Ik kwam toevallig op deze site ik ben trainer van de F2 .
Ik las het verhaal over dat probleem jongetje,heb je dat jongetje wel eens gevraagd wat hij niet leuk vind of wat hij juist wel leuk vindt,of is het soms zo dat de ouders graag willen dat deze jongen op voetbal zit,want dan is de reden natuurlijk makkelijk,voetbal kun je niet dwingen hij moet het zelf willen.
Mischien is het iemand die gauw afgeleid is en met andere dingen bezig is,en zich niet concentreerd op de training ,maak veel variatie in de oefeningen bv met de dribbel jij steekt een paar vingers omhoog en hij moet zeggen hoeveel dat je opsteekt leren ze ook om zich heen kijken en niet alleen naar de bal.
Probeer van die jongen te weten te komen wat er aan scheelt [geen verhoor] maar op een goede en leuke manier.
Oefenstof deze is zeer veel te krijgen op internet als je maar zoekt.Probeer ook eens duitse sites.
Een goede en leuke oefening is een vierkant van 5x5 meter met daarin 3 spelers en 1 afpakker ,kijk dit even aan en doe dan zelf even mee en wijs ze erop dat ze moeten vrijlopen en niet achterde afpakker gaan staan,op den duur zul je in de wedstrijd zien dat ze dit ook doen vrijlopen,aanbieden,om zich heen kijken wie er vrij staat .
In wezen is het voetbal gewoon het driehoekje 1man aan de bal en 2 afspeel mogelijkheden mits die andere 2 vrijlopen,als je dit op zon leeftijd al kan bij brengen zul je mooie combinatie zien in de wedstrijd , doe deze oefening elke training 5a10 min. je zult echt resultaten zien.
Zijn ze wat ouder doe het dan met 2 vierkanten naast elkaar en laat ze beide vierkanten gebruiken dus 2 afpakkers en 6 spelers maar ze moeten wel in hun eigen vak blijven .
Groetjes rudi