Overigens, ja coördinatie doe ik altijd voorafgaand de eerste training van de week. Hoewel ik dat niet te uitgebreid doe, omdat ik daar inhoudelijk te weinig over weet.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:31 schreef JochemP het volgende:
Dank, ontvangen
Het maandelijks afwisselen van thema's vind ik wel een goed idee. Is het praktisch alleen niet handiger als je alle schema's combineert tot 1 planning, dat je in een oogopslag kan zien waar je die training op gaat focussen? Nu moet je er verschillende bestandjes bijpakkenGa je ook aan coordinatietraining (loopladders, looptechniek, etc.) doen? Ik zag er wel een kopje voor in je mapje oefenstof (goeie oefeningen trouwens, die ga ik even opslaan
) maar die was nog leeg en zie het in je schema ook niet terug.
Ik heb vorige week een beginnetje gemaakt. Ik heb besloten om niet meteen voor het hele jaar een schema te maken maar slechts voor komend halfjaar. Dan kan ik op basis van hoe mijn planning gewerkt heeft dingen overnemen/aanpassen voor het 2e halfjaar.
Ik heb steeds blokken van 2 weken genomen met een tactisch, technisch en fysiek aspect. Dat geeft ook ruimte om de 4 trainingen in elk blok nog enigszins vrij in te vullen. Ik denk dat ik de training ga opsplitsen in de Warming-Up (15min), Fysiek Accent (10min), Technisch Accent (20min), Tactisch Accent (20min) en afsluiten met een partijspel (25min). Zie hieronder mijn eerste versie
[ afbeelding ]
Ja, alle input die ik op dit moment kan krijgen is zeer waardevol, dankquote:Op woensdag 30 juli 2014 13:41 schreef tdruppers het volgende:
[..]
Dat heb ik ja. Ik heb nog een Excel bestand met o.a. een maandplanning waarin precies staat welk thema ik die training train. Die had ik je alleen niet gestuurd omdat daar nog wat e-mailadressen, telefoonnummers enz. instaan.
Eigenlijk heb ik nu niet trainingen voor het hele seizoen gemaakt, ik heb alleen gepland in welke week ik wat train en dat ik koppel ik vervolgens aan de oefenstof die ik nu dus aan het updaten ben. Eigenlijk kan ik het je nu niet goed uitleggen, maar het komt er op neer dat je eigenlijk gedurende het seizoen vrijwel geen tijd hoeft te besteden aan het voorbereiden van trainingen. Het enige wat ik dan hoef te doen is kijken op de maandplanning en vervolgens de oefeningen uit te zoeken.
Hoop dat je er wat aan hebt (gehad)!
Probeer jezelf niet teveel in een 'toeschouwersrol' te manoeuvreren. Dan wordt het straks alleen maar lastiger om trainingen te overnemen, weet ik uit ervaringquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:18 schreef JW-6919 het volgende:
Ik zal komend seizoen de F1 gaan trainen en coachen samen met een trainer die ook ergens een eerste elftal traint. Dit lijkt mij een mooie ervaring omdat ik veel van hem zou kunnen gaan leren, ook omdat ik komend jaar 'Pupillentrainer' wil gaan volgen.
Hoe zouden jullie de samenwerking op gaan zetten? Ik zat zelf te denken aan dat ik de eerste seizoenshelft meeloop en in de rol van tweede trainer ga en me meer individueel ga bemoeien met spelertjes. Gedurende het seizoen zou ik het stokje graag overnemen van hem dat ik alles ga doen en hij me helpt/coacht in mijn coachen en trainingen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik wil dit jaar ook is gaan proberen om een jaarschema te gaan maken voor mezelf en zag al mooie staan. Hoe begin je hieraan en waar moet je aan denken?
Heeft een van jullie nog extra oefenstof voor F-jeugd. Heb al een redelijke 'collectie' maar uitbreiden is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Ik hoor graag van jullie!
Wanneer beginnen jullie trainingen allemaal weer?
Hah! Dan ben ik dus goed bezigquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:53 schreef PAA-053 het volgende:
Eens met JochemP, ik zou zeker proberen vanaf het begin van het seizoen veel zelf te doen. Uiteraard in goed overleg met je collega, maar neem initiatief en ga zelf voor die groep staan. Daar leer je heel veel van en ook de spelertjes zien jou dan vanaf het begin van het seizoen als 'hun trainer' en niet als iemand die er zomaar bij is. Dat maakt het inderdaad gemakkelijker om later in het seizoen meer taken op je te nemen, weet ook ik uit ervaring
Mooi om ook jullie planningen voor het seizoen te zien! Dat is een onderwerp waar ik ook al jaren mee bezig ben en ieder jaar weer kleine aanpassingen in doe.
@JochemP, misschien is het nog een aanvulling om je 1v1 in te delen in verschillende soorten 1v1 (tegenstander van voren/zijkant/achter). Ik zou hier met name bij de E heel veel aandacht aan besteden.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:31 schreef JochemP het volgende:
Dank, ontvangen
Het maandelijks afwisselen van thema's vind ik wel een goed idee. Is het praktisch alleen niet handiger als je alle schema's combineert tot 1 planning, dat je in een oogopslag kan zien waar je die training op gaat focussen? Nu moet je er verschillende bestandjes bijpakkenGa je ook aan coordinatietraining (loopladders, looptechniek, etc.) doen? Ik zag er wel een kopje voor in je mapje oefenstof (goeie oefeningen trouwens, die ga ik even opslaan
) maar die was nog leeg en zie het in je schema ook niet terug.
Ik heb vorige week een beginnetje gemaakt. Ik heb besloten om niet meteen voor het hele jaar een schema te maken maar slechts voor komend halfjaar. Dan kan ik op basis van hoe mijn planning gewerkt heeft dingen overnemen/aanpassen voor het 2e halfjaar.
Ik heb steeds blokken van 2 weken genomen met een tactisch, technisch en fysiek aspect. Dat geeft ook ruimte om de 4 trainingen in elk blok nog enigszins vrij in te vullen. Ik denk dat ik de training ga opsplitsen in de Warming-Up (15min), Fysiek Accent (10min), Technisch Accent (20min), Tactisch Accent (20min) en afsluiten met een partijspel (25min). Zie hieronder mijn eerste versie
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:41 schreef tdruppers het volgende:
[..]
Dat heb ik ja. Ik heb nog een Excel bestand met o.a. een maandplanning waarin precies staat welk thema ik die training train. Die had ik je alleen niet gestuurd omdat daar nog wat e-mailadressen, telefoonnummers enz. instaan.
Eigenlijk heb ik nu niet trainingen voor het hele seizoen gemaakt, ik heb alleen gepland in welke week ik wat train en dat ik koppel ik vervolgens aan de oefenstof die ik nu dus aan het updaten ben. Eigenlijk kan ik het je nu niet goed uitleggen, maar het komt er op neer dat je eigenlijk gedurende het seizoen vrijwel geen tijd hoeft te besteden aan het voorbereiden van trainingen. Het enige wat ik dan hoef te doen is kijken op de maandplanning en vervolgens de oefeningen uit te zoeken.
Hoop dat je er wat aan hebt (gehad)!
quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:09
schreef Syntix het volgende:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in de coördinatietrainingen/loopoefeningen. Dus als je ze ergens zou willen uploaden graag. Ben sowieso wel benieuwd naar al die pdf's met oefenstof die jullie hebben. Ik heb een tijd geleden de Engelse oefenvormen overgenomen die hier waren geplaatst (dropbox). Als jullie er nog meer geupload hebben ergens dan mag je mij dm'en.
Ik heb mijn map met (Engelstalige) oefenstof flink uitgebreid inmiddels. Zie deze Dropbox-link. Volgensmij staat er ergens ook wel een mapje met Agility/Coordination drills. Niet alles is nuttig maar kijk maar wat je kan gebruikenquote:
Thanks, dat is nog eens een hoop oefenstof! Ik kon alleen het mapje agility/coordination drills niet vinden... Zou je die nog kunnen uploaden op die dropbox?quote:Op dinsdag 16 september 2014 22:05 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ik heb mijn map met (Engelstalige) oefenstof flink uitgebreid inmiddels. Zie deze Dropbox-link. Volgensmij staat er ergens ook wel een mapje met Agility/Coordination drills. Niet alles is nuttig maar kijk maar wat je kan gebruiken
https://www.dropbox.com/s(...)MCj42EGEPByGpsa?dl=0
Je hebt bij het trainen van jeugd te maken met leerfases waarin ze enorm ontvankelijk zijn om bepaalde vaardigheden te oefenen. Bij de F-jes zou daarin de focus vooral moeten liggen op het leren bewegen en het leren bewegen met een bal. Ook wordt voor een belangrijk deel de basis gelegd voor reactiesnelheid. Daar zou ik me als trainer van F-jes dan ook vooral op focussen. Positiespel komt later.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:49 schreef JW-6919 het volgende:
Klinkt helemaal goed! Ik ga me er is helemaal verder in verdiepen! Hoeveel tijd gaat er in deze cursus zitten? Ik geloof dat ik las dat er 8 bijeenkomsten zijn van ong. 3 uur.
Lijkt mij leuk om mee te beginnen aangezien ik nog niet de leeftijd, tijd en het diploma TC III echt nodig heb.
Leuke oefenstof heb je erin gegooid, ga het zeker opslaan in mijn mapjes! :-)
Nou heb ik een vraag. Hoe zou ik het positiespel van een F-team kunnen verbeteren? Dit gaat dan voornamelijk om het vrijlopen zonder bal. Of is dit iets wat vanzelf moet komen bij zulke jongens of kun je de jongens hierin stimuleren door bepaalde oefeningen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |