abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25331445
Moooi Top!
Trouwens, welke club zit je zelf enzo?
PAA
pi_25331470
@PAA, ik zal het hem vragen als ik hem zie.
That's all folks!
pi_25331594
Graag
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gemerkt is het nogal een lastig geval, vooral omdat het in vlagen komt
Overigens had ik gisteren een gesprek over mijn trainersinzet voor volgend jaar op mijn club.....was er niet echt tevreden over...leg zo wel uit waarom, ben zo terug
PAA
pi_25331796
Ik ben trainer bij de sv grolseboys {achterhoek] van de F2 maar ga van het voorjaar opleiding volgen zodat ik de gehele jeugd mag trainen.maar ik heb zoveel informatie bij elkaar gezocht op internet en boeken .
Als ik aan een training begin heb ik voor me zelf alles op een papier staan wat ik wil doen ,maar op den duur heb je zo veel oefeningen in het hoofd zitten dat je niet hoeft te denken wat zal ik nu doen.
bij de pupillen is het zo zeer veel herhalen tot dat ze het onder de knie hebben,doe per training maar 1 of 2 tactische oefeningen daar leren ze het best van want teveel oefeningen ,zijn ze de eerste oefening al weer kwijt.en als je met die kleintjes praat ga zelf door de knieën dat je op gelijke hoogte bent ,en spreek af dat jij wat zegt dat ze de bal vast houden of onder de voet stilhouden.
Wat ik bij ons op de vereniging zie de traptechniek bij de E,D,C jammer dat is iets waar ik ook vaak mee bezig ben staan ze voor het doel komt er niks uit .als je schiet de tenen naar onderen drukken en het standbeen iets laten doorveren en waar raak ik de bal enz.
pi_25331822
Wat voor cursus ga je doen dan? Want ik ga binnenkort de cursus pupillentrainer doen...
PAA
pi_25331901
Ze zijn het op de vereniging nog aan het opzoeken vaak zijn er aanbiedingen voor cursussen ,maar liefst een waar ik de gehele jeugd mee mag trainen.
ps. is de mail al over gekomen.....?
Groetjes rudi
pi_25331954
Nee, maar waarschijnlijk is het een te groot bestand bedenk ik me net, dom van me.....
Misschien wil je hem ook nog sturen naar basvanbaar@gmail.com ? Alvast heel erg bedankt he
pi_25332873
Ik heb hem, geweldig! Bedankt!!
Nou, zoals ik al zei had ik dus gisteren een gesprek over welk team ik volgend jaar zou gaan trainen. Ik ambieerde de E3, ik train nu de F2, de 1 a 2 besten van mijn team worden volgend jaar deel van de E3, samen met het merendeel van de F1. Maar dat team was dus al vergeven, zonder dat elke F-trainer was gesproken! Nu ga ik er dus eigenlijk in alle gevallen op achteruit...want ik kan niet het team trainen dat ik graag wou, en ed andere selectieteams zijn ook al bezet! En ik wil graag een selectieteam, want ik doorgroeien in het trainerschap. Ze hebben me wel aangeboden de E4 te gaan trainen. Dat is zegmaarwat de F2, mijn team dus, nu is. Dat is wel selectie, maar geen 1e selectie....wordt nog een moeilijke keuze voor me! Ik vind het iig geen goede manier van handelen van mijn club ! Echt een teleurstelling voor me..............wat zouden jullie doen? Mij andere keuzes zijn: meegaan met de collegatrainer die ik nu heb naar een D elftal, absoluut geen selectie, of alleen de E4 gaan trainen, evt. met een oudere begelider (voor wie het niet weten, ik ben 16), of de E4 gaan trainen samen met mijn huidige collegatrainer, maar dat hangt dan weer af van wat zijn zoontje gaat doen.....nouja, ingewikkeld verhaal, maar waar het op neerkomt is dus dat ik niet het team kan gaan trainen wat ik wou.

Edit: misschien wel zo handig om ff de andere mogelijkheden er bij te zetten

PAA

[ Bericht 23% gewijzigd door PAA-053 op 02-03-2005 15:41:36 ]
pi_25337515
Dat is dus flink balen,maar je bent nog jong dus jou kans komt nog wel.
Jij hebt nog jaren om een top trainer te worden.
voetbal je zelf ook?
Als je de {grotere jongens}D gaat trainen moet je wel stevig in je schoenen staan.
Ik zou denk ik de E gaan trainen en hoe oud is je collega trainer heeft hij al een paar jaar ervaring of is hij ook 16 jaar .
Niet persoonlijk maar ik vindt 16 vrij jong ,Het mooiste was om een jaar met een ervaren trainer mee te trainen,als je er 100% voor inzet wordt jij zelfs hoofdtrainer vooral dat je op zon jonge leeftijd al als trainer inzet ,kan alleen maar beter worden.
Als ik iets niet goed doe hoor ik dat graag of een andere trainer mooie ideeën heeft.
Laatst zei een ega collega laat iedereen een fles met water gevuld neerzetten en deze flessen moeten omgeschoten worden net zo als paaltjes voetbal en wie als laatst het meeste water erin heeft zitten heeft gewonnen ,goed voor snelle handeling zo snel die fles weer rechtopzetten anders loopt alle water eruit.doe dit bij mooi weer!!!!!samen praten we vaak over training.
pi_25338033
Vanavond bij de graafschap training geweest ivm sneeuw werd er patijtje gedaan ,om de tien minuten werd er gewisselt zodat iedereen een ander positie kreeg.
Je let dan natuurlijk op je eigen zoon,dan vreet ik mezelf op als die dan niet vol uit gaat.
volgends mij is hij veel te bang voor duels.
Weet iemand hier een goede training voor ?
Groetjes rudi
pi_25342908
Hey Rudi,
Dit is mijn 2e jaar als trainer, ik ben vorig jaar na de winterstop begonnen bij een laag E-team, ook samen met de man waarmee ik het nu samen doe. Hij is volwassen en vader van iemand uit de F2, hij heeft ook al veel ervaring. Ik loop dus zegmaar met hem mee, maarwe staan gelijk hoor, ik ben geen assistent oid. En dat is nu juist waar ik bang voor ben, dat als ik nu "voor mezelf" kies, dus selectie ga trainen, voor mijn ontwikkeling, dat ik dan wordt "opgezadeld" met een trainer die denkt dat ik hem een beetje kom helpen, als hulpje dus!
Ik wil ook graag de E gaan trainen, de E3 dus........het was echt een tegenvaller, maar nu ga ik gewoon kijken wat nu het beste voor me is, nu dit niet meer kan. Ik denk idd dat de D nog iets te vroeg voor me komt, zeker als je selectie gaat trainen. Ik moet er nog eens goed over nadenken, maar als iemand hier een mening hierover heeft hoor ik het graag!

En Rudi, misschien is je zoon een beetje zenuwachtig voor die training, ik heb zelf last van faalangst dus dat kan ik me goed voorstellen Daarom voetbal ik zelf ook niet meer, ook omdat ik het met school, 5VWO, heel erg druk heb. Daar kun je het met hem over hebben natuurlijk. Als het niet iets mentaals is kun je met hem wat krachttrainingen doen, niet dat dat nou zoveel op zal leveren maar, daar komt het weer, help je hem mentaal el heel erg, hij denkt dan dat hij sterker is, of iig zal hij meer zlefvertrouwen hebben. Je met hem denk ik prikkelen om er goed tegenaan te gaan, dat hij het voor zichzelf doet, voor zijn toekomst als voetballer! Succes ermee iig!
PAA
pi_25343566
Hij had zelf ook al over krachttraining ,denk dat hij meer het voetbal moet maken ,speelt hij een bal blijft ie rustig staan ,dan denk ik als je een bal speelt maak dan meteen een actie en bied je aan voor een combinatie.
Dat hij het voor zichzelf doet weet hij ,want ik zei als je jou best niet doe ga je volgende keer maar op de fiets 35 km. doe ik niet hoor!!
Gr.Rudi ps.Tuurlijk ik kan jou niet beoordelen hoe jij het doet ,wat ik zo uit jou teksten begrijp is de training wel in orde.
pi_25343636
Ah ja, die training is denk ik wel in orde, maar het punt is dat ie beter moet worden wil ik hogerop komen he, vandaar dat ik selectieteams wil gaan trainen, puur voor mijn ontwikkeling. Natuurlijk is het ook goed voor mijn ontwikkeling als ik alleen een lager selectieteam ga trainen, maar misschien kan ik beter nog ff een paar jaartjes meelopen.....wat vinden jullie?
PAA
pi_25343784
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:24 schreef grolseboys het volgende:
Hij had zelf ook al over krachttraining ,denk dat hij meer het voetbal moet maken ,speelt hij een bal blijft ie rustig staan ,dan denk ik als je een bal speelt maak dan meteen een actie en bied je aan voor een combinatie.
Dat hij het voor zichzelf doet weet hij ,want ik zei als je jou best niet doe ga je volgende keer maar op de fiets 35 km. doe ik niet hoor!!
Gr.Rudi ps.Tuurlijk ik kan jou niet beoordelen hoe jij het doet ,wat ik zo uit jou teksten begrijp is de training wel in orde.
Dan denk ik toch echt dat hij zenuwachtig is of bang om iets fout te doen.......ik spreek uit ervaring....
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:46:36 #195
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25343839
Rudi,

mooie vormen om fysiek wat sterker te worden zijn oa:

partijvormen 4:4 met keepers op een klein veld veel ballen bij de keepers, als een bal naast gaat meteen met een volgende bal doorgaan, zorgen dat het op een hoogtempo doorgaat, geen corners, maar een achterbal bij de keeper van de partij die eigenlijk de corner verdient.

Kleine aanpassingen in de normale partijvormen zoals:
-vaste mandekking spelen, als je tegenstander scoort loop je een rondje om de doelen
-hebben is hebben bij een uitbal, degene die de bal als 1e heeft, verdient de uitbal
-bij ieder tegengoal laat je het hele team opdrukken/rondje rennen/10x omhoog springen etc.

zorg iig dat door een hoog aantal ballen het tempo in de partij blijft !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:50:15 #196
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25343897
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:30 schreef PAA-053 het volgende:
Ah ja, die training is denk ik wel in orde, maar het punt is dat ie beter moet worden wil ik hogerop komen he, vandaar dat ik selectieteams wil gaan trainen, puur voor mijn ontwikkeling. Natuurlijk is het ook goed voor mijn ontwikkeling als ik alleen een lager selectieteam ga trainen, maar misschien kan ik beter nog ff een paar jaartjes meelopen.....wat vinden jullie?
PAA
zorg dat als je meeloopt, het niet gewoon een vader is die vroeger ook wel eens een bal heeft geschopt, maar iemand met een "opleiding", die nadenkt over wat hij doet, een opbouw heeft, bepaalde facetten steeds terug laat komen, een bepaalde methodiek.

als je perse op eigen benen wilt staan moet je je wel realiseren dat het met jongens die minder kunnen, alleen maar moeilijker is.
256 goals !
pi_25344051
Bjoro je hebt gelijk ,alleen jammer dat ik dat elftal niet train hij zit in de C1 die hebben een betaalde trainer.
En interval training mis ik daar ,maar daar wou hij het met trainer over hebben ,dus hij wil wel.
hij krijgt nog 2 kansen om te trainen en mischien een wedstrijd ,maar voor hem is het mooi om zoiets mee te maken. gr. rudi

PAA 053 ik denk niet dat hij zenuwachtig is hij is een koele kikker of hij laat het niet merken naar buiten toe. gr. rudi
pi_25344095
Als ik op eigen benen kom te staan is het de E4, een 1e jaars E selectieteam. En als ik samen met een ander ga samenwerken is dat ee hoog selectieteam, dus met een goede trainer.Ik kan alleen niet kiezen tussen die 2 en met mijn huidige collega verdergaan.....
pi_25344140
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:00 schreef grolseboys het volgende:
Bjoro je hebt gelijk ,alleen jammer dat ik dat elftal niet train hij zit in de C1 die hebben een betaalde trainer.
En interval training mis ik daar ,maar daar wou hij het met trainer over hebben ,dus hij wil wel.
hij krijgt nog 2 kansen om te trainen en mischien een wedstrijd ,maar voor hem is het mooi om zoiets mee te maken. gr. rudi

PAA 053 ik denk niet dat hij zenuwachtig is hij is een koele kikker of hij laat het niet merken naar buiten toe. gr. rudi
Tsja, waarom zou hij zich dan niet volledig inzetten? En dat zou ik uiteraard niet weten, ik ken hem verder ook niet....misschien laat hij het niet merken oid dat hij toch wel tegen die spelers opkijkt?
pi_25344692
denk het want vorig jaar speelde hij nog in de D1,daar viel hij ook op door en twente scout maar die zocht wat anders maar zei wel dat is een goeie en voor de gelderse selectie bleek hij ook uit de mand te vallen ze zochten eerste jaars hij was toen net een jaar te oud.
Toen hij in de C kwam in het begin ging het wel was scherp scoorde van elke plaats en sterk met de kop.het is echt iets van de laatste 3 maanden ,mischien de puberteit ?????
  donderdag 3 maart 2005 @ 11:51:28 #201
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25344864
Ik ben trainer geweest van de plaatselijke A1 en ik ben er groot voorstander van om vrijwel alles in partijvorm te doen. Daar zitten alle facetten van het voetbalspelletje in...

Al dat rondjes lopen heb je geen f*ck aan, de conditie krijgen ze vanzelf tijdens de partijen. Ook oefeningen zonder tegenstander vind ik bij deze oudere jongens van weinig waarde, want in de wedstrijd is het dan ineens heel anders.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_25344986
Ben ik gedeeltelijkmet je eens Doekes. Je leert er idd heel veel van, maar niet alle facetten ztten erin. Als wij trainen hebben wij bijv. nooit een geheel voetbalveld ter beschikking. Voor een vedediger is het belangrijk om sioms een lange pass te kunnen geven. Hoekan hij dit oefenen op een klein trainingsveldje? Is maar 1 van de vele dingen die ik op zou kunnen noemen.....
Kun je je menings misschien wat verder toelichten?
PAA
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:06:26 #203
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25345084
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:58 schreef PAA-053 het volgende:
Ben ik gedeeltelijkmet je eens Doekes. Je leert er idd heel veel van, maar niet alle facetten ztten erin. Als wij trainen hebben wij bijv. nooit een geheel voetbalveld ter beschikking. Voor een vedediger is het belangrijk om sioms een lange pass te kunnen geven. Hoekan hij dit oefenen op een klein trainingsveldje? Is maar 1 van de vele dingen die ik op zou kunnen noemen.....
Kun je je menings misschien wat verder toelichten?
PAA
Als je een half veld hebt, kun je toch in de breedte trainen ?

Of laat je verdedigers vanaf de achterlijn een pass geven naar iemand die op de middenlijn wacht.
Deze controleert de bal en loopt voor een 1:1 met de verdediger !
256 goals !
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:11:56 #204
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_25345155
We hadden meestal wel het hele veld tot onze beschikking en trainden vaak met een vrij grote groep, zo'n 16 man, dus ik gebruikte voor de partijen een half veld, of drie kwart van een heel veld. Dan simuleer je toch aardig een echte wedstrijd.

Als je maar een klein trainingsveldje hebt wordt dit inderdaad lastiger.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_25345292
Ik heb 1/6 veld
Met F-jes
pi_25345432
[quote]Op donderdag 3 maart 2005 12:06 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Als je een half veld hebt, kun je toch in de breedte trainen ?

Dat is zeer belangerijk dat trainen in de breedte speel het op een klein veldje maar maak gebruik van lijn spelers 2 spelers mogen alleen maar langs de lijn lopen ,dan speel je bv 3 tegen 3 en de bal bezitende partij mag gebruik maken van de lijnspelers.
krijg je mooie ëén tweetjes ,driehoekjes en ze benutten de zijkanten ,vooral bij de lagere teams moet je zorgen dat je het kluitjes voetbal eruit haalt.
gr rudi
pi_25345549
Tip: je kan heel makkelijk en bericht quoten met het meest rechtse knopje in het balkje boven een bericht

Is idd een handige oefening, wel voor wat oudere spelers!
pi_25347997
wat een aanvullingen in dit topic. Leuk !

de oefeningen die bjoro noemt zijn inderdaad heel intensief en als je die dan ook op hoog tempo speelt is het goede vervanging voor loopoefeningen. Als je de verliezende partij dan ook nog een soort van straf geeft, dan gaan beide teams er nog extra hard voor.

Ik vind overigens niet dat er specefiek op lange ballen geoefend moeten worden. Ik zie dat als laatste redmiddel, een soort van opruimen. Je moet een verdediger leren om voetballend de oplossing te zoeken en, zoals ik al zei, pas de lange bal toe te passen als het echt niet anders kan.

mag ik grolseboys ook vragen om die oefeningen naar mij te sturen? Daar zou ik heel veel aan hebben !!! (woutmans@gmail.com)
verdediger in Jong AC Fok! United !!
pi_25348392
Nee ok, het was ook maar een willekeurig voorbeeld, het 1e dat me te binnen schoot. Vandaar dat ik dat noemde....
pi_25348416
Het is onderweg woutertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')