En blauw dan?quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:04 schreef Bupatih het volgende:
The Scene - Iedereen is van de wereld.Verder weet ik (op het moment) niks.
DJ Bobo heeft meerdere hits gehad, en Chihuahua was nou niet echt een megahit.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:26 schreef Bupatih het volgende:
Eamon -F*ck it
Frankee - F&ck you right back.
DJ Bobo- Chihuahua
Eiffel 65 - Blue
Daftpunk - One more time
Jarabe de Palo - Bonito
Leanne Rymes - Can't Fight the Moonlight
O-Zone - Dragostea din tei
Heel hun eerste CD staat vol hitjes (swimming in the water, I'm in to folk, ...), maar goed, ik ben een Belg, het zou kunnen dat die nummers in Nederland nie gekend zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:19 schreef mark_03 het volgende:
The Radios - She goes nana
FGTH ??quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:47 schreef CobusKuch het volgende:
FGTH Een one hit wonder? Schaam je!
Daarom ook dit topic.quote:Op woensdag 26 januari 2005 23:35 schreef ranja het volgende:
ik denk dat het wel even belangrijk is om de grenzen vast te stellen voor er met de 1e ronde begonnen wordt (om problemen zoals met de song van 2004 te voorkomen).
Gevaarlijk om artiesten uit 2004 te nomineren. Je weet maar nooit wat ze in 2005 doen. Met die Idols mensen net zo. Jim kun je sowieso niet nomineren (2 nummer 1 hits sowieso).quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:40 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Iemand als Lou Bega ?
Komt die wel door de keuring? heeft na mambo no 5 nog een nummer uitgebracht maar is nooit meer wat geworden.
en hoe zit het dan met van die idols achtige sterretjes?
die hits die ze gescoort hebben waren eigeljk gewoon gekocht natuurlijk en verdienen het dan niet om aan dit toernooi mee te mogen doen of wel?
Ik denk niet dat die mensen als Jamai Boris enzo dat we die ooit nog terug zien hoor.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:48 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Gevaarlijk om artiesten uit 2004 te nomineren. Je weet maar nooit wat ze in 2005 doen. Met die Idols mensen net zo. Jim kun je sowieso niet nomineren (2 nummer 1 hits sowieso).
En wat is FGTH nou ?
Alleen hebben de meeste van die lui al meer dan 1 hit gehad.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:50 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Ik denk niet dat die mensen als Jamai Boris enzo dat we die ooit nog terug zien hoor.
Nou, degene die die lijst dan heeft bedacht, spoort niet helemaal. "Two Tribes" was ook een vette hit, net als "The Power Of Love". Samen met "Relax" zijn dat dus al drie grote hits, dus absoluut geen one-hitwonder.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:56 schreef Knarf het volgende:
FGTH = Frankie goes to Hollywood
Beter opletten. Nena stond vorig jaar nog samen met Kim Wilde op #1 in Nederland, dus is zij absoluut geen 1-hit wonder.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:29 schreef placebeau het volgende:
Nena - 99 luftballons
Tsja,quote:Op donderdag 27 januari 2005 11:47 schreef dVTB het volgende:
[..]
Beter opletten. Nena stond vorig jaar nog samen met Kim Wilde op #1 in Nederland, dus is zij absoluut geen 1-hit wonder.
Verder onterecht als 1-hit wonder genoemd in dit topic:
Rick Astley - scoorde ook met Together Forever, Whenever You Need Somebody
Aqua - scoorde ook met Doctor Jones, Turn Back Time, Cartoon Heroes
Wes - scoorde ook met Awa Awa
Eiffel65 - scoorde ook met Move Your Body
The Rembrandts - hadden jaaaaren voor "I'll be there for you" al eens een bescheiden hit met "Just the way it is, baby"
Lighthouse Family - scoorde ook met Lifted, Question Of Faith, I Wish I Knew How To Be Free/One
EMF - had nog een redelijke sliptstream-hit met "I Believe"
Des'ree - staat hier genoemd met "You Gotta Be", maar scoorde daarna nog een nummer 1-hit met Life, plus nog een hit (Delicate) samen met Terence Trent d'Arby.
Eddy Grant - had naast Electric Avenue een nog grotere hit: Give Me Hope, Jo'anna en daarnaast ook nog I Don't Wanna Dance. Dat zijn dus DRIE hits, niet één.
The Cardigans - scoorden onder meer nog met My Favourite Game en Erase/Rewind
Falco - scoorde ook met Jeanny
Spandau Ballet - scoorde niet alleen met True, maar ook met Gold
Haddaway - scoorde na What Is Love nog een slipstream-hit met Life, en daarna nogmaals redelijk goed met I Miss You.
Right Said Fred - scoorde ook met Don't Talk Just Kiss en Deeply Dippy.
A-ha - scoorde ook met Living Daylights, The Sun Always Shines On TV...
Edelweiss - deed het een paar jaar later nog eens dunnetjes over met Starship Edelweiss
Dit lijken me wel one-hit-wonders. Wel een klein bescheiden hitje gehad, maar zoals al eerder is gezegd, dat heeft geloof ik elke artiest die een wereldhit heeft gescoord met z'n eerste single.quote:Op donderdag 27 januari 2005 10:54 schreef ranja het volgende:
twijfelgevallen:
- 1 hit + klein opvolgend hitje:
4 Non Blondes - What's Up
Alannah Myles - Black velvet
Deee-Lite - Groove is in the heart
Double Vision - Knockin
Extreme - More than words
Kriss Kross - Jump
P.O.D. - Alive
Duidelijk dat dat geen one hit wonder is. Ik kan zeker 3 hits van ze opnoemen (en meezingenquote:Frankie goes to Hollywood
Shocking Blue had een hit met Never Marry A Raildroad manquote:Op donderdag 27 januari 2005 10:54 schreef ranja het volgende:
Wat mij betreft afvallers van wat nu genoemd is:
- meer dan 1 grote hit:
All by my self - Eric Carmen
Aqua - Barbie girl (minimaal 2 top 10 hits)
Daftpunk - One more time (en Around the world)
Don Johnson ~ Heartbeat (meerdere top 10 hits)
Europe - The Final Countdown (minimaal 2 top 10 hits)
Guus kom naar huus - Alexander Curly (zelfs 2 nummer 1 hits)
Ik ben verliefd op John Travolta - Sandy
Kajagoogoo ~ Too Shy
Leanne Rymes - Can't Fight the Moonlight (minimaal 2 top 10 hits)
Nena - 99 luftballons (minimaal 2 top 10 hits)
Patrick Bruel - Casser le voix (live)
Rick Astley ~ Never gonna give you up (minimaal 2 top 10 hits)
Shocking Blue - Venus (het was zelfs een ander nummer dan dit dat in Nederland op 1 stond)
Survivor - Eye of the Tiger (2 top 10 hits)
Ugly Kid Joe - Everything about you (was Cats in the cradle geen grotere hit?)
- helemaal geen hit:
I Touch Myself - The Devinyls;
Olsen twins- I am the cute one (? toch?)
Valerie LaGrange - La folie.
- 1 kleine hit:
I Want Your Love - Transvision Vamp;
Love MIssile F1-11 - Sigue igue Sputnik;
- meerdere 'middelgrote' hits
Huey Lewis & The News - Power of Love ??
Matthew Wilder - Break my stride
Scritty Politti - Absolute
The Scene - Iedereen is van de wereld.
Fox the Fox - Precious little diamond.
twijfelgevallen:
- 1 hit + klein opvolgend hitje:
4 Non Blondes - What's Up
Deee-Lite - Groove is in the heart
Double Vision - Knockin
Extreme - More than words
Kriss Kross - Jump
P.O.D. - Alive
Dit is wat ik even snel uit het hoofd heb gedaan, er kunnen meer zijn dus en ik kan ook een fout gemaakt hebben bij deze lijst. Ik heb de lijst van Placebeau even buiten beschouwing gelaten aangezien dat duidelijk geen eigen keus was en al helemaal niet over Nederlandse eendagsvliegen ging.
Spaceman heeft wel top 40 gehaald, maar kwam niet verder dan 36 ofzo. Maar van mij mogen ze meedoen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:17 schreef furanku het volgende:
Twijfelgeval 4 Non Blondes?? Dat is 1 van de grootste onedayfly's die ik ooit gehoord heb hoor.
Ok, ik heb er geen probleem mee als deze wel meedoen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:08 schreef mark_03 het volgende:
Dit lijken me wel one-hit-wonders. Wel een klein bescheiden hitje gehad, maar zoals al eerder is gezegd, dat heeft geloof ik elke artiest die een wereldhit heeft gescoord met z'n eerste single.
Ok, wist ik niet zeker. er zijn wel meer van die franse zangers en wie nou bij welke hit hoort is mij niet altijd even duidelijkquote:Patrick Bruel heeft toch maar een hit gescoord in Nederland. Heb 't even opgezocht. Enorme held in Frankrijk, maar in Nederland toch alleen bekend van Casser le voix.
Klopt, ik noemde de nodige slipsteam-hitjes. Het is maar net hoe zuiver je wilt zijn (telt een nummer 35-notering als hit, of telt alleen een top 20-notering?) en welke hitlijst van welk land (Nederland, Engeland, VS).quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:02 schreef mark_03 het volgende:
Veel van wat jij noemt zijn tweede uitgebrachte singles, maar dat heeft bijna iedereen die een grote hit gescoord heeft. In de meeste gevallen geen of bescheiden hitjes.
All Unsaid, Promise en You Can Say waren toch best wel hits, geloof ik.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:17 schreef furanku het volgende:
Ik zit te twijfelen over Krezip - I Would Stay. Gigantische hit en ze hebben het daarna nog geprobeerd, maar echt veel is het daarna niet geworden hoor.
Je had een zangeres, Sarah, die Nederlandstalige dance-achtige nummers maakte. Ik Laat Me Gaan, Labyrint en Liever.quote:Sarah- You ofzo? Die nederlandse chick iig.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Nena - 99 Red Balloons The Rembrandts - I'll Be There For You Cutting Crew - (I Just) Died In Your Arms Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's John Farnham - You're The Voice Shocking Blue - Bob And Earl - Harlem Shuffle Norman Greenbaum - Spirit In The Sky The Crazy World Of Arthur Brown - Fire Thunderclap Newman - Something In The Air Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm Bran Van 3000 - Drinking In LA Soul Asylum - Runaway Train Danny Wilson - Mary's Prayer The Mock Turtles - Can You Dig It? White Town - Your Woman Belouis Some - Imagination Ace - How Long Judy Clay and William Bell - Private Number Eric Carmen - All By Myself Minnie Riperton - Lovin' You Althia And Donna - Uptown Top Ranking M - Pop Muzik Piero Umiliani - Mah Na Mah Na Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy Trio - Da, Da, Da (I Don't Love You, You Don't Love Me, Ha, Ha, Ha) Los Del Rio - Macarena Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes) Matthew Wilder - Break My Stride Baltimora - Tarzan Boy The Weather Girls - It's Raining Men Lou Bega - Mambo No.5 (A Little Bit Of....) Chesney Hawkes - The One And Only Toni Basil - Mickey Men Without Hats - The Safety Dance B Bumble & The Stingers - Nut Rocker The Knack - My Sharona Toto Coelo - I Eat Cannibals Deee-lite - Groove Is In The Heart Charles And Eddie - Would I Lie To You Barry Ryan - Eloise The Congregation - Softly Whispering I Love You The Casuals - Jesamine The Cascades - Rhythm Of The Rain |
Zat al naar de lijst te kijken. Is de playlist van The Greatest One Hit Wonders Ever toch? Heb 'm zelf nl. ook in mp3. Gaat hier om hits in de UK, maar komt wel veel overeen met Nederland.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:35 schreef Spideyman het volgende:
[ code verwijderd ]
en natuurlijk
Edwyn Collins - A Girl Like You
Een van m'n lievelingsnummers
Het was ook maar een ideetje, had het gevonden op internet, en er staan nog wel een paar goeie (niet jaren '90) nummers tussen. Als ik eens tijd heb zal ik zelf wel eens filteren, al ben ik als Belg natuurlijk niet zo vertrouwd met de Nederlandse top 40.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/663655/1/50#24774789]donderdag 27 januari 2005 10:54 Ik heb de lijst van Placebeau even buiten beschouwing gelaten aangezien dat duidelijk geen eigen keus was en al helemaal niet over Nederlandse eendagsvliegen ging.
Michelle Branch heeft nog een hit gehad met Santana (Game of Love).quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:47 schreef mark_03 het volgende:
Toevoeging
Michelle Branch - Everywhere
Gary Barlow - Forever love
Kosheen - Hide U
Correctie, die single, Sorry, heeft nummer 19 in de top 40 behaald.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:26 schreef Tom_Tom- het volgende:
Je had Judith, die met de meebleerhit You echt wel een eendagsvlieg was. Ze heeft toen nog de tune voor Big Brother 4 gedaan, maar dat was geen hit, geloof ik. En ze had een clip waar een kind een teddybeer in de lucht gooide. Dat was geloof ik ook niet veel.
dat is bijna dezelfde lijst als van Placebeau, lees anders eerst het topic eens. De helft is daarvan al afgekeurd.quote:
Hollywood beyond. Een echte, inderdaadquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:52 schreef bankrupcy het volgende:
? - What's the colour of money (wie o wie kent de groep)
Even zwaar off topic: Je avatar isquote:Op donderdag 27 januari 2005 16:29 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Busted- Year 3000
Schiet me zo even te binnen.
Dat gaat me toch wat ver.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:39 schreef ranja het volgende:
Ook een lijstje van mij met een hoop 80's:
Laurie Anderson- O superman
under the boardwalk was ook een top10 hitquote:
Tja, dat geldt voor veel meer en het is maar net waar je interesse ligt. In feite geldt hetzelfde voor The white stripes, feit is wel dat ze 1 keer de top 40 gehaald hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2005 18:19 schreef fripper het volgende:
[..]
Dat gaat me toch wat ver.
Laurie Anderson is gewoon geen single-artiest, maar heeft wel een hoop albums uitgebracht. Ze verkoopt nog steeds veel albums, en geeft uitverkochte concerten (ook in Nederland).
die hebben wel meer hits gehad, weliswaar in een remix maar toch een nummer 1 waar Run dmc achter stond.quote:
Twijfelgevalletje, Like flames heeft redelijk gescoord in de top 40. Redelijk genoeg om geen eendagsvlieg te zijn? Ik vind van wel...quote:berlin - take my breath away
dit vind ik in dezelfde categorie als Laurie Anderson vallenquote:lloyd cole & the commotions - rattlesnakes
even opgezocht, niet echt nee. #31 is weinig vlieg.quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:53 schreef tong80 het volgende:
Lloyd Cole scoorde toch ook niet met Rattlesnakes ?
Sorry I’m a lady was ook een grote hit voor Baccara.quote:
Dat is inderdaad grappig, de LP's waar ze op stonden zullen wel als een beer verkocht hebben.quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:22 schreef tong80 het volgende:
Het vreemde en is off topic is dat 6 van de top tien platen uit de top 2000 allertijden in Nederland nooit een hit is geweest.
Er zijn meer bands genoemd met 1 Top 40 hit die buiten het mainstreampubliek populair zijn. Extreme bijv.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/663655/1/50#24776616]donderdag 27 januari 2005
Van Underworld is alleen Born Slippy een gigantische hit geworden, maar underground toch redelijk populair.
Zou voor mij meteen de winnaar zijn, ware het niet dat nena zo ongeveer 20 hits heeft gehadquote:Op woensdag 26 januari 2005 21:29 schreef placebeau het volgende:
Nena - 99 luftballons
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:52 schreef ranja het volgende:
Tiffany zit op het randje met Could've been (uit het hoofd: hp #24).
1 2 3 4 5 | ARTIEST TITEL WKN HBP JAAR Tiffany Late Night Show 7 24 27-01-1979 Tiffany Presidential Suite 5 27 19-01-1980 Tiffany I Think We're Alone Now 11 2 30-01-1988 Tiffany Could've Been 4 25 07-05-1988 |
Oh ja, Mother Mother kwam niet boven de 30 uit.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:58 schreef ranja het volgende:
Mother mother was dacht ik ook maar een minihitje.
Lucilectric had ik ook willen noemen
Shampoo - Trouble, kwam die hoog genoeg?
Whaha, ik had 'm ook al genoemd, ... maar blijft een enorm leuke One-Hit-Wonderquote:
Alles behalve een one-hit-wonder..quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:03 schreef mark_03 het volgende:
En de Alan Parsons Project - Old and wise, maar een hit in Nederland (en erg hoog in de top 2000)
Ken de band verder niet, misschien helemaal geen one-hit-wonder
een heel kleintjequote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:05 schreef scanman01 het volgende:
T'Pau - China in your hand (? .. was 'Heart and Soul' een hit?)
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:12 schreef scanman01 het volgende:
Survivor dan? Hebben die meer hits gehad dan Eye of the tiger?
Met dank aant Tom_Tom-:quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:20 schreef scanman01 het volgende:
(aantal twijfelgevallen, maar ik heb hier geen hitdossier)
Lol die man is in Italie minstens zo groot als Marco Borsato hier. Zou ik dus geen eendagsvlieg willen noemen.quote:
idd Rene Klijn ook, die overleed snel na zn hit aan de gevolgen van AIDS. Maar ze voldoen wel prima aan de criteria toch?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:25 schreef ranja het volgende:
Usa for africa als eendagvlieg vind ik wel vrij gedurfd
Ja, dat klopt, maar in NL heeft 'ie echt maar een hit gehad.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:30 schreef TFFKABH het volgende:
Lol die man is in Italie minstens zo groot als Marco Borsato hier. Zou ik dus geen eendagsvlieg willen noemen.
Hoogste positie 8 in NL, dus valt hier erg mee.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:36 schreef Knarf het volgende:
Vogeltjesdans - de electronica's
Is dat niet de aller grootste onehit wonder geweest ter wereld?
maar wel de nummer 2 van dat jaarquote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:39 schreef scanman01 het volgende:
Hoogste positie 8 in NL, dus valt hier erg mee.
City to City met The road ahead was nummer 1 van 1999... nog een grotere "wonder' dus eigenlijk.quote:
sorry, maar Daft Punk heeft écht wel meer nummers gemaakt. En die o-zone ook volgens mij.quote:Op woensdag 26 januari 2005 21:26 schreef Bupatih het volgende:
Eamon -F*ck it
Frankee - F&ck you right back.
DJ Bobo- Chihuahua
Eiffel 65 - Blue
Daftpunk - One more time
Jarabe de Palo - Bonito
Leanne Rymes - Can't Fight the Moonlight
O-Zone - Dragostea din tei
Daft Punk had twee hitjes volgens mij.... maar dat was het dan ook. O-zone had maar 1 hit voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
sorry, maar Daft Punk heeft écht wel meer nummers gemaakt. En die o-zone ook volgens mij.
Daft Punk had 2 hitjes, ongeveer 3 jaar uit elkaar. Geen eendagsvlieg dus. Van O-zone mag je gvd toch hopen dat dat een one-hit wonder blijft!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Daft Punk had twee hitjes volgens mij.... maar dat was het dan ook. O-zone had maar 1 hit voor zover ik weet.
ja maar toch hebben ze 2 liedjes gehad die beide zwaar kut waren.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:07 schreef TFFKABH het volgende:
[..]
Daft Punk had 2 hitjes, ongeveer 3 jaar uit elkaar. Geen eendagsvlieg dus. Van O-zone mag je gvd toch hopen dat dat een one-hit wonder blijft!
Robin S Show Me Love 18 13 08-05-1993quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:33 schreef leolinedance het volgende:
Robin S - Show Me Love
Dat dacht ik eigenlijk al, maar ik kon zo geen ander nummer bedenken.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Robin S Show Me Love 18 13 08-05-1993
Robin S Luv 4 Luv 11 4 21-08-1993
Robin S What I Do Best 6 21 11-12-1993
Robin S Back It Up 3 36 10-12-1994
Die hebben beide 0 hits gehad in Nederland. Residents dacht ik ook, maar weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:29 schreef Riert het volgende:
wellicht ook:
Joy Division - Love Will Tear us appart
Siouxie & the Banshees hebben toch ook maar 1 hit gehad?
O ja, Kaoma hebben de lambada nòg een keer uitgebracht, onder een net andere titelquote:Op vrijdag 28 januari 2005 10:52 schreef ranja het volgende:
en CaAl:
Ik zat vanochtend nog aan Marrs te denken![]()
Maar Pasadenas en Kaoma niet, die hebben 2 top 10 hits gehad. Paul Hardcastle heeft met Don't waste my time ook een te grote opvolger gehad om eendagsvlieg te heten. Tiffany zit op het randje met Could've been (uit het hoofd: hp #24).
Luciano heeft nog een grote hit gehad met Passengers (Bono e.a.), Miss Sarajevo. Was dan wel onder een andere artiestennaam, maar het was wel een hit voor Pavarotti. Geen one hit wonder dus. Anders kan je "Elton John & George Michael" ook wel een one hit wonder noemen, terwijl EJ en GM beide meerdere enorme hits hebben gehad.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:35 schreef scanman01 het volgende:
Luciano Pavarotti - Caruso (wel maar 1 hit, maar wel twijfelgeval vind ik)
Hoogste positie #27, ergo geen "hit". Hierdoor kom ik wel op een andere eendagsvlieg: Mano Negra - King Kong 5.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:49 schreef Riert het volgende:
jammer
Stone Roses - Fools Gold dan?
En heeft Mano Chao het qua hits ook niet bij King of My Bunghole (flauw, maar ik weet de naam van het nummer niet) gehouden?
Dark Side of the moon is van Pink Floydquote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:53 schreef CaAl het volgende:
Alan Parsons heeft bijv. nauwelijks hits gehad, maar wel enorme ladingen steengoeie albums (en Dark Side of the moon is geloof ik 1 van de 10 best verkochte albums ooit). Dat vind ik dan toch een andere categorie one hit wonders dan bijv Tiffany
In dat geval kun je Don Henley en Frida (enz enz) ook wel doorstrepen lijkt me.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:56 schreef CaAl het volgende:
[..]
Luciano heeft nog een grote hit gehad met Passengers (Bono e.a.), Miss Sarajevo. Was dan wel onder een andere artiestennaam, maar het was wel een hit voor Pavarotti. Geen one hit wonder dus. Anders kan je "Elton John & George Michael" ook wel een one hit wonder noemen, terwijl EJ en GM beide meerdere enorme hits hebben gehad.
Joh!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dark Side of the moon is van Pink Floyd
Had Frida niet nog een hit?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:02 schreef scanman01 het volgende:
In dat geval kun je Don Henley en Frida (enz enz) ook wel doorstrepen lijkt me.
Ik zou t ook erg flauw vinden als uit het tournooi komt dat de grootste eendagsvlieg iemand Don Henley of USA for Africa was. Net zoals ik vind dat je Flip Fluitketel, Jaap Aap enzo allemaal onder Andre van Duin moet rekenen, die - alle typetjes bij elkaar - een stuk of 40 top 40 hits gehad heeft. Laten we ons beperken tot echte eendagsvliegen: onbekende sterretjes, die 1 knoepert van een hit hadden, en een eventuele follow-up die nog niet eens de top 20 haalde.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In dat geval kun je Don Henley en Frida (enz enz) ook wel doorstrepen lijkt me.
En Powerstation en Arcadia bijvoorbeeld ook (weet niet eens of die laatste al genoemd is)
Ben ik met je eens. In dat geval moeten er misschien nog meerdere uit de lijst verdwijnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:25 schreef CaAl het volgende:
[..]
Ik zou t ook erg flauw vinden als uit het tournooi komt dat de grootste eendagsvlieg iemand Don Henley of USA for Africa was.
Wat betreft Frida kun je wel eens gelijk hebben. Don Henley echter niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Had Frida niet nog een hit?
En Don Henly... New York minute, was dat niet ook een hit?
Het was ook maar een (slecht) voorbeeldje... probleem niet opgelostquote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:33 schreef ranja het volgende:
Nou ja, Blue angel heeft nooit in de top 40 gestaanProbleem opgelost.
Tja. Het is een gewetenskwestie eigenlijk. Ik stel voor om deze discussie uit te stellen tot de 1e overzichtslijst van Mark er is en dan te kijken hoeveel van dit soort gevallen er op staan en welke.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef scanman01 het volgende:
De vraag blijft wat we als regel gaan hanteren. Mag een zanger die uit een zeer bekende popgroep is gestapt en vervolgens 1 solohit heeft gescoord wel of niet? Mag een band die 1 hit heeft gehad, maar waarvan de zangeres later solo zeer beroemd zou worden wel of niet? Enz enz enz
Wat! Dit geen hit! En die clip dan!quote:- helemaal geen hit:
I Touch Myself - The Devinyls
L.A. Style heeft volgens mij nog een hit gehad.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:03 schreef bankrupcy het volgende:
LA Style - James Brown is dead
En wat ik wel nomineer:
Phd - I won't let you down
19 had ik ook bedacht, maar het mocht niet van Ranja :p (wegens nog een hit). Pete Townshend nomineren is ook "flauw" want The Who heeft veel hits gehad. En Chris deBurgh heeft in 85 nog een #3 gehad met Josephinequote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:20 schreef scanman01 het volgende:
Paul Hardcastle - 19
Pete Townshend - Face the face
Chris Deburgh - The lady in red
Jan hammer - crocket's theme
Sam Brown - Stop
Robin Beck - First Time
Paolo Conte - Max
Chris de Burgh?? Niet in de war met Chris Rea?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:33 schreef CaAl het volgende:
[..]
19 had ik ook bedacht, maar het mocht niet van Ranja :p (wegens nog een hit). Pete Townshend nomineren is ook "flauw" want The Who heeft veel hits gehad. En Chris deBurgh heeft in 85 nog een #3 gehad met Josephine
oeps; idd. ik heb niks gezegd.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:37 schreef furanku het volgende:
Chris de Burgh?? Niet in de war met Chris Rea?
Dan gaan er dus veel meer afvallen, zoals Don Henley... Maar bijvoorbeeld ook Powerstation enz enz enzquote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:33 schreef CaAl het volgende:
Pete Townshend nomineren is ook "flauw" want The Who heeft veel hits gehad.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:29 schreef bankrupcy het volgende:
Wie: 'LA Style - I'm ravingo si nene' kent is een muziekidioot.
Hier zaten we nou echt op te wachtenquote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:58 schreef Fred_B het volgende:
Hans Kraay - Er Zal Er Altijd Eentje Winnen
Alex - Een Bossie Rooie Rozen
Lodewijck van Avezaat - Verrek, Zeg Kerel Ben Jij Het
Holland & Holland - Bolletjes In M'n Hol
Nachroave - Sjeng Aon De Geng
Holland & Holland kunnen we iig al schrappen. Nauwelijks een hit geweest.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:03 schreef ranja het volgende:
[..]
Hier zaten we nou echt op te wachten
is dat niet gewoon Love isn't love? Die is bekender dan de vertaling volgens mij.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:58 schreef Fred_B het volgende:
Carola - Je Ogen Hebben Geen Geheimen Meer Voor Mij
die heeft ook met Salty dog een hit gehad, volgens mij ook wel een grote.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:12 schreef Georges het volgende:
Whiter shade of pale - Procal Harem of zo
Al voorbij gekomen?
Om nog maar te zwijgen van:quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:19 schreef ranja het volgende:
[..]
die heeft ook met Salty dog een hit gehad, volgens mij ook wel een grote.
Ik ook... en check daarna even of het klopt. Quiet rightly so was me ontschoten.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:30 schreef ranja het volgende:
Hm nou je't zegtIk doe het ook maar uit m'n hoofd
Beter bekend als 'The umpire strikes back'quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:59 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Brat - Chalk dust
Neequote:Stef Bos - papa
Maargeen singles blijkbaar. En daar gaat het hier om toch. Voor mij is Stef Bos ook niet echt een one-hit-wonder, maar het is maar net hoe je zoiets definieert.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:26 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Nee... te goed om als one-hit-wonder te worden bestempeld. Man maakt al jaren platen.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:38 schreef Tom_Tom- het volgende:
Sin with Sebastian - Shut Up (And Sleep With Me).
Hoe hoog hebben die in de Top 40 gestaan? Of is dat niet het criterium?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 16:23 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen van:
Homburg
Conquistador
Quiet Rightly so
Grand hotel
Pandora's box
Homburg was in ieder geval al een nummer 1 hit.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:42 schreef Georges het volgende:
[..]
Hoe hoog hebben die in de Top 40 gestaan? Of is dat niet het criterium?
Het criterium is volgens mij nog steeds: 1 grote hit en eventueel maximaal 1 piepklein hitje daarnaast.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:42 schreef Georges het volgende:
[..]
Hoe hoog hebben die in de Top 40 gestaan? Of is dat niet het criterium?
Eerst Joe le taxi, daarna Tandem, en pas daarna de grootste hit Be my baby met als opvolger Sunday mondays. Dus nee, niet bepaald een eendagsvliegquote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:59 schreef PogueMahone het volgende:
hoeveel hits heeft Vanessa Paradis in NL gehad?
Die kwam tot #23 ..... Dat kun je nauwelijks een hit noemen dacht ik zo. Of is het probleem dat het MV theme vóór zijn grote hit was?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:52 schreef ranja het volgende:
Verder vind ik dat Jan Hammer niet mee mag doen omdat die vòòr z'n grote hit al een andere had (jawel, het MV-theme zelf).
Helemaal geen hit geweest volgens mijquote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:40 schreef J-Will het volgende:
The Ronettes - Be my baby
Bedoel ook niet echt goedheid, meer dat die man al jaren in 't vak zit, jarenlang albums maakt en niet bestempeld KAN worden als one-hit-wonder. Hij heeft dan wel een hit gehad, maartoch. Of zie ik iets verkeerd?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 17:28 schreef ranja het volgende:
Ja, hallo, als 'goedheid' een maatstaf is wil ik dat er nog veel meer niet mee gaan doen.
Beetje objectief blijven...
en drive she said?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 18:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Calling out to Carol van Stan Ridgway was toch ook wel een redelijk hitje.
Volgens mij was The Scientist toch ook wel redelijk hoog gekomen...quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
ARTIEST TITEL WKN HBP JAAR
Coldplay Trouble 2 38 11-11-2000
Coldplay Clocks 17 2 12-04-2003
Coldplay God Put A Smile Upon Your Face 2 38 02-08-2003
Is Coldplay dan ook een eendagsvlieg?
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 22:40 schreef leolinedance het volgende:
Allicht dat Coldplay geen eendagsvlieg is......hoe durf je
OT:
Ten Sharp - You
Heeft 3 hits gehad in NL...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:07 schreef Vamos het volgende:
Tracy Chapman - Fast car (bekende artieste maar heeft nooit meer echte hit in NL gehad...hooguit revolution, maar volgens mij is die niet hoog gekomen)
1 klein hitje erbij is het maximum volgens eerdere posts.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:07 schreef Vamos het volgende:
Tracy Chapman - Fast car (bekende artieste maar heeft nooit meer echte hit in NL gehad na fast car... slechts 2 anderen die niet langer dan 4 weken in de lijst stonden. Dit moet eigenlijk ook nog vallen on der one hit wonder)
Zo'n situatie is al eerder aan de orde geweest. Het andere kleine hitje mag niet vóór de grote hit zijn uitgekomen.quote:Blues Brothers - Everybody needs somebody to love (heeft hiervoor slechts 1 hitje 3 weken gehad, hoogste plaats 32)
Is ook zo'n vraagteken. Jim diamond was zanger van PhD, dus als iemand als Pete Townshend niet mag, dan mag Jim Diamond eigenlijk ook niet.quote:Jim Diamond - I should have known better
Steve Harley & Cockney rebel hebben ook zeer hoog gescoord met "Make me smile".quote:Cockney Rebel - Sebastian
Jackson Browne had ook een grote hit met You're a friend of mine, samen met Clarence Clemons.quote:Jackson Browne - the load out/stay
zo leer je weer eens wat...dat wist ik niet van Jimquote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:28 schreef scanman01 het volgende:
Is ook zo'n vraagteken. Jim diamond was zanger van PhD, dus als iemand als Pete Townshend niet mag, dan mag Jim Diamond eigenlijk ook niet.
Die wilde ik ook al noemen, maar helaas kwam Fade to grey slechts tot 22quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:39 schreef ranja het volgende:
Visage - Fade to grey
wat is 4?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:27 schreef Vamos het volgende:
Ik denk dat er 4 definities mogelijk zijn voor een echt one-hit-wonder:
1. De band heeft maar 1 enkele hitnotering in Nederland gehad en geen enkel noemenswaardig album (dus geen bekende bands die niet commercieel zijn, maar wel veel albums afleveren)
2. De band heeft 1 hoge hitnotering gehad in Nederland en daarna wellicht nog 1 of 2 hitjes die op het succes van het eerste lied meesurften.
3. Als 1, maar de hitnotering betrof minimaal een top 10 hit.
In het 3e geval heb je de beperkste lijst en dit is wellicht de ware one-hit-wonder.
Vooral dat met die albums lijkt me een goed punt. Bands die een hit hebben gehad (omdat ze maar een single uitbrachten) maar wel erg succesvolle albums (meer dan 3 o.i.d.) zijn dan geen eendagsvliegen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:27 schreef Vamos het volgende:
Ik denk dat er 4 definities mogelijk zijn voor een echt one-hit-wonder:
1. De band heeft maar 1 enkele hitnotering in Nederland gehad en geen enkel noemenswaardig album (dus geen bekende bands die niet commercieel zijn, maar wel veel albums afleveren)
2. De band heeft 1 hoge hitnotering gehad in Nederland en daarna wellicht nog 1 of 2 hitjes die op het succes van het eerste lied meesurften.
3. Als 1, maar de hitnotering betrof minimaal een top 10 hit.
In het 3e geval heb je de beperkste lijst en dit is wellicht de ware one-hit-wonder.
die staat er al bij.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 16:00 schreef BVO het volgende:
Wat te denken van Emilia met Big big world, stond 18 weken in de top 40, hoogtste postitie was nummer 1. Daarna nooit meer teruggekeerd..
Ja, maar toen ik het zei nog niet.quote:
Daar had ik dus ook al geen zin meer aan. De meeste fouten waren al wel genoemd en om het nog een keer te gaan doen is vrij zinloos.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:00 schreef ranja het volgende:
Beetje jammer dat je het topic niet hebt gevolgd, nu komt alles op herhaling en heb ik geen zin meer om degene die ik niet ken ook nog eens op te gaan zoeken.
Ji bent belg he? Dan vergeef ik je dat je niet weet dat zowel Softcell als Right said fred 2 top 10 hits hebben gehad in Nederland en nog meer hits dan dat ook. Maar probeer anders toch eerst even zelf na te denken of op te zoeken voor je wat roept.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:07 schreef placebeau het volgende:
Tainted Love - Soft Cell nog misschien?
en I'm too sexy van Right Said Fred?
Soft Cell heeft 2 grote hits gehad. Right Said Fred nog veel meerquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:07 schreef placebeau het volgende:
Tainted Love - Soft Cell nog misschien?
en I'm too sexy van Right Said Fred?
Zit wat in... maar wel jammerquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:08 schreef ranja het volgende:
Tja, sorry Scanman maar als Silent lucidity meedoet heb je ten eerste een #27 hit en ten tweede een band die makkelijk Ahoy uitverkoopt. Ik vind de eerste reden al genoeg om die niet mee te laten doen.
sorry, ik zwijg al.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:12 schreef ranja het volgende:
[..]
Ji bent belg he? Dan vergeef ik je dat je niet weet dat zowel Softcell als Right said fred 2 top 10 hits hebben gehad in Nederland en nog meer hits dan dat ook. Maar probeer anders toch eerst even zelf na te denken of op te zoeken voor je wat roept.
als je het dan helemaal goed wilt doen, het nummer van "M" heet "Popmuzik"quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:07 schreef placebeau het volgende:
Titel van het nummer van the crash test dummies is trouwens "Mmm Mmm Mmm Mmm"
en van M "Pop Musik"
Dat er dubbele namen en artiesten e.d. omgedraaid zijn, komt door de wijze van nomineren. Om nu alles te gaan overtypenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:06 schreef scanman01 het volgende:
Misschien moet de topicstarter zelf het hitdossier maar eens ter hand nemen en alles nazoeken. Het is tenslotte zijn topic!
Is dit nu de lijst waar mee het het gaan doen ?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 18:00 schreef ranja het volgende:
Beetje jammer dat je het topic niet hebt gevolgd, nu komt alles op herhaling en heb ik geen zin meer om degene die ik niet ken ook nog eens op te gaan zoeken.
Niet vanwege teveel hits: (nogmaals!)
Alexander Curly - Guus kom naar huus
Annie Schilder - Love Is.
Bacara – Yes sir I can boogie
Bellamy brothers - Let your love flow
Berlin - Take my breath away
bruce hornsbey & the range - the way it is
Don Johnson ~ Heartbeat
Double Vision - Knockin
Egbert Douwe – Kom uit de bedstee
Europe - The Final Countdown.
Frida - I know there's something going on
Huey Lewis & The News - Power of Love ??
Jackson Browne - the load out/stay
Jamai – Step right up
Kajagoogoo ~ Too Shy
Kaoma - Lamada
Martika - Toy soldier (twijfel twijfel)
Matthew Wilder - Break my stride
Men At Work - Down Under
Paul Hardcastle - 19
Rick Astley ~ Never gonna give you up
Robin S - Show Me Love
run dmc - walk this way
Scritty Politti - Absolute
Survivor - Eye of the Tiger
Ten Sharp – You
the Pasadenas - Tribute (right on) -
The Scene - Iedereen is van de wereld.
T'Pau - China in your hand
Ugly Kid Joe - Everything about you
Vanessa Paradis - Be my baby
-----------------------------------------------------------
Niet vanwege geen vlieg (te kleine of zelfs helemaal geen hit:)
James Taylor- you gott a friend
lloyd cole & the commotions - rattlesnakes
M2M - Don't Say You Love Me.
Olive - You're not alone
Portishead - Glory Box
Queensryche - Silent Lucidity
Sigue igue Sputnik; Love MIssile F1-11
The Devinyls; I Touch Myself (divinyls trouwens)
The Ronettes - Be my baby
Tracy Bonham - Mother Mother.
Transvision Vamp; I Want Your Love
===========================================================
Twijfelgeval vanwege albumband:
Boomtown rats - I don't like mondays
Chumbawamba - Tubthumpting
John Hiatt - Have a little faith in me
Luciano Pavarotti - Caruso
The White Stripes - 7 Nation Army
Moet hij echt 2 keer meedoen?
stan ridgeway - camouflage
Stan Ridgway - Calling out to Carol
en Carola - Je Ogen Hebben Geen Geheimen Meer Voor Mij
zou ik mee laten doen onder de oorspronkelijke titel (a-kant) Love isn't love
quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:08 schreef dwerg het volgende:
Tom & Dick moeten er ook nog bij, met Bloody Mary. De moeder aller Nederlandstalige meedeinmuzak.
Oke en wanner is de lijst met nummers die het wel worden bekend danquote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:12 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dit zijn juist de nummers die twijfelgevallen of no's zijn.
Volgens mij heb je dit gemist.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 22:21 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Oke en wanner is de lijst met nummers die het wel worden bekend dan
Misschien vond niemand het een goed nummerquote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:19 schreef One_conundrum het volgende:
Sniff 'n The Tears - Drivers Seat ik weet niet wie em is vergeten maar ik vind het schandalig
Die had ik wel degelijk al genoemd.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:19 schreef One_conundrum het volgende:
Sniff 'n The Tears - Drivers Seat ik weet niet wie em is vergeten maar ik vind het schandalig
The Beloved: Te kleine hit om een "one hit wonder" te worden genoemd.quote:Op zondag 30 januari 2005 12:02 schreef lurf_doctor het volgende:
The beloved - Sweet Harmony
(geen al te grote hit, maar mede door de toffe clip, hier wel thuishorend)
Janse Bagge Band - Sollicitere
Uggly kid joe - I hate everything about you
Yello - the race
Technohead - I won't to be a hippy
Metall Molly - Orange
![]()
Ik weet niet welke lijst je hebt bekeken maar hij staat er toch wel degelijk inquote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:19 schreef One_conundrum het volgende:
Nauwelijks een hitquote:Op zondag 30 januari 2005 12:28 schreef _ELMaikel_ het volgende:
Obie Trice Cheers! ?
Die had ik ook al allemaal genoemd als afvallerquote:Op zondag 30 januari 2005 03:56 schreef kikker69 het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar dit zijn absoluut geen 1 hit wonders.
![]()
een hoop hiervan stonden er al bij.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 23:59 schreef Vamos het volgende:
nog wat one hit wonders die van mij wel een rondje mogen overleven...
Die lijst kan ik ook maken hoorquote:Op zondag 30 januari 2005 00:35 schreef Vamos het volgende:
Wat je natuurlijk ook kan doen is even vragen aan de site beheerder van het top 40 archief of hij een uitdraai wil maken van alle bands die maar 1x in de top 40 staan. Vervolgens dubbele, gelegenheidsduetten en bandleden-going-solo eruit gooien en je hebt de complete lijst. Die verdeel je in groepjes van 20 ofzo en klaar is kees; geen discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |