Nouja, dat is dus erg open voor interpretatie, maar de theorie die het meest wordt aangehangen is dat hij niet gek is, en dat konijn een boodschapper is die zorgt dat hij het paralelle universum tot een goed einde brengt (zie ook de wikipedia-link een eindje naar boven) en daarmee de wereld redt.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:50 schreef persoon14362 het volgende:
Ik kan me niet helemaal meer herinneren hoe de film ging maar was het niet zo dat Donnie Darko hallucinaties kreeg dat hij daardoor telkens dat konijn zag of zit ik er helemaal naast?
quote:as extra footage from the DVD release of the film shows, he may not have been so ill after all: Kelly had previously included a scene revealing that the medication Donnie was taking to make him better was a placebo
Oftewel: whateverquote:Op zondag 21 januari 2007 18:54 schreef Litso het volgende:
[..]
Nouja, dat is dus erg open voor interpretatie, maar de theorie die het meest wordt aangehangen is dat hij niet gek is, en dat konijn een boodschapper is die zorgt dat hij het paralelle universum tot een goed einde brengt (zie ook de wikipedia-link een eindje naar boven) en daarmee de wereld redt.
Idd, en ongetwijfeld daarom ook de meest aangehangenquote:Op zondag 21 januari 2007 18:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat is de visie de regisseur zeg maar...
Hoezo de hele wereld?quote:Op zondag 21 januari 2007 16:44 schreef Litso het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar zij zijn zich allemaal niet bewust van het hele Tangent Universe enzo.
[..]
Noem het een sukkel of een held, hij redt mooi wel de hele wereld van zijn ondergang.
zie ook een eindje terug:quote:Op zondag 21 januari 2007 19:06 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Hoezo de hele wereld?
Toch alleen z'n vriendinnetje en nog een paar?
quote:Op woensdag 6 september 2006 22:23 schreef Litso het volgende:
Ahaa. Als je de interpretatie van de regisseur leest komt er dit uit:
Donnie is degene die het paralelle universum moet afsluiten. Doet hij dat niet, dan zal bij het eindigen van dat universum ook het 'normale' universum vernietigd worden. Hij kan het universum alleen beëindigen door te sterven door het object dat in de tijd heeft gereisd.
Hiervoor moet hij dus eenmaal door het paralelle universum leven, zoals hij in de film ook doet, en vervolgens sterven door de vliegtuigmotor, wat hij doet door terug in de tijd te reizen. Voila, universum gered.
Ik had helemaal niet het idee dat dat zwaaien iets van herkenning was... Maar meerdere mensen zeggen dat hier geloof ik? Ik dacht ze zwaait gewoon als steun, omdat ze weet dat de zoon van die moeder is overleden, zo dacht ik t...quote:Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Litso het volgende:
[..]
Op het einde zijn ze weer terug in de tijd, waar Donnie en Gretchen elkaar nog niet kennen, dus die moeder kan ze ook niet kennen. Toch hebben ze een beetje het idee dat ze elkaar ergens van kennen,
Ja, dat lijkt mij toch ook.quote:Op maandag 22 januari 2007 10:58 schreef Piepje het volgende:
[..]
Ik had helemaal niet het idee dat dat zwaaien iets van herkenning was... Maar meerdere mensen zeggen dat hier geloof ik? Ik dacht ze zwaait gewoon als steun, omdat ze weet dat de zoon van die moeder is overleden, zo dacht ik t...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign
Zit daar ook de normale versie op? Dus zonder de extra scenes die eruit zijn geknipt?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:09 schreef HAL9000S het volgende:
Dan raad ik je zeker de Directors Cut aan. (ik heb zelf de UK Import, weet niet of die verschilt van de NL versie, als die er al is) De extra scenes voegen IMHO veel toe en veel leuke interviews + een Engelse docu over D.D.
Dank u ZEER voor deze mededeling!quote:Op vrijdag 16 november 2007 11:42 schreef Darklight het volgende:
Up
Morgen komt die op tv, BBC2 om 22.30
Ik had het er gister nog over dat ik 'm weer eens moet zienquote:Op vrijdag 16 november 2007 11:42 schreef Darklight het volgende:
Up
Morgen komt die op tv, BBC2 om 22.30
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:14 schreef HAL9000S het volgende:
Geen idee of er ook een versie is met de normale + directors cut versie... Er was wel een versie waar de deleted scenes los, als extra op de DVD stonden maar dat vind ik persoonlijk wat waardeloos.
Ik weet niet of het waar is of gewoon een wild gerucht.quote:Donnie Darko sequel S. Darko starts shooting May 18
UK-based sales company Velvet Octopus will be launching sales in Cannes for S. Darko, billed as the sequel to the 2001 cult hit Donnie Darko. Fox has already taken North American rights.
Daviegh Chase reprises her role as Donnie's younger sister. The cast for S. Darko also includes Ed Westwick (Son Of Rambow, Gossip Girl), Briana Evigan (Step Up 2) and Justin Chatwin (Dragon Ball).
Ash Shah's Silver Nitrate and Newmarket Capital are producing. Los Angeles-based Chris Fisher, who previously made Nightstalker and Rampage: The Hillside Strangler Murders, will direct. The budget is pegged around $10m.
The story picks up seven years after the first film (and Donnie's death) when little sister Samantha Darko and her best friend Corey are now 18 and on a roadtrip to Los Angeles when they are plagued by bizarre visions.
Fisher said in a statement: "I am a great admirer of Richard Kelly's film and hope to create a similar world of blurred fantasy and reality."
Producers have spoken to Richard Kelly about the project but he is not involved in any official capacity at this stage.
Simon Crowe of Velvet Octopus added: "I think there is a new generation of cinema-goers who will be very excited to see this film."
Crowe quipped to ScreenDaily: "Donnie's not in [the new film] but there are meteorites and rabbits."
The project starts shooting May 18.
Die is hetquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:03 schreef bob1234 het volgende:
Southland Tales http://www.imdb.com/title/tt0405336/
van dezelfde maker als Donnie Darko, echt vreemde en bizarre film
Hopelijk wel de moeite waard. Zal eens kijken of ik 'm vanavond ergens kan vinden.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:03 schreef bob1234 het volgende:
quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik weet niet of het waar is of gewoon een wild gerucht.
Ik weet wel dat ik het eerderdan
vind.
Verschrikkelijke film. Hoe geniaal ik Donnie Darko ook vond, dit was echt vreselijk. Lang geleden dat ik me echt heb geergerd aan een film.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:03 schreef bob1234 het volgende:
Een enge film zegt zequote:Op dinsdag 29 juli 2008 19:45 schreef Oxymoron het volgende:
Donnie Darko, vanavond op RTL 7, 20:30.
Ik vind 't maar een enge film, maar blijf kijken..
Ik vraag me precies hetzelfde af..quote:Op dinsdag 29 juli 2008 20:58 schreef scanman01 het volgende:
Wordt het nog leuk? Ik zit nu bijna een half uur te kijken, maar we vinden er hier nog echt totaal niets aan. Het boeit echt voor geen meter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:19 schreef Bellatrix het volgende:
Ik vind dit echt een supergoede film
Wat is er?quote:
Ja, ik ben aan het kijken.quote:
Heb het een jaar geleden al gezien.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:30 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Dit is overigens een fantastische film, kijk hem nou maar gewoon af, en trek dan je conclusies over de film.
Een film die me al een uur voor geen meter boeit kan in geen 100 jaar nog een fantastische film worden. Hooguit niet zo beroerd als ik een uur lang dacht. Een fantastische film is vanaf de eerste minuut boeiend.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:30 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Dit is overigens een fantastische film, kijk hem nou maar gewoon af, en trek dan je conclusies over de film. Een film die je vervolgens met plezier nog een keer overkijkt om de elementen die je nu niet opvallen een tweede keer te begrijpen en beter te waarderen.
Zeg net toch dat ik het binnen een half uur al weer niks vondquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:32 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
En dan ga je hem nog een keer kijken terwijl je er toen al niks aan vond.![]()
Ik ging kijken omdat het volgens IMDB een topfilm is, dus met enkel en alleen positieve verwachtingen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:31 schreef OldJeller het volgende:
Inderdaad, kijk hem gewoon af.
En zit niet bij voorbaat als de haatsmurf op de bank.
Allemaal relatief, ik vind hem fantastisch jij niet, punt. Ga je iets anders kijken.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Een film die me al een uur voor geen meter boeit kan in geen 100 jaar nog een fantastische film worden. Hooguit niet zo beroerd als ik een uur lang dacht. Een fantastische film is vanaf de eerste minuut boeiend.
Nee, ik wil het afzien omdat ik toch wil weten waarom die film zo hoog scoort.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:34 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Allemaal relatief, ik vind hem fantastisch jij niet, punt. Ga je iets anders kijken.
Bikkel, veel plezier allemaal, ik ga weer verder kijken.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, ik wil het afzien omdat ik toch wil weten waarom die film zo hoog scoort.
Je moet het toch met een ander stel ogen zien denk ik. Misschien ben je te gericht bezig met het blockbuster effect.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:35 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, ik wil het afzien omdat ik toch wil weten waarom die film zo hoog scoort.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |