zorg dat die kinderen plezier erin hebben, dan blijven ze op voetbal.quote:Op maandag 31 januari 2005 15:07 schreef PAA-053 het volgende:
Allereerst: ik ben geen ouder
Ten tweede: Ik probeer ze al een beetje "op te leiden" voor het voetbal in de E en later de D....ze kunnen al goed met een bal omgaan ,en daarom probeer ik nu wat verder te gaan. Verder moet je gewoon bij 2e jaars F selectie wel met een goede opstelling en tactiek spelen, het gaat er ook om dat je goed speelt en putnen pakt! Natuurlijk is dit voor de jochies neit zo....die vinden het ook met opstelling en tactiek al leuk genoeg.
Vom leert op dat gebied een hoop van die gastjesquote:Op maandag 31 januari 2005 22:20 schreef VoreG het volgende:
Jij jeugdtrainer? Je moet ze ook wel wat verantwoordelijkheid bijbrengen.
Maar mama zegt dat ik nog niet mag drinkenquote:Op maandag 31 januari 2005 22:25 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Vom leert op dat gebied een hoop van die gastjes![]()
quote:Op maandag 31 januari 2005 21:31 schreef PAA-053 het volgende:
Vindt je dat ik het slecht doe dan?
Ben je zelf ook traienr?
Dat begrijp ik en bedoelde ik ook niet serieus hoorquote:Op maandag 31 januari 2005 23:39 schreef just me het volgende:
[..]
...
ik kan vanachter mijn pc niet zien of jij het goed of slecht doet.. ik ben alleen kritisch en ben blij dat er aan onze F-jes minder "eisen" gesteld worden
...
Ga je ook de pupillentrainerscursus volgen? Welke regio zit je? Mss komen we wel samen in een groep ofzo....quote:Op maandag 31 januari 2005 22:16 schreef Vom het volgende:
Helemaal gemist dit topic.
Ik ben nu iets meer dan een jaar trainer (halverwege vorig seizoen ingestapt), samen met een andere speler uit mijn team. Ik train nu de C6 en dan merk ik toch weer dat sommige jongens teveel verschillende trainers hebben gehad. We zijn nu bezig met een beetje fysiek werk en balcontrole, want dat is bij sommige jongens erbarmelijk slecht.
Via de club wordt binnenkort de jeugdtrainerscursus van de KNVB gedaan, betaald en wel
(De club heeft dit besloten nadat ons team dat had aangevraagd, wij hebben nl 8 jeugdtrainers)
Wat jij zegt lijkt me kloppen, maar alleen voor de 1e jaars F-jes! Die periode is als kennismakeing denk ik, en dan in het tweede jaar, als ze al dan niet selectie gaan spelen, lijkt het mij toch prima kunnen on met een systeem te gaan spelen. Zeker bij een club die wat groter is, zoals die van mij, 10 F teams, zitten er gewoon hele goede spelertjes tussen, die een systeem ook al prima aankunnen. Ik verbaas me er nog elke week over hoeveel die mannetjes al begrijpen!quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:57 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Een systeem bij de F-jes? Ik weet niet hoor, maar bij mijn club zijn ze nog niet zo gedisciplineerd... Vanaf de E-tjes lukt het wel enigzins. Ik vind eigenlijk dat de F dient als kennismaking. Je ziet een beetje wat een spelertje kan en kan dan op het eind misschien een beetje een sysyteem meegeven, maar dat werk is in mijn ogen meer voor de E.
Die cursus wordt bij ons op de club gegeven, omdat er veel mensen zijn die het willen gaan doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 09:31 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ga je ook de pupillentrainerscursus volgen? Welke regio zit je? Mss komen we wel samen in een groep ofzo....
Ze zitten precies in de leeftijd dat ze gaan drinkenquote:Op maandag 31 januari 2005 22:20 schreef VoreG het volgende:
Jij jeugdtrainer? Je moet ze ook wel wat verantwoordelijkheid bijbrengen.
Soms is alles al gezegd.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:35 schreef PAA-053 het volgende:
Kickje.......er reageert toch nog wel iemand!?
Mezelf op de kop krabben en me afvragen wat er mis gaat met deze manier van training geven! Ik vind het overigens vreemd dat jij in je eentje trainingen geeft.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:49 schreef PAA-053 het volgende:
Kan, vind ik wel jammer iig.....
Hoe zouden jullie dit oplossen??
Normaal doe ik het met mijn buurman, een volwassene. Maar die was er niet, dus bij uitzondering deed ik het alleen. Waarom vind je dat trouwens raar?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:34 schreef just me het volgende:
[..]
Mezelf op de kop krabben en me afvragen wat er mis gaat met deze manier van training geven! Ik vind het overigens vreemd dat jij in je eentje trainingen geeft.
Toch wat harder optreden lijkt me. Roep ze eens bij elkaar en zeg hoe ze met elkaar om moeten gaan, je bent immers samen een team. Vraag ze wat ze nou willen, voetballen of elkaar de koppen inslaan? Vervolgens lekker gaan voetballen, complimenten uitdelen voor goede dingen en zorgen dat er plezierig wordt gevoetbald. Als het goed is heb je de regels dan niet zo nodig. Als ze maar weten wat de consequenties zijn als ze zich niet aan de regels houden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |