De prachtige en indrukwekkende atmosfeer die Kelly in deze film neergezet heeft is in mijn optiek absoluut ongekend. Ook de hoeveelheid aan genres die hij als het ware in deze film 'gepropt' heeft, heeft naar mijn mening nog nooit iemand eerder voor elkaar gekregen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:22 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Niet met je eens.
Lynch heeft toch heel wat verschillende films gemaakt. En qua vaagheid, casting, muziek, dubbele plotjes, uitgekiendheid, originaliteit zou dit tussen zijn werk gepast hebben.
Bijvoorbeeld opoe graftak, dat is een typisch Lynch verzinsel. En ook die link naar het mystieke.
Hmm, laat Straight story nou een van weinige films zijn die hij niet zelf geschreven heeft.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hij maakt ook toegankelijkere films, zoals the Straight story bijvoorbeeld.
Straight story is wel door hem in elkaar gezet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:35 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Hmm, laat Straight story nou een van weinige films zijn die hij niet zelf geschreven heeft.
Ben het zeker met je eens dat dit een van de betere Lynch films is idd.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Kunst van formaat. Ik kan 'm echt elke maand wel zien.
Groter compliment kan ik niet maken. Ik zie David Lynch als een soort halfgod.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:38 schreef HAL9000S het volgende:
Maw, ik vind D.D. als film te uniek en een te eigen karakter bevatten om als 'Lynch-film' betiteld te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:44 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
vraag:Bij mij iig wel.. kon nergens meer op klikken iig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel coole site, na 2 keer kijken en een keer de site doorlopen begin ik hem eindelijk te snappen.
Is de directors cut nog heel erg speciaal voor de rest, met andere woorden mis ik veel van het verhaal als ik deze niet kijk?...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
Ik zal 't nog een keertje proberen te verwoorden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:42 schreef HAL9000S het volgende:
Ah oke, dan snap ik het weer...weinig mensen zullen het begrip 'Lynch-film' in die context gebruiken namelijk
Ja.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:46 schreef Un4 het volgende:
Is de directors cut nog heel erg speciaal voor de rest, met andere woorden mis ik veel van het verhaal als ik deze niet kijk?
De grootste 'eastern egg' is natuurlijk wel de fiets scene die een duidelijke knipoog naar E.T. is. Al ligt dat er natuurlijk zo dik op dat je nog nauwelijks van een 'eastern egg' kan spreken. Maar dit zal ongetwijfeld in de vorige topics ook al eens genoemd zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ook de zgn. eastern-eggs in de film, zoals geloof ik die horrorfilm in die bios, die een speciale betekenis heeft, had een bedenksel van Lynch kunnen zijn.
Het is juist totaal chronologisch toch? (Edit: afgezien van het terugreizen in tijd op het einde)quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:50 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Chronologie is ook moeilijk vast te stellen na de eerste keer kijken. Lynch speelt in zijn films ook graag met de tijd. En dat vreemde einde. Lynch-achtige taferelen.
Dat is voor mij de link.
En is die al Regio 2 te verkrijgen of mogen alleen onze amerikaanse vrienden hiervan genieten?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:12 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ja.
Nouja, van het verhaal misschien niet zozeer, maar je mist zeker veel toffe scenes die nu een beetje weggemoffeld zitten. Zeker de moeite waard i.i.g..
dacht ik ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:37 schreef OldJeller het volgende:
, ik dacht dat hij nog een praatje ging maken met Grandma Death (Roberta Sparrow)...
die Director's Cut, die kun je toch gewoon bestellen bij muziekzaken, of niet?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:08 schreef bar_rel het volgende:
De Director's Cut verklaart al heel veel dingen meer...nadat ik de 'normale'versie 4 x had gezien en toen de Director's Cut , toen snapte ik meteen alles![]()
Ik vind DD een stuk beter dan de films van Lynch (althans, die ik allemaal gezien heb dan). Bij Lynch vind ik het allemaal te gekunsteld.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:33 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Hier verder.
Lynch vs. Darko
Ik als groot fan van DonnieDarko en Lynch films vind donniedarko toch niet echt vergelijkbaar met films van lynch (tenzij we het tijdsaspect nemen maar dan moet je back to the future er ook bij nemenquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik vind DD een stuk beter dan de films van Lynch (althans, die ik allemaal gezien heb dan). Bij Lynch vind ik het allemaal te gekunsteld.
