Verklaart een hoop danquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:15 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Gewoon de fik erin
Nee, ik kom ook niet door 'Pulp fiction' heen, ook een film waar iedereen op fok mee lijkt te dwepen.
Of het een echt persoon is ben ik niet zo zeker van. Volgens mij was het konijn een hallucinatie van Donnie, maar op het laatst alsquote:Op woensdag 30 juli 2008 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vond dat konijn ook al zo vreemd in het begin. Dacht dat het een soort alien was en vond zijn uiterlijk nogal nep en verkeerd gekozen. Maar blijkt dus gewoon een echt persoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan er naast zitten hoor ik snap de film nog steeds niet helemaal.![]()
Het konijn is imo een soort van geest van Frank. Ik weet niet of gisteren de normale of Director's cut uitgezonden werd. Maar in de Director's cut zit een duidelijkere uitleg van Frank's rol:quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, het kan inderdaad dat het gewoon een visioen (ofzo?) was van Donnie. Anders klopt dat time-travelling ook niet helemaal heb ik ergens anders al gelezen. En de reden dat het in de vorm van die Frank in het konijnenpak was, is misschien omdat wat die Frank doet heel veel verandert voor Donnie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de FAQ pagina van imdb staat veel uitgelegd.
[ Bericht 8% gewijzigd door Lonewolf2003 op 30-07-2008 13:32:05 ]
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het konijn is imo een soort van geest van Frank. Ik weet niet of gisteren de normale of Director's cut uitgezonden werd. Maar in de Director's cut zit een duidelijkere uitleg van Frank's rol:Sowieso, als je "The Philosophy of Time Travel" leest (zit bij de DC inbegrepen) wordt een boel een stuk duidelijker. Toch vond ik het leuker om er de eerste paar keer naar te kijken en zelf te puzzelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de FAQ pagina van imdb staat veel uitgelegd.
En ik krijg nog steeds elke keer een brok in m'n keer bij de laatste scenes. Het blijft een van mijn favoriete films
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het konijn is imo een soort van geest van Frank. Ik weet niet of gisteren de normale of Director's cut uitgezonden werd. Maar in de Director's cut zit een duidelijkere uitleg van Frank's rol:Door deze scene werd mij veel duidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de FAQ pagina van imdb staat veel uitgelegd.
Want eerst dacht ik... waarom zegt Frank "I'm so sorry.."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zepte toevallig langs deze film, kende hem nog niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:49 schreef ZwarteMagika het volgende:
En vanavond weer op tv (Canvas)
Australiequote:Op zondag 24 augustus 2008 21:26 schreef Detroit het volgende:
Goede film! Geweldige new wave platen zijn erin verwerkt ook.
Vage school trouwens waar die Donnie op zit, met schooluniformen, wist helemaal niet dat ze dat in de US hadden.
Absoluut (presidentskandidaten etc.).quote:Op maandag 25 augustus 2008 01:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Het speelt zich toch echt af in de VS.
DD zit in een soort parallel universum, vanaf dat je de klok ziet in het begin, t/m die lachend in bed ligt op het eindquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:34 schreef Vlindur het volgende:
Ik had de film een paar jaar gekeken en toen heb ik de laatste anderhalf uur gemist.
Nu had ik echter het begin gemist maar wel het einde gezien. Nou werkelijk. Ik snap er geen moer van.
Ik zal em binnenkort maar eens kopen. Want dit schiet ook niet op
Vergeet niet dat je Donnie Darko op 2 manieren kan benaderen. Je kan het of als een Science-Fiction zien, dan helpt vooral de Director's Cut om de film goed te begrijpen. Zo ontzettend ingewikkeld is hij dan al niet meer.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 11:57 schreef Opie het volgende:
Dingen verzinnen als "water is vaak de basis van een time travel portaal" en andere fictieve tijdreis wetten om daar vervolgens een film om heen te bouwen. Ik hou van vage flms maar dan wel met enige logica, maar deze film eist van je dat je een boek, DAT NIET BESTAAT, leest om de film te begrijpen. Kut film.
Er zijn ook theoriën dat die helemaal vanaf het begin al in parallel universum zit. De film begint namelijk met Donnie die wakker wordt lachend op de plek waar hij later "terug in de tijd reist" (of hoe je het ook wilt noemen). Het zou dus kunnen dat Donnie daarvoor al een poging had gedaan, maar toen niet de motivatie er niet voor had om het tangent universum te vernietigen. Dat tot dat Donnie de moed vindt om om het tangent universum te vernietigen, de geschiedenis zich steeds als een soort van loop herhaald.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 12:03 schreef Darklight het volgende:
[..]
DD zit in een soort parallel universum, vanaf dat je de klok ziet in het begin, t/m die lachend in bed ligt op het eind
Films die gedoemd zijn om te mislukkenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:19 schreef Ceased2Be het volgende:
lijkt mij redelijk gedoemd te mislukken
Ik denk ook niet dat ze die unieke sfeer die Richard Kelly gecreëerd heeft in Donnie Darko kunnen nabootsen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:19 schreef Ceased2Be het volgende:
lijkt mij redelijk gedoemd te mislukken zonder de originele regisseur, maar wil wellicht nog wel een gokje wagen.
Misschien wordt het de Amerikaanse versie van 'Sliders'quote:Op woensdag 8 oktober 2008 11:39 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat ze die unieke sfeer die Richard Kelly gecreëerd heeft in Donnie Darko kunnen nabootsen.
Misschien gaan ze het wel over een totaal andere boeg gooien...
Misschien wordt het wel een supervette film!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Misschien wordt het de Amerikaanse versie van 'Sliders'
dat is echt niet de essentie van de film....quote:Op woensdag 6 september 2006 22:05 schreef Litso het volgende:
Er is al een topic over Donnie Darko, maar ik zal even kort hier antwoorden op je vragen.
In het boek The Filosofy Of Time Travel (bestaat alleen in de film, maar bijvoorbeeld op de Special Edition van de DVD is de inhoud van het boek toegevoegd) wordt uitgelegd hoe het precies in elkaar zit met wormgaten, tijdreizen, en hoe dat kan leiden tot paralelle universa.
De film speelt zich bijna helemaal af in zo'n parallel universum, dat is ontstaan doordat hde vliegtuigmotor in een wormhole komt en terug in de tijd reist. Dit universum zal bestaan vanaf het moment dat de motor in het verleden terechtkomt (begin van de film) tot waar hij vandaan komt (einde, dus waar de motor in de wormhole komt).
In zo'n universum bevinden zich een aantal belangrijke personen. Donnie is de persoon die kan zorgen dat het paralelle universum ongedaan gemaakt kan worden. Frank heeft de rol van begeleider van Donnie, en is volgens de uitleg van het boek (weet ik niet precies meer) een soort spiegeling van de 'echte' Frank (uit het gewone universum) , maar niet hem zelf.
Ook Roberta Sparrow en Gretchen zijn begeleiders van Donnie, maar op andere manieren.
Donnie reist dus vlak voor het einde van het universum terug in dezelfde wormhole als de vliegtuigmotor, en laat zichzelf vermoorden zodat het paralelle universum niet zal ontstaan.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:32 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
dat is echt niet de essentie van de film....
gretchen is de essentie....
er ontstaat idd een soort wormhole waardoor hij dus kan reizen in de tijd.
iedere keer probeerd hij gretchen te redden... of het nu van die pedo is, die twee potentiele verkrachters of het autoongeluk.
alles wat hij doet leidt ertoe dat er een volgende lotsbestemming is voor haar waardoor ze of dood gaat of iets ergs word aangedaan.
en op het laatst beseft hij dat de enigste manier om haar te "redden" is haar nooit te kennen en te sterven.
dan ligt die op het laatst ook lachend in bed en de volgende dag staat zei met haar fietsje ervoor en kijkt zo bedenkelijk.
ook die momenten bij de psych en de dingen die die zegt kun je zien dat hij het vaker heeft mee gemaakt en dus steed opnieuw probeert
romeo&juliet in een modern jasje
althans dat is mijn interpretatie van die keigoede film
Ik wist niet eens dat ze een vervolg gingen maken. Waar halen ze het lef vandaanquote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:51 schreef hverburg84 het volgende:
en het vervolg is er.
heb hem via torrents binnen gehaalt.
ik had al geen hoge verwachtingen maar echt, deze film is zo ontzettend slecht....
http://www.imdb.com/title/tt1231277/
ze hebben geprobeerd donnie darko te kopieren qua verhaallijn maar die lul die hem regisseerde snapte niks van donnie darko.
wat een gedrocht van een film, van mijn mogen ze de producer waterboarden voor het verkrachten van de naam en legend.
kelly heeft het nog geprobeerd tegen te houden maar dat mocht niet baten.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat ze een vervolg gingen maken. Waar halen ze het lef vandaan
Hoe vernietigt hij het tangent universum door zelf dood te gaan (zelfmood te plegen) ?quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 17:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Er zijn ook theoriën dat die helemaal vanaf het begin al in parallel universum zit. De film begint namelijk met Donnie die wakker wordt lachend op de plek waar hij later "terug in de tijd reist" (of hoe je het ook wilt noemen). Het zou dus kunnen dat Donnie daarvoor al een poging had gedaan, maar toen niet de motivatie er niet voor had om het tangent universum te vernietigen. Dat tot dat Donnie de moed vindt om om het tangent universum te vernietigen, de geschiedenis zich steeds als een soort van loop herhaald.
dat is ook mijn idee.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoe vernietigt hij het tangent universum door zelf dood te gaan (zelfmood te plegen) ?
Hij zorgt daarmee toch enkel voor dat de hele reeks gebeurtenissen, waardoor Gretchen uiteindelijk doodgaat, niet plaats zal vinden?
De vernietiging van het tangent universum door zelf dood te gaan is het hele punt van de film imo. Dus door wel in bed te blijven liggen als die vliegtuigmotor op hem valt.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:46 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoe vernietigt hij het tangent universum door zelf dood te gaan (zelfmood te plegen) ?
Hij zorgt daarmee toch enkel voor dat de hele reeks gebeurtenissen, waardoor Gretchen uiteindelijk doodgaat, niet plaats zal vinden?
Die vliegtuigmotor komt inderdaad toch uit een ander universum?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:17 schreef hverburg84 het volgende:
of de hele wereld ook zou vergaan betwijfel ik.
maarblijft de vraag waar die vliegtuigmotor vandaan kwam.
vind het een soort van ultiem liefdesverhaal.
Ja kut!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:51 schreef hverburg84 het volgende:
en het vervolg is er.
heb hem via torrents binnen gehaalt.
ik had al geen hoge verwachtingen maar echt, deze film is zo ontzettend slecht....
http://www.imdb.com/title/tt1231277/
ze hebben geprobeerd donnie darko te kopieren qua verhaallijn maar die lul die hem regisseerde snapte niks van donnie darko.
wat een gedrocht van een film, van mijn mogen ze de producer waterboarden voor het verkrachten van de naam en legend.
Inderdaad wat was dat slecht.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:27 schreef timbob het volgende:
[..]
Ja kut!
(ik wilde nog een heel verhaal vertellen, maar ik denk dat deze twee woorden wel de strekking weergeven...)
Dat is ook zo, de motor komt uit de toekomst, maar die toekomst is een parallel universum. Op het moment dat de motor naar beneden valt begint een splitsing: een universum waarin Donnie Gretchen ontmoet, etc etc, waar de vliegtuigmotor valt, en donnie uiteindelijk terug in de tijd reist. Wanneer hij terug in de tijd reist komt hij weer terug op de splitsing, maar kiest hij voor het andere pad, dus het andere universum:die waarin hij doodgaat en Gretchen redt (en volgens mij ook zijn moeder en zusje... die zitten ten slotte in het vliegtuig waarvan de motor neerstort.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:21 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Die vliegtuigmotor komt inderdaad toch uit een ander universum?
Ik dacht dat die motor van het vliegtuig kwam waar zijn moeder toen inzat op weg naar huis...
Ik heb 'm niet gezienquote:Op maandag 11 mei 2009 10:58 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Inderdaad wat was dat slecht.
Ik had al een dubbel gevoel bij een vervolg op Donnie Darko, mede omdat het een gesloten verhaal is.
Ook de kritikeken van de mensen die hem al hebben gezien waren heel slecht, tegen beter weten in heb ik S.Darko toch gekeken.
Zelfs met mijn slechte verwachtingen werd het toch een deceptie, wat een hersenloze wannabee kopie van het origineel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |