Heeft 3 hits gehad in NL...quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:07 schreef Vamos het volgende:
Tracy Chapman - Fast car (bekende artieste maar heeft nooit meer echte hit in NL gehad...hooguit revolution, maar volgens mij is die niet hoog gekomen)
1 klein hitje erbij is het maximum volgens eerdere posts.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:07 schreef Vamos het volgende:
Tracy Chapman - Fast car (bekende artieste maar heeft nooit meer echte hit in NL gehad na fast car... slechts 2 anderen die niet langer dan 4 weken in de lijst stonden. Dit moet eigenlijk ook nog vallen on der one hit wonder)
Zo'n situatie is al eerder aan de orde geweest. Het andere kleine hitje mag niet vóór de grote hit zijn uitgekomen.quote:Blues Brothers - Everybody needs somebody to love (heeft hiervoor slechts 1 hitje 3 weken gehad, hoogste plaats 32)
Is ook zo'n vraagteken. Jim diamond was zanger van PhD, dus als iemand als Pete Townshend niet mag, dan mag Jim Diamond eigenlijk ook niet.quote:Jim Diamond - I should have known better
Steve Harley & Cockney rebel hebben ook zeer hoog gescoord met "Make me smile".quote:Cockney Rebel - Sebastian
Jackson Browne had ook een grote hit met You're a friend of mine, samen met Clarence Clemons.quote:Jackson Browne - the load out/stay
zo leer je weer eens wat...dat wist ik niet van Jimquote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:28 schreef scanman01 het volgende:
Is ook zo'n vraagteken. Jim diamond was zanger van PhD, dus als iemand als Pete Townshend niet mag, dan mag Jim Diamond eigenlijk ook niet.
Die wilde ik ook al noemen, maar helaas kwam Fade to grey slechts tot 22quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:39 schreef ranja het volgende:
Visage - Fade to grey
wat is 4?quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:27 schreef Vamos het volgende:
Ik denk dat er 4 definities mogelijk zijn voor een echt one-hit-wonder:
1. De band heeft maar 1 enkele hitnotering in Nederland gehad en geen enkel noemenswaardig album (dus geen bekende bands die niet commercieel zijn, maar wel veel albums afleveren)
2. De band heeft 1 hoge hitnotering gehad in Nederland en daarna wellicht nog 1 of 2 hitjes die op het succes van het eerste lied meesurften.
3. Als 1, maar de hitnotering betrof minimaal een top 10 hit.
In het 3e geval heb je de beperkste lijst en dit is wellicht de ware one-hit-wonder.
Vooral dat met die albums lijkt me een goed punt. Bands die een hit hebben gehad (omdat ze maar een single uitbrachten) maar wel erg succesvolle albums (meer dan 3 o.i.d.) zijn dan geen eendagsvliegen.quote:Op zaterdag 29 januari 2005 00:27 schreef Vamos het volgende:
Ik denk dat er 4 definities mogelijk zijn voor een echt one-hit-wonder:
1. De band heeft maar 1 enkele hitnotering in Nederland gehad en geen enkel noemenswaardig album (dus geen bekende bands die niet commercieel zijn, maar wel veel albums afleveren)
2. De band heeft 1 hoge hitnotering gehad in Nederland en daarna wellicht nog 1 of 2 hitjes die op het succes van het eerste lied meesurften.
3. Als 1, maar de hitnotering betrof minimaal een top 10 hit.
In het 3e geval heb je de beperkste lijst en dit is wellicht de ware one-hit-wonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |