abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:44:52 #151
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25253822
Ja, tuurlijk kunnen die boekjes handig zijn, maar ik had het specifiek over de benadering van kinderen. Dat moet je zelf doorhebben vind ik.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 18:52:22 #152
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25253931
Ik denk zelf dat er binnen één team nog kinderen verschillend benaderd moeten worden
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:00:20 #153
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25254061
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:52 schreef just me het volgende:
Ik denk zelf dat er binnen één team nog kinderen verschillend benaderd moeten worden
Uiteraard. Daar moet je dus feeling voor hebben is mijn punt.

Je zou een idee moeten hebben wat je belangrijk vindt in voetbal en tot en met de D vooral individueel spelers beter maken.
pi_25257484
begrijp me niet verkeerd, ik weet wel hoe je de jongens moet benaderen. Maar ik ben bang dat ik te grote stappen neem etc. Dus ik wil het voorzichtig aanpakken, en een hoop van mijn oude trainers en de meneer bij wie ik "stage" ga lopen leren. Ik begrijp best dat je jochies van jongere leeftijd niet schreeuwend moet coachen, en dat je veel oefeningen in de vorm van spel moet brengen. Maar daar kan aan geschaafd worden. Je moet het dus zien als een basis die al wel aanwezig is, maar waar nog wel aan geschaafd kan worden. Ik zie het dus ook niet als aanleren, maar als aanvulling.

woutr

edit: die boekjes zie ik dus ook alleen als uitbreiding. Ik gebruik een oefening die mij leuk lijkt, en pas hem aan i.v.m de situatie, het aantal spelers, het niveau van de spelers etc. .

[ Bericht 14% gewijzigd door Woutertje op 25-02-2005 22:43:52 ]
verdediger in Jong AC Fok! United !!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:44:00 #155
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25257644
maar daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe zorgen jullie dat de jongens actief blijven meedoen aan de training, en niet gaan dwalen met hun gedachten. Noem eens wat stimulans....

je moet natuurlijk niet te lang dezelfde oefening doen, afwisseling, zelf enthousiast blijven etc. etc.

maar zijn er nog kneepjes ?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:08:15 #157
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25258041
Ik benadruk altijd dat ze zelf elkaar moeten corrigeren en zorgen dat de oefening loopt. Kijk, als ze het voor de trainer niet willen doen, doen ze het misschien wel voor hun teamgenootjes.

Tussendoor maak je wat sterke grappen.. Ik noem ze vaak bij naam, ik weet niet of dat een stimulans is, maar ze weten dat ik op ze let.

En veel positieve dingen aangeven. Iedereen vindt iets leuker om te doen als men af en toe te horen krijgt dat het goed gaat.
pi_25259554
Overal een partijvorm van maken. Ik weet niet wat voor elftal je traint. Maar ik merk zelf dat als we met ons elftal gaan sprinten ik beter mn best doe als het om het winnen gaat. Bij mijn team (4-6 jaar) doe ik vaak dat ze punten kunnen scoren en dan met pionnen om de score bij te houden.

En soms zijn ze écht strontvervelend (lees: eind november/begin december) en dan lieten we ze gewoon verhaaltjes/moppen laten vertellen als ze niet wilden voetballen.

Het ligt veel aan de leeftijden denk ik ook. Maar ik denk dat voor alle leeftijden geldt, dat partijvormen het goed doen.
pi_25263188
Ik ben het met Stanley eens, altijd bij naam noemen! Daar reageren ze veel beter op dan als je ze in het algemeen noemt, pakken ze ook meer op.
En je moet begrijpen (en je er ook op instellen) dat ze ook wel eens collectief geen zin hebben/heel druk zijn/heel baldadig zijn. Hier moet je op rekenen, verwacht ook niet dat het meteen de 1e keer goed gaat, dan kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis.
Als er eentje druk is, kan hij/zij het he;le team al aansteken, en dan is je training bwvs al verloren. Het beste wat je kan doen is proberen die drukke ergens bij te betrekken, bijv. verantwoordelijkheid geven, maak hem bijv. spelverdeler in een combinatieoefening. Dan heeft hij A) iets te doen en B) krijgt hij het idee dat hij belangrijk is, wat op die leeftijd erg "cool" is.
Veel succes ermee iig!
PAA
pi_25284511
de tips zijn werelds, dank je wel :> !!!
pi_25301259
Nou, vanavond weer training gegeven, het was erg leuk, alleen.....
Er zit dus 1 jongetje bij dat totaal geen motivatie heeft, hij heeft nooit zin, hardlopen doet hij niet aan, het is alleen maar sjokken, en er gaat een hele lusteloze indruk van uit.
Nou vroeg ik me af, wat kan ik hieraan doen? Hij heeft dus eigenlijk nooit zin, is totaal niet gemotiveerd en (daarom?) lui. Nou train ik jongetjes van 8, dus kan ik me voorstellen dat hij bijv. te laat naar bed gaat of thuis problemen heeft. Wat dat dan zijn weet ik absoluut niet, maar misschien is er iets wat hem demotiveerd? Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie misschien wat tips?
Ik wil hem dus weer plezier in het voetballen geven, want dat lijkt hij helemaal kwijt te zijn, en/of aan het voetballen krijgen!
PAA
pi_25301846
misschien word het jochie door teamgenootjes over geslagen ?? dan moet ik terug komen op de tips die ik kreeg, geef de jongen een belangrijke rol....(aanvoerder bijv)
pi_25302019
quote:
Op maandag 28 februari 2005 20:31 schreef Woutertje het volgende:
misschien word het jochie door teamgenootjes over geslagen ?? dan moet ik terug komen op de tips die ik kreeg, geef de jongen een belangrijke rol....(aanvoerder bijv)
Nee, absoluut niet eigenlijk. Hij is namelijk wel "populair" en zoals ik zei goed, dus dat is het niet....ik begrijp het echt niet, het zijn echt stemmingen die een paar weken duren en dan gaat het wel weer......
pi_25302991
is hij misschien dus danig beter dan de rest dat er geen uitdaging meer voor hem inzit ?
pi_25308016
Misschien dat z'n ouders je meer kunnen vertellen, of gaat dit te ver om hen in te schakelen? (Ligt ook aan de mensen, deze aanpak kan ook in negatieve zin werken)
That's all folks!
pi_25308242
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Misschien dat z'n ouders je meer kunnen vertellen, of gaat dit te ver om hen in te schakelen? (Ligt ook aan de mensen, deze aanpak kan ook in negatieve zin werken)
Ja dat zou kunnen, maar ik denk niet dat dat werkt, omdat zijn ouders hem, alsnog geweldig vinden Kijk het geval is, hij is nogal klein en ziet er schattig uit, en zijn ouders (die sowieso niet zo streng zijn in de omgang) verwennen hem nogal, en pakken hem eigenlijk nooit echt aan. Ik heb al eens tegen zijn moeder gezegd dat hij nooit zo'n zin meer heeft, maar dat doet ze dan af met iets als: "ach, hij voelde zich al niet zo lekker vandaag". Zou kunnen, maar 3 weken achtereen?
En Woutertje, hij is zeker niet zo goed dat hij er ver bovenuit steekt. Er zijn er wel een stuk of 2 a 3 beter dan hij. Ik begrijp het echt niet, misschien is het gewoon aandachtvragen, dat zou wel kunnen, ook als je bekijkt hoe zijn ouders met hem omgaan.
pi_25316640
Daar was ik al bang voor. (dat het een verwend kind is) Stimuleren helpt dan vast ook niet echt.
That's all folks!
pi_25316738
Tsja, bekend probleem bij mijn eliteclubje..... (echt waar!)
Ervaring hiermee dan, Vaduz (en de anderen uiteraard)?
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2005 @ 20:40:13 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25318138
quote:
Op maandag 28 februari 2005 19:34 schreef PAA-053 het volgende:

Ik wil hem dus weer plezier in het voetballen geven, want dat lijkt hij helemaal kwijt te zijn, en/of aan het voetballen krijgen!
PAA
Heb je al eens gezellig met hem een flesje limonade gedronken en hem gezegd dat JIJ het idee hebt dat hij minder enthousiast is en of het klopt wat je denkt?

Vriend van mij is trainer/leider en hij pakt het vaak op deze manier aan met die jongere mannetjes.

Als ik denk dat één van mijn selectiespelers niet goed in zijn vel zit pak ik ze uiteraard anders aan
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25318217
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 19:05 schreef PAA-053 het volgende:
Tsja, bekend probleem bij mijn eliteclubje..... (echt waar!)
Ervaring hiermee dan, Vaduz (en de anderen uiteraard)?
Nee zelf niet, maar een goede kameraad van me die wel een jeugdteam leidt heeft hier bij verschillende spelertjes ook wel eens last van.
That's all folks!
pi_25321064
Ik kwam toevallig op deze site ik ben trainer van de F2 .
Ik las het verhaal over dat probleem jongetje,heb je dat jongetje wel eens gevraagd wat hij niet leuk vind of wat hij juist wel leuk vindt,of is het soms zo dat de ouders graag willen dat deze jongen op voetbal zit,want dan is de reden natuurlijk makkelijk,voetbal kun je niet dwingen hij moet het zelf willen.
Mischien is het iemand die gauw afgeleid is en met andere dingen bezig is,en zich niet concentreerd op de training ,maak veel variatie in de oefeningen bv met de dribbel jij steekt een paar vingers omhoog en hij moet zeggen hoeveel dat je opsteekt leren ze ook om zich heen kijken en niet alleen naar de bal.
Probeer van die jongen te weten te komen wat er aan scheelt [geen verhoor] maar op een goede en leuke manier.
Oefenstof deze is zeer veel te krijgen op internet als je maar zoekt.Probeer ook eens duitse sites.
Een goede en leuke oefening is een vierkant van 5x5 meter met daarin 3 spelers en 1 afpakker ,kijk dit even aan en doe dan zelf even mee en wijs ze erop dat ze moeten vrijlopen en niet achterde afpakker gaan staan,op den duur zul je in de wedstrijd zien dat ze dit ook doen vrijlopen,aanbieden,om zich heen kijken wie er vrij staat .
In wezen is het voetbal gewoon het driehoekje 1man aan de bal en 2 afspeel mogelijkheden mits die andere 2 vrijlopen,als je dit op zon leeftijd al kan bij brengen zul je mooie combinatie zien in de wedstrijd , doe deze oefening elke training 5a10 min. je zult echt resultaten zien.
Zijn ze wat ouder doe het dan met 2 vierkanten naast elkaar en laat ze beide vierkanten gebruiken dus 2 afpakkers en 6 spelers maar ze moeten wel in hun eigen vak blijven .
Groetjes rudi
pi_25321839
Ben niet echt trainer, maar wel begeleider bij de D>12 bij FC Den Bosch
pi_25323046
Kom gerust eens vaker langs Rudi!
That's all folks!
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:12:20 #174
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25328104
Leuke aanvulling rudi welkom.

PAA ik zou idd doen wat justme voorstelt, na de training ff vragen of hij helpt met pilonnen opruimen en tussen neus en lippen door vragen wat hij van voetbal vindt, of hij de club nog leuk vindt dat soortn dingen.

Laat igg wel merken dat je bespeurt dat hij minder ze best doet.
Laat ook ff weten hoe je het hebt aangepakt en wat het resultaat is, succes !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_25330622
Oefenstof:klik op de site voetbal[is]spel,dit zijn spelvormen voor de E enF pupillen.
IK kon die site niet binnen komen om het voledige boekwerk te downloaden,maar naar lang zoeken heb ik zijn email adres gevonden onder D.V.C 26 Didam[voetbalvereniging].
Ik heb hem gemaild en een dag later had ik het complete boekwerk 43 pag. per mail gekregen ,het zag er goed uit ,van warming-up tot afwerken op doel.
Een idiaal boekwerk om je trainingen in mekaar te zetten.
Ik zit ongeveer 5 avonden achter de pc om info,oefenstof,alles over trainingen en jeugd te zoeken.
Een jaar geleden vroegen ze mij of ik niet de F wou trainen bij de club waar ik zelf in het 1e heb gevoetbald,maar door een versleten enkel niet meer mag voetballen,het jeugd bestuur wou zelf dat ik de E zou gaan trainen ,maar zelf zei ik laat ik eerst de F maar eens gaan trainen.
Vanavond ga ik naar de graafschap waar mijn oudste zoon [13] is uitgenodigd voor 4 trainingen,alleen van die trainingen kan ik al een hoop leren.
Groetjes Rudi
  † In Memoriam † woensdag 2 maart 2005 @ 12:56:04 #176
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25330890
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 12:36 schreef grolseboys het volgende:

Vanavond ga ik naar de graafschap waar mijn oudste zoon [13] is uitgenodigd voor 4 trainingen,alleen van die trainingen kan ik al een hoop leren.
Groetjes Rudi
Doe maar uitgebreid verslag dan

ik ben geen trainer maar ik ben leider van een 1e elftal en ik zit tijdens de wedstrijden naast de trainer op de bank en leer daar veel van! sterker nog.. zit op op de buis naar voetbal te kijken roep ik ook allerlei dingen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_25331088
Zo, weer een hoop mooie reacties hier
Zeg Vaduz, die vriend van je, hoe lost die dit op dan, zo'n situatie?
En Rudi, en de anderen natuurlijk , allereerst welkom , bedankt voor je oefeningen en tips. Ik denk dat ik idd maar eens ga proberen hem onder 4 ogen te spreken, maar je moet niet onderschatten hoe moeilijk dit soms is. Na elke training worden die kleine mannetjes nog keurig opgehaald, ouders zijn ruim voor het einde al aanwezig. Die vragen zich dan natuurlijk af wat er aan de hand is, en dat wil ik juist vermijden omdat het dus goed mogelijk is dat er thuis iets speelt. Ik wil juist van dat jongetje horen wat er aan de hand is, zonder inbreng van de ouders. Ik zal hem tijdens de training wel een keertje apart nemen...ik laat het jullie weten, donderdag heb ik weer training!
Rudi, verder nog vel succes met je zoon bij de Graafschap, en is het misschien mogelijk dat je die oefenstof naar me emailt? Mijn email staat in mijn profiel. Als dit niet kan, geeft niks hoor
PAA
pi_25331205
Deze topic is toch geweldig,zodat beginnende trainers/trainers/jeugdleiders ect. hun woordje kunnen doen.
Want van iedereen kun je wat leren of verbeterd krijgen.
Alle ideeën zijn welkom of je er wat mee doet ligt aan jezelf.
Als [trainers] mekaar kunnen helpen is toch mooi ,ik heb me gisteren ingelogd maar weet zeker dat ik hier nog vaak naar kijk en reageer.
Ik zal onze andere trainers ook vertellen over deze topic die zullen dan ook reageren op de vragen of zelf vragen willen stellen.
pi_25331294

Gaat dat trouwens lukken met die email?
PAA
pi_25331421
zekers lukt dat
pi_25331445
Moooi Top!
Trouwens, welke club zit je zelf enzo?
PAA
pi_25331470
@PAA, ik zal het hem vragen als ik hem zie.
That's all folks!
pi_25331594
Graag
Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gemerkt is het nogal een lastig geval, vooral omdat het in vlagen komt
Overigens had ik gisteren een gesprek over mijn trainersinzet voor volgend jaar op mijn club.....was er niet echt tevreden over...leg zo wel uit waarom, ben zo terug
PAA
pi_25331796
Ik ben trainer bij de sv grolseboys {achterhoek] van de F2 maar ga van het voorjaar opleiding volgen zodat ik de gehele jeugd mag trainen.maar ik heb zoveel informatie bij elkaar gezocht op internet en boeken .
Als ik aan een training begin heb ik voor me zelf alles op een papier staan wat ik wil doen ,maar op den duur heb je zo veel oefeningen in het hoofd zitten dat je niet hoeft te denken wat zal ik nu doen.
bij de pupillen is het zo zeer veel herhalen tot dat ze het onder de knie hebben,doe per training maar 1 of 2 tactische oefeningen daar leren ze het best van want teveel oefeningen ,zijn ze de eerste oefening al weer kwijt.en als je met die kleintjes praat ga zelf door de knieën dat je op gelijke hoogte bent ,en spreek af dat jij wat zegt dat ze de bal vast houden of onder de voet stilhouden.
Wat ik bij ons op de vereniging zie de traptechniek bij de E,D,C jammer dat is iets waar ik ook vaak mee bezig ben staan ze voor het doel komt er niks uit .als je schiet de tenen naar onderen drukken en het standbeen iets laten doorveren en waar raak ik de bal enz.
pi_25331822
Wat voor cursus ga je doen dan? Want ik ga binnenkort de cursus pupillentrainer doen...
PAA
pi_25331901
Ze zijn het op de vereniging nog aan het opzoeken vaak zijn er aanbiedingen voor cursussen ,maar liefst een waar ik de gehele jeugd mee mag trainen.
ps. is de mail al over gekomen.....?
Groetjes rudi
pi_25331954
Nee, maar waarschijnlijk is het een te groot bestand bedenk ik me net, dom van me.....
Misschien wil je hem ook nog sturen naar basvanbaar@gmail.com ? Alvast heel erg bedankt he
pi_25332873
Ik heb hem, geweldig! Bedankt!!
Nou, zoals ik al zei had ik dus gisteren een gesprek over welk team ik volgend jaar zou gaan trainen. Ik ambieerde de E3, ik train nu de F2, de 1 a 2 besten van mijn team worden volgend jaar deel van de E3, samen met het merendeel van de F1. Maar dat team was dus al vergeven, zonder dat elke F-trainer was gesproken! Nu ga ik er dus eigenlijk in alle gevallen op achteruit...want ik kan niet het team trainen dat ik graag wou, en ed andere selectieteams zijn ook al bezet! En ik wil graag een selectieteam, want ik doorgroeien in het trainerschap. Ze hebben me wel aangeboden de E4 te gaan trainen. Dat is zegmaarwat de F2, mijn team dus, nu is. Dat is wel selectie, maar geen 1e selectie....wordt nog een moeilijke keuze voor me! Ik vind het iig geen goede manier van handelen van mijn club ! Echt een teleurstelling voor me..............wat zouden jullie doen? Mij andere keuzes zijn: meegaan met de collegatrainer die ik nu heb naar een D elftal, absoluut geen selectie, of alleen de E4 gaan trainen, evt. met een oudere begelider (voor wie het niet weten, ik ben 16), of de E4 gaan trainen samen met mijn huidige collegatrainer, maar dat hangt dan weer af van wat zijn zoontje gaat doen.....nouja, ingewikkeld verhaal, maar waar het op neerkomt is dus dat ik niet het team kan gaan trainen wat ik wou.

Edit: misschien wel zo handig om ff de andere mogelijkheden er bij te zetten

PAA

[ Bericht 23% gewijzigd door PAA-053 op 02-03-2005 15:41:36 ]
pi_25337515
Dat is dus flink balen,maar je bent nog jong dus jou kans komt nog wel.
Jij hebt nog jaren om een top trainer te worden.
voetbal je zelf ook?
Als je de {grotere jongens}D gaat trainen moet je wel stevig in je schoenen staan.
Ik zou denk ik de E gaan trainen en hoe oud is je collega trainer heeft hij al een paar jaar ervaring of is hij ook 16 jaar .
Niet persoonlijk maar ik vindt 16 vrij jong ,Het mooiste was om een jaar met een ervaren trainer mee te trainen,als je er 100% voor inzet wordt jij zelfs hoofdtrainer vooral dat je op zon jonge leeftijd al als trainer inzet ,kan alleen maar beter worden.
Als ik iets niet goed doe hoor ik dat graag of een andere trainer mooie ideeën heeft.
Laatst zei een ega collega laat iedereen een fles met water gevuld neerzetten en deze flessen moeten omgeschoten worden net zo als paaltjes voetbal en wie als laatst het meeste water erin heeft zitten heeft gewonnen ,goed voor snelle handeling zo snel die fles weer rechtopzetten anders loopt alle water eruit.doe dit bij mooi weer!!!!!samen praten we vaak over training.
pi_25338033
Vanavond bij de graafschap training geweest ivm sneeuw werd er patijtje gedaan ,om de tien minuten werd er gewisselt zodat iedereen een ander positie kreeg.
Je let dan natuurlijk op je eigen zoon,dan vreet ik mezelf op als die dan niet vol uit gaat.
volgends mij is hij veel te bang voor duels.
Weet iemand hier een goede training voor ?
Groetjes rudi
pi_25342908
Hey Rudi,
Dit is mijn 2e jaar als trainer, ik ben vorig jaar na de winterstop begonnen bij een laag E-team, ook samen met de man waarmee ik het nu samen doe. Hij is volwassen en vader van iemand uit de F2, hij heeft ook al veel ervaring. Ik loop dus zegmaar met hem mee, maarwe staan gelijk hoor, ik ben geen assistent oid. En dat is nu juist waar ik bang voor ben, dat als ik nu "voor mezelf" kies, dus selectie ga trainen, voor mijn ontwikkeling, dat ik dan wordt "opgezadeld" met een trainer die denkt dat ik hem een beetje kom helpen, als hulpje dus!
Ik wil ook graag de E gaan trainen, de E3 dus........het was echt een tegenvaller, maar nu ga ik gewoon kijken wat nu het beste voor me is, nu dit niet meer kan. Ik denk idd dat de D nog iets te vroeg voor me komt, zeker als je selectie gaat trainen. Ik moet er nog eens goed over nadenken, maar als iemand hier een mening hierover heeft hoor ik het graag!

En Rudi, misschien is je zoon een beetje zenuwachtig voor die training, ik heb zelf last van faalangst dus dat kan ik me goed voorstellen Daarom voetbal ik zelf ook niet meer, ook omdat ik het met school, 5VWO, heel erg druk heb. Daar kun je het met hem over hebben natuurlijk. Als het niet iets mentaals is kun je met hem wat krachttrainingen doen, niet dat dat nou zoveel op zal leveren maar, daar komt het weer, help je hem mentaal el heel erg, hij denkt dan dat hij sterker is, of iig zal hij meer zlefvertrouwen hebben. Je met hem denk ik prikkelen om er goed tegenaan te gaan, dat hij het voor zichzelf doet, voor zijn toekomst als voetballer! Succes ermee iig!
PAA
pi_25343566
Hij had zelf ook al over krachttraining ,denk dat hij meer het voetbal moet maken ,speelt hij een bal blijft ie rustig staan ,dan denk ik als je een bal speelt maak dan meteen een actie en bied je aan voor een combinatie.
Dat hij het voor zichzelf doet weet hij ,want ik zei als je jou best niet doe ga je volgende keer maar op de fiets 35 km. doe ik niet hoor!!
Gr.Rudi ps.Tuurlijk ik kan jou niet beoordelen hoe jij het doet ,wat ik zo uit jou teksten begrijp is de training wel in orde.
pi_25343636
Ah ja, die training is denk ik wel in orde, maar het punt is dat ie beter moet worden wil ik hogerop komen he, vandaar dat ik selectieteams wil gaan trainen, puur voor mijn ontwikkeling. Natuurlijk is het ook goed voor mijn ontwikkeling als ik alleen een lager selectieteam ga trainen, maar misschien kan ik beter nog ff een paar jaartjes meelopen.....wat vinden jullie?
PAA
pi_25343784
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:24 schreef grolseboys het volgende:
Hij had zelf ook al over krachttraining ,denk dat hij meer het voetbal moet maken ,speelt hij een bal blijft ie rustig staan ,dan denk ik als je een bal speelt maak dan meteen een actie en bied je aan voor een combinatie.
Dat hij het voor zichzelf doet weet hij ,want ik zei als je jou best niet doe ga je volgende keer maar op de fiets 35 km. doe ik niet hoor!!
Gr.Rudi ps.Tuurlijk ik kan jou niet beoordelen hoe jij het doet ,wat ik zo uit jou teksten begrijp is de training wel in orde.
Dan denk ik toch echt dat hij zenuwachtig is of bang om iets fout te doen.......ik spreek uit ervaring....
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:46:36 #195
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25343839
Rudi,

mooie vormen om fysiek wat sterker te worden zijn oa:

partijvormen 4:4 met keepers op een klein veld veel ballen bij de keepers, als een bal naast gaat meteen met een volgende bal doorgaan, zorgen dat het op een hoogtempo doorgaat, geen corners, maar een achterbal bij de keeper van de partij die eigenlijk de corner verdient.

Kleine aanpassingen in de normale partijvormen zoals:
-vaste mandekking spelen, als je tegenstander scoort loop je een rondje om de doelen
-hebben is hebben bij een uitbal, degene die de bal als 1e heeft, verdient de uitbal
-bij ieder tegengoal laat je het hele team opdrukken/rondje rennen/10x omhoog springen etc.

zorg iig dat door een hoog aantal ballen het tempo in de partij blijft !
256 goals !
  donderdag 3 maart 2005 @ 10:50:15 #196
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25343897
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 10:30 schreef PAA-053 het volgende:
Ah ja, die training is denk ik wel in orde, maar het punt is dat ie beter moet worden wil ik hogerop komen he, vandaar dat ik selectieteams wil gaan trainen, puur voor mijn ontwikkeling. Natuurlijk is het ook goed voor mijn ontwikkeling als ik alleen een lager selectieteam ga trainen, maar misschien kan ik beter nog ff een paar jaartjes meelopen.....wat vinden jullie?
PAA
zorg dat als je meeloopt, het niet gewoon een vader is die vroeger ook wel eens een bal heeft geschopt, maar iemand met een "opleiding", die nadenkt over wat hij doet, een opbouw heeft, bepaalde facetten steeds terug laat komen, een bepaalde methodiek.

als je perse op eigen benen wilt staan moet je je wel realiseren dat het met jongens die minder kunnen, alleen maar moeilijker is.
256 goals !
pi_25344051
Bjoro je hebt gelijk ,alleen jammer dat ik dat elftal niet train hij zit in de C1 die hebben een betaalde trainer.
En interval training mis ik daar ,maar daar wou hij het met trainer over hebben ,dus hij wil wel.
hij krijgt nog 2 kansen om te trainen en mischien een wedstrijd ,maar voor hem is het mooi om zoiets mee te maken. gr. rudi

PAA 053 ik denk niet dat hij zenuwachtig is hij is een koele kikker of hij laat het niet merken naar buiten toe. gr. rudi
pi_25344095
Als ik op eigen benen kom te staan is het de E4, een 1e jaars E selectieteam. En als ik samen met een ander ga samenwerken is dat ee hoog selectieteam, dus met een goede trainer.Ik kan alleen niet kiezen tussen die 2 en met mijn huidige collega verdergaan.....
pi_25344140
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 11:00 schreef grolseboys het volgende:
Bjoro je hebt gelijk ,alleen jammer dat ik dat elftal niet train hij zit in de C1 die hebben een betaalde trainer.
En interval training mis ik daar ,maar daar wou hij het met trainer over hebben ,dus hij wil wel.
hij krijgt nog 2 kansen om te trainen en mischien een wedstrijd ,maar voor hem is het mooi om zoiets mee te maken. gr. rudi

PAA 053 ik denk niet dat hij zenuwachtig is hij is een koele kikker of hij laat het niet merken naar buiten toe. gr. rudi
Tsja, waarom zou hij zich dan niet volledig inzetten? En dat zou ik uiteraard niet weten, ik ken hem verder ook niet....misschien laat hij het niet merken oid dat hij toch wel tegen die spelers opkijkt?
pi_25344692
denk het want vorig jaar speelde hij nog in de D1,daar viel hij ook op door en twente scout maar die zocht wat anders maar zei wel dat is een goeie en voor de gelderse selectie bleek hij ook uit de mand te vallen ze zochten eerste jaars hij was toen net een jaar te oud.
Toen hij in de C kwam in het begin ging het wel was scherp scoorde van elke plaats en sterk met de kop.het is echt iets van de laatste 3 maanden ,mischien de puberteit ?????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')