abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24803671
Hallo allemaal,

hier het splinternieuwe amateur voetbaltrainers topic!! Een forum waar amateur voetbaltrainers met elkaar kunnen discussieren over zaken die te maken hebben met het trainerschap, vragen kunnen stellen en vragen kunnen beantwoorden en in het algemeen van gedachten kunnen wisselen over voetbaltrainen, trainingen en het trainerschap!

TS is zelf ook voetbaltrainer, aan een F2, en hoopt hiermee een leuk nieuw topic geopend te hebben!
pi_24803705
TS begint ook maar gelijk:
Wat vinden jullie van conditietraining aan E-tjes en F-jes??
Ik zelf ben er tegen, omdat het sowieso qua hormonen nog helemaal geen zin heeft, en op die leeftijd het plezier in het spelletje voorop zou moeten staan.
pi_24803797
Daar ben ik het mee eens, al ben ik geen jeugdtrainer of iets dergelijks. Ik kan me ook niet voorstellen dat een vereniging dat doet. Een technische training oke, maar een conditietraining nee.

Wel een leuk initiatief dit topic, ik ben wel benieuwd of er veel Fok!ers zijn die trainer zijn.
That's all folks!
pi_24803882
Ik ook ja!!
Denk het opzich wel, er zijn hier zoveel voetbalfans, moeten toch wel wat trainers tussen zitten!
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 19:59:42 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_24803925
PAA ken je Wiel Coerver ? Dat is de godfather voor de hjeugdtrainers. Heeft boeken en video's uitgebracht met oefenstof die alleen maar met technische vaardigheden te maken hebben.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24803962
Ik dacht dat het om trainers van amateurclubs ging.

Maar goed, bij de F-jes moet je niks aan tactiek en conditie doen. Die moet je laten ballen. Dat is juist de charme.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24803972
Ja, natuurlijk ken ik hem!! Maar hoezo? Het is natuurlijk leuker als hier ook nieuwe initiatieven naar boven komen, en niet alle kennis uit boeken wordt gehaald!
Ben je trouwens zelf ook trainer??
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:03:50 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804020
Nee geen trainer, wel zelf gevoetbald en te jong naar de senioren gegaan. Maar leukl dat je een trainer bent. Volgens mij ben je zelf ook nog jong en vind je het hartstikke leuk om te doen. En laat ze in hemelsnaam geen rondjes lopen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24804031
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:01 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht dat het om trainers van amateurclubs ging.

Maar goed, bij de F-jes moet je niks aan tactiek en conditie doen. Die moet je laten ballen. Dat is juist de charme.
Maar dat licht natuurlijk anders als je een selectie team traint (zoals ik), wij spelen zeker wel op tactiek hoor, eerlijk gezegd: anders zou het niet veel soeps zijn!!

En het gaat idd om amateur trainers, ik begreep Tong's post ook niet helemaal
pi_24804066
Ja, maar ik dacht dat hier stukjes over amateurtrainers kwamen. Mannen als Aandewiel, Van den Berg, Lee en Leushuis.

Maar ik vind het altijd zo sneu om met F-jes over systemen en overspelen te beginnen. Zelfs niet met de F1. Lol maken moet de basis zijn. 10 ventjes bij de bal, 2 keepertjes, 1 die bloemetjes plukt en 1 die naar zijn moeder zwaait.
www.thuisuiteten.nl
pi_24804084
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:03 schreef tong80 het volgende:
Nee geen trainer, wel zelf gevoetbald en te jong naar de senioren gegaan. Maar leukl dat je een trainer bent. Volgens mij ben je zelf ook nog jong en vind je het hartstikke leuk om te doen. En laat ze in hemelsnaam geen rondjes lopen.

Hoe raad je het !!
Ik vind het idd geweldig, en ben ook nog jong (16)...

Nee, ik laat ze zeker geen rondjes lopen, ben zelf ook tegen conditietraining....helpt trouwens ook niets hoor, ze maken nog geen hormonen aan ofzo die helpen in deze zin....ben geen genie hierin Maar waar het op neerkomt: het heeft geen zin, hun lichaam pakt de trainingen niet op.
pi_24804114
Ik heb er al wel over gedacht om de jeugd te gaan trainen met een kameraad van me, maar concrete plannen zijn er nog niet. ( en de tijd ook nog niet)
That's all folks!
pi_24804122
Excelsior '31 F3!
www.thuisuiteten.nl
pi_24804125
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar ik dacht dat hier stukjes over amateurtrainers kwamen. Mannen als Aandewiel, Van den Berg, Lee en Leushuis.

Maar ik vind het altijd zo sneu om met F-jes over systemen en overspelen te beginnen. Zelfs niet met de F1. Lol maken moet de basis zijn. 10 ventjes bij de bal, 2 keepertjes, 1 die bloemetjes plukt en 1 die naar zijn moeder zwaait.
Tegenwoordig zijn er velen die het niet met je eens zouden zijn
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar als je hoog speelt, zoals onze F1, hoogste landelijke amateur niveau, dan moet je toch wel!? Bovendien, het is wel goed voor de ontwikkeling van die jochies!
pi_24804145
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb er al wel over gedacht om de jeugd te gaan trainen met een kameraad van me, maar concrete plannen zijn er nog niet. ( en de tijd ook nog niet)
Zou ik zeker doen!! Het is echt geweldig en in een paar maanden uitgegroeid tot zo ongeveer mijn grootste hobby!!

Methodmich: Robur et Velocitas F2!!
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:16:47 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804190
Robur is toch één van de oudste clubs van Nederland ? Speel je zelf ook PAA ?

pi_24804220
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:08 schreef methodmich het volgende:
Excelsior '31 F3!
Die bestaat niet. Excelsior heeft een eigen (onderlinge) F-jes competitie met teams als Ajax, Feyenoord, Heracles en FC Twente.Alleen de F1 speelt tegen teams uit andere plaatsen. Ieder team heeft zijn eigen shirtjes. (zie foto hieronder) Ik zou dus zomaar trainer kunnen worden van Ajax.

That's all folks!
pi_24804224
Ja klopt ja, op 3 na dacht ik.
Nou, ik speelde in de B2, maar ben nu half jaartje gestopt, heel druk met school, 5 VWO, en misschien een beetje faalangst....
Jij dan?
pi_24804261
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:18 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Die bestaat niet. Excelsior heeft een eigen (onderlinge) F-jes competitie met teams als Ajax, Feyenoord, Heracles en FC Twente.Alleen de F1 speelt tegen teams uit andere plaatsen. Ieder team heeft zijn eigen shirtjes. (zie foto hieronder) Ik zou dus zomaar trainer kunnen worden van Ajax.

[]afbeelding]
Leuk man, een beetje een kamp opzet he? Is wel leuk altijd....maar wie wil er RKC zijn?
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:23:06 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804291
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:19 schreef PAA-053 het volgende:
Ja klopt ja, op 3 na dacht ik.
Nou, ik speelde in de B2, maar ben nu half jaartje gestopt, heel druk met school, 5 VWO, en misschien een beetje faalangst....
Jij dan?
Ik voetbalde tot m'n 40ste bij NIVO-sparta. Na m'n eerste jaar in de B-1 kwam ik al als spits in het eerste tot m'n 26ste in het eerste gespeeld tot ik moesty stoppen wegens een blessure.Was 2de klas KNVB./ Na m'n dertigste weeer bij de veteranen gespeeld. Dus ik ben een ouwe zak

pi_24804302
Clubs uit de omgeving zijn er niet zo blij mij, Excelsior zou de hofleverancier van de omgeving zijn met het aantal teams. Hoe die jochies verdeeld worden weet ik niet, maar iedereen loopt er in ieder geval trots bij.
That's all folks!
pi_24804330
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik voetbalde tot m'n 40ste bij NIVO-sparta. Na m'n eerste jaar in de B-1 kwam ik al als spits in het eerste tot m'n 26ste in het eerste gespeeld tot ik moesty stoppen wegens een blessure.Was 2de klas KNVB./ Na m'n dertigste weeer bij de veteranen gespeeld. Dus ik ben een ouwe zak

Ook niet verwacht , dat jij een ouwe lul was!!
Waar is dat trouwens, NIVO-Sparta???

Trouwens, B2 was wel selectie hoor, lage selectie, voordat jullie denken dat ik heel erg slecht ben
pi_24804364
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Clubs uit de omgeving zijn er niet zo blij mij, Excelsior zou de hofleverancier van de omgeving zijn met het aantal teams. Hoe die jochies verdeeld worden weet ik niet, maar iedereen loopt er in ieder geval trots bij.
Daar gaat het om toch, dat het voor de spelertjes leuk is?
Ik kan me wel voorstellen dat de clubs er niet blij mee zijn....maargoed er is dus nog 1 team over, de F1? Dat zorgt er wel voor dat alleen de allerbeste naar jullie toe kunnen, en dat doet de kwaliteit van de amateurteams weer goed, dus dat is toch ook wel positief?
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 20:28:07 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_24804378
NIVO-Sparta is Zaltbommel.

pi_24804409
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:28 schreef tong80 het volgende:
NIVO-Sparta is Zaltbommel.

Maar je hebt er nooit aan gedacht een team te gaan trainen?

Ik ga trouwens, Wie is de Mol? begint
Tot straks.....
pi_24804494
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:27 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Daar gaat het om toch, dat het voor de spelertjes leuk is?
Ik kan me wel voorstellen dat de clubs er niet blij mee zijn....maargoed er is dus nog 1 team over, de F1? Dat zorgt er wel voor dat alleen de allerbeste naar jullie toe kunnen, en dat doet de kwaliteit van de amateurteams weer goed, dus dat is toch ook wel positief?
De besten van de onderlinge competities vormen samen het F1 team. Dit team speelt niet mee in de onderlinge competitie die uit allemaal Excelsior spelertjes bestaat. Vervolgens gaan ze allemaal naar de E, daar hebben we er 11 van.
That's all folks!
pi_24804805
Ja ok, dus er is zegmaar 1 team waar de hele goeie heen kunnen...dat dus zegmaar scout...en dat ook gewoon in een "normale" competitie speelt.
Wij hebben 10 F teams, die allemaal gewoon competitie spelen, en volgens mij 8 E teams, die spelen ook allemaal gewoon competitie. Maar als je ziet hoe sommige teams spelen zou het mss wel een oplossing zijn om die in zo'n soort opzetje als jullie hebben tegen elkaar te laten spelen, dat zou denk ik het voetbal ten goede komen. Vrijere sfeer, lekker voetballen, en gewoon veel oefenen, dat idee....
pi_24805169
Met dat idee zijn ze het ook gestart, dan kunnen de mensen van de club ook alle spelers goed bekijken en selecteren voor het F1 elftal. Verder is het met het vervoer en dergelijke ook praktisch.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 januari 2005 @ 22:16:54 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_24805668
10-F-teams is erg veel. Wij heben er 6 en we hebben de meeste jeugd in de omgeving.

Ik zou het leuk vinden een jeugdteam te trainen maar dan moet ik mezelf discipline aanmeten die ik niet heb. Een trainer die te laat op de training komt kan natuurlijk niet.

pi_24805738
Wij hebben 10 teams in de onderlinge competitie en 1 F1 team.
That's all folks!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:21:30 #31
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_24807098
Wat een leuke oefening is voor de Fjes is om 4 vakken te maken die niet tegen elkaar aan liggen.
Ieder vak geef je de naam van een voetbalclub (bv Ajax, Feyenoord ,Psv, Heerenveen).

In de "loze" ruimte tussen deze vakken laat je de kids (1 bal p.p. natuurlijk !!) door elkaar heen lopen (even een aanwijzing geven dat ze niet mogen "botsen" !!) dan noem je de naam van één van de 4 clubs, dan moeten ze daar zsm naar toe rennen.
Dan laat je ze per vak 1 specifieke oefening doen (bv bal opgooien en koppen/bal opgooien omhoog schieten, vangen/ldribbelen, voet op de bal zetten en meteen de andere kant op lopen/met 2tallen overschieten)
Maak er een mooi verhaal van (stel je zegt Ajax en ze rennen naar het vak dat jij als Ajax hebt aangewezen) bv " weet je wat ze bij Ajax heel goed kunnen........noem dan 1 van de 4 oefeningen"
dat laat je dan 3/4/5 minuten doen, daarna weer naar het midden.

Noem daarna de volgende club......kun je een kwartiertje, 20 minuten doen.

Dit vinden ze leuk, ze zijn aan het rennen, stukje techniek, balbeheersing, er zit iets "geks" in de oefening.

Heb ik vaak gedaan toien ik de Fjes trainde !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_24812973
Wat ik me net bedenk.....wij hebben 11 F teams

Is idd mooie oefening Bjoro, en zo komen we ook meteen bij weer een ander mogelijk gedeelte van dit topic: oefeningen uitwisselen
Deze oefening kun je denk ik het beste doen met spelertjes die wat lager spelen en mss ook een jaartje jonger zijn. Zo krijgen ze de basisvaardigheden snel onder de knie...

Ik ben trouwens net terug van de bioscoop. We gingen met de hele F afdeling naar The Incredibles (Leuke film ), en er werd in de pauze een brandoefening gedaan, daarom was 't ook gratis. Was weer rg leuk, alstijd gezellig om met die jochies iets te doen
pi_24816009
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:08 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn er velen die het niet met je eens zouden zijn
Je hebt wel een beetje gelijk vind ik, maar als je hoog speelt, zoals onze F1, hoogste landelijke amateur niveau, dan moet je toch wel!? Bovendien, het is wel goed voor de ontwikkeling van die jochies!
Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_24816028
En Vaduz, da's wel leuk geregeld bij Excelsior '31 ja. Er zijn meer clubs die dat doen, laatst las ik iets soortgelijks.
www.thuisuiteten.nl
pi_24816888
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:05 schreef methodmich het volgende:
Leuk idee voor een topic

Die indruk wordt wel gewekt inderdaad met de topictitel. Jeugdtrainers zou een betere titel zijn voor deze inhoud.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24817793
Ik zal 't vragen aan een mod..... zit wel wat in.....
pi_24817794
-edit
dubbel
pi_24817925
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 15:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, het zal allemaal best moeten, maar toch... Ik vind eigenlijk dat je pas vanaf de D'tjes serieus met systemen en tactiek moet beginnen. F1 en E1 kan je misschien alleen een beetje leren af en toe over te spelen.
Maar als je een goese groep hebt, die hoog speelt, leren ze zo niet echt goed voetballen voor de D. Vele clubs hebben grote belangen met D teams, dus is ook de voorbereiding op ht spelen in de D en hoger erg belangrijk.....zeker BVO'smoeten hun E en F teams wel heel compleet leren voetballen, omdat dat nu eenmaal nodig is, om ook een goede D lichting te hebben!
pi_24817996
Naamwijziging aangevraagd
Kon idd wel wat onduidelijkheid scheppen, dus vandaar....
  zaterdag 29 januari 2005 @ 18:44:02 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_24819126
Topictitel op verzoek aangepast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_24833516
Danke sehr!
pi_24833810
Hier mijn teamfoto :
Ik sta er alleen zelf niet op, was er toen niet

pi_24834556
En om dit toch iets ingeslapen topic maar even te reanimeren. 't zou zo jammer zijn als dit een vroege dood zou sterven :
Wat vinden jullie van tactisch spel bij F-jes en E-tjes?? Ik heb hier al een negatieve reactie op gezien, hier op Fok!, maar wil graag nog wat meer meningen weten! Wij zelf spelen in principe 3-2-3, met een diepe spits en de laatste man iets achter de andere twee verdedigers. Op het middenveld dan onze twee beste spelers, die moeten dus samen het hele middenveld en in feite spel opvangen.
Hoe spelen jullie, en wat vinden jullie van tactieken bij jonge teams??
  zondag 30 januari 2005 @ 17:16:26 #44
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_24835552
Ik train D-pupillen in Groningen en neem vanaf volgend jaar ook de coaching op me. Als je van voetbal houdt, is het geweldig om te doen.

Stap voor stap alle facetten van voetbal bijbrengen en dan af en toe zien dat er ook nog wat blijft hangen en dat de opkomst op trainingen goed blijft. Heerlijk! Daarbij speel ik zelf bij een studentenclub, dus als je daar het sportcomplex opkomt op zaterdag is er geen jeugd al aan het rommelen, want die is er simpelweg niet. Een groot gemis natuurlijk, maar op deze manier wordt dat ruimschoots gecompenseerd.

Conditietraining voor kinderen zegt me niets. Het is wel een uitdaging een bepaald fanatisme er in te krijgen, bij jongens waar het allemaal vrij makkelijk gaat.
pi_24835821
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 23:21 schreef Bjoro het volgende:

[ Goed idee ]
* Opschrijft *

Ik ben zelf trainer van de jongste jeugd (4 tot 6), dus nog voor de F-jes. Maar ze willen eigenlijk altijd alleen maar tikkertje, pionnen-voetbal en partijtje doen, omdat ze dat snappen. Als ze te lang moeten wachten totdat ze t snappen, dan vinden ze het al meteen stom.
  Trouwste user 2022 zondag 30 januari 2005 @ 17:44:48 #46
7889 tong80
Spleenheup
pi_24836070
Zoontje van een vriend van me hebben ze maar weer van het voetballen afgehaald.

Het enige dat ie deed was de bal oprapen en er mee weglopen

pi_24836203
Hehe.

Die hebben we er bij ons ook tussenlopen. Of van die 4 jarige hummeltjes die dan na de wedstrijd een penalty gaan nemen en dan over de bal heen springen, omdat ze zo lange en harde aanloop nemen.
pi_24837920
Ja mooi is dat he...
Trouwens, andere spelletjes die je met die jonge ventjes nog wel kan doen, zijn mss gewoon penalty's nemen (zien ze op tv immers ook) en andere afwerkvormen (rijtje staan, ben je aan de beurt schiet je, enz.). Snappen ze vaak ook wel.
pi_24850019
*Kickt
  † In Memoriam † maandag 31 januari 2005 @ 14:54:53 #50
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24851041
Taktisch spel bij de F-jes.. ik zie nog teveel jongste F-jes die bloemetjes willen plukken of gewoon voor zich uit staan te dromen.

Ik merk dat ouders veel van een club verwachten, F-jes moeten keeperstraining krijgen, F-jes moeten dit en moeten dat! Nee F-jes moeten het omgaan met de bal leuk vinden

Taktisch spel bij de oudste E's kan ik me wel voorstellen omdat ze, als ze eenmaal in de D's zitten op een groot veld gaan spelen en dat is toch wel wat anders!

Goede begeleiding bij deze overgang is van essentieel belang!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')