Luciano heeft nog een grote hit gehad met Passengers (Bono e.a.), Miss Sarajevo. Was dan wel onder een andere artiestennaam, maar het was wel een hit voor Pavarotti. Geen one hit wonder dus. Anders kan je "Elton John & George Michael" ook wel een one hit wonder noemen, terwijl EJ en GM beide meerdere enorme hits hebben gehad.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:35 schreef scanman01 het volgende:
Luciano Pavarotti - Caruso (wel maar 1 hit, maar wel twijfelgeval vind ik)
Hoogste positie #27, ergo geen "hit". Hierdoor kom ik wel op een andere eendagsvlieg: Mano Negra - King Kong 5.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:49 schreef Riert het volgende:
jammer
Stone Roses - Fools Gold dan?
En heeft Mano Chao het qua hits ook niet bij King of My Bunghole (flauw, maar ik weet de naam van het nummer niet) gehouden?
Dark Side of the moon is van Pink Floydquote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:53 schreef CaAl het volgende:
Alan Parsons heeft bijv. nauwelijks hits gehad, maar wel enorme ladingen steengoeie albums (en Dark Side of the moon is geloof ik 1 van de 10 best verkochte albums ooit). Dat vind ik dan toch een andere categorie one hit wonders dan bijv Tiffany
In dat geval kun je Don Henley en Frida (enz enz) ook wel doorstrepen lijkt me.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 13:56 schreef CaAl het volgende:
[..]
Luciano heeft nog een grote hit gehad met Passengers (Bono e.a.), Miss Sarajevo. Was dan wel onder een andere artiestennaam, maar het was wel een hit voor Pavarotti. Geen one hit wonder dus. Anders kan je "Elton John & George Michael" ook wel een one hit wonder noemen, terwijl EJ en GM beide meerdere enorme hits hebben gehad.
Joh!quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dark Side of the moon is van Pink Floyd
Had Frida niet nog een hit?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:02 schreef scanman01 het volgende:
In dat geval kun je Don Henley en Frida (enz enz) ook wel doorstrepen lijkt me.
Ik zou t ook erg flauw vinden als uit het tournooi komt dat de grootste eendagsvlieg iemand Don Henley of USA for Africa was. Net zoals ik vind dat je Flip Fluitketel, Jaap Aap enzo allemaal onder Andre van Duin moet rekenen, die - alle typetjes bij elkaar - een stuk of 40 top 40 hits gehad heeft. Laten we ons beperken tot echte eendagsvliegen: onbekende sterretjes, die 1 knoepert van een hit hadden, en een eventuele follow-up die nog niet eens de top 20 haalde.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:02 schreef scanman01 het volgende:
[..]
In dat geval kun je Don Henley en Frida (enz enz) ook wel doorstrepen lijkt me.
En Powerstation en Arcadia bijvoorbeeld ook (weet niet eens of die laatste al genoemd is)
Ben ik met je eens. In dat geval moeten er misschien nog meerdere uit de lijst verdwijnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:25 schreef CaAl het volgende:
[..]
Ik zou t ook erg flauw vinden als uit het tournooi komt dat de grootste eendagsvlieg iemand Don Henley of USA for Africa was.
Wat betreft Frida kun je wel eens gelijk hebben. Don Henley echter niet.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:25 schreef ranja het volgende:
[..]
Had Frida niet nog een hit?
En Don Henly... New York minute, was dat niet ook een hit?
Het was ook maar een (slecht) voorbeeldje... probleem niet opgelostquote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:33 schreef ranja het volgende:
Nou ja, Blue angel heeft nooit in de top 40 gestaanProbleem opgelost.
Tja. Het is een gewetenskwestie eigenlijk. Ik stel voor om deze discussie uit te stellen tot de 1e overzichtslijst van Mark er is en dan te kijken hoeveel van dit soort gevallen er op staan en welke.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 14:35 schreef scanman01 het volgende:
De vraag blijft wat we als regel gaan hanteren. Mag een zanger die uit een zeer bekende popgroep is gestapt en vervolgens 1 solohit heeft gescoord wel of niet? Mag een band die 1 hit heeft gehad, maar waarvan de zangeres later solo zeer beroemd zou worden wel of niet? Enz enz enz
Wat! Dit geen hit! En die clip dan!quote:- helemaal geen hit:
I Touch Myself - The Devinyls
L.A. Style heeft volgens mij nog een hit gehad.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:03 schreef bankrupcy het volgende:
LA Style - James Brown is dead
En wat ik wel nomineer:
Phd - I won't let you down
19 had ik ook bedacht, maar het mocht niet van Ranja :p (wegens nog een hit). Pete Townshend nomineren is ook "flauw" want The Who heeft veel hits gehad. En Chris deBurgh heeft in 85 nog een #3 gehad met Josephinequote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:20 schreef scanman01 het volgende:
Paul Hardcastle - 19
Pete Townshend - Face the face
Chris Deburgh - The lady in red
Jan hammer - crocket's theme
Sam Brown - Stop
Robin Beck - First Time
Paolo Conte - Max
Chris de Burgh?? Niet in de war met Chris Rea?quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:33 schreef CaAl het volgende:
[..]
19 had ik ook bedacht, maar het mocht niet van Ranja :p (wegens nog een hit). Pete Townshend nomineren is ook "flauw" want The Who heeft veel hits gehad. En Chris deBurgh heeft in 85 nog een #3 gehad met Josephine
oeps; idd. ik heb niks gezegd.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:37 schreef furanku het volgende:
Chris de Burgh?? Niet in de war met Chris Rea?
Dan gaan er dus veel meer afvallen, zoals Don Henley... Maar bijvoorbeeld ook Powerstation enz enz enzquote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:33 schreef CaAl het volgende:
Pete Townshend nomineren is ook "flauw" want The Who heeft veel hits gehad.
quote:Op vrijdag 28 januari 2005 15:29 schreef bankrupcy het volgende:
Wie: 'LA Style - I'm ravingo si nene' kent is een muziekidioot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |