abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:10:42 #101
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_38662801
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:26 schreef 7eVeNL het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, is het de moeite waard om de directors cut te bekijken? raak je dan niet in de war met het originele verhaal? zijn er mensen hier die de Directors cut hebben gezien?
Ik ga de DC niet bekijken naar adviezen op IMDB.. De DC blijkt te veel uit te leggen over wat er precies gebeurd waardoor de "mind fuck" haast verdwijnt.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_38664237
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 16:26 schreef 7eVeNL het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, is het de moeite waard om de directors cut te bekijken? raak je dan niet in de war met het originele verhaal? zijn er mensen hier die de Directors cut hebben gezien?
Er is wat muziek veranderd omdat ze dat toen niet konden gebruiken vanwege copyright en er zijn een aantal scenes toegevoegd. Het origineel is beter, maar de 3-D hoes van de DC is cool. De DC lijkt gemaakt te zijn voor de domme Amerikanen die te lui zijn om na te denken en alles voorgekauwd willen krijgen, ook beweert Richard Kelly dat ie de film zo bedoeld had.
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:01:10 #103
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_38666154
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:57 schreef PDOA het volgende:

[..]

Er is wat muziek veranderd omdat ze dat toen niet konden gebruiken vanwege copyright en er zijn een aantal scenes toegevoegd. Het origineel is beter, maar de 3-D hoes van de DC is cool. De DC lijkt gemaakt te zijn voor de domme Amerikanen die te lui zijn om na te denken en alles voorgekauwd willen krijgen, ook beweert Richard Kelly dat ie de film zo bedoeld had.
Precies daar was ik al bang voor, ik mis dus niets, iig niet de moeite waard om aan te schaffen op DVD dus
pi_38667180
Ik heb de DC, en vind hem gewoon super tof om te hebben . De extra scenes waren het wel waard voor mij, niet voor de extra uitleg, want na wat extra gelul over tangled universes weet je heus niet meer.
Tri State. Tri State. !
pi_41564354
Allereerst wil ik effe kwijt dat ik het een regelrecht kunststukje vind. Heb aardig wat leuke dingen uit de film kunnen halen.

Maar wat ik nog steeds niet begrijp, is waarom Frank (nijntje ) aan het begin van de film Donnie uit z'n slaap haalt. En wat zijn beweegredenen zijn met betrekking tot de opdrachten die hij Donnie geeft?

En in de laatste scene van de film zien we Frank nogmaals, over zijn oog wrijvend. Het oog zit er gewoon nog. Dus blijkbaar is Frank inderdaad door een soort wormhole gereisd, want hij weet dus dat hij ergens in een paralelle dimensie door Donnie wordt neergeschoten. Of is dit puur toeval? Hoe zit dat nou?

Ik zal niet rusten tot ik hier antwoord op heb. Figuurlijk althans
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Redactie Frontpage woensdag 6 september 2006 @ 21:57:00 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41564451
Nog nooit van gehoord, is ook nog niet eerder op FOK! geweest. Is het een superheldenfilm? Soort Ducktales?
pi_41564478
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:57 schreef SunChaser het volgende:
Nog nooit van gehoord, is ook nog niet eerder op FOK! geweest. Is het een superheldenfilm? Soort Ducktales?
Ik stel een vraag. Als je er geen zin in hebt hoef je niet te reageren.
  Redactie Frontpage woensdag 6 september 2006 @ 21:59:44 #108
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41564600
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:57 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik stel een vraag. Als je er geen zin in hebt hoef je niet te reageren.
Ik stel ook een vraag. Wat kan die Donnie Darko allemaal? Vliegen? Door muren lopen?
pi_41564684
quote:
Op woensdag 6 september 2006 21:59 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik stel ook een vraag. Wat kan die Donnie Darko allemaal? Vliegen? Door muren lopen?
In de film niet. Wellicht in het boek?
  Redactie Frontpage woensdag 6 september 2006 @ 22:02:43 #110
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41564766
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

In de film niet. Wellicht in het boek?
Ow. Ja ik hou niet zo van lezen. Maar wanneer komt Donnie Darko in de bios?
pi_41564815
Donnie Darko, film!
Maar de vragen die je nu stelt... ik begreep eigenlijk maar de helft, de andere helft is zo vaag. Doet echter niets af aan de -heid van de film.
"Leef met Vlag en Wimpel, maar hou het simpel"
  woensdag 6 september 2006 @ 22:05:44 #112
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41564906
Er is al een topic over Donnie Darko, maar ik zal even kort hier antwoorden op je vragen.

In het boek The Filosofy Of Time Travel (bestaat alleen in de film, maar bijvoorbeeld op de Special Edition van de DVD is de inhoud van het boek toegevoegd) wordt uitgelegd hoe het precies in elkaar zit met wormgaten, tijdreizen, en hoe dat kan leiden tot paralelle universa.
De film speelt zich bijna helemaal af in zo'n parallel universum, dat is ontstaan doordat hde vliegtuigmotor in een wormhole komt en terug in de tijd reist. Dit universum zal bestaan vanaf het moment dat de motor in het verleden terechtkomt (begin van de film) tot waar hij vandaan komt (einde, dus waar de motor in de wormhole komt).

In zo'n universum bevinden zich een aantal belangrijke personen. Donnie is de persoon die kan zorgen dat het paralelle universum ongedaan gemaakt kan worden. Frank heeft de rol van begeleider van Donnie, en is volgens de uitleg van het boek (weet ik niet precies meer) een soort spiegeling van de 'echte' Frank (uit het gewone universum) , maar niet hem zelf.
Ook Roberta Sparrow en Gretchen zijn begeleiders van Donnie, maar op andere manieren.

Donnie reist dus vlak voor het einde van het universum terug in dezelfde wormhole als de vliegtuigmotor, en laat zichzelf vermoorden zodat het paralelle universum niet zal ontstaan.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_41565169
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:05 schreef Litso het volgende:
Er is al een topic over Donnie Darko, maar ik zal even kort hier antwoorden op je vragen.

In het boek The Filosofy Of Time Travel (bestaat alleen in de film, maar bijvoorbeeld op de Special Edition van de DVD is de inhoud van het boek toegevoegd) wordt uitgelegd hoe het precies in elkaar zit met wormgaten, tijdreizen, en hoe dat kan leiden tot paralelle universa.
De film speelt zich bijna helemaal af in zo'n parallel universum, dat is ontstaan doordat hde vliegtuigmotor in een wormhole komt en terug in de tijd reist. Dit universum zal bestaan vanaf het moment dat de motor in het verleden terechtkomt (begin van de film) tot waar hij vandaan komt (einde, dus waar de motor in de wormhole komt).
In zo'n universum bevinden zich een aantal belangrijke personen. Donnie is de persoon die kan zorgen dat het paralelle universum ongedaan gemaakt kan worden. Frank heeft de rol van begeleider van Donnie, en is volgens de uitleg van het boek (weet ik niet precies meer) een soort spiegeling van de 'echte' Frank (uit het gewone universum) , maar niet hem zelf.
Ook Roberta Sparrow en Gretchen zijn begeleiders van Donnie, maar op andere manieren.
Ja, viel me pas na een paar keer op dat Roberta Sparrow degene is die ervoor zorgt dat Frank (oogschot-Frank zeg maar) over Gretchen heen rijdt.

Hoe maakt Donnie het parallele universum dan ongedaan? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Welke gebeurtenissen zijn nu zo belangrijk? Is het de vliegreis die zijn moeder en zusje maken? Maar waar kwam dan die vliegtuigmotor vandaan?

Tering...

Edit: je edit maakt al wat goed... wou nog posten dat me de laatste keer opviel dat Donnie ook door een wormhole reist vlak voor de ontknoping.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:12:21 #114
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41565223
quote:
Op woensdag 6 september 2006 22:11 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, viel me pas na een paar keer op dat Roberta Sparrow degene is die ervoor zorgt dat Frank (oogschot-Frank zeg maar) over Gretchen heen rijdt.

Hoe maakt Donnie het parallele universum dan ongedaan? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. Welke gebeurtenissen zijn nu zo belangrijk? Is het de vliegreis die zijn moeder en zusje maken? Maar waar kwam dan die vliegtuigmotor vandaan?

Tering...
Ja, dat is het enige wat mij nog niet helemaal duidelijk is... hoe Donnie zorgt dat het universum niet zal onstaan door te zorgen dat hij doodgaat.

Maar ondertussen lees ik http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy_of_Time_Travel even, interessant leesvoer iig
  woensdag 6 september 2006 @ 22:12:21 #115
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_41565224
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_41565300
Had op wikipedia al gelezen, maar The Philosophy of Time Travel op de officiele site nog niet. Moet ik maar even gaan doen dus.
  woensdag 6 september 2006 @ 22:17:05 #117
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41565475
quote:
Meer leesvoer inderdaad, maar wel allebei dicht
  woensdag 6 september 2006 @ 22:23:54 #118
105263 Litso
Interlectueel.
pi_41565833
Ahaa. Als je de interpretatie van de regisseur leest komt er dit uit:
Donnie is degene die het paralelle universum moet afsluiten. Doet hij dat niet, dan zal bij het eindigen van dat universum ook het 'normale' universum vernietigd worden. Hij kan het universum alleen beëindigen door te sterven door het object dat in de tijd heeft gereisd.
Hiervoor moet hij dus eenmaal door het paralelle universum leven, zoals hij in de film ook doet, en vervolgens sterven door de vliegtuigmotor, wat hij doet door terug in de tijd te reizen. Voila, universum gered.
pi_41580747
You go, Donnie!

Maar had ie niet gewoon in het normale universum kunnen sterven dan?
  donderdag 7 september 2006 @ 14:21:58 #120
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_41583428
quote:
Op donderdag 7 september 2006 12:57 schreef Pappie_Culo het volgende:
You go, Donnie!

Maar had ie niet gewoon in het normale universum kunnen sterven dan?
Dan was het een hele korte film geweest.
Nothing is real and nothing to get hung about
  zaterdag 20 januari 2007 @ 14:03:32 #121
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_45532215
Vanavond komt die op tv
Ned3, 20.30
  zaterdag 20 januari 2007 @ 19:40:17 #122
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_45540883
Nog maar weer een keertje kijken dan.
pi_45542387
Verleidelijk om toch maar weer te gaan kijken....
pi_45542869
En de reden waaróm hij dat doet is dat hij Gretchen wil redden. Iets met liefde enzo.

Dat is althans mijn interpretatie.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 20:36:16 #125
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_45542973
Volgens mij doet ie het om het 'normale' universum te redden.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')