Nou, het zit erop, we zijn eruit.
![]()
Na een drukke dag eindelijk op naar de voetbalclub, vol spanning uiteraard. Ik had om me heen al wat rondgevraagd, wat anderen mij nou aanraadden en wat zij zouden doen....zouden zij wel alleen om de tafel gaan zitten met 2 ervaren coordinatoren die in staat zijn een onervaren persoon, zoals ik dus, compleet onder de tafel te lullen?? Nee dus, dat zouden zij niet doen. Ze dachten allen dat ik toch door de coordinatoren in de richting van de E4 zou worden geduwd, en dat niet zou kunnen weerstaan....
Het liep echter allemaal anders, gelukkig. Na mijn training (ik moest eerst nog training geven), speelde de E3 (dus volgend jaar de basis van de E1) een wedstrijd. Daar ging ik even kijken, zoals bij alle wedstrijden van de E3 tegenwoordig. Daar kwam ik al 1 van de coordinatoren tegen, en toen we terugliepen naar het clubhuis vertelde hij me geruststellende woorden: "Als jij de E4 echt niet ziet zitten, dan denk ik dat jij maar gewoon naar de E1 moet gaan. Dat vinden wij ook prima..." Dat was al een lichte opluchting voor me, eerlijk gezegd. Na alle onheilspellende woorden van mijn geraadpleegde collega's (die dachten allemaal dat de coordinatoren mij met de E4 wilden opzadelen en daar ook alles aan gingen doen) was ik namelijk al een beetje 'bang' geworden....
Toen het daadwerkelijke gesprek, meteen to the point gekomen: ik mocht de E1 doen, aangezien ik heb aangegeven de E4 niet te willen, ook niet onder supervisie/begeleiding van een andere, ervaren trainer, samen met de huidige trainer van de E3. Precies zoals gehoopt dus!!
Toen het hoge woord er van hun kant eenmaal uit was, hebben we het verder gehad over de vergoeding (die blijft hetzelfde, lage bedrag. Toch ben ik tevreden, aangezien ik er een gratis trainerscursus bij krijg) en over de rol die ik zou gaan vervullen in de samenwerking me die andere trainer. De 2 coordinatoren hebben me wel vertelt dat ik niet moet rekenen op een gelijkwaardige samenwerking: de trainer met wie ik ga samenwerken is vele malen ervarener en zal de leiding ook hebben. Ik fungeer in een soort assistentsrol........toch vind ik dit niet erg: ik had al eerder met de trainer besloten dat hij de leiding heeft (logisch ook) maar dat wij, binnen dat kader van zijn eindbeslissing en -verantwoording, wel samen werken, op basis van gelijkwaardigheid. Hij zal mij ook de kans gunnen me te ontwikkelen, ik zal dus ook alleen voor de groep staan. Toch maar even kijken hoe dat zich ontwikkelt, in de praktijk.....
Al met al een geslaagde operatie
![]()
Na wat problemen in de communicatieve sfeer is alles toch nog goed terechtgekomen en zit ik volgend jaar waar ik zitten wil: PAA-053 is volgend jaar trainer van de E1!
Voor nu : we laten de E3 de E3. Die maken gewoon het seizoen af, ik kom daar alleen bij de wedstrijden kijken om het team toch een beetje te leren kennen, maar op trainingen blijf ik weg (daar was eerder wel sprake van....). Ik meng me daar dus niet in, al zou ik dit wel graag willen
Je merkt het misschien al wel: ik ben echt gemotiveerd en enthousiast, zeker nu ik het team wat beter ken
![]()
!
Mocht ik nog meer te weten komen: (kan van alles zijn natuurlijk, dingen over de teamindeling, nog concretere beslissingen over het hoe en wat volgend jaar) ik laat het jullie weten!
[ Bericht 5% gewijzigd door PAA-053 op 15-04-2005 16:53:03 ]