abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:51:28 #201
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25344864
Ik ben trainer geweest van de plaatselijke A1 en ik ben er groot voorstander van om vrijwel alles in partijvorm te doen. Daar zitten alle facetten van het voetbalspelletje in...

Al dat rondjes lopen heb je geen f*ck aan, de conditie krijgen ze vanzelf tijdens de partijen. Ook oefeningen zonder tegenstander vind ik bij deze oudere jongens van weinig waarde, want in de wedstrijd is het dan ineens heel anders.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_25344986
Ben ik gedeeltelijkmet je eens Doekes. Je leert er idd heel veel van, maar niet alle facetten ztten erin. Als wij trainen hebben wij bijv. nooit een geheel voetbalveld ter beschikking. Voor een vedediger is het belangrijk om sioms een lange pass te kunnen geven. Hoekan hij dit oefenen op een klein trainingsveldje? Is maar 1 van de vele dingen die ik op zou kunnen noemen.....
Kun je je menings misschien wat verder toelichten?
PAA
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:06:26 #203
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25345084
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:58 schreef PAA-053 het volgende:
Ben ik gedeeltelijkmet je eens Doekes. Je leert er idd heel veel van, maar niet alle facetten ztten erin. Als wij trainen hebben wij bijv. nooit een geheel voetbalveld ter beschikking. Voor een vedediger is het belangrijk om sioms een lange pass te kunnen geven. Hoekan hij dit oefenen op een klein trainingsveldje? Is maar 1 van de vele dingen die ik op zou kunnen noemen.....
Kun je je menings misschien wat verder toelichten?
PAA
Als je een half veld hebt, kun je toch in de breedte trainen ?

Of laat je verdedigers vanaf de achterlijn een pass geven naar iemand die op de middenlijn wacht.
Deze controleert de bal en loopt voor een 1:1 met de verdediger !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:11:56 #204
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25345155
We hadden meestal wel het hele veld tot onze beschikking en trainden vaak met een vrij grote groep, zo'n 16 man, dus ik gebruikte voor de partijen een half veld, of drie kwart van een heel veld. Dan simuleer je toch aardig een echte wedstrijd.

Als je maar een klein trainingsveldje hebt wordt dit inderdaad lastiger.
Volg de pijlen.
pi_25345292
Ik heb 1/6 veld
Met F-jes
pi_25345432
[quote]Op donderdag 3 maart 2005 12:06 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Als je een half veld hebt, kun je toch in de breedte trainen ?

Dat is zeer belangerijk dat trainen in de breedte speel het op een klein veldje maar maak gebruik van lijn spelers 2 spelers mogen alleen maar langs de lijn lopen ,dan speel je bv 3 tegen 3 en de bal bezitende partij mag gebruik maken van de lijnspelers.
krijg je mooie ëén tweetjes ,driehoekjes en ze benutten de zijkanten ,vooral bij de lagere teams moet je zorgen dat je het kluitjes voetbal eruit haalt.
gr rudi
pi_25345549
Tip: je kan heel makkelijk en bericht quoten met het meest rechtse knopje in het balkje boven een bericht

Is idd een handige oefening, wel voor wat oudere spelers!
pi_25347997
wat een aanvullingen in dit topic. Leuk !

de oefeningen die bjoro noemt zijn inderdaad heel intensief en als je die dan ook op hoog tempo speelt is het goede vervanging voor loopoefeningen. Als je de verliezende partij dan ook nog een soort van straf geeft, dan gaan beide teams er nog extra hard voor.

