbalspelers downloaden,pionen etc.
Ik heb voor mijn pupillen huiswerk gemaakt ook met visio ,niet alleen voor het kind maar zo zien ouders dat er veel aandacht aan die jongens wordt besteed.
nee, ik ben vooralsnog de persoon die overneemt. Ik kan wel een aantal oefeningen bedenken uit het repetoire dat ik als speler voorgeschoteld heb gekregen, maar dat is niet bijster bijzonder.
pi_25352614
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:50 schreef Woutertje het volgende:
Als je de verliezende partij dan ook nog een soort van straf geeft, dan gaan beide teams er nog extra hard voor.
De pionnen e.d. laten opruimen werkt altijd als een goeie stimulans, want dan kan de winnende partij als eerste onder de douche staan, wat in hield dat ze warm water hadden.

Ondertussen zijn er nieuwe kleedkamers en is er voldoende warm water.
pi_25352832
De oefenstof kun je toch openen met microsoft office 2003
pi_25353056
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:49 schreef Merson het volgende:

[..]

De pionnen e.d. laten opruimen werkt altijd als een goeie stimulans, want dan kan de winnende partij als eerste onder de douche staan, wat in hield dat ze warm water hadden.

Ondertussen zijn er nieuwe kleedkamers en is er voldoende warm water.
jah, of zoals eerder gesuggereerd: Opdrukken, laten springen etc. Mijn trainer gebruikte altijd het zogenaamde kruis. Een sprint, diagonaal over het veld. dat een aantal keer. nou reken maar dat je er voor gaat hoor.
pi_25353650
Wat vinden julie moet er bij de F al keepers training worden gegeven ,bij ons gebeurd dat wel,bij een hoop andere verenigingen gebeurd dat niet.
pi_25354225
ik weet het niet. als je echt al aan een spelertje kunt zien dat hij keeper wilt worden kun je niet vroeg genoeg beginnen, mits het in een spelende vorm gaat. Echter zijn de jongetjes in de f-jes nogal aan het zoeken op welke plek men wilt spelen. Veelal zijn er dus ook geen echte keepers bij de f-jes. Ik denk dat er daarom ook weinig keeperstraining gegeven word aan f-jes, omdat er gewoon weinig echte keepers al zijn. Niemand eist die plek al op. Maar nogmaals, als een jongetje echt al keeper is, dan kan je niet vroeg genoeg beginnen
  Trouwste user 2022 donderdag 3 maart 2005 @ 23:11:14 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_25354586
Lijkt mer leuk om keeperstraining te geven.het spelertje is misschien niet de beste voetballer. Anders zou ie wel in de spits staan.Maar als stimulans lijkt het me prima. Hij wordt belangrijk gemaakt en wie weet heeft ie talent.

pi_25354703
Bij ons in de F2 staat een vaste keeper eerder kreeg hij nooit een keeperstraining nu wel ,hij vind het geweldig en zijn moeder ook die zei krijgt hij een eigen trainer !!!!!
Als ze niet durven te duiken laat ze op hun knieën zitten en dan duiken of vallen en er wordt getraind op sprongkracht naar de lat springen ,touwtje springen enz.
pi_25354919
Wat vinden julie van ouders langs de lijn die als gekken te keer gaan [schreeuwen enz.]
Dus in negatieve zin en dan bedoel ik bij de Fjes.
Deze kinderen zien voetbal als spel ,ik denk dat de argesieviteit buiten de lijnen begint.
pi_25354975
jah, er zijn al diverse campagnes van clubs en de knvb dat ouders hun mond moeten houden langs de lijn. maar goed, dat is lastig.... ouders zijn soms gedrevener dan de spelertjes zelf
pi_25359651
Tsja, ik speelde laatst tegen een B1, met mijn juniorenteam, en die ouders daarvan.......niet te geloven! Commentaar op alles, ik werd er echt misselijk van, zo irritant! En het ergste is nog dat de scheids er niets aan doet, want we speelden uit......

En over keeperstraining: ik vind het heel goed dat die wordt gegeven aan F-jes! De keeper uit mijn team krijgt 2X in de week keeperstraining, en hij traint 2X in de week gewoon met ons mee. Reken maar dat hij daardoor de komende jaren een voorsprong opbouwt op anderen die dat niet hebben gehad! Je kan niet vroeg genoeg beginnen....
PAA
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:46:25 #233
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25359997
Vraag het me af die keeperstraining bij de F-jes.

Kijk eens naar je eigen club, hoeveel jongens die in de e/f junioren op doel stonden stonden dat in de senioren nog ?
256 goals !
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 09:48:45 #234
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25360021
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:35 schreef grolseboys het volgende:
Wat vinden julie moet er bij de F al keepers training worden gegeven ,bij ons gebeurd dat wel,bij een hoop andere verenigingen gebeurd dat niet.
Bij ons gebeurd dat inderdaad niet omdat we van mening zijn dat een F-je alle kans moet hebben om zich te ontwikkelen als veldspeler én als keeper. Zeker bij de beginnende F-jes. Bij ons begint de keeperstraining pas bij de 2e jaars E's en dan één keer per week keeperstraining en één keer gewoon met de eigen E-spelers meetrainen.
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:46 schreef Bjoro het volgende:
Vraag het me af die keeperstraining bij de F-jes.

Kijk eens naar je eigen club, hoeveel jongens die in de e/f junioren op doel stonden stonden dat in de senioren nog ?
dan kijk ik voor het gemak naar mijn eigen zoon, heeft gekeept in het laatste jaar F en in de E en is nu een hele goede centrale verdediger in het 3e
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25360254
Wat vinden julie van trainers moeten deze bij de wedstrijden aanwezig zijn of alleen leiders!!!!
Ik had bij ons ook een discussie erover ik vind van wel want dan kan een trainer ergens op trainen wat er in die wedstrijd misging.
En opstelling moet een trainer ook maken ,want leiders zijn er vaak niet bij met trainingen.
Een trainer weet wat zijn jongens/meisjes kunnen.
pi_25360549
absoluut mee eens. Ik weet niet beter dan dat er een trainer langs de lijn staat. Het is niet alleen om te kijken wat er mis gaat en wat er goed gaat, maar de trainer staat veel dichter op zo'n groep dan een leider (die toch meestal er alleen zaterdags/zondags is, en zo af en toe een training). Wat de trainer verteld word dan ook meer opgenomen door de spelers omdat hij, zoals eerder gezegd, dichter op de groep staat.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:31:08 #237
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25360626
Ben ik toch niet met je eens !

ik denk dat een trainer ook goed contact kan hebben met z'n leider, opstelling e.d. doorspreken en dat de trainer zo nu en dan eens een wedstrijd komt kijken.

Blijft natuurlijk wel idealer als er sprake is van een trainer/leider situatie als zelfde persoon !
256 goals !
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:38:14 #238
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25360738
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:31 schreef Bjoro het volgende:
en dat de trainer zo nu en dan eens een wedstrijd komt kijken.
Als trainer ga je toch gewoon altijd kijken bij je jongens?
Volg de pijlen.
pi_25361657
Tuurlijk meteen zien of ze wat geleerd hebben ,wat je ze met de training hebt geleerd en tevens een beetje coachen.
Want van een wedstrijd kun je een hoop zien hoe die jongens het doen.
pi_25362990
inderdaad. Ik denk dat de jongens zichzelf het beste laten zien in het veld. dus ik als trainer zou altijd gaan kijken bij mijn spelers.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 13:35:20 #241
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25363006
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:31 schreef Bjoro het volgende:
Ben ik toch niet met je eens !

ik denk dat een trainer ook goed contact kan hebben met z'n leider, opstelling e.d. doorspreken
echt wel

bij onze jeugd is het voor een trainer niet altijd mogelijk om bij zijn teams te zijn omdat bijv. de trainer van C's ook leider is van de C1. Hij gaat wel zoveel mogelijk bij de andere C-teams kijken en er is regelmatig overleg tussen leiders en trainer!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25363391
zijn we er al uit hoe we dat bestand van grolseboys gaan openen ?
pi_25364074
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:26 schreef Woutertje het volgende:
absoluut mee eens. Ik weet niet beter dan dat er een trainer langs de lijn staat. Het is niet alleen om te kijken wat er mis gaat en wat er goed gaat, maar de trainer staat veel dichter op zo'n groep dan een leider (die toch meestal er alleen zaterdags/zondags is, en zo af en toe een training). Wat de trainer verteld word dan ook meer opgenomen door de spelers omdat hij, zoals eerder gezegd, dichter op de groep staat.
Perfect verwoord!! Zo denk ik er ook over ja, ik probeer er dan ook altijd bij te zijn, en ben ik er niet, dan is mijn collega er wel!
Overigens zal ik je dat docje ook ff opsturen, ik kan hem dus wel openen, maar zoals ik al zei niet overzetten naar Word. Ik stuur je wel ff de inleiding, de doelstellingen en de dingen waaraan een training moet voldoen. Het is maar een fractie van het complete document, maar het is beter dan niets toch? Hopelijk heb je er wat aan!

En JustMe, heb jij het binnen????

Overigens vraag ik me nog steeds af wat jullie zouden doen inzake mijn trainerskeuze voor volgend jaar. Ik zou graag de mening willen horen van wat ervaren trainers, wat moet ik doen??

PAA
pi_25364816
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 14:56 schreef PAA-053 het volgende:

Overigens vraag ik me nog steeds af wat jullie zouden doen inzake mijn trainerskeuze voor volgend jaar. Ik zou graag de mening willen horen van wat ervaren trainers, wat moet ik doen??

PAA
nee, dat ben ik niet, srry
pi_25365170
Ok ok, van mensen die er verstand van hebben dan.......en geloof me, dat heb je wel hoor

Overigens kan ik je dat docje helaas niet toesturen, ik heb het nadat ik het naar JustMe heb getsuurd verwijderd, misschien wil zij het je opsturen....

PAA
pi_25366401
Zoals gemeld ben ik een paar weken terug gevraagd om - na vorig jaar simpelweg 'vergeten' te zijn - komend seizoen alsnog de D3 te gaan doen samen met 2 of 3 andere jongens. Ik heb er wel een beetje over nagedacht, maar was het alweer half vergeten.

Belt net één van die jongens op (die me had gevraagd, wordt de hoofdtrainer zeg maar), of ik het al wist. "Euh, om eerlijk te zijn..... nee ik weet het nog niet . Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om te doen, maar aan de andere kant zitten er wel heel veel maren aan... en als ik twijfel kan ik het beter niet doen denk ik."

Nu dus weer een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik blij dat ik het niet doe, maar toch baal ik nu ook dat ik het afgewimpeld heb .
pi_25366462
Ik zou het gewoon doen jongen! Het is echt geweldig, en de tijd die je er aan kwijt bent weegt totaal niet op tegen wat je ervoor terugkrijgt! Overigens zie ik niet zoveel maren hoor, maar dat zal wel aan de situatie liggen
Ik zou het dus doen!
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 18:34:43 #248
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25367057
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 14:56 schreef PAA-053 het volgende:

En JustMe, heb jij het binnen????

PAA
ja sorry!! je zet in mijn ongewenste mail

moet ik het nog doorsturen naar iemand?? mail dan naar justme@fok.nl
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25370730
jah, ik kan dus voor alsnog niks zeggen over hoe en wat. Maar in mijn enthousiasme wat nu overheerst bij mij, zou ik het gewoon doen. Is altijd leuk, je kan die jongens wat leren.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 22:58:52 #250
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25371411
woutertje je hebt mail
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25371487
Nog een interessante stelling:
Moet een goede trainer ook zelf op hoog niveau gevoetbald hebben?

Ik denk zelf dat het meegenomen is, maar dat het cker geen vereiste is. Zeker bij de pupilen denk ik dat enthousiasme de belangrijkste drijfveer is om de jongens dingen te laten doen. Als je het leuk brengt, alle oefeningen in een plaatje brengt, (bijv. bij een dribbel oefening in een vierkant vertellen dat iedereen een auto is en vooral niet botsen!!!) moet je zeker een heel eind komen. Maar als de spelers ouder worden denk ik dat je (zeker in de selectie elftallen) een trainer nodig hebt die zelf ook een bal kan raken. Dat is toch wel het manko van mijn trainer (ik speel in de A1), die kan zelf niet zo bijster goed voetballen, en kan oefeningen dus alleen verbaal uitleggen. Dat zie ik als een minpunt.

Wat denken jullie hiervan ?
pi_25371528
Bedankt Just Me !!
pi_25371953
Ik vind wel dat een trainer goed moeten kunnen voetballen ,eigenlijk zo gezien dat als een trainer iets wil laten zien het zelf wel voor kan doen.
En bij de kleinere jeugd moet hij/zij met kinderen om kunnen gaan .
Je moet ze wat kunnen leren,lol maken,kunnen troosten bij een voetbal ongelukje,geduld hebben enz.
Je moet het zo doen dat ze graag naar jou training komen .
Laat ze vertellen wat ze het leukste van de training vonden,dit zou ik dus elke keer toepassen meestal is dat een partijtje,WAT ZE GRAAG DOEN BLIJVEN ZE DOEN.

BIJ de wat oudere jeugd gaat erom dat je een trainer hebt met uitstraling waar ze tegenaan kijken hij hoeft niet perse hoog gevoetbalt te hebben,maar moet wel kijk op voetbal hebben en ook dingen kunnen voordoen en de trianer moet een strakke lijn hanteren vooral bij de D en C en hoger omdat dit een leeftijds groep is die moeilijk is als je het als trainer niet goed aanpakt,
Gr.Rudi
pi_25372092
je moet sowieso altijd als trainer te kennen geven dat je overmacht hebt, en verstand van zaken
pi_25372120
Woutertje je speelt in de A1 als ik mag vragen op welke positie voetbal jij en wat voor een soort speler ben jij als je het zelf mag zeggen bv.een vechter ,supersnel .enz.
pi_25372208
Woutertje speelt in de A1 van AFC'34 te alkmaar, Derde divisie landelijk. Ik sta in de verdediging, meestal rechtsback maar ook wel eens in het centrum. Ik ben een speler die van het duel houdt. Kopsterk, sterk lichaam (ook vrij lang dus). Het meest moeite heb ik met kleine spelertjes, vanwege hun kleinere draaicirkel. Verder kom ik goed uit de voeten. Ik ben wel iemand die probeert te voetballen, maar een lange bal zeker niet schuwt.
pi_25372364
Moeten verdedigers anders getraind worden dan aanvallers????
pi_25372423
nee. Ik denk dat verdedigers en aanvallers hetzelfde getraind moeten worden. Uiteindelijk moeten verdedigers mee aanvallen, en moeten aanvallers verdedigen. De echt fijne kneepjes is natuurlijk niet belangrijk, maar een opkomende back (dat doe ik als de kans daar is) moet een bal voor kunnen geven, en desnoods afkappen en zelf binnen werken. Uiteindelijk is de groep een team en moet het ook zo functioneren. Aanvallers dus de eerste tien tot twintig meter mee verdedigen en bijv. een lang bal er uit halen. Verdedigers mee opkomen, een voorzet geven en een schaar kunnen maken.
pi_25372995
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:11 schreef Doekes het volgende:
We hadden meestal wel het hele veld tot onze beschikking en trainden vaak met een vrij grote groep, zo'n 16 man, dus ik gebruikte voor de partijen een half veld, of drie kwart van een heel veld. Dan simuleer je toch aardig een echte wedstrijd.

Als je maar een klein trainingsveldje hebt wordt dit inderdaad lastiger.
Groot , wij trainen meestal met 30 man op een half veld, gelukkig is het met dit slechte weer stuk rustiger
Is ook niet vreemd omdat de training in principe voor voor 26 elttallen is
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 08:29:04 #260
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25376514
raptorix
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25377364
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:49 schreef Woutertje het volgende:
nee. Ik denk dat verdedigers en aanvallers hetzelfde getraind moeten worden. Uiteindelijk moeten verdedigers mee aanvallen, en moeten aanvallers verdedigen. De echt fijne kneepjes is natuurlijk niet belangrijk, maar een opkomende back (dat doe ik als de kans daar is) moet een bal voor kunnen geven, en desnoods afkappen en zelf binnen werken. Uiteindelijk is de groep een team en moet het ook zo functioneren. Aanvallers dus de eerste tien tot twintig meter mee verdedigen en bijv. een lang bal er uit halen. Verdedigers mee opkomen, een voorzet geven en een schaar kunnen maken.
Ben ik met je eens, alleen vind ik wel dat als de mogelijkheid er is je dan verdedigers zo toegepast mogelijk moet trainen. Heb je de beschikking over meerdere trainers en veel materiaal en ruimte, dan un je hele specifieke oefeningen gaan doen met de verdedigers en aanvallers apart. Even een heel simpel voorbeeld: met de aanvallers trainen op afwerken en met de verdedigers op mandekken. Dit kun je natuurlijk altijd combineren in 1 oefening!
pi_25439066
naja, een update van mijn kant dan maar.... Ik heb vandaag of morgen een gesprek met onze jeugdcoordinator. Hij was enthousiast over mijn idee, en had ook wel een trainer in zijn hoofd welk het leuk zou vinden als ik zou komen. Naja, ik weet verder nog niet welk team ofzo, ik hoop de D1, maar ik merk het vandaag of morgen... jullie horen het van me ...
pi_25443016
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:05 schreef Woutertje het volgende:
naja, een update van mijn kant dan maar.... Ik heb vandaag of morgen een gesprek met onze jeugdcoordinator. Hij was enthousiast over mijn idee, en had ook wel een trainer in zijn hoofd welk het leuk zou vinden als ik zou komen. Naja, ik weet verder nog niet welk team ofzo, ik hoop de D1, maar ik merk het vandaag of morgen... jullie horen het van me ...
Leuk man!
Laat het maar weten ja
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:15:12 #264
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25491998
Trainer van de plaatselijke F2 meldt zich
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:18:35 #265
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25492036
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:37 schreef Woutertje het volgende:
Woutertje speelt in de A1 van AFC'34 te alkmaar, Derde divisie landelijk. Ik sta in de verdediging, meestal rechtsback maar ook wel eens in het centrum. Ik ben een speler die van het duel houdt. Kopsterk, sterk lichaam (ook vrij lang dus). Het meest moeite heb ik met kleine spelertjes, vanwege hun kleinere draaicirkel. Verder kom ik goed uit de voeten. Ik ben wel iemand die probeert te voetballen, maar een lange bal zeker niet schuwt.
Dus je speelt 3e divisie landelijke en hebt een trainer die zelf geen bal goed raakt, lijkt me zeer onhandig. Is dit niet wat slecht geregeld dan van de Jeugd Coördinatie flippo's? Of is deze man Tactisch zeer sterk?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25502395
We hebben een goede groep, dus men "denkt" dat hij wel aardig is. Dat is hij ook wel, hij weet wel waar hij het over heeft, maar goed is anders. Laten we het zo stellen, ik zou het anders aanpakken.
pi_25502407
Ik heb trouwens dat gesprek gehad... De trainer van de D1 was zeer enthousiast over het toevoegen van mijn persoon aan de staf, al is het in een opleidende vorm. Ik heb dus nu een constructie liggen die het voor mij toestaat om wat trainingen te missen i.v.m mijn examenjaar volgend jaar. De jeugdcoordinator was erg te spreken dat ik trainer zou worden, en bood me op de lange termijn al vergoedingen en trainerscursusen aan.
pi_25503225
quote:
Op zondag 13 maart 2005 09:25 schreef Woutertje het volgende:
Ik heb trouwens dat gesprek gehad... De trainer van de D1 was zeer enthousiast over het toevoegen van mijn persoon aan de staf, al is het in een opleidende vorm. Ik heb dus nu een constructie liggen die het voor mij toestaat om wat trainingen te missen i.v.m mijn examenjaar volgend jaar. De jeugdcoordinator was erg te spreken dat ik trainer zou worden, en bood me op de lange termijn al vergoedingen en trainerscursusen aan.
Mooi man!
Ik heb ook de trainer van de E1 gesproken, over onze eventuele samenwerking komend jaar, en hij was ook zeer positief! We gaan nu binnen 2 weken een keer om de tafel zitten om het een en ander te bespreken, over hoe we dat dan zouden gaan doen komend jaar. Het is iig fijn om te weten dat de mogelijkheid nu dus reeel is.
Hierbij hoort trouwens ook een hogere vergoeding

Overigens ga ik binnenkort de cursus pupillentrainer doen, maar hier heb ik nog weinig meer over gehoord....
pi_25503426
quote:
Op zondag 13 maart 2005 10:48 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Mooi man!
Ik heb ook de trainer van de E1 gesproken, over onze eventuele samenwerking komend jaar, en hij was ook zeer positief! We gaan nu binnen 2 weken een keer om de tafel zitten om het een en ander te bespreken, over hoe we dat dan zouden gaan doen komend jaar. Het is iig fijn om te weten dat de mogelijkheid nu dus reeel is.
Hierbij hoort trouwens ook een hogere vergoeding

Overigens ga ik binnenkort de cursus pupillentrainer doen, maar hier heb ik nog weinig meer over gehoord....
lekker !!!

bij zo'n cursus hebben ze ook een aantal deelnemers nodig, dus dat kan miss wat langer duren
pi_25505920
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:00 schreef Woutertje het volgende:

[..]

lekker !!!

bij zo'n cursus hebben ze ook een aantal deelnemers nodig, dus dat kan miss wat langer duren
Ja, daarom. Ik wacht geduldig af.....
Dat aanmelden is trouwens buiten mij om gegaan dus het zou kunnen dat dat nog niet eens gebeurd is

En om maar even een nieuwe stelling in de groep te gooien: Wat vinden jullie van het selecteren van F-jes voor BVO's?
Ik bijvoorbeeld woon in Apeldoorn, en verleden jaar is er een jongetje bij ons uit de F1 naar AGOVV gegaan. Nou lijkt mij dit prima, geen problemen mee, hij kan zich daar goed ontwikkelen, met een betere begeleiding en omgeving. Maar ik weet dat er ook mensen waren, ouders van andere kinderen bijvoorbeeld, die het hier niet mee eens waren. Ze vonden hem te jong, en ze vonden het niet goed dat hij nu al werd gepusht om op prestatie te spelen.....

Ik persoonlijk vind selecteren op die leeftijd geen probleem, jullie?
pi_25513318
Zon jongen is nog vrij jong,maar als het talent er op zon leeftijd er al inzit is het nooit te vroeg voor een betere begeleiding etc. te krijgen.
Alleen denk ik dat zon jongen op die leeftijd niet te veel gepusht moet worden ,het is nog maar een kind.
Ik zou denken bij de D-tjes en niet eerder,maar dat is mjn mening.

Voor de winterstop heeft onze F2 nog geen wedstrijd gewonnen ,afgelopen zaterdag hebben we met 5-0 gewonnen ,waarvan 2 goede spelers niet aanwezig waren ,dat beloofd wat!!!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:54:50 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25590962
quote:
Goed man!
Trouwens, same here! Met 7-2 gewonnen en echt heel goed gespeeld, terwijl we onze op 1 na beste man mistten en onze spits al met een ander team had meegedaan! Ben ook zeer tevreden
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:31:43 #274
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750464
Volgende week vergadering met alle jeugdleiders en -trainers. Ik hoor dan ook snel of ik volgend jaar de D1 krijg als trainer/coach. Er zijn meer mensen in de race, dus het is wel spannend.

Vorige week verloren, dus 3 uit 2. Morgen 9.00u thuiswedstrijd. Ik ben er bij.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 10:59:29 #275
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25752720
2-1 gewonnen van ACV D3. Fantastisch!
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:02:46 #276
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25857677
Staan nu tweede met een puntje achterstand. Ik zie het helemaal zitten.
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:26:55 #277
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26066769
Ik krijg trouwens niet de D1 volgend jaar, dat is wel jammer. Een jongen van 18 met een hogere kwalificatie dan ik heb, mag het gaan doen. Kan ik op zich wel inkomen. Jammer is dat de man die had geadviseerd om mij te nemen, zo'n beetje met iedereen in onmin leeft. Ik wil of mee met m'n huidige team of weer de D2 doen volgend jaar.

Zaterdagochtend 9.00u Marum uit.. we gaan weer knallen.. daarna nog zelf voetballen in Winsum.. wordt weer een dagje!
pi_26080982
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 10:26 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik krijg trouwens niet de D1 volgend jaar, dat is wel jammer. Een jongen van 18 met een hogere kwalificatie dan ik heb, mag het gaan doen. Kan ik op zich wel inkomen. Jammer is dat de man die had geadviseerd om mij te nemen, zo'n beetje met iedereen in onmin leeft. Ik wil of mee met m'n huidige team of weer de D2 doen volgend jaar.

Zaterdagochtend 9.00u Marum uit.. we gaan weer knallen.. daarna nog zelf voetballen in Winsum.. wordt weer een dagje!
9.00 uur.....wat je er al wel niet allemaal voor over hebt he

Wij moeten morgen om 11.00 uur thuis, lekker rustig dus
En daarna heb ik het langverwachte gesprek met de trainer van de E3! Over volgend jaar......hoe dat dat zou gaan, als ik met hem ga samenwerken....overigens is die kans erg groot. Ik heb namelijk dinsdag de eerste 3 kwaryier van hubn training geleid, en dat ging zeer goed! Het zijn leuke spelertjes, en erg goed bovendien!
Ik neig nu dus wel naar de E1 volgend jaar, ik denk dat ik morgen het zeker weet

Ik laat het weten!

Anderen nog wat gedaan??

P.S. Na een stom verlies tegen de concurrent staan we nu 2e....1 wedstrijd minder gespeeld, 4 punten achter. Morgen tegen een moeilijke tegenstander, en op 11 mei inhaal tegen de andere concurrent....we spelen slecht de laatste tijden ik zie het dus ook niet zo zitten
pi_26096026
Nou, net dus gespeeld en het gesprek gehad.
Wedstrijd redelijk goed gespeeld, met 8-3 gewonnen
Het gesprek was eigenlijk interessanter. We zitten qua heel veel dingen op 1 lijn, dat was goed dus. Bovendien vindt hij het leuk als ik erbij kom en ziet hij het ook wel zitten, net als ik eigenlijk....
Er waren nog wat probleempjes met mensen van de jeugdcommissie enzo, die hadden een aantal dingen niet helemaal goed begrepen waardoor er heel wat verwarring optrad, maar uiteindelijk komt dat wel goed denk ik.

Waar het dus op neerkomt: ik bel vanmiddag met een man van het bestuur die over deze dingen gaat, om te melden dat ik, wat ons betreft, samen met die ander volgend jaar de E1 ga trainen!
Als zij dat dan goed vinden, dan is het geregeld. Ik kom vanaf nu elke dinsdagavond kijken bij hun training, ik kan dan al wat meelopen en de groep leren kennen.

Een erg goede dag voor me dus

En jullie? Gewonnen?
pi_26121856
Ja, nu is het dus weer allemaal wat minder....
Er is echt een gigantische communicatiefout opgetreden, waardoor het "avontuur E1" voor mij nu ineens weer wat lastiger wordt....voor de club is het namelijk geen optie
Zware tegenvaller, ik had er echt al zin in en helemaal op gerekend! Nu gaat die trainer met wie ik volgend jaar dus samen zou gaan werken met wat mensen praten want die hebben me echt gewoon verkeerd geinformeerd, of zijn iig niet duidelijk genoeg geweest, waardoor ik nu dus een hele voorbereiding heb gehouden en me helemaal heb ingesteld op de E1.......wat misschien niet mag/kan...

Maargoed, het zal wel goed komen, die trainer wil er iig wel wat voor doen, hij wil me ermee dus het komt waarschijnlijk en hopelijk allemaal wel goed !
  woensdag 13 april 2005 @ 11:00:26 #281
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26190354
PAA, houd ons op de hoogte van het hoe of wat en vooral waarom. Het is me allemaal nog niet heel erg duidelijk moet ik zeggen, maar iemand zoals jij die graag wil, kunnen ze toch bij elk team gebruiken lijkt me.

Ik kwam er gisteren achter dat we tegen een ander probleem op gaan lopen. De belangrijkste wedstrijd tegen de enig overgebleven concurrent is op 7 mei en dan is de helft van het team weg vanwege de vakantie. Tegenwoordig moet het blijkbaar zo zijn, dat bij ieder beetje vakantie meteen het hutje op de hei of in Spanje wordt opgezocht met de kinderen. We zullen nu twee wedstrijden moeten verzetten waarschijnlijk.
pi_26199357
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
PAA, houd ons op de hoogte van het hoe of wat en vooral waarom. Het is me allemaal nog niet heel erg duidelijk moet ik zeggen, maar iemand zoals jij die graag wil, kunnen ze toch bij elk team gebruiken lijkt me.

Ik kwam er gisteren achter dat we tegen een ander probleem op gaan lopen. De belangrijkste wedstrijd tegen de enig overgebleven concurrent is op 7 mei en dan is de helft van het team weg vanwege de vakantie. Tegenwoordig moet het blijkbaar zo zijn, dat bij ieder beetje vakantie meteen het hutje op de hei of in Spanje wordt opgezocht met de kinderen. We zullen nu twee wedstrijden moeten verzetten waarschijnlijk.
Leuk dat je dit zegt Stanley, dank je
Overigens is het helemaal niet raar dat het je nog niet zo duidelijk is, ik heb het ook niet echt goed uitgelegd, ook omdat dit natuurlijk nog een beetje binnen de club moet blijven. Ook de spelertjes mogen er niets van weten, en aangezien er nog niets zeker is, wacht ik nog even met het uit de doeken doen van de hele kwestie tot het besluit genomen is.
Ik heb donderdag om half 8 HET gesprek, wat alles zal beslissen.....ik laat het zeker weten!

En dat probleem met die vakantiegangers hebben wij dus ook!! Wordt nog knap lastig, weer gaan lenen enzo.....of verplaatsen, maar zo'n vakantie duurt ook een week en verder zitten we zo goed als volgepland. Het zou jammer zijn als we iets miet zouden kunnen spelen, we hebben alle punten nodig, hebben namelijk nog alle kans op het kampioenschap!

Hoe gaat het met jou trouwens in de competitie, Stanley? (Anderen ook natuurlijk, die hoop ik ooit nog eens terug te zien hier )
pi_26251515
Nou, het zit erop, we zijn eruit.

Na een drukke dag eindelijk op naar de voetbalclub, vol spanning uiteraard. Ik had om me heen al wat rondgevraagd, wat anderen mij nou aanraadden en wat zij zouden doen....zouden zij wel alleen om de tafel gaan zitten met 2 ervaren coordinatoren die in staat zijn een onervaren persoon, zoals ik dus, compleet onder de tafel te lullen?? Nee dus, dat zouden zij niet doen. Ze dachten allen dat ik toch door de coordinatoren in de richting van de E4 zou worden geduwd, en dat niet zou kunnen weerstaan....

Het liep echter allemaal anders, gelukkig. Na mijn training (ik moest eerst nog training geven), speelde de E3 (dus volgend jaar de basis van de E1) een wedstrijd. Daar ging ik even kijken, zoals bij alle wedstrijden van de E3 tegenwoordig. Daar kwam ik al 1 van de coordinatoren tegen, en toen we terugliepen naar het clubhuis vertelde hij me geruststellende woorden: "Als jij de E4 echt niet ziet zitten, dan denk ik dat jij maar gewoon naar de E1 moet gaan. Dat vinden wij ook prima..." Dat was al een lichte opluchting voor me, eerlijk gezegd. Na alle onheilspellende woorden van mijn geraadpleegde collega's (die dachten allemaal dat de coordinatoren mij met de E4 wilden opzadelen en daar ook alles aan gingen doen) was ik namelijk al een beetje 'bang' geworden....

Toen het daadwerkelijke gesprek, meteen to the point gekomen: ik mocht de E1 doen, aangezien ik heb aangegeven de E4 niet te willen, ook niet onder supervisie/begeleiding van een andere, ervaren trainer, samen met de huidige trainer van de E3. Precies zoals gehoopt dus!!
Toen het hoge woord er van hun kant eenmaal uit was, hebben we het verder gehad over de vergoeding (die blijft hetzelfde, lage bedrag. Toch ben ik tevreden, aangezien ik er een gratis trainerscursus bij krijg) en over de rol die ik zou gaan vervullen in de samenwerking me die andere trainer. De 2 coordinatoren hebben me wel vertelt dat ik niet moet rekenen op een gelijkwaardige samenwerking: de trainer met wie ik ga samenwerken is vele malen ervarener en zal de leiding ook hebben. Ik fungeer in een soort assistentsrol........toch vind ik dit niet erg: ik had al eerder met de trainer besloten dat hij de leiding heeft (logisch ook) maar dat wij, binnen dat kader van zijn eindbeslissing en -verantwoording, wel samen werken, op basis van gelijkwaardigheid. Hij zal mij ook de kans gunnen me te ontwikkelen, ik zal dus ook alleen voor de groep staan. Toch maar even kijken hoe dat zich ontwikkelt, in de praktijk.....

Al met al een geslaagde operatie Na wat problemen in de communicatieve sfeer is alles toch nog goed terechtgekomen en zit ik volgend jaar waar ik zitten wil: PAA-053 is volgend jaar trainer van de E1!

Voor nu : we laten de E3 de E3. Die maken gewoon het seizoen af, ik kom daar alleen bij de wedstrijden kijken om het team toch een beetje te leren kennen, maar op trainingen blijf ik weg (daar was eerder wel sprake van....). Ik meng me daar dus niet in, al zou ik dit wel graag willen
Je merkt het misschien al wel: ik ben echt gemotiveerd en enthousiast, zeker nu ik het team wat beter ken !

Mocht ik nog meer te weten komen: (kan van alles zijn natuurlijk, dingen over de teamindeling, nog concretere beslissingen over het hoe en wat volgend jaar) ik laat het jullie weten!

[ Bericht 5% gewijzigd door PAA-053 op 15-04-2005 16:53:03 ]
pi_26251599
P.S.
Ik ben er het komend weekend niet, kan dus ook niet reageren....

Bovendien: wel winnen he Stanley! Ik zie dat de concurrent 1 puntje voorsprong op jullie heeft.....
Voor onze stand: http://www.knvb.nl/comp/wclub.sps?clubid=BBKR21T&clubName=Robur+et+Velocitas&teamtype1=PUP%2C&teamtype2=VE&teamtype3=1&teamName=0277+F-Pupillen+%28voorjaar%29%2C+F2&teamno=15&aand=0277&klasse=12&klassename=2e+klasse&poule=BF&dist=Oost&period=0&results=1&cPage=6&wizPath=12345

Wij zijn Robur et Velocitas F2 dus....

Daarnaast moeten we een manier zien te vinden om dit topic weer in de AT van de andere mensen die hier wel eens gepost hebben te krijgen
pi_26469009
Nou, gisteren weer gewonnen, dat gaat lekker
Het komt er nu eigenlijk op neer dat de wedstrijd tegen de concurrent de beslissende match wordt. Winnen wij die, worden wij kampioen. Winnen zij die wedstrijd, dan zijn zij kampioen. Wordt een mooie pot dus!

tevens subtiele tvp
  zondag 24 april 2005 @ 18:55:25 #286
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26480161
PAA, veel succes! Jullie hebben het langer volgehouden dan wij. Bij Achilles 1894 vonden ze het nodig het halve D1 elftal te laten meedoen met de D3, waardoor een 10-0 overwinning in onze thuiswedstrijd werd gevolgd door een 2-1 nederlaag in de uitwedstrijd. Weg kampioenskansen. Jammer, maar helaas. Als het zo moet, hoeft het van mij niet.
pi_26570382
Nou, wij zijn nu ook afgehaakt hoor.....
Dinsdag hadden we een wedstrijd tegen de nummer 3, wij zijn immer 2e. De tegenstadner was de laatste weken al beter aan het spelen, maar zo.....dat hadden wij ook niet verwacht. We zijn met 2-6 afgeslacht.......daar gaat het kampioenschap! Maar dat is nog niet eens het ergste! het ergste is dat we zooo slecht gevoetbald hebben! het was niet om aan te zien....niemand had zin, geen inzet, geen daadkracht. Het was echt dramatisch, een collectieve off-day, van iedereen.
Dus, geen kampioenschap dit jaar......het kan in theorie nog, maar het zou valse hoop zijn om erin te geloven. De nummer 1 is ook te sterk.

Het enige leuke eigenlijk van de avond was na de wedstrijd in de kleedkamer. Er was een jochie van de F4 dat met ons (F2) meedeed want die zou evt. geselecteerd worden voor de E4 volgend jaar (dus mijn team nu).
Na elke wedstrijd reiken wij een beker uit aan de 'speler van de week'. Gewoon degene die het beste zijn best heeft gedaan enzo, elke week iemand anders. Maar eigenlijk iedereen ahd zijn best niet gedaan! Maar hij wel, en omdat hij nieuw was enzo en het toch wel aardig heeft gedaan hebben we besloten hem de beker te geven. En hij wist dus niet dat wij dat deden met die beker! Dus wij halen de beker uit de plastic zak, zeggen dat hij hem krijgt en zijn mond valt open, hij begint helemaal te stralen: "O, is die voor MIJ??" Helemaal blij was 'ie. Geweldig om te zien, dat was een kleine opsteker

Nou resten ons nog 2 wedstrijden, misschien maar 1 omdat het toch geen zin meer heeft om die 2e in te halen. Daarna de toernooien en we gaan nog een leuke teamdag organiseren, met het hele team ergens (bij een bevriende trainer van me in Drenthe) een wedstrijd spelen en daarna naar een zwembad of iets dergelijks Dat wordt wel leuk, maar het voetballen zelf zit er eigenlijk al bijna op.

Bij jou nog wat gebeurd? (Ik richt me alleen nog maar naar jou, de anderen zijn afgehaakt )
  zondag 1 mei 2005 @ 15:52:04 #288
49756 The_Gunman
PSV Eindhoven
pi_26642179
weet iemand een paar sites waar je oefenstof kan vinden enz.
pi_26644743
Mijn eigen ervaring leert dat dit soort sites (gratis dan he) zeer moeilijk te vinden zijn.
Waar ik zelf lid van ben is Trainerssite.nl, de site van een voetbaltrainersmaandblad. Op deze site is ook een sectie Oefenstof, maar je moet abbonee van het blad zijn om daarop te kunnen. Daar heb je dus denk ik weinig aan. Overigens zit er bij die site wel een heel tof forum waar ik zelf ook zeer actief ben, daar kun je ook nog wel wat vandaan halen.

Verder kun je kijken op: http://jeugdvoetbal.50megs.com/
Een oerlelijke site maar als je in het frame rechts naar beneden scrollt kom je een paar aardige links tegen. Verder wat interessante info over Coerver enz.

Ook is http://www.devoetbaltrainer.nl/ eventueel interessant. Weinig tot geen oefenstof, maar wel veel info.

Als dit nou niets wordt moet je gewoon heel veel van die sites afsurfen. Heb ik zelf ook gedaan en je komt altijd wel iets interessants tegen.

Daarnaast heb ik persoonlijk wel een klein beetje oefenstof op mijn pc, daar kun je wel wat van hebben als je wilt. Ik weet natuurlijk niet wat voor leeftijden je traint maar er zal vast wel iets tussen zitten!
Voeg me maar toe op MSN als je iets wilt.......
  zondag 1 mei 2005 @ 18:06:58 #290
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26645067
PAA, we hebben gisteren niet gevoetbald.

Ik weet dit topic gauw weer te vinden als er mooie dingen te melden zijn. De aanloop naar volgend seizoen is in volle gang. Mijn club betaalt de cursus TC3 jeugd (485 euro + 150 euro boekengeld + 25 euro inschrijfkosten) als ik twee jaar bij de club blijf. Lijkt me een mooie deal, dus de inschrijving is al onderweg.

Word jij nou volgend jaar 'assistent' bij de E1, klopt dat?
pi_26661923
Ja, dat klopt.
Alleen dat assistent......dat weet ik niet zo goed . Ik heb met mijn toekomstige collega afgesproken dat wij binnen het kader van zijn eindbeslissingsrecht en eindverantwoording (hij is immers de ervaren trainer) gelijk zijn, samen werken. Zo zie ik het ook. Wij staan op gelijke voet met elkaar en 'doen' dus samen de E1. Hij is echter de baas, als het gaat om beslissingen enz. Lijkt me ideaal!
Maar nu ben ik nog volop bezig met mijn huidige team, de F2. Ik ben een teamdag aan het organiseren, en er komen weer flink wat toernooien aan, dus er is genoeg te doen.

Dat je club je TCIII J aanbiedt is echt mooi! Ze zullen wel plannen met je hebben als ze dat doen
Is zeker een mooie deal, en ik zou het ook zeker doen! Maar wat ik toevallig weet via een site voor voetbaltrainers is dat er nogal verschillend wordt gedacht over die cursus. De een vind hem moeilijk en zegt dat het allemaal om vriendjespolitiek gaat, de ander zegt dat als je je spullen goed in orde hebt het allemaal wel lukt. Op het forum van die site is al een flink topic ontstaan dat eigenlijk over de toelatingstest gaat (want die moet je doen) maar later is geevolueerd in een algemeen topic over TCIII J. Misschien heb je er wat aan: www.trainerssite.nl , dan naar het forum en het topic "Toelatingstest TCIII Jeugd".
(Overigens heb ik zelf ook een keer in dat topic gepost, kijken of je kan raden wie ik ben )

Als er weer wat gebeurd laat ik het natuurlijk weten, nu heb ik alleen een week geen voetbal.....zaterdag koninginnedag, en nu zijn er 5 van mijn team afwezig door vakanties enzo.
Pas op 7 mei kan ik weer naar het voetbal, maar nog niet eens naar onze eigen wedstrijd want die is verplaatst....
  maandag 9 mei 2005 @ 20:19:46 #292
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26863184
Vandaag na een week rust weer getraind. Woensdag een rustige training en donderdag tegen de koploper die 4 punten voor staat. Dat wordt echt De Wedstrijd, de jongens leven er erg naar toe.

Dan zaterdag nog een wedstrijd en daarna twee toernooien waavan eentje een groot toernooi is bij onze eigen club.

Leuk verhaal nog wel: de man die mij vanaf het begin begeleid en opgevangen heeft, een man van in de zeventig die de D1 trainde dit seizoen, stopt er na dit seizoen mee. Hij heeft een hele mooie trainersjas met de naam van de club er groot op en hij heeft me beloofd dat ik die over twee weken van hem krijg. Vind ik een erg mooi gebaar persoonlijk. Hij is voor mij een soort opa omdat ik zelf geen opa's meer heb.

Succes met het einde van het seizoen!
pi_26986890
Leuk verhaal idd

Ik heb ook zo'n gangstah trainersjas, voel me helemaal het mannetje als ik die aan heb

Wij hebben morgen DE wedstrijd, alleen maakt die niks meer uit want ook al winnen, dan worden we nog 2e......met 1 punt verschil.
Daarna nog 2 toernooien, waarvan 1 komende maandag, een teamdag (28 mei) en een seizoensafsluiting bij de club zelf.

En dan volgend seizoen, waar ik eerlijk gezegd steeds meer zin in krijg! De E1, hoofdsklasse, 3 keer in de week trainen, geweldig! Moet ook aangeven wanneer ik drukke periodes in het jaar heb enzo, lekker professioneel, vind dat echt leuk. Wat ook leuk is is dat de spelertjes mij inmiddels ook wel kennen, ik kom weleens kijken enzo. Dat sterkt mij alleen maar in het idee dat ik de goede keuze heb gemaakt

Ben overigens ook nog gevraagd voor de F4 (trainer) en E4 (leider) maar dat gaat niet door, de 1e wimpel ik zelf af, de 2e wil ik wel maar mag niet van mijn ouders, volgend jaar 6VWO enzo......logisch ook, wel jammer.

Ja, jij ook veel succes nog, ik laat weten hoe het is gegaan dit weekend!
pi_27004602
Nou, de nummer 1, en kampioen, keurig op 4-4 gehouden. Aardig gespeeld, 0-2 achter, 2-4 achter, toch nog 4-4. Best knap, ook veel complimentjes van de tegenstanders ontvangen.

2e geworden in de competitie, neem ik aan. Jammer, kampioenschap was zeker niet onmogelijk....
pi_27062555
Vandaag toernooitje gehad, 4e geworden van de 5...
Maar dat geeft wel een wat vertekent beeld, we moesten 1 wedstrijd om de winst spelen, die verloren we dik en toen kelderden we op doelsaldo, matig
Maar het was wel heel erg gezellig, het is zo'n topteam he!

En morgen de 1e wedstrijd met de E1 selectie van volgend jaar, tegen de E2 selectie van volgend jaar, leuk
  maandag 23 mei 2005 @ 14:04:31 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27274142
Zaterdag hebben de jongens het toernooi gewonnen. Hun trainer deed datzelfde met zijn eigen team, dus het was een lekker zaterdagje. Aanstaande zaterdag nog een toernooi, nu bij onze eigen club. Woensdag spelen we als afsluiting een wedstrijdje tegen de ouders. Trainr gaat 1 juni lekker op vakantie.
pi_27375871
1 Juni al?

Deze jongen moet nog een maand naar school........

Qua voetbal loopt het allemaal ten einde. Zondag een toernooi, 2e geworden achter een hoofdklasser (Turkse Kracht Deventer F1, ken je misschien wel), dus da's best aardig. Jammer genoeg zijn er wel wat conflicten ontstaan nu, over de indeling voor volgend jaar enzo...

Nog 3 trainingen, waarvan vanavond eentje. Daarna de seizoensafsluiting en dan zit het erop. Gelukkig traint de E3 nog wel lang door, anders ga ik me zo vervelen

Fijne vakantie gewenst!
pi_27654348
Nou, het zit er eigenlijk allemaal wel op.....jammer man!

De E1 begint al met wedstrijden en trainingen enzo, op een ander veld ook, dus dat is wel mooi. Met mijn eigen team is echter alles af, toch best lastig om afscheid te nemen van die jochies, trek je toch een jaar mee op.
Gisteren de seizoensafsluiting gehad op mijn cluppie, was erg gezellig weer. Lekker de hele dag voetballen enzo (in de stromende regen ), heerlijk

Ik spreek je volgend seizoen weer he!
Fijne vakantie nogmaals
  zondag 26 juni 2005 @ 23:41:13 #299
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28259163
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:24 schreef PAA-053 het volgende:
Nou, het zit er eigenlijk allemaal wel op.....jammer man!

De E1 begint al met wedstrijden en trainingen enzo, op een ander veld ook, dus dat is wel mooi. Met mijn eigen team is echter alles af, toch best lastig om afscheid te nemen van die jochies, trek je toch een jaar mee op.
Gisteren de seizoensafsluiting gehad op mijn cluppie, was erg gezellig weer. Lekker de hele dag voetballen enzo (in de stromende regen ), heerlijk

Ik spreek je volgend seizoen weer he!
Fijne vakantie nogmaals
Bedankt, het was fijn inderdaad.

Tot volgend seizoen! Een nieuw topic...
pi_28336896
Ik train sinds vorig jaar een 1e jaars F team. Vanaf komend seizoen ga ik de F1 trainen. Weet iemand of er verenigingen zijn die als voorbereiding op het nieuwe seizoen toernooitjes organiseren

Ik train de F1 van Rhelico
gelegen in Rumpt (tussen Geldermalsen en Leerdam)

[ Bericht 19% gewijzigd door jumeka op 30-06-2005 21:32:21 ]
pi_28337947
Lijkt me wel handig als je dan ook zegt bij welke club, in welke plaats je jeugdtrainer bent.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')