abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:21:30 #31
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24807098
Wat een leuke oefening is voor de Fjes is om 4 vakken te maken die niet tegen elkaar aan liggen.
Ieder vak geef je de naam van een voetbalclub (bv Ajax, Feyenoord ,Psv, Heerenveen).

In de "loze" ruimte tussen deze vakken laat je de kids (1 bal p.p. natuurlijk !!) door elkaar heen lopen (even een aanwijzing geven dat ze niet mogen "botsen" !!) dan noem je de naam van één van de 4 clubs, dan moeten ze daar zsm naar toe rennen.
Dan laat je ze per vak 1 specifieke oefening doen (bv bal opgooien en koppen/bal opgooien omhoog schieten, vangen/ldribbelen, voet op de bal zetten en meteen de andere kant op lopen/met 2tallen overschieten)
Maak er een mooi verhaal van (stel je zegt Ajax en ze rennen naar het vak dat jij als Ajax hebt aangewezen) bv " weet je wat ze bij Ajax heel goed kunnen........noem dan 1 van de 4 oefeningen"
dat laat je dan 3/4/5 minuten doen, daarna weer naar het midden.

Noem daarna de volgende club......kun je een kwartiertje, 20 minuten doen.

Dit vinden ze leuk, ze zijn aan het rennen, stukje techniek, balbeheersing, er zit iets "geks" in de oefening.

Heb ik vaak gedaan toien ik de Fjes trainde !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_24812973
Wat ik me net bedenk.....wij hebben 11 F teams

Is idd mooie oefening Bjoro, en zo komen we ook meteen bij weer een ander mogelijk gedeelte van dit topic: oefeningen uitwisselen
Deze oefening kun je denk ik het beste doen met spelertjes die wat lager spelen en mss ook een jaartje jonger zijn. Zo krijgen ze de basisvaardigheden snel onder de knie...

Ik ben trouwens net terug van de bioscoop. We gingen met de hele F afdeling naar The Incredibles (Leuke film ), en er werd in de pauze een brandoefening gedaan, daarom was 't ook gratis. Was weer rg leuk, alstijd gezellig om met die jochies iets te doen
pi_24816009
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:08 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn er velen die het niet met je eens zouden zijn
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar als je hoog speelt, zoals onze F1, hoogste landelijke amateur niveau, dan moet je toch wel!? Bovendien, het is wel goed voor de ontwikkeling van die jochies!
Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24816028
En Vaduz, da's wel leuk geregeld bij Excelsior '31 ja. Er zijn meer clubs die dat doen, laatst las ik iets soortgelijks.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24816888
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar ik dacht dat hier stukjes over amateurtrainers kwamen. Mannen als Aandewiel, Van den Berg, Lee en Leushuis.
Leuk idee voor een topic

Die indruk wordt wel gewekt inderdaad met de topictitel. Jeugdtrainers zou een betere titel zijn voor deze inhoud.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24817793
Ik zal 't vragen aan een mod..... zit wel wat in.....
pi_24817794
-edit
dubbel
pi_24817925
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.
Maar als je een goese groep hebt, die hoog speelt, leren ze zo niet echt goed voetballen voor de D. Vele clubs hebben grote belangen met D teams, dus is ook de voorbereiding op ht spelen in de D en hoger erg belangrijk.....zeker BVO'smoeten hun E en F teams wel heel compleet leren voetballen, omdat dat nu eenmaal nodig is, om ook een goede D lichting te hebben!
pi_24817996
Naamwijziging aangevraagd
Kon idd wel wat onduidelijkheid scheppen, dus vandaar....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:44:02 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24819126
Topictitel op verzoek aangepast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24833516
Danke sehr!
pi_24833810
Hier mijn teamfoto :
Ik sta er alleen zelf niet op, was er toen niet

pi_24834556
En om dit toch iets ingeslapen topic maar even te reanimeren. 't zou zo jammer zijn als dit een vroege dood zou sterven :
Wat vinden jullie van tactisch spel bij F-jes en E-tjes?? Ik heb hier al een negatieve reactie op gezien, hier op Fok!, maar wil graag nog wat meer meningen weten! Wij zelf spelen in principe 3-2-3, met een diepe spits en de laatste man iets achter de andere twee verdedigers. Op het middenveld dan onze twee beste spelers, die moeten dus samen het hele middenveld en in feite spel opvangen.
Hoe spelen jullie, en wat vinden jullie van tactieken bij jonge teams??
  zondag 30 januari 2005 @ 17:16:26 #44
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24835552
Ik train D-pupillen in Groningen en neem vanaf volgend jaar ook de coaching op me. Als je van voetbal houdt, is het geweldig om te doen.

Stap voor stap alle facetten van voetbal bijbrengen en dan af en toe zien dat er ook nog wat blijft hangen en dat de opkomst op trainingen goed blijft. Heerlijk! Daarbij speel ik zelf bij een studentenclub, dus als je daar het sportcomplex opkomt op zaterdag is er geen jeugd al aan het rommelen, want die is er simpelweg niet. Een groot gemis natuurlijk, maar op deze manier wordt dat ruimschoots gecompenseerd.

Conditietraining voor kinderen zegt me niets. Het is wel een uitdaging een bepaald fanatisme er in te krijgen, bij jongens waar het allemaal vrij makkelijk gaat.
pi_24835821
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:21 schreef Bjoro het volgende:

[ Goed idee ]
* Opschrijft *

Ik ben zelf trainer van de jongste jeugd (4 tot 6), dus nog voor de F-jes. Maar ze willen eigenlijk altijd alleen maar tikkertje, pionnen-voetbal en partijtje doen, omdat ze dat snappen. Als ze te lang moeten wachten totdat ze t snappen, dan vinden ze het al meteen stom.
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2005 @ 17:44:48 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_24836070
Zoontje van een vriend van me hebben ze maar weer van het voetballen afgehaald.

Het enige dat ie deed was de bal oprapen en er mee weglopen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24836203
Hehe.

Die hebben we er bij ons ook tussenlopen. Of van die 4 jarige hummeltjes die dan na de wedstrijd een penalty gaan nemen en dan over de bal heen springen, omdat ze zo lange en harde aanloop nemen.
pi_24837920
Ja mooi is dat he...
Trouwens, andere spelletjes die je met die jonge ventjes nog wel kan doen, zijn mss gewoon penalty's nemen (zien ze op tv immers ook) en andere afwerkvormen (rijtje staan, ben je aan de beurt schiet je, enz.). Snappen ze vaak ook wel.
pi_24850019
*Kickt
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 14:54:53 #50
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24851041
Taktisch spel bij de F-jes.. ik zie nog teveel jongste F-jes die bloemetjes willen plukken of gewoon voor zich uit staan te dromen.

Ik merk dat ouders veel van een club verwachten, F-jes moeten keeperstraining krijgen, F-jes moeten dit en moeten dat! Nee F-jes moeten het omgaan met de bal leuk vinden

Taktisch spel bij de oudste E's kan ik me wel voorstellen omdat ze, als ze eenmaal in de D's zitten op een groot veld gaan spelen en dat is toch wel wat anders!

Goede begeleiding bij deze overgang is van essentieel belang!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_24851305
Allereerst: ik ben geen ouder
Ten tweede: Ik probeer ze al een beetje "op te leiden" voor het voetbal in de E en later de D....ze kunnen al goed met een bal omgaan ,en daarom probeer ik nu wat verder te gaan. Verder moet je gewoon bij 2e jaars F selectie wel met een goede opstelling en tactiek spelen, het gaat er ook om dat je goed speelt en putnen pakt! Natuurlijk is dit voor de jochies neit zo....die vinden het ook met opstelling en tactiek al leuk genoeg.
  maandag 31 januari 2005 @ 15:13:42 #52
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24851447
quote:
Op maandag 31 januari 2005 15:07 schreef PAA-053 het volgende:
Allereerst: ik ben geen ouder
Ten tweede: Ik probeer ze al een beetje "op te leiden" voor het voetbal in de E en later de D....ze kunnen al goed met een bal omgaan ,en daarom probeer ik nu wat verder te gaan. Verder moet je gewoon bij 2e jaars F selectie wel met een goede opstelling en tactiek spelen, het gaat er ook om dat je goed speelt en putnen pakt! Natuurlijk is dit voor de jochies neit zo....die vinden het ook met opstelling en tactiek al leuk genoeg.
zorg dat die kinderen plezier erin hebben, dan blijven ze op voetbal.
Kinderen die geen aanleg hebben zullen toch stoppen, omdat ze het niet leuk vinden.
En kinderen die het wel leuk vinden die leren wel in latere fase !
256 goals !
pi_24851530
Ik zorg er natuurlijk ook voor dat het leuk is, dat is een pre.....
Daarnaast proberen we ze goed te laten voetballen!
  maandag 31 januari 2005 @ 15:28:24 #54
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24851768
wat ook leuk is...de zgn penaltie serie.

Team A keept, dat wil zeggen speler 1 van team A keept op de strafschop van speler 1 van team B
speler 2 tegen 2 en zo door.........als ze allemaal geweest zijn wisselen, team B keept, team A neemt strafschoppen.

Laat de jongetjes hun eigen team aanmoedigen....de keepers schreeuwen "missen, missen" of Houden, houden" en de penaltienemers schreeuwen: "scoren, scoren"
...altijd hilarisch !!
256 goals !
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 16:46:46 #55
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24852389
PAA-053 hoe kom jij aan je kennis? heb je een cursus gevolgd of doe je het onder begeleiding van iemand?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24852547
Bedoel je dit nou sarcastisch? Hoop het niet
Nee, ik ben trainer van een F2 team, samen met een volwassene. Het is pas mijn 2e jaar als trainer, maar ben er heel veel mee bezig. Ik hb nog geen trainerscursussen gevolgd, maar dit staat op het programma voor de komende maanden.
Dus ik doe het onder begeleiding, maar ik denk dat ik neit opschep als ik zeg dat ik het zelf ook wel zou kunnen.
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 17:46:43 #57
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24853091
Nee ik bedoelde het niet sarcastisch

Ik vind alleen dat trainers ontzettend goed moeten weten waar ze mee bezig zijn maar dat is ook de verantwoordelijkheid van de vereniging

JustKritisch
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_24853443
Vindt je dat ik het slecht doe dan?
Ben je zelf ook traienr?
  maandag 31 januari 2005 @ 21:45:37 #59
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24853669
Ik heb wel een aantal curssusen gevolgd, maar het is schrikbarend om er achter te komen dat onze vrienden van de bond alles in een bepaald keurslijf willen stoppen. De leerlijnen en evaluatie momenten vliegen je om de oren. Gelukkig ben ik eigenwijs genoeg om alleen hetgeen ik nodig heb van de cursus te gebruiken. En fouten maken hoort ook bij het trainer zijn, net als bij het voetballer zijn.
  maandag 31 januari 2005 @ 22:03:28 #60
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24853952
Mijn visie op voetballen bij de Fjes is, dat je de taak hebt de kinderen enthousiast te maken voor de sport.

Dit doe je door ervoor te zorgen de oefenstof dusdanig aan te reiken dat de kinderen er plezier in hebben, er iets van leren en dat ze bezig zijn !!!

Vooral dat laatste is heel belangrijk, kies je organisatie dusdanig zodat zoveel mogelijk kinderen bezig zijn, met een bal natuurlijk !
Een oefening waarbij 1 kind op doel schiet en de andere 6,7,8,etc. kinderen stil staan toe te kijken moet je absoluut proberen te vermijden !
256 goals !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')