Ik weet niet wie met de vergelijking kwam maar op zich valt er iets voor te zeggen. Natuurlijk, films zijn over het algemeen niet altijd 1 op 1 te vergelijken maar an sich is het surrealistische aspect en de stijl best goed vergelijkbaar (en voor zover er een twist in het plot zit).quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:27 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
Ik als groot fan van DonnieDarko en Lynch films vind donniedarko toch niet echt vergelijkbaar met films van lynch (tenzij we het tijdsaspect nemen maar dan moet je back to the future er ook bij nemen)
Het voelt bij Lynch iets te gimmick aan naar mijn idee. Mulholland Drive vind ik een film dat compleet op een soort van vals sentiment berust.quote:en dat het allemaal te gekunsteld is is natuurlijk een beetje flauwekul tenzij je the straight story te gekunsteld vond![]()
Ik vind dat wel mee vallen eerlijk gezegd. Je moet er hooguit bij nadenken om het plot te 'zien'. Maar je hebt wel een punt, interpretatie speelt bij dit soort films een grote rol. In het geval van Donnie Darko kun je bijvoorbeeld eindeloos lang doorlullen over wat dat konijn nou eigenlijk voor moet stellen.quote:het enige wat er wel is dat je er min of meer je eigen interpretatie op los laat (al is dat bij lynch films toch wat meer dan bij kelly zijn film)
Op een cd staat de director's cut(= dus gewoon de film maar dan met ALLE scences)...je heb alleen geen NL ondertiteling, maar engels. EN dan is er nog een dvd met features enzo, met extra's, ook wel de moeite waard.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 17:21 schreef Piepje het volgende:
[..]
die Director's Cut, die kun je toch gewoon bestellen bij muziekzaken, of niet?
maar dan heb je toch 2 DVD's? de gewone, en de director's cut, of staat op de director's cut ook de gewone?
(ik snap dat al niet eens)
Nou in de director's cut zijn de verwijderde scenes die er in de normale verzie niet in zaten nu wel in. En die scenes die zijn wel wat duidelijker....word veel meer verklaard.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 20:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Heb 'm laatst besteld,maar wat is er nou precies anders dan director's cut![]()
In een van mijn eerdere posts noem ik de punten op, waar ik Donnie Darko met typische Lynch dingetjes vergelijk. Ik bedoel, als je zelf de vergelijking niet maakt tussen deze 2, kunnen er toch wel gelijkenissen zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:27 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
Ik als groot fan van DonnieDarko en Lynch films vind donniedarko toch niet echt vergelijkbaar met films van lynch (tenzij we het tijdsaspect nemen maar dan moet je back to the future er ook bij nemen)
en dat het allemaal te gekunsteld is is natuurlijk een beetje flauwekul tenzij je the straight story te gekunsteld vond![]()
het enige wat er wel is dat je er min of meer je eigen interpretatie op los laat (al is dat bij lynch films toch wat meer dan bij kelly zijn film)
Die heb ik dus ook al heel lang, kost niks, maar is maar 1 dvd ....quote:Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb de reguliere regio 2 versie bij van Leest gehaald ooit. Met deze hoes;
[afbeelding]
cdwow.netquote:Op vrijdag 7 januari 2005 22:42 schreef Avalanche.. het volgende:
Weet iemand waar ik (online) de Donnie Darko Director's Cut kan halen ZONDER dat ik met een creditcard hoef te betalen?
Er is geen nederlandse versie, dus er zit geen nederlandse ondertiteling bij. Wanneer die komt en of die komt is nog volkomen onbekend.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:04 schreef Avalanche.. het volgende:
Als je 'm bij cdwow.net besteld zit er wel gewoon NL ondertiteling bij neem ik aan?
"The rabbit cries"quote:Op zaterdag 8 januari 2005 13:29 schreef Lolo_Konijn het volgende:
Ik neem aan van niet...
Hier zit alleen engelse ondertiteling bij voor slecht hoorenden (incl. de geluiden dus).
