Ik ga de DC niet bekijken naar adviezen op IMDB.. De DC blijkt te veel uit te leggen over wat er precies gebeurd waardoor de "mind fuck" haast verdwijnt.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:26 schreef 7eVeNL het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, is het de moeite waard om de directors cut te bekijken? raak je dan niet in de war met het originele verhaal? zijn er mensen hier die de Directors cut hebben gezien?
Er is wat muziek veranderd omdat ze dat toen niet konden gebruiken vanwege copyright en er zijn een aantal scenes toegevoegd. Het origineel is beter, maar de 3-D hoes van de DC is cool. De DC lijkt gemaakt te zijn voor de domme Amerikanen die te lui zijn om na te denken en alles voorgekauwd willen krijgen, ook beweert Richard Kelly dat ie de film zo bedoeld had.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:26 schreef 7eVeNL het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, is het de moeite waard om de directors cut te bekijken? raak je dan niet in de war met het originele verhaal? zijn er mensen hier die de Directors cut hebben gezien?
Precies daar was ik al bang voor, ik mis dus niets, iig niet de moeite waard om aan te schaffen op DVD dusquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:57 schreef PDOA het volgende:
[..]
Er is wat muziek veranderd omdat ze dat toen niet konden gebruiken vanwege copyright en er zijn een aantal scenes toegevoegd. Het origineel is beter, maar de 3-D hoes van de DC is cool. De DC lijkt gemaakt te zijn voor de domme Amerikanen die te lui zijn om na te denken en alles voorgekauwd willen krijgen, ook beweert Richard Kelly dat ie de film zo bedoeld had.
Ik stel een vraag. Als je er geen zin in hebt hoef je niet te reageren.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:57 schreef SunChaser het volgende:
Nog nooit van gehoord, is ook nog niet eerder op FOK! geweest. Is het een superheldenfilm? Soort Ducktales?
Ik stel ook een vraag. Wat kan die Donnie Darko allemaal? Vliegen? Door muren lopen?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik stel een vraag. Als je er geen zin in hebt hoef je niet te reageren.
In de film niet. Wellicht in het boek?quote:Op woensdag 6 september 2006 21:59 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik stel ook een vraag. Wat kan die Donnie Darko allemaal? Vliegen? Door muren lopen?
Ow. Ja ik hou niet zo van lezen. Maar wanneer komt Donnie Darko in de bios?quote:Op woensdag 6 september 2006 22:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
In de film niet. Wellicht in het boek?
Ja, viel me pas na een paar keer op dat Roberta Sparrow degene is die ervoor zorgt dat Frank (oogschot-Frank zeg maar) over Gretchen heen rijdt.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:05 schreef Litso het volgende:
Er is al een topic over Donnie Darko, maar ik zal even kort hier antwoorden op je vragen.
In het boek The Filosofy Of Time Travel (bestaat alleen in de film, maar bijvoorbeeld op de Special Edition van de DVD is de inhoud van het boek toegevoegd) wordt uitgelegd hoe het precies in elkaar zit met wormgaten, tijdreizen, en hoe dat kan leiden tot paralelle universa.
De film speelt zich bijna helemaal af in zo'n parallel universum, dat is ontstaan doordat hde vliegtuigmotor in een wormhole komt en terug in de tijd reist. Dit universum zal bestaan vanaf het moment dat de motor in het verleden terechtkomt (begin van de film) tot waar hij vandaan komt (einde, dus waar de motor in de wormhole komt).
In zo'n universum bevinden zich een aantal belangrijke personen. Donnie is de persoon die kan zorgen dat het paralelle universum ongedaan gemaakt kan worden. Frank heeft de rol van begeleider van Donnie, en is volgens de uitleg van het boek (weet ik niet precies meer) een soort spiegeling van de 'echte' Frank (uit het gewone universum) , maar niet hem zelf.
Ook Roberta Sparrow en Gretchen zijn begeleiders van Donnie, maar op andere manieren.
Ja, dat is het enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is... hoe Donnie zorgt dat het universum niet zal onstaan door te zorgen dat hij doodgaat.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:11 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, viel me pas na een paar keer op dat Roberta Sparrow degene is die ervoor zorgt dat Frank (oogschot-Frank zeg maar) over Gretchen heen rijdt.
Hoe maakt Donnie het parallele universum dan ongedaan? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Welke gebeurtenissen zijn nu zo belangrijk? Is het de vliegreis die zijn moeder en zusje maken? Maar waar kwam dan die vliegtuigmotor vandaan?
Tering...
Dan was het een hele korte film geweest.quote:Op donderdag 7 september 2006 12:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
You go, Donnie!
Maar had ie niet gewoon in het normale universum kunnen sterven dan?
De mensen die hem snappen na de eerste keer zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Als ze er niks aan vinden komt het niet daardoor waarschijnlijk. Wel omdat ze een slechte smaak hebben.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:09 schreef SunChaser het volgende:
Grappig dat er steeds weer wordt gezegd dat je m niet snapt als je er niks aan vindt
quote:Sean Smith: Beer and pussy. That's all I need.
Ronald Fisher: Well we gotta find ourselves a Smurfette.
Sean Smith: Smurfette?
Ronald Fisher: Mmm-hmm [gulps beer]. Not some like tight-ass Middlesex chick, y'know? Like this cute little blonde that'll get down and dirty with the guys. Like Smurfette does.
Sean Smith: [Nods Agreement] Hmm.
Donnie: Smurfette doesn't fuck.
Ronald Fisher: That's bullshit. Smurfette fucks all the other Smurfs. Why do you think Papa Smurf made her? It's because all the other Smurfs were getting too horny.
Sean Smith: No, no, no, not Vanity. I heard he was a homosexual.
Ronald Fisher: Okay well you know what then, she fucks them while Vanity watches, okay?
Sean Smith: Well what about Papa Smurf? I mean, he must get into all the action.
Ronald Fisher: Yeah. What he does: He films the gangbang, later on...he beats off to the tape.
Donnie: [earnestly] First of all: Papa Smurf didn't create Smurfette - Gargamel did! She was sent in as Gargamel's evil spy with the intention of destroying the Smurf village. But the overwhelming goodness of the Smurf way of life transformed her. And as for the whole gangbang scenario - Huh! I - it just couldn't happen. Smurfs are asexual, th-they don't even have...reproductive organs under those little...white...pants. That's what's so illogical, y'know, about being a Smurf. Y'know what's the point of living... if you don't have a dick?
Sean Smith: [sighs] Dammit Donnie wh-why you gotta get so smart on us?
Op het einde zijn ze weer terug in de tijd, waar Donnie en Gretchen elkaar nog niet kennen, dus die moeder kan ze ook niet kennen. Toch hebben ze een beetje het idee dat ze elkaar ergens van kennen, net als dat iedereen op de nacht dat Donnie doodgaat zonder het van hem of elkaar te weten allemaal even wakker schrikken, en Frank zelfs aan zijn oog voelt.quote:Op zondag 21 januari 2007 12:55 schreef bladibladibla het volgende:
Gisteren gekeken: ik heb volgens mij nog nooit zo'n groot WTF-gevoel gehad na een film.
Nu ik er een tijdje over heb nagedacht denk ik dat Frank het konijn niet de echte Frank was. Hij lijkt een soort boodschapper te zijn.
Wat ik wel vaag vond was de laatste scene met Gretchen die naar een voor haar wildvreemde vrouw zwaait, en dat Donnie's moeder dan terug zwaait. Of zouden zij allebei doen alsof ze elkaar niet kennen?![]()
Dat komt omdat iedereen terugkeert van hun 'avonturen' in The Tangent Universequote:Op zondag 21 januari 2007 15:02 schreef Litso het volgende:
[..]
Toch hebben ze een beetje het idee dat ze elkaar ergens van kennen, net als dat iedereen op de nacht dat Donnie doodgaat zonder het van hem of elkaar te weten allemaal even wakker schrikken, en Frank zelfs aan zijn oog voelt.
Dat ook ja, maar zij zijn zich allemaal niet bewust van het hele Tangent Universe enzo.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:51 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat komt omdat iedereen terugkeert van hun 'avonturen' in The Tangent Universe
Noem het een sukkel of een held, hij redt mooi wel de hele wereld van zijn ondergang.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:21 schreef SunChaser het volgende:
Wat een sukkkel dat die Donnie zich opoffert.
Nee zeker niet, deels bewust... vandaar ook de wtf?-reactiesquote:Op zondag 21 januari 2007 16:44 schreef Litso het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar zij zijn zich allemaal niet bewust van het hele Tangent Universe enzo.
[..]
Mjah, volgens mij hebben sommigen wel door dat er 'iets' gebeurt, iets groots, maar niet wat. De enigen die van de Tangent Universe enzo weten zijn Donnie en 'Grandma Death'. Volgens mij is dat ze allemaal zo wakker worden en dat Gretchen Donnies moeder herkent een bijproduct van de Tangent Universe, maar weten ze zelf niet precies wát er aan de hand is.quote:Op zondag 21 januari 2007 17:16 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Nee zeker niet, deels bewust... vandaar ook de wtf?-reactiesZe weten dat er iets 'groots' gebeurt is.
Precies wat ik ook bedoel idd.quote:Op zondag 21 januari 2007 18:26 schreef Litso het volgende:
[..]
Mjah, volgens mij hebben sommigen wel door dat er 'iets' gebeurt, iets groots, maar niet wat. De enigen die van de Tangent Universe enzo weten zijn Donnie en 'Grandma Death'. Volgens mij is dat ze allemaal zo wakker worden en dat Gretchen Donnies moeder herkent een bijproduct van de Tangent Universe, maar weten ze zelf niet precies wát er aan de hand is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |