abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24384040
Hier verder.

Lynch vs. Darko
The gum you like, is coming back in style.
pi_24384074
Deel 3, sorry.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:35:14 #3
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384077
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Niet met je eens.

Lynch heeft toch heel wat verschillende films gemaakt. En qua vaagheid, casting, muziek, dubbele plotjes, uitgekiendheid, originaliteit zou dit tussen zijn werk gepast hebben.
Bijvoorbeeld opoe graftak, dat is een typisch Lynch verzinsel. En ook die link naar het mystieke.
De prachtige en indrukwekkende atmosfeer die Kelly in deze film neergezet heeft is in mijn optiek absoluut ongekend. Ook de hoeveelheid aan genres die hij als het ware in deze film 'gepropt' heeft, heeft naar mijn mening nog nooit iemand eerder voor elkaar gekregen.
Het grootste verschil echter tussen deze film en D.L. films is dat deze film relatief gezien gewoon erg lekker weg blijft kijken op het moment dat D.L. films veranderen in een bijna niet te volgen, abstracte/kunstzinnige draaikolk, iets wat je terugziet in bijna al z'n films bijvoorbeeld Mulholland drive, Fire Walk with me en vooral Lost Highways.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:35:49 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384091
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Hij maakt ook toegankelijkere films, zoals the Straight story bijvoorbeeld.
Hmm, laat Straight story nou een van weinige films zijn die hij niet zelf geschreven heeft.

Beiden uit vorig topic dus
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24384119
Die kolken zie je inderdaad in Lost Highway en Mulholland Drive heel erg. Ik denk dat je Fire Walk With me niet mee kan tellen, omdat het een prequel is. Dus dat einde is niet open, maar gaat verder op de serie Twin Peaks.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:38:21 #6
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384148
Maw, ik vind D.D. als film te uniek en een te eigen karakter bevatten om als 'Lynch-film' betiteld te worden.
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:39:44 #7
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_24384172
tvp.. en kan iemand mn vraag beantwoorden ?
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_24384179
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:35 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Hmm, laat Straight story nou een van weinige films zijn die hij niet zelf geschreven heeft.
Straight story is wel door hem in elkaar gezet.

Weinig films hebben me zo te pakken gekregen als Straight story. Die film klopt in z'n geheel. Die klopt gewoon. Alles klopt aan die film. Ik kan er niks aan ontdekken. En ook opvallend steeds weer dat ie veel Twin Peaks figuren in z'n films laat spelen. Big Ed speelt in Straight story die John Deere salesman.

Kunst van formaat. Ik kan 'm echt elke maand wel zien.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:40:05 #9
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384182
welke vraag
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24384192
Ik heb hem ook net voor het eerst gezien en wat een film zeg! Erg goed! Ben alles nog even aan het laten bezinken en moet de dvd toch maar snel gaan scoren want deze wil ik zeker nog een keer zien, geniale film!
pi_24384196
tja 't valt een beetje in zelfde genre maar niet echt te vergelijken natuurlijk
Mulholland Drive pas ook nog eens gezien, blijft ook erg goed
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:40:55 #12
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384204
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Kunst van formaat. Ik kan 'm echt elke maand wel zien.
Ben het zeker met je eens dat dit een van de betere Lynch films is idd.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24384212
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:38 schreef HAL9000S het volgende:
Maw, ik vind D.D. als film te uniek en een te eigen karakter bevatten om als 'Lynch-film' betiteld te worden.
Groter compliment kan ik niet maken. Ik zie David Lynch als een soort halfgod.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:42:42 #14
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384236
Ah oke, dan snap ik het weer...weinig mensen zullen het begrip 'Lynch-film' in die context gebruiken namelijk
Cop killer
Kill them, cop killer
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:44:16 #15
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_24384274
vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_24384324
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:44 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij iig wel.. kon nergens meer op klikken iig.

Wel coole site, na 2 keer kijken en een keer de site doorlopen begin ik hem eindelijk te snappen.

Is de directors cut nog heel erg speciaal voor de rest, met andere woorden mis ik veel van het verhaal als ik deze niet kijk?
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
  dinsdag 4 januari 2005 @ 01:47:58 #17
70004 niksan
net een beetje meer
pi_24384345
tvp
"May the wind always be at your back and
the sun always upon your face, and the
winds of destiny carry you aloft to
dance with the stars."
pi_24384402
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:42 schreef HAL9000S het volgende:
Ah oke, dan snap ik het weer...weinig mensen zullen het begrip 'Lynch-film' in die context gebruiken namelijk
Ik zal 't nog een keertje proberen te verwoorden.

Ik vind Donnie Darko een David Lynch-achtige film. Als eerst omdat de film een mystieke inslag heeft. Het bovennatuurlijke wordt gemixed met de werkelijkheid en op een hele realistische manier verteld. Dat zie je ook in veel Lynch-werk. De casting van de personages, klopt gewoon als een bus. Lynch heeft de casting ook altijd zeer fenomenaal voor elkaar. De personages zelf, bijvoorbeeld Opoe Graftak. Zo'n duister, oud vrouwtje. Of het konijnenkostuum van Frank. Ik zie dat soort dingen ook in Lynch films voorkomen.
De muziek, de keuze. Geen melancholische strijkers die de beelden moeten versterken, maar zeer sterk uitgekozen bestaande muziek. Ook de zgn. eastern-eggs in de film, zoals geloof ik die horrorfilm in die bios, die een speciale betekenis heeft, had een bedenksel van Lynch kunnen zijn.
Chronologie is ook moeilijk vast te stellen na de eerste keer kijken. Lynch speelt in zijn films ook graag met de tijd. En dat vreemde einde. Lynch-achtige taferelen.
Dat is voor mij de link.
pi_24384781
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:46 schreef Un4 het volgende:

Is de directors cut nog heel erg speciaal voor de rest, met andere woorden mis ik veel van het verhaal als ik deze niet kijk?
Ja.

Nouja, van het verhaal misschien niet zozeer, maar je mist zeker veel toffe scenes die nu een beetje weggemoffeld zitten. Zeker de moeite waard i.i.g..
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_24384842
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ook de zgn. eastern-eggs in de film, zoals geloof ik die horrorfilm in die bios, die een speciale betekenis heeft, had een bedenksel van Lynch kunnen zijn.
De grootste 'eastern egg' is natuurlijk wel de fiets scene die een duidelijke knipoog naar E.T. is. Al ligt dat er natuurlijk zo dik op dat je nog nauwelijks van een 'eastern egg' kan spreken. Maar dit zal ongetwijfeld in de vorige topics ook al eens genoemd zijn.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:16:37 #21
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384852
Lynch-achtige taferen; zeer zeker. Maar toch, als ik hem gezien had zonder dat ik had geweten had wie de regisseur was dan had ik Lynch toch uitgesloten.
Ik vind hem gewoon niet abstract of mischien wel shockerend genoeg voor een Lynch film op een of andere manier. Mischien wel omdat ik dat 'draaikolk' aspect miste wat ik al eerder aangaf.
Die horrorfilm was Evil dead trouwens voor als je het nog niet wist
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24384861
Evil Dead.

Waar ook.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 02:18:38 #23
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24384883
Over Eastern Eggs gesproken:

The movie was shot in 28 days, exactly the time-span of the movie itself, and on a budget of under $5 million.

In the beginning of the film, when Donnie is walking back home in the morning, his mother is reading Stephen King's "IT", which is about a small town tormented by the epitome of children's fears that usually goes about in the guise of a clown. Later, towards the end of the film, a character is hit by a car. The passenger gets out and is dressed like a clown.

In the scene at the house party someone is shown jumping on a trampoline with a Reagan mask on. This is taken from a photo of the journalist Hunter S. Thompson wearing a Reagan mask while jumping on a trampoline.

In the film Donnie refers to "Married... with Children" (1987) and, more specifically, Christina Applegate during conversations about sex with his therapist. The script initially called for Donnie's fantasies to be about Alyssa Milano. This had to be changed however when Richard Kelly was denied the legal rights to reference her in this manner.

In the theater scene, Richard Kelly originally intended to have Donnie and Gretchen going to see C.H.U.D. (1984). However, there were problems with finding out who owned the rights to the movie. Finally, 'Sam Raimi (I)' came to the rescue, by allowing Kelly to use and distort footage from The Evil Dead (1981), free of charge.

There's some debate over who said that "cellar door" was the most beautiful sounding phrase in the English language. In the DVD commentary, writer/director Richard Kelly says he thinks it was Edgar Allan Poe but this contradicts the dialogue in which Karen Pomeroy attributes the line to a linguist. On the other hand, J.R.R. Tolkien was a linguist, and Humphrey Carpenter tells us on page 56 of "Tolkien: A Biography" that he did make such an assertion about "cellar door".

Noah Wyle's character, Prof. Kenneth Monnitoff, is seen eating hard candy in some scenes because Wyle decided his character would be diabetic.

Richard Kelly's original choice for the music to be played over the final sequence was U2's "MLK". After difficulties obtaining the rights to the song, it was decided to use Gary Jules's cover of the Tears for Fears song "Mad World" instead.

The dance performance in the movie is actually performed to "West End Girls" by Pet Shop Boys. Due to economic reasons the song had to replaced by Duran Duran's "Notorious" in post-production

Mark Wahlberg was also in talks to play Donnie, as was Vince Vaughn.

Richard Kelly originally wanted Tim Robbins to play the part of Donnie's father.

The B/W poster in Donnie's room (an eye reflecting a skull) is a reproduction of an etching by the artist M.C. Escher.

EASTER EGG: The DVD contains several "Easter Eggs" or hidden items. Two are visible in the Philosophy of Time Travel book in the Special Features. On each of the appendix pages, press the up arrow on your remote then hit enter, for appendix A you get a deleted scene about the flooding of the school, and appendix B, a different trailer for the movie. The other Eggs are found in main menu. Once there, move the cursor to "special features" then press right on the controller to watch a special deleted scene. Note that when the rabbit head appears in white during the scene, press enter to see yet another scene.

The original poster art for the movie had been using an Arabic-style font, but this was changed to the much more standard Times New Roman boldface font for the video release after the terrorist attacks on the USA of 11 September 2001 and the anti-Arab fervor they inspired. The title remains in the same style in the film, though.

Newmarket films, the movie's US distributor, approached Richard Kelly about doing a "director's cut". He accepted the offer and did the re-edit with editor Sam Bauer in a swift nine days.

Jason Schwartzman was replaced by Jake Gyllenhaal, due to Schwartzman's scheduling conflicts.

Richard Kelly said that the movie had a very difficult time finding a US distributor. As the film embodied myriad genres and tones, distributors were confused by the movie's message, and how to market it. Added to this, Kelly also claims that "Darko" was very close to premiering on the Starz network, until Newmarket Films picked up the film for theatrical distribution.

The first edit of ran 165 minutes. The "director's cut" is very close to the version that premiered at the Sundance Film Festival in January, 2001.

Despite persistent rumors, Richard Kelly insists that none of the characters in this film are based upon USC teachers or students.

When casting for the role of Donnie's sister, it came to Richard Kelly's attention that Maggie Gyllenhaal (who had few film credits) would be available for the shoot. The agent who proposed Maggie Gyllenhaal's casting instantly reminded Kelly of her scene in "Cecil B. Demented", where she drank urine. Though Kelly was slightly hesitant towards the idea, he did like the way she drank urine - and knew he wouldn't have to work hard at creating a sibling rivalry with two actors of blood relation.

The Aero Theatre (where Donnie and Gretchen see "The Evil Dead") closed in 2003. It was indeed a real movie theatre, located on Colorado street, in Santa Monica, CA.

The costume Donnie wears at the party at the film's end (skeleton) is the same worn by Johnny and his gang during the costume party in The Karate Kid (1984).

Director Richard Kelly modeled the tone of the film after Stanley Kubrick's Lolita (1962). Elizabeth Darko ('Maggie Gyllenhal' ) is even dressed as Vivian Darkbloom (Marianne Stone) from Lolita at the Halloween party.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24385223
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Chronologie is ook moeilijk vast te stellen na de eerste keer kijken. Lynch speelt in zijn films ook graag met de tijd. En dat vreemde einde. Lynch-achtige taferelen.
Dat is voor mij de link.
Het is juist totaal chronologisch toch? (Edit: afgezien van het terugreizen in tijd op het einde)
Iig net voor het eerst gezien, en is een topfilm
pi_24385356
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 02:12 schreef Davitamon het volgende:

[..]

Ja.

Nouja, van het verhaal misschien niet zozeer, maar je mist zeker veel toffe scenes die nu een beetje weggemoffeld zitten. Zeker de moeite waard i.i.g..
En is die al Regio 2 te verkrijgen of mogen alleen onze amerikaanse vrienden hiervan genieten?

Heb hem nog op svcd liggen, ben in staat om hem nog een keer te bekijken na het hele vorige topic gelezen te hebben. Wil deze sowieso op dvd hebben, de 2e x beviel ie veel meer dan de eerste. Die gaf een zeer sterk "WTF" gevoel aan het eind, nu vielen er stukjes op zijn plaats! Knap gedaan hoor..
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_24387187
Gave film! Heb het gisteren gezien op Ned. 1
(moet het nog een keer zien, begreep sommige dingen niet )
pi_24387238
Nou wat een film... voor mijn gevoel klopte er weinig van en ik vond het niet echt prettig kijken... dat hele tijdreizen vond ik behoorlijk onbelicht gebleven.... ik had er meer van verwacht eigenlijk
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:09:11 #28
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24387298
Moet die extra feautures toch even gaan proberen op mijn dvd Ik heb de SE Regio 2 (blauwige hoes, zilvere rand SE erboven) die is maar 1 dvd btw, heb ik meer dan een half jaar geleden gekocht iig bij Van Leest ... Nu alleen uitgeleend
pi_24390319
Ik had hem al eens gezien, maar ik had gisteren nog eens een groot gedeelte bekeken op tv.
Vind het nog steeds een gave film. Ik vind het leuk om te zien hoe realiteit en fictie met elkaar verweven worden en je ziet hoe de hoofdpersoon zich steeds verder distantieert van de werkelijkheid zonder het zelf in de gaten te hebben, zo lijkt het.
pi_24390403
nou ja, nu ik hem gezien heb, is het mijn film.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toffe_Ellende op 04-01-2005 13:14:18 ]
pi_24392362
Die vergelijkingen met Lynch snap ik nog niet zo goed, Lynch heeft ten eerste een 20x groter oeuvre ofzo.. (oftwel, Kelly heeft nog amper iets gemaakt, afwachten of dat echt een talent blijkt..) en ten tweede zijn er talloos meer vage films gemaakt door de jaren heen (denk al aan Kaufmann en consorten..), dus beetje stomzinnige vergelijking.
Ik vind DD ook beter dan het gros van Lynch' werk, maar tegerlijkertijd kan ook DD nog wel beter. Soms heb ik nog steeds van die "net niet"-momenten bij de film. Hij blijft erg mooi echter
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_24394099
Vage film.
Dat tijdreizen mocht inderdaad wat beter belicht worden, ik dacht dat hij nog een praatje ging maken met Grandma Death (Roberta Sparrow)...
Soort van 12 Monkeys Psychofilm.. iemand nog andere titels?
pi_24394376
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:37 schreef OldJeller het volgende:
, ik dacht dat hij nog een praatje ging maken met Grandma Death (Roberta Sparrow)...
dacht ik ook.

ik vond dat wel vaag toen ze dus naar haar huis gingen, wat wilden ze daar doen? dat vatte ik niet helemaal...

maar ik vond het best wel een leuke film.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_24394704
De Director's Cut verklaart al heel veel dingen meer...nadat ik de 'normale'versie 4 x had gezien en toen de Director's Cut , toen snapte ik meteen alles
Correct en tevens juist...
pi_24394883
Ik snap er niet zoveel van maar misschien was dat ook de bedoeling?
"Who's General Failure and why's he reading my disk?"
pi_24394924
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:08 schreef bar_rel het volgende:
De Director's Cut verklaart al heel veel dingen meer...nadat ik de 'normale'versie 4 x had gezien en toen de Director's Cut , toen snapte ik meteen alles
die Director's Cut, die kun je toch gewoon bestellen bij muziekzaken, of niet?
maar dan heb je toch 2 DVD's? de gewone, en de director's cut, of staat op de director's cut ook de gewone?

(ik snap dat al niet eens )
pi_24398313
Heb 'm laatst besteld,maar wat is er nou precies anders dan director's cut
pi_24401517
Hmm, na het lezen van topic 1,2 en nu deze word ik er niet wijzer van en wil de dvd kopen
pi_24408297
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hier verder.

Lynch vs. Darko
Ik vind DD een stuk beter dan de films van Lynch (althans, die ik allemaal gezien heb dan). Bij Lynch vind ik het allemaal te gekunsteld.
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:27:34 #40
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_24409185
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik vind DD een stuk beter dan de films van Lynch (althans, die ik allemaal gezien heb dan). Bij Lynch vind ik het allemaal te gekunsteld.
Ik als groot fan van DonnieDarko en Lynch films vind donniedarko toch niet echt vergelijkbaar met films van lynch (tenzij we het tijdsaspect nemen maar dan moet je back to the future er ook bij nemen )
en dat het allemaal te gekunsteld is is natuurlijk een beetje flauwekul tenzij je the straight story te gekunsteld vond

het enige wat er wel is dat je er min of meer je eigen interpretatie op los laat (al is dat bij lynch films toch wat meer dan bij kelly zijn film)
pi_24410278
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:27 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Ik als groot fan van DonnieDarko en Lynch films vind donniedarko toch niet echt vergelijkbaar met films van lynch (tenzij we het tijdsaspect nemen maar dan moet je back to the future er ook bij nemen )
Ik weet niet wie met de vergelijking kwam maar op zich valt er iets voor te zeggen. Natuurlijk, films zijn over het algemeen niet altijd 1 op 1 te vergelijken maar an sich is het surrealistische aspect en de stijl best goed vergelijkbaar (en voor zover er een twist in het plot zit).
quote:
en dat het allemaal te gekunsteld is is natuurlijk een beetje flauwekul tenzij je the straight story te gekunsteld vond
Het voelt bij Lynch iets te gimmick aan naar mijn idee. Mulholland Drive vind ik een film dat compleet op een soort van vals sentiment berust.
quote:
het enige wat er wel is dat je er min of meer je eigen interpretatie op los laat (al is dat bij lynch films toch wat meer dan bij kelly zijn film)
Ik vind dat wel mee vallen eerlijk gezegd. Je moet er hooguit bij nadenken om het plot te 'zien'. Maar je hebt wel een punt, interpretatie speelt bij dit soort films een grote rol. In het geval van Donnie Darko kun je bijvoorbeeld eindeloos lang doorlullen over wat dat konijn nou eigenlijk voor moet stellen.
pi_24412330
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:21 schreef Piepje het volgende:

[..]

die Director's Cut, die kun je toch gewoon bestellen bij muziekzaken, of niet?
maar dan heb je toch 2 DVD's? de gewone, en de director's cut, of staat op de director's cut ook de gewone?

(ik snap dat al niet eens )
Op een cd staat de director's cut(= dus gewoon de film maar dan met ALLE scences)...je heb alleen geen NL ondertiteling, maar engels. EN dan is er nog een dvd met features enzo, met extra's, ook wel de moeite waard.
Ik heb hem trouwens bij VanLeest 15,99 was die daar
pi_24412370
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Heb 'm laatst besteld,maar wat is er nou precies anders dan director's cut
Nou in de director's cut zijn de verwijderde scenes die er in de normale verzie niet in zaten nu wel in. En die scenes die zijn wel wat duidelijker....word veel meer verklaard.
pi_24419103
pff, welke kan ik dan dus het beste kopen?
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:37:03 #45
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_24419199
Mijn god, wat een vage film.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_24419267
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:27 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

In een van mijn eerdere posts noem ik de punten op, waar ik Donnie Darko met typische Lynch dingetjes vergelijk. Ik bedoel, als je zelf de vergelijking niet maakt tussen deze 2, kunnen er toch wel gelijkenissen zijn.
pi_24419386
Ik heb de reguliere regio 2 versie bij van Leest gehaald ooit. Met deze hoes;

Ik heb daar zelfs een keer een (verdwaalde) buitenlandse versie zien liggen voor een mooi prijsje (7.99?). Dus met deze hoes;

En uiteraard zonder NL-ondertitels was deze.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:47:22 #48
111056 teerlinq
hersenkraker extraordinaire
pi_24420838
DD is een erg goede film. De regisseur is er in geslaagd een enorme hoeveelheid stijlen/ genres/ ideeen te mixen zonder te pretentieus te worden. Zelfs na een tweede/ derde keer kijken blijft het verhaal goed overeind: er is nog voldoende onverklaard gebleven en dat houdt de film interessant. De vergelijking met David Lynch begrijp ik wel. Ook Lynch houdt zich bezig met mysterie en verwrongen fictie-realiteitverhoudingen. Kelly heeft zijn dagelijkse dosis Lynch-films dan ook wel regelmatig tot zich genomen, schat ik zo
'the more emotion I put in it, the harder I rock'
pi_24423607
<====het konijn!! Geweldige film...ik heb er weken over nagedacht....het is gewoon een erg filosofische film..mijn conclusie is dat je op een geven moment met techniek alles zou kunnen voorspellen zodat hetgeen wat chaos lijkt orde wordt...het is misschien niet waar de film over gaat maar het heeft me dus wel tot nadenken gebracht.
Even in het kort dus.....
"In its function, the power to punish is not essentially different from that of curing or educating."Michel Foucault
  donderdag 6 januari 2005 @ 07:29:12 #50
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24427069
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]
Die heb ik dus ook al heel lang, kost niks, maar is maar 1 dvd ....
pi_24455401
Weet iemand waar ik (online) de Donnie Darko Director's Cut kan halen ZONDER dat ik met een creditcard hoef te betalen?
Ach en wee, ik ben de klos, met mijn boog schoot ik een albatros.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 23:24:22 #52
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_24455833
check www.rodisc.nl zou ik zeggen
pi_24456319
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 22:42 schreef Avalanche.. het volgende:
Weet iemand waar ik (online) de Donnie Darko Director's Cut kan halen ZONDER dat ik met een creditcard hoef te betalen?
cdwow.net

info hoe te betalen staat hier: http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=47111&start=0

kortingen enzo staan in de dvd aanbiedingen thread of ook op dvd.nl/forum

Ik krijg hem zelf binnen voor 9,45.
pi_24462544
Als je 'm bij cdwow.net besteld zit er wel gewoon NL ondertiteling bij neem ik aan?
pi_24462975
Ik neem aan van niet...

Ik heb hem voor 16 euro bij van leest gehaald, was een geimporteerde uit engeland.
Hier zit alleen engelse ondertiteling bij voor slecht hoorenden (incl. de geluiden dus).

[ Bericht 79% gewijzigd door Lolo_Konijn op 08-01-2005 13:35:02 ]
pi_24463535
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:04 schreef Avalanche.. het volgende:
Als je 'm bij cdwow.net besteld zit er wel gewoon NL ondertiteling bij neem ik aan?
Er is geen nederlandse versie, dus er zit geen nederlandse ondertiteling bij. Wanneer die komt en of die komt is nog volkomen onbekend.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 14:07:11 #57
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24463577
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 13:29 schreef Lolo_Konijn het volgende:
Ik neem aan van niet...

Hier zit alleen engelse ondertiteling bij voor slecht hoorenden (incl. de geluiden dus).
"The rabbit cries"

"People laugh"

"Donnie screams"

Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24464079
Ik heb hem inmiddels besteld bij cdwow.net, voor 10,99. Niet duur!
  maandag 17 januari 2005 @ 23:27:29 #59
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_24616501
Net de directors cut gezien (met 3d-cover box eromheen) van play.com. Mooie film, goeie sfeer en redelijk goed te volgen, behalve het eind, dat gaat wel erg rap ineens.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_24623892
Ik heb m'n directors cut nog steeds niet binnen. Hoe lang duurt dat ongeveer?
pi_24867938
Ik heb vandaag ook de directors cut maar gekocht, ik kon de normale niet vinden, en van deze stonden er wel 3. Ook met dat mooie 3d hoesje dromheen.

(ook bij van leest voor 16 euro)
pi_24870564
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 13:05 schreef Avalanche.. het volgende:
Ik heb m'n directors cut nog steeds niet binnen. Hoe lang duurt dat ongeveer?
Hopelijk nu toch wel? Anders zou ik maar eens mailen naar cdwow sturen ze een nieuwe.
pi_25194179
kan iemand me hier misschien verder helpen met het boek van Donnie Darko?
Ik wil het graag lezen, maar welk is het nou?
pi_25195217
dus het is gewoon the philophy of time travel?
want er schijnt ook nog een ander boek te zijn...;s
pi_38395471
Morge op Canvas
  woensdag 31 mei 2006 @ 00:34:42 #67
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_38395703
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:22 schreef Erasmusch het volgende:
Morge op Canvas
dan zou ik hem denk voor de 20e keer zien ofzo
pi_38406871
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 00:34 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

dan zou ik hem denk voor de 20e keer zien ofzo
Anders ik wel
  woensdag 31 mei 2006 @ 21:16:45 #69
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_38422121
Voor de teleurgestelde mensen, dont worry, hij begint 22.10, ik sprak net een belg die dat even voor mij heeft uigedokterd

[ Bericht 4% gewijzigd door 7eVeNL op 31-05-2006 21:22:41 ]
pi_38422833
Ik heb hem nu voor de zoveelste keer gezien.. maarre een vraag.

Hij had ontdekt hoe hij moest tijdreizen.. daardoor is hij teruggegaan naar het moment waarop die vliegtuigmotor op z'n kamer valt, zodat hij blij / with happy thoughts dood kan gaan.. niet?
Dus toen hij op het laatst op die berg stond en keek naar die Tornado, of wat het ook was.. daarna ging hij tijdreizen.. = (poort + snel voertuig)

Maar het vliegtuig van z'n moeder.. daar viel de motor vanaf zag je.. en die motor viel op zijn slaapkamer wat eigenlijk in het verleden was gebeurd.

Tekst en uitleg?
pi_38422909
Net gezien op canvas, wat een film
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:00:10 #72
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_38425341
Heb hem ook weer gezien
Blijft een coole film
pi_38429638
idd, het blijft een top film, waarschijnlijk nu voor de 20e keer gezien, maar nu pas viel mij eigenlijk op hoe zeer het geloof van god in deze film mee speelt, ''gods path' enzo, en nog meer verwijzingen in deze film...
pi_38429770
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 00:46 schreef OldJeller het volgende:
Ik heb hem nu voor de zoveelste keer gezien.. maarre een vraag.

Hij had ontdekt hoe hij moest tijdreizen.. daardoor is hij teruggegaan naar het moment waarop die vliegtuigmotor op z'n kamer valt, zodat hij blij / with happy thoughts dood kan gaan.. niet?
Dus toen hij op het laatst op die berg stond en keek naar die Tornado, of wat het ook was.. daarna ging hij tijdreizen.. = (poort + snel voertuig)

Maar het vliegtuig van z'n moeder.. daar viel de motor vanaf zag je.. en die motor viel op zijn slaapkamer wat eigenlijk in het verleden was gebeurd.

Tekst en uitleg?
Door dat donnie zijn leven opofferde, uitgesloten of hij een portaal of geen portaal gebruikt op het eind, bleef iedereen in zijn omgeving verder leven, en zal er nooit een frank the bunny rabbit bestaan, behalve dan op 't halloween feest wat dit keer goed zou moeten verlopen, geen donnie en geen gretchen samen iig, en met deze kennis kan je dus zowat de complete film uitsluiten
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2006 @ 11:06:59 #75
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_38429804
Ik vond er geen reet aan, overschatte film. Butterfly Effect DirCut is stuk beter.
pi_38429856
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:06 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond er geen reet aan, overschatte film. Butterfly Effect DirCut is stuk beter.
The Butterfly effect kan je beter zien als een cheap rip off van Donnie Darko...
kijk de film nog een aantal keer Sunchaser, en je gaat deze film echt wel waarderen
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2006 @ 11:10:06 #77
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_38429910
Ik heb m 2x gezien, maar t boeit me niet. Ik snap niet waarom iedereen zo overdreven lyrisch is.
  donderdag 1 juni 2006 @ 11:14:28 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_38430060
Voor de mensen die hem via internet bestellen: een Nederlandse ondertiteling is geen overbodige luxe. De helft van de tijd versta je z'n zachte gemompel namelijk nauwelijks. Het viel me gisteren sowieso op dat het geluid van de film niet zo goed is. Als de camera weg pant, worden de stemmen ook zachter, en daarna weer harder, dat soort dingen.

Ik vind het een toffe film, maar toch had er veel meer in gezeten. Bijvoorbeeld dat gesprekje dat hij met z'n natuurkunde docent heeft. Op zo'n moment verwachtte je een heel intelligent gesprek over tijdreizen, met dubbele bodems, en krijg je zoiets: "Dat is een act of god" "jamaar tenzij je binnen de kaders van god kunt kijken" "ik mag daar niet verder over praten, dan word ik ontslagen".

Had het van een cultfilm kunnen ombuigen naar een meesterwerk. Duidelijk gemiste kans imo.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_38430245
Meesterfilm. Jammer genoeg is de D.C. wat minder dan de originele cut, die weer perfect was!
  donderdag 1 juni 2006 @ 12:16:00 #80
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_38432083
Rare film, ik heb hem gisteren maar met een oog kunnen kijken dus ik zal hem nog eens moeten zien.
pi_38433938
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[afbeelding]

Ik heb daar zelfs een keer een (verdwaalde) buitenlandse versie zien liggen voor een mooi prijsje (7.99?). Dus met deze hoes;
[afbeelding]
En uiteraard zonder NL-ondertitels was deze.
die van mij heeft ook die hoes
en is gewoon met nederlandse ondertitels?
pi_38434051
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:05 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Door dat donnie zijn leven opofferde, uitgesloten of hij een portaal of geen portaal gebruikt op het eind, bleef iedereen in zijn omgeving verder leven, en zal er nooit een frank the bunny rabbit bestaan, behalve dan op 't halloween feest wat dit keer goed zou moeten verlopen, geen donnie en geen gretchen samen iig, en met deze kennis kan je dus zowat de complete film uitsluiten
aha, just as I thought dus

Weet iemand overigens hoe dat nummer heet dat je hoort als Donny en Gretchen tijdens het halloween feest naar boven gaan samen.. ?
Weet wel welke nummers op de soundtrack staan maar weet niet welke het is, misschien dat iemand het wel zo 1,2,3 weet?
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:39:44 #83
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_38434763
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:10 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb m 2x gezien, maar t boeit me niet. Ik snap niet waarom iedereen zo overdreven lyrisch is.
Dan hoeft er dus ook geen moeite gedaan te worden om 't aan je uit te leggen. Je snapt 't gewoon niet, 'nuff said.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  Redactie Frontpage donderdag 1 juni 2006 @ 13:41:32 #84
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_38434823
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:39 schreef Smots het volgende:

[..]

Dan hoeft er dus ook geen moeite gedaan te worden om 't aan je uit te leggen. Je snapt 't gewoon niet, 'nuff said.

Dus als je DD niet goed vindt snap je m niet?
pi_38434854
Head Over Heels?
pi_38435246
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:42 schreef kamagurka het volgende:
Head Over Heels?
dat nummer hoor je wanneer ze uit de bus stappen en voor het eerst in de school zijn, die meiden van sparkle motion oefenen daar op enzo
pi_38435470
ook maar eens een keertje bekijken.
  donderdag 1 juni 2006 @ 14:04:38 #88
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_38435544
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

dat zei ik niet.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_38435603
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

aha, just as I thought dus

Weet iemand overigens hoe dat nummer heet dat je hoort als Donny en Gretchen tijdens het halloween feest naar boven gaan samen.. ?
Weet wel welke nummers op de soundtrack staan maar weet niet welke het is, misschien dat iemand het wel zo 1,2,3 weet?
kijk hier eens:
http://www.imdb.com/title/tt0246578/fullcredits

ik denk dat je het nummer 'under the milkyway bedoeld
pi_38436781
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:42 schreef kamagurka het volgende:
Head Over Heels?
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:06 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

kijk hier eens:
http://www.imdb.com/title/tt0246578/fullcredits

ik denk dat je het nummer 'under the milkyway bedoeld
Hey bedankt! Maar het was Joy Division - Love will tears us apart!

pi_38440048
Gister ook weer gekeken, heb hem nu al 10x gezien ofzo. Blijft toch een fantastische film
pi_38446473
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

ach, je hebt gewoon een slechte smaak...
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:07:10 #93
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_38473953
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 18:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ach, je hebt gewoon een slechte smaak...
what else is new?
pi_38485775
Vanavond op Ned. 3 om 23:50; The straight story.. Ik ben benieuwd
Sorry als dit te off-topic is
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_38486298
Favoriete film ooit!
Tri State. Tri State. !
  woensdag 7 juni 2006 @ 09:55:10 #96
144896 Gi1337
"Victory is mine!"
pi_38617733
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 20:26 schreef Vampess het volgende:
Vanavond op Ned. 3 om 23:50; The straight story.. Ik ben benieuwd
Sorry als dit te off-topic is
Gaat het over Donnie dan?
"Damn you, vile woman!"
pi_38652352
Heb hem gedownload, dit weekend eens bekijken.
  donderdag 8 juni 2006 @ 12:44:43 #98
105263 Litso
Interlectueel.
pi_38652771
Die lijst met feiten een eind terug in dit topic

Donnie Darko is een van mijn favoriete films ooit, kan er geen genoeg van krijgen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_38660840
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 12:44 schreef Litso het volgende:
Die lijst met feiten een eind terug in dit topic

Donnie Darko is een van mijn favoriete films ooit, kan er geen genoeg van krijgen
Same here!

Ik wacht ook met spanning af op Richard Kelly's nieuwste film, maar ik zie helaas nu al dat hij de regie heeft afgestaan aan Eli Roth

http://www.imdb.com/title/tt0362478/
  donderdag 8 juni 2006 @ 16:26:15 #100
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_38661030
Wat ik mij trouwens afvraag, is het de moeite waard om de directors cut te bekijken? raak je dan niet in de war met het originele verhaal? zijn er mensen hier die de Directors cut hebben gezien?
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:10:42 #101
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_38662801
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:26 schreef 7eVeNL het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, is het de moeite waard om de directors cut te bekijken? raak je dan niet in de war met het originele verhaal? zijn er mensen hier die de Directors cut hebben gezien?
Ik ga de DC niet bekijken naar adviezen op IMDB.. De DC blijkt te veel uit te leggen over wat er precies gebeurd waardoor de "mind fuck" haast verdwijnt.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_38664237
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:26 schreef 7eVeNL het volgende:
Er is wat muziek veranderd omdat ze dat toen niet konden gebruiken vanwege copyright en er zijn een aantal scenes toegevoegd. Het origineel is beter, maar de 3-D hoes van de DC is cool. De DC lijkt gemaakt te zijn voor de domme Amerikanen die te lui zijn om na te denken en alles voorgekauwd willen krijgen, ook beweert Richard Kelly dat ie de film zo bedoeld had.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:01:10 #103
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_38666154
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:57 schreef PDOA het volgende:

[..]

Er is wat muziek veranderd omdat ze dat toen niet konden gebruiken vanwege copyright en er zijn een aantal scenes toegevoegd. Het origineel is beter, maar de 3-D hoes van de DC is cool. De DC lijkt gemaakt te zijn voor de domme Amerikanen die te lui zijn om na te denken en alles voorgekauwd willen krijgen, ook beweert Richard Kelly dat ie de film zo bedoeld had.
Precies daar was ik al bang voor, ik mis dus niets, iig niet de moeite waard om aan te schaffen op DVD dus
pi_38667180
Ik heb de DC, en vind hem gewoon super tof om te hebben . De extra scenes waren het wel waard voor mij, niet voor de extra uitleg, want na wat extra gelul over tangled universes weet je heus niet meer.
Tri State. Tri State. !
pi_41564354
Allereerst wil ik effe kwijt dat ik het een regelrecht kunststukje vind. Heb aardig wat leuke dingen uit de film kunnen halen.

Maar wat ik nog steeds niet begrijp, is waarom Frank (nijntje ) aan het begin van de film Donnie uit z'n slaap haalt. En wat zijn beweegredenen zijn met betrekking tot de opdrachten die hij Donnie geeft?

En in de laatste scene van de film zien we Frank nogmaals, over zijn oog wrijvend. Het oog zit er gewoon nog. Dus blijkbaar is Frank inderdaad door een soort wormhole gereisd, want hij weet dus dat hij ergens in een paralelle dimensie door Donnie wordt neergeschoten. Of is dit puur toeval? Hoe zit dat nou?

Ik zal niet rusten tot ik hier antwoord op heb. Figuurlijk althans
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Redactie Frontpage woensdag 6 september 2006 @ 21:57:00 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41564451
Nog nooit van gehoord, is ook nog niet eerder op FOK! geweest. Is het een superheldenfilm? Soort Ducktales?
pi_41564478
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:57 schreef SunChaser het volgende:
Nog nooit van gehoord, is ook nog niet eerder op FOK! geweest. Is het een superheldenfilm? Soort Ducktales?
Ik stel een vraag. Als je er geen zin in hebt hoef je niet te reageren.
  Redactie Frontpage woensdag 6 september 2006 @ 21:59:44 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41564600
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik stel een vraag. Als je er geen zin in hebt hoef je niet te reageren.
Ik stel ook een vraag. Wat kan die Donnie Darko allemaal? Vliegen? Door muren lopen?
pi_41564684
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:59 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik stel ook een vraag. Wat kan die Donnie Darko allemaal? Vliegen? Door muren lopen?
In de film niet. Wellicht in het boek?
  Redactie Frontpage woensdag 6 september 2006 @ 22:02:43 #110
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41564766
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

In de film niet. Wellicht in het boek?
Ow. Ja ik hou niet zo van lezen. Maar wanneer komt Donnie Darko in de bios?
pi_41564815
Donnie Darko, film!
Maar de vragen die je nu stelt... ik begreep eigenlijk maar de helft, de andere helft is zo vaag. Doet echter niets af aan de -heid van de film.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
  woensdag 6 september 2006 @ 22:05:44 #112
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41564906
Er is al een topic over Donnie Darko, maar ik zal even kort hier antwoorden op je vragen.

In het boek The Filosofy Of Time Travel (bestaat alleen in de film, maar bijvoorbeeld op de Special Edition van de DVD is de inhoud van het boek toegevoegd) wordt uitgelegd hoe het precies in elkaar zit met wormgaten, tijdreizen, en hoe dat kan leiden tot paralelle universa.
De film speelt zich bijna helemaal af in zo'n parallel universum, dat is ontstaan doordat hde vliegtuigmotor in een wormhole komt en terug in de tijd reist. Dit universum zal bestaan vanaf het moment dat de motor in het verleden terechtkomt (begin van de film) tot waar hij vandaan komt (einde, dus waar de motor in de wormhole komt).

In zo'n universum bevinden zich een aantal belangrijke personen. Donnie is de persoon die kan zorgen dat het paralelle universum ongedaan gemaakt kan worden. Frank heeft de rol van begeleider van Donnie, en is volgens de uitleg van het boek (weet ik niet precies meer) een soort spiegeling van de 'echte' Frank (uit het gewone universum) , maar niet hem zelf.
Ook Roberta Sparrow en Gretchen zijn begeleiders van Donnie, maar op andere manieren.

Donnie reist dus vlak voor het einde van het universum terug in dezelfde wormhole als de vliegtuigmotor, en laat zichzelf vermoorden zodat het paralelle universum niet zal ontstaan.
pi_41565169
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:05 schreef Litso het volgende:
Er is al een topic over Donnie Darko, maar ik zal even kort hier antwoorden op je vragen.

In het boek The Filosofy Of Time Travel (bestaat alleen in de film, maar bijvoorbeeld op de Special Edition van de DVD is de inhoud van het boek toegevoegd) wordt uitgelegd hoe het precies in elkaar zit met wormgaten, tijdreizen, en hoe dat kan leiden tot paralelle universa.
De film speelt zich bijna helemaal af in zo'n parallel universum, dat is ontstaan doordat hde vliegtuigmotor in een wormhole komt en terug in de tijd reist. Dit universum zal bestaan vanaf het moment dat de motor in het verleden terechtkomt (begin van de film) tot waar hij vandaan komt (einde, dus waar de motor in de wormhole komt).
In zo'n universum bevinden zich een aantal belangrijke personen. Donnie is de persoon die kan zorgen dat het paralelle universum ongedaan gemaakt kan worden. Frank heeft de rol van begeleider van Donnie, en is volgens de uitleg van het boek (weet ik niet precies meer) een soort spiegeling van de 'echte' Frank (uit het gewone universum) , maar niet hem zelf.
Ook Roberta Sparrow en Gretchen zijn begeleiders van Donnie, maar op andere manieren.
Ja, viel me pas na een paar keer op dat Roberta Sparrow degene is die ervoor zorgt dat Frank (oogschot-Frank zeg maar) over Gretchen heen rijdt.

Hoe maakt Donnie het parallele universum dan ongedaan? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Welke gebeurtenissen zijn nu zo belangrijk? Is het de vliegreis die zijn moeder en zusje maken? Maar waar kwam dan die vliegtuigmotor vandaan?

Tering...

Edit: je edit maakt al wat goed... wou nog posten dat me de laatste keer opviel dat Donnie ook door een wormhole reist vlak voor de ontknoping.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:12:21 #114
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41565223
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, viel me pas na een paar keer op dat Roberta Sparrow degene is die ervoor zorgt dat Frank (oogschot-Frank zeg maar) over Gretchen heen rijdt.

Hoe maakt Donnie het parallele universum dan ongedaan? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Welke gebeurtenissen zijn nu zo belangrijk? Is het de vliegreis die zijn moeder en zusje maken? Maar waar kwam dan die vliegtuigmotor vandaan?

Tering...
Ja, dat is het enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is... hoe Donnie zorgt dat het universum niet zal onstaan door te zorgen dat hij doodgaat.

Maar ondertussen lees ik http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy_of_Time_Travel even, interessant leesvoer iig
  woensdag 6 september 2006 @ 22:12:21 #115
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_41565224
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_41565300
Had op wikipedia al gelezen, maar The Philosophy of Time Travel op de officiele site nog niet. Moet ik maar even gaan doen dus.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:17:05 #117
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41565475
quote:
Meer leesvoer inderdaad, maar wel allebei dicht
  woensdag 6 september 2006 @ 22:23:54 #118
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41565833
Ahaa. Als je de interpretatie van de regisseur leest komt er dit uit:
Donnie is degene die het paralelle universum moet afsluiten. Doet hij dat niet, dan zal bij het eindigen van dat universum ook het 'normale' universum vernietigd worden. Hij kan het universum alleen beëindigen door te sterven door het object dat in de tijd heeft gereisd.
Hiervoor moet hij dus eenmaal door het paralelle universum leven, zoals hij in de film ook doet, en vervolgens sterven door de vliegtuigmotor, wat hij doet door terug in de tijd te reizen. Voila, universum gered.
pi_41580747
You go, Donnie!

Maar had ie niet gewoon in het normale universum kunnen sterven dan?
  donderdag 7 september 2006 @ 14:21:58 #120
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_41583428
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
You go, Donnie!

Maar had ie niet gewoon in het normale universum kunnen sterven dan?
Dan was het een hele korte film geweest.
Nothing is real and nothing to get hung about
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:03:32 #121
8898 Darklight
pi_45532215
Vanavond komt die op tv
Ned3, 20.30
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:40:17 #122
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45540883
Nog maar weer een keertje kijken dan.
pi_45542387
Verleidelijk om toch maar weer te gaan kijken....
pi_45542869
En de reden waaróm hij dat doet is dat hij Gretchen wil redden. Iets met liefde enzo.

Dat is althans mijn interpretatie.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 20:36:16 #125
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45542973
Volgens mij doet ie het om het 'normale' universum te redden.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_45545450
De muziek blijft fantastisch (gekozen)
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:00:31 #127
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45545478
De muziek (en daarbij automatisch het heerlijke, mysterieuze jaren '80 sfeertje) is een van de elementen die deze film zo bijzonder maakt idd
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:27:30 #128
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_45546187
Fantastische film.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_45546615
Hm, het loont soms toch wel om een flim te kijken waar je nog nooit van gehoord hebt en totaal niks van af weet...

Mooie film.
pi_45547030
Ik heb vanavond slechts stukjes gezien, maar de gehele film al twee keer eerder. Ik vind het werkelijk een prachtige film. Vooral ook de muziek erbij.
  zondag 21 januari 2007 @ 02:37:18 #131
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_45551218
je kan ook overdrijven zeg, zo goed was ie ook weer niet..
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_45551233
Dan heb je niet goed gekeken

pi_45551772
quote:
Op zondag 21 januari 2007 02:38 schreef kinky_queen het volgende:
Dan heb je niet goed gekeken

amen.
Tri State. Tri State. !
pi_45555896
Gisteren gekeken: ik heb volgens mij nog nooit zo'n groot WTF-gevoel gehad na een film.

Nu ik er een tijdje over heb nagedacht denk ik dat Frank het konijn niet de echte Frank was. Hij lijkt een soort boodschapper te zijn.

Wat ik wel vaag vond was de laatste scene met Gretchen die naar een voor haar wildvreemde vrouw zwaait, en dat Donnie's moeder dan terug zwaait. Of zouden zij allebei doen alsof ze elkaar niet kennen?
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_45556116
Hij zit nog ingewikkelder in elkaar dan je vermoed als je hem de eerste keer ziet. Op Wikipedia wordt het allemaal precies uitgelegd. Het is vrij technisch eigenlijk. Misschien moet je het ook niet lezen maar je gewoon blijven afvragen hoe het in elkaar zit.
  Redactie Frontpage zondag 21 januari 2007 @ 13:09:38 #136
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45556355
Grappig dat er steeds weer wordt gezegd dat je m niet snapt als je er niks aan vindt
pi_45556510
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:09 schreef SunChaser het volgende:
Grappig dat er steeds weer wordt gezegd dat je m niet snapt als je er niks aan vindt
De mensen die hem snappen na de eerste keer zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Als ze er niks aan vinden komt het niet daardoor waarschijnlijk. Wel omdat ze een slechte smaak hebben.
  zondag 21 januari 2007 @ 13:40:30 #138
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_45557378
quote:
Sean Smith: Beer and pussy. That's all I need.
Ronald Fisher: Well we gotta find ourselves a Smurfette.
Sean Smith: Smurfette?
Ronald Fisher: Mmm-hmm [gulps beer]. Not some like tight-ass Middlesex chick, y'know? Like this cute little blonde that'll get down and dirty with the guys. Like Smurfette does.
Sean Smith: [Nods Agreement] Hmm.
Donnie: Smurfette doesn't fuck.
Ronald Fisher: That's bullshit. Smurfette fucks all the other Smurfs. Why do you think Papa Smurf made her? It's because all the other Smurfs were getting too horny.
Sean Smith: No, no, no, not Vanity. I heard he was a homosexual.
Ronald Fisher: Okay well you know what then, she fucks them while Vanity watches, okay?
Sean Smith: Well what about Papa Smurf? I mean, he must get into all the action.
Ronald Fisher: Yeah. What he does: He films the gangbang, later on...he beats off to the tape.
Donnie: [earnestly] First of all: Papa Smurf didn't create Smurfette - Gargamel did! She was sent in as Gargamel's evil spy with the intention of destroying the Smurf village. But the overwhelming goodness of the Smurf way of life transformed her. And as for the whole gangbang scenario - Huh! I - it just couldn't happen. Smurfs are asexual, th-they don't even have...reproductive organs under those little...white...pants. That's what's so illogical, y'know, about being a Smurf. Y'know what's the point of living... if you don't have a dick?
Sean Smith: [sighs] Dammit Donnie wh-why you gotta get so smart on us?
  zondag 21 januari 2007 @ 14:16:39 #139
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_45558613
hmm binnenkort maar nog een keer kijken dan..
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:02:08 #140
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45560135
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:55 schreef bladibladibla het volgende:
Gisteren gekeken: ik heb volgens mij nog nooit zo'n groot WTF-gevoel gehad na een film.

Nu ik er een tijdje over heb nagedacht denk ik dat Frank het konijn niet de echte Frank was. Hij lijkt een soort boodschapper te zijn.

Wat ik wel vaag vond was de laatste scene met Gretchen die naar een voor haar wildvreemde vrouw zwaait, en dat Donnie's moeder dan terug zwaait. Of zouden zij allebei doen alsof ze elkaar niet kennen?
Op het einde zijn ze weer terug in de tijd, waar Donnie en Gretchen elkaar nog niet kennen, dus die moeder kan ze ook niet kennen. Toch hebben ze een beetje het idee dat ze elkaar ergens van kennen, net als dat iedereen op de nacht dat Donnie doodgaat zonder het van hem of elkaar te weten allemaal even wakker schrikken, en Frank zelfs aan zijn oog voelt.
  Redactie Frontpage zondag 21 januari 2007 @ 15:21:38 #141
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45560819
Wat een sukkkel dat die Donnie zich opoffert.
pi_45561673
edit..

[ Bericht 92% gewijzigd door Toffe_Ellende op 21-01-2007 18:06:20 ]
  zondag 21 januari 2007 @ 15:51:49 #143
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45561982
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Litso het volgende:

[..]

Toch hebben ze een beetje het idee dat ze elkaar ergens van kennen, net als dat iedereen op de nacht dat Donnie doodgaat zonder het van hem of elkaar te weten allemaal even wakker schrikken, en Frank zelfs aan zijn oog voelt.
Dat komt omdat iedereen terugkeert van hun 'avonturen' in The Tangent Universe
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 21 januari 2007 @ 16:06:59 #144
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_45562277
Toffe film
  zondag 21 januari 2007 @ 16:44:20 #145
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45563570
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:51 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Dat komt omdat iedereen terugkeert van hun 'avonturen' in The Tangent Universe
Dat ook ja, maar zij zijn zich allemaal niet bewust van het hele Tangent Universe enzo.
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:21 schreef SunChaser het volgende:
Wat een sukkkel dat die Donnie zich opoffert.
Noem het een sukkel of een held, hij redt mooi wel de hele wereld van zijn ondergang.
  zondag 21 januari 2007 @ 17:16:01 #146
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45564559
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:44 schreef Litso het volgende:

[..]

Dat ook ja, maar zij zijn zich allemaal niet bewust van het hele Tangent Universe enzo.
[..]
Nee zeker niet, deels bewust... vandaar ook de wtf?-reacties Ze weten dat er iets 'groots' gebeurt is.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_45565504
Gave vage film, had hem eerder dit jaar gezien maar snapte het niet helemaal. Er is volgens mij een of andere Donnie Darko site maar die is nog vager dan de film zelf.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:26:32 #148
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45566511
quote:
Op zondag 21 januari 2007 17:16 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Nee zeker niet, deels bewust... vandaar ook de wtf?-reacties Ze weten dat er iets 'groots' gebeurt is.
Mjah, volgens mij hebben sommigen wel door dat er 'iets' gebeurt, iets groots, maar niet wat. De enigen die van de Tangent Universe enzo weten zijn Donnie en 'Grandma Death'. Volgens mij is dat ze allemaal zo wakker worden en dat Gretchen Donnies moeder herkent een bijproduct van de Tangent Universe, maar weten ze zelf niet precies wát er aan de hand is.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:28:37 #149
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45566568
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:26 schreef Litso het volgende:

[..]

Mjah, volgens mij hebben sommigen wel door dat er 'iets' gebeurt, iets groots, maar niet wat. De enigen die van de Tangent Universe enzo weten zijn Donnie en 'Grandma Death'. Volgens mij is dat ze allemaal zo wakker worden en dat Gretchen Donnies moeder herkent een bijproduct van de Tangent Universe, maar weten ze zelf niet precies wát er aan de hand is.
Precies wat ik ook bedoel idd.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_45567256
Ik kan me niet helemaal meer herinneren hoe de film ging maar was het niet zo dat Donnie Darko hallucinaties kreeg dat hij daardoor telkens dat konijn zag of zit ik er helemaal naast?
  zondag 21 januari 2007 @ 18:51:50 #151
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_45567300
Ja , Donnie Darko is toch 1 van de allerbeste en meest boeiende film die er is , hij staat ook erg hoog op mn lijstje.
And there are still no americans in Bagdad !!
  zondag 21 januari 2007 @ 18:54:09 #152
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45567391
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:50 schreef persoon14362 het volgende:
Ik kan me niet helemaal meer herinneren hoe de film ging maar was het niet zo dat Donnie Darko hallucinaties kreeg dat hij daardoor telkens dat konijn zag of zit ik er helemaal naast?
Nouja, dat is dus erg open voor interpretatie, maar de theorie die het meest wordt aangehangen is dat hij niet gek is, en dat konijn een boodschapper is die zorgt dat hij het paralelle universum tot een goed einde brengt (zie ook de wikipedia-link een eindje naar boven) en daarmee de wereld redt.
pi_45567486
Dat is de visie de regisseur zeg maar...
  zondag 21 januari 2007 @ 19:00:33 #154
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45567605
Interessant detail die alleen terug te vinden is op de directors cut: De medicatie die Donnie krijgt zijn placebo
quote:
as extra footage from the DVD release of the film shows, he may not have been so ill after all: Kelly had previously included a scene revealing that the medication Donnie was taking to make him better was a placebo
Cop killer
Kill them, cop killer
  Redactie Frontpage zondag 21 januari 2007 @ 19:03:07 #155
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45567677
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:54 schreef Litso het volgende:

[..]

Nouja, dat is dus erg open voor interpretatie, maar de theorie die het meest wordt aangehangen is dat hij niet gek is, en dat konijn een boodschapper is die zorgt dat hij het paralelle universum tot een goed einde brengt (zie ook de wikipedia-link een eindje naar boven) en daarmee de wereld redt.
Oftewel: whatever
  zondag 21 januari 2007 @ 19:05:58 #156
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45567746
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat is de visie de regisseur zeg maar...
Idd, en ongetwijfeld daarom ook de meest aangehangen
Maar er zijn ook veel mensen die vergelijkingen met het Christendom trekken enzo, of weer andere theorieën over hebben.
  zondag 21 januari 2007 @ 19:06:22 #157
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_45567770
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:44 schreef Litso het volgende:

[..]

[..]

Noem het een sukkel of een held, hij redt mooi wel de hele wereld van zijn ondergang.
Hoezo de hele wereld?
Toch alleen z'n vriendinnetje en nog een paar?
  zondag 21 januari 2007 @ 19:07:35 #158
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45567812
quote:
Op zondag 21 januari 2007 19:06 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Hoezo de hele wereld?
Toch alleen z'n vriendinnetje en nog een paar?
zie ook een eindje terug:
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:23 schreef Litso het volgende:
Ahaa. Als je de interpretatie van de regisseur leest komt er dit uit:
Donnie is degene die het paralelle universum moet afsluiten. Doet hij dat niet, dan zal bij het eindigen van dat universum ook het 'normale' universum vernietigd worden. Hij kan het universum alleen beëindigen door te sterven door het object dat in de tijd heeft gereisd.
Hiervoor moet hij dus eenmaal door het paralelle universum leven, zoals hij in de film ook doet, en vervolgens sterven door de vliegtuigmotor, wat hij doet door terug in de tijd te reizen. Voila, universum gered.
pi_45567850
Na meerdere keren deze film te hebben gezien, begreep ik hem pas. Het is een van mijn favorieten geworden.
  zondag 21 januari 2007 @ 19:10:25 #160
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45567895
Dit is een aanrader om ff door te lezen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy_of_Time_Travel
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_45572908
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Litso het volgende:

[..]

Op het einde zijn ze weer terug in de tijd, waar Donnie en Gretchen elkaar nog niet kennen, dus die moeder kan ze ook niet kennen. Toch hebben ze een beetje het idee dat ze elkaar ergens van kennen,
Ik had helemaal niet het idee dat dat zwaaien iets van herkenning was... Maar meerdere mensen zeggen dat hier geloof ik? Ik dacht ze zwaait gewoon als steun, omdat ze weet dat de zoon van die moeder is overleden, zo dacht ik t...
pi_45573141
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:58 schreef Piepje het volgende:

[..]

Ik had helemaal niet het idee dat dat zwaaien iets van herkenning was... Maar meerdere mensen zeggen dat hier geloof ik? Ik dacht ze zwaait gewoon als steun, omdat ze weet dat de zoon van die moeder is overleden, zo dacht ik t...
Ja, dat lijkt mij toch ook.
  maandag 22 januari 2007 @ 12:11:37 #163
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45574788
Ik denk dat jet moet opvatten als een soort hint dat er herkenning is. Of dat zo is of niet ligt aan de eigen interpretatie.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:32:18 #164
105263 Litso
Interlectueel.
pi_45579145
Zo interpreteer ik het in elk geval
Daarom is de film ook zo gaaf, je kan 'm op zoveel manieren opvatten.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:07:53 #165
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45734521
Pas gezien, overweldigende film, zeg!
Ik wil hem nu aanschaffen en ik wil de DVD-versie met de meeste extra's en het liefst de director's cut + de originele versie, welke DVD raden jullie me aan?

Nog wat vraagjes:
SPOILER
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:09:55 #166
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45734591
Dan raad ik je zeker de Directors Cut aan. (ik heb zelf de UK Import, weet niet of die verschilt van de NL versie, als die er al is) De extra scenes voegen IMHO veel toe en veel leuke interviews + een Engelse docu over D.D.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:10:44 #167
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45734614
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:09 schreef HAL9000S het volgende:
Dan raad ik je zeker de Directors Cut aan. (ik heb zelf de UK Import, weet niet of die verschilt van de NL versie, als die er al is) De extra scenes voegen IMHO veel toe en veel leuke interviews + een Engelse docu over D.D.
Zit daar ook de normale versie op? Dus zonder de extra scenes die eruit zijn geknipt?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:11:33 #168
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45734655
Neen, (gelukkig) niet.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:12:32 #169
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45734706
Hmmm, ik wil ook weten hoe hij aanvankelijk is vertoond namelijk...
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:14:15 #170
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45734785
Geen idee of er ook een versie is met de normale + directors cut versie... Er was wel een versie waar de deleted scenes los, als extra op de DVD stonden maar dat vind ik persoonlijk wat waardeloos.
Cop killer
Kill them, cop killer
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:42:25 #171
8898 Darklight
pi_54646678
Up
Morgen komt die op tv, BBC2 om 22.30
  vrijdag 16 november 2007 @ 11:44:17 #172
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54646746
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:42 schreef Darklight het volgende:
Up
Dank u ZEER voor deze mededeling!
  vrijdag 16 november 2007 @ 13:12:32 #173
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54648714
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:42 schreef Darklight het volgende:
Up
Ik had het er gister nog over dat ik 'm weer eens moet zien
Jammer dat ik geen tv heb, maar de dvd heb ik nog wel in huis
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:14 schreef HAL9000S het volgende:
Geen idee of er ook een versie is met de normale + directors cut versie... Er was wel een versie waar de deleted scenes los, als extra op de DVD stonden maar dat vind ik persoonlijk wat waardeloos.

Die heb ik ja
Ben 'm nu eenmaal zo gewend, maar de volledige DC zou ik ook nog wel willen.
  zondag 18 november 2007 @ 15:43:45 #174
8898 Darklight
pi_54694980
gister weer gezien, blijft cool
Ook die jaren 80 sfeer, en de verwijzingen naar andere films(Evil Dead, ET) en natuurlijk de muziek blijven goed

Ik heb ook de DC, met zo'n 3d plaatje op de voorkant
De muziek is op bepaalde momenten anders, vind dat beter als in de normale versie
  zondag 18 november 2007 @ 15:55:57 #175
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54695263
Heerlijk om dit keer bijna alles te kunnen begrijpen, alle stukjes vielen op hun plaats bij deze tweede bezichtiging. Ik vind hem nu nog beter.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 22:03:56 #176
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58583915
quote:
Donnie Darko sequel S. Darko starts shooting May 18

UK-based sales company Velvet Octopus will be launching sales in Cannes for S. Darko, billed as the sequel to the 2001 cult hit Donnie Darko. Fox has already taken North American rights.

Daviegh Chase reprises her role as Donnie's younger sister. The cast for S. Darko also includes Ed Westwick (Son Of Rambow, Gossip Girl), Briana Evigan (Step Up 2) and Justin Chatwin (Dragon Ball).

Ash Shah's Silver Nitrate and Newmarket Capital are producing. Los Angeles-based Chris Fisher, who previously made Nightstalker and Rampage: The Hillside Strangler Murders, will direct. The budget is pegged around $10m.

The story picks up seven years after the first film (and Donnie's death) when little sister Samantha Darko and her best friend Corey are now 18 and on a roadtrip to Los Angeles when they are plagued by bizarre visions.

Fisher said in a statement: "I am a great admirer of Richard Kelly's film and hope to create a similar world of blurred fantasy and reality."

Producers have spoken to Richard Kelly about the project but he is not involved in any official capacity at this stage.

Simon Crowe of Velvet Octopus added: "I think there is a new generation of cinema-goers who will be very excited to see this film."

Crowe quipped to ScreenDaily: "Donnie's not in [the new film] but there are meteorites and rabbits."

The project starts shooting May 18.
Ik weet niet of het waar is of gewoon een wild gerucht.

Ik weet wel dat ik het eerder dan vind.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 00:04:46 #178
105263 Litso
Interlectueel.
pi_58586728
Ach, andere regisseur, andere cast, ze prutsen maar lekker aan.
Wie weet wordt het een leuke hommage aan het origineel, en anders raakt ie vanzelf weer in de vergetelheid
  zaterdag 10 mei 2008 @ 01:00:58 #179
130755 Kinga
versier hier
pi_58587814
Ik las het net ook van die sequel....heb echt zoiets van NEEEEEEE

Waarom kunnen die amerikanen nooit eens een goeie film met rust laten... altijd met die kut vervolgfilms
pi_58590650
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
  zaterdag 10 mei 2008 @ 14:49:04 #181
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_58594076
...

Trouwens er was ook zo'n film die me een beetje aan DD deed denken: beetje tijdreizen en bizarre gebeurtenissen en dit alles met één van die gasten van American Pie in de hoofdrol? Ben de titel vergeten?
pi_58598494
Butterfly Effect?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 20:58:06 #183
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_58599684
Nope een recentere film. Ik ga eens zoeken..
pi_58599807
Southland Tales http://www.imdb.com/title/tt0405336/
van dezelfde maker als Donnie Darko, echt vreemde en bizarre film
pi_58599820
Aan de ene kant vind ik het behoorlijk kut, aan de andere kant ben ik wel heel benieuwd...
pi_58600255
Mijn verwachtingen zijn niet al te hoog, maar ik ben wel benieuwd of het wat wordt.
pi_58604619
Ik vond deze film dus echt niks
  zondag 11 mei 2008 @ 13:58:12 #188
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_58608933
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:03 schreef bob1234 het volgende:
Die is het
pi_58635999
Blijft een van m'n favo films.

Zit nu toevallig ook met m'n Frank the Rabbit shirtje aan
pi_58647750
Ik moet hem nog altijd eens zien, komt er maar niet van
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:29:31 #191
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_58710104
quote:
Hopelijk wel de moeite waard. Zal eens kijken of ik 'm vanavond ergens kan vinden.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:23:23 #193
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 27 mei 2008 @ 22:48:15 #194
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_58952335
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik weet niet of het waar is of gewoon een wild gerucht.

Ik weet wel dat ik het eerder dan vind.

Wat is het toch dat die geldwolven in Hollywood het principe van afgerond verhaal niet kunnen bevatten?
pi_58952584
quote:
Verschrikkelijke film. Hoe geniaal ik Donnie Darko ook vond, dit was echt vreselijk. Lang geleden dat ik me echt heb geergerd aan een film.
Nee.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:45:00 #196
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_60426314
Donnie Darko, vanavond op RTL 7, 20:30.

Ik vind 't maar een enge film, maar blijf kijken..
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_60427031
Blijft een goede film vind ik, denk dat ik het laatste uur nog een keer kijk dat konijn vind ik zo vet he. Maar sowieso blijft een ingewikkelde film waarin je telkens nieuwe dingen ontdekt.
pi_60427060
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:45 schreef Oxymoron het volgende:
Donnie Darko, vanavond op RTL 7, 20:30.

Ik vind 't maar een enge film, maar blijf kijken..
Een enge film zegt ze .
pi_60427224
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:45 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vind 't maar een matige film
pi_60427255
Achja of ik snap het niet?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 20:58:00 #201
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60428106
Wordt het nog leuk? Ik zit nu bijna een half uur te kijken, maar we vinden er hier nog echt totaal niets aan. Het boeit echt voor geen meter.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60428137
idd heb het ook al uitgezet.
pi_60428423
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 20:58 schreef scanman01 het volgende:
Wordt het nog leuk? Ik zit nu bijna een half uur te kijken, maar we vinden er hier nog echt totaal niets aan. Het boeit echt voor geen meter.
Ik vraag me precies hetzelfde af..
pi_60428550
Hmmm ik vind de film hoe langer je kijkt steeds beter worden. Straks als het
SPOILER
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:19:15 #205
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_60428581
Ik vind dit echt een supergoede film, prachtig ook die jaren 80 sfeer.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_60428615
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:19 schreef Bellatrix het volgende:
Ik vind dit echt een supergoede film
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:22:44 #207
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_60428665
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:21 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Wat is er?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_60428718
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:22 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Wat is er?
Niks. Het is trouwens op RTL7 he
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:26:34 #209
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_60428742
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:25 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Niks. Het is trouwens op RTL7 he
Ja, ik ben aan het kijken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:26:40 #210
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60428745
Nu bijna een uur aan de gang, maar het wordt steeds beroerder. Die dialoog over de smurfen was wel grappig, maar dat was dan ook het enige pluspuntje aan deze draak van een film. Is het een schoolproject van een stel studenten ofzo
pi_60428749
Oh
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:30:08 #212
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_60428825
Verdomme! Tyfus kut hoeren RTL7 met hun tyfus reclame, precies op een moment dat het net leuk begint te worden. En dan vragen ze zich af waarom men steeds meer films download.

Dit is overigens een fantastische film, kijk hem nou maar gewoon af, en trek dan je conclusies over de film. Een film die je vervolgens met plezier nog een keer overkijkt om de elementen die je nu niet opvallen een tweede keer te begrijpen en beter te waarderen.

Maar goed, KUT RTL7, kijk je hem voor het eerst, had je hem beter zonder reclames kunnen kijken om goed in de sfeer te blijven.
pi_60428850
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:30 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Dit is overigens een fantastische film, kijk hem nou maar gewoon af, en trek dan je conclusies over de film.
Heb het een jaar geleden al gezien.
pi_60428867
Inderdaad, kijk hem gewoon af.
En zit niet bij voorbaat als de haatsmurf op de bank.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:32:02 #215
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_60428874
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Heb het een jaar geleden al gezien.
En dan ga je hem nog een keer kijken terwijl je er toen al niks aan vond.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:33:18 #216
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60428902
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:30 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Dit is overigens een fantastische film, kijk hem nou maar gewoon af, en trek dan je conclusies over de film. Een film die je vervolgens met plezier nog een keer overkijkt om de elementen die je nu niet opvallen een tweede keer te begrijpen en beter te waarderen.
Een film die me al een uur voor geen meter boeit kan in geen 100 jaar nog een fantastische film worden. Hooguit niet zo beroerd als ik een uur lang dacht. Een fantastische film is vanaf de eerste minuut boeiend.
pi_60428922
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:32 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

En dan ga je hem nog een keer kijken terwijl je er toen al niks aan vond.
Zeg net toch dat ik het binnen een half uur al weer niks vond
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:34:10 #218
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60428931
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef OldJeller het volgende:
Inderdaad, kijk hem gewoon af.
En zit niet bij voorbaat als de haatsmurf op de bank.
Ik ging kijken omdat het volgens IMDB een topfilm is, dus met enkel en alleen positieve verwachtingen.
Geen enkel personage in de film is ook maar enigszins boeiend tot nu toe en die paashaas is zo weggelopen uit sesamstraat.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:34:36 #219
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_60428937
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:33 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Een film die me al een uur voor geen meter boeit kan in geen 100 jaar nog een fantastische film worden. Hooguit niet zo beroerd als ik een uur lang dacht. Een fantastische film is vanaf de eerste minuut boeiend.
Allemaal relatief, ik vind hem fantastisch jij niet, punt. Ga je iets anders kijken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:35:41 #220
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60428967
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Allemaal relatief, ik vind hem fantastisch jij niet, punt. Ga je iets anders kijken.
Nee, ik wil het afzien omdat ik toch wil weten waarom die film zo hoog scoort.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 21:37:13 #221
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_60428992
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:35 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Bikkel, veel plezier allemaal, ik ga weer verder kijken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:06:46 #222
196697 Heathen.
Its No Game
pi_60429802
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 21:35 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Je moet het toch met een ander stel ogen zien denk ik. Misschien ben je te gericht bezig met het blockbuster effect.
pi_60430023
Waarom heb ik hem net op dvd bekeken? Ik wist niet eens dat deze film op RTL7 was. Anyway het is echt een toffe film
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:35:42 #224
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60430629
Nog 10 minuten te gaan en ik krijg neigingen de tv uit het raam te gooien van ellende.
Ik kan wel concluderen dat deze film gewoon niet aan mij besteed is. Ik had vanavond ook One flew over the cuckoo's nest kunnen kijken. Dat had ik veel beter kunnen doen (die heb ik al een aantal keren eerder gezien).
pi_60430793
Here's Johnny! Zet dan the Shining op
pi_60430912
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:35 schreef scanman01 het volgende:
Nog 10 minuten te gaan en ik krijg neigingen de tv uit het raam te gooien van ellende.
Ik kan wel concluderen dat deze film gewoon niet aan mij besteed is. Ik had vanavond ook One flew over the cuckoo's nest kunnen kijken. Dat had ik veel beter kunnen doen (die heb ik al een aantal keren eerder gezien).

Ah, dat is jammer. Maar goed, dat kan.
Maar volgens mij ging je deze film ook kijken met hoge verwachtingen en in het begin vond je de film maar niks en kwam dit negatieve ook naar de voorgrond.
Dit is meer een film die je gewoon met neutraal gevoel moet kijken, geen verwachtingen.. op je af laat komen en dan op het eind zit je best wel te denken.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:53:53 #227
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_60431226
Ik heb 'm op dvd en kan 'm niet vaak genoeg zien, hahah. Dat sfeertje is gewoon prachtig en dat hele idee mbt tot tijdreizen en of Donnie nu wel of niet schizofreen is.
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
  dinsdag 29 juli 2008 @ 22:56:38 #228
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_60431304
Mad World.
pi_60431420
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:35 schreef scanman01 het volgende:
Die vond ik ook tegen vallen. Vooral omdat die op nr 8 staat op IMDB.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:04:13 #230
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60431505
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:01 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Die vond ik ook tegen vallen. Vooral omdat die op nr 8 staat op IMDB.
Wat mij betreft moet die op 1 staan, maar ja.. In dit topic is duidelijk dat smaken verschillen
pi_60431525
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 22:53 schreef De_Dorstige het volgende:
Dat sfeertje is gewoon prachtig
Inderdaad, die sfeer.
Kan alleen niet zo 123 beschrijven wat er nou zo mooi aan die sfeer is.
pi_60431589
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:04 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat mij betreft moet die op 1 staan, maar ja.. In dit topic is duidelijk dat smaken verschillen

dinsdag 29 juli 2008 @ 23:08:29 #233
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_60431632
Wat een vette film, gek genoeg nog nooit gezien. Ik moet hem duidelijk wat vaker zien voordat ik alle lijnen een beetje ga begrijpen .
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:08:38 #234
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60431638
Het einde is wel enigszins verrassend trouwens. Dat zet je wel een het denken. Helaas is dat niet genoeg om het een film te maken die de moeite van het zien waard is, wat mij betreft.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:09:15 #235
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60431661
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alle films van Tarantino moeten ook ritueel verbrand worden
pi_60431671
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:08 schreef scanman01 het volgende:
Het einde is wel enigszins verrassend trouwens. Dat zet je wel een het denken. Helaas is dat niet genoeg om het een film te maken die de moeite van het zien waard is, wat mij betreft.
Ik denk nog steeds dat als je zonder enige verwachting die film ging kijken en het allemaal op je af liet komen, dat je het een stuk positiever achteraf ontving.
pi_60431683
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:09 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Alle films van Tarantino moeten ook ritueel verbrand worden
Hoe wil je dat doen?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:10:34 #238
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_60431698
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:04 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Inderdaad, die sfeer.
Kan alleen niet zo 123 beschrijven wat er nou zo mooi aan die sfeer is.
Dat surrealistische constant, hoe mooi ja
Ik moet nog even bijkomen..
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:11:54 #239
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_60431737
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:09 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat als je zonder enige verwachting die film ging kijken en het allemaal op je af liet komen, dat je het een stuk positiever achteraf ontving.
Niet iedereen kan zulke films waarderen. Maar zo is het met alles.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:13:12 #240
8369 speknek
Another day another slay
pi_60431769
Hmm, dit is de tweede keer dat ik hem gezien heb. De eerste keer naar aanleiding van alle rave-verhalen hem op dvd gekocht, maar zonder ondertiteling. Met ondertitels (en volgens mij heeft rtl7 het geluid harder gezet, je hoorde het ruisen in stille scenes) valt het niet zo op, maar er wordt de hele film lang gemompeld; niet alleen het acteren is ingetogen. Dat, samen met de veel te hoge verwachtingen, zorgde ervoor dat ik hem behoorlijk vond tegenvallen.

Nu ik hem nog een keer gezien heb, en weet wat ik kon verwachten, vond ik hem eigenlijk best wel goed. Het is toch gewoon een heel ander soort film dan, tja, alle andere films.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:14:48 #241
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60431807
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:10 schreef Boeman het volgende:

Ik moet nog even bijkomen..
Ik ook, maar om een andere reden dan jij denk ik...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:15:49 #242
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60431830
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:10 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Hoe wil je dat doen?
Gewoon de fik erin

Nee, ik kom ook niet door 'Pulp fiction' heen, ook een film waar iedereen op fok mee lijkt te dwepen.
pi_60431854
mensen die mean creek wel eens hebben gezien? dat vind ik een nog net iets betere film dan donnie darko
pi_60431979
Ik vond 'm nu ook een stuk beter dan een paar jaar geleden toen ik met te hoge verwachtingen ging kijken. Heb wel het eerste uur gemist maar ik zat er toch helemaal 'in' (klote met die films op tv is ook dat je de laatste scene niet rustig op je in kan laten werken omdat er meteen weer reclame doorheen knalt )
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:22:22 #245
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_60431996
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:16 schreef Bleekmiddel het volgende:
mensen die mean creek wel eens hebben gezien? dat vind ik een nog net iets betere film dan donnie darko
Mooie film, maar waar haal je de vergelijking tussen de 2 vandaan?
pi_60432110
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:22 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Mooie film, maar waar haal je de vergelijking tussen de 2 vandaan?
ik vind die 2 films erg mooi. in hetzelfde rijtje vind ik american beauty ook wel er bij horen. dat soort films trekt mij wel. misschien komt het door menselijke problemen?
pi_60432462
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:15 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Gewoon de fik erin

Nee, ik kom ook niet door 'Pulp fiction' heen, ook een film waar iedereen op fok mee lijkt te dwepen.
Die vind ik ook minder.

Reservoir Dogs
pi_60432508
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:27 schreef Bleekmiddel het volgende:

[..]

ik vind die 2 films erg mooi. in hetzelfde rijtje vind ik american beauty ook wel er bij horen. dat soort films trekt mij wel. misschien komt het door menselijke problemen?
Ook een film waar je achteraf bij nadenkt en wellicht iets voor je dan is: The Fountain.
pi_60440132
Wat was het voor rare versie op tv? Was dit nou de dir. cut of niet? Ik heb hem op dvd en die vind ik zelf veel beter. Het begin alleen al met The Killing Moon van Echo & The Bunnymen, nu had je een of ander gaar nummer. De versie op de dvd vond ik in ieder geval beter.
pi_60440355
Ik heb de film ook gisteravond gekeken, maar wat vaag allemaal. De enige reden dat ik er doorheen kwam (hij was namelijk best saai) is omdat zoveel mensen 'm ongelooflijk goed lijken te vinden, dus wilde ik wel weten hoe het dan af zou lopen. Nu nogsteeds heb ik het idee dat heel veel dingen niet kloppen, maar misschien dat je daarvoor de film nog een keer moet kijken. Het is zeker wel een film die je aan het denken zet, dat wel. Maar de conclusie komt pas helemaal aan het eind en er is ook niet veel uitleg. Wel vond ik veel dingen symbolisch wel mooi. Ik denk trouwens dat die FEAR ------------------ LOVE lijn ook symbolisch bedoeld is voor de keuzes die hij uiteindelijk maakt? Het enige pluspunt aan de film is dat het je aan het denken zet en dat alles uiteindelijk wel goed samen lijkt te vallen. Maar hij is gewoon zo vreemd en ik heb er zelf niet erg serieus naar kunnen kijken. We zaten hier nogal te speculeren wat nou een verklaring voor dit alles zou kunnen zijn. De meest gekke ideeen.

Wat ik trouwens nergens op vond slaan is dat....
SPOILER
quote:
I'll be the first to admit, this film is not for everyone. People will either love it, or despise it with all their heart. I thoroughly enjoyed this film and would recommend it to anyone who has a taste for dark humor and a desire to put the pieces of the puzzle together over and over, long after the film has ended. 10/10
Van IMDB. Ik denk dat die persoon hier wel gelijk in heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Strawberry- op 30-07-2008 12:40:31 ]
  woensdag 30 juli 2008 @ 12:24:56 #251
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_60440827
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:15 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Gewoon de fik erin

Verklaart een hoop dan .
pi_60441078
Ik vond dat konijn ook al zo vreemd in het begin. Dacht dat het een soort alien was en vond zijn uiterlijk nogal nep en verkeerd gekozen. Maar blijkt dus gewoon een echt persoon.
pi_60441179
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vond dat konijn ook al zo vreemd in het begin. Dacht dat het een soort alien was en vond zijn uiterlijk nogal nep en verkeerd gekozen. Maar blijkt dus gewoon een echt persoon.
Of het een echt persoon is ben ik niet zo zeker van. Volgens mij was het konijn een hallucinatie van Donnie, maar op het laatst als
SPOILER
Maar ik kan er naast zitten hoor ik snap de film nog steeds niet helemaal.
pi_60441281
Ja, het kan inderdaad dat het gewoon een visioen (ofzo?) was van Donnie. Anders klopt dat time-travelling ook niet helemaal heb ik ergens anders al gelezen. En de reden dat het in de vorm van die Frank in het konijnenpak was, is misschien omdat wat die Frank doet heel veel verandert voor Donnie.
  woensdag 30 juli 2008 @ 13:26:30 #255
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60442208
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, het kan inderdaad dat het gewoon een visioen (ofzo?) was van Donnie. Anders klopt dat time-travelling ook niet helemaal heb ik ergens anders al gelezen. En de reden dat het in de vorm van die Frank in het konijnenpak was, is misschien omdat wat die Frank doet heel veel verandert voor Donnie.
Het konijn is imo een soort van geest van Frank. Ik weet niet of gisteren de normale of Director's cut uitgezonden werd. Maar in de Director's cut zit een duidelijkere uitleg van Frank's rol:
SPOILER
Op de FAQ pagina van imdb staat veel uitgelegd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lonewolf2003 op 30-07-2008 13:32:05 ]
pi_60449764
Oh..zoiets stond ook wel in dat boek ja, van die oude vrouw.
Maar dat bleef zo kort in beeld... en ook niet alles werd ondertiteld.
  woensdag 30 juli 2008 @ 20:22:18 #257
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_60451629
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:06 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Now we're talking.
pi_60451749
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:22 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Now we're talking.
  donderdag 31 juli 2008 @ 09:02:08 #259
105263 Litso
Interlectueel.
pi_60460377
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het konijn is imo een soort van geest van Frank. Ik weet niet of gisteren de normale of Director's cut uitgezonden werd. Maar in de Director's cut zit een duidelijkere uitleg van Frank's rol:
SPOILER
Sowieso, als je "The Philosophy of Time Travel" leest (zit bij de DC inbegrepen) wordt een boel een stuk duidelijker. Toch vond ik het leuker om er de eerste paar keer naar te kijken en zelf te puzzelen
En ik krijg nog steeds elke keer een brok in m'n keer bij de laatste scenes. Het blijft een van mijn favoriete films
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 01:00:34 #260
8898 Darklight
pi_60674577
was de Directors Cut die ze uitzonden
  woensdag 13 augustus 2008 @ 02:59:59 #261
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60782899
edit: lamaar

[ Bericht 44% gewijzigd door scanman01 op 13-08-2008 09:40:39 ]
pi_61042948
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 13:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

SPOILER
Door deze scene werd mij veel duidelijk.

Want eerst dacht ik... waarom zegt Frank "I'm so sorry.."
SPOILER
pi_61066536
En vanavond weer op tv (Canvas)
pi_61077936
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
En vanavond weer op tv (Canvas)
Ik zepte toevallig langs deze film, kende hem nog niet.
Heb wel eerste 30 min gemist ofzo

Maar erg aparte film, vind hem wel zeer goed, snap het toch wel maar toch weer niet.
Werd echt mee in de film gezogen en was soms wel herkenbaar raar genoeg dingen in de film

Moet maar nog is een keer gaan kijken binnenkort
............................
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:26:37 #265
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_61094725
Goede film! Geweldige new wave platen zijn erin verwerkt ook.

Vage school trouwens waar die Donnie op zit, met schooluniformen, wist helemaal niet dat ze dat in de US hadden.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  maandag 25 augustus 2008 @ 00:31:32 #266
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_61100312
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 21:26 schreef Detroit het volgende:
Goede film! Geweldige new wave platen zijn erin verwerkt ook.

Vage school trouwens waar die Donnie op zit, met schooluniformen, wist helemaal niet dat ze dat in de US hadden.
Australie
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  maandag 25 augustus 2008 @ 01:05:03 #267
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61100931
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 00:31 schreef BMH het volgende:

[..]

Australie
Het speelt zich toch echt af in de VS.
pi_61101121
Gisteren eindelijk deze film eens bekeken en ik moet toch zeggen dat ik hem heel speciaal vind, op een goede manier. Ik snapte op het eind niet alles, maar hij was evengoed geweldig en hbleef zeker nog wel een tijdje in mijn hoofd hangen. Ik ga 'm zeker nog een keer kijken.
pi_61101286
Ik blijf het jammer vinden dat de Director's Cut zoveel uitlegd. Begrijp me niet verkeerd, het blijft een fantastische film.

Maar soms wil ik niet weten hoe het precies zit. Dan wil ik er zelf over nadenken en een film op een eigen manier interpreteren. De DC was te duidelijk, te helder op sommige vlakken.

Ah well. Geweldige film
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_61110553
Ik had de film een paar jaar gekeken en toen heb ik de laatste anderhalf uur gemist.

Nu had ik echter het begin gemist maar wel het einde gezien. Nou werkelijk. Ik snap er geen moer van.

Ik zal em binnenkort maar eens kopen. Want dit schiet ook niet op
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:47:23 #271
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_61110887
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 01:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het speelt zich toch echt af in de VS.
Absoluut (presidentskandidaten etc.).
pi_61134624
Dingen verzinnen als "water is vaak de basis van een time travel portaal" en andere fictieve tijdreis wetten om daar vervolgens een film om heen te bouwen. Ik hou van vage flms maar dan wel met enige logica, maar deze film eist van je dat je een boek, DAT NIET BESTAAT, leest om de film te begrijpen. Kut film.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:03:41 #273
8898 Darklight
pi_61134800
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:34 schreef Vlindur het volgende:
Ik had de film een paar jaar gekeken en toen heb ik de laatste anderhalf uur gemist.

Nu had ik echter het begin gemist maar wel het einde gezien. Nou werkelijk. Ik snap er geen moer van.

Ik zal em binnenkort maar eens kopen. Want dit schiet ook niet op
DD zit in een soort parallel universum, vanaf dat je de klok ziet in het begin, t/m die lachend in bed ligt op het eind
pi_61138030
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 11:57 schreef Opie het volgende:
Dingen verzinnen als "water is vaak de basis van een time travel portaal" en andere fictieve tijdreis wetten om daar vervolgens een film om heen te bouwen. Ik hou van vage flms maar dan wel met enige logica, maar deze film eist van je dat je een boek, DAT NIET BESTAAT, leest om de film te begrijpen. Kut film.
Vergeet niet dat je Donnie Darko op 2 manieren kan benaderen. Je kan het of als een Science-Fiction zien, dan helpt vooral de Director's Cut om de film goed te begrijpen. Zo ontzettend ingewikkeld is hij dan al niet meer.

Maar je kan de film ook gewoon als een film over een jongen met emotionele problemen zien. Ik denk vooral dat de oorspronkelijke bioscoop versie dit idee veel meer meegaf, aangezien deze vrijwel geen uitleg gaf over de werking van het plot.

De film werkt zo 2 kanten op, voor ieder wat wils denk ik.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_61142860
Dat SF heb ik er nooit ingezien. Ik denk dan wel dat ie gewoon verknipt is. Maar het stukje met Frank en dat kapotte oog en zn vriend die dus Frank is met het kapotte oog. Dat vind ik nogal vaag en ingewikkeld.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:02:37 #276
8898 Darklight
pi_61143063
According to Kelly and his Philosophy of Time Travel, at midnight on October 2 a Tangent Universe branches off the Primary Universe around the time when Donnie is called out of his bedroom by Frank, immediately before the appearance of the Artifact, the faulty jet engine. The inherently unstable Tangent Universe will collapse in just over 28 days and take the Primary Universe with it if not corrected. Closing the Tangent Universe is the duty of the Living Receiver, Donnie, who wields certain supernatural powers to help him in the task.

Those who have died/will die within the Tangent Universe (and would not have died otherwise) are the Manipulated Dead (Frank, Gretchen Ross). Manipulated Dead Frank, at least, is also given certain powers in that he is able to subtly understand what is happening and have the ability to contact and influence the Living Receiver via the Fourth Dimensional Construct (water). All others within the orbit of the Living Receiver are the Manipulated Living (e.g. Ms. Pomeroy, Dr. Monnitoff), subconsciously drawn to push him towards his destiny to close the Tangent Universe and, according to the Philosophy of Time Travel, die by the Artifact.

There are two "Franks" in the story: the living boyfriend of Donnie's sister Elizabeth (at the end of the film he is killed by Donnie) and the Manipulated Dead Frank who appears to Donnie as a premonition from the future in the disturbing rabbit suit (the second Frank is dead, or undead). Dead Frank is aware of Donnie's fate and destiny.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:35:00 #277
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_61143893
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 12:03 schreef Darklight het volgende:

[..]

DD zit in een soort parallel universum, vanaf dat je de klok ziet in het begin, t/m die lachend in bed ligt op het eind
Er zijn ook theoriën dat die helemaal vanaf het begin al in parallel universum zit. De film begint namelijk met Donnie die wakker wordt lachend op de plek waar hij later "terug in de tijd reist" (of hoe je het ook wilt noemen). Het zou dus kunnen dat Donnie daarvoor al een poging had gedaan, maar toen niet de motivatie er niet voor had om het tangent universum te vernietigen. Dat tot dat Donnie de moed vindt om om het tangent universum te vernietigen, de geschiedenis zich steeds als een soort van loop herhaald.
pi_62213248
Ik weet niet of het hier ergens al gepost is in het topic, maar er komt een vervolg.

De regie in handen van iemand anders en het zal dus gaan over het zusje van Donnie, Samantha...

Ik ben benieuwd...
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:18:06 #279
164755 Mss
kutHOEr
pi_62213788
Nah, die sequel lijkt me niet echt tof
Aids.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:15:24 #280
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_62219816
Hmm, ben er ook wel benieuwd naar, maar vrees inderdaad voor een grote teleurstelling...
pi_62219879
lijkt mij redelijk gedoemd te mislukken zonder de originele regisseur, maar wil wellicht nog wel een gokje wagen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:35:54 #282
158452 IQM
I am the one
pi_62220181
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:19 schreef Ceased2Be het volgende:
lijkt mij redelijk gedoemd te mislukken
Films die gedoemd zijn om te mislukken
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_62227667
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:19 schreef Ceased2Be het volgende:
lijkt mij redelijk gedoemd te mislukken zonder de originele regisseur, maar wil wellicht nog wel een gokje wagen.
Ik denk ook niet dat ze die unieke sfeer die Richard Kelly gecreëerd heeft in Donnie Darko kunnen nabootsen.
Misschien gaan ze het wel over een totaal andere boeg gooien...
pi_62233521
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:39 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze die unieke sfeer die Richard Kelly gecreëerd heeft in Donnie Darko kunnen nabootsen.
Misschien gaan ze het wel over een totaal andere boeg gooien...
Misschien wordt het de Amerikaanse versie van 'Sliders'
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_62235836
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Misschien wordt het de Amerikaanse versie van 'Sliders'
Misschien wordt het wel een supervette film!
pi_66901179
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:05 schreef Litso het volgende:

Donnie reist dus vlak voor het einde van het universum terug in dezelfde wormhole als de vliegtuigmotor, en laat zichzelf vermoorden zodat het paralelle universum niet zal ontstaan.
dat is echt niet de essentie van de film....

gretchen is de essentie....

er ontstaat idd een soort wormhole waardoor hij dus kan reizen in de tijd.
iedere keer probeerd hij gretchen te redden... of het nu van die pedo is, die twee potentiele verkrachters of het autoongeluk.

alles wat hij doet leidt ertoe dat er een volgende lotsbestemming is voor haar waardoor ze of dood gaat of iets ergs word aangedaan.

en op het laatst beseft hij dat de enigste manier om haar te "redden" is haar nooit te kennen en te sterven.
dan ligt die op het laatst ook lachend in bed en de volgende dag staat zei met haar fietsje ervoor en kijkt zo bedenkelijk.

romeo&juliet in een modern jasje

althans dat is mijn interpretatie van die keigoede film
pi_66901331
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 16:32 schreef Pwoekie het volgende:

[..]

dat is echt niet de essentie van de film....

gretchen is de essentie....

er ontstaat idd een soort wormhole waardoor hij dus kan reizen in de tijd.
iedere keer probeerd hij gretchen te redden... of het nu van die pedo is, die twee potentiele verkrachters of het autoongeluk.

alles wat hij doet leidt ertoe dat er een volgende lotsbestemming is voor haar waardoor ze of dood gaat of iets ergs word aangedaan.

en op het laatst beseft hij dat de enigste manier om haar te "redden" is haar nooit te kennen en te sterven.
dan ligt die op het laatst ook lachend in bed en de volgende dag staat zei met haar fietsje ervoor en kijkt zo bedenkelijk.

ook die momenten bij de psych en de dingen die die zegt kun je zien dat hij het vaker heeft mee gemaakt en dus steed opnieuw probeert

romeo&juliet in een modern jasje

althans dat is mijn interpretatie van die keigoede film
pi_68814676
en het vervolg is er.
heb hem via torrents binnen gehaalt.

ik had al geen hoge verwachtingen maar echt, deze film is zo ontzettend slecht....
http://www.imdb.com/title/tt1231277/

ze hebben geprobeerd donnie darko te kopieren qua verhaallijn maar die lul die hem regisseerde snapte niks van donnie darko.

wat een gedrocht van een film, van mijn mogen ze de producer waterboarden voor het verkrachten van de naam en legend.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 17:50:03 #289
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_68816614
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:51 schreef hverburg84 het volgende:
en het vervolg is er.
heb hem via torrents binnen gehaalt.

ik had al geen hoge verwachtingen maar echt, deze film is zo ontzettend slecht....
http://www.imdb.com/title/tt1231277/

ze hebben geprobeerd donnie darko te kopieren qua verhaallijn maar die lul die hem regisseerde snapte niks van donnie darko.

wat een gedrocht van een film, van mijn mogen ze de producer waterboarden voor het verkrachten van de naam en legend.
Ik wist niet eens dat ze een vervolg gingen maken. Waar halen ze het lef vandaan
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_68822208
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 17:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik wist niet eens dat ze een vervolg gingen maken. Waar halen ze het lef vandaan
kelly heeft het nog geprobeerd tegen te houden maar dat mocht niet baten.
hij neemt dus helemaa afstand van deze film en je kan hem niet zien als vervolg.
heel goedkoop jatwerk wat vervolgens helemaal verneukt is.

je kunt hem kijken maar raadt het sterk af...
pi_68826894
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 17:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Er zijn ook theoriën dat die helemaal vanaf het begin al in parallel universum zit. De film begint namelijk met Donnie die wakker wordt lachend op de plek waar hij later "terug in de tijd reist" (of hoe je het ook wilt noemen). Het zou dus kunnen dat Donnie daarvoor al een poging had gedaan, maar toen niet de motivatie er niet voor had om het tangent universum te vernietigen. Dat tot dat Donnie de moed vindt om om het tangent universum te vernietigen, de geschiedenis zich steeds als een soort van loop herhaald.
Hoe vernietigt hij het tangent universum door zelf dood te gaan (zelfmood te plegen) ?
Hij zorgt daarmee toch enkel voor dat de hele reeks gebeurtenissen, waardoor Gretchen uiteindelijk doodgaat, niet plaats zal vinden?
pi_68827840
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:46 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hoe vernietigt hij het tangent universum door zelf dood te gaan (zelfmood te plegen) ?
Hij zorgt daarmee toch enkel voor dat de hele reeks gebeurtenissen, waardoor Gretchen uiteindelijk doodgaat, niet plaats zal vinden?
dat is ook mijn idee.
ik denk dat toen die wakker werd hij net terug was van een paralell universum waarin hij geprobeerd had gretchen te redden.
je ziet ook steeds gevaren die die weet te voorkomen.
de pedo (gretchen zou slachtoffer kunnen worden vanwege het verleden met haar vader).
die twee eikels die haar wellicht zouden verkrachten.
etc.

alles wat die doet lijkt voorgeprogrammeerd maar wat die ook doet, gretchen zal steeds pijn hebben en steeds erger.
hij kan niet bij haar zijn omdat dat dan steeds slechter afloopt.

en uit ultieme liefde beslist die haar nooit te kennen en te sterven zodat zij blijft leven.

althans zo zie ik het
  zaterdag 9 mei 2009 @ 00:06:27 #293
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_68829952
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 22:46 schreef OldJeller het volgende:

[..]

De vernietiging van het tangent universum door zelf dood te gaan is het hele punt van de film imo. Dus door wel in bed te blijven liggen als die vliegtuigmotor op hem valt.

Dat is niet alleen om Gretchen te redden, maar heel het universum/wereld. Gretchen is echter voor hem pas het eerste in de wereld voor Donnie dat het waard is om te redden. Waarom die besluit om dus terug te gaan en dood te gaan en daarmee iedereen en dus ook Gretchen te redden. Door Gretchens dood beseft hij dit. Beseft Donnie dat hij moet sterven zodat Gretchen (en iedereen) door kan blijven leven en dat dat meer waard is dan zijn eigen leven.
http://www.imdb.com/title/tt0246578/faq voor meer uitleg over hoe het allemaal precies werkt (ongeveer)
pi_68830183
Dat Tangent Universum heeft dus eigenlijk bestaansrecht dóór Donnie.. zonder Donnie, bestaat het niet/wordt het vernietigd?
pi_68830344
of de hele wereld ook zou vergaan betwijfel ik.
maarblijft de vraag waar die vliegtuigmotor vandaan kwam.

vind het een soort van ultiem liefdesverhaal.

das misschien ook het mooie van de film. je kunt er meerdere dingen in zien en meerdere verklaringen en niemand weet of hij het exact goed heeft.

qua verhaal al helemaal een meesterwerk.
acteerwerk is ook subliem.

butterfly effect is ook een leuke alleen is het helemaal uitgwerkt waardoor het mysterieuze een beetje weg is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')