abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 18:44:52 #151
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25253822
Ja, tuurlijk kunnen die boekjes handig zijn, maar ik had het specifiek over de benadering van kinderen. Dat moet je zelf doorhebben vind ik.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 18:52:22 #152
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25253931
Ik denk zelf dat er binnen één team nog kinderen verschillend benaderd moeten worden
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 25 februari 2005 @ 19:00:20 #153
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25254061
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:52 schreef just me het volgende:
Ik denk zelf dat er binnen één team nog kinderen verschillend benaderd moeten worden
Uiteraard. Daar moet je dus feeling voor hebben is mijn punt.

Je zou een idee moeten hebben wat je belangrijk vindt in voetbal en tot en met de D vooral individueel spelers beter maken.
pi_25257484
begrijp me niet verkeerd, ik weet wel hoe je de jongens moet benaderen. Maar ik ben bang dat ik te grote stappen neem etc. Dus ik wil het voorzichtig aanpakken, en een hoop van mijn oude trainers en de meneer bij wie ik "stage" ga lopen leren. Ik begrijp best dat je jochies van jongere leeftijd niet schreeuwend moet coachen, en dat je veel oefeningen in de vorm van spel moet brengen. Maar daar kan aan geschaafd worden. Je moet het dus zien als een basis die al wel aanwezig is, maar waar nog wel aan geschaafd kan worden. Ik zie het dus ook niet als aanleren, maar als aanvulling.

woutr

edit: die boekjes zie ik dus ook alleen als uitbreiding. Ik gebruik een oefening die mij leuk lijkt, en pas hem aan i.v.m de situatie, het aantal spelers, het niveau van de spelers etc. .

[ Bericht 14% gewijzigd door Woutertje op 25-02-2005 22:43:52 ]
verdediger in Jong AC Fok! United !!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:44:00 #155
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25257644
maar daar ben ik wel benieuwd naar. Hoe zorgen jullie dat de jongens actief blijven meedoen aan de training, en niet gaan dwalen met hun gedachten. Noem eens wat stimulans....

je moet natuurlijk niet te lang dezelfde oefening doen, afwisseling, zelf enthousiast blijven etc. etc.

maar zijn er nog kneepjes ?
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:08:15 #157
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_25258041
Ik benadruk altijd dat ze zelf elkaar moeten corrigeren en zorgen dat de oefening loopt. Kijk, als ze het voor de trainer niet willen doen, doen ze het misschien wel voor hun teamgenootjes.

Tussendoor maak je wat sterke grappen.. Ik noem ze vaak bij naam, ik weet niet of dat een stimulans is, maar ze weten dat ik op ze let.

En veel positieve dingen aangeven. Iedereen vindt iets leuker om te doen als men af en toe te horen krijgt dat het goed gaat.
pi_25259554
Overal een partijvorm van maken. Ik weet niet wat voor elftal je traint. Maar ik merk zelf dat als we met ons elftal gaan sprinten ik beter mn best doe als het om het winnen gaat. Bij mijn team (4-6 jaar) doe ik vaak dat ze punten kunnen scoren en dan met pionnen om de score bij te houden.

En soms zijn ze écht strontvervelend (lees: eind november/begin december) en dan lieten we ze gewoon verhaaltjes/moppen laten vertellen als ze niet wilden voetballen.

Het ligt veel aan de leeftijden denk ik ook. Maar ik denk dat voor alle leeftijden geldt, dat partijvormen het goed doen.
pi_25263188
Ik ben het met Stanley eens, altijd bij naam noemen! Daar reageren ze veel beter op dan als je ze in het algemeen noemt, pakken ze ook meer op.
En je moet begrijpen (en je er ook op instellen) dat ze ook wel eens collectief geen zin hebben/heel druk zijn/heel baldadig zijn. Hier moet je op rekenen, verwacht ook niet dat het meteen de 1e keer goed gaat, dan kom je waarschijnlijk van een koude kermis thuis.
Als er eentje druk is, kan hij/zij het he;le team al aansteken, en dan is je training bwvs al verloren. Het beste wat je kan doen is proberen die drukke ergens bij te betrekken, bijv. verantwoordelijkheid geven, maak hem bijv. spelverdeler in een combinatieoefening. Dan heeft hij A) iets te doen en B) krijgt hij het idee dat hij belangrijk is, wat op die leeftijd erg "cool" is.
Veel succes ermee iig!
PAA
pi_25284511
de tips zijn werelds, dank je wel :> !!!
pi_25301259
Nou, vanavond weer training gegeven, het was erg leuk, alleen.....
Er zit dus 1 jongetje bij dat totaal geen motivatie heeft, hij heeft nooit zin, hardlopen doet hij niet aan, het is alleen maar sjokken, en er gaat een hele lusteloze indruk van uit.
Nou vroeg ik me af, wat kan ik hieraan doen? Hij heeft dus eigenlijk nooit zin, is totaal niet gemotiveerd en (daarom?) lui. Nou train ik jongetjes van 8, dus kan ik me voorstellen dat hij bijv. te laat naar bed gaat of thuis problemen heeft. Wat dat dan zijn weet ik absoluut niet, maar misschien is er iets wat hem demotiveerd? Hebben jullie hier ervaring mee of weten jullie misschien wat tips?
Ik wil hem dus weer plezier in het voetballen geven, want dat lijkt hij helemaal kwijt te zijn, en/of aan het voetballen krijgen!
PAA
pi_25301846
misschien word het jochie door teamgenootjes over geslagen ?? dan moet ik terug komen op de tips die ik kreeg, geef de jongen een belangrijke rol....(aanvoerder bijv)
pi_25302019
quote:
Op maandag 28 februari 2005 20:31 schreef Woutertje het volgende:
misschien word het jochie door teamgenootjes over geslagen ?? dan moet ik terug komen op de tips die ik kreeg, geef de jongen een belangrijke rol....(aanvoerder bijv)
Nee, absoluut niet eigenlijk. Hij is namelijk wel "populair" en zoals ik zei goed, dus dat is het niet....ik begrijp het echt niet, het zijn echt stemmingen die een paar weken duren en dan gaat het wel weer......
pi_25302991
is hij misschien dus danig beter dan de rest dat er geen uitdaging meer voor hem inzit ?
pi_25308016
Misschien dat z'n ouders je meer kunnen vertellen, of gaat dit te ver om hen in te schakelen? (Ligt ook aan de mensen, deze aanpak kan ook in negatieve zin werken)
That's all folks!
pi_25308242
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 08:33 schreef -Vaduz- het volgende:
Misschien dat z'n ouders je meer kunnen vertellen, of gaat dit te ver om hen in te schakelen? (Ligt ook aan de mensen, deze aanpak kan ook in negatieve zin werken)
Ja dat zou kunnen, maar ik denk niet dat dat werkt, omdat zijn ouders hem, alsnog geweldig vinden Kijk het geval is, hij is nogal klein en ziet er schattig uit, en zijn ouders (die sowieso niet zo streng zijn in de omgang) verwennen hem nogal, en pakken hem eigenlijk nooit echt aan. Ik heb al eens tegen zijn moeder gezegd dat hij nooit zo'n zin meer heeft, maar dat doet ze dan af met iets als: "ach, hij voelde zich al niet zo lekker vandaag". Zou kunnen, maar 3 weken achtereen?
En Woutertje, hij is zeker niet zo goed dat hij er ver bovenuit steekt. Er zijn er wel een stuk of 2 a 3 beter dan hij. Ik begrijp het echt niet, misschien is het gewoon aandachtvragen, dat zou wel kunnen, ook als je bekijkt hoe zijn ouders met hem omgaan.
pi_25316640
Daar was ik al bang voor. (dat het een verwend kind is) Stimuleren helpt dan vast ook niet echt.
That's all folks!
pi_25316738
Tsja, bekend probleem bij mijn eliteclubje..... (echt waar!)
Ervaring hiermee dan, Vaduz (en de anderen uiteraard)?
  † In Memoriam † dinsdag 1 maart 2005 @ 20:40:13 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_25318138
quote:
Op maandag 28 februari 2005 19:34 schreef PAA-053 het volgende:

Ik wil hem dus weer plezier in het voetballen geven, want dat lijkt hij helemaal kwijt te zijn, en/of aan het voetballen krijgen!
PAA
Heb je al eens gezellig met hem een flesje limonade gedronken en hem gezegd dat JIJ het idee hebt dat hij minder enthousiast is en of het klopt wat je denkt?

Vriend van mij is trainer/leider en hij pakt het vaak op deze manier aan met die jongere mannetjes.

Als ik denk dat één van mijn selectiespelers niet goed in zijn vel zit pak ik ze uiteraard anders aan
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_25318217
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 19:05 schreef PAA-053 het volgende:
Tsja, bekend probleem bij mijn eliteclubje..... (echt waar!)
Ervaring hiermee dan, Vaduz (en de anderen uiteraard)?
Nee zelf niet, maar een goede kameraad van me die wel een jeugdteam leidt heeft hier bij verschillende spelertjes ook wel eens last van.
That's all folks!
pi_25321064
Ik kwam toevallig op deze site ik ben trainer van de F2 .
Ik las het verhaal over dat probleem jongetje,heb je dat jongetje wel eens gevraagd wat hij niet leuk vind of wat hij juist wel leuk vindt,of is het soms zo dat de ouders graag willen dat deze jongen op voetbal zit,want dan is de reden natuurlijk makkelijk,voetbal kun je niet dwingen hij moet het zelf willen.
Mischien is het iemand die gauw afgeleid is en met andere dingen bezig is,en zich niet concentreerd op de training ,maak veel variatie in de oefeningen bv met de dribbel jij steekt een paar vingers omhoog en hij moet zeggen hoeveel dat je opsteekt leren ze ook om zich heen kijken en niet alleen naar de bal.
Probeer van die jongen te weten te komen wat er aan scheelt [geen verhoor] maar op een goede en leuke manier.
Oefenstof deze is zeer veel te krijgen op internet als je maar zoekt.Probeer ook eens duitse sites.
Een goede en leuke oefening is een vierkant van 5x5 meter met daarin 3 spelers en 1 afpakker ,kijk dit even aan en doe dan zelf even mee en wijs ze erop dat ze moeten vrijlopen en niet achterde afpakker gaan staan,op den duur zul je in de wedstrijd zien dat ze dit ook doen vrijlopen,aanbieden,om zich heen kijken wie er vrij staat .
In wezen is het voetbal gewoon het driehoekje 1man aan de bal en 2 afspeel mogelijkheden mits die andere 2 vrijlopen,als je dit op zon leeftijd al kan bij brengen zul je mooie combinatie zien in de wedstrijd , doe deze oefening elke training 5a10 min. je zult echt resultaten zien.
Zijn ze wat ouder doe het dan met 2 vierkanten naast elkaar en laat ze beide vierkanten gebruiken dus 2 afpakkers en 6 spelers maar ze moeten wel in hun eigen vak blijven .
Groetjes rudi
pi_25321839
Ben niet echt trainer, maar wel begeleider bij de D>12 bij FC Den Bosch
pi_25323046
Kom gerust eens vaker langs Rudi!
That's all folks!
  woensdag 2 maart 2005 @ 10:12:20 #174
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_25328104
Leuke aanvulling rudi welkom.

PAA ik zou idd doen wat justme voorstelt, na de training ff vragen of hij helpt met pilonnen opruimen en tussen neus en lippen door vragen wat hij van voetbal vindt, of hij de club nog leuk vindt dat soortn dingen.

Laat igg wel merken dat je bespeurt dat hij minder ze best doet.
Laat ook ff weten hoe je het hebt aangepakt en wat het resultaat is, succes !
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_25330622
Oefenstof:klik op de site voetbal[is]spel,dit zijn spelvormen voor de E enF pupillen.
IK kon die site niet binnen komen om het voledige boekwerk te downloaden,maar naar lang zoeken heb ik zijn email adres gevonden onder D.V.C 26 Didam[voetbalvereniging].
Ik heb hem gemaild en een dag later had ik het complete boekwerk 43 pag. per mail gekregen ,het zag er goed uit ,van warming-up tot afwerken op doel.
Een idiaal boekwerk om je trainingen in mekaar te zetten.
Ik zit ongeveer 5 avonden achter de pc om info,oefenstof,alles over trainingen en jeugd te zoeken.
Een jaar geleden vroegen ze mij of ik niet de F wou trainen bij de club waar ik zelf in het 1e heb gevoetbald,maar door een versleten enkel niet meer mag voetballen,het jeugd bestuur wou zelf dat ik de E zou gaan trainen ,maar zelf zei ik laat ik eerst de F maar eens gaan trainen.
Vanavond ga ik naar de graafschap waar mijn oudste zoon [13] is uitgenodigd voor 4 trainingen,alleen van die trainingen kan ik al een hoop leren.
Groetjes Rudi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')