Ik vind overigens niet dat er specefiek op lange ballen geoefend moeten worden. Ik zie dat als laatste redmiddel, een soort van opruimen. Je moet een verdediger leren om voetballend de oplossing te zoeken en, zoals ik al zei, pas de lange bal toe te passen als het echt niet anders kan.

mag ik grolseboys ook vragen om die oefeningen naar mij te sturen? Daar zou ik heel veel aan hebben !!! (woutmans@gmail.com)
verdediger in Jong AC Fok! United !!
pi_25348392
Nee ok, het was ook maar een willekeurig voorbeeld, het 1e dat me te binnen schoot. Vandaar dat ik dat noemde....
pi_25348416
Het is onderweg woutertje
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 16:32:58 #211
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25348466
ook graag naar justme@fok.nl
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_25348469
mijn dank is groot
pi_25348530
daar komt ie justme
pi_25348774
Nou heren (en dames natuurlijk ), al het voetbal ligt eruit voor het komende weekend.....logisch natuurlijk, maar wel jammer!

Ik vraag me trouwens af wat jullie me aanraden, inzake welk team ik volgend jaar ga trainen....het hele verhaal staat op paginaatje 4.....ik heb dus de keuze tussen:
- Samen met mijn huidige collegatrainer de E4 gaan trainen, geen vooruitgang want hetzelfde team, alleen een jaar ouder
- Alleen de E4 gaan trainen, vooruitgang want 1e keer zelfstandig, maar nadeel is dat ik dan de leuke samenwerking moet verbreken!
- Samen met mijn collegatrainer de D6 gaan trainen, achteruitgang want een laag team
- Samen met een nieuwe collegatrainer een selectieteam, bijv. de E1, D1 of D2, gaan trainen. Vooruitgang want selectieteam, maar nadelen zijn dat ik dan de leuke samenwerking moet verbreken, en het leuke team achter moet laten.....

Wat raden jullie me aan? Ik wil dat kiezen wat het beste is voor mijn ontwikkeling....en tegelijkertijd leuk

PAA
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 17:52:57 #215
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25348941
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 16:42 schreef grolseboys het volgende:
daar komt ie justme
ik wacht af
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25349157
Ik hoop dat het goed is gegaan met de mail had een paar kleine problemen met email progamma.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 18:23:41 #217
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25349362
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:09 schreef grolseboys het volgende:
Ik hoop dat het goed is gegaan met de mail had een paar kleine problemen met email progamma.
binnen

maar het is een file die ik niet kan openen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Trouwste user 2022 donderdag 3 maart 2005 @ 18:50:53 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_25349842
Leuk topic is dit geworden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25350019
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 18:23 schreef just me het volgende:

[..]

binnen

maar het is een file die ik niet kan openen
Dat probleem heb ik niet, ik zal het ff voor je overzetten naar Word zo goed en zo kwaad als dat gaat......
Oh en Tong, post hier eens wat vaker dan zou ik zeggen !
pi_25351140
Heeft er iemand complete trainingsprogamma voor de F of E pupillen
Of leuke nuttigge ideeën,vooral omdat hier veel trainers zijn is een uitwisseling van oefenstof zeer nuttig .
Ben zelf ook oefenstof aan het maken met visio ,teken progamma je kunt voetbalspelers downloaden,pionen etc.
Ik heb voor mijn pupillen huiswerk gemaakt ook met visio ,niet alleen voor het kind maar zo zien ouders dat er veel aandacht aan die jongens wordt besteed.
pi_25351689
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 19:01 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik niet, ik zal het ff voor je overzetten naar Word zo goed en zo kwaad als dat gaat......
Oh en Tong, post hier eens wat vaker dan zou ik zeggen !
hier kan hij ook niet geopend worden. zou je voor mij ook een poging willen wagen ?
pi_25351727
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 20:10 schreef grolseboys het volgende:
Heeft er iemand complete trainingsprogamma voor de F of E pupillen
Of leuke nuttigge ideeën,vooral omdat hier veel trainers zijn is een uitwisseling van oefenstof zeer nuttig .
Ben zelf ook oefenstof aan het maken met visio ,teken progamma je kunt voetbalspelers downloaden,pionen etc.
Ik heb voor mijn pupillen huiswerk gemaakt ook met visio ,niet alleen voor het kind maar zo zien ouders dat er veel aandacht aan die jongens wordt besteed.
nee, ik ben vooralsnog de persoon die overneemt. Ik kan wel een aantal oefeningen bedenken uit het repetoire dat ik als speler voorgeschoteld heb gekregen, maar dat is niet bijster bijzonder.
pi_25352614
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 15:50 schreef Woutertje het volgende:
Als je de verliezende partij dan ook nog een soort van straf geeft, dan gaan beide teams er nog extra hard voor.
De pionnen e.d. laten opruimen werkt altijd als een goeie stimulans, want dan kan de winnende partij als eerste onder de douche staan, wat in hield dat ze warm water hadden.

Ondertussen zijn er nieuwe kleedkamers en is er voldoende warm water.
pi_25352832
De oefenstof kun je toch openen met microsoft office 2003
pi_25353056
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 21:49 schreef Merson het volgende:

[..]

De pionnen e.d. laten opruimen werkt altijd als een goeie stimulans, want dan kan de winnende partij als eerste onder de douche staan, wat in hield dat ze warm water hadden.

Ondertussen zijn er nieuwe kleedkamers en is er voldoende warm water.
jah, of zoals eerder gesuggereerd: Opdrukken, laten springen etc. Mijn trainer gebruikte altijd het zogenaamde kruis. Een sprint, diagonaal over het veld. dat een aantal keer. nou reken maar dat je er voor gaat hoor.
pi_25353650
Wat vinden julie moet er bij de F al keepers training worden gegeven ,bij ons gebeurd dat wel,bij een hoop andere verenigingen gebeurd dat niet.
pi_25354225
ik weet het niet. als je echt al aan een spelertje kunt zien dat hij keeper wilt worden kun je niet vroeg genoeg beginnen, mits het in een spelende vorm gaat. Echter zijn de jongetjes in de f-jes nogal aan het zoeken op welke plek men wilt spelen. Veelal zijn er dus ook geen echte keepers bij de f-jes. Ik denk dat er daarom ook weinig keeperstraining gegeven word aan f-jes, omdat er gewoon weinig echte keepers al zijn. Niemand eist die plek al op. Maar nogmaals, als een jongetje echt al keeper is, dan kan je niet vroeg genoeg beginnen
  Trouwste user 2022 donderdag 3 maart 2005 @ 23:11:14 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_25354586
Lijkt mer leuk om keeperstraining te geven.het spelertje is misschien niet de beste voetballer. Anders zou ie wel in de spits staan.Maar als stimulans lijkt het me prima. Hij wordt belangrijk gemaakt en wie weet heeft ie talent.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25354703
Bij ons in de F2 staat een vaste keeper eerder kreeg hij nooit een keeperstraining nu wel ,hij vind het geweldig en zijn moeder ook die zei krijgt hij een eigen trainer !!!!!
Als ze niet durven te duiken laat ze op hun knieën zitten en dan duiken of vallen en er wordt getraind op sprongkracht naar de lat springen ,touwtje springen enz.
pi_25354919
Wat vinden julie van ouders langs de lijn die als gekken te keer gaan [schreeuwen enz.]
Dus in negatieve zin en dan bedoel ik bij de Fjes.
Deze kinderen zien voetbal als spel ,ik denk dat de argesieviteit buiten de lijnen begint.
pi_25354975
jah, er zijn al diverse campagnes van clubs en de knvb dat ouders hun mond moeten houden langs de lijn. maar goed, dat is lastig.... ouders zijn soms gedrevener dan de spelertjes zelf
pi_25359651
Tsja, ik speelde laatst tegen een B1, met mijn juniorenteam, en die ouders daarvan.......niet te geloven! Commentaar op alles, ik werd er echt misselijk van, zo irritant! En het ergste is nog dat de scheids er niets aan doet, want we speelden uit......

En over keeperstraining: ik vind het heel goed dat die wordt gegeven aan F-jes! De keeper uit mijn team krijgt 2X in de week keeperstraining, en hij traint 2X in de week gewoon met ons mee. Reken maar dat hij daardoor de komende jaren een voorsprong opbouwt op anderen die dat niet hebben gehad! Je kan niet vroeg genoeg beginnen....
PAA
  vrijdag 4 maart 2005 @ 09:46:25 #233
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25359997
Vraag het me af die keeperstraining bij de F-jes.

Kijk eens naar je eigen club, hoeveel jongens die in de e/f junioren op doel stonden stonden dat in de senioren nog ?
256 goals !
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 09:48:45 #234
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25360021
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:35 schreef grolseboys het volgende:
Wat vinden julie moet er bij de F al keepers training worden gegeven ,bij ons gebeurd dat wel,bij een hoop andere verenigingen gebeurd dat niet.
Bij ons gebeurd dat inderdaad niet omdat we van mening zijn dat een F-je alle kans moet hebben om zich te ontwikkelen als veldspeler én als keeper. Zeker bij de beginnende F-jes. Bij ons begint de keeperstraining pas bij de 2e jaars E's en dan één keer per week keeperstraining en één keer gewoon met de eigen E-spelers meetrainen.
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:46 schreef Bjoro het volgende:
Vraag het me af die keeperstraining bij de F-jes.

Kijk eens naar je eigen club, hoeveel jongens die in de e/f junioren op doel stonden stonden dat in de senioren nog ?
dan kijk ik voor het gemak naar mijn eigen zoon, heeft gekeept in het laatste jaar F en in de E en is nu een hele goede centrale verdediger in het 3e
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25360254
Wat vinden julie van trainers moeten deze bij de wedstrijden aanwezig zijn of alleen leiders!!!!
Ik had bij ons ook een discussie erover ik vind van wel want dan kan een trainer ergens op trainen wat er in die wedstrijd misging.
En opstelling moet een trainer ook maken ,want leiders zijn er vaak niet bij met trainingen.
Een trainer weet wat zijn jongens/meisjes kunnen.
pi_25360549
absoluut mee eens. Ik weet niet beter dan dat er een trainer langs de lijn staat. Het is niet alleen om te kijken wat er mis gaat en wat er goed gaat, maar de trainer staat veel dichter op zo'n groep dan een leider (die toch meestal er alleen zaterdags/zondags is, en zo af en toe een training). Wat de trainer verteld word dan ook meer opgenomen door de spelers omdat hij, zoals eerder gezegd, dichter op de groep staat.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:31:08 #237
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25360626
Ben ik toch niet met je eens !

ik denk dat een trainer ook goed contact kan hebben met z'n leider, opstelling e.d. doorspreken en dat de trainer zo nu en dan eens een wedstrijd komt kijken.

Blijft natuurlijk wel idealer als er sprake is van een trainer/leider situatie als zelfde persoon !
256 goals !
  vrijdag 4 maart 2005 @ 10:38:14 #238
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25360738
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:31 schreef Bjoro het volgende:
en dat de trainer zo nu en dan eens een wedstrijd komt kijken.
Als trainer ga je toch gewoon altijd kijken bij je jongens?
Volg de pijlen.
pi_25361657
Tuurlijk meteen zien of ze wat geleerd hebben ,wat je ze met de training hebt geleerd en tevens een beetje coachen.
Want van een wedstrijd kun je een hoop zien hoe die jongens het doen.
pi_25362990
inderdaad. Ik denk dat de jongens zichzelf het beste laten zien in het veld. dus ik als trainer zou altijd gaan kijken bij mijn spelers.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 13:35:20 #241
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25363006
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:31 schreef Bjoro het volgende:
Ben ik toch niet met je eens !

ik denk dat een trainer ook goed contact kan hebben met z'n leider, opstelling e.d. doorspreken
echt wel

bij onze jeugd is het voor een trainer niet altijd mogelijk om bij zijn teams te zijn omdat bijv. de trainer van C's ook leider is van de C1. Hij gaat wel zoveel mogelijk bij de andere C-teams kijken en er is regelmatig overleg tussen leiders en trainer!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25363391
zijn we er al uit hoe we dat bestand van grolseboys gaan openen ?
pi_25364074
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 10:26 schreef Woutertje het volgende:
absoluut mee eens. Ik weet niet beter dan dat er een trainer langs de lijn staat. Het is niet alleen om te kijken wat er mis gaat en wat er goed gaat, maar de trainer staat veel dichter op zo'n groep dan een leider (die toch meestal er alleen zaterdags/zondags is, en zo af en toe een training). Wat de trainer verteld word dan ook meer opgenomen door de spelers omdat hij, zoals eerder gezegd, dichter op de groep staat.
Perfect verwoord!! Zo denk ik er ook over ja, ik probeer er dan ook altijd bij te zijn, en ben ik er niet, dan is mijn collega er wel!
Overigens zal ik je dat docje ook ff opsturen, ik kan hem dus wel openen, maar zoals ik al zei niet overzetten naar Word. Ik stuur je wel ff de inleiding, de doelstellingen en de dingen waaraan een training moet voldoen. Het is maar een fractie van het complete document, maar het is beter dan niets toch? Hopelijk heb je er wat aan!

En JustMe, heb jij het binnen????

Overigens vraag ik me nog steeds af wat jullie zouden doen inzake mijn trainerskeuze voor volgend jaar. Ik zou graag de mening willen horen van wat ervaren trainers, wat moet ik doen??

PAA
pi_25364816
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 14:56 schreef PAA-053 het volgende:

Overigens vraag ik me nog steeds af wat jullie zouden doen inzake mijn trainerskeuze voor volgend jaar. Ik zou graag de mening willen horen van wat ervaren trainers, wat moet ik doen??

PAA
nee, dat ben ik niet, srry
pi_25365170
Ok ok, van mensen die er verstand van hebben dan.......en geloof me, dat heb je wel hoor

Overigens kan ik je dat docje helaas niet toesturen, ik heb het nadat ik het naar JustMe heb getsuurd verwijderd, misschien wil zij het je opsturen....

PAA
pi_25366401
Zoals gemeld ben ik een paar weken terug gevraagd om - na vorig jaar simpelweg 'vergeten' te zijn - komend seizoen alsnog de D3 te gaan doen samen met 2 of 3 andere jongens. Ik heb er wel een beetje over nagedacht, maar was het alweer half vergeten.

Belt net één van die jongens op (die me had gevraagd, wordt de hoofdtrainer zeg maar), of ik het al wist. "Euh, om eerlijk te zijn..... nee ik weet het nog niet . Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om te doen, maar aan de andere kant zitten er wel heel veel maren aan... en als ik twijfel kan ik het beter niet doen denk ik."

Nu dus weer een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik blij dat ik het niet doe, maar toch baal ik nu ook dat ik het afgewimpeld heb .
pi_25366462
Ik zou het gewoon doen jongen! Het is echt geweldig, en de tijd die je er aan kwijt bent weegt totaal niet op tegen wat je ervoor terugkrijgt! Overigens zie ik niet zoveel maren hoor, maar dat zal wel aan de situatie liggen
Ik zou het dus doen!
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 18:34:43 #248
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25367057
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 14:56 schreef PAA-053 het volgende:

En JustMe, heb jij het binnen????

PAA
ja sorry!! je zet in mijn ongewenste mail

moet ik het nog doorsturen naar iemand?? mail dan naar justme@fok.nl
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25370730
jah, ik kan dus voor alsnog niks zeggen over hoe en wat. Maar in mijn enthousiasme wat nu overheerst bij mij, zou ik het gewoon doen. Is altijd leuk, je kan die jongens wat leren.
  † In Memoriam † vrijdag 4 maart 2005 @ 22:58:52 #250
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25371411
woutertje je hebt mail
Godmother of Radio 49
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: