Ik ben het in dit geval met Tong eens. Ik begin idd nog maar net, en mag me van de club in gaan schrijven voor mijn 1e cursus, de cursus pupillentrainer, een combi van de cursussen voor F, E en D trainers. En ik doe ook niet zomaar iets, ik verdiep me er zeker in, en zorg dat ze een goede training kreijgen. Ik had deze training alleen moeite ze kalm te houden, en dat lag aan een aantal factoren. Zo heeft een jongetje ADHD, en die had geen pilletje gehad. Die kreeg al gauw ruzie met een jongetje dat altijd heel prikelbaar is. Die is vervolgens de hele training boos gebleven, en ging daarom ook keihard spelen, hierdoor anderen weer boos en pijn, enz.
Overigens helpt rondjes lopen niet, want dat weigeren ze gewoon weg. Ik weet dat ik dit dan gewoon door zou moeen drukken, maar het probleem is dat je geen onderscheid mag maken! Als ik de 1 een rondje laat lopen, "wint" de ander, dus is die 1e nog bozer en loopt het later weer uit de hand. Wegsturen is ook geen optie, want die jochies zijn 8 jaar, en ik ben verantwoordelijk voor ze! Als ik er een wegstuur, weet ik neit wat hij wel niet gaat doen, bovendien ligt mijn club aan een drukke weg.....
Daarom zet ik ze vaak achter de goal, ze kunnen dan niet meedoen, maar zien zeker wel wat ze missen. Hierdoor trekken ze vaak wel bij....ik probeer het echter altijd op een leuke manier op te lossen, zodat de sfeer goed blijft. Ik ben er nu echter achtergekomen dat dit dus niet werkt, als je ze een beetje soft aanpakt, slaan ze door! Ik wil echter ook geen hele strenge trainer zijn, en ms kan ik dit ook wel nog niet. Dit zou echter wel moeten denk ik.....
Overigens vind ik het jammer dat je denkt dat ik een of andere sukkel ben, Stanley! Iig, dat maak ik op uit je reactie: "iemand is beter dan niemand"
Ik ben redelijk serieus bezig met het training geven, en het gaat ook goed. Donderdag liep het echter een beetje uit de hand, en daarom post ik dit. Niet omdat ik geen training kan geven of omdat ik heel slecht ben! (al zeg ik het zelf
![]()
)