Hopelijk nu toch wel? Anders zou ik maar eens mailen naar cdwow sturen ze een nieuwe.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 13:05 schreef Avalanche.. het volgende:
Ik heb m'n directors cut nog steeds niet binnen. Hoe lang duurt dat ongeveer?
dan zou ik hem denk voor de 20e keer zien ofzoquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:22 schreef Erasmusch het volgende:
Morge op Canvas
Anders ik welquote:Op woensdag 31 mei 2006 00:34 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
dan zou ik hem denk voor de 20e keer zien ofzo![]()
Door dat donnie zijn leven opofferde, uitgesloten of hij een portaal of geen portaal gebruikt op het eind, bleef iedereen in zijn omgeving verder leven, en zal er nooit een frank the bunny rabbit bestaan, behalve dan op 't halloween feest wat dit keer goed zou moeten verlopen, geen donnie en geen gretchen samen iig, en met deze kennis kan je dus zowat de complete film uitsluitenquote:Op donderdag 1 juni 2006 00:46 schreef OldJeller het volgende:
Ik heb hem nu voor de zoveelste keer gezien.. maarre een vraag.
Hij had ontdekt hoe hij moest tijdreizen.. daardoor is hij teruggegaan naar het moment waarop die vliegtuigmotor op z'n kamer valt, zodat hij blij / with happy thoughts dood kan gaan.. niet?
Dus toen hij op het laatst op die berg stond en keek naar die Tornado, of wat het ook was.. daarna ging hij tijdreizen.. = (poort + snel voertuig)
Maar het vliegtuig van z'n moeder.. daar viel de motor vanaf zag je.. en die motor viel op zijn slaapkamer wat eigenlijk in het verleden was gebeurd.
Tekst en uitleg?
The Butterfly effect kan je beter zien als een cheap rip off van Donnie Darko...quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:06 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond er geen reet aan, overschatte film. Butterfly Effect DirCut is stuk beter.
die van mij heeft ook die hoesquote:Op woensdag 5 januari 2005 21:45 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb de reguliere regio 2 versie bij van Leest gehaald ooit. Met deze hoes;
[afbeelding]
Ik heb daar zelfs een keer een (verdwaalde) buitenlandse versie zien liggen voor een mooi prijsje (7.99?). Dus met deze hoes;
[afbeelding]
En uiteraard zonder NL-ondertitels was deze.
aha, just as I thought dusquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:05 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Door dat donnie zijn leven opofferde, uitgesloten of hij een portaal of geen portaal gebruikt op het eind, bleef iedereen in zijn omgeving verder leven, en zal er nooit een frank the bunny rabbit bestaan, behalve dan op 't halloween feest wat dit keer goed zou moeten verlopen, geen donnie en geen gretchen samen iig, en met deze kennis kan je dus zowat de complete film uitsluiten
Dan hoeft er dus ook geen moeite gedaan te worden om 't aan je uit te leggen. Je snapt 't gewoon niet, 'nuff said.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:10 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb m 2x gezien, maar t boeit me niet. Ik snap niet waarom iedereen zo overdreven lyrisch is.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:39 schreef Smots het volgende:
[..]
Dan hoeft er dus ook geen moeite gedaan te worden om 't aan je uit te leggen. Je snapt 't gewoon niet, 'nuff said.
dat nummer hoor je wanneer ze uit de bus stappen en voor het eerst in de school zijn, die meiden van sparkle motion oefenen daar op enzoquote:Op donderdag 1 juni 2006 13:42 schreef kamagurka het volgende:
Head Over Heels?
dat zei ik niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus als je DD niet goed vindt snap je m niet?
kijk hier eens:quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
aha, just as I thought dus
Weet iemand overigens hoe dat nummer heet dat je hoort als Donny en Gretchen tijdens het halloween feest naar boven gaan samen.. ?
Weet wel welke nummers op de soundtrack staan maar weet niet welke het is, misschien dat iemand het wel zo 1,2,3 weet?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:42 schreef kamagurka het volgende:
Head Over Heels?
Hey bedankt! Maar het was Joy Division - Love will tears us apart!quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:06 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
kijk hier eens:
http://www.imdb.com/title/tt0246578/fullcredits
ik denk dat je het nummer 'under the milkyway bedoeld
ach, je hebt gewoon een slechte smaak...quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus als je DD niet goed vindt snap je m niet?
what else is new?quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ach, je hebt gewoon een slechte smaak...
Gaat het over Donnie dan?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:26 schreef Vampess het volgende:
Vanavond op Ned. 3 om 23:50; The straight story.. Ik ben benieuwd
Sorry als dit te off-topic is
Same here!quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:44 schreef Litso het volgende:
Die lijst met feiten een eind terug in dit topic
Donnie Darko is een van mijn favoriete films ooit, kan er geen genoeg van krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |