abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24387187
Gave film! Heb het gisteren gezien op Ned. 1
(moet het nog een keer zien, begreep sommige dingen niet )
pi_24387238
Nou wat een film... voor mijn gevoel klopte er weinig van en ik vond het niet echt prettig kijken... dat hele tijdreizen vond ik behoorlijk onbelicht gebleven.... ik had er meer van verwacht eigenlijk
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:09:11 #28
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24387298
Moet die extra feautures toch even gaan proberen op mijn dvd Ik heb de SE Regio 2 (blauwige hoes, zilvere rand SE erboven) die is maar 1 dvd btw, heb ik meer dan een half jaar geleden gekocht iig bij Van Leest ... Nu alleen uitgeleend
pi_24390319
Ik had hem al eens gezien, maar ik had gisteren nog eens een groot gedeelte bekeken op tv.
Vind het nog steeds een gave film. Ik vind het leuk om te zien hoe realiteit en fictie met elkaar verweven worden en je ziet hoe de hoofdpersoon zich steeds verder distantieert van de werkelijkheid zonder het zelf in de gaten te hebben, zo lijkt het.
pi_24390403
nou ja, nu ik hem gezien heb, is het mijn film.

[ Bericht 5% gewijzigd door Toffe_Ellende op 04-01-2005 13:14:18 ]
pi_24392362
Die vergelijkingen met Lynch snap ik nog niet zo goed, Lynch heeft ten eerste een 20x groter oeuvre ofzo.. (oftwel, Kelly heeft nog amper iets gemaakt, afwachten of dat echt een talent blijkt..) en ten tweede zijn er talloos meer vage films gemaakt door de jaren heen (denk al aan Kaufmann en consorten..), dus beetje stomzinnige vergelijking.
Ik vind DD ook beter dan het gros van Lynch' werk, maar tegerlijkertijd kan ook DD nog wel beter. Soms heb ik nog steeds van die "net niet"-momenten bij de film. Hij blijft erg mooi echter
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_24394099
Vage film.
Dat tijdreizen mocht inderdaad wat beter belicht worden, ik dacht dat hij nog een praatje ging maken met Grandma Death (Roberta Sparrow)...
Soort van 12 Monkeys Psychofilm.. iemand nog andere titels?
pi_24394376
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:37 schreef OldJeller het volgende:
, ik dacht dat hij nog een praatje ging maken met Grandma Death (Roberta Sparrow)...
dacht ik ook.

ik vond dat wel vaag toen ze dus naar haar huis gingen, wat wilden ze daar doen? dat vatte ik niet helemaal...

maar ik vond het best wel een leuke film.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_24394704
De Director's Cut verklaart al heel veel dingen meer...nadat ik de 'normale'versie 4 x had gezien en toen de Director's Cut , toen snapte ik meteen alles
Correct en tevens juist...
pi_24394883
Ik snap er niet zoveel van maar misschien was dat ook de bedoeling?
"Who's General Failure and why's he reading my disk?"
pi_24394924
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:08 schreef bar_rel het volgende:
De Director's Cut verklaart al heel veel dingen meer...nadat ik de 'normale'versie 4 x had gezien en toen de Director's Cut , toen snapte ik meteen alles
die Director's Cut, die kun je toch gewoon bestellen bij muziekzaken, of niet?
maar dan heb je toch 2 DVD's? de gewone, en de director's cut, of staat op de director's cut ook de gewone?

(ik snap dat al niet eens )
pi_24398313
Heb 'm laatst besteld,maar wat is er nou precies anders dan director's cut
pi_24401517
Hmm, na het lezen van topic 1,2 en nu deze word ik er niet wijzer van en wil de dvd kopen
pi_24408297
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 01:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hier verder.

Lynch vs. Darko
Ik vind DD een stuk beter dan de films van Lynch (althans, die ik allemaal gezien heb dan). Bij Lynch vind ik het allemaal te gekunsteld.
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:27:34 #40
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_24409185
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik vind DD een stuk beter dan de films van Lynch (althans, die ik allemaal gezien heb dan). Bij Lynch vind ik het allemaal te gekunsteld.
Ik als groot fan van DonnieDarko en Lynch films vind donniedarko toch niet echt vergelijkbaar met films van lynch (tenzij we het tijdsaspect nemen maar dan moet je back to the future er ook bij nemen )
en dat het allemaal te gekunsteld is is natuurlijk een beetje flauwekul tenzij je the straight story te gekunsteld vond

het enige wat er wel is dat je er min of meer je eigen interpretatie op los laat (al is dat bij lynch films toch wat meer dan bij kelly zijn film)
pi_24410278
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:27 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Ik als groot fan van DonnieDarko en Lynch films vind donniedarko toch niet echt vergelijkbaar met films van lynch (tenzij we het tijdsaspect nemen maar dan moet je back to the future er ook bij nemen )
Ik weet niet wie met de vergelijking kwam maar op zich valt er iets voor te zeggen. Natuurlijk, films zijn over het algemeen niet altijd 1 op 1 te vergelijken maar an sich is het surrealistische aspect en de stijl best goed vergelijkbaar (en voor zover er een twist in het plot zit).
quote:
en dat het allemaal te gekunsteld is is natuurlijk een beetje flauwekul tenzij je the straight story te gekunsteld vond
Het voelt bij Lynch iets te gimmick aan naar mijn idee. Mulholland Drive vind ik een film dat compleet op een soort van vals sentiment berust.
quote:
het enige wat er wel is dat je er min of meer je eigen interpretatie op los laat (al is dat bij lynch films toch wat meer dan bij kelly zijn film)
Ik vind dat wel mee vallen eerlijk gezegd. Je moet er hooguit bij nadenken om het plot te 'zien'. Maar je hebt wel een punt, interpretatie speelt bij dit soort films een grote rol. In het geval van Donnie Darko kun je bijvoorbeeld eindeloos lang doorlullen over wat dat konijn nou eigenlijk voor moet stellen.
pi_24412330
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 17:21 schreef Piepje het volgende:

[..]

die Director's Cut, die kun je toch gewoon bestellen bij muziekzaken, of niet?
maar dan heb je toch 2 DVD's? de gewone, en de director's cut, of staat op de director's cut ook de gewone?

(ik snap dat al niet eens )
Op een cd staat de director's cut(= dus gewoon de film maar dan met ALLE scences)...je heb alleen geen NL ondertiteling, maar engels. EN dan is er nog een dvd met features enzo, met extra's, ook wel de moeite waard.
Ik heb hem trouwens bij VanLeest 15,99 was die daar
pi_24412370
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 20:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Heb 'm laatst besteld,maar wat is er nou precies anders dan director's cut
Nou in de director's cut zijn de verwijderde scenes die er in de normale verzie niet in zaten nu wel in. En die scenes die zijn wel wat duidelijker....word veel meer verklaard.
pi_24419103
pff, welke kan ik dan dus het beste kopen?
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:37:03 #45
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_24419199
Mijn god, wat een vage film.
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
pi_24419267
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:27 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

In een van mijn eerdere posts noem ik de punten op, waar ik Donnie Darko met typische Lynch dingetjes vergelijk. Ik bedoel, als je zelf de vergelijking niet maakt tussen deze 2, kunnen er toch wel gelijkenissen zijn.
The gum you like, is coming back in style.
pi_24419386
Ik heb de reguliere regio 2 versie bij van Leest gehaald ooit. Met deze hoes;

Ik heb daar zelfs een keer een (verdwaalde) buitenlandse versie zien liggen voor een mooi prijsje (7.99?). Dus met deze hoes;

En uiteraard zonder NL-ondertitels was deze.
The gum you like, is coming back in style.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:47:22 #48
111056 teerlinq
hersenkraker extraordinaire
pi_24420838
DD is een erg goede film. De regisseur is er in geslaagd een enorme hoeveelheid stijlen/ genres/ ideeen te mixen zonder te pretentieus te worden. Zelfs na een tweede/ derde keer kijken blijft het verhaal goed overeind: er is nog voldoende onverklaard gebleven en dat houdt de film interessant. De vergelijking met David Lynch begrijp ik wel. Ook Lynch houdt zich bezig met mysterie en verwrongen fictie-realiteitverhoudingen. Kelly heeft zijn dagelijkse dosis Lynch-films dan ook wel regelmatig tot zich genomen, schat ik zo
'the more emotion I put in it, the harder I rock'
pi_24423607
<====het konijn!! Geweldige film...ik heb er weken over nagedacht....het is gewoon een erg filosofische film..mijn conclusie is dat je op een geven moment met techniek alles zou kunnen voorspellen zodat hetgeen wat chaos lijkt orde wordt...het is misschien niet waar de film over gaat maar het heeft me dus wel tot nadenken gebracht.
Even in het kort dus.....
"In its function, the power to punish is not essentially different from that of curing or educating."Michel Foucault
  donderdag 6 januari 2005 @ 07:29:12 #50
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24427069
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb de reguliere regio 2 versie bij van Leest gehaald ooit. Met deze hoes;
[afbeelding]
Die heb ik dus ook al heel lang, kost niks, maar is maar 1 dvd ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')