Spaceman heeft wel top 40 gehaald, maar kwam niet verder dan 36 ofzo. Maar van mij mogen ze meedoen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:17 schreef furanku het volgende:
Twijfelgeval 4 Non Blondes?? Dat is 1 van de grootste onedayfly's die ik ooit gehoord heb hoor.
Ok, ik heb er geen probleem mee als deze wel meedoen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:08 schreef mark_03 het volgende:
Dit lijken me wel one-hit-wonders. Wel een klein bescheiden hitje gehad, maar zoals al eerder is gezegd, dat heeft geloof ik elke artiest die een wereldhit heeft gescoord met z'n eerste single.
Ok, wist ik niet zeker. er zijn wel meer van die franse zangers en wie nou bij welke hit hoort is mij niet altijd even duidelijkquote:Patrick Bruel heeft toch maar een hit gescoord in Nederland. Heb 't even opgezocht. Enorme held in Frankrijk, maar in Nederland toch alleen bekend van Casser le voix.
Klopt, ik noemde de nodige slipsteam-hitjes. Het is maar net hoe zuiver je wilt zijn (telt een nummer 35-notering als hit, of telt alleen een top 20-notering?) en welke hitlijst van welk land (Nederland, Engeland, VS).quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:02 schreef mark_03 het volgende:
Veel van wat jij noemt zijn tweede uitgebrachte singles, maar dat heeft bijna iedereen die een grote hit gescoord heeft. In de meeste gevallen geen of bescheiden hitjes.
All Unsaid, Promise en You Can Say waren toch best wel hits, geloof ik.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:17 schreef furanku het volgende:
Ik zit te twijfelen over Krezip - I Would Stay. Gigantische hit en ze hebben het daarna nog geprobeerd, maar echt veel is het daarna niet geworden hoor.
Je had een zangeres, Sarah, die Nederlandstalige dance-achtige nummers maakte. Ik Laat Me Gaan, Labyrint en Liever.quote:Sarah- You ofzo? Die nederlandse chick iig.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | Nena - 99 Red Balloons The Rembrandts - I'll Be There For You Cutting Crew - (I Just) Died In Your Arms Deep Blue Something - Breakfast At Tiffany's John Farnham - You're The Voice Shocking Blue - Bob And Earl - Harlem Shuffle Norman Greenbaum - Spirit In The Sky The Crazy World Of Arthur Brown - Fire Thunderclap Newman - Something In The Air Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm Bran Van 3000 - Drinking In LA Soul Asylum - Runaway Train Danny Wilson - Mary's Prayer The Mock Turtles - Can You Dig It? White Town - Your Woman Belouis Some - Imagination Ace - How Long Judy Clay and William Bell - Private Number Eric Carmen - All By Myself Minnie Riperton - Lovin' You Althia And Donna - Uptown Top Ranking M - Pop Muzik Piero Umiliani - Mah Na Mah Na Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy Trio - Da, Da, Da (I Don't Love You, You Don't Love Me, Ha, Ha, Ha) Los Del Rio - Macarena Edison Lighthouse - Love Grows (Where My Rosemary Goes) Matthew Wilder - Break My Stride Baltimora - Tarzan Boy The Weather Girls - It's Raining Men Lou Bega - Mambo No.5 (A Little Bit Of....) Chesney Hawkes - The One And Only Toni Basil - Mickey Men Without Hats - The Safety Dance B Bumble & The Stingers - Nut Rocker The Knack - My Sharona Toto Coelo - I Eat Cannibals Deee-lite - Groove Is In The Heart Charles And Eddie - Would I Lie To You Barry Ryan - Eloise The Congregation - Softly Whispering I Love You The Casuals - Jesamine The Cascades - Rhythm Of The Rain |
Zat al naar de lijst te kijken. Is de playlist van The Greatest One Hit Wonders Ever toch? Heb 'm zelf nl. ook in mp3. Gaat hier om hits in de UK, maar komt wel veel overeen met Nederland.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:35 schreef Spideyman het volgende:
[ code verwijderd ]
en natuurlijk
Edwyn Collins - A Girl Like You
Een van m'n lievelingsnummers
Het was ook maar een ideetje, had het gevonden op internet, en er staan nog wel een paar goeie (niet jaren '90) nummers tussen. Als ik eens tijd heb zal ik zelf wel eens filteren, al ben ik als Belg natuurlijk niet zo vertrouwd met de Nederlandse top 40.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/663655/1/50#24774789]donderdag 27 januari 2005 10:54 Ik heb de lijst van Placebeau even buiten beschouwing gelaten aangezien dat duidelijk geen eigen keus was en al helemaal niet over Nederlandse eendagsvliegen ging.
Michelle Branch heeft nog een hit gehad met Santana (Game of Love).quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:47 schreef mark_03 het volgende:
Toevoeging
Michelle Branch - Everywhere
Gary Barlow - Forever love
Kosheen - Hide U
Correctie, die single, Sorry, heeft nummer 19 in de top 40 behaald.quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:26 schreef Tom_Tom- het volgende:
Je had Judith, die met de meebleerhit You echt wel een eendagsvlieg was. Ze heeft toen nog de tune voor Big Brother 4 gedaan, maar dat was geen hit, geloof ik. En ze had een clip waar een kind een teddybeer in de lucht gooide. Dat was geloof ik ook niet veel.
dat is bijna dezelfde lijst als van Placebeau, lees anders eerst het topic eens. De helft is daarvan al afgekeurd.quote:
Hollywood beyond. Een echte, inderdaadquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:52 schreef bankrupcy het volgende:
? - What's the colour of money (wie o wie kent de groep)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |