abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25371487
Nog een interessante stelling:
Moet een goede trainer ook zelf op hoog niveau gevoetbald hebben?

Ik denk zelf dat het meegenomen is, maar dat het cker geen vereiste is. Zeker bij de pupilen denk ik dat enthousiasme de belangrijkste drijfveer is om de jongens dingen te laten doen. Als je het leuk brengt, alle oefeningen in een plaatje brengt, (bijv. bij een dribbel oefening in een vierkant vertellen dat iedereen een auto is en vooral niet botsen!!!) moet je zeker een heel eind komen. Maar als de spelers ouder worden denk ik dat je (zeker in de selectie elftallen) een trainer nodig hebt die zelf ook een bal kan raken. Dat is toch wel het manko van mijn trainer (ik speel in de A1), die kan zelf niet zo bijster goed voetballen, en kan oefeningen dus alleen verbaal uitleggen. Dat zie ik als een minpunt.

Wat denken jullie hiervan ?
verdediger in Jong AC Fok! United !!
pi_25371528
Bedankt Just Me !!
pi_25371953
Ik vind wel dat een trainer goed moeten kunnen voetballen ,eigenlijk zo gezien dat als een trainer iets wil laten zien het zelf wel voor kan doen.
En bij de kleinere jeugd moet hij/zij met kinderen om kunnen gaan .
Je moet ze wat kunnen leren,lol maken,kunnen troosten bij een voetbal ongelukje,geduld hebben enz.
Je moet het zo doen dat ze graag naar jou training komen .
Laat ze vertellen wat ze het leukste van de training vonden,dit zou ik dus elke keer toepassen meestal is dat een partijtje,WAT ZE GRAAG DOEN BLIJVEN ZE DOEN.

BIJ de wat oudere jeugd gaat erom dat je een trainer hebt met uitstraling waar ze tegenaan kijken hij hoeft niet perse hoog gevoetbalt te hebben,maar moet wel kijk op voetbal hebben en ook dingen kunnen voordoen en de trianer moet een strakke lijn hanteren vooral bij de D en C en hoger omdat dit een leeftijds groep is die moeilijk is als je het als trainer niet goed aanpakt,
Gr.Rudi
pi_25372092
je moet sowieso altijd als trainer te kennen geven dat je overmacht hebt, en verstand van zaken
pi_25372120
Woutertje je speelt in de A1 als ik mag vragen op welke positie voetbal jij en wat voor een soort speler ben jij als je het zelf mag zeggen bv.een vechter ,supersnel .enz.
pi_25372208
Woutertje speelt in de A1 van AFC'34 te alkmaar, Derde divisie landelijk. Ik sta in de verdediging, meestal rechtsback maar ook wel eens in het centrum. Ik ben een speler die van het duel houdt. Kopsterk, sterk lichaam (ook vrij lang dus). Het meest moeite heb ik met kleine spelertjes, vanwege hun kleinere draaicirkel. Verder kom ik goed uit de voeten. Ik ben wel iemand die probeert te voetballen, maar een lange bal zeker niet schuwt.
pi_25372364
Moeten verdedigers anders getraind worden dan aanvallers????
pi_25372423
nee. Ik denk dat verdedigers en aanvallers hetzelfde getraind moeten worden. Uiteindelijk moeten verdedigers mee aanvallen, en moeten aanvallers verdedigen. De echt fijne kneepjes is natuurlijk niet belangrijk, maar een opkomende back (dat doe ik als de kans daar is) moet een bal voor kunnen geven, en desnoods afkappen en zelf binnen werken. Uiteindelijk is de groep een team en moet het ook zo functioneren. Aanvallers dus de eerste tien tot twintig meter mee verdedigen en bijv. een lang bal er uit halen. Verdedigers mee opkomen, een voorzet geven en een schaar kunnen maken.
pi_25372995
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:11 schreef Doekes het volgende:
We hadden meestal wel het hele veld tot onze beschikking en trainden vaak met een vrij grote groep, zo'n 16 man, dus ik gebruikte voor de partijen een half veld, of drie kwart van een heel veld. Dan simuleer je toch aardig een echte wedstrijd.

Als je maar een klein trainingsveldje hebt wordt dit inderdaad lastiger.
Groot , wij trainen meestal met 30 man op een half veld, gelukkig is het met dit slechte weer stuk rustiger
Is ook niet vreemd omdat de training in principe voor voor 26 elttallen is
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † zaterdag 5 maart 2005 @ 08:29:04 #260
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25376514
raptorix
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_25377364
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:49 schreef Woutertje het volgende:
nee. Ik denk dat verdedigers en aanvallers hetzelfde getraind moeten worden. Uiteindelijk moeten verdedigers mee aanvallen, en moeten aanvallers verdedigen. De echt fijne kneepjes is natuurlijk niet belangrijk, maar een opkomende back (dat doe ik als de kans daar is) moet een bal voor kunnen geven, en desnoods afkappen en zelf binnen werken. Uiteindelijk is de groep een team en moet het ook zo functioneren. Aanvallers dus de eerste tien tot twintig meter mee verdedigen en bijv. een lang bal er uit halen. Verdedigers mee opkomen, een voorzet geven en een schaar kunnen maken.
Ben ik met je eens, alleen vind ik wel dat als de mogelijkheid er is je dan verdedigers zo toegepast mogelijk moet trainen. Heb je de beschikking over meerdere trainers en veel materiaal en ruimte, dan un je hele specifieke oefeningen gaan doen met de verdedigers en aanvallers apart. Even een heel simpel voorbeeld: met de aanvallers trainen op afwerken en met de verdedigers op mandekken. Dit kun je natuurlijk altijd combineren in 1 oefening!
pi_25439066
naja, een update van mijn kant dan maar.... Ik heb vandaag of morgen een gesprek met onze jeugdcoordinator. Hij was enthousiast over mijn idee, en had ook wel een trainer in zijn hoofd welk het leuk zou vinden als ik zou komen. Naja, ik weet verder nog niet welk team ofzo, ik hoop de D1, maar ik merk het vandaag of morgen... jullie horen het van me ...
pi_25443016
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 11:05 schreef Woutertje het volgende:
naja, een update van mijn kant dan maar.... Ik heb vandaag of morgen een gesprek met onze jeugdcoordinator. Hij was enthousiast over mijn idee, en had ook wel een trainer in zijn hoofd welk het leuk zou vinden als ik zou komen. Naja, ik weet verder nog niet welk team ofzo, ik hoop de D1, maar ik merk het vandaag of morgen... jullie horen het van me ...
Leuk man!
Laat het maar weten ja
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:15:12 #264
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25491998
Trainer van de plaatselijke F2 meldt zich
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 12 maart 2005 @ 18:18:35 #265
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_25492036
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 23:37 schreef Woutertje het volgende:
Woutertje speelt in de A1 van AFC'34 te alkmaar, Derde divisie landelijk. Ik sta in de verdediging, meestal rechtsback maar ook wel eens in het centrum. Ik ben een speler die van het duel houdt. Kopsterk, sterk lichaam (ook vrij lang dus). Het meest moeite heb ik met kleine spelertjes, vanwege hun kleinere draaicirkel. Verder kom ik goed uit de voeten. Ik ben wel iemand die probeert te voetballen, maar een lange bal zeker niet schuwt.
Dus je speelt 3e divisie landelijke en hebt een trainer die zelf geen bal goed raakt, lijkt me zeer onhandig. Is dit niet wat slecht geregeld dan van de Jeugd Coördinatie flippo's? Of is deze man Tactisch zeer sterk?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_25502395
We hebben een goede groep, dus men "denkt" dat hij wel aardig is. Dat is hij ook wel, hij weet wel waar hij het over heeft, maar goed is anders. Laten we het zo stellen, ik zou het anders aanpakken.
pi_25502407
Ik heb trouwens dat gesprek gehad... De trainer van de D1 was zeer enthousiast over het toevoegen van mijn persoon aan de staf, al is het in een opleidende vorm. Ik heb dus nu een constructie liggen die het voor mij toestaat om wat trainingen te missen i.v.m mijn examenjaar volgend jaar. De jeugdcoordinator was erg te spreken dat ik trainer zou worden, en bood me op de lange termijn al vergoedingen en trainerscursusen aan.
pi_25503225
quote:
Op zondag 13 maart 2005 09:25 schreef Woutertje het volgende:
Ik heb trouwens dat gesprek gehad... De trainer van de D1 was zeer enthousiast over het toevoegen van mijn persoon aan de staf, al is het in een opleidende vorm. Ik heb dus nu een constructie liggen die het voor mij toestaat om wat trainingen te missen i.v.m mijn examenjaar volgend jaar. De jeugdcoordinator was erg te spreken dat ik trainer zou worden, en bood me op de lange termijn al vergoedingen en trainerscursusen aan.
Mooi man!
Ik heb ook de trainer van de E1 gesproken, over onze eventuele samenwerking komend jaar, en hij was ook zeer positief! We gaan nu binnen 2 weken een keer om de tafel zitten om het een en ander te bespreken, over hoe we dat dan zouden gaan doen komend jaar. Het is iig fijn om te weten dat de mogelijkheid nu dus reeel is.
Hierbij hoort trouwens ook een hogere vergoeding

Overigens ga ik binnenkort de cursus pupillentrainer doen, maar hier heb ik nog weinig meer over gehoord....
pi_25503426
quote:
Op zondag 13 maart 2005 10:48 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Mooi man!
Ik heb ook de trainer van de E1 gesproken, over onze eventuele samenwerking komend jaar, en hij was ook zeer positief! We gaan nu binnen 2 weken een keer om de tafel zitten om het een en ander te bespreken, over hoe we dat dan zouden gaan doen komend jaar. Het is iig fijn om te weten dat de mogelijkheid nu dus reeel is.
Hierbij hoort trouwens ook een hogere vergoeding

Overigens ga ik binnenkort de cursus pupillentrainer doen, maar hier heb ik nog weinig meer over gehoord....
lekker !!!

bij zo'n cursus hebben ze ook een aantal deelnemers nodig, dus dat kan miss wat langer duren
pi_25505920
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:00 schreef Woutertje het volgende:

[..]

lekker !!!

bij zo'n cursus hebben ze ook een aantal deelnemers nodig, dus dat kan miss wat langer duren
Ja, daarom. Ik wacht geduldig af.....
Dat aanmelden is trouwens buiten mij om gegaan dus het zou kunnen dat dat nog niet eens gebeurd is

En om maar even een nieuwe stelling in de groep te gooien: Wat vinden jullie van het selecteren van F-jes voor BVO's?
Ik bijvoorbeeld woon in Apeldoorn, en verleden jaar is er een jongetje bij ons uit de F1 naar AGOVV gegaan. Nou lijkt mij dit prima, geen problemen mee, hij kan zich daar goed ontwikkelen, met een betere begeleiding en omgeving. Maar ik weet dat er ook mensen waren, ouders van andere kinderen bijvoorbeeld, die het hier niet mee eens waren. Ze vonden hem te jong, en ze vonden het niet goed dat hij nu al werd gepusht om op prestatie te spelen.....

Ik persoonlijk vind selecteren op die leeftijd geen probleem, jullie?
pi_25513318
Zon jongen is nog vrij jong,maar als het talent er op zon leeftijd er al inzit is het nooit te vroeg voor een betere begeleiding etc. te krijgen.
Alleen denk ik dat zon jongen op die leeftijd niet te veel gepusht moet worden ,het is nog maar een kind.
Ik zou denken bij de D-tjes en niet eerder,maar dat is mjn mening.

Voor de winterstop heeft onze F2 nog geen wedstrijd gewonnen ,afgelopen zaterdag hebben we met 5-0 gewonnen ,waarvan 2 goede spelers niet aanwezig waren ,dat beloofd wat!!!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:54:50 #272
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25590962
quote:
Goed man!
Trouwens, same here! Met 7-2 gewonnen en echt heel goed gespeeld, terwijl we onze op 1 na beste man mistten en onze spits al met een ander team had meegedaan! Ben ook zeer tevreden
  zaterdag 26 maart 2005 @ 02:31:43 #274
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25750464
Volgende week vergadering met alle jeugdleiders en -trainers. Ik hoor dan ook snel of ik volgend jaar de D1 krijg als trainer/coach. Er zijn meer mensen in de race, dus het is wel spannend.

Vorige week verloren, dus 3 uit 2. Morgen 9.00u thuiswedstrijd. Ik ben er bij.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 10:59:29 #275
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25752720
2-1 gewonnen van ACV D3. Fantastisch!
  woensdag 30 maart 2005 @ 16:02:46 #276
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25857677
Staan nu tweede met een puntje achterstand. Ik zie het helemaal zitten.
  vrijdag 8 april 2005 @ 10:26:55 #277
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26066769
Ik krijg trouwens niet de D1 volgend jaar, dat is wel jammer. Een jongen van 18 met een hogere kwalificatie dan ik heb, mag het gaan doen. Kan ik op zich wel inkomen. Jammer is dat de man die had geadviseerd om mij te nemen, zo'n beetje met iedereen in onmin leeft. Ik wil of mee met m'n huidige team of weer de D2 doen volgend jaar.

Zaterdagochtend 9.00u Marum uit.. we gaan weer knallen.. daarna nog zelf voetballen in Winsum.. wordt weer een dagje!
pi_26080982
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 10:26 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik krijg trouwens niet de D1 volgend jaar, dat is wel jammer. Een jongen van 18 met een hogere kwalificatie dan ik heb, mag het gaan doen. Kan ik op zich wel inkomen. Jammer is dat de man die had geadviseerd om mij te nemen, zo'n beetje met iedereen in onmin leeft. Ik wil of mee met m'n huidige team of weer de D2 doen volgend jaar.

Zaterdagochtend 9.00u Marum uit.. we gaan weer knallen.. daarna nog zelf voetballen in Winsum.. wordt weer een dagje!
9.00 uur.....wat je er al wel niet allemaal voor over hebt he

Wij moeten morgen om 11.00 uur thuis, lekker rustig dus
En daarna heb ik het langverwachte gesprek met de trainer van de E3! Over volgend jaar......hoe dat dat zou gaan, als ik met hem ga samenwerken....overigens is die kans erg groot. Ik heb namelijk dinsdag de eerste 3 kwaryier van hubn training geleid, en dat ging zeer goed! Het zijn leuke spelertjes, en erg goed bovendien!
Ik neig nu dus wel naar de E1 volgend jaar, ik denk dat ik morgen het zeker weet

Ik laat het weten!

Anderen nog wat gedaan??

P.S. Na een stom verlies tegen de concurrent staan we nu 2e....1 wedstrijd minder gespeeld, 4 punten achter. Morgen tegen een moeilijke tegenstander, en op 11 mei inhaal tegen de andere concurrent....we spelen slecht de laatste tijden ik zie het dus ook niet zo zitten
pi_26096026
Nou, net dus gespeeld en het gesprek gehad.
Wedstrijd redelijk goed gespeeld, met 8-3 gewonnen
Het gesprek was eigenlijk interessanter. We zitten qua heel veel dingen op 1 lijn, dat was goed dus. Bovendien vindt hij het leuk als ik erbij kom en ziet hij het ook wel zitten, net als ik eigenlijk....
Er waren nog wat probleempjes met mensen van de jeugdcommissie enzo, die hadden een aantal dingen niet helemaal goed begrepen waardoor er heel wat verwarring optrad, maar uiteindelijk komt dat wel goed denk ik.

Waar het dus op neerkomt: ik bel vanmiddag met een man van het bestuur die over deze dingen gaat, om te melden dat ik, wat ons betreft, samen met die ander volgend jaar de E1 ga trainen!
Als zij dat dan goed vinden, dan is het geregeld. Ik kom vanaf nu elke dinsdagavond kijken bij hun training, ik kan dan al wat meelopen en de groep leren kennen.

Een erg goede dag voor me dus

En jullie? Gewonnen?
pi_26121856
Ja, nu is het dus weer allemaal wat minder....
Er is echt een gigantische communicatiefout opgetreden, waardoor het "avontuur E1" voor mij nu ineens weer wat lastiger wordt....voor de club is het namelijk geen optie
Zware tegenvaller, ik had er echt al zin in en helemaal op gerekend! Nu gaat die trainer met wie ik volgend jaar dus samen zou gaan werken met wat mensen praten want die hebben me echt gewoon verkeerd geinformeerd, of zijn iig niet duidelijk genoeg geweest, waardoor ik nu dus een hele voorbereiding heb gehouden en me helemaal heb ingesteld op de E1.......wat misschien niet mag/kan...

Maargoed, het zal wel goed komen, die trainer wil er iig wel wat voor doen, hij wil me ermee dus het komt waarschijnlijk en hopelijk allemaal wel goed !
  woensdag 13 april 2005 @ 11:00:26 #281
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26190354
PAA, houd ons op de hoogte van het hoe of wat en vooral waarom. Het is me allemaal nog niet heel erg duidelijk moet ik zeggen, maar iemand zoals jij die graag wil, kunnen ze toch bij elk team gebruiken lijkt me.

Ik kwam er gisteren achter dat we tegen een ander probleem op gaan lopen. De belangrijkste wedstrijd tegen de enig overgebleven concurrent is op 7 mei en dan is de helft van het team weg vanwege de vakantie. Tegenwoordig moet het blijkbaar zo zijn, dat bij ieder beetje vakantie meteen het hutje op de hei of in Spanje wordt opgezocht met de kinderen. We zullen nu twee wedstrijden moeten verzetten waarschijnlijk.
pi_26199357
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
PAA, houd ons op de hoogte van het hoe of wat en vooral waarom. Het is me allemaal nog niet heel erg duidelijk moet ik zeggen, maar iemand zoals jij die graag wil, kunnen ze toch bij elk team gebruiken lijkt me.

Ik kwam er gisteren achter dat we tegen een ander probleem op gaan lopen. De belangrijkste wedstrijd tegen de enig overgebleven concurrent is op 7 mei en dan is de helft van het team weg vanwege de vakantie. Tegenwoordig moet het blijkbaar zo zijn, dat bij ieder beetje vakantie meteen het hutje op de hei of in Spanje wordt opgezocht met de kinderen. We zullen nu twee wedstrijden moeten verzetten waarschijnlijk.
Leuk dat je dit zegt Stanley, dank je
Overigens is het helemaal niet raar dat het je nog niet zo duidelijk is, ik heb het ook niet echt goed uitgelegd, ook omdat dit natuurlijk nog een beetje binnen de club moet blijven. Ook de spelertjes mogen er niets van weten, en aangezien er nog niets zeker is, wacht ik nog even met het uit de doeken doen van de hele kwestie tot het besluit genomen is.
Ik heb donderdag om half 8 HET gesprek, wat alles zal beslissen.....ik laat het zeker weten!

En dat probleem met die vakantiegangers hebben wij dus ook!! Wordt nog knap lastig, weer gaan lenen enzo.....of verplaatsen, maar zo'n vakantie duurt ook een week en verder zitten we zo goed als volgepland. Het zou jammer zijn als we iets miet zouden kunnen spelen, we hebben alle punten nodig, hebben namelijk nog alle kans op het kampioenschap!

Hoe gaat het met jou trouwens in de competitie, Stanley? (Anderen ook natuurlijk, die hoop ik ooit nog eens terug te zien hier )
pi_26251515
Nou, het zit erop, we zijn eruit.

Na een drukke dag eindelijk op naar de voetbalclub, vol spanning uiteraard. Ik had om me heen al wat rondgevraagd, wat anderen mij nou aanraadden en wat zij zouden doen....zouden zij wel alleen om de tafel gaan zitten met 2 ervaren coordinatoren die in staat zijn een onervaren persoon, zoals ik dus, compleet onder de tafel te lullen?? Nee dus, dat zouden zij niet doen. Ze dachten allen dat ik toch door de coordinatoren in de richting van de E4 zou worden geduwd, en dat niet zou kunnen weerstaan....

Het liep echter allemaal anders, gelukkig. Na mijn training (ik moest eerst nog training geven), speelde de E3 (dus volgend jaar de basis van de E1) een wedstrijd. Daar ging ik even kijken, zoals bij alle wedstrijden van de E3 tegenwoordig. Daar kwam ik al 1 van de coordinatoren tegen, en toen we terugliepen naar het clubhuis vertelde hij me geruststellende woorden: "Als jij de E4 echt niet ziet zitten, dan denk ik dat jij maar gewoon naar de E1 moet gaan. Dat vinden wij ook prima..." Dat was al een lichte opluchting voor me, eerlijk gezegd. Na alle onheilspellende woorden van mijn geraadpleegde collega's (die dachten allemaal dat de coordinatoren mij met de E4 wilden opzadelen en daar ook alles aan gingen doen) was ik namelijk al een beetje 'bang' geworden....

Toen het daadwerkelijke gesprek, meteen to the point gekomen: ik mocht de E1 doen, aangezien ik heb aangegeven de E4 niet te willen, ook niet onder supervisie/begeleiding van een andere, ervaren trainer, samen met de huidige trainer van de E3. Precies zoals gehoopt dus!!
Toen het hoge woord er van hun kant eenmaal uit was, hebben we het verder gehad over de vergoeding (die blijft hetzelfde, lage bedrag. Toch ben ik tevreden, aangezien ik er een gratis trainerscursus bij krijg) en over de rol die ik zou gaan vervullen in de samenwerking me die andere trainer. De 2 coordinatoren hebben me wel vertelt dat ik niet moet rekenen op een gelijkwaardige samenwerking: de trainer met wie ik ga samenwerken is vele malen ervarener en zal de leiding ook hebben. Ik fungeer in een soort assistentsrol........toch vind ik dit niet erg: ik had al eerder met de trainer besloten dat hij de leiding heeft (logisch ook) maar dat wij, binnen dat kader van zijn eindbeslissing en -verantwoording, wel samen werken, op basis van gelijkwaardigheid. Hij zal mij ook de kans gunnen me te ontwikkelen, ik zal dus ook alleen voor de groep staan. Toch maar even kijken hoe dat zich ontwikkelt, in de praktijk.....

Al met al een geslaagde operatie Na wat problemen in de communicatieve sfeer is alles toch nog goed terechtgekomen en zit ik volgend jaar waar ik zitten wil: PAA-053 is volgend jaar trainer van de E1!

Voor nu : we laten de E3 de E3. Die maken gewoon het seizoen af, ik kom daar alleen bij de wedstrijden kijken om het team toch een beetje te leren kennen, maar op trainingen blijf ik weg (daar was eerder wel sprake van....). Ik meng me daar dus niet in, al zou ik dit wel graag willen
Je merkt het misschien al wel: ik ben echt gemotiveerd en enthousiast, zeker nu ik het team wat beter ken !

Mocht ik nog meer te weten komen: (kan van alles zijn natuurlijk, dingen over de teamindeling, nog concretere beslissingen over het hoe en wat volgend jaar) ik laat het jullie weten!

[ Bericht 5% gewijzigd door PAA-053 op 15-04-2005 16:53:03 ]
pi_26251599
P.S.
Ik ben er het komend weekend niet, kan dus ook niet reageren....

Bovendien: wel winnen he Stanley! Ik zie dat de concurrent 1 puntje voorsprong op jullie heeft.....
Voor onze stand: http://www.knvb.nl/comp/wclub.sps?clubid=BBKR21T&clubName=Robur+et+Velocitas&teamtype1=PUP%2C&teamtype2=VE&teamtype3=1&teamName=0277+F-Pupillen+%28voorjaar%29%2C+F2&teamno=15&aand=0277&klasse=12&klassename=2e+klasse&poule=BF&dist=Oost&period=0&results=1&cPage=6&wizPath=12345

Wij zijn Robur et Velocitas F2 dus....

Daarnaast moeten we een manier zien te vinden om dit topic weer in de AT van de andere mensen die hier wel eens gepost hebben te krijgen
pi_26469009
Nou, gisteren weer gewonnen, dat gaat lekker
Het komt er nu eigenlijk op neer dat de wedstrijd tegen de concurrent de beslissende match wordt. Winnen wij die, worden wij kampioen. Winnen zij die wedstrijd, dan zijn zij kampioen. Wordt een mooie pot dus!

tevens subtiele tvp
  zondag 24 april 2005 @ 18:55:25 #286
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26480161
PAA, veel succes! Jullie hebben het langer volgehouden dan wij. Bij Achilles 1894 vonden ze het nodig het halve D1 elftal te laten meedoen met de D3, waardoor een 10-0 overwinning in onze thuiswedstrijd werd gevolgd door een 2-1 nederlaag in de uitwedstrijd. Weg kampioenskansen. Jammer, maar helaas. Als het zo moet, hoeft het van mij niet.
pi_26570382
Nou, wij zijn nu ook afgehaakt hoor.....
Dinsdag hadden we een wedstrijd tegen de nummer 3, wij zijn immer 2e. De tegenstadner was de laatste weken al beter aan het spelen, maar zo.....dat hadden wij ook niet verwacht. We zijn met 2-6 afgeslacht.......daar gaat het kampioenschap! Maar dat is nog niet eens het ergste! het ergste is dat we zooo slecht gevoetbald hebben! het was niet om aan te zien....niemand had zin, geen inzet, geen daadkracht. Het was echt dramatisch, een collectieve off-day, van iedereen.
Dus, geen kampioenschap dit jaar......het kan in theorie nog, maar het zou valse hoop zijn om erin te geloven. De nummer 1 is ook te sterk.

Het enige leuke eigenlijk van de avond was na de wedstrijd in de kleedkamer. Er was een jochie van de F4 dat met ons (F2) meedeed want die zou evt. geselecteerd worden voor de E4 volgend jaar (dus mijn team nu).
Na elke wedstrijd reiken wij een beker uit aan de 'speler van de week'. Gewoon degene die het beste zijn best heeft gedaan enzo, elke week iemand anders. Maar eigenlijk iedereen ahd zijn best niet gedaan! Maar hij wel, en omdat hij nieuw was enzo en het toch wel aardig heeft gedaan hebben we besloten hem de beker te geven. En hij wist dus niet dat wij dat deden met die beker! Dus wij halen de beker uit de plastic zak, zeggen dat hij hem krijgt en zijn mond valt open, hij begint helemaal te stralen: "O, is die voor MIJ??" Helemaal blij was 'ie. Geweldig om te zien, dat was een kleine opsteker

Nou resten ons nog 2 wedstrijden, misschien maar 1 omdat het toch geen zin meer heeft om die 2e in te halen. Daarna de toernooien en we gaan nog een leuke teamdag organiseren, met het hele team ergens (bij een bevriende trainer van me in Drenthe) een wedstrijd spelen en daarna naar een zwembad of iets dergelijks Dat wordt wel leuk, maar het voetballen zelf zit er eigenlijk al bijna op.

Bij jou nog wat gebeurd? (Ik richt me alleen nog maar naar jou, de anderen zijn afgehaakt )
  zondag 1 mei 2005 @ 15:52:04 #288
49756 The_Gunman
PSV Eindhoven
pi_26642179
weet iemand een paar sites waar je oefenstof kan vinden enz.
pi_26644743
Mijn eigen ervaring leert dat dit soort sites (gratis dan he) zeer moeilijk te vinden zijn.
Waar ik zelf lid van ben is Trainerssite.nl, de site van een voetbaltrainersmaandblad. Op deze site is ook een sectie Oefenstof, maar je moet abbonee van het blad zijn om daarop te kunnen. Daar heb je dus denk ik weinig aan. Overigens zit er bij die site wel een heel tof forum waar ik zelf ook zeer actief ben, daar kun je ook nog wel wat vandaan halen.

Verder kun je kijken op: http://jeugdvoetbal.50megs.com/
Een oerlelijke site maar als je in het frame rechts naar beneden scrollt kom je een paar aardige links tegen. Verder wat interessante info over Coerver enz.

Ook is http://www.devoetbaltrainer.nl/ eventueel interessant. Weinig tot geen oefenstof, maar wel veel info.

Als dit nou niets wordt moet je gewoon heel veel van die sites afsurfen. Heb ik zelf ook gedaan en je komt altijd wel iets interessants tegen.

Daarnaast heb ik persoonlijk wel een klein beetje oefenstof op mijn pc, daar kun je wel wat van hebben als je wilt. Ik weet natuurlijk niet wat voor leeftijden je traint maar er zal vast wel iets tussen zitten!
Voeg me maar toe op MSN als je iets wilt.......
  zondag 1 mei 2005 @ 18:06:58 #290
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26645067
PAA, we hebben gisteren niet gevoetbald.

Ik weet dit topic gauw weer te vinden als er mooie dingen te melden zijn. De aanloop naar volgend seizoen is in volle gang. Mijn club betaalt de cursus TC3 jeugd (485 euro + 150 euro boekengeld + 25 euro inschrijfkosten) als ik twee jaar bij de club blijf. Lijkt me een mooie deal, dus de inschrijving is al onderweg.

Word jij nou volgend jaar 'assistent' bij de E1, klopt dat?
pi_26661923
Ja, dat klopt.
Alleen dat assistent......dat weet ik niet zo goed . Ik heb met mijn toekomstige collega afgesproken dat wij binnen het kader van zijn eindbeslissingsrecht en eindverantwoording (hij is immers de ervaren trainer) gelijk zijn, samen werken. Zo zie ik het ook. Wij staan op gelijke voet met elkaar en 'doen' dus samen de E1. Hij is echter de baas, als het gaat om beslissingen enz. Lijkt me ideaal!
Maar nu ben ik nog volop bezig met mijn huidige team, de F2. Ik ben een teamdag aan het organiseren, en er komen weer flink wat toernooien aan, dus er is genoeg te doen.

Dat je club je TCIII J aanbiedt is echt mooi! Ze zullen wel plannen met je hebben als ze dat doen
Is zeker een mooie deal, en ik zou het ook zeker doen! Maar wat ik toevallig weet via een site voor voetbaltrainers is dat er nogal verschillend wordt gedacht over die cursus. De een vind hem moeilijk en zegt dat het allemaal om vriendjespolitiek gaat, de ander zegt dat als je je spullen goed in orde hebt het allemaal wel lukt. Op het forum van die site is al een flink topic ontstaan dat eigenlijk over de toelatingstest gaat (want die moet je doen) maar later is geevolueerd in een algemeen topic over TCIII J. Misschien heb je er wat aan: www.trainerssite.nl , dan naar het forum en het topic "Toelatingstest TCIII Jeugd".
(Overigens heb ik zelf ook een keer in dat topic gepost, kijken of je kan raden wie ik ben )

Als er weer wat gebeurd laat ik het natuurlijk weten, nu heb ik alleen een week geen voetbal.....zaterdag koninginnedag, en nu zijn er 5 van mijn team afwezig door vakanties enzo.
Pas op 7 mei kan ik weer naar het voetbal, maar nog niet eens naar onze eigen wedstrijd want die is verplaatst....
  maandag 9 mei 2005 @ 20:19:46 #292
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_26863184
Vandaag na een week rust weer getraind. Woensdag een rustige training en donderdag tegen de koploper die 4 punten voor staat. Dat wordt echt De Wedstrijd, de jongens leven er erg naar toe.

Dan zaterdag nog een wedstrijd en daarna twee toernooien waavan eentje een groot toernooi is bij onze eigen club.

Leuk verhaal nog wel: de man die mij vanaf het begin begeleid en opgevangen heeft, een man van in de zeventig die de D1 trainde dit seizoen, stopt er na dit seizoen mee. Hij heeft een hele mooie trainersjas met de naam van de club er groot op en hij heeft me beloofd dat ik die over twee weken van hem krijg. Vind ik een erg mooi gebaar persoonlijk. Hij is voor mij een soort opa omdat ik zelf geen opa's meer heb.

Succes met het einde van het seizoen!
pi_26986890
Leuk verhaal idd

Ik heb ook zo'n gangstah trainersjas, voel me helemaal het mannetje als ik die aan heb

Wij hebben morgen DE wedstrijd, alleen maakt die niks meer uit want ook al winnen, dan worden we nog 2e......met 1 punt verschil.
Daarna nog 2 toernooien, waarvan 1 komende maandag, een teamdag (28 mei) en een seizoensafsluiting bij de club zelf.

En dan volgend seizoen, waar ik eerlijk gezegd steeds meer zin in krijg! De E1, hoofdsklasse, 3 keer in de week trainen, geweldig! Moet ook aangeven wanneer ik drukke periodes in het jaar heb enzo, lekker professioneel, vind dat echt leuk. Wat ook leuk is is dat de spelertjes mij inmiddels ook wel kennen, ik kom weleens kijken enzo. Dat sterkt mij alleen maar in het idee dat ik de goede keuze heb gemaakt

Ben overigens ook nog gevraagd voor de F4 (trainer) en E4 (leider) maar dat gaat niet door, de 1e wimpel ik zelf af, de 2e wil ik wel maar mag niet van mijn ouders, volgend jaar 6VWO enzo......logisch ook, wel jammer.

Ja, jij ook veel succes nog, ik laat weten hoe het is gegaan dit weekend!
pi_27004602
Nou, de nummer 1, en kampioen, keurig op 4-4 gehouden. Aardig gespeeld, 0-2 achter, 2-4 achter, toch nog 4-4. Best knap, ook veel complimentjes van de tegenstanders ontvangen.

2e geworden in de competitie, neem ik aan. Jammer, kampioenschap was zeker niet onmogelijk....
pi_27062555
Vandaag toernooitje gehad, 4e geworden van de 5...
Maar dat geeft wel een wat vertekent beeld, we moesten 1 wedstrijd om de winst spelen, die verloren we dik en toen kelderden we op doelsaldo, matig
Maar het was wel heel erg gezellig, het is zo'n topteam he!

En morgen de 1e wedstrijd met de E1 selectie van volgend jaar, tegen de E2 selectie van volgend jaar, leuk
  maandag 23 mei 2005 @ 14:04:31 #296
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_27274142
Zaterdag hebben de jongens het toernooi gewonnen. Hun trainer deed datzelfde met zijn eigen team, dus het was een lekker zaterdagje. Aanstaande zaterdag nog een toernooi, nu bij onze eigen club. Woensdag spelen we als afsluiting een wedstrijdje tegen de ouders. Trainr gaat 1 juni lekker op vakantie.
pi_27375871
1 Juni al?

Deze jongen moet nog een maand naar school........

Qua voetbal loopt het allemaal ten einde. Zondag een toernooi, 2e geworden achter een hoofdklasser (Turkse Kracht Deventer F1, ken je misschien wel), dus da's best aardig. Jammer genoeg zijn er wel wat conflicten ontstaan nu, over de indeling voor volgend jaar enzo...

Nog 3 trainingen, waarvan vanavond eentje. Daarna de seizoensafsluiting en dan zit het erop. Gelukkig traint de E3 nog wel lang door, anders ga ik me zo vervelen

Fijne vakantie gewenst!
pi_27654348
Nou, het zit er eigenlijk allemaal wel op.....jammer man!

De E1 begint al met wedstrijden en trainingen enzo, op een ander veld ook, dus dat is wel mooi. Met mijn eigen team is echter alles af, toch best lastig om afscheid te nemen van die jochies, trek je toch een jaar mee op.
Gisteren de seizoensafsluiting gehad op mijn cluppie, was erg gezellig weer. Lekker de hele dag voetballen enzo (in de stromende regen ), heerlijk

Ik spreek je volgend seizoen weer he!
Fijne vakantie nogmaals
  zondag 26 juni 2005 @ 23:41:13 #299
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_28259163
quote:
Op zondag 5 juni 2005 20:24 schreef PAA-053 het volgende:
Nou, het zit er eigenlijk allemaal wel op.....jammer man!

De E1 begint al met wedstrijden en trainingen enzo, op een ander veld ook, dus dat is wel mooi. Met mijn eigen team is echter alles af, toch best lastig om afscheid te nemen van die jochies, trek je toch een jaar mee op.
Gisteren de seizoensafsluiting gehad op mijn cluppie, was erg gezellig weer. Lekker de hele dag voetballen enzo (in de stromende regen ), heerlijk

Ik spreek je volgend seizoen weer he!
Fijne vakantie nogmaals
Bedankt, het was fijn inderdaad.

Tot volgend seizoen! Een nieuw topic...
pi_28336896
Ik train sinds vorig jaar een 1e jaars F team. Vanaf komend seizoen ga ik de F1 trainen. Weet iemand of er verenigingen zijn die als voorbereiding op het nieuwe seizoen toernooitjes organiseren

Ik train de F1 van Rhelico
gelegen in Rumpt (tussen Geldermalsen en Leerdam)

[ Bericht 19% gewijzigd door jumeka op 30-06-2005 21:32:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')