Deel 2 die gelijk begint met een SPOILER
.
.
.
.
.
.
quote:Het is zo'n tijdsgat. Ze weten de volgende dag ook niet waar die motor vandaan kwam omdat die pas een paar dagen later valt!
Op zaterdag 22 februari 2003 00:18 schreef BrauN het volgende:Aan het begin valt de vliegtuigmotor het huis binnen en is het hele gezin aanwezig. Maar het is de motor van het vliegtuig waar Donnie's ****** en z'n ***** in zitten (sterretjes vanwege spoilers...), dat blijkt later, dus zijn ze dan weer niet in het huis aanwezig...
Da's mijn dilemma.
quote:Oooh, dan begin ik het een beetje te begrijpen, maar ik dacht dat het gat in de normale wereld maar een fractie van een seconde was ofzo, maarja.... laat ook maar, ik vogel het wel uit.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:21 schreef calvobbes het volgende:
Na een vol deel 1: Donnie DarkoDeel 2 die gelijk begint met een SPOILER
.
.
.
.
..
[..]Het is zo'n tijdsgat. Ze weten de volgende dag ook niet waar die motor vandaan kwam omdat die pas een paar dagen later valt!
quote:Meisje bedoel je
Op zaterdag 22 februari 2003 00:32 schreef Eikelbijter het volgende:
Waarom zwaait dat jongetje op het eind naar die moeder? Dat vind ik echt een vage actie.
Tja. Soort knipoog denk ik. Niet alles hoeft exact uitgelegd te kunnen worden, dat houdt die film zo apart .
Het dilemma is dus als volgt, als hij sterft in het begin, kan hij in het begin niet sterven, maar als hij niet sterft in het begin MOET hij in het begin sterven. gordiaanse knoop in de tijd. lekker wazig he
quote:Volgens mij is dat net zoiets als de scene met het nummer Mad World aan het eind. daar lijkt het ook alsof ze zich even bewust worden van de dingen die gebeurd zijn (bijvoorbeeld Frank die even zijn oog aanraakt en die lerares die zich realiseert dat Jim Cunningham een klootzak is)
Waarom zwaait dat jongetje op het eind naar die moeder? Dat vind ik echt een vage actie.
quote:Ik zie het zo: ze kennen elkaar helemaal niet, maar door de gebeurtenissen die Donnie in zijn toekomst heeft gehad hebben ze toch een bepaalde onbewuste band met elkaar. Een soort deja-vu dan denk ik, daarom voelen ze behoefte om naar elkaar te zwaaien.
Op zaterdag 22 februari 2003 00:32 schreef Eikelbijter het volgende:
De vriendin van donnie zwaait naar de moeder, maar daarna het desbetreffende jongentje ook, en daar gaat het volgens mij nu over..
Overigens zegt de reggiseur geloof ik op de DVD dat je niet alles uit de film moet proberen uit te leggen (zoals de laatste zwaai).
---ja, ik ga in op de inhoud, dus dit kan een SPOILER zijn---
Dat meisje zwaait uit medeleven naar die moeder, en zit in de film om toch nog een soort band / herinnering (aan de niet gebeurde geschiedenis) te suggereren. Dat jongetje zwaait gewoon mee, maar heeft niets te betekenen, imho.
Erg mooie muziek trouwens in die laatste scene, als de brancard het huis uit gerold wordt!
Het enige wat niet echt 'klopt': Donnie zit langs de weg naar de lucht te kijken, en is vervolgens weer terug in de tijd, waar hij 'besluit' om op bed te blijven liggen. De vraag is: hoe is ie door dat wormhole gekomen, hij had er geen voertuig voor, behalve z'n auto. Maar goed, laten we dat de filmmaker vergeven.
Artifact: de vliegtuigmotor
The Living Reciever: Donnie
The Manipulated Living: ? zn maten/klasgenoten (ben dr nog niet uit)
The Manipulated Dead: Frank
quote:SPOILER ALERT!
Op maandag 24 februari 2003 00:53 schreef Maleh het volgende:
In't vorige topic werdt dit : http://www.tangent-universe.org/time-travel.en.html door een mede Fokker gepost.. en kan "een beetje" logica brengen van het tijd-reizen..Artifact: de vliegtuigmotor
The Living Reciever: Donnie
The Manipulated Living: ? zn maten/klasgenoten (ben dr nog niet uit)
The Manipulated Dead: Frank
Dat "boek" heeft mij ook veel meer van de film doen begrijpen. De wereld komt in een soort afgesplitste tijdlijn (tangent universe). Deze eindigt na 28 dagen, waardoor de wereld zal eindigen. Donnie krijgt de taak dit te voorkomen met directe hulp van Frank (Manipulated Dead) en personen om Donnie heen (Manipulated Living). De Manipulated Living zijn volgens mij alle personen die Donnie inderect helpen door hun gedrag of bepaalde opmerking: Voorbeeld : doordat Jim Cunningham ontmaskerd wordt als pedofiele kindermisbruiker gaat de hem aanbiddende lerares hem bijstaan, waardoor ze niet meekan naar het optreden van Sparkling Motion. Voor haar in de plaats gaat nu Donnies moeder, waardoor het vliegtuig waar zij en haar dochter mee terug komen op de juiste plek vliegt om de moter (Artifact) door het gaat weer naar de Primary Universe te krijgen, waardoor de Tangent Universe ophoudt te bestaan en de Primary Universe (dus het gewone leven) door kan gaan.
Frank (die overigens ook het nieuwe vriendje van Donnies zus blijkt te zijn) heeft de taak om Donnie te begeleiden in zijn taak de wereld te redden. Hij is in de Tangent Universe de enige die in de tijd reist.
Het audiocommentaar en de deleted scenes op de DVD verklaren ook best veel. Verder vind ik het verhaal ook heel mooi in beeld gebracht (de zo nu en dan versnelde beelden wanneer Donnie op zijn school aankomt en waar je heel veel karakters al tegenkomt en het einde van de film als het nummer Mad World wordt gezongen, waar je iedereen ziet die zich op zijn/haar eigen manier een vage herinnering heeft van de nu verdwenen Tangent Universe). Ook als Gretchen zwaait naar Donnies moeder is er een vage herkenning, hoewel beiden niet weten waardoor. Grappig dat het jongetje dat naast Gretchen staat ook terugzwaait, hoewel hij er verder niets mee te maken heeft.
Mooie analyses hiero ook
http://www.donniedarko.com is ook SUPER KEWL!!!
Staat nog meer info op, over science teacher die dood gaat enzo............
Frank is het lief van Donnie's grote zus !!
Dat blijkt uit de deleted scenes
quote:dat blijkt ook uit de gewone film. Aan 't eind vraagt zijn zus waar "Frank" is. Die is bier halen (briefje op de koelkast) en op de terugwegrijdt ie donnie's vriendin overhoop, etc etc.
Op zaterdag 1 maart 2003 15:22 schreef ExtraGroot het volgende:
PS ...Frank is het lief van Donnie's grote zus !!
Dat blijkt uit de deleted scenes
quote:welk boek?
Op zaterdag 1 maart 2003 15:29 schreef SEMTEX het volgende:
Paralelle universums/a...rulen
Lees er nu ook een boek over..
quote:Eon, Greg Bear
Op zaterdag 1 maart 2003 15:30 schreef Vision het volgende:[..]
welk boek?
quote:aanrader?
Op zaterdag 1 maart 2003 15:31 schreef SEMTEX het volgende:Eon, Greg Bear
sorry voor het off-topic gaan
quote:nee niet echt, ik heb me er aan dood ge-ergerd aan de hele serie trouwens, wel leuk als je het leest de eerste keer of nog jong bent, maar de tweede keer is het een verschrikking om doorheen te komen.
Op zaterdag 1 maart 2003 15:32 schreef Vision het volgende:[..]
aanrader?
sorry voor het off-topic